Ekat raskaus oireet??

Maydra, kuulostaa aika selkeiltä nuo sinun oireet :) Mulla oli vielä rv 4+6 nega juuri noilla oireilla, alle viikon päästä plussasin sitten labrakokeessa. (Se raskaus meni tosin kesken :'() Samat oireet mulla oli myös ekassa raskaudessa, jolloin en myöskään saanut apteekin testillä plussaa aikaiseksi kovin varhaisessa vaiheessa, niin että testillä todettiin lopulta vain se minkä muutenkin jo tiesin. Ehkä olet jo positiivisen testin tehnytkin? Onnea ja tsemppiä plussaukseen =) :flower:
 
Liekkö täällä ennää eloa :)
Monta päivää lueskellut näitä oireita ja oli ihan pakko nyt sitten ittekkin rekisteröityä, "oireita" kun löytyy täältäkin =)
Kk:t alkoi viime pe (tokat luomut pillereiden jälkeen), loppuivat kuin seinään nyt maanantaina, yleensä ainakin tihkuttaa lopussa ja loppuu pikkuhiljaa..
Ehkä viikko ennen kk:ta ihme tissikipuja, ulkolaidoilta ja "sisäpuolelta". Saattoi yhtäkkiä vihlasta ja kun tunnusteli niin oikeasti sattui. Niitä kesti päivittäin noin sunnuntaihin saakka.. Ne pistivät jo vähän miettimään kun ennen ei ole tuollaista ollut, nännit kyllä joskus herkistelleet muttei muuta.
Sitten yhtäkkinen UMMETUS..Voi taivas, maanantai-iltana maha paisui yhtäkkiä kuin jalkapallo, ukkoki oli jo vähä huolissaan että mitä mitä.. Olihan sitä kipiä. Monta tuntia yritin pötkötellä ja oottelin että ilma virtais johonki suuntaan, mutta sitte tulikin oksennus ja kaikki reippaasti ulos :$
Kolmesta siideristä meni jo siihen kuntoon että ukkoki sano että "pitäiskö sinun mennä jo nukkumaan :kieh:
Alamahassa ei ole erityisempiä tuntemuksia ollu, pari kertaa sellasta "paineen" tunnetta... Alaselkä vihlasuja tuli tänään kun kökötin ja luin näitä juttuja, liekö huono asento tai sitten ei =)
Vaava olis kyllä enemmän kuin tevetullut, tosiaan pillerit jätin pois jouluna ja mennään "ulosveto"-systeemillä :D
Sain negan tänhän, mutta se tässä mietityttääki että voiko olla raskaana vaikka kk:t tulee??? Onko samanlaisia kokemuksia?
 
Niin ja vielä lisäystä "oireisiin":) Jos muistatte pienenä kun oli jaloissa, varsinkin säärissä ns kasvukipuja. Mulla on nyt ollut samanlaisia kipuja oikeassa jalassa muutamana päivänä. Olen 26-vee enkä usko että hirveesti enää tästä kasvan kuitenkaan :LOL:
 
Duudlari, meillä sama juttu :'( Vuodot alkoi ruseina, jotka kesti 3 päivää ja kahtena seuraavana päivänä verta tuli todella suuret määrät. Mutta ei lannistuta heti! Tässä ollaan taas odoteltu menkkoja muutama päivä, pelkkiä kipuja tosin vain on näkynyt. Pari viime iltaa oon ollut niin pahoinvoiva, etten oo sängystä päässyt ylös. Tällä kertaa oireita on vielä oudommin ilmassa kuin koskaan.
Nännit on niin arat ettei koskea uskalla ja ne on vielä muuttaneet muotoaan, rinnat turvoksissa (mies tämän huomasi ;) ) , ja paljon tuota samaa kuin viimeksikin, mutta jotenkin en sitä testiä uskalla tehdä.. Mies on jo kovin varma raskaudesta, mutta itse en edes uskalla toivoa että ois voinu tärppää näin nopeasti.
Kirjoitan tänne kyllä heti kun uutta ilmenee =)

Pikkupiika: Kyllä voit olla raskaana vaikka kk:t tuleekin. Ne voi olla niitä "huijausmenkkoja". Labran tulokset kertoo kyllä totuuden. Itsekään en meinaa noihin tikkuihin enää uskoa. Tsemppiä sulle kovasti ja kerro miten kävi!!

Kiitos tuestanne! Siitä on suunnaton apu meille kaikille. :heart:
 
Ja pööh.. Tänään kävin lääkärillä kun oli hirveät mahakivut, ei ruoka maistunu yhtään, ällötti laittaa jotaki suuhun. Kerroin tuntemuksista ja tehtiin ultra mutta ei mitään näkyny.. Epäilen vain että voiko siellä vielä mitään näkyäkään jos hedelmöitys tapahtunu n. kaks viikkoa sitte. Meinas kyllä etten oo pieniin päin :'( Ittellä kyllä kovasti arveluttaa, testiä se ei tehny ko olin itte tehny apteekin testin ja se näytti negaa. Sano että testaile parin viikon kuluttua uuelleen jos tuntuu siltä :/
 
Me sit just plussattiin :heart:
Oon niin sekaisin onnesta, että oksat pois. Katsoin testiä parin minuutin ajan miettien että "taas vedetään yksi viiva..", mutta pikkuhiljaa alkoi toinen viiva näkyä :whistle: Luulin tietty harhaksi, kunnes en saanu sitä ees hämärässä piiloon.. Ja mies tuli tutkimaan asiaa myös ja totesi siinä viivan näkyvän =)
Siitä sitten päästiin kynttilöiden valossa ottamaan vaahtokylpy, mies laittoi :p
Tsemppiä kaikille ja kiitos kommenteista!!
Ei tätä oloa osaa sanoin kuvailla...
 
Jokotin:
Onko teillä mies aina pessimisti vai mistä moinen? Jos hänkin haluaa lapsen, ni voipi olla että hää vain sanoo niin ettei pettyisi sitten.. Kuuntele omaa kehoas, se kyllä kertoo ;) Onhan se varmasti rankkaa ja henkisesti kuluttavaa, jos toinen latoo vieressä "et oo kuitenkaan"-lausetta, mutta älä anna niiden latistaa.
Ja tänne kannattaa aina tulla lueskelemaan juttuja ja tuntemuksia.

Meillä oli osat aivan toisinpäin.. Mies sanoi minun olevan raskaana, mutta itse (juurikin pessimistinä)) en mitenkään uskonut asiaa :)

Mutta en vieläkään voi hengittää vapaasti. Käytiin eilen sairaalassa varmistamassa raskautta ja sulkemassa pois kaikki tulehdukset jne.. Ja lääkäri sanoi, että raskaana olen, mutta raskaushormonia on todella pienet määrät, joten voi olla myös kesken menossa tai kohdun ulkopuolella tuo raskaus .. Huomenna kontrolliin. :ashamed: Että näin. Mutta oli sitten kuitenkin sekin seikka, että jospa raskaus on todella alussa. Huomenna saadaan tieto, että onko hormonitasot noussut, jos on, niin ei pitäis olla hätää.
Kyllä pelottaa..

Nyt kysyisinkin, että löytyykö täältä muita, joille on sanottu samaa ja että kaikki olisikin mennyt hyvin??!
Kiitos onnitteluista, toivotaan että pikkuinen on kunnossa ja oikeassa paikassa :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkupiika:
Niin ja vielä lisäystä "oireisiin":) Jos muistatte pienenä kun oli jaloissa, varsinkin säärissä ns kasvukipuja. Mulla on nyt ollut samanlaisia kipuja oikeassa jalassa muutamana päivänä. Olen 26-vee enkä usko että hirveesti enää tästä kasvan kuitenkaan :LOL:
Multa löyty samanlaisia kipuja kummastakin jalasta. oli kyllä todella jännä tunne.. Lähinnä nauratti =)
 
Taidanpa myös uskaltautua tänne kuumeilemaan.
Yritetään ensimmäistä raskautta, pillerit lopetin tammikuussa eikä siis ole vielä luomumenkkoja tullut. Tiedän vähän mitä odottaa tältä ensimmäiseltä kierrolta, koska vuosi sitten jätin pillerit 4 kuukaudeksi kun yritimme lasta, mutta sitten elämäntilanne muuttui ja aloitin pilsut taas.
Nyt kuitenkin olisi vauva enemmän kuin tervetullut :)

Viime vuodelta muistan kaikki tuntemukset ja pienintäkin juttua pidin heti oireena :D nyt olen yrittänyt olla järkevämpi ja ajatellut koko ajan, että ei se kuitenkaan vielä tärppää.
Torstaina sitten alkoi sellainen täälläkin paljon kuvailtu menkkamainen kipu vatsassa ja selässä. Sitä ennen jo alkoi mahaa turvottaa. Jos kaikki muut oireet olenkin kuvitellut niin en ainakaan tuota särkyä selässä. Viime kerralla pillereiden jälkeen kierto napsahti heti kutakuinkin säännölliseksi noin 30-32.
Teinpä siis tänään testin kun on kp30 mutta negahan se oli.. ostin uuden testin ja ajattelin odotella torstaihin saakka, silloin ovat menkat ainakin myöhässä.
 
Täällä taas!
Aamulla kävin siis antamassa verinäytteet sen kontrollin vuoksi ja tuloksia odottelin muutaman tunnin. Just soitin hoitajalle ja kertoi lauantain näytteessä olleen hormonituloksen arvoksi 25 ja nyt se oli noussut jo yli 65 =) Eli kaikki kunnossa!!
Itken ja hymyilen täällä, niin paljon helpotti oloa! Nyt soittamaan neuvolaan.
Nyt pitää vain syödä mikä maistuu ja nauttia kaikista tuntemuksista.

Tulen kertomaan kuulumisia kyllä.
Kertokaa tuloksistanne kanssaihmiset! :heart: :flower:
Se plussa tulee kun sitä vähiten odottaa, se on niin totta!! =)
 
Mun on pakko tulla tännekin kuumeileen :LOL: Oiskohan jo kolmas ketju missä kirjottelen tästä kuumeilusta, vai peräti neljäs :p

No kuitenki, oon 23v. ja esikoista yritetään. Tai no jätettiin pillerit vasta pois, mutta kuitenkin..
Ajattelin yrittää ottaa ihan lunkisti tämän homman, tärppää kun on tärpätäkseen.. Vaan en tiiä miten sitä siinä sit onnistuu. Välillä olin ihan ylikierroksilla pillereitä syödessäkin, vähänkin kun menkat myöhästy ni olin ihan luulotautisena kaikkia oireita tutkimassa :/

Vaan oon niin innoissani, hyvä että täällä voi puhkua kun ei viitti kertoa tuttaville vielä tästä asiasta, ettei tule paineita jos ei heti tärppää.
 
Moi!

Täällä olisi kanssa yksi kuumeilija. Olen 22 ja meillä on 2-vuotias tyttö. Tohon yhteen ketjuun kirjoittelinkin että alkaa olla puoli vuotta pillerien lopetuksesta eikä menkkoja ole kuulunut. :|

Negoja olen vaan saanut ja kokenut pettymyksiä pettymyksien perään. No, mulla on ensi keskiviikolle gynelle aika varattuna että saisin lääkityksen jolla saisi nuo menkat alkamaan.

Esikoinen sai alkunsa aika nopeasti. Lopetin toukokuussa 2007 pillerit ja heinäkuussa olin jo raskaana. :) Kuitenkin tein silloin apteekin raskaustestin päivää ennen kuin menkkojen piti alkaa eikä se näyttänyt mitään. Sitten alkoi kaiken maailman oireita tulla ja kun olin viikolla 7 tein uuden testin ja vahvaa viivaa näytti! :D Olin tosi yllättynyt, koska en odottanut tulevani raskaaksi niin pian, varsinkin kun silloinkin oli kierto sekaisin.. Ja koska muutenkin aina ollut epäsäännöllinen kierto.

Kyllä tässä alkaa jo paineita tulemaan kun puoli vuotta yritetty eikä mitään mutta johtuu varmaan siitä kun ei ole menkkoja tullut pillereiden lopetuksen vuoksi. Mulla meni synnytyksestäkin 5kk ennenkuin tuli ekat menkat että kyllä se kestää keholla aikaa tasoittumaan.

Nytkin on ollut kamalan kipeät rinnat ja menkkamaisia kipuja, ja tein pari päivää sitten testin mutta yllätys, yllätys: negahan se oli. :kieh: Jospa sieltä olisi vaikka kuukautiset tulossa tai sitten ne vehkeet tuolla heräämässä. :D

Välillä sitä varmaan kuvitteleekin oireet, koska haluaa lasta niin kovasti. Sitten yrittää aina muistella, että kuinka kipeät ne tissit oli ekassa alkuraskaudessa, mutta en meinaa muistaa.

Välillä haluaisi heittää jo kirveen kaivoon, mutta varmaan helpottaisi asiaa jos saisi ne kuukautiset alkamaan.
 
Kinsella: Kannattaa ihmeessä käydä lääkärillä asiasta puhumassa. Jos on jokin isompi hormonihäiriö tai vastaavaa, mutta tsemppiä kovasti!! Yrittänyttä ei laiteta :)

Mulle tuossa lääkäri soitti ja ilmoitti mulla olevan streptokokki b, joka nyt yritetään saada hävitettyä viikon antibioottikuurilla, jos ei mene pois, niin sille ei aiota mitään tehdä...
Neuvolasta käskettiin vielä ensi viikon maanantaina menemään uuteen hcg-kontrollitestiin, et silloin lukemien pitäis olla tästä alle sadasta jo tuhansia. Se jälkeen ultraan. Syynä siis alhaiseen hcg:n voi olla niin alkuvaiheessa oleva raskaus kuin sekin, että jokin on pielessä. En tiedä, mutta pelottaa taas..
Onneksi täältä löytyy tukea ja voi huomata, ettei ole yksin pelkojensa kanssa :heart:
 
- dpo9 huomaan rasvailevani huulia useammin, suutakin kuivaa. Muuten loppukierto oireettomampi kuin yleensä. Ei mitään nippailuja tms. eikä finnejä.
- dpo 10 mietin onkohan mulla nälkä tavallista useammin
- dpo 12 närästys ja nälkä. Ensimmäinen haamutesti.
- dpo 13 nälkä!! Ovistesti plussa, raskaustestit haamuja
- dpo 14 nälkä ja nyt huomaan, että pissattaa tiheämmin. Raskaustestit vahvistavat plussan.

 
Kiitos Maydra kannustuksesta! :)

Tänään on sitten kp 34 ja aamulla tein testin, mutta negatiivinenhan se oli :(
Menkkoja ei näy eikä kuulu. Menkkamaista kipua vatsassa ja selässä oli torstaista sunnuntaihin. Sen jälkeen ei ole enää ollut ihan yhtä voimakasta, vatsa tuntuu raskaalta ja välillä olen havaitsevinani aivan lievää kuvotusta, mitään ruokaa ei tee mieli. Viikonloppuna paahtoleipien haju ällötti.
Ei varmaan auta muu kuin odotella ja tehdä kohta taas uusi testi. Ikinä ei ole kierto kestänyt näin pitkään.
 
Rubiini6:
Kannattaa käydä ladrassa antamassa verikokeet jos ei menkat ala kuulumaan muutamien päivien päästä, varsinkin jos sulla on suht säännöllinen kierto ollut.
Mulla on vieläkin noita samankaltaisia oireita, varsinkin noi menkkamaiset kivut, sekä vatsassa että selässä. Eniten kyllä sellasta juilimista on tuolla vasemalla puolella. Ja väsymys.. Jatkuvasti painaa silmiä ja aivastuttaa.

Meillä kävi niin hyvä säkä, et viime perjantaina (ainakin luultavasti) olisi pitäny menkat alkaa viimeistään ja samana iltana tuli plussa, hyvin haaleana mutta kuitenkin.
Sekin on niin yksilöllistä, että milloin se näkyy noissa apteekin testeissä.
Me testattiin "First signal"-nimisellä testillä, joten ainakin sitä voin lämpimästi suositella kaikille!
Se on tosi herkkä. Eikä kannata heti kolmen minuutin päästä lannistua, meilläkin meni n. 5 minuuttia ennen ku viivan alkoi erottamaan :)
 
hei kaikille. olemme miehenne kanssa nyt yritetty kohta pari vuotta lasta ja kohta vuoden päivät oltu väestöliitossaki hoitojonos. Nyt mul sitte kuitenki on sellanen olo että SAATTASIN olla raskaana. Mul on ollu alavatsakipuja, pahoinvointia, vilustuksia ja päänsärkyäki, vähän väliä saa rampata vessassaki. Tänä aamuna sitten suuhuni tuli sellainen paha maku, niinkuin raudan/metallin maku. Onko mahdollista että olisin raskaana?
 
elina87:
Heipähei! Kuullostaa kyllä ihan "oikeilta" oireilta nuo :)
Millainen kierto sulla on yleensä ollut ja onko miten säännöllinen?
Aika monilla on tuntunut tuota metallin makua suussa, mutta itselläni en ole huomannut..
Niin ja ootko nyt testiä tehnyt?
Toivotaan kovasti, että nyt ois teillä tärpännyt! Pidän peukkuja pystyssä! :heart:
 
okei kiitos Maydra :)
teen huomenna vielä testin ja katsotaan mitä se näyttää.. jos mitään ei tapahdu niin soittelen ensi viikolla työterveyteen jos saisi lähetteen verikokeisiin. huomenna on siis jo kp37! vähän on on huonovointisuus lisääntynyt viime päivinä, mutten sentään ole oksentanut. kyllä tässä jo saisi menkat alkaa tai plussa ilmestyä testiin :)
 
Se siitä raskaudesta.. Meillä meni eilen kesken :'(
Tuntuu aivan kauhelta.. oltiin 6+3 ja nyt vuodetaan verta parin kuukauden edestä..
Toivottavasti seuraavalla kerralla pikkuinen pysyy mukana.
Toivon sydämeni pohjasta tsemppiä ja parempaa onnea muille!!
 
Mulla on ollu kahessa edellisessä seuraavanlaisii oireita:
pahoinvointia
nippailuja alavatsassa
turvottaa
jatkuva nälkä
huimaus
pissattaa
mielialavaihtelut
päänsärky
nenä tukossa,suu kuiva
perhosia vatsassa
valkkaria
poskia kuumottaa
palelee iltaisin
ja se nälkä saattaa tulla ku salama kirkkaalta taivaalta, ja sitä ruokaa on saatava heti nyt. :D

No, nyt mulla on siis imetys vielä menossa edellisen kanssa (9kk) mutta menkkoja ei vaa kuulu.. Nyt mulla on ollu noita samoja oireita, melkeinpä kaikki... Ja eilen oli niinkö elohiiri ois massussa... hassuntuntosta!! Onkoha se joku oire :eek:
Ja sitä valkkaria hulvahti toissailtana pikkareihin melkonen määrä kerralla...?
Ja väsyttää tosiaan koko ajan, en nukahda, mutta silmiä painaa...
Ja koko ajan pieni pömppö masussa...
 

Yhteistyössä