elidel voide

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja teris
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

teris

Vieras
Löytyykö kellään kokemuksia elidel voiteen käytöstä pienellä lapsella? pojalle määrättiin juuri kokeiluun elidel ja hän on vasta reilu 6kk. Kai voide kuitenkin turvallinen on kun sitä määrättiin..
 
Ei ole omakohtaista kokemusta, ainakaan vielä.

Tiedän kyllä parikin tapausta jossa on menestyksellä sitä käytetty. Ne tekstit siinä ohjeissa kyllä saavat vähän miettimään, että uskaltaako käyttää, mutta eipä sitä olisi määrätty, ellei katsottaisi aiheelliseksi.

Toivottavasti saatte siitä avun!
 
moi!

Ei ole kokemusta pienellä lapsella, mutta omakohtaista kokemusta on ja ne ovat todella positiivisia =) . Ja jos omalla pojalla tavis kortisonit ei riitä, niin otan mieluusti vastaan lääkäriltä Elidel-reseptin! :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.09.2006 klo 10:53 sädis harmaana kirjoitti:
moi!

Ei ole kokemusta pienellä lapsella, mutta omakohtaista kokemusta on ja ne ovat todella positiivisia =) . Ja jos omalla pojalla tavis kortisonit ei riitä, niin otan mieluusti vastaan lääkäriltä Elidel-reseptin! :wave:
mut siis hintavaahan se on, mut siitä taitaa saada kelalta tai vakuutusyhtiöltä korvausta...
 
Kallistahan se on,mutta Kelalta saa alennuksen. Mä olen pojallani sitä käyttänyt aina tarpeen vaatiessa ja kyllä se aika ihmerasvaa on. Ihottumat häviää ihan eri tavalla mitä esim.kortisonilla =) Mutta Elidelin ideahan on siinä,että sitä ei tarvi laittaa paljoa ihottumakohtiin :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.09.2006 klo 10:54 sädis harmaana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.09.2006 klo 10:53 sädis harmaana kirjoitti:
moi!

Ei ole kokemusta pienellä lapsella, mutta omakohtaista kokemusta on ja ne ovat todella positiivisia =) . Ja jos omalla pojalla tavis kortisonit ei riitä, niin otan mieluusti vastaan lääkäriltä Elidel-reseptin! :wave:
mut siis hintavaahan se on, mut siitä taitaa saada kelalta tai vakuutusyhtiöltä korvausta...

Kyllähän vakuutusyhtiöltä saa lääkärin määräämistä voiteista korvauksen, ainakin mun mielestäni. Tai no, voihan se riippua vakuutusyhtiöstäkin.
 
Kokemusta on pienellä, ja hyvää on! Voi käyttää pitkäänkin, kun ei sisällä kortisonia. Voi laittaa kasvoihinkin, hyvä aine. Lääkärit pitää sitä ihmeaineena, mut jos on kovat ruoka-aineallergiat, niin eihän niihin ihottumiin mikään auta.
 
Elidel on hyvää rasvaa ja kannattaa käyttää. Ohjeiden mukaan ei saisi alle 2 vuotiailla käyttää mutta pojalla on ollut jo puoli vuotta käytössä (Hän on 1v) Lääkäri kirjoitti todistuksenkin erityiskorvattavuutta varten Kelaan mutta ei korvavuutta herunut. Onneksi on vakutuus!!
 

Yhteistyössä