Eikös mun yleisarvosana ole M?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhymä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja näin;23917249:
Ei ole vaan C.
Ajatellaan ne numeroiksi M=8, C=7, B=6 eli
8+8+8+7+7+6=44 ja se jaetaan 6 = 7,33333333333 eli pyöristetään 7 eli C:hen.

Kuulostaa kyllä ihan loogiselta. Nimittäin jos olis kirjoittanut kolme ällää, kaksi A:ta ja kaksi B:tä, niin ei kai silloinkaan voi sanoa, että yleisarvosana on L, vaikka niitä on eniten.

[QUOTE="...";23917313]Yo tod keskiarvo kirjaimina menee sen mukaan mitä on eniten. Ainakin vuonna 2002 meni näin...[/QUOTE]

Eli kannattaa kirjoittaa lyhyt matikka ja helkkaristi lyhyitä kieliä.

[QUOTE="...";23917313]Yo tod keskiarvo kirjaimina menee sen mukaan mitä on eniten. Ainakin vuonna 2002 meni näin...[/QUOTE]

No ei tasan mene. Eikä sitäpaitsi yleisarvosanaa ole edes annettu vuoden 1996 jälkeen....

Miten niin voisi olla? Sen ymmärrän jos siihen lasketaan vaan pakollisset ja vapaaehtoisista ne, jotka ei vaikuta yleisarvosanaan laskevasti. Mutta omhan sitten maailma muuttunut lässyksi jos näin menisi. Entäs jos saisi yhden jokaista arvosanaa?? Mitäs sitten?

Yo-todistuksista ei ole ainakaan viitentoistavuoteen laskettu mitään yleisarvosanoja, ihan siksi, että vaihtoehtoja on niin paljon ja se sun saama yleisarvosana L voi olla paljon heikompi tasoinen kuin kaverin saama M, jos toinen on kirjoittanut pitkiä tai enemmän aineita kuin sinä.

Eihän yleisarvosanaa ole annettu yli 15 vuoteen. Mä olen kirjoittanut -96, ja se jäi pois ainakin jokunen vuosi ennen sitä.

Muuta nyt olikin kyseessä se että saako sanoa että onko Magnan paperit vai mikkä. Ei kukaan kerro että mun yo tod oli 7.75 vaan että cum laude tai magna tai jotain. prkl.

[QUOTE="...";23917351]Muuta nyt olikin kyseessä se että saako sanoa että onko Magnan paperit vai mikkä. Ei kukaan kerro että mun yo tod oli 7.75 vaan että cum laude tai magna tai jotain. prkl.[/QUOTE]

Jäit valheesta kiinni ja vielä puolustelet väärää vastaustasi.

Ei sitä yleisarvosanaa koskaan ole laskettu sillä perusteella että mitä arvosanaa on eniten. Ei tietenkään.

[QUOTE="vieras";23917363]Jäit valheesta kiinni ja vielä puolustelet väärää vastaustasi.

Ei sitä yleisarvosanaa koskaan ole laskettu sillä perusteella että mitä arvosanaa on eniten. Ei tietenkään.[/QUOTE]

Mikä vitun valhe. Näin meillä vuonna 2002. Ota itte selvää kuinka meillä on silloin sanottu ja lukenu todistukses.

[QUOTE="...";23917371]Mikä vitun valhe. Näin meillä vuonna 2002. Ota itte selvää kuinka meillä on silloin sanottu ja lukenu todistukses.[/QUOTE]

Tiedän ihan tarkalleen että sun todistuksessa ei voi lukea yleisarvosanaa....

[QUOTE="...";23917371]Mikä vitun valhe. Näin meillä vuonna 2002. Ota itte selvää kuinka meillä on silloin sanottu ja lukenu todistukses.[/QUOTE]

No kyllä se valhe on. Olen itsekin kirjoittanut 2002 ja todellakaan silloin ei laskettu mitään yleisarvosanaa (ei ole laskettu enää yli 15 vuoteen). Nykyään varsinkaan ei voi laskea mitään yleisarvosanaa kun pakollisia aineitakaan ei ole kuin äidinkieli.

[QUOTE="Kärtsy";23917340]Eihän yleisarvosanaa ole annettu yli 15 vuoteen. Mä olen kirjoittanut -96, ja se jäi pois ainakin jokunen vuosi ennen sitä.[/QUOTE]

Enpä muuten ole tiennyt tuota, vaikka olen jopa tehnyt opettajan sijaisuuksia lukiossa :laugh: Itse kirjoitin -94 ja kyllä vielä silloin annettiin yleisarvosana, siis vain 2 vuotta ennen sun kirjoituksia.

No tuosta en tienny ettei oo ku yks aine vaan

Mutta näin meillä on ollut silloin!!!!!!!!!! vittu teidän kans. Mulla on Magnan paperit vaikka vain kaksi ainetta magnaa. Vetäkää ny siitä jotain johtopäätöksiä. Sitäpaitsi just ihastelin noita todistuksia ja siinä se on melkein koppakuoriaisen kokoisin kirjaimin.

Ja mikä valhe, mä en tässä valehtele yhtään, te tyhmiä ootte ku haukutte.

[QUOTE="vieras";23917391]Enpä muuten ole tiennyt tuota, vaikka olen jopa tehnyt opettajan sijaisuuksia lukiossa :laugh: Itse kirjoitin -94 ja kyllä vielä silloin annettiin yleisarvosana, siis vain 2 vuotta ennen sun kirjoituksia.[/QUOTE]

Mun mielestä se jäi pois vuoden 1996 todistuksista. Saatan olla väärässäkin.

No tuosta en tienny ettei oo ku yks aine vaan

Mutta näin meillä on ollut silloin!!!!!!!!!! vittu teidän kans. Mulla on Magnan paperit vaikka vain kaksi ainetta magnaa. Vetäkää ny siitä jotain johtopäätöksiä. Sitäpaitsi just ihastelin noita todistuksia ja siinä se on melkein koppakuoriaisen kokoisin kirjaimin.

Ja mikä valhe, mä en tässä valehtele yhtään, te tyhmiä ootte ku haukutte.

Tämä todistaa oikeaksi ne väitteet joiden mukaan lukio ei riittävästi keskity loogisen päättelyn opetukseen....