Eikös mun yleisarvosana ole M?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhymä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="...";23917371]Mikä vitun valhe. Näin meillä vuonna 2002. Ota itte selvää kuinka meillä on silloin sanottu ja lukenu todistukses.[/QUOTE]

Tietenkään ne vanhan tutkintotodistukset eivät ole uusien kanssa suoraan vertailukelpoisia, kun tuli se E sinne väliin.Mutta eiköhän ne nykyäänkin lasketa ns puoltoäänien mukaan, jos on tarvis. Eli jokainen arvosana on pisteytetty, kuten ennenkin, skaala vaan on eri. Ja tosiaan netistä luin, että yleisarvosana on poistunut vuonna 96.
Mutta on hyvin mahdollista että se arvosana sattuu olemaan just se tavallisin, mutta ei se niin voin mennä. Jos tyttäreni kirjoittaa ensikeväänä 4 xL ja 3xA , ei hänellä minusta ole Ln paperit vaan lienee niin, että olisivat M tai C paperit.

No tuosta en tienny ettei oo ku yks aine vaan

Mutta näin meillä on ollut silloin!!!!!!!!!! vittu teidän kans. Mulla on Magnan paperit vaikka vain kaksi ainetta magnaa. Vetäkää ny siitä jotain johtopäätöksiä. Sitäpaitsi just ihastelin noita todistuksia ja siinä se on melkein koppakuoriaisen kokoisin kirjaimin.

Ja mikä valhe, mä en tässä valehtele yhtään, te tyhmiä ootte ku haukutte.

Mistähän kirjeopistosta sä oot ne paperis saanu...

Mun todistuksessa ei ole merkitty mitään yleisarvosanaa, olenhan kirjoittanut vuonna 2006. Oon pähkäillyt sitä, kun ihmiset kuitenkin joskus kysyy yleisarvosanaa. Oon vastannut, että sellaista C:n-M:n luokkaa. Nyt siis ilmeisesti tiedän vastata, että yleisarvosana on C? Ei kai se mitenkään voi olla se, mitä on eniten, jos vaikka jollakin on yksi jokaista tai pari L:ää ja sit loput paljon heikompia.

Mun todistuksessa ei ole merkitty mitään yleisarvosanaa, olenhan kirjoittanut vuonna 2006. Oon pähkäillyt sitä, kun ihmiset kuitenkin joskus kysyy yleisarvosanaa. Oon vastannut, että sellaista C:n-M:n luokkaa. Nyt siis ilmeisesti tiedän vastata, että yleisarvosana on C? Ei kai se mitenkään voi olla se, mitä on eniten, jos vaikka jollakin on yksi jokaista tai pari L:ää ja sit loput paljon heikompia.

EI vaan vastaat että ei sellaista yleisarvosanaa ole enää vuosikymmeniin annettu, mutta arvosanat olivat lähinnä c:tä ja M:ää

Meillä oli silloin VUONNA 2002, yks kaveri joka kirjoitti 2 L, 2M ja yhden A:n ja opettajat onnitteli sitä laudaturin papereista että kyllä hienoa sanoa kun on laudaturin paperit. Haukkukaa te mua miksi haluatte mutta näin se silloin meni ainakin meidän lukiossa-

Mitä se teitä haittaa kuinka meille on sanottu, pitäkää vaan päänne kii.

[QUOTE="...";23917439]Meillä oli silloin VUONNA 2002, yks kaveri joka kirjoitti 2 L, 2M ja yhden A:n ja opettajat onnitteli sitä laudaturin papereista että kyllä hienoa sanoa kun on laudaturin paperit. Haukkukaa te mua miksi haluatte mutta näin se silloin meni ainakin meidän lukiossa-

Mitä se teitä haittaa kuinka meille on sanottu, pitäkää vaan päänne kii.[/QUOTE]

No ei haittaa ei, mutta logiikka ei tunnu oikealta. Ensi keväänä olen viisaampi, kun teinini kirjoittaa.

[QUOTE="vieras";23917406]Mun mielestä se jäi pois vuoden 1996 todistuksista. Saatan olla väärässäkin.[/QUOTE]

Ainakaan mun vuoden -96 todistuksessa ei ole yleisarvosanaa, eikä sen puuttuminen siinä vaiheessa ollut mikään uusi ja erilainen juttu.

