Eivät sitten jatkaneet mun opintoaikaani.

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ammattivalittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ammattivalittaja

Vieras
Eli enää en opiskele. Opo,koulutuspäällikkö yms. olivat sitä mieltä että tuo koulutus on mulle liian vaikea. Ja ennenkuin kukaan vinoilee olen tosissani yrittänyt ja pyytänyt apua. Enää mä en yritä opiskella. Mä olen niin usein yrittänyt ja lujasti mutta en ole pärjännyt. Tuntuu että tästä suosta ei jaksa enää nousta.
 
On ne diagnosoitu ja olen kyllä saanut apua, tukiopetusta yms. ei se vaan auta.Ja ammattikoulussa olin kaupan ja hallinnon puolella 2v. Tätä kauppista olen yrittänyt ja iltalukioo koska mulle ei fyysisten sairauksien takia käy esim. seisomatyö.
 
On ne diagnosoitu ja olen kyllä saanut apua, tukiopetusta yms. ei se vaan auta.Ja ammattikoulussa olin kaupan ja hallinnon puolella 2v. Tätä kauppista olen yrittänyt ja iltalukioo koska mulle ei fyysisten sairauksien takia käy esim. seisomatyö.

Ok. Tarkoittaa siis sitä, että sun pitää miettiä jotain muuta alaa. Harmi tietysti, että sulla meni 2 vuotta hukkaan, mutta jos opinnot eivät suju avusta huolimatta, niin luultavasti sä et olisi suoriutunut myöskään alasi töistä itsenäisesti.

Ymmärrän, että tällä hetkellä sua harmittaa varmasti tosi paljon, mutta yritä päästä jossain välissä siitä eroon ja lähteä eteenpäin. Käy työkkärin ammatinvalintapsykologilla juttelemassa, mikä voisi olla sellainen ala, jonka opinnoista selviäisit ja mikä työ sopisi sulle.
 
Ok. Tarkoittaa siis sitä, että sun pitää miettiä jotain muuta alaa. Harmi tietysti, että sulla meni 2 vuotta hukkaan, mutta jos opinnot eivät suju avusta huolimatta, niin luultavasti sä et olisi suoriutunut myöskään alasi töistä itsenäisesti.

Ymmärrän, että tällä hetkellä sua harmittaa varmasti tosi paljon, mutta yritä päästä jossain välissä siitä eroon ja lähteä eteenpäin. Käy työkkärin ammatinvalintapsykologilla juttelemassa, mikä voisi olla sellainen ala, jonka opinnoista selviäisit ja mikä työ sopisi sulle.

Olen käynyt useasti ammatinvalintapsykologilla mutta eipä ne keksi mulle mitään. Kun fyysiset työt eivät käy niin eipä taida olla muuta vaihtoehtoa kuin eläke.
 
Luulis ettei puhelinmyyjän työ ole liian raskasta ruumiillisesti?
tai sihteerin.
tai jos hankit ensin lääityksen ja kokeilet sitten sitä opiskelua uusiksi. kosmetologi/vyöhyketerapeutti/ jne myös ovat melko kevyitä ammatteja, ei tarvitse kokoajan seisoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy;24694370:
Luulis ettei puhelinmyyjän työ ole liian raskasta ruumiillisesti?
tai sihteerin.
tai jos hankit ensin lääityksen ja kokeilet sitten sitä opiskelua uusiksi. kosmetologi/vyöhyketerapeutti/ jne myös ovat melko kevyitä ammatteja, ei tarvitse kokoajan seisoa.

Mähän tein puhelinmyyjän töitä 4kk, siitä vaan saa äkkiä potkut jos ei saa tarpeksi myytyä. Sihteerin työt olis ok mut siihen olisi pitänyt juuri päästä tämä koulutus läpi.
 
tietokonealalla monia ei fyysisesti raskaita työpaikkoja.
tutkintoja mm: suunnittelu assistentti (3d piirtämistä, kieliä, matematiikkaa), datanomi, yms.

ihan uteliaisuudesta.. mikä älykkyysosamääräsi on? en nyt yritä kuulostaa ilkeältä, mietin vain, ovatko opintosi oikeasti kaatuneet siihen, että olisit tyhmä, vai muuhun, esimerkiksi ympäristön häiriötekijöihin jotka vaikeuttavat keskittymiseen, eivätkä kerro älykkyydestä mitään.

myös ihmettelen sitä, että koulu on lyönyt pillit pussiin. itselläni on paniikkihäiriö, josta johtuen koulussa opiskelu on äärimmäisen uuvuttavaa, mutta kouluni kuitenkin tukenut opiskeluani erinomaisesti (olen saanut tehdä paljon kotoa, saan poistua tunneilta ilman sen kummempaa häslinkiä jos kohtaus iskee..)

hatunnostot sulle ap siitä, että ilmeisesti hammasta purren kuitenkin kaksi vuotta jaksoit! itsellä hammasta purren vasta vuosi takana.
 
Mielenterveyshäiriöt ovat yksi syy siihen että opiskelu ei onnistu. Luokallani koulussa oli yksi mies, joka yritti kuusi kertaa suorittaa samaa opintojaksoa. Hänellä ongelma oli tosiaan ihan muualla kuin opiskelussa.

Entäs joku erityisammattikoulu? Olisiko sinun koulutustasi mahdollista jatkaa sellaisessa loppuun? Oletko työkkäristä/ opintoneuvojalta selvittänyt tätä mahdollisuutta?
 
tietokonealalla monia ei fyysisesti raskaita työpaikkoja.
tutkintoja mm: suunnittelu assistentti (3d piirtämistä, kieliä, matematiikkaa), datanomi, yms.

ihan uteliaisuudesta.. mikä älykkyysosamääräsi on? en nyt yritä kuulostaa ilkeältä, mietin vain, ovatko opintosi oikeasti kaatuneet siihen, että olisit tyhmä, vai muuhun, esimerkiksi ympäristön häiriötekijöihin jotka vaikeuttavat keskittymiseen, eivätkä kerro älykkyydestä mitään.

myös ihmettelen sitä, että koulu on lyönyt pillit pussiin. itselläni on paniikkihäiriö, josta johtuen koulussa opiskelu on äärimmäisen uuvuttavaa, mutta kouluni kuitenkin tukenut opiskeluani erinomaisesti (olen saanut tehdä paljon kotoa, saan poistua tunneilta ilman sen kummempaa häslinkiä jos kohtaus iskee..)

En tiedä älykkyysosamäärääni mutta sen tiedän että luettelemasi ammatit ovat liian vaikeita. Joo koulu löi hanskat tiskiin. Eihän tässä ole pelkästään tästä nykyisestä 2v vaan olen tätäkin koulutusta nyt 3 kertaa yrittänyt ja iltalukiota yritin 3v eli kyllä mulla sisua löytyy. Niin ja tykkään käydä koulussa se ei ole ongelma.

hatunnostot sulle ap siitä, että ilmeisesti hammasta purren kuitenkin kaksi vuotta jaksoit! itsellä hammasta purren vasta vuosi takana.

En tiedä älykkyysosamäärääni mutta sen tiedän että luettelemasi ammatit ovat liian vaikeita. Joo koulu löi hanskat tiskiin. Eihän tässä ole pelkästään tästä nykyisestä 2v vaan olen tätäkin koulutusta nyt 3 kertaa yrittänyt ja iltalukiota yritin 3v eli kyllä mulla sisua löytyy. Niin ja tykkään käydä koulussa se ei ole ongelma.
 
[QUOTE="vieras";24694393]Mielenterveyshäiriöt ovat yksi syy siihen että opiskelu ei onnistu. Luokallani koulussa oli yksi mies, joka yritti kuusi kertaa suorittaa samaa opintojaksoa. Hänellä ongelma oli tosiaan ihan muualla kuin opiskelussa.

Entäs joku erityisammattikoulu? Olisiko sinun koulutustasi mahdollista jatkaa sellaisessa loppuun? Oletko työkkäristä/ opintoneuvojalta selvittänyt tätä mahdollisuutta?[/QUOTE]

Tässä lähellä ei ole mitään erityisammattikoulua vaan joutuisi sitten muuttamaan muualle. Yritän selvitellä asioita sitten kun jaksan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy;24694370:
Luulis ettei puhelinmyyjän työ ole liian raskasta ruumiillisesti?
tai sihteerin.
tai jos hankit ensin lääityksen ja kokeilet sitten sitä opiskelua uusiksi. kosmetologi/vyöhyketerapeutti/ jne myös ovat melko kevyitä ammatteja, ei tarvitse kokoajan seisoa.

Stereotypioista huolimatta sihteerin työssä tarvitsee hoksottimia ja ongelmanratkaisukykyä ja kykyä huolehtia samanaikaisesti monista tehtävistä. Joten jos ap:lle on opinto-ohjaajat ja muut kertoneet, ettei esim. kauppaoppilaitos ja merkonomin tutkinto ole häntä varten, niin vaikea kuvitella missä sihteerin tehtävissä hän pärjäisi.

Ehkä joku toimistoapulaisen paikka sopisi ap:lle? Mutta nekin ovat monesti harjoittelijoilla ja harvassa nekään enää ovat, tehostamisen aikakautena. Teknologia ja tehostamisen vaatimukset poistavat valitettavasti yhteiskunnastamme heikkolahjaisemmille sopivat pestit.

terv. Närkästynyt sihteeri :)
 
Stereotypioista huolimatta sihteerin työssä tarvitsee hoksottimia ja ongelmanratkaisukykyä ja kykyä huolehtia samanaikaisesti monista tehtävistä. Joten jos ap:lle on opinto-ohjaajat ja muut kertoneet, ettei esim. kauppaoppilaitos ja merkonomin tutkinto ole häntä varten, niin vaikea kuvitella missä sihteerin tehtävissä hän pärjäisi.

Ehkä joku toimistoapulaisen paikka sopisi ap:lle? Mutta nekin ovat monesti harjoittelijoilla ja harvassa nekään enää ovat, tehostamisen aikakautena. Teknologia ja tehostamisen vaatimukset poistavat valitettavasti yhteiskunnastamme heikkolahjaisemmille sopivat pestit.

terv. Närkästynyt sihteeri :)
Pahoittelen, ei ollut tarkoitus vähätellä sihteerejä.
meinasin lähinnä semmoista ajanvaraajaa, jonka ei tarvitse kuin vastata puhelimeen ja kirjoittaa ylös tapaamisajat..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy;24694429:
Pahoittelen, ei ollut tarkoitus vähätellä sihteerejä.
meinasin lähinnä semmoista ajanvaraajaa, jonka ei tarvitse kuin vastata puhelimeen ja kirjoittaa ylös tapaamisajat..

Eikös sellasen nimike ole toimistoapulainen tai vastaanottovirkailija? Usein niissäkin on tietokonejärjestelmät joihin ne ajat pitää merkata ja samalla ihmisellä on muitakin tehtäviä kuin "vain" se puhelimeen vastaaminen.
 
[QUOTE="vieras";24694452]Oletko hakenut töitä kaupasta, grilleiltä ja kioskeilta?

Suurin osa ihmisistä joutuu muuttamaan opintojen takia.[/QUOTE]

Olen hakenut, muutaminen hankalaa perheen takia.
 

Yhteistyössä