Ekat raskaus oireet??

Lusia
Taalla 32-v naikkonen, tuossa about 3 kk sitten jatin pillerit pois, ajatuksena "tulkoon jos on tullakseen". Ei mitaan varsinaista yrittamista, esim. en ole tsekkaillut ovulaation ajankohtaa tms. ja "sankyhommia" ollaan harrasteltu milloin sattuu. :D En ole edes taalla lueskellut naita juttuja kuin nyt muutaman kerran ja olen ihan pihalla kaikista lyhenteista jne... :eek:

Nyt on pari kolme pv ollut sellaista outoa, pienta nipistelya alavatsalla ja valilla vatsan sivuilla (munasarjoissa). Menkkojen pitaisi tulla ensi viikon alussa (ma-ti) eli ovulaatio pitaisi olla mennyt jo. Ei ole ennen ollut ovulaation aikoihin tai ennen menkkoja tata. Sellainen pieni nipistely ja jomotus, ei kuitenkaan yhta kova kuin menkkakivut. Vasyttaa myos, mutta sen tiedan johtuvaksi unen puutteesta. Myos paha, PAHA tyostressi on paalla. Toissapaivana oli kuvottavaa oloa, lievaa tosin, en oksentanut tms. Tamakin voi olla kyllakin unettomuudesta johtuvaa... :/

Enpa edes uskalla viela ajatellakaan etta JOS VAIKKA, kun pessimistina ajattelen etta menkat ne sielta tulee kuiteskin viikon sisalla. Mutta kassellaan ja raportiodaan tanne :kieh: kun tiedan missa mennaan.... :)
 
minulla taitaa taas olla sama homma kun viimeksi, kun jouduin turvautumaan jälkiehkäisyyn.. :| Mahassa juilii, ilmavaivoja, iltaisin yököttävä olo, rinnat super arat, varsinkin nännit. Pientä vuotoa, mutta yksi uusi vaiva jota en viime kerralla ainakaan mielestäni huomannut, minua paleltaa jatkuvasti. Vahinko sattui ja jälkiehkäisyn otin n.70h siitä. Ei sillä ettenkö olísi onnesta sokeana jos vauva tulisi, mutta elämäntilanne ei ehkä ole ihan ihanteellinen. Kuitenkin mielessäni ajattelen että jos olisivat sittenkin raskausoireita.. taitaa kuitenkin olla jälkiehkäisytabletin aiheuttamia :| onko muilla kokemuksia siitä ja minkälaisia sivuoireita on tullut?
 
ja nyt tulin vielä kipeäksikin..eikös sekin voi olla yksi raskausoire? :whistle: Kauhea flunssa ja lämmöt koholla. En tiedä kehittelenkö päässäni vaan kaikkea.. alan jo kyllä toivoa että oireet eivät johtuisi jälkiehkäisystä :)
 
En odottanut olevani raskaana (PCO toteamisen +clomien+terojen jälkeen antauduin lääkärin ihmetellessä miten koskaan edes olen voinut tulla raskaaksi)

Plussasin eilen illalla, ja tässä syitä siihen miksi tuota testausta tunsin tarvitsevani..

- rinnat arat alk vasta juuri silloin kun menkkojen olisi pitänyt alkaa
- oviksen jälk lämmöt 36,8-36,9. Mutta DPO10 -> lämmöt nousivat 37,1:een ja tästä seurasi vilutusta
-haukotuttaa kovin
- vatsassa välillä pientä paineen tunnetta
 
Edellisessä raskaudessa ensioireita ei oikeastaan ollut muita kuin menkkojen pois jääminen ja huonovointisuus, joka sitten myöhemmin muuttui kunnon pahoinvoinniksi ja oksenteluksi. Tai sitten en vain huomannut muita oireita kaiken tohinn keskellä :D
Eilen tuli nyt sitten tehtyä r-testi menkkojen ollessa puolitoista viikkoa myöhässä. Kaksi viivaahan sieltä sitten tuli ^^
Tähän mennessä oireina on lähinnä ollut väsymys, huonovointisuus ja tietysti menkkojen poisjääminen. Myös palelua ja kuumotusta on ollut. Hippasen rasittavaa kun ensiksi on kauhean kylmä ja seuravaassa hetkessä kuuma :D Myös vatsassa on tuntunut sellaista nipistelyä, aivan kuin jännittäisin jotakin.

Mikä muuten tuo ns. haamuviiva on? Olen kuullut kyseisestä asiasta aikaisemminkin, mutta minulle ei ole vielä selvinnyt, mikä se on.
 
Mie olen käsittänyt haamuviivan sellaiseksi aivan haaleaksi viivaksi, jota saa hieman "tihrustaa" että onko, sinä viivaa, vaiko ei:D

Paljon onnea plussasta!!!:heart:

..tällainen "roskishamu" miulla vasta äskettäin..roskishaamu= testiajan jälkeen näkyviin tullut viiva..tihrustaa saa, että näkyy-luonnossa näkyi paremmin ja väriäkin enempi..jotain yritystä siis oli, mutta ei sitten enempää kun vuoto alkoi runsaana :(

http://www.aijaa.com/v.php?i=5038497.jpg
 
Rekisteröidyin siis minäkin plussaa innokkaasti toivomaan, tätiä pelkäämään ja raskausoireita kuvittelemaan =)

Täti pelko olisi ens perjantaina. Ensimmäistä lasta toivotaan. Ovistestillä tein testit ja toimittiin sen mukaan. Tiiän ettei se ensimmäisestä ihan varmasti tärppää. Olen jo kuiten kuvittellut jos sun vaikka mitä oireita:

*lämmön nousua jo viikon ajan (normi 36.5, nyt 37,0-37,4). Voi tosin olla flunssaakin.
*ravaan vessassa koko ajan (tosin ravaan muutenkin kun juon aika paljon)
* Outoja tuntemuksia alamahassa (jotka luultavasti pieni mieleni kuvittelee)
* huonoa oloa.. mutta sekin voi johtua flunssasta kuten kuumekin kun mulla on nuhaakin.

Testailen lauantai-aamuna jos ei tätiä kuulu eikä näy. Mulla kierto 28 pv, aikas vakio.

En siis haluis omia toiveita vielä hivuttaa liian korkeelle tän kanssa. Plussaa kuitenkin toivotaan tosi tosi paljon. Tsemppiä ja plussatuulia kaikille.
 
Mittasin aamulla heti herättyäni lämmön ja näytti 36,97.

Miten saisin itteni lopettamaan näitten raskausoireiden kyttäämisen. Jos olisin raskaana, niin kuuluisko mulla ollakaan juuri mitään oireita vielä? Menkkoja odotan alkavaksi siis perjantaina.Se on tuo naisen mieli kummallinen kyllä...
 
Nyt vasta on alkanu ilmenee "oireita", eli väsyttää ihan kohtalaisen reippaasti, illalla elokuvan katselu on suorastaan tuskaa kun ei meinaa pysyä hereillä..Rinnat on tullu viikossa tosi kipeeks päältä ja sivuilta. Oksentanu en ole, mut jos on esim. liian kauan syömättä tulee öklö olo, pyörryttää melko lailla aina kun nousee ylös. Ja joku kyseli että onko ollu heräilyä yms. niin on ollu, heti alusta asti mulla on yöt menny siihen et nukahan ihan hyvin, sit se rumba alkaa, mä herään melkein tunnin välein!Ja tuo on todella outoo mulle koska ennen oon nukkunu kun tukki, menin sänkyy, nukahdin ja heräsin sitten kun heräsin, nykyään se on tosiaan sitä jatkuvaa heräilyä ja joka aamu nousen viim. 9 aikaa, ennen saatto koisia 14h ilman mitää mut nyt ei tietookaan..Alkaa vaan toi heräily ottaa elimistön päälle, koska en saa nukuttua kunnolla käyn tottakai hemmetin kiukkuseks ja väsyneeks..Toivottavasti tuo loppuu jossain kohtaa... :whistle:
Mahaa nippailee ja nivusia kiskoo välillä niin että meinaa itku päästä.
Mutta aika pienellä sitä vielä toistaseks on päässy. :)
 
Unohdin aikaisemmin mainita, että myös tuo huimaaminen on ollut riesana viimeisen viikon (Jos netin raskauskiekkoon on uskominen, raskauteni olisi nyt viikolla 5 ja risat). Vaikka ihan istuisi tuolilla, tulee tunne, että tipahtaa. Syöminen ei tuohon vaivaan ole toistaiseksi ainakaan auttanut, sillä minulla on ikävä tapa napotella pitkin päivää muutenkin :D En muistaisi, että edellisen raskauden aikana olisi tätäkään ollut kuin vasta aika loppuvaiheessa, kun verenpaine alkoi heitellä pahasti alkavan raskausmyrkytyksen takia.
 
Mulla on nyt kuukautiset neljä päivää myöhässä. Tällaisia oireita: väsyttää koko ajan, nukun 11h:n yöunia, eikä riitä, Ala- vatsaan sekä selkään koskee, ei suoranaista kipua mutta sellaista jännää tunnetta varsinkin istuutuessa ja noustessa, mielialat vaihtelee, voisin esim. purskahtaa itkuun yht'äkkiä ja hetken päästä tosi hyvä mieli, Valkovuoto on todella runsasta, olen luullut muutamana aamuna, että menkat alkaa, kun tuntuu, että valuu niin reippaasti, Välillä ei maistu mikään syöminen ja sitten taas voisi syödä vaikka kuinka paljon, varsinkin kaikkea makeaa, mistä en normaalisti välitä. Suussa on sellainen kuivuuden tunne ja syömisestä jää outoja jälkimakuja.
Mulla on myös tuo yöllä heräilly, mitä ei normaalisti ole "koskaan".

Ajattelin odotella muutaman päivän ja sitten tehdä testin..

MUOKS.

Tein äsken testin ja oli negatiivinen :( .
 
Viikko ennen kuin menkkojen piti alkaa alkoi totaaliväsymys ja rintojen arkuus. Sit tuli flunssaoireita. Kaks kertaa sama juttu, tokalla kerralla olin varma plussasta jo ennen kuin tein testin 2pv ennen menkkojen alkua. Keskimäisessä raskaudessa oli raskausoireena elohiiri silmässä joka alkoi joka ilta n. klo 21. Sitten eräänä päivänä ei enää tullutkaan ja seuraavana päivänä alkoi vuoto, kesken meni.
 
ihana lueskella näitä kaikkia, ja kun huomaa että ne vihdoin osuvat omien tuntemusten kohdalle.

Menkkojen pitäisi alkaa sunnuntaina ja yleensä sen oireet alkaa aikasintaan perjantaina. Nyt jo muutaman päivän on masussa ollut "outoa nipistelyä" (vaikea kuvailla), mieliala ollut todella vaihteleva, mieskin kysellyt kovasti mikä minua painaa. Alaselkää on hieman aristellut ja äsken mittasin lämmökin (37.0). Reilun viikon olen sanonut aina millon koira tai joku muu on haissut nenääni, mutta mies ei kuulemma ole haistanut mitään. Työssä olen "tottunut" vahvoihin hajuihin, mutta nyt ne pistävät tai etovat... (etominen outoa minulle??)

Yleensä olen stressannut pienistäkin asioista, mutta viimeaikoina olen asioille vain hymyillyt ja hoitanut parhaaksi näkemälläni tavalla. Ja NÄLKÄ, voi elämä, jääkaapille täytyy punnertaa kesken päiväunienkin (joita siis en ennen ole joutunut ottamaan). Monesti kurkusta menee alas kaikki rasvaisemmatkin ruoat, nyt EI tee mieli pizzaa/purilaisia yms.
Villapaitaa ja villasukkia olen joutunut pitämään jo muutaman päivän, vaikka sisällä on sen 24 astetta. Sänkyhommatkaan eivät ole olleet päälimäisenä mielessä viikkoon (ennen mielessä 24/7:kieh:).

Voisiko tämä vihdoin olla sitä? :attn: Noh, viikonloppuna näkee tulisko vihdoin se odotettu +. Ei kai tällaista määrää oireita voi vain kuvitella. Ensin raskaus ei ollut edes mielessä (oireista päätellen), ajattelin vain että olen väsynyt töistä ja tulossa kipeäksi... Mutta täällä muutaman tunin vietettyäni ja lukiessani palstoja, on toive herännyt. Toivottavasti tärppäis. :heart:
 
Heissan kaikki. Kirjoitin tän saman jo tuonne loppukiertolaisten ketjuun, mutta ajattelin kysyä asiaa täältäkin, jos vaikka teitä olis täällä sellaisia, joille olis käynyt otsikon mukainen juttu, että plussa tuli vaikka oireet loppuivat.

Ekalla yrityskierroksella rinnat turposivat ja alkoivat kuumottaa noin kaks päivää oviksen jälkeen. Viikon verran sitä turvotusta ja kuumotusta ja kesti (ja oli myös yksi poikkeuksellisen vahva väsymyskohtaus n. 4 pvä oviksen jälkeen). Olin ihan varma että nyt tärppäs, koska ennen ehkäisyn lopettamista ei ole koskaan ollut mitään rintojen turpoamista (muuten kuin päivä tai pari ennen menkkoja).

..Mutta sitten noin viikon päästä oviksesta turvotus ja kuumotus häipyivät... ja siitä sitten viikon päästä täti tuli.

Sen jälkeen pari yrityskierrosta on mennyt täysin oireettomasti ja täti tullut ajallaan.

Tässä kierroksessa rinnat turposivat ja alkoivat kuumottaa samalla tavalla kuin ekalla kerralla heti oviksen jälkeen. Ja taas toiveet nousi kattoon.. Tänään (eli sunnuntaina18.10.) oviksesta on 7 päivää ja tuntuu vähän siltä, että turvotus ja kuumotus olis häipymässä taas :'(

Mun järki sanoo, että rintojen turpoaminen ja kuumotus olis munasolun hedelmöittymisestä johtuvia oireita (tuntemuksia), mutta jos kiinnittyminen ei ole tapahtunut tai on tapahtunut niin heikosti, että irtoaa, joten oireetkin katoavat ja täti tulee :eek:

Onko kellään ollut niin, että oviksen jälkeiset "hedelmöitysoireet"(rinnat turpoaa ja kuumottaa) on ensin vahvat, mutta sitten häipyvät... ja että täti ei sitten kuitenkaan olisi tullut eli että plussa tuli vaikka oireet häipyivät?

Tässä on vielä viikko piinattavana, enkä tiedä uskallanko pitää toivoa yllä vai alanko ajatella pessimistisesti, etten taas pety. Voisko olla vielä toivoa?

Minunkin puolestani peukkuja ja plussatuulia kaikille.
 
Moi! Kyselen neuvoja nyt jokaselta mahdolliselta foorumilta. Syön Yasmin-ehkäisypillereitä ja olen aivan sekaisin. Kotona on jo 5-v pillerilapsi ja nyt on pasmat aivan sekaisin.

-Rinnat kasvaneet reilulla kuppikoolla nopeassa ajassa ja ovat todella arat
-etova olo ja ruokahaluttomuus ajoittain
-jatkuva väsymys
-nytkin fleece-aamutakki päällä, vaikka asteita sisällä 25+, ts. jatkuvaa palelua
-oikealta puolen alavatsaa vihloo ajoittain voimakkaasti, viitisen senttiä nivusen yläpuolelta
-alaselkä särkee

Merkki on minulle uusi ja olen totaalisen pihalla näistä oireista. Johtuuko sitten pillereistä, en tiedä, koska vastaavaa kokemusta ei ole. Näitä oireita täällä kun luen, tuntuu, että kaikki täsmäävät ja vauvakuume voimistuu. Meillä ei olisi katastrofi tuo vauva, kun vakiinnuttu ollaan ja häät tulossa, mutta lähinnä opiskelun ja tämänhetkisen työtilanteen vuoksi vielä ehkäistään.

Musta tuntuu, että olen psyykannut nämä kaikki vaivat, ihmismielellä kun on valtava vaikutus fyysiseen hyvinvointiin. Ja niin hassulta kuin se kuulostaakin, mulla on ehkäisy, mutta silti pelottaa tehdä testi, jos se onkin negatiivinen. :D Ymmärtääköhän kukaan, mitä tarkoitan..? :p
 
Ihan muuten tällei jälkikäteen voipi sanoa että rintojen "arkuus" on aika lievä ilmasu sille mitä raskaus saa tisseissä aikaseks, eli voi unohtaa kaikki sellaset premenkka kivut, raskaana noi tissit on sanan varsinaisessa merkityksessä kipeet!Ja ne on kovat!Ne on ihan kivikovat, niihin voi tulla möykkyjä jotka vaihtaa paikkaa, kipu kohta saattaa yön yli vaihtua rintojen alta sivuille. Rintaliivit sattuu, paidat sattuu, tavaroiden kurottaminen ja alas taipuminen sattuu, nukkuminen sattuu...Eli siis ältsyn kivaa... :LOL:
 
Mulla menossa vk 5 laskureiden mukaan.
Minulla ei kertakaikkiaan mitään, ei mitään oireita. En oikein jaksanut testiäkään uskoa todeksi, kun kehossa ei mitään tuntemuksia. 10 testiä positiivisena, eli kyl se pakko uskoa on :heart:

 
Täällä on suuria haaveita, mutta luultavasti mielikuvituksen tuotteita.

Tässä näitä kuviteltuja "oireita":

- Iltaisin alavatsassa nipistelee (ja munasarjojen kohdalla)
- Dippailin eilen nakkia suklaalevitteeseen! :LOL:
- Ällöolo kun koira tulee haisemaan märkänä lähelle :x
- Tupakka ei maistu yhtään
- Kissat häärää masun luona koko ajan..
- Melkein oksensin tänä aamuna
- Rinnat kasvaneet miehen mukaan, mutta en itse sitä ole huomannut
- Ei ole mahdollisen oviksen jälkeen ollut rinnat kipeet (yleensä on oviksesta menkkoihin)
- Lämpöinen olo, hieman ehkä koholla lämmöt (36.6, voi olla flunssakin)
- Nuha
- Väsymys (nukuin yksi päivä 3 tunnin päikkärit) -> voi olla siitäkin, että olen lomalla ja SAAN nukkua paljon :D

Täällä kuitenkin kolmen vuoden lapsettomuus taustalla ilman yhtään plussaa ja oireita ollut aikaisemminkin..

ps. ja negan testasin varuilta dpo9.. nyt dpo11 (tai rv 3+3)..
 
Kuukautiset jo yli viikon myöhässä ja yleensä on tosi säännölliset menkat ja kierto vaan jonku 25 pv mutta nyt vähän on alkanu mietityttään että oisko mahollista olla raskaana..
tein kaks negatiivista testiä ja sitten vielä terveyskeskuksessa testin ja sekin oli negatiivinen, mutta raskaus oireita on ollut aika paljon, maha turvonnu, väsymys, alavatsa kipuja,selkäkipuja, nännit kipeänä, nälkä koko ajan, ja jotenki sellanen olo että olisin raskaana mutta testit näyttää vaan negaa eikä menkat siltikkään ala..? eikös sen testin minkä tekee terveyskeskuksessa pitäs olla aika tarkka? :eek: kovasti haluaisin lasta vaikka ei se ole suunnitteilla ollu. toivottavasti en vaan kuvittele kaikkia oireita :/
 
amillo tekikö ne sen verestä sen testin? Jos ei, niin silloin se on kyllä ihan yhtä hyvä/huono kuin noi kotitestit. Verikoe on tietenkin paljon tarkempi.

Mun siskollekin tehtiin terveyskeskuksessa testi, se arveli vahvasti olevansa raskaana, mutta sekin terkkarin testi oli nega. Nyt hänellä on laskettu aika joulukuun alussa, että sieltä se nega tulloo! :heart:
 
eikun ihan pissanäyte sinne, ja vielä keskellä päivää, ja eikös ne yleensä tehä aamupissasta? hui että mua alko nyt jännittää että oonkohan paksuna :D harmittaa jos vaan kuvittelee kaikki nää oireet:/ mutta unohdin mainita että on närästänykki ihan hirveesti nyt viimeaikoina ja alavatsa on tosi kova.
 

Yhteistyössä