Ekat raskaus oireet??

Mää tuun nyt teiltä kysymään että mikä mulla on :D

Paljon oon tätä ketjua lueskellut ja en nyt tiedä mitä tässä aatella. Me ei olla avokin kanssa lapsia suunniteltu ja oon luullut etten raskaaksi voi edes tulla.

Nyt tässä nelisen viikkoa sitten mulla tuli oikeaan rintaan semmonen patti, se vaan kasvoi ja kasvoi. Menin lääkäriin ja sieltä sain antibioottikuurin ja lähetteen mammoon ja ultraan. Mitään omituista ei löytynyt ja toisen kuurin jälkeen se sitten hävis. Toista rintaa vihlo ja oli arka myös, mutta ei noussut mitään pattia.

Nyt se tulehdus tuli takasin monen päivän lämpöilyn jälkeen.

Mutta ei tässä vielä kaikki. Mulla on menkat aina heitelleet ihan miten sattuu, tarkkaa kiertoa ei ole. Mutta viimeksi ne yllätti keskellä yötä, mitä ei tapahdu mulle ikinä. Ne oli omituiset. Vuoto oli niukkaa, kun normaalisti holvaa hurjasti. Ne meni ohi kolmessa päivässä ja viikon tuli iltasin ihan ihan niukasti ruskeaa vuotoa.

Menkat alko lauantain ja sunnuntain välisenä yönä ja sunnuntaina menin sitten illalla nukkumaan ja ihan varottamatta, maha ympäri ja porisemaan pöntölle mukavia :D Se paha oli meni siinä. Seuraavana iltana istuin sohvalla ja ihan yhtäkkiä käänty taas maha ympäri mutta oksentamaan ei tarttenut lähteä.

Selkä tuli maanantaina ihan sairaalloisen kipeäksi. Ihan varottamatta sekin. Olin lähdössä avokkia hakemaan töistä ja parkkipaikalla iski sellanen kipu että oli jalat lähteä alta. Välillä ei tunnu mitään ja illalla varsinkin sitten tuntuu ettei löydy semmosta asentoa missä ei pääse huutamatta rauhottumaan.

Hyvä ruokahalu mulla on ollut aina, mutta nyt tuntuu että mää voisin vaan syödä ja syödä. Alkoholin kanssa mulla on ollut ihan hyvä suhde eli alas on mennyt normaalisti, mutta nyt on mennyt jo 6 viikkoa niin että ei ajatuskaan innosta. Viime viikonloppuna yritin pari juoda, mutta ei vaan mennyt alas. Kokoajan on mahassa semmonen jännittynyt olo ja perhosia. Vessassa saa laukata, mutta se voi osin johtua kahvista..kuten hirviä jano.

Nukkuminen. Voisin nukkua 24/7. Vaikka yleensä piristyn kun päivät pitenee ja aurinko paistaa vaan ei, ei oo semmosta määrää unta etteikö väsytä. Päätä särkee useasti jopa ihan migreenin pukkaa vaikka se tulee harvoin.

Ja musta on tullu ihan hirviä itkupilli. Kerrankin ajeltiin autolla ja mää vaan itkin sen koko tunnin ajan mitä matka kesti. Soittimesta tuli vaikka minkälaisia biisejä niin minä vaan itkin :D Avokki siinä kyseli että mikä on..olin että byäääh, en tiiä, byäääh. Toinen jo ihan hätäänty, reppana :D Eikä mulla mitään syytä siihen itkuun ollu.

Ihmetyttää onko mulla vaan nyt kevättä kohti hormonit menossa ihan sekasin vai voisko nämä olla oireita raskaudesta? Auttakaa, oonko mää tulossa hulluksi
:LOL:

Aijuuh. Unohtu mainita että tein yhden testin pari viikkoa sitten, mutta negaa näytti. Ja sekin oli iltapissasta. Hiivatulehdus oli viikko sitten, mutta se kyllä voi johtua antibiooteista (mitä ei kyllä ole sattunut aikasemmin).
 
macy gray, kiitos vastauksesta :)

Tässä kunhan avokki tulee töistä kotiin niin apteekkiin lähetään heti. Toivon kanssa että ei oo mitään vakavaa, vaan että saisi sen plussan testistä :heart:

Jotenkin vaan ei uskalla toivoa liikoja. Onko muilla plussanneilla ollu kovatkin selkäkivut?
 
