Meidän pojalla kertyy hirmusti vaikkua korvaan, ja
ihka oikeat hyvät korvalääkärit :saint: (Korvacenteristä joka on yksityinen lääkäriasema, ja Tyksin lastenpolilta lasten välikorvan tulehduksiin erikoistunut lääkäri) on käskeneet laittaa nimenomaan tuota Remowaxia korviin. Rutkasti tippoja korviin ja pumpulia päälle. Vaikku ehkä valuu ulos itsestään, ja jos ei valukaan niin lääkäