Eikö oma mies olekin aika huono ystävän korvike?

  • Viestiketjun aloittaja Oon miettinyt
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Vieras";23137886]No, kun sitä parisuhteen huolta ja ristiriitatilannetta analysoidaan ja käydään läpi sen ystävän kanssa, niin miksi sitä ei käydä läpi sen miehen kanssa?

Eikö kahden ihmisen välisten suhteiden ristiriidat pidä puhua ja ratkaista näiden kahden välillä?[/QUOTE]



Onko joku sanonut, ettei niistä puhuttaisi tai käsiteltäisi miehen kanssa? Puhutteko ylensäkin yhdestä asiasta vain yhden ihmisen kanssa ja toisesta toisen? Eri ihmiset näkevät saman asian erilailla, joten asiat selviävät varmemmin, kun niistä puhuu useamman ihmisen kanssa.
 
Kyllä mun mies on myös mun ystävä, mutta on mulla muitakin ystäviä. En voisi kuvitella, että se olisi ainoa, tai kokisin sen jotenkin korvaavan puuttuvia ystävyyssuhteita.
Tosin mä olen huono puhumaan mitään "syvimpiä tuntojani" tai todella luottamuksellisiksi kokemiani asioita yhtään kenelleekään. Ne on niitä juttuja, joista keskustelen hevoseni kanssa, se osaa kirjaimellisesti pitää turpansa kiinni.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Säälittää;23137961:
Tai sua ärsyttää, että sulta ja sun parisuhteesta puuttuu jotain olennaista.
Ei muutes ärsytä.
Mä olen aikaisemmin ollut suhteessa missä kumppani oli samalla paras ystäväni, ja kyllä mä kaipasin ulkopuolista ystävää jolle ois voinut puhua tietyistä asioista. Monesti se ystävä joka ei ole oma partneri pystyy katsomaan kokonaisuutta laajemmin.
Mulle ystävät on tärkeitä ja oma mies on tärkeä. Mutta ystävän kriteereitä hän ei pysty täyttämään. Ja hyvä niin.
 
"Vieras"
Onko joku sanonut, ettei niistä puhuttaisi tai käsiteltäisi miehen kanssa? Puhutteko ylensäkin yhdestä asiasta vain yhden ihmisen kanssa ja toisesta toisen? Eri ihmiset näkevät saman asian erilailla, joten asiat selviävät varmemmin, kun niistä puhuu useamman ihmisen kanssa.
No, jos ne on jo käsitelty ja sovittu miehen kanssa, miksi niistä tarvitsee tilittää jollekin ulkopuoliselle ihmiselle?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Säälittää;23137961:
Tai sua ärsyttää, että sulta ja sun parisuhteesta puuttuu jotain olennaista.

Mun parisuhteen ei tarvitse korvata ystäviä, eikä ystävien parisuhdetta. Molemmilta kaipaan eriasioita, kumpikaan ei sulje toisiaan pois.
 
[QUOTE="Vieras";23138030]No, jos ne on jo käsitelty ja sovittu miehen kanssa, miksi niistä tarvitsee tilittää jollekin ulkopuoliselle ihmiselle?[/QUOTE]


Pitääkö kaikki asiat selvittää heti? Mulla on elämäni aikana ollut useampikin asia, joiden käsittelyyn on kestänyt vuosiakin. En todellakaan tilitä ystävilleni riitojani mieheni kanssa, vaan suurempia asioita. Käydään syvällisiä keskusteluja, joissa analysoidaan miksi esim. se mies käyttäytyy niinkuin käyttäytyy yms.
 
Säälittää
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;23138027:
Ei muutes ärsytä.
Mä olen aikaisemmin ollut suhteessa missä kumppani oli samalla paras ystäväni, ja kyllä mä kaipasin ulkopuolista ystävää jolle ois voinut puhua tietyistä asioista. Monesti se ystävä joka ei ole oma partneri pystyy katsomaan kokonaisuutta laajemmin.
Mulle ystävät on tärkeitä ja oma mies on tärkeä. Mutta ystävän kriteereitä hän ei pysty täyttämään. Ja hyvä niin.
Toisinsanoen aiemmin sulla ei ollut muita ystäviä ollenkaan ja nyt sun mies ei ole sun ystävä? Aika surullisia molemmat tilanteet.
 
"Vieras"
Pitääkö kaikki asiat selvittää heti? Mulla on elämäni aikana ollut useampikin asia, joiden käsittelyyn on kestänyt vuosiakin. En todellakaan tilitä ystävilleni riitojani mieheni kanssa, vaan suurempia asioita. Käydään syvällisiä keskusteluja, joissa analysoidaan miksi esim. se mies käyttäytyy niinkuin käyttäytyy yms.
Aika järkyttävää... tietääkö sun mies että te analysoitte hänen käytöstään tuolla tavalla?
 
Pitääkö kaikki asiat selvittää heti? Mulla on elämäni aikana ollut useampikin asia, joiden käsittelyyn on kestänyt vuosiakin. En todellakaan tilitä ystävilleni riitojani mieheni kanssa, vaan suurempia asioita. Käydään syvällisiä keskusteluja, joissa analysoidaan miksi esim. se mies käyttäytyy niinkuin käyttäytyy yms.
Mutta niinhän ei saa tehdä :xmas:
Mä ois varmaan tullut jo hulluksi, ellen muutaman todella ison kriisin aikana ois voinut keskustella ystävieni kanssa tilanteesta.
 
"vieras"
Onkohan täällä nyt miehet selittämässä, että vaimot ei saisi puhua ongelmistaan muiden ihmisten kanssa etteivät vahingossakaan eroa hanki parempaa miestä. Vähän kuulostaa siltä:(.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Säälittää;23138105:
Toisinsanoen aiemmin sulla ei ollut muita ystäviä ollenkaan ja nyt sun mies ei ole sun ystävä? Aika surullisia molemmat tilanteet.
Mulla on ollut kerrallaan 1-3 todellista ystävää. Siis ihmistä joiden kanssa voin käydä syvällisiä keskusteluja ja puhua kaikesta luottamuksella. Enkä ole koskaan kokennut sitä surullisena asiana.
Kavereita on sitten enemmän.
 
Mun mies on yksi mun parhaita ystäviäni. Olenkin usein miettinyt että jos jostain syystä meille joskus ero tulisi niin mä menettäisi siinä samalla yhden niistä tärkeimmistä ystävistäni.

Tosin mä en näe ongelmaa siinä että mies on myös yksi niistä parhaista ystävistä. Musta olis jopa vähän outoa jos mies ei olisi mulle niin tärkeä ystävänä. Mikäs se sillon olis?
Toki mulla on muitakin tärkeitä ystäviä joista en haluaisi luopua koskaan, kuten en miehestäkään.
Et kai sä sitä ystävyyttä menettäisi, välttämättä.
Mä en keksi mitään muuta syytä miksi meille ero voisi tulla kun että muututtaisi ihmisinä niin paljon ettei tultaisi enää toimeen tai että mies pettäisi. kummassakaan tapauksessa en varmasti haluaisi olla sen kanssa missään tekemisissä enää, en haluaisi olla muunkaan ystävän kanssa tekemisissä jos se muuttuisi jostain syystä käsittämättömäksi kusipääksi.

Mutta mun onneni lie se, että kummallakin meistä on se ajatus elämässä, että kun yhteen ollaan menty ja perhe perustettu niin ihan heppoisin perustein tästä ei kävelemään lähdetä ja asiat pyritään selvittämään =)
 
[QUOTE="Vieras";23138121]Aika järkyttävää... tietääkö sun mies että te analysoitte hänen käytöstään tuolla tavalla?[/QUOTE]



Kyl mä joskus saatan kertoa miehelle mihin tulokseen jostain asiasta olemme jonkun ystäväni kanssa päässeet. Mitä pahaa siitä on, että käydään asioita läpi ja analysoidaan niitä?
 
ok
Mun mies on tavallaan mun paras ystävä, mutta mulla on myös "parhaita" naisystäviä. En osaa nimetä yhtä, eikä soitella joka päivä tm, mutta tiedän että he ovat aina paikalla mua varten (juu, kunnes...). Olisi ankeaa, jos ei olisi noita naisystäviä, kun taas erilaisen miehenkin kanssa voisin luultavasti olla, joka ei olisi paras ystävä.
Nyt kun olen raskaana, naisten kanssa voi ihan eri tasolla puhua tuntoja ym, mies on mies eikä voi raskaana olla, eikä ymmärrä samalla tavalla.
 
Säälittää
Kyl mä joskus saatan kertoa miehelle mihin tulokseen jostain asiasta olemme jonkun ystäväni kanssa päässeet. Mitä pahaa siitä on, että käydään asioita läpi ja analysoidaan niitä?
Se vaan on typerää, kun teillä ei ole mitään edellytystä siihen analysointiin. En ihmettele ollenkaan, miksi joku muu, kuin oma puoliso on tuossa taoausessa se luotettavin ja paras ystävä. Ei voi kuin toivoa, että toivottavasti miehelläsi on myös joku oikein hyvä ystävä.
 
"Vieras"
Kyl mä joskus saatan kertoa miehelle mihin tulokseen jostain asiasta olemme jonkun ystäväni kanssa päässeet. Mitä pahaa siitä on, että käydään asioita läpi ja analysoidaan niitä?
Hih... kerrot miehelle, että olemme parhaan ystäväni Pirkon kanssa päätyneet viime viikon riidastamme siihen lopputulokseen, että sinulla rakas Reino on ollut niin voimakastahtoinen äiti, että siksi seksuaalisuutesi on jäänyt kehittymättä. Tästä johtuu se, ettei sinulla oikein tahtonut ottaa eteen viime viikolla.... Näin me päättelimme rakkaan ystäväni Pirkon kanssa asiasta pitkään keskusteltuamme ja analysoituamme.
 
"vieras"
Mun mieheni on yksi parhaista ystävistäni. Nautin ihan älyttömästi pitkistä keskusteluista hänen kanssaan, ja meillä on yleensä aina tosi hauskaa yhdessä. Muitakin ystäviä mulla toki on. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Säälittää;23138209:
Se vaan on typerää, kun teillä ei ole mitään edellytystä siihen analysointiin. En ihmettele ollenkaan, miksi joku muu, kuin oma puoliso on tuossa taoausessa se luotettavin ja paras ystävä. Ei voi kuin toivoa, että toivottavasti miehelläsi on myös joku oikein hyvä ystävä.

Ei ole edellytystö analysointiin? Mistä niin päättelet? Ja kyllä mun miehellä on ainakin kaksi hyvää ystävää, en tiedä mitä hänen kanssaan puhuvat, eikä se kuulu mulle. Mutta pidän hyvänä asiana, että miehellä on muitakin tärkeitä henkilöitä kuin minä.
 
[QUOTE="Vieras";23138223]Hih... kerrot miehelle, että olemme parhaan ystäväni Pirkon kanssa päätyneet viime viikon riidastamme siihen lopputulokseen, että sinulla rakas Reino on ollut niin voimakastahtoinen äiti, että siksi seksuaalisuutesi on jäänyt kehittymättä. Tästä johtuu se, ettei sinulla oikein tahtonut ottaa eteen viime viikolla.... Näin me päättelimme rakkaan ystäväni Pirkon kanssa asiasta pitkään keskusteltuamme ja analysoituamme.[/QUOTE]


Osaan sanoa asiat nätimminkin;)
 
"Vieras"
Ei ole edellytystö analysointiin? Mistä niin päättelet? Ja kyllä mun miehellä on ainakin kaksi hyvää ystävää, en tiedä mitä hänen kanssaan puhuvat, eikä se kuulu mulle. Mutta pidän hyvänä asiana, että miehellä on muitakin tärkeitä henkilöitä kuin minä.
Juu, ne miehet vaan ei analysoi pilkuntarkasti sinun tekemisiäsi, sanomisiasi ja käytöstäsi, eivätkä he tiedä teidän perhesalaisuuksia.

Parisuhteessa ollaan avoimia, haavoittuvia, koska se toinen tietää sinusta kaiken. Minusta on kuvottavaa, että parisuhteen toinen osapuoli levittelee näitä toiselle jopa kipeitäkin asioita ja pohtii ja "analysoi" niitä sitten kaverinsa kanssa.
 
ok
[QUOTE="Vieras";23138293]Juu, ne miehet vaan ei analysoi pilkuntarkasti sinun tekemisiäsi, sanomisiasi ja käytöstäsi, eivätkä he tiedä teidän perhesalaisuuksia.

Parisuhteessa ollaan avoimia, haavoittuvia, koska se toinen tietää sinusta kaiken. Minusta on kuvottavaa, että parisuhteen toinen osapuoli levittelee näitä toiselle jopa kipeitäkin asioita ja pohtii ja "analysoi" niitä sitten kaverinsa kanssa.[/QUOTE]

"Ne miehet" - johan se on kauan tiedetty, että sukupuoliryhmien sisällä erot ovat suuremmat kuin ryhmien (miehet ja naiset) välillä, joten miten voit väittää tietäväsi, millä tasolla Piinan mies ystävineen puhuu?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Säälittää;23138305:
Siitä samasta asiasta on kuitenkin kyse, eli siitä, että leikitte jotain psykologeja ystäväsi kanssa ja mies on teidän potilaanne. Miten voisi edes olla ystävä sellaisen kanssa, jota pitää potilaana?


Potilaan ja asiakkaan suhde on yksipuolinen. Ystävien kesken taas puhutaan samoin molempien asioita. Ja ei mennä puimaan kuin ammattilaisen kanssa (kait, en tiedä kun en ole ammattilaisen juttusilla käynyt), vaan ihan normaalisti kuten ystävillä on tapana. Ei puhuta vain parisuhteesta vaan kaikesta mahdollisesta mitä vain mieleen tulee.
 
"Vieras"
Noissa kyökkipsykologioinneissa on sillä ystävällä käytettävissä vain toisen osapuolen näkemys. Lisäksi, eihän se ystävä kerro, että syytä on sinussa, vaikka olisit millainen pirttihirmu.

Parisuhde on parisuhde, eikä sen asioiden pitäisi kuulua kenellekään muulle.
 

Yhteistyössä