elkää ilkeet vaivautuko! asiaa raskauden keskeytyksestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Googella löytyy kyllä kuva ja siihen liittyvä teksti : Tältä näyttää imutyhjennysabortin jälki. Toimenpiteessä syntymätön lapsi imetään palasina kohdusta alipaineen avulla. Tällä menetelmällä suoritetaan valtaosa Suomessa tehtävistä aborteista. Nämä ruumiinosat ovat kuuluneet noin 10-11 -viikkoisille syntymättömille lapsille

Hirmuisesti voimia sulle!

Kun hän on nyt kuitenkin saanut alkunsa...niin vetoan sinuun vaikken sinua tunne, että teet kaikkesi että nämä kaikki olemassaolevat lapsesi (myös masukki) saavat sen "järjissään olevan" äidin...eli haet tukea ja apua joka tapauksessa. Tunnut olevan muutenkin väsynyt, puhumattakaan raskaudesta.

:-) Toivottavasti saat rakentavaa keskustelutukea itsellesi huomenna! Voimia!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja mimmu:

Kun hän on nyt kuitenkin saanut alkunsa...niin vetoan sinuun vaikken sinua tunne, että teet kaikkesi että nämä kaikki olemassaolevat lapsesi (myös masukki) saavat sen "järjissään olevan" äidin...eli haet tukea ja apua joka tapauksessa. Tunnut olevan muutenkin väsynyt, puhumattakaan raskaudesta.

:-) Toivottavasti saat rakentavaa keskustelutukea itsellesi huomenna! Voimia!!!!

kyllä vain..olen väsynyt ja toisinaan masentunut ja itkua riittää :( ja sillä en oikeesti ole varma pystyisikö tätä viidettä vastaan ottamaan. tosiaan,ehkäisy oli kunnossa ja lääkärikin sanoi että minun tilanteessani on turha potea huonoa omaatuntoa mutta eihän siltä voi välttyä :/

Alkuperäinen kirjoittaja Kumipuu:
no jos sorkit joka klöntin läpi niin varmaan saatat löytääkkin jotain. :x

jos olet ketjua seurannut niin tiedät että en aijo sorkkia...haluan toki tietää missä mennään ennen kun tämä ruletti alkaa, JOS alkaa!

Ei siinä tarvii välttämättä mitään sörkkiä. Mulla tuli se alkio siteeseen sen jälkeen, kun oli ensin hulahtanut jotain veriä/vesiä pönttöön.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

kyllä vain..olen väsynyt ja toisinaan masentunut ja itkua riittää :( ja sillä en oikeesti ole varma pystyisikö tätä viidettä vastaan ottamaan. tosiaan,ehkäisy oli kunnossa ja lääkärikin sanoi että minun tilanteessani on turha potea huonoa omaatuntoa mutta eihän siltä voi välttyä :/

Mieti asiaa tarkkaan, varmaa on ettet sitä alkioita tule näkemään jos et tosiaan suurennuslasin kans sitä raskausmateriaalia kaivele.
Aborttia ei pidä tehdä ellei ole varma asiasta,se jää loppuelämäksi kaivelemaan.

Kyllä sen valitettavasti voi erottaa. Ja tunnistaa kyllä, ei tarvi edes kuukkeloida kuvia tietääkseen mikä se on. Eikä tarvitse mitenkään erityisesti edes kaivella sitä kamaa mitä valuu... Mutta ap, älä katso mitä sieltä tulee...

Voi jee, minusta kuulostaa, että olisit valmis ottamaan tämän lapsen vastaan, jos saisit apua arkeen - kumpa voisin sitä sinulle tuoda!

Kuule, kysythän huomenna, että mitä mahdollisuuksia sinulla on saada apua jaksamiseesi nyt ja tulevassa, sillä mie luulen, että ton raskauden keskeytyksen kokeminen ja sen tunnelmat tekevät sulle paljon enemmän hallaa kuin tämä uusi pieni.

Alkuperäinen kirjoittaja Empuuu:

Ei siinä tarvii välttämättä mitään sörkkiä. Mulla tuli se alkio siteeseen sen jälkeen, kun oli ensin hulahtanut jotain veriä/vesiä pönttöön.

Minäki niin luulin kun keskenmeno tuli, näytin hoitajalle ja sanoi ettei ole kun raskausmateriaalia,klönttien muoto voi joskus kuulema hämätä sekä ne voi olla varsin kirkkaan värisiä, ja kun sen paniikissa heittää pois mielikuvitus alkaa ruokkimaan sitä mielikuvaa sit enempi.
en tieten sinun tapauksessa voi näin sanoa, mutta omassa sanottiin että se on likimain mahdoton nähdä.

voi itku...nyt muistin että jos se keskeytys huomenna alotetaan(eka vaihe) niin en muistanut että perjantaina olisi pitänyt käydä verikokeessa. mitenhän sitten toimitaan, ottavatkohan siellä verikokeen?

"Minulle tehtiin lääkkellinen keskeytys 8+6, sen seurauksena minut päästettiin sairaalasta heti, kun verta alkoi vuotamaan. En päässyt pitkälle kun, tunsin jonkin isomman siteessäni. Menin lähimpään vessaan, ja siinä hän oli. Minun tuleva vauvani, pienet kädet sormineen, jalat, pää. Menin shokkiin välittömästi, minä olin tappanut hänet. Vain minä tein sen ratkaisun.En vieläkään pysty hyväksymään asiaa. Olisin antanut mitä vain jotta olisin saannut asian tekemättömäksi. Mitä helvettiä ajattelin...
Muistan vain sen kuvottavan olon ja ahdistuksen tunteen ja paniikin odottaessani häntä. En osannut ajatella järkevästi. En anna tätä itselleni ikinä anteeksi ja se on rangaistukseni loppu elämäni."

