Eikö tämä teidänkin mielestä ole väärin: mies käyttää vihastuksissaan kostona minulle sitä, ettei hoida lasta!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja GRR
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mää en ymmärrä miksi vaan et menny suihkuun ja antanu vauvan olla isänsä kans.
tuskin se nukuttaminen olis paljon siirtyny.
jätät vaan vauvan isän lähelle ja sanot että meen suihkuun.

ja jos viihteelle pitää päästä niin molemmat menee tai ei ollenkaan
mitä tuota mullistelemaan. jos ei mies sua päästä niin ei senkään tartte.

keksikää hyvät ihmiset muuta viihdettä kun ryyppääminen ggggrrrrrrr.....

Alkuperäinen kirjoittaja GRR:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja KiinnostunutKivi:
Siis isä kieltäytyi vain syöttämästä ja nukuttamasta? Ja sanoi syyksi sen, että joutuu sen tänään tekemään kun sinä lähdet viihteelle? Lapsen hoitamista on paljon muukin, ja jos tuo on ainoa mistä kieltäytyi niin minusta vedit turhaan herneet nenään.

Mä en yhtään ihmettele isoja erotilastoja, jos tämmösistäkin saadaan verinen riita aikaseksi.

No tämä oli vaan eilinen esimerkkitapaus... Kuten sanoin, mies on ennenkin käyttäytynyt näin, esim. ei ole suostunut katsomaan alsta, että pääsen yksin ostoksille, ei useinkaan suostu kakkavaipan vaihtoon, vaan syyttä minua, että miksen vienyt potalle ajoissa...

10kk ikäinen potalle..? Ja nukutat kädestä pitäen? Pitäiskö sun mennä jonnekin lastenhoidon alkeiskurssille?

Mitä muka teen väärin???

10kk ei tajua sun pottatouhuista vielä yhtään mitään, odotapa muutama kuukausi (väh. 6kk) niin sun pottailusta on jotain hyötyäkin. Ja nukuttaminen kannattaa tosiaan tehdä niin, että jättää sen lapsen vaan sänkyyn opettelemaan itsekseen nukahtamista.

Eikö miesten tarvitse osallistua lasten hoitoon vapaaehtoisesti?Olisi kiva että itse oma-aloitteisesti tekisivät ja osallistuisivat,koska kuuluu heidänkin hoitaa...

Sun ukkos on tossukka, oon samaa mieltä asiasta sun kanssa. Mutta koska oot mennyt lapsen tekemään tuommosen kanssa etkä näköjään yksin pärjää niin mitä vaihtoehtoja sulle jää? Kannattaa sillon pyrkiä tekemään siitä omasta elämästään mahdollisimman siedettävä. Eli tässä tilanteessa lakata edes odottamasta sen ukon apua jos siitä ei kerran seuraa mitään muuta kuin riitaa.

Itse asiaan puuttumatta, meillä oli kanssa tosi vaikeaa nukkumaan meno. Kokeilin oikeasti tuota Jo:n menetelmää ohjelmasta "Lapsityrannit" ja se toimi kolmessa illassa :) :) :). Tyttö menee nukkumaan hienosti!!!

Mä luulen että perimmäinen syy miehes kiukkuisuuteen on se että sä lähet viihteelle.Koita jos saisit ongittua häiritseekö siinä joku ja jos häiritsee niin mikä.

Meillä kanssa kun muksut oli pieniä,ei mies ois halunnut millään että lähen kavereiden kanssa "ryyppäämään" vaan aina koitti keksi vaikka mitä että en olis voinut lähteä,milloin raha jne.

Tsemppiä ja pidä pääs vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Mutta jos olisit vienyt lapsen isälle, ja sanonut jotta "Syötähän sillä aikaa, kun mie käyn suihussa. Meen sit nukuttamaan..." niin olisiko mies syöttänyt?
Meillä ainakin on niin, että jos kysyn, että syötätkö / nukutatko / puetko... jne, niin silloi voi kietäytyä... mutta kehoitukseen ja selitykseen miksi (käyn suihkussa nyt) on jo vaikeampi keksiä "vastinetta", jos ei ole siis mikään tärkeä homma kesken.

näin juuri asian ilmaisen, kysymällä voiko tehdä...

Kyllä 10kk ikäinen tajuaa potta touhuista.
eli ap ei tee tässä asiassa mitään väärää.
Ap:tee omasta elämästäs sellaista,että saat asiat ittekseks tehtyä.Voisitteko mennä yhdessä viettään laatuaikaa,jos miehelles kenkä tästä puristaa?

Mutta jos olisit vienyt lapsen isälle, ja sanonut jotta "Syötähän sillä aikaa, kun mie käyn suihussa. Meen sit nukuttamaan..." niin olisiko mies syöttänyt?
Meillä ainakin on niin, että jos kysyn, että syötätkö / nukutatko / puetko... jne, niin silloi voi kietäytyä... mutta kehoitukseen ja selitykseen miksi (käyn suihkussa nyt) on jo vaikeampi keksiä "vastinetta", jos ei ole siis mikään tärkeä homma kesken.

näin juuri asian ilmaisen, kysymällä voiko tehdä...

Seuraavalla kerralla älä kysy, vaan kehoita... se pieni ero: Syötätkö kun mie käyn / syötähän sillävälin kun mie käyn...

Siis isä kieltäytyi vain syöttämästä ja nukuttamasta? Ja sanoi syyksi sen, että joutuu sen tänään tekemään kun sinä lähdet viihteelle? Lapsen hoitamista on paljon muukin, ja jos tuo on ainoa mistä kieltäytyi niin minusta vedit turhaan herneet nenään.

Mä en yhtään ihmettele isoja erotilastoja, jos tämmösistäkin saadaan verinen riita aikaseksi.

No tämä oli vaan eilinen esimerkkitapaus... Kuten sanoin, mies on ennenkin käyttäytynyt näin, esim. ei ole suostunut katsomaan alsta, että pääsen yksin ostoksille, ei useinkaan suostu kakkavaipan vaihtoon, vaan syyttä minua, että miksen vienyt potalle ajoissa...

10kk ikäinen potalle..? Ja nukutat kädestä pitäen? Pitäiskö sun mennä jonnekin lastenhoidon alkeiskurssille?

Mitä muka teen väärin???

10kk ei tajua sun pottatouhuista vielä yhtään mitään, odotapa muutama kuukausi (väh. 6kk) niin sun pottailusta on jotain hyötyäkin. Ja nukuttaminen kannattaa tosiaan tehdä niin, että jättää sen lapsen vaan sänkyyn opettelemaan itsekseen nukahtamista.

No itseasiassa pottailu on miehen idea ja hän valittaa, jos annan tehdä kakat housuun... Ja nukutushomma vaan on menny noin, ei siinä mikään auta, ei jaksa huutoakaan kuunnella... :(

Mitä muka teen väärin???

No itseasiassa pottailu on miehen idea ja hän valittaa, jos annan tehdä kakat housuun... Ja nukutushomma vaan on menny noin, ei siinä mikään auta, ei jaksa huutoakaan kuunnella... :(

Ei se huuda kuin muutamana iltana kunnes oppii nukahtamaan itsekseen. Toki kannattaa antaa joku rätti, pehmonalle tai peitonkulma järsittäväksi.

Meillä meni vauva ennen nukkumaan kun vaan jätti sänkyyn. Nyt 8 kuukautta ja tuskaa on saada nukkumaan, itkee sitten niin paljon ettei voi jättää yksin. Oppinut seisomaan, hampaita pukkaa monta yhtäaikaa ym. On varmaan tilapäistä, ihan turha ap:tä syyttää tästä asiasta. Ymmärrän myös, että ärsyttää kun mies ei voi osallistua, meillä joskus samanlaista. Miestä varmaan harmittaa kun olet lähdössä, yrittää varmaan kehittää riidan niin, että voi esim. itse häipyä ovet paukkuen just ennen kun sun pitäis sinne ulos lähteä.

..että eikö teidän mielestänne ole väärin, että isä kostaa minulle sillä, ettei hoida lasta!!?? Tässä ei nyt ollut kyse, mistä on minulle suuttunut tai miten meillä lapsi nukahtaa tms.. vaan että olenko ihan väärässä, kun mielestäni miehen toiminta ei ole oikein!?

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Meillä meni vauva ennen nukkumaan kun vaan jätti sänkyyn. Nyt 8 kuukautta ja tuskaa on saada nukkumaan, itkee sitten niin paljon ettei voi jättää yksin. Oppinut seisomaan, hampaita pukkaa monta yhtäaikaa ym. On varmaan tilapäistä, ihan turha ap:tä syyttää tästä asiasta. Ymmärrän myös, että ärsyttää kun mies ei voi osallistua, meillä joskus samanlaista. Miestä varmaan harmittaa kun olet lähdössä, yrittää varmaan kehittää riidan niin, että voi esim. itse häipyä ovet paukkuen just ennen kun sun pitäis sinne ulos lähteä.

juuri 8kk iässä meilläkin alkoi nuo nukutusvaikeudet...

..että eikö teidän mielestänne ole väärin, että isä kostaa minulle sillä, ettei hoida lasta!!?? Tässä ei nyt ollut kyse, mistä on minulle suuttunut tai miten meillä lapsi nukahtaa tms.. vaan että olenko ihan väärässä, kun mielestäni miehen toiminta ei ole oikein!?