Lukion ope vastaa, että yleisarvosanaa ei enää anneta. Kevät 1996 oli eka kerta, kun sitä ei enää todistuksissa ollut. Tuolloin tuli myös eximia uutena arvosanana.

Ap voi siis jatkossa vastata tiedusteluihin, että yleisarvosanaa ei ole enää annettu pitkiin aikoihin.

[QUOTE="lope";23917752]Lukion ope vastaa, että yleisarvosanaa ei enää anneta. Kevät 1996 oli eka kerta, kun sitä ei enää todistuksissa ollut. Tuolloin tuli myös eximia uutena arvosanana.

Ap voi siis jatkossa vastata tiedusteluihin, että yleisarvosanaa ei ole enää annettu pitkiin aikoihin.[/QUOTE]

Sellainen vastaushan ei suinkaan vaikuttaisi siltä, että hällä on a:n paperit, eikä vaan kehtaa sanoa sitä :D

[QUOTE="vieras";23917794]Sellainen vastaushan ei suinkaan vaikuttaisi siltä, että hällä on a:n paperit, eikä vaan kehtaa sanoa sitä :D[/QUOTE]

No sehän olisi vain kuulijan omaa väärää tulkintaa. Kun yleisarvosanaa ei enää anneta, ei sitä voi kysyttäessä myöskään oikein sanoa. Voihan ap aina kertoa tarkemmin saamistaan arvosanoista :)

Minä olen menossa huomenna amk valintakokeisiin ja sitä varten pitää täyttää henkilötietolomake, jossa kysytään yleisarvosanaa. Ei mullakaan ole sellaista merkittynä todistukseen. Pitäiskö mun laskee se yleisarvosana tuon edellä kerrotun logiikan mukaan, vai jättää se kohta tyhjäksi?

[QUOTE="Sonja";23917835]Minä olen menossa huomenna amk valintakokeisiin ja sitä varten pitää täyttää henkilötietolomake, jossa kysytään yleisarvosanaa. Ei mullakaan ole sellaista merkittynä todistukseen. Pitäiskö mun laskee se yleisarvosana tuon edellä kerrotun logiikan mukaan, vai jättää se kohta tyhjäksi?[/QUOTE]

Ei mulla vaan sellaista kysytty. Keskiarvoa kyllä kysyttiin. Missä ihmeen ammattikorkeassa tällaista kysytään?

Vaikkei sitä yleisarvosanaa enää anneta, niin silti kiinnostaa, mikä omani olisi. Kirjoitin pakollisista LLLE ja yhdestä vapaaehtoisesta aineesta sain C:n. Eikö mun yleisarvosana siis olisi L, kun ei kai tuo vapaaehtoinen vaikuta laskevasti?

[QUOTE="vierastaja";23917861]Ei mulla vaan sellaista kysytty. Keskiarvoa kyllä kysyttiin. Missä ihmeen ammattikorkeassa tällaista kysytään?[/QUOTE]

Kajaanin. Itsekin olen ollut muutamissa ammattikorkean valintakokeissa ja ei kaikissa ole kysytty, mutta ne valintakokeet on erilaisia riippuen koulusta.
Niin mitähän tuohon kohtaan sitten vastaisi?

[QUOTE="vieras";23917876]Vaikkei sitä yleisarvosanaa enää anneta, niin silti kiinnostaa, mikä omani olisi. Kirjoitin pakollisista LLLE ja yhdestä vapaaehtoisesta aineesta sain C:n. Eikö mun yleisarvosana siis olisi L, kun ei kai tuo vapaaehtoinen vaikuta laskevasti?[/QUOTE]

Olet oikeassa arvelussasi, ylimääräinen koe ei aikanaan vaikuttanut laskevasti, kun yleisarvosanaa laskettiin. Eli jos yleisarvosana muodostui alhaisemmaksi ylimääräiset kokeet mukaan lukien kuin ilman niitä, yleis*arvosana määräytyi pelkästään pakollisten kokeiden perusteella.

[QUOTE="Sonja";23917885]Kajaanin. Itsekin olen ollut muutamissa ammattikorkean valintakokeissa ja ei kaikissa ole kysytty, mutta ne valintakokeet on erilaisia riippuen koulusta.
Niin mitähän tuohon kohtaan sitten vastaisi?[/QUOTE]

Et mitään koska sitä ei ole sulle annettu.