elkää ilkeet vaivautuko! asiaa raskauden keskeytyksestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja trolli:
Alkuperäinen kirjoittaja SeOlinMinä:
"Jos voisit koskettaa lastasi, hän pystyisi jo tuntemaan kosketuksesi."

tulipa vaan mieleen, kun imukaavintoja tehdään vielä tuon kokoisille.. miltä mahtaa vauvasta tuntua? :/

Varmaan samalta kuin sinut lennätetään seinään yhtäkkiä 150km tuntivauhdilla,eli et kerkiä edes tuntea mitään kun jo kuolet. Ja se alkio ei siis tunne ja"koe"mitään silloin.

tai siltä, kun imettäisiin isoon imuriin, revittäisiin rikki raaja kerrallaan...

Tuskinpa, siinä se imu voima on niin suuri että alkio hajoaa kappeleiksi samantien. Ei siltä imuteta raajoja yksi kerrallaan, niin pientä imuria ei ole edes keksitty.

mulla keskeytys viikolla 9 kotona,vuoti kovasti ja yhtäkkiä tunsin jonkun kovan siteessä=( peukalonpäänkokoinen,istuin pöntolle johon tippui myös jokin suurempi=( voimia

Minulta on jouduttu kohtu tyhjentämään keskeytyneen keskenmenon vuoksi. Vauva oli silloin rv 7, mutta istukka oli jatkanut kasvamista vielä useamman viikon, rv 12 todettiin siis menehtyminen.

Lääkäri sanoi, että alkio alkaa hajota nopeasti, eikä sitä enää erota alkioksi, kun tulee pois. Mulla tyhjentyminen oli kuitenkin raju ja kerralla tuntui tulevan suunnilleen kaikki ulos. Voisin vaikka vannoa, että se, minkä näin olevan istukassa kiinni, oli alkio napanuorineen. En unohda sitä näkyä koskaan, enkä suostuisi yhtään vanhempaa vauvaa pukkaamaan kotona ulos, jos menisi kesken. En missään tapauksessa halua nähdä sitä pientä ja sitten vetää vessasta alas.

Kipeää teki, henkisesti ja fyysisesti. Henkisesti ennen kaikkea. Mutta se vauva oli äärettömän toivottu.

http://liberovaipat.fi/Pages/Pregnant/CalendarDefault.aspx?id=2990

Hedelmöittymisestä on kulunut 56 päivää. Nyt kaikki sisäelimet, kuten munuaiset, keuhkot, sukupuolielimet sekä mahan ja suoliston elimet, ovat kehittyneet ja myös alkaneet toimia yhdessä. Elinten kehitys on kuitenkin vielä kesken. Sydän on täysin kehittynyt ja sykkii rytmikkäästi. Monet aivojen ja hermoston toiminnot ovat jo täysin kehittyneitä. Lapsi erittää jo pienen määrän virtsaa lapsiveteen.

Sormien ja varpaiden välinen iho katoaa. Näkyy myös pieniä nivelten ja kynsien aiheita. Lisäksi voit nähdä sikiön olka- ja kyynärpäät, lonkat ja polvet.
Tällä viikolla kilpirauhanen alkaa tuottaa hormoneja. Lapsi saattaa myös nikotella ensimmäisen kerran.
Maitohampaiden hammasaiheet muodostuvat suun sisällä. Makusilmut ja sisäkorvat ovat paikoillaan, mutta lapsi ei pysty vielä kuulemaan.

Voidaan sanoa, että hahmotteluvaihe on ohitse. Seuraavien 30 viikon aikana kuvaa parannellaan ja kehitellään kokonaisuutena.

Jos voisit koskettaa lastasi, hän pystyisi jo tuntemaan kosketuksesi.

mikä se "kuuluisa" linkki oli joskus viime vuonnaki siihen aborttivideoon,jossa näytettiin 10 vkosia sikiöitä ku jalat ja kädet oli poikki..sormetki niissä erottui jo:O

Hedelmöittymisestä on kulunut 56 päivää. Nyt kaikki sisäelimet, kuten munuaiset, keuhkot, sukupuolielimet sekä mahan ja suoliston elimet, ovat kehittyneet ja myös alkaneet toimia yhdessä. Elinten kehitys on kuitenkin vielä kesken. Sydän on täysin kehittynyt ja sykkii rytmikkäästi. Monet aivojen ja hermoston toiminnot ovat jo täysin kehittyneitä. Lapsi erittää jo pienen määrän virtsaa lapsiveteen.

Sormien ja varpaiden välinen iho katoaa. Näkyy myös pieniä nivelten ja kynsien aiheita. Lisäksi voit nähdä sikiön olka- ja kyynärpäät, lonkat ja polvet.
Tällä viikolla kilpirauhanen alkaa tuottaa hormoneja. Lapsi saattaa myös nikotella ensimmäisen kerran.
Maitohampaiden hammasaiheet muodostuvat suun sisällä. Makusilmut ja sisäkorvat ovat paikoillaan, mutta lapsi ei pysty vielä kuulemaan.

Voidaan sanoa, että hahmotteluvaihe on ohitse. Seuraavien 30 viikon aikana kuvaa parannellaan ja kehitellään kokonaisuutena.

Onko hyvä mieli, kun sait jaettua tässä ketjussa?

Alkuperäinen kirjoittaja ARGH!:

tämä on vaan totta

Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
miten voitte tuon tehdä.. ihan hirveetä..

näitä ei tähän ketjuun kaivattu! kiitos.

en oo ilkee.. mut ihan oikeesti ihmettelen.. kauheaa

Ei sitä kannata miettiä jos pahalta tuntuu, ihmiset tekee itse päätöksensä ja elävät niiden kanssa.

Mulla on muutamien vuosien takaa kokemus että mulla oli menkat jotka loppui kuin seinään ehkä noin päiväksi (siis ihan kesken). Sitten olin suihkussa ja alapäätä pestessäni yhtäkkiä sain käteen sellasen sentti, kaks kokoisen möykyn. Sellanen ihon värinen. Säikähdin kun luulin sikiöksi ja runttasin sen viemäristä alas. Sit alkoi taas menkat kunnolla.

Oon paljon jälkeen päin miettiny entä jos se oli keskenmeno. verta ei valtavasti tullu, oli siis ihan normimenkat mut mikä ihme se möykky olis voinu olla :(

Jos joku viitsii sanoa mielipiteensä.

:headwall: :headwall: :headwall: miksi helvetissä totuutta ei saisi kertoa?? pitääkö abortintekijöiltä salata kaikki tiedot raskauden kulusta, sikiön ulkonäöstä ja kehityksestä? miksi pitäisi?

on se nyt perkele, että naiset tekevät näin isoja päätöksiä elämästään ja raskaudestaan edes tietämättä faktoja, ja toiset naiset vielä hurraavat asialle.

mun mielestä jokaisen aborttiin haluavat pitäisi kuulla sydänäänet, nähdä ultrakuvat ja mieluiten 3deenä.

miten ilman niitä voisi tehdä tietoista päätöstä?

ja loppuisi vihdoin ne vitun solumöykkypuheet! :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miten voitte tuon tehdä.. ihan hirveetä..

näitä ei tähän ketjuun kaivattu! kiitos.

en oo ilkee.. mut ihan oikeesti ihmettelen.. kauheaa

Jos raskaus on mennyt kesken niin pakkohan se kohtu on tyhjentää.

no hei .. tuo on nyt aivan eri asia..

:headwall: :headwall: :headwall: miksi helvetissä totuutta ei saisi kertoa?? pitääkö abortintekijöiltä salata kaikki tiedot raskauden kulusta, sikiön ulkonäöstä ja kehityksestä? miksi pitäisi?

on se nyt perkele, että naiset tekevät näin isoja päätöksiä elämästään ja raskaudestaan edes tietämättä faktoja, ja toiset naiset vielä hurraavat asialle.

mun mielestä jokaisen aborttiin haluavat pitäisi kuulla sydänäänet, nähdä ultrakuvat ja mieluiten 3deenä.

mä haluan kyllä tietää mitä musta tulee pihalle jos siihin huomenna ylipäätään kykenen...mä haluan tietää kuinka iso, kuinka eläväinen...todellakin! Se tulee vaikuttamaan mun päätökseen varmasti vielä huomenna kun tästä asiasta keskustelen paikan päällä.

mä haluan kyllä tietää mitä musta tulee pihalle jos siihin huomenna ylipäätään kykenen...mä haluan tietää kuinka iso, kuinka eläväinen...todellakin! Se tulee vaikuttamaan mun päätökseen varmasti vielä huomenna kun tästä asiasta keskustelen paikan päällä.

onko sun pakko tehdä aportti... mieti..

hyvä. sinä olet viisas, haluat tietää faktat etkä vaan piilota päätäsi pensaaseen.

ja vaikka aborttipuolustajat räkyttäisivät mitä, niin sanon silti etten ole abortin vastustaja.
mutta vastustan pään tunkemista puskaan.

AP.
Mulle on tehty viikolla 9 abortti ja vuoto oli erittäin runsasta menkkamasita vuotoa, siteet ei pitänny vaan vuosin kuin seula. Kaikki tacara oli pelkää verihyytelöä mitä tuli pyttyyn , siteseen ja lattialle.

hyvä. sinä olet viisas, haluat tietää faktat etkä vaan piilota päätäsi pensaaseen.

ja vaikka aborttipuolustajat räkyttäisivät mitä, niin sanon silti etten ole abortin vastustaja.
mutta vastustan pään tunkemista puskaan.

en tiedä kuinka fikusua oli sitten katsoa abortoidun sikiön kuvia ja kokoja mutta netistä löysin missä oli sikiö laitettu jonkin esineen viereen ja rv. olihan se järkyttävää katsottavaa ja ihmettelen tosiaan jos rv9 sikiötä ei erota sen pialle tullessaan...en kyllä omaani aijo katsoa jos näin päätän tehdä mutta kamalaa minkä kokonen se vauva jo on. mä niin toivon että olisi voimia tähän vauvaan. pelkään että ei ole ja kun noi 4 olemassa olevaa tarvitsee tasapainosta äitiä eikä äitiä joka on sekoomisen partaalla väsymyksestä ja huolesta mistä rahaa elättämään koko pesue!

en tiedä kuinka fikusua oli sitten katsoa abortoidun sikiön kuvia ja kokoja mutta netistä löysin missä oli sikiö laitettu jonkin esineen viereen ja rv. olihan se järkyttävää katsottavaa ja ihmettelen tosiaan jos rv9 sikiötä ei erota sen pialle tullessaan...en kyllä omaani aijo katsoa jos näin päätän tehdä mutta kamalaa minkä kokonen se vauva jo on. mä niin toivon että olisi voimia tähän vauvaan. pelkään että ei ole ja kun noi 4 olemassa olevaa tarvitsee tasapainosta äitiä eikä äitiä joka on sekoomisen partaalla väsymyksestä ja huolesta mistä rahaa elättämään koko pesue!

:hug: sulla on iso päätös edessäsi. kumpaa katuisit enemmän, aborttia vai vauvaa? tai paremminkin, kestääkö mielenterveytesi kumman paremmin? voimia joka tapauksessa.

Juu tosi fiksu ehdotus :headwall:

Yhteistyössä