Eikö tämä teidänkin mielestä ole väärin: mies käyttää vihastuksissaan kostona minulle sitä, ettei hoida lasta!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja GRR
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja LOISTOTUPSU:
Minä en ensinkään kyselis lapsen isältä että voisitko jotain tehdä jos nään että on siinä toimettomana ja mun pitäis joku oma hommani hoitaa, pistän lapsen syliin ja menen hommiini.

ja näin.. ja jos kysytään et "voitko.." ja sit sanoo et "no en et tee sä" ja mulla olis tekemistä ja ukolla ei niin tasan tarkkaa nousee desibelit sen jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja GRR:
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Mutta jos olisit vienyt lapsen isälle, ja sanonut jotta "Syötähän sillä aikaa, kun mie käyn suihussa. Meen sit nukuttamaan..." niin olisiko mies syöttänyt?
Meillä ainakin on niin, että jos kysyn, että syötätkö / nukutatko / puetko... jne, niin silloi voi kietäytyä... mutta kehoitukseen ja selitykseen miksi (käyn suihkussa nyt) on jo vaikeampi keksiä "vastinetta", jos ei ole siis mikään tärkeä homma kesken.

näin juuri asian ilmaisen, kysymällä voiko tehdä...

Seuraavalla kerralla älä kysy, vaan kehoita... se pieni ero: Syötätkö kun mie käyn / syötähän sillävälin kun mie käyn...

Vielä parempi on, kun ilmoitat vain meneväsi suihkuun ja toteat, että lapsi pitäisi syöttää. Näin mies saa itse päättää syöttääkö vai ei sillä aikaa kun olet suihkussa, joten ei koe sitä käskyksi ja saattaa jopa syöttääkkin ilman, että karvat nousisivat pystyyn.

Juu ja tosiaankin lapsen hoito pitäisi olla vapaaehtoista ja sitä ei pitäisi käyttää kostona. Tosin itsekin saatan pompottaa miestäni tekemään yhtä sun toista "mun hommaa", kun mies on menossa viihteelle :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Minä en ensinkään kyselis lapsen isältä että voisitko jotain tehdä jos nään että on siinä toimettomana ja mun pitäis joku oma hommani hoitaa, pistän lapsen syliin ja menen hommiini.

ja näin.. ja jos kysytään et "voitko.." ja sit sanoo et "no en et tee sä" ja mulla olis tekemistä ja ukolla ei niin tasan tarkkaa nousee desibelit sen jälkeen.

Juuri tätä tarkoitin... Siis että ei pitäs kysyä, vaan kehoittaa / sanoa, että syötähän sie, kun mie nyt... ja jos sit mitään ei tapahdu, niin se onkin asia erikseen.
Vaan jos sitä ei edes kokeile, niin eihän voi tietää, kuinka käy.

Näin jos teen niin mies saattaa vain laittaa lapsen lattialle ja häipyä tai tuo takaisin minun luokse...

Älkää saako väärää kuvaa, ei mies niin kauhea ole miltä ehkä tässä kuulostaa, mutta tosiaan jos meillä on ollut jotain erimielisyyttä niin varmaan kostaa sillä, ettei hoida lasta. TAi jos hoitaa niin vähintäänkin syyllistää minua siitä, etten välitä lapsestani kun en ole hänen kanssaan joka hetki.. :(

Yhteistyössä