Ekat raskaus oireet??

Oireista:
Plussasin kun menkat n. viikon myöhässä. Oireet ilmeisesti hedelmöittymisen aikaa olivat nännikipu, joka kesti vain muutaman päivän sekä limainen valkovuoto. Plussaa edeltävällä viikolla unohtelu, joka ei ole lainkaan tapaistani! Unohdin esim töissä yhden tapaamisen,avaimet olivat kateissa yms. Huimausta ja huonoa oloa oli myös. Samoin krapulainen olo vaivasi. Myös yksi haju tuntui yllättäen pahalta. Heti testin jälkeen krapulainen oli kesti monta päivää, huimasi, hikoilutti aivan järkyttävästi ja menkkamaisia kipuja oli myös.
 
Uskallaudunn kirjoittamaan omani.Just plussasin 7 vuoden yrittämisen jälkeen! :heart:
Eli toinen clomi-kierto toi tuloksen.

Oireetonta oviksen jälkeen,josta päättelinkin jotain. Negakierroissa kun tuntui aina olevan jos jonkinlaista nippailua jne..

Plussa siis tänään kp 28/27. Eka haamu kp 26

Kp 25 tuli oireita,jolloin oviksesta oli 13 pvää

-repäisykivut
-rinnat kipeyty
-lämmöt 37.4
-hiotti järkyttävästi
-etova olo
-huimaus
-väsymys
-jano
-menkkamaiset kivut silloin tällöin

Nämä jatkuu edelleen. Oksettava olo on koko ajan,tyhjä maha tai ruoan jälkeen=Ällöttää!!
Tosin menkkaoireitakin oli.Jalkoja jomottelee aina muutaman pvän-viikon ennen menkkoja.Samaten vasempaan rintaan tulee "kohta" joka kipeytyy, jonka takia vähän menkkoja taas odottelin. Tuhru tosin jäi pois,joka tavallisesti vaivasi 2-3pvää ennen kunnon vuotoo.
 
Alkuperäinen kirjoittaja m0308:
täällä enää 4päivää menkkoihin. aivan tajuttoman öklö olo ollu jo 6 päivää. varsinki aamupäivisin. venyvää kirkasta limaa + paaaljon valkkaria tulee edelleen. nyt on rinnatkin kipeät. eilen iltana oli ala selkä niiin kipeä,etten saanu unta ennenku mies oli hieronu sitä väsymiseen asti. leuka täynnä finnejä (minulla ei ole koskaan/yleensä finnejä ) käsiin ilmestynyt outo ihottuma (jota oli molempien lasten odotus/vauva aikana) ja sormet on todella turvoksissa(en pysty pitämään sormuksia), maha on aina vaan kipeä. ja uutuutena : häpyhuulet on todella kipeät. :eek: onko kellään muulla ollu tollasta ikää??!!
en tiiä tohtisko jo perjantaina testailla? pitäis lauantaina kaverin häihin.....
no tuota, mulla kans tätin piti tulla sunnutaina... mutta plussasin tänään....
;) elikkä sullakin ihan varmasti jo perjantaina näkyy.. :D
 
mulla vast dpo 10, ja plussasin tänään.. :) ennen sitä oireita ollu noin viikon, siis oviksesta alkaen: väsyttäny enemmän, nännit kipeet, ja limaa normaalii enemmän (semmosta valkosta), ja kipuja alamahassa heti oviksen jälkeen.. ja sit pari päivää ennen plussaa aloin heräämään yöllä vessaan, semmonen epäuskonen olo raskaudesta (takaraivossa semmonen juu-ei leikki kokoajan), hajut voimistunu, jotkut ruat maistuu omituiselle, kahvi maistuu erilaiselle.. :D

PLUSSA ONNEA!!
:flower:
 
Hei kaikille!

Keväällä tänne kirjoittelinkin kun oli niin kovat kuumeet ja oireet päällä että oksat pois :D

Nyt ollut hiljaiseloa ja olen yrittäny rauhoittua itseni kanssa vauva-asiassa mutta tässä kierrossa taas meni pasmat sekaisin..