Ja perimmäinen vastaus on jo sulle annettu: olet lapsellinen ja miehesi on törppö. Koittakaa sietää toisianne, kohta se lapsi kasvaa ja teidän murheista vähäisimpiä on se miten sen saa nukkumaan.

Miks se valittaa jos vauva kakkaa vaippaansa? Kerro sille että yleensä vauvat tekee niin, ei ne ole sisäsiistejä syntyessään.
Ihme ukko sulla.

Kun ei kehtaa itse sitä siivota. On kuulemma niin inhottavaa pestä pylly, kun vauva on istunut kakkansa päällä jne.. Jos kävis potalla, ois siistimpi siivota...

Minä siis meillä yleensä kakkavaipat vaihdan... Tai tappelun tuloksena joskus mies suostuu... :(

Ja perimmäinen vastaus on jo sulle annettu: olet lapsellinen ja miehesi on törppö. Koittakaa sietää toisianne, kohta se lapsi kasvaa ja teidän murheista vähäisimpiä on se miten sen saa nukkumaan.

mikä tekee minusta lapsellisen?

Onhan se tosi väärin käyttää lasta lyömäaseena,mun exäni tekee mulle niin,eron jälkeen kun ei saa mua muuten hallittua,alistettua eikä kiusattua niin käyttää häikäilemättä lapsia aseena.Meillä se on vaikuttanut jo niin että lapset oireilee.Mitään en asialle voi.

10kk ikäinen potalle..? Ja nukutat kädestä pitäen? Pitäiskö sun mennä jonnekin lastenhoidon alkeiskurssille?[/quote]

Mitä muka teen väärin???[/quote]

10kk ei tajua sun pottatouhuista vielä yhtään mitään, odotapa muutama kuukausi (väh. 6kk) niin sun pottailusta on jotain hyötyäkin. Ja nukuttaminen kannattaa tosiaan tehdä niin, että jättää sen lapsen vaan sänkyyn opettelemaan itsekseen nukahtamista.[/quote]

Meillä teki lapsi ekat pissat potalle 8 kk:n ikäisenä, ja alle vuoden ikäisenä jo selvästikin ymmärsi pottailun, vaikkei vielä kaikkea pidättämisestä ymmärtänyt.

Niin mie en tiedä, ymmärsitkö sie ihan sitä mitä mie ajoin takaa omassa kommentissani.
Siis, että jos kysyy: "Syötätkö?" / "Nukutatko?", niin minusta silloin voidaan vastata, että "En nyt, tee sie."
Kehoitukseen + selitykseen MIKSI syöttäisikö, kun mie käyn nyt suihkussa...), on taas vaikea keksiä veruketta, ellei sit tosiaan ole mökönä, ja ei vaan tee... mutta ainakin meillä lapset tulee hoidettua, vaikka mie poistun tilanteesta, ja mies tuntuisikin olevan Törölässä.

Niin mie en tiedä, ymmärsitkö sie ihan sitä mitä mie ajoin takaa omassa kommentissani.
Siis, että jos kysyy: "Syötätkö?" / "Nukutatko?", niin minusta silloin voidaan vastata, että "En nyt, tee sie."
Kehoitukseen + selitykseen MIKSI syöttäisikö, kun mie käyn nyt suihkussa...), on taas vaikea keksiä veruketta, ellei sit tosiaan ole mökönä, ja ei vaan tee... mutta ainakin meillä lapset tulee hoidettua, vaikka mie poistun tilanteesta, ja mies tuntuisikin olevan Törölässä.

juu, selityksenkin annoin, snaoin, että menisin itse suihkuun... enkä usko, että nyt siitä kiikastaa miten asian esitin...

Vielä noista nukuttamisista ( kirjoitin äsken että meidän 8 kk ei enää nukahda helposti), välillä nukutan ihan yöunillekin rattaisiin sisälle heiluttelemalla ja siirrän sitten sänkyyn noin 15 min kuluttua. Kannattaa kokeilla jos muuten menee ihan mahdottomaksi, meillä ainakin näin hetkessä nukahtaa, mulla ei kestä hermo yrittää viereen nukuttaa näin isoa vauvaa, kun vääntyy ja kääntyy ja itkee...
Mulla välillä tuntuu, että olis helpompi ihan yksin kaikki hoitaa ( siis yh:na) kun se että odottaa, että mies joskus auttais.
Ja kyllä ulkona voi äiditkin käydä, vaikka sitten vetämässä ne perseet, jos haluaa. Suurin osa käykin, vaikka muuta esitetäänkin.

Onhan tuo tuollainen väärin, ehdottomasti, lapsi on viaton aikuisten juttuihin. Mutta yllättävän monessa parisuhteessa näin vaan tehdään....tai siis mies tekee näin...niitten pikkuset aivot ei kykene vissiin parempaan...

Yhteistyössä