Alkuperäinen kirjoittaja trolli:
"Jos voisit koskettaa lastasi, hän pystyisi jo tuntemaan kosketuksesi."

tulipa vaan mieleen, kun imukaavintoja tehdään vielä tuon kokoisille.. miltä mahtaa vauvasta tuntua? :/

Ei ykskään abortoitu sikiö oo sitä tullu jälkeenpäin kertomaan. Keskeyttäähän se raskaus siinä on tarkoituskin, kai se on ihan sama koskeeko "sitä" vai ei. Pääasia, ettei raskaus jatku ja lapsi synny!

Itse erotin limapussin eli jonkun sykkyrän vessanpöntössä tehdessäni kotona abrtin viikoilla 7+4.

Hirveästi voimia sulle ap :hug: Mä en voi mitään sille, että alan itkemään ku luen tätä ketjua.. En sano mikä on oikein tai väärin, en tuomitse sua tai mitään. Ilmeisesti tuolla yhessä toisessakin ketjussa kerroit tilanteestasi. Oletko jo tehnyt päätöksen? Tsemppiä sulle, mitä sitten valitsetkin... en halua moralisoida, mutta voitko mitenkään ajatella niin, että sulla riittäsi voimia, rakkautta ja taloudellista turvaakin vielä sille yhdelle pienelle? Mä ainakin uskon, että sä pärjäisit! Ja ei, mä en lukeudu mihinkään kastiin tässä aborttiasiassa, mä ajattelen vaan tilannekohtaisesti ja sydämellä. Ja jotenkin mulle tulee sellanen olo, kun luen sun kommentteja tästä ja siitä toisesta ketjusta, että sun pitäisi vielä harkita asiaa.... Mutta se on sun päätös, ja varmasti mietit loppuun asti ja tiedät itse, mikä on paras ratkaisu. Oot vaan ollut mielessäni tässä koko illan, ja tää sun tilanne. Voi kun voisin auttaa sua jotenkin...

Alkuperäinen kirjoittaja Ingalsin Laura:
Hirveästi voimia sulle ap :hug: Mä en voi mitään sille, että alan itkemään ku luen tätä ketjua.. En sano mikä on oikein tai väärin, en tuomitse sua tai mitään. Ilmeisesti tuolla yhessä toisessakin ketjussa kerroit tilanteestasi. Oletko jo tehnyt päätöksen? Tsemppiä sulle, mitä sitten valitsetkin... en halua moralisoida, mutta voitko mitenkään ajatella niin, että sulla riittäsi voimia, rakkautta ja taloudellista turvaakin vielä sille yhdelle pienelle? Mä ainakin uskon, että sä pärjäisit! Ja ei, mä en lukeudu mihinkään kastiin tässä aborttiasiassa, mä ajattelen vaan tilannekohtaisesti ja sydämellä. Ja jotenkin mulle tulee sellanen olo, kun luen sun kommentteja tästä ja siitä toisesta ketjusta, että sun pitäisi vielä harkita asiaa.... Mutta se on sun päätös, ja varmasti mietit loppuun asti ja tiedät itse, mikä on paras ratkaisu. Oot vaan ollut mielessäni tässä koko illan, ja tää sun tilanne. Voi kun voisin auttaa sua jotenkin...

Miks pitää itkeä muiden, vieraiden ihmisten valintoja? Säälittävää!

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Ei ykskään abortoitu sikiö oo sitä tullu jälkeenpäin kertomaan. Keskeyttäähän se raskaus siinä on tarkoituskin, kai se on ihan sama koskeeko "sitä" vai ei. Pääasia, ettei raskaus jatku ja lapsi synny!

Itse erotin limapussin eli jonkun sykkyrän vessanpöntössä tehdessäni kotona abrtin viikoilla 7+4.

Joo, ei oo tullu tapetut vauvatkaan kertoon mitään.. eikä muutkaan murhien uhrit. Joku muu kun päätti niiden puolesta ettei ne kerro enää ikinä kellekään yhtään mitään...

Voi jee, minusta kuulostaa, että olisit valmis ottamaan tämän lapsen vastaan, jos saisit apua arkeen - kumpa voisin sitä sinulle tuoda!

Kuule, kysythän huomenna, että mitä mahdollisuuksia sinulla on saada apua jaksamiseesi nyt ja tulevassa, sillä mie luulen, että ton raskauden keskeytyksen kokeminen ja sen tunnelmat tekevät sulle paljon enemmän hallaa kuin tämä uusi pieni.

ISO PEESI!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja Ingalsin Laura:

Miks pitää itkeä muiden, vieraiden ihmisten valintoja? Säälittävää!

Voit olla vapaasti tuota mieltä. Tämän ap:n tilanne nyt vaan jotenkin koskettaa, enkä voi sille mitään. Joskus joku surullinen juttu vain kolahtaa, vaikka onkin kyse tuntemattomista ihmisistä.

Alkuperäinen kirjoittaja trolli:
"Jos voisit koskettaa lastasi, hän pystyisi jo tuntemaan kosketuksesi."

tulipa vaan mieleen, kun imukaavintoja tehdään vielä tuon kokoisille.. miltä mahtaa vauvasta tuntua? :/

Tuossa vaiheessa sikiön aivot ovat niin pienet, että hänellä on suurinpiirtein sama tietoisuus kuin esimerkiksi pienellä sammakolla tai hyönteisellä.

Erittäin vahva peesi tähän.

Mulla ei ole muiden abortteihin minkäänlaista mielipidettä, se on ihan jokaisen oma valinta. Mutta ap vaikutat siltä, ettet ole riittävän varma päätöksestäsi. Harkitse siis vielä, ettet joudu myöhemmin katumaan.

Yhteistyössä