just tein + testin, kp 33/31, ja oireita on ollu kai vajaan viikon. Outo olo, ku ei osaa iloita tai ei tunnu juuri miltään tää olotila. Kahden pojan äiti olen..
- väsymystä
- finnejä
- pissattaa
- nippailee alamahaa
- maha sekaisin/turvoksissa
-alaselkä jumii
- kahvi ei maistu


 
Voi ei mä oon lukenu näitä teen oireita täällä jo varmaan 3 tuntia tänään. Itse toivoisin lasta vaikka ikää ei ole vielä paljoa mutta pikkuinen olisi tervetullut! Olen lopettanut pillerit n. 3 vko sitten. lopetin pillerit viimeisellä liuska viikolla joka oli tiistai ja sinä saman viikon lauantaina kuukautiseni alkoi. Olimme miehen kanssa yhdynnässä viikon jälkeen pillereiden lopettamisen ja hän ei tullut sisääni.. Nyt on alkanut olemaan pieniä oireita vaikka yhdynnästä on vasta 2 vko. oireita on;

- Nännien suhteellinen arkuus (ei ikinä aikaisemmin ollut!)
- eilen illalla pientä vihlontaa ja nippailua mahassa (siitä en ole sen koomin kuulut/huomannut ehkä pieniä vaivoja tänään)
-Valkovuotoa oli mutta taisi olla oviksen aika koska nyt sitä ei oikeastaan ole lainkaan

Yhdynnän aikaan menkat oli ihan lopuillaan muistaakseni peräti siitä seuraava päivä oli viimeinen päivä niin että vuotoa ei ollut ollenkaan. Niin ja kuukautiskierto voi olla hieman sekaisin mutta jos on sama kuin pillereiden kanssa niin menossa on kp 12/24-26. Tein tänään hätäpäissäni testin niin negaa se tietenkin näytti. Mutta varasin ajan verikokeisiin torstaiksi joten saas nähdä miten meikäläisen käy. Toisaalta haluisin mut toisaalta siin on jotain mikä pelottaa! Kertokaa te konkarit ja kokeneet että mitä mieltä te ootte siitä että voisinko olla raskaana? Pitäkää mulle peukkuja torstaille! :heart: :D
 
Metsätähtönen kiitos kun vastasit! =) Mutta kun yks on sellanen juttu että mulla ei oo siihen aikaan ollu mitään oireita yleensä ei edes kuukautisten aikana.. Sen takii tää ihmetyttää.. No torstaina sen näkee veikkaan kyllä itekkin omalla tavalla jotain muita oireita. Ja toiseks ku se olis kumminkin haaveissa niin voi olla että kuvittelen vaan.. Voiko sekään olla mahdollista? :LOL:
 
Prinsec, harvemmalla pillereitä napsiessa onkaan mitään ovisoireita jne. Nyt kun taas keho herää noiden pillereiden jättämisen jälkeen, niin voin luvata että voi tulla kyllä koko raskausoireiston kirjo ja vähän päällekki. Ainakin näin itelle on tullut esimerkiksi e-pillerit vaihtaessa (jollon välissä ollut tauko kun ei ole ehtinyt lääkäriaikaa saada). Minipillereillä taas ei niin rajua oireistoa kyllä tullut, vähän vaan rinnat ja vatsa turposi. Samoin nuo ovikset ja muut tuntuvat voimakkaammin monella alussa, näin itselläkin varsinkin tossa yrityskierto 1sessä..mikä sullaklin tavallansa on menossa.

Onhan tietysti mahdollista, että kuvitteletkin oireita tai olet raskaana, mutta on aika yleistä että kaikki vaan tuntuu voimakkaammin pillereiden jälkeen. Onhan sulla kuitenkin ihan omat hormonit nyt menossa eikä tule lisähormoneita muualta.
 
Metsätähtönen, kiitos kun jaksat vastailla mun eniten tyhmiin kysymyksiin! =) Tää on helpottanu tosi paljon ja suhtautuminenkin rupee olemaan jo eri tasoa. On kivaa kun joku tietää näistä näin paljon!!

Mutta Noista kivuista vielä sen verran ku ennen kun mä aloin syömään pillereitä niin mulla ei oo ollu ku vaan pieniä kuukautis kipuja ja nekään ei muuttunut mitenkään pillereitä syödessäni. Mutta nyt alan pelkäämään sitä että jos tää nännien arkuus ei mene ohi niin kannattaisiko minun mennä käymään lääkärillä ja kysyä mistä se johtuu? Tietenkin odotan vielä hetken aikaa.. B) Niin ja voisin kanssa onnitella plussanneita! :flower:
 
Prinsec, en nyt paljon tiedä mutta se on tosi yleistä että ovisoireita pidetään raskausoireina. Ja varmaan itseasiassa toisinkin päin!

Nuo kivut ja muut on siinä mielessä erit niiden pillereiden jättämisen jälkeen, kun monilla e-pillereillä on tarkoituksena estää ovulaatio sekä munarakkuloiden kypsyminen..joten ei ole ihme, että alkaa jossakin tuntumaan ovikset ja muut kun munasarjat ovat olleet vähän kuin horroksessa. Nuo hormonithan vaikuttaa meihin silleen, ettei se oma hormonituotanto toimi ihan samalla tavalla kuin ennen..joten kai sen jälkeen se omakin tuotanto muuttuu erilaiseksi? Ja tästäki varmaan tulee osalle erilaisia olotiloja..en tiedä, arvauksia siis =) Mutta jos miettii, että aika isohan tuo prosessi on, niin kyllä se tuntuu kun jää hormonit pois.

Nyt on silleen hvyä, kun pääset jo huomenna kattomaan mikä on tilanne. Voihan siellä olla joku yllätyski =)
 
no joo voihan olla mutta veikkaan negatiivista. Mutta oon huomannu nyt että tohon mun nännin nypykän ympärille on tullu vaaleita näppyjä.. Tiedät varmaan mistä puhun.. Ja luulen kumminkin että olen jo sen verran vanha että murrosikä ja kehittyminen on mennyt ohi jos jokin vuosi takaisin.. :LOL: Mutta on kiva saada varmuus jotta voin aloittaa pillerit uudelleen kun kuukautiset alkaa... :p
 
Noniin, kirjauduin minäkin ensi kertaa näille palstoille. Perheenlisä on ollut toiveissa viime syksystä ja kovin kaivattu plussa rapsahti testiin sitten tänään aamupäivällä :heart: kp 33/34. Kovasti jännittää pysyykö pieni matkassa, joten rauhassa yritetään miehen kanssa ottaa, mutta kovasti jo hymyilyttää tänään :)

Mutta niihin oireisiin:

-vatsan turvotus etenkin iltaisin, mieskin siitä jo huomautti ja pohti raskauden mahdollisuutta
-lisääntyvä heikotus
-satunnainen huimaus etenkin ylösnoustessa
-nipistelevä tunne alavatsalla, etenkin munasarjojen tietämillä
-rinnat muuttuneet aavistuksen aroiksi
-flunssainen olo, lämmöt koholla 37 tienoilla
-Noin viikko ovulaatiosta parina päivänä pienen pienet veriset limaklimpit, jotka tulkitsin kiinnittymisestä johtuvaksi
-itkuherkkyys noussut selvästi, vaikka pillittäjä olen muutenkin

Osa oireista olisi voinut johtua tädin tulostakin, mutta itseni sai epäilemään koko viikon jatkuneet menkkamaiset tuntemukset ja juilinnat alavatsalla, vaikka yleensä särkyä tuntuu vain samana päivänä kuin menkat todella alkaa ja aikaa olisi vielä sunnuntaihin.. Itkuherkkyys ja minulle epätavallinen turvotus pistivät myös miettimään ja tätä palstaa luettuani päätin kuitenkin tehdä testin tänä aamuna, vaikka olin alun perin päättänyt odottaa, että menkat ovat myöhässä oikeasti. En voi sanoa tienneeni tulosta, mutta jollain lailla oli edelliskertoja vahvempi fiilis siitä, että kaksi viivaa voisi tulla vihdoin yhden sijaan, olo tuntui jotenkin varmemmalta, ja sieltähän se plussa sitten tuli. Hailakka viiva, mutta selvä kumminkin!

Nyt ollaan miehen kanssa yritetty pysyä nahoissamme ja päätetty, ettei innostuta liikaa vielä, kun kaikki on epävarmaa. Aiotaan odottaa ensi viikon loppuun, jos silloin testi vielä näyttää plussaa ja pieni on pysynyt matkassa niin voi sitten valmistautua soittamaan neuvolaan :heart:

Hui!
 
Kiitoksia prinsec :) Itse mietiskelin syksyllä kovasti tuota valmiuttani ryhtyä äidiksi, vaikken ihan parikymppinen olekaan. Jollain lailla ne ensimmäiset negat testissä antoi kuitenkin sitä perspektiiviä ja ajatus kypsyi siitä sitten varmuudeksi, että vauva on tervetullut tosiaan. Kyllä sille pohdinnalle kannattaa antaa aikaa, varsinkin nuorena, mutta uskon kyllä vakaasti, että se odotusaika auttaa myös valmistautumaan henkisesti! Tsemppiä sinullekin!
 
Joko olen tulossa hulluksi tai kehittelen itselleni vaikka mitä.. :LOL:

Eli kp 20 nyt. KP 15 tuli ovistestiin tosi selkeä plussa, seuraavana päivänä hieman haalempi plussa, ja nipistelyä mahassa. Ja limatulppaa, alkoi tosin jo kp 15 irrota.

Kp 17 huono olo, teki mieli oksentaa. Ei tod. raskausoire, mutta näytin kuolleelta ja siltä myös tuntui.
kp 18 ovistesti ei enää plussa, mutta ei mikään haamuviivakaan. Infrapunasaunan jälkeen kamala väsy ja kuumuus. Nukahdin ysin aikaan. Edellisenä yönä kamalia painajaisia, tuplasti.

Kp 19. Nukahdin ysiltä jälleen. Kuuma. Mahaa nippaili eka keskeltä, sitten siirtyi munasarja jomotukseksi, joka säteili jalkaankin. Jäätelö ei maistunut. Hengenahdistusta.
Kp 20. Taas painajaisia. Heräsin kamaliin menkkakipuihin selässä ja mahassa. Kestivät 3h, ja loppuivat.

Tissit turvonneet, ei kipeät. Kuiva kausi ( mies totesi ), tosin valkovuotoa tulee, mutta hiivamaista, vaikka mulla ei ole hiivaa.
Käyn usein pikkupisuilla, tosin juon aikas paljon.

Blääh.. Ei kestä.. Sanoin miehelle, että nyt jotenkin erilainen olo ja jos nyt en ole raskaana, saa kiikuttaa miut tutkituttaa pääni.. En kai mä voi kuvitella tissien turpoamista!??! Enhän?
 
millama
Heippa kaikille! Ajattelin kirjoittaa myös tähän keskusteluun, kun näyttää tuo "Myöhäinen plussa" olevan hiukan hiljaisempi, Vaikka tää nyt ei vars. tänne kuulu, kun ei ole tietoa onko raskaana vaiko ei, mitä oireita lie.. Kierto ei nyt vielä ole kauhean pitkällä tai siis menkat myöhässä, mutta outoa on, kun ne ei koskaan ole myöhässä. Minulla on aina ollut säännöllinen kierto ja ikinä niitä kiertopäiviä en ole merkkaillut mihinkään, kun kuukautiset ovat ajallaan tulleet, paitsi nyt. Odottelin menkkoja alkaviksi jo n. viikko sitten, koska kohtua nipisteli, tuli valkovuotoa ja rinnat kipeytyivät ja turposivat. Jouduin hakemaan jo uudet rintsikat liikkeestä, kun ovat niin turvoksissa. Nyt kipu ei ole eilen ja tänään ollut niin paha, aristaa painettaessa, mutta esim. enää kävelyn aikana en tiedosta rintojani. :)

Kohtu välillä nipistelee ja välillä viiltää, niin kuin juuri ennen menkkoja ja painellessa aristaa, valkovuotoakin tulee(vähän). Mieli heittelee miten sattuu, ajattelin vaan, että menkkahulluus iski jälleen, nyt vaan ilman menkkoja. Etova olo on vaivannut jo useamman päivän ja yhtenä päivänä kyökin pitkin päivää, eilen tuli käytyä yrjöllä (saattoi johtua siitä, että söin jonnin verran sipsejä, joita en yleensä syö). Mitähän muuta.. niin ennen menkkoja tuleva yksi finni on muuttunut parveksi finnejä kasvoillani.

No 5pv sitten tein clear blue testin illalla ja seuraavana aamuna toisen ja negoja olivat. No tänään oli pakko testailla taas, en tiedä näinkö omiani vaitodella hailakan viivan tai viivan paikan testissä, mutta jotain näin, harhoja sitten ainakin! :) Okei voisin uskoa kuvittelevani oireet, ellei raskaus olisi tullut mieleen vasta menkkojen ollessa hiukan myöhässä, ennen tätä vaan ajattelin, että on rajut menkkaoireet ja muuta vaivaa päänsärkyjen säestämänä. Tuntuu niin oudolta, olisi ihana olla raskaana, mutta testit ovat negaa kuitenkin.. Tää on kyllä niin kamalaa tää tietämättömyys!!
 
millama
Aamulla taas uus yritys.. On niin hullua, kun ennen ei ole kohtuaan tiedostanut, muuta kuin juuri menkkojen aikaan ja nyt on lähes jatkuvaa juilimista, nipistelyä ja muuta. Tänään vihlaisi todella lujaa oikealta puolelta. Niinkuin ovulaatio, mutta vaan lujempaa.. Olikohan se sitten se ovulaatio juuri ja siksi menkat myöhässä? On hiukan outo olo asian vuoksi.. :/ mitähän se kohtu on sitten ilmoitellut olemassa olostaan?
 
kirjotan tannekkin :D
lyhyesti, pitkia kiertoja, mahdollisesti ei ovulaatiota ollenka(laakarin diagnosoima)
kp40/30-50 testi nega. nyt kuitenkin kp55/30-50, tuli se semmoi tummempi viiva navasta hapyluuhun... ja seksin jalkee vihloo masu hieman vasemmalta puolelta....hmmm

ei testausta viela...ei haluu negaa :(

viimeks menkat, koska luovutin munasoluja(jossa ovulaatiomattomuus todettii) ja sita ennen menkat hormonien ansioista....
 
Alkuperäinen kirjoittaja B881:
kirjotan tannekkin :D
lyhyesti, pitkia kiertoja, mahdollisesti ei ovulaatiota ollenka(laakarin diagnosoima)
kp40/30-50 testi nega. nyt kuitenkin kp55/30-50, tuli se semmoi tummempi viiva navasta hapyluuhun... ja seksin jalkee vihloo masu hieman vasemmalta puolelta....hmmm

ei testausta viela...ei haluu negaa :(

viimeks menkat, koska luovutin munasoluja(jossa ovulaatiomattomuus todettii) ja sita ennen menkat hormonien ansioista....
aargh, eilen aivan kamala alaselan/issias kipu, sateili reiteen. Oli janna, sattui alaselkaan ja lantioon.... ei saannut edes nukutuksi :( kuuma suikus onneksi auttoi.
tuskin raskaana olen, mutta pitkitan viela pari paivaa ennenkuin suostun tekemaan testin :p

Tulkaahan kertomaan kuulumiset, tuliko plussia??? :)

:flower:
 
No nyt löyti oikea pino, mutta en valitettavasti jaksa ihan kaikkia sivuja lukea. Sivulle 10 asti taisin jo päästä :)

Onko kenelläkään ollut raskausoireena emättimen/kohdunkaulan yhtäkkinen "kramppaus" tai pistosmainen kipu, miten sen nyt kuvailisi?

Mulla on nyt (kp 20/27-32, dpo 7) kahtena iltana iskenyt tällainen viiltävä kipukohtaus, joka kestää ihan hetken. Muistan joskus aiemminkin sellaista olleen, mutten nyt enää muista olisiko ollut tärppikiertoja vai ei. (Nämä tärpit eivät ole kestäneet). Laitan Lugesteronin iltaisin, mutta kipu on tullut ennen sen laittamista.

Huomasin kohdunkaulan olevan erittäin ylhäällä, joten voisiko olla jonkinlaista "vetäytymiskipua"?
 
Terri > Mulla on ollut tuollaista luteaalivaiheen aikana, mutta en ole plussannut niistä kierroista. Esikoinen tärppäsi heti enkä sinne asti oireita muista. Tätä toista yrittäessä olen saanut vaan viivanpaikan vahvuisia haamun haamuja. (Viivat siis ovat olleet punertavia, mutta erittäin haaleita. Erottuu oikeastaan vaan kauempaa katsomalla oikeassa valossa, mutta tihrustamalla ei) Oireiden perusteella mulla on ollut muutama kemiallinen, mutta jospa se oikeakin tärppi pian tulisi.

Plussausonnea!
 
Kiitos vastauksesta, macy gray. En minäkään tätä "vaivaa" oikeana oireena ole osannut ajatellakaan, mutta kummallista se on. Liittyykö sitten lugeihin vai ei.

Minulla esikko reilut 3 vuotta, eikä ehkäisyä ole käytetty hänen jälkeensä. Mutta ikä tässä on tullut vastaan, joten siksi viimeiset apukeinot nyt käytössä.

Toivotaan sinullekin parempaa onnea plussien kanssa. Että saisitte kakkosen perheeseen. Nopeasti sula kyllä esikko tärppäsi.
 

Yhteistyössä