Elikkä ovis oli noin viikko aikaa ma-ke, en oikein tarkoin osaa sanoa mutta nippailuista päätellen. Kuitenkin touhuiltiin siinä ahkerasti, joskin poikaystävä ei tullut sisään kertaakaan. Noh, nyt tällä viikolla ma-ti välisenä yönä, noin viikko oviksesta heräsin ihan ihmeelliseen alavatsan kipuiluun. Ihan kuin kk-kivut, mutta hieman tuskallisemmat ja kesti noin tunnin. Ja kivut todellakin olivat kohdun kohalla. Ainoastaan sivuittain saattoi olla, ei selällään eikä mahallaan. Sitten se rauhoittui, ei vuotanut minkään väristä, laukoin vessassa monesti kattomassa mitä tapahtuu ja piti jo pikkarisuojatki laittaa ku ei tienny mitä siellä on meneillään :eek:

Nyt ei sen jälkeen ole ollut mitään.. Onko kellään kokemusta vastaavasta, jostain muualta keskustelusta luin että yhellä oli kans ollu noin tunnin ajan yöllä vatsassa kouristuksia joihin oli herännyt, loppuneet yks kaks ja olikin raskautunut siinä kierrossa. Entä onko kokemusta noista touhutipoista, niistä on niin monenlaista koulukuntaa?? Olen ymmärtänyt että niissä on tehoa vasta kun/jos oikea tavara lähtee liikkeelle ennenkuin esim vetaisee ulos :D

Tulipas melkoinen sepustus.. =)
 
Pikkupiika > Oletko varma oviksen ajankohdasta? Itselläni on ollut kuvailemasi kaltainen kipukohtaus ja se tarkoitti ovulaatiota. Koska kipu tuntui kohdun alueella ja molemmissa muniksissa, oletan ovuloineeni molemmilta puolilta samaan aikaan. Muulloin on oviskipu ollut saman tyyppistä, mutta aina toispuoleist eikä kivut ole onneksi aina noin voimakkaat. Plussausonnea!

Kp34/19-47(32-34) ja dpo9 meneillään. Maha on kovalla luumujen popsinnasta huolimatta. Kuitujakin olen syönyt tunnollisesti ja juonut reilusti vettä. Alavatsalla sijaitsevat nippailut ovat välillä sellaisessa mittakaavassa, että voisin melkein vannoa vuodon alkavan millä hetkellä hyvänsä. Kivut tulevat altoina ja enimmäkseen ovat ihan siedettäviä, ei edes häiritseviä. Ehkä pco:sta kärsivänä olen pieneenkipuiluun vähän turtunutkin. Alaselkää jomottelee myös välillä, rinnoissa on hassuja tuntemuksia ja lämmöt ovat koholla kuten oviksen jälkeen kuuluukin. Hikoilen normaalia herkemmin ja olen parina yönä joutunut nousemaan varhain aamulla pissalle. Olen myös tavallista väsyneempi.

Voisiko tässä vaiheessa olla jo raskausoireita? Jostain syystä nyt tuntuu, että olisi voinut tärpätä, mutta se voi olla ihan pelkän mielikuvituksen ja raskautumistoiveen aikaan saamaa. Haluaisin jo kovasti testata, mutta en usko mahdollisen raskauden näkyvän vielä ja pidän kiinnittymisen onnistumista ilman apuja epätodennäköisenä. Tunteet risteilevät luottavaisesta mahdollisuuden täysin torjuvaan. Pelkään tipahtavani korkealta ja pettymyksen sattuvan erityisen lujaa. :/
 
Macy gray
Olen melko varma oviksen ajankohdasta kun joka kierrolla samoihin aikoihin samanlaiset nippailut ja alavatsanväännöt, eli noin 2 viikkoa ennen seuraavia kuukautisia. Nyt tämä kiputuntemus (tai miksi pitäis kuvailla) tuli viikkoa ennen kuukautisia eli noin viikko oviksesta. Tuli heti yöllä jo mieleen että voiko kiinnittymiskivut olla noin kovat??

