Ekat raskaus oireet??

Moi!

Onko teillä tietoa minkälaisia oireita on munasolun kiinnitymisessä?
Sinä ajankohtana mulla oli erilaisia tuntemuksia, joista ajattelin että voisi liittyä kiinnittymiseen.
Googlettamalla ei oikein löytynyt vastauksia, joten kysyn teiltä. =)

Oireet:

- pieni tippa verta alushousuihin
- päänsärkyä
- alavatsan kurinaa, murinaa ja erikoista toimintaa... ;)
- virtsatietulehdus, joka on ollut ehkä kerran aiemmin elämässä
- lämmöt oli muistaakseni suunnilleen samana ajankohtana melko alhaalla ja juuri saadun tiedon mukaan edelleen alhaalla.. |O Varmaankin sitten vaan menkat alkamassa (nyt kp 26/30) :headwall:

Tuosta veritipasta aloin miettimään voisiko olla kyse kiinnittymisestä...
Ei ole nimittäin ihan normaalia mulla. :whistle:
 
On ollu kiva lueskella muitten alkuraskauden oireita. Pienokaista paljon odotettais ja vähän tuntuu et jotain vois olla tapahtunu, en tiedä sitten laukkaako vain mielikuvitus kun niin kauhee vauvakuume päällänsä =) Huomannu nyt viimisen viikon aikana erilaisia ihmeellisiä oireita ja mitä oon lueskellut niin samanlaisia ollu muillakin alkuraskaudesta.
Mulla mm.
-Vatsan "turvotusta"
-Välillä huono ol
-Vihlaisuja alavatsassa
-Nännit arat (ei ikinä edes menkkojen aikana oo ollu)
-Varsinkin iltasin vilu
-Koko ajan tekis mieli syödä jotakin vaikkei olis edes nälkä
-Aamuisin nenä tukossa
-Suklaata mennyt ihan hirveesti (ennen ei edes kuukaudessa mennyt niin paljon kuin nyt mennyt muutamassa päivässä)
-Mielialat vaihtelee, välillä huomaan että hermostun jostakin pienestä asiasta vaikka muuten kokopäivän olen ollut hyvällä tuulella.

Olen huomannut että jos paitani on vähänkään rypyssä mahan päällä se alkaa"painaa" ja pitää suoristaa paita heti :LOL:

kp 21/29
 
cindy90 > Mistä sä lasket kiertopäivät? Jos sun kierto on tuon 27 päivää, niin eihän niitten vielä ensi viikolla pitäisi olla alkamassa. Jos laskee menkkojen alusta (niin kuin kuuluu), niin menkkoihin on vielä pari viikkoa eli ovulaation aika. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja macy gray:
cindy90 > Mistä sä lasket kiertopäivät? Jos sun kierto on tuon 27 päivää, niin eihän niitten vielä ensi viikolla pitäisi olla alkamassa. Jos laskee menkkojen alusta (niin kuin kuuluu), niin menkkoihin on vielä pari viikkoa eli ovulaation aika. :)
Sorry!

Aloin tossa eilen illalla itsekkin miettiin niin oon laskenu ihan väärin, nyt on siis menossa 21/29, ei mikään 14/27..
 
Vaaleanpunaista vuotoa hiukan ja alavatsakipuja noin viikon ennen menkkojen alkamista, silloin jo olin itse varma asiasta. Sitten tuli järjetön paleleminen ja vatsan turvotus varsinkin iltaisin. Ennen olen syönyt suklaata ihan mukavasti, enää ei maistunut yhtään. Oviksen aikoihin oli hetken nännit arat, se loppui mutta alkoi uudestaan niihin aikoihin kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Niin ja unettomuus. Muutamina öinä kiinnittymisen aikoihin oli nukkuminen todella vaikeaa.
 
Juu, taas oli pakko palata koneen ääreen jännittämään ja puhumaan asiasta jonkun kanssa kun viellä ei voi kovin paljon muille puhella :) Täällä on juuri hiljakkoin plussattu! Joten vuosi alkoi oikein iloisesti :heart:
 
Miulla ois nyt tällainen tilanne... Kävi vahinko tuossa 5.1. ja seuraavana päivänä hain JE- pillerin, aikaa oli kulunut noin 19-20h. Ei tullut minkäänlaisia oireita, kunnes maanantai illasta alkoi vihloa alavatsaa sekä tuli runsasta valkovuotoa. Samoin alkoi turvotus ja kauheet ilmavaivat... Tunne voimistu alavatsassa lisää seuraavana päivänä ja samalla tarkistin kiertopäivän kun vanhinko sattui, oli kp14 ja kp15 kävin siis pillerin. Kiertoni on kp28-32, yleensä kp30. Nyt olen sitten tässä miettinyt, kun alavatsassa tuntuva lämminolo, nipistelyt ja elohiirimäinen vipellys sekä alaselänsäryt, kuuluuko ne JE- pillerin aiheuttamiin oireisiin vai onko pettänyt sittekin... Ja tähän kun lisään vielä että eilen illalla ja tänä aamuna olen saanut ravata vessassa, niin alan epäillä että ei toiminu JE... Virtsatulehdustakin mietin, mutta yleensä saan kauheat virtsaamissäryt, joten mitään siitä ei merkkiä. Rinnatkin ovat alkaneet kipeytyä, mut niin on tehnyt aina ennen kuin on menkat alkanu...

Olen kahden lapsen sinkkuäiti, tosin ovat jo isoja koululaisia, niin en ihan olisi nyt toivonut kolmatta. En kuitenkaan halua keskeyttää alkanutta raskautta, jos näin on käynyt... Joten, onko kellään tietoa siitä että pillerin ottamisen jälkeen tulisi tällaisia samoja oireita, että johtuuko pilleristä todellakin tuo lisääntynyt virtsaamisen tarve? Tiedän et tulee samoja oireita kuin raskaana ollessa, mut missään ei sanota voiko oireet alkaa sen 5-6 päivää pillerin oton jälkeen ja mitkä ovat sit pillerin aiheuttamia... Kun muilla tuntuu oireet alkavan heti, ja miulla ei... :/

Et täällä ollaan pihalla kuin lumiukko... :/
 
Höpötäti, noissa taitaa olla kyllä niin isot määrät hormonia (jos olen oikein käsittänyt), että en yhtään ihmettele jos menee kroppa sekaisin. Että varmaan on ihan normaalia kaikk imaailman nippaukset ja rintakivut ym, koska kuitenkin se on kunnon hormonimyrsky. Vähän samalla tavalla kuin aloittaa muunkin hormoniehkäisyn, niin aluksi on rinnat kipeet jne. Mutta eipä sitä kaiketi auta kuin odottaa, koska eihän sitä tavallaan muuta voi tässä vaiheessa tehdäkään =) Toivotaan, että saat toivomasi tuloksen sitten.

Onnea Kiskii, mätkäsin sut plussanneisiin :heart:
 
nyt alko mietityttäänn todella..mul oli puolen tunnin ajan hirveen kylmä ja lämmöt 36,6 (10-10.30 ajan) nyt ei enää oo kylmä ja lämpö 36,1 (en omaa normilämpöä kyllä edes tiedä tarkkaan mut 36 tienoilla nähtävästi on) :whistle: oiskohan toi merkki siitä et oisin voinut tulla raskaaksi? :) kiitos jos joku vaivautuu vastaamaan mulle epätoivoiselle :|
 
Kp 32/28-30 ja aamulla tuli ihan selkeä plussa CB:n testissä heti, kun pissin tikkuun. :) Oireina ollut älytön rintojen arkuus ja menkkakipumaisia kipuja alamasussa ja alaselässä sekä vihlaisukipuja nopeita liikkeitä tehdessä.
 
Maitsu83, mitkä kp:t sulla on? Kun nuo samat oireethan periaatteessa voi kieliä niin menkkoja, ovulaatiota, raskautta kun vaikkapa vanhemmalla iällä vaihdevuosiaki B) Niin siksi ne onkin niin katalia..Toivotaan, että ois sitä itteään..senhän kertoo vaan testi sitten.

Onnea Indrina =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Metsätähtönen:
Maitsu83, mitkä kp:t sulla on? Kun nuo samat oireethan periaatteessa voi kieliä niin menkkoja, ovulaatiota, raskautta kun vaikkapa vanhemmalla iällä vaihdevuosiaki B) Niin siksi ne onkin niin katalia..Toivotaan, että ois sitä itteään..senhän kertoo vaan testi sitten.

Onnea Indrina =)
mun kierto on 15/n.28-32 :) sepä se näihin aikoihin nähtävästi on ovis aikaki..en ainakaa aijemmin oo ennen menkkoja hoksannu mitn tollasta tai eipä tota oo tullu näin tarkkaa "tutkaillu"mitn oireita ku nyt vast vauvakuumeen aikana =) toinen yk on nyt meneillä.mekat pitäis alkaa vika vko loppu.oon kyl päättäny tehä testin vasta 2.2 jos ei menkat oo alkanu,etten sit pety pahasti.jos ei ennen sitä tuu joku tooooosi selvä raskausoire :whistle:
 
Plussasin jo haaleasti kp40, mutta tänään kp46 sain digitestillä vastauksen paljon selvemmin :LOL:

Oireita närästys!!!, mahavaivat (ummetus, maha sekasin, turvotus..) tissien kipu (pieni vihlonta) ja menkkamaiset kivut.. Lievemmät (paitsi tänään vähän kovemmat :D ) päänsärkyä jossei muista juoda, nälkä! ja suun kuivuus... Oisko siinä jo. :D
 
Maitsu83, veikkaan kyllä itekki ovisaikoja (siis joko tulossa/menossa/menny). Nehän on luomuna vähän eri luokkaa, joten ainakin kannattaa käyttää hyväksi =) Ja onhan sitä joillakin ollut kyytiläinen jo, mutta jos on oikeet kunnon menkat ollut, niin vissiin vähän harvinaisempaa.
 
Mulle tuli viime kerralla kemiallinen keskenmeno. Tänään tein Clearblue testin, johon tuli ruutuun "raskaana". En meinannut uskoa silmiäni! Tein mukana tulleen toisen testin, johon tuli myös merkintä "raskaana, 1-2" eli siis ihan olussa olen vielä. Nyt täytyy sitten vain ottaa varovaisesti. :)
 
jemppero: Hahhha mulla ihan sama juttu! Tein eilen sen tavallisen ja tänään aamulla viikot näytti 1-2. Noi viikot olis sit niinkon et olisin nyt n.3-4 viikolla. Menkoista laskettuna enemmän... (jotai 6+5 tänään jo...)
 
Mun ekan raskauden tunnelmia ennen ja heti plussan saamisen:
- dpo 5 huomasin että onpas lämmöt koholla
- dpo 10 öisin pissattaa useasti, lämmöt koholla, omituisia tuntemuksia alavatsalla, nännit hieman arat
- dpo 14 menkkojen piti alkaa..
- dpo 15 haamuplussa, nälkä, väsyttää, rinnat hieman arat, reisiin pieniä arpia
- dpo 16 selvääkin selvempi plussa Apteekin testillä!


Nyt oli dpo 5 kipukohtaus alavatsalla.. Pientä nänniaristusta on, mutta se voi olla menkkaoirekin. Vatsa täyden tuntuinen vaikka en oliskaan syönyt. Turvottaa. Väsyttää.
Tänään dpo 7 ja odottelen josko alkaisi yölliset vessareissut kuten ekassa raskaudessa..
 
Viimeinkin uskaltauduin kirjoittelemaan omista tuntemuksistani tänne. Kiitos paljon kommenteistanne, niistä on ollut todella paljon apua!
Vauvailukuumetta on ollut täällä ilmassa jo jonkin aikaa, toisina päivinä enemmän kuin toisina ja nyt ei meinaa osata olla mitenkään päin ilman koko ajatusta :)

Lopetin e-pilsujen käytön n. 5kk sitten, sen jälkeen kierto hieman piteni ja se virhe minkä olen tehnyt, on se, että en ole pitänyt tiivistä kirjaa kuukautisistani jo pitkään aikaan.
Eli mitä me tästä opimme? :D

Olen nyt odotellut kuukautisia kuitenkin jo viime viikosta lähtien, mutten ole edes tuntenut niitä normaaleja menkkojen alkukipuja, jotka alkaa viim. 2 päivää ennen ja niin kovat ne on ollut aina, että on tiennyt niiden alkavan. No, eipä näy eikä kuulu. Ei kipuja, vuodosta puhumattakaan.
Nyt sit täällä pidetään kaikki isovarpaatkin pystyssä, et josko ois tärpännyt :heart:
Muita oireita kyllä löytyy ja runsaasti. Ensimmäisenä alkoi vasemman puolen munasarjan kohdalla todella kovat nipistykset, jotka veti kropan kaksinkerroin. Sen jälkeen alkoi nämä aika samoihin aikoihin

- kauhea palelu (lämpö noussut n.0.4 astetta)
- flunssamainen olo, aivastelu ja päänsärky... auts..
- nännit hieman arat
- itkukohtaukset
- kuljen pää "sumussa" ja silmätkin tuntuu oudoilta, todella mystinen olo
- finnit, ja normaalisti en kärsi niistä juuri ollenkaan
- hiukset rasvoittuvat nopeammin
- jano
- jatkuvasti tekee mieli syödä vaikka etookin
- kahvi ei enää maistu edes kahviholistille
- ja tuo vessahätä, pissattaa jopa pari kertaa yössäkin, mitä en ole tehnyt viimeiseen 20 vuoteen.

Eilen sitten hätäpäissäni tein testin, näytti negaa, mutta jotenkin en usko tuota :whistle:
Toivotaan, että oireet ei ole päänoikkuja. Nyt odotellaan loppuviikkoon ja tehdään uusi testi.
Plussaa toivotaan!
Se olisi mahtava synttärilahja meille kummallekin tammikuun lapselle!

Tsemppiä kaikille, jotka plussaa toivovat ja niille, jotka sen ovat jo saaneet :heart:
 

Yhteistyössä