elkää ilkeet vaivautuko! asiaa raskauden keskeytyksestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja ruttis:
Alkuperäinen kirjoittaja mimmu:
Kuule, kysythän huomenna, että mitä mahdollisuuksia sinulla on saada apua jaksamiseesi nyt ja tulevassa, sillä mie luulen, että ton raskauden keskeytyksen kokeminen ja sen tunnelmat tekevät sulle paljon enemmän hallaa kuin tämä uusi pieni.

Erittäin vahva peesi tähän.

Mulla ei ole muiden abortteihin minkäänlaista mielipidettä, se on ihan jokaisen oma valinta. Mutta ap vaikutat siltä, ettet ole riittävän varma päätöksestäsi. Harkitse siis vielä, ettet joudu myöhemmin katumaan.

Peesi tuohon asiaan että keskeytys on p a l j o n raskaampaa ja nimenomaan
henkisesti kuin vauvanhoito!!
Onhan sulla, ap, mies!!
Isommat lapset on helppohoitoisempia ja he kasvavat koko ajan isommiksi.
Itse olen selvinnyt erittäin hyvin, vaikka olen alusta saakka ollut yh!!
Ottaisin mielelläni lapsia vastaan jos saisin!!

en joutunut tekemään päätöstä itse...lukaseppa ketjua vähän ylöspäin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Ehkä se oli nyt parempi näin.. mutta nyt sitten ehkäisyasiat kuntoon ettei tarvi toiste enää tuollaista miettiä!!

:hug:

ehkäisy asioista oli huolehdittu.

Ilmeisestikään se ei ole riittävää. Vähintään tuplaehkäisy tästä lähtien! Kannattaa miettiä vaihtoehtoja lääkärin kanssa.

Sairaalasta kotiuduttu.
Yö oli kamala, en pystynyt nukkumaan, oli pahaolo ja vatsaan sattu.
Aamulla päätin mennä sairaalaan yksin ilman miestäni. Veivasin polin ovella lähes 30min myöhästyen omasta ajastani kun olin niin sekasi ja paniikissa, en vain voinut astua vastaanotto luukulle. EN ollutkaan VALMIS, niin kun jo tässä tätä on emmitty pitkin ketjua.
vihdoin polilla, kyyneleet silmissä.
kätilö otti minut vastaan. lääkäri kysyi huoneessa että olenko varma päätöksestäni ja silloin aloin itkeä lähes hysteerisesti, lääkäri jotain yritti ihmeissään selittää ja sanoi että katsotaan nyt ne rv. ultralla. rv. oli kiekon mukaan 8+5
lääkäri teki sisätutkimuksen ja paineli mahaa, kyseli että aristaako, vähän aristi, ei huomattavasti. alkoi ultraamaan, kesti ja kesti, lääkäri mittasi ja mietti...kysyi kolmeen otteeseen että eikö ole ollut vuotoja, eikö ole ollut kipuja, vastasin että ei kummosia, lähinnä normaalia kipuilua alkuraskaudelle mutta ei vuotoa.
Lääkäri sanoi että joutuu pyytämään erikois lääkärin paikalle, sykettä ei ollut ja sen totesi myös erikois lääkäri...en osannut muuta sanoa kun "hyvä".
nousin ja menin pukemaan ja sain valtavan itku kohtauksen, kysyin vaan lääkäriltä että miksi tämä tuntuu silti näin pahalta vaikka en itse joutunut asiaa päättämään,lääkäri oli ihana ja sanoi hartialle silittäen että ei nämä koskaan ole kivoja ja helppoja asioita mutta että nyt se päätös on tehty minun puolestani. olin siis saanut keskeytyneen keskenmenon ja vauva oli ollut mahassani kuoleena jo reilun viikon. vauva vastasi kokoa 7+4.
sain nyt kotiin ne lääkkeet, kohta pitäisi alottaa kohdun tyhjennys :( olen niin järkyttynyt ja itkunen. en olisi ollut luultavasti valmis uuteen vauvaan mutta en todellakaan ollut valmis tekemään keskeytystä :/ kohta tämä on ohi...kiitos tähän ketjuun osallistuneille jotka osasivat antaa asiallisia vastauksia"tukea" asiaan.

Luin ketjua järjestyksessä viesteineen ja nyt vasta näin tämän viestin.
Vointeja sinulle, sinun asiasi meni nyt näin.
Ole rauhassa ja voi hyvin!

ISO HALAUS sinulle!! Joskus vain asioilla on tapana järjestyä ihan itekseen!!! Onko sinun mies lomalla ja voiko mennä käymään lasten kanssa jossain? jos olet kovin kipeä ni saat olla rauhassa, eikä tarvi lasten olla näkemässä. Onhan sinulla kunnolla kipulääkkeitä kotona? Muista juoda riittävästi

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Ehkä se oli nyt parempi näin.. mutta nyt sitten ehkäisyasiat kuntoon ettei tarvi toiste enää tuollaista miettiä!!

:hug:

ehkäisy asioista oli huolehdittu.

Ilmeisestikään se ei ole riittävää. Vähintään tuplaehkäisy tästä lähtien! Kannattaa miettiä vaihtoehtoja lääkärin kanssa.

voi ystävä hyvä. elä huolehdi aikuisen ihmisen ehkäisystä. usko vaan että siitä on huolehdittu. tuplasti! minulla on 4 lasta ja niistä kaksi ensimmäistä on myös tulleet ehkäisyn läpi...kaikilla se ei ole niin helppoa. Ja on tätä ehkäisy asiaa mietitty useammankin lääkärin kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja ruttis:
Alkuperäinen kirjoittaja mimmu:
Kuule, kysythän huomenna, että mitä mahdollisuuksia sinulla on saada apua jaksamiseesi nyt ja tulevassa, sillä mie luulen, että ton raskauden keskeytyksen kokeminen ja sen tunnelmat tekevät sulle paljon enemmän hallaa kuin tämä uusi pieni.

Erittäin vahva peesi tähän.

Mulla ei ole muiden abortteihin minkäänlaista mielipidettä, se on ihan jokaisen oma valinta. Mutta ap vaikutat siltä, ettet ole riittävän varma päätöksestäsi. Harkitse siis vielä, ettet joudu myöhemmin katumaan.

Peesi tuohon asiaan että keskeytys on p a l j o n raskaampaa ja nimenomaan
henkisesti kuin vauvanhoito!!
Onhan sulla, ap, mies!!
Isommat lapset on helppohoitoisempia ja he kasvavat koko ajan isommiksi.
Itse olen selvinnyt erittäin hyvin, vaikka olen alusta saakka ollut yh!!
Ottaisin mielelläni lapsia vastaan jos saisin!!

en joutunut tekemään päätöstä itse...lukaseppa ketjua vähän ylöspäin.

Joo, justiinsa näin vasta nämä viimeisen sivun viestit, sorry tästä
ryöpytyksestä, mutta menevät muille lukijoille...
Olis pitänyt tietysti ensin lukea koko ketju ja sitten vasta vastailla.

Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
ISO HALAUS sinulle!! Joskus vain asioilla on tapana järjestyä ihan itekseen!!! Onko sinun mies lomalla ja voiko mennä käymään lasten kanssa jossain? jos olet kovin kipeä ni saat olla rauhassa, eikä tarvi lasten olla näkemässä. Onhan sinulla kunnolla kipulääkkeitä kotona? Muista juoda riittävästi

mies on palkattomalla nyt pari päivää. kotna ei saa tyhjennyksen aikaan olla yksin. isommat lapset on reissussa ja pienin lähti juuri mummulaan. mies tulee tuotapikaa kotiin niin saadaan hoitaa tämä asia pois. kiitos kannustukseta.

mies on palkattomalla nyt pari päivää. kotna ei saa tyhjennyksen aikaan olla yksin. isommat lapset on reissussa ja pienin lähti juuri mummulaan. mies tulee tuotapikaa kotiin niin saadaan hoitaa tämä asia pois. kiitos kannustukseta.

Älä säikähdä vaikka sitä verta tulee PALJON, on hyvä vaan että tyhjenee kunnolla. Kaverilla jäi tyhjennys vajavaiseksi ja vuosi 14viikkoa verta.

HIENOA! Että ootte saaneet asiat nuin järjestymään!! Saatte toisaalta miehen kanssa nyt yhdessä kaksinkeskistä aikaa ja pystytte käymään kokemustanne läpi. Mitä miehesi on ollu mieltä? Ihana tukiverkko sinulla, siis että pystyt kertomaan mummulan väelle mitä on tapahtunut ja että miehesi on tukemassa!!

Mä ite varmaan ottaisin pian sen tyhjennyt tapletin päälle särkylääkkeen.. tai ota ainaki heti ku alkaa yhtään siltä tuntumaan et tuut kipeäksi, ni eo pääse kipu niin voimakkaana päälle

Alkuperäinen kirjoittaja q:
Miten ois strelisaatio? Siis jollei viides tosiaan tule kysymykseenkään.

varmaan nämä asiat tulee mietittäviski kun ap on ensin tästä kokemuksestaan selvinny... tuskin nytten seksi on ensimäisenä mielessä

tämän vaikean ehkäisy asian takia mietin jo enne tätä pienitä neitoa sterilisaatiota. onneksi en tehnyt koska minulla on maailman ihanin pikku rinsessa jota ei olisi jos se sterilisaatio olisi tehty...tai tiiä tuota, kun olen täs ehkäsynt kassa tällänen luonnon iukku. ystävänikin tuli raskaaksi miehen sterilisaatiosta huolimatta, miehelle jouduttiin se sitten uusimaan.

Viides lapsi ei tullut nyt tähän elämän tilanteeseen kyseeseen. pienin on vielä liian pieni ja oli hyvin koliikkinen ja yöt edelleen rikkonaisia. olen ollut hyvin väsynyt toisinaan tämän pikkusimman kanssa. mies jää torstaina työttömäksi ja meillä omistus asunto joka on jo meille nyt liian pieni. uudesta isommasta asunnosta on turha haaveilla enne kun mies saa uutta työtä ja minä pääsen takaisin töihin, ja takaisin töihin olisi ollut raskaana hyvin vaikea lähteä/päästä. olisimme olleet tämän raskauden kanssa patti tilanteesta, varsinkin kun oma terveys on toisinaan ollut myös ykdi tekiä mikä tekee arjesta haasteellista pienten lastren kassa...olen sairastanut masennusta muutaan otteeseen. Eli tässä oli näitä syitä miski se viiden lapsi ei nyt olisi tullut kyseeseen. sterilisaatio on hyvin lopullinen ja kenties me muutaman vuoden kulutta halutaan vielä yksi pikkunen, olemme hyvin lapsi rakkaita ihmisiä. ensin vaan täytyy työ ja talous ja sumis asiat saada järjestymään ja kerätä voimia tämän rinsessan jäliltä ja unohtaa se karmea koliikki. en voisi tehdä sitä jo olemassa oleville lapsille et väsähdän ja olen masentunut pahasti koska sitten ei ole äitiä joka on tasapainoine ja lapset tarvitsee sitä.

HIENOA! Että ootte saaneet asiat nuin järjestymään!! Saatte toisaalta miehen kanssa nyt yhdessä kaksinkeskistä aikaa ja pystytte käymään kokemustanne läpi. Mitä miehesi on ollu mieltä? Ihana tukiverkko sinulla, siis että pystyt kertomaan mummulan väelle mitä on tapahtunut ja että miehesi on tukemassa!!

mun tukiverkko on kohtuu pieni. muutama hyvä ystävä jolle voin kertoa.
vasta tätäaamuna mies kertoi omaille vanhemmilleen ja sillä pikku neiti lähti sinne. omille vanhemmilleni en voisi puhua. mies oli vahvasti keskeytyksen kannalla...mulla järki sanoi että keskeytys ja tunne taas että ei...onneksi luonto päätti ja silti tekee kipeää.

Mä ite varmaan ottaisin pian sen tyhjennyt tapletin päälle särkylääkkeen.. tai ota ainaki heti ku alkaa yhtään siltä tuntumaan et tuut kipeäksi, ni eo pääse kipu niin voimakkaana päälle

kipulääkettä pitää ottaa jo tuju annos heti samaan aikaan kun laitan ne tabut kohdun suulle.

Alkuperäinen kirjoittaja q:
Miten ois strelisaatio? Siis jollei viides tosiaan tule kysymykseenkään.

varmaan nämä asiat tulee mietittäviski kun ap on ensin tästä kokemuksestaan selvinny... tuskin nytten seksi on ensimäisenä mielessä

tämän vaikean ehkäisy asian takia mietin jo enne tätä pienitä neitoa sterilisaatiota. onneksi en tehnyt koska minulla on maailman ihanin pikku rinsessa jota ei olisi jos se sterilisaatio olisi tehty...tai tiiä tuota, kun olen täs ehkäsynt kassa tällänen luonnon iukku. ystävänikin tuli raskaaksi miehen sterilisaatiosta huolimatta, miehelle jouduttiin se sitten uusimaan.

Viides lapsi ei tullut nyt tähän elämän tilanteeseen kyseeseen. pienin on vielä liian pieni ja oli hyvin koliikkinen ja yöt edelleen rikkonaisia. olen ollut hyvin väsynyt toisinaan tämän pikkusimman kanssa. mies jää torstaina työttömäksi ja meillä omistus asunto joka on jo meille nyt liian pieni. uudesta isommasta asunnosta on turha haaveilla enne kun mies saa uutta työtä ja minä pääsen takaisin töihin, ja takaisin töihin olisi ollut raskaana hyvin vaikea lähteä/päästä. olisimme olleet tämän raskauden kanssa patti tilanteesta, varsinkin kun oma terveys on toisinaan ollut myös ykdi tekiä mikä tekee arjesta haasteellista pienten lastren kassa...olen sairastanut masennusta muutaan otteeseen. Eli tässä oli näitä syitä miski se viiden lapsi ei nyt olisi tullut kyseeseen. sterilisaatio on hyvin lopullinen ja kenties me muutaman vuoden kulutta halutaan vielä yksi pikkunen, olemme hyvin lapsi rakkaita ihmisiä. ensin vaan täytyy työ ja talous ja sumis asiat saada järjestymään ja kerätä voimia tämän rinsessan jäliltä ja unohtaa se karmea koliikki. en voisi tehdä sitä jo olemassa oleville lapsille et väsähdän ja olen masentunut pahasti koska sitten ei ole äitiä joka on tasapainoine ja lapset tarvitsee sitä.

Onko teille mahdollista saada perhetyöntekijää kotiin, saisit edes hiukan nukkua päivällä, ja hae apua mesennukseen, ei ole häpeä olla väsyny ja masentunu, pienten lasten äidit vaan on kovilla varsinki jos ei saa kunnolla nukkua.
Meillä ei ollut kyllä koliikkia mutta vuoden jatkuneet pahat uniongelmat on vieneet mehut ja ens viikolla minulla alkaa työt, saa nähdä millainen zombie minusta tulee.

mun tukiverkko on kohtuu pieni. muutama hyvä ystävä jolle voin kertoa.
vasta tätäaamuna mies kertoi omaille vanhemmilleen ja sillä pikku neiti lähti sinne. omille vanhemmilleni en voisi puhua. mies oli vahvasti keskeytyksen kannalla...mulla järki sanoi että keskeytys ja tunne taas että ei...onneksi luonto päätti ja silti tekee kipeää.

Aina se tekee kipeää!!!! Mut se että oisit itse joutunu tekemään keskeytys päätöksen olisi tehnyt vielä kipeämpää! Nyt sinulle ei jää jossittelun mahdollistuutta!! Pienikin tukiverkko on riittävä, kun apu on silloin paikalla, kun sitä eniten tarvitsee! Sinun ei tarvi kertoa tästä kuin niille keille itse haluat tai keihin luotat! Et ole selitys velvollinen kellekkään.. ja jos kysyy voit sanoa rehellisesti saaneesi keskenmenon, eikä sinun tarvi kertoa mitään sitä edeltäneistä mietteistäsi jne.
Voit käydä jälkikäteen neuvolassa juttelemassa vielä asiasta!!

koliikin aikaan meillä kävi perhetyötekiä. ei meidän kaupunki myönnä sellasta kun pahoissa akuutti tilanteissa. :(

mut onko teillä 3 alle kouluikäistä lasta? silloin sinulla on oikeus saada kotiin kunnallinen perhepäivähoitaja esim. 2-3pv viikossa, toki se maksaa, mut kannattaa harkita etenki jos pian miehesi löytää töitä!!
Sosiaalisin syin myös perhepäivähoitajan maksuihin voi saada kunnalta/sosiaalipuolelta avustusta!

Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:
Alkuperäinen kirjoittaja trizeratopz:
Alkuperäinen kirjoittaja trolli:
"Jos voisit koskettaa lastasi, hän pystyisi jo tuntemaan kosketuksesi."

tulipa vaan mieleen, kun imukaavintoja tehdään vielä tuon kokoisille.. miltä mahtaa vauvasta tuntua? :/

Tuossa vaiheessa sikiön aivot ovat niin pienet, että hänellä on suurinpiirtein sama tietoisuus kuin esimerkiksi pienellä sammakolla tai hyönteisellä.

Varsinkin kun tuntohermo kehittyy vasta viikolla 24.

olisiko ajantasalla olevaa lähdettä tuolle väitteelle? mites keskoset, jotka syntyvät rv22-23. eikö heillä ole tuntoaistia? luulen että kaikki keskolassa työskennelleet kumoavat tuon väitteesi, samoin kun tieteelliset faktat.

Alkuperäinen kirjoittaja :(:
Mulla on muutamien vuosien takaa kokemus että mulla oli menkat jotka loppui kuin seinään ehkä noin päiväksi (siis ihan kesken). Sitten olin suihkussa ja alapäätä pestessäni yhtäkkiä sain käteen sellasen sentti, kaks kokoisen möykyn. Sellanen ihon värinen. Säikähdin kun luulin sikiöksi ja runttasin sen viemäristä alas. Sit alkoi taas menkat kunnolla.

Oon paljon jälkeen päin miettiny entä jos se oli keskenmeno. verta ei valtavasti tullu, oli siis ihan normimenkat mut mikä ihme se möykky olis voinu olla :(

Jos joku viitsii sanoa mielipiteensä.

Sikiö ei ole ihon värinen vielä tuossa vaiheessa.

Alkuperäinen kirjoittaja k:
koliikin aikaan meillä kävi perhetyötekiä. ei meidän kaupunki myönnä sellasta kun pahoissa akuutti tilanteissa. :(

mut onko teillä 3 alle kouluikäistä lasta? silloin sinulla on oikeus saada kotiin kunnallinen perhepäivähoitaja esim. 2-3pv viikossa, toki se maksaa, mut kannattaa harkita etenki jos pian miehesi löytää töitä!!
Sosiaalisin syin myös perhepäivähoitajan maksuihin voi saada kunnalta/sosiaalipuolelta avustusta!

meillä on kaksi koulu ikäistä ja kaksi alle koulu ikäistä lasta....ja minulla olisi ollut tänään työ haastattelu mutta se meni nyt ohi tämän takia. keskiviikkona sitten uudemman kerran.

Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:
Alkuperäinen kirjoittaja trizeratopz:
"Jos voisit koskettaa lastasi, hän pystyisi jo tuntemaan kosketuksesi."

tulipa vaan mieleen, kun imukaavintoja tehdään vielä tuon kokoisille.. miltä mahtaa vauvasta tuntua? :/

Tuossa vaiheessa sikiön aivot ovat niin pienet, että hänellä on suurinpiirtein sama tietoisuus kuin esimerkiksi pienellä sammakolla tai hyönteisellä.

Varsinkin kun tuntohermo kehittyy vasta viikolla 24.

olisiko ajantasalla olevaa lähdettä tuolle väitteelle? mites keskoset, jotka syntyvät rv22-23. eikö heillä ole tuntoaistia? luulen että kaikki keskolassa työskennelleet kumoavat tuon väitteesi, samoin kun tieteelliset faktat.

Tuntoaisti,, tuntohermo? Luetko tekstejä ollenkaan? Ja mitä sillä syntymäajankohdalla on väliä?

Yhteistyössä