Voihan tietenkin olla että ovisajankohta on heittäny häränpyllyä ja olen ihan ulkona kartalta :headwall:

Niin ja sitten vielä se että ovuloidessahan erittyy paljon limaa, mutta tämä yöllinen kohtaus oli aivan kuiva, ei yhtään mithän ja kaikki huulet ja reiät kiinni :D
 
Mäpäs tulen kanssa tänne pohtimaan oireitani: Osa on aika lupaavaa, osa taas ei niinkään. Tänään dpo n. 8-9 Voi heittää päivällä suuntaan jos toiseen mutta muutaman päivän aikana on ilmestynyt tällaisia oireita:

dpo n. 6-7 viiltävä vihlaisu alavatsalla, sen jälkeen jonkin moista menkkajomottelua jokunen tunti, rinnat vähän aristaa, päänsärkyä

dpo n. 7-8 Aamulla en syönyt mitään pitkään aikaan ylös nousemisen jälkeen. Tuli yhtäkkiä tosi huono olo ja oksensin. Sitten söin vähän ja olo alkoi helpottamaan, sain syötyä enemmän ja kuvotus hävisi, rinnat vähän aristaa, päänsärkyä, vessattaa usein.

dpo 8-9 Tänään hotkaisin jogurtin heti noustuani, mutta pientä kuvotusta oli silti, heikotus tulee, jos ei syö tasaisin väliajoin, päänsärkyä, janottaa, mutta vaikka ei juo paljoa, vessassa saa ravata koko ajan. Myös hirveä turvotus sekä vatsassa, että jaloissa (maha on niin pallo, että voisi kuvitella olevansa jo puolessa välissä raskaana )

Edellisyönä olin todella väsynyt, mutta en saanut nukuttua. Tiedän, että moni näistä voi johtua myös helteistä, mutta osuisi aika kohdilleen päivien kanssa... En halua elätellä turhia toiveita, sillä liian monta kertaa olen saanut pettyä, mutta nämä ovat sellaisia oireita, etten oikein osaa kuvitella niitä...
Lämmöt nousivat joskus oviksen jälkeen (en pystynyt joka päivä mittaamaan joten tarkkaa päivää en osaa sanoa, koska nousivat, testit antoivat vähän epämääräistä tulosta ) n. 36,8 Tuon dpo6-7 jälkeen aamulämpö on ollut pikkasen 37 päälle, site ennen teki pienen dippauksen ja yhtenä aamuna oli vain 36,4...

Valkkaria ei kuitenkaan valu kovin paljoa, tosin minulla on nyt muutenkin kuivat limakalvot kaikkialla. Rinnat ei ole mitenkään erityisen arat, eikä ainakaan silmiinpistävästi turvoksissa. Hajut ottaa nenään jonkin verran herkemmin, mutta eivät aiheuta pahoinvointia...

Mitäpä mieltä olette?
Koskahan uskaltaisi testata?
 
jahas josko minäkin,tätä oli niin mukava lukea :) Mulla nyt menkat 5 pv myöhässä ja testi eilen aamulla vielä nega, mutta mulla oli ovulaatio kierron loppuvaiheilla,joten elättelen vielä toiveita siitä että sen plussan saisin :) yritystä on nyt ollut tammikuusta saakka ja teroja söin 3kk tää olis nyt ensimmäinen kerta kun menkkojen pitäis alkaa itsestään jos on alkaakseen....toivon tosiaan,että ne joko alkais tai olisin raskaana koska muuten olis taas kierto ihan pyllyllään jos ei alkaisi... Mutta oireista

-Mulla on särkenyt päätä nyt viikon verran mitä mulla yleensä ei paljon särje ja nyt on ollu viime päivät sellanen olo kun olisin tulossa kipeeks tai olis jotain allergiia, sellanen hölmö tukkonen olo ja päässä sekä nenässä, rinnat on kipeet (mutta ne on yleensä kipeet menkkojen alussakin) väsyttää väsyttää väsyttää, mutta oon aina tykänny nukkumisesta :) valkovuotoo tulee normaalia enemmän ja sellasta niinku ekassa tuli suurimman osan raskausajasta,että alushousuihin jää siitä jälki vaikka ne peseekin siis ihan niinku musta tulis jotain "syövyttävää" valkkaria :LOL: kun sen jälki kestää pesutkin (selkee selitys :) ) toivoisin niin kovasti että nyt olis tärpänny! Taidan seuraavan kerran testata suosiolla vasta loppu viikosta,mikäli menkkoja ei näy, kun nyt on menny jo 4 testiä ja kaikki negoja :/
 
Ärsyttää pähkäillä tälläsiä kun toisaalta kummiski tietää, ettei matkassa oo ketään. Mutta.. minulla on 2 ihanaa lapsukoista, toinen 1v9kk ja toinen 5kk ja menkat ei oo alkanu vieläkää, siis synnytyksen jälkeen ollenkaa. Täysimetin nuorempaa noin 4kk ikäiseksi saakka ja edellee osittaisimetän..esikoisen syntymän jälkeen menkat alko, kun hänellä oli ikää 3kk, tosin sillon imetyskin loppu jo 2kk synnytyksen jälkeen..ja toki kaikki voi mennä nyt tän toisen kohalla ihan eri tavalla, sen ymmärrän hyvinki, mutta silti tää tuntuu jotenkii nii hupsulta.. En syö minipillereitä, eikä meil oo käytössä mitää muutakaa ehkäsyä, paitsi "keskeytetty". Tiedetää toki, että se ei mikää ehkäsymenetelmä oo, mut sen mukaa edetäänkii eli jos "vahinko" käviski, ni ei se mitää haittaa, mut yrittämällä tässä ei yritetä. Tosin miulla itelläni on aikamoinen vauvakuume ollu jo pitkän tovin, vaikka nuo kakskin on vielä kovin pieniä ja sinällään olis ihan hyvä pitää nyt vähän paussia, ennenku alkaa vakavammi miettimään sitä kolmatta..

Mutta niin.. ne menkat tosiaan ei oo alkanu vielä ja oireiluita kuitenkii on jo ihan jonkin aikaa ollu, mutta testit ne vaan näyttää negatiivista. En jaksais millää tehä enää niitä negatiivisia testejä kun jotenkii niistä tulee joka kerta niin kamalan paha mieli sellasella selittämättömällä tavalla. Oireita tähän saakka on ollu päivittäinen alavatsakipuilu, niinku menkat ois alkamassa eli jomottelee jne. Suht runsas valkovuoto, päänsäryt, aika ajoin ällöttävä olo, väsymystäkin. Nyt lisänä tullu tosi erikoiset yöunet tässä ihan vähän ajan sisään eli oon jo monee eri otteesee nähny sellasta unta, niinku tuolla masussa liikkuis ja potkis joku ihan sillee et se selvästi tuntuu ja näkyy päällepäi ja on ollu nii todentuntusia unia, et on jälkeepäi pitäny iha miettii et oliks se nyt unta vai totta ja hassu juttu, ku siin unessakii mietin aina, et mite liikkeet voi muka tuntuu ja näkyy nii selvästi vaik raskaana oisinkii ku se raskaus ois kuitenkii nii alussa, ettei se ois ees mahollista.. :D jotai iha käsittämättömiä unia siis. Tiedän ettei nää liity varmaan millää tapaa mihinkää raskauteen, mutta silti sitä toisaalta elättelee toiveita. Ja ku tässä ei oikei tiiä että mitä pitäs tehä, odotella vaa että ne menkat alkaa tai tulee kenties lisää jotai outoja oireita?! Sekava olo.
 
Ainiin ja lisänä noihin edellisiin, että alaselkä on ruvennu kärttyilemään tässä viime aikoina tosi ikävästi! Ei tarvi paljoa ees kyyristellä ku alkaa sattumaan selkään jo tosi ikävästi! Ja ei miulla tuo selkä yleensä tuolla tavalla oo kärttyilly..ehkäpä se vois johtua tietysti siitäkii kun olin raskaana 2 kertaa niin peräkkäin, onha se aikamoinen rasitus selälleki..mutta kun se kipuilu on vasta hiljattain alkanu. Kuvitelmaa vaan varmaan, mitäpä muutakaan..
 
Olen varmaan niin luulotautinen, että elimistöni on kerännyt kaikki mahdolliset raskausoireet. :/ Lasta yritetty tosiaan 9kk ja ei kertaakaan oo tärpänny. Nyt on sitten tullu hirveet pahoinvoinnit ja mahdolliset raskausoireet. Ovu oli 6.8 ja viikko sen jälkeen oli tosi kipeetä pissata. Noh, hoitoalanihmisenä ajattelin ekana, että ei voi olla muu kun virtsatieinfektio, mutta toistaalta virtsa ei haissut ja ei noussut kuumetta. Vaivaa kesti noi viikon ja nyt muutamana päivänä ollut todella etovaolo ja huimannut ihan kunnolla + kuumeinenolo, mutta ei kuumetta.
ONKO KELLÄÄN MUULLA OLLUT VIRTSATESSA KIRVELYÄ JA LOPPUTULOS OLLUT RASKAANA?

Voi ku se pikkunen tulis jo.. :heart: Kaikki ostettu valmiiks jo kolmeen kertaan ja myyty sitten pois, kun toivo menetetty. :ashamed: Kateudella katson kavereitani jotka saa lapsia vahingossa ja sitten lapset jää heitteille :'(
 
toivotaan123, mulla myös aikoinaan ekassa raskaudessa! Olin tk:ssa silloin pissanäytteellä, ja terkka tuli tulosten kanssa kertoen, että "tulehdusta ei ole mutta raskaustesti näyttää positiivista". :)

Mä samalla listaan omat oireeni, jotka pitkästä aikaa tuntuu lupaavilta. Nyt kp 29/30. Oviksesta en ole satavarma, testien mukaan siitä vasta viikko mutta mulla eka kierto noiden testien avulla, voi olla ettei ne näyttäneet oikein koska ovisplussa ei ollut kovin vahva.

Oireina nyt siis alaselkäkipu, nippailut alavatsassa, nenä tukossa öisin, kurkku karhea aamulla, lämmöt koholla, juoksulenkit tökkii (syke nousee helpommin ja hengästyn nopeammin), jano.
 
Mun edellisestä raskaudesta on jo kuus vuotta, joten ne oireet ei oo tuppautunut jäämään mieleen, mutta.
Eilen testasin ja sain vahvan plussa-viivan :heart: Ja mulla on ollut oireita jo reilun viikon. Jo ennen kuin olis pitänyt menkkojen alkaa.. Testauspäivä oli kp 30/25-27...

* reilun viikon ollut rinnat todella arat. oikeestaan kosketusarat mutta myös välillä vihloilee ja nipistelee vaikkei koske
* Väsymys ollu järkyttävä jo kaks viikkoa ja nyt parin päivän aikana pahentunu |O
* Aivastelen jatkuvasti, tein jo sitäkin viikko sitten ja nyt alkanut päänsärkyä olemaan aikalailla, huoh
* Pahoinvointia ei oikeastaan ole (ainakaan vielä ;) ) pientä etovaa oloa havaittavissa
* Alavatsakrampit. Pari päivää oli menkkamaista kipua, säteili toiseen reiteenkin välissä ja aina pelotti mennä vessaan kun tuntu et sieltä on jotai vuotanut. Valkovuotoa se on ollut vaan mutta se on ainaskin lisääntynyt paljon. Ai nii, palelu ollu kans mieletöntä. Varsinkin iltaisin :)

Tässä listaus mun oireistosta, kaikille plussaonnea :heart:
 
Edellisessä raskaudessa mun hurjin oire oli menkkojen puute XD ja myöhemmin tajusin väsymyksen johtuvan raskaudesta. Tein silloin myös myöhäisen plussan, ensin nega ja sitten myöhemmin plussa.

Nyt oli havaittavissa kiukkuisuutta, väsymystä, unettomuutta, palelua ja oksetuskohtauksia. En tosin uskonut niitä raskausoireiksi ennenkuin plussasin. Niin ja lisäyksenä pääkipu, sitä jatkunut monta päivää ja selkää särkee:kieh:
 
Viimeksi muokattu:
Mitäköhän tämä nyt taas on..
Pupusteltiin jossain puolessavälissä kiertoa ja viikko sitte sunnuntaina tuli ihan hirveät alavatsakrampit, samanlaiset krampit myös viime kierrossa (oliko ovis vasta silloin vai mitä ihmettä...). Mitään ei pystynyt tehä, menin vain sohvalle makkaamaan kippurassa, kipu oli just kohdun kohdalla. No, viime viikolla maha turpos, paleli varsinki iltaisin ihan älyttömästi ja vajaan viikon kestäny ummetus. Laskin väärin kierron ja odotin tädin tulevan vasta viikon päästä, höpösteltiin eilen illalla vähäsen ja tänä aamuna sitten alamahaa nipisteli, kunnes ennen puolta päivää täti tuli hirveitten kipujen kanssa, en edes muista olisko koskaan ollu nuin mielettömät kivut. Piti töistäkin lähteä kesken kaiken pois. Tuli ihan holvaamalla, kotona otin päikkärit ja menin vessaan niin lörähti sellanen kolmen sormenpään kokoinen möntti suojiin. Eikä mitään muita hyytymiä, se oli ihan semmonen "kiinteä" klöntti.. nyt vuotaa vain puhdasta verta. Alussa kun aamulla alkoi niin ihan lorisemalla valui pyttyyn, nyt ei kun vähän tuhruaa... MITÄ KUMMAA?!? Täti oli kyllä päivän pari myöhässä vaikka väärin olinki laskenu, että johtuneeko vain siitä että oli kerralla enemmän tavaraa vai saattoiko kyseessä olla keskenmeno?? Ei ollu erikoisempia nippailuja/tissikipuja tms.. väsy, palelu ja ummetus vain.. :|

Niin ja sitten vielä semmonen askarruttaa että kun on ovis, ja sen jälkeen tapahtuu mahdollinen hedelmöittyminen, niin kannattaako mennä harrastelemaan seksiä kierron viimeisellä viikolla, voiko se vaikuttaa munasolun kiinnittymiseen tai jotenkin häiritä sitä prosessia:confused:

Saa vääntää rautalangasta:D
 
Pikkupiika > Olisiko kysta puhkennut? Klöntti ei mielestäni kuulosta raskausmateriaalilta, koska tuossa vaiheessa on hyvin vähäistä. Itse tuossa tilanteessa tutkituttaisin mistä on kyse. Seksi ei tietääkseni vaikuta kiinnittymiseen, joten ihan huoletta sitä voi harrastella oviksen jälkeenkin. Sehän vähentää stressiä, joten saattaa vaikuttaa jopa suotuisasti. :)

Itsellänikin olisi kysymys. Harkitsin laittamista uutena aloituksena odotuspuolelle, mutta en uskaltautunut. Yritän ensin saada vastauksia täältä. Eli raskausepäily on ajankohtainen, mutta testit ovat näyttäneet epämääräisiä haaleita viivoja. (ei selviä haamuja) Oviksen ajankohdasta ei ole varmuutta, joten saattaa johtua siitäkin ettei vielä näy. Itsellä on välillä hyvinkin vahvasti sellainen tunne, että olen raskaana, mutta sitten tiputan itseni takaisin maan pinnalle. Oireet tukevat epäilyäni eli viittaavat raskauteen.

Mulla on ollut alavatsan alueella kipuilua myös näin loppukierrosta ja tänään olen tuntenut voimakkaita toispuoleisia kipuja kohdun alueella. Kipu on tuntunut molemmilla puolilla. Myös menkkatyyppistä kipuilua on ollut ja välillä ovikselle tyypillistä munasarjojen nippailua. Jälkimmäistä kuitenkin vähemmän viimepäivinä.

En muista raskauteni alkuaikoja kipujen osalta muuten kuin sen, että olin huolissani kipujen voimakkuudesta kunnes terkkari vakuutti sen kuuluvan asiaan. Millaista siis on ihan alkuraskauden aikaiset kohdun kasvukivut? Tarkoitan nyt lähinnä rv3-5.

Kp34/19-47(32-34) ja dpo11 (tai 19). Seuraavan kerran ajattelin testailla ehkä sunnuntaina, jos vain suinkin maltan odottaa sinne asti eikä menkkoja kuulu. :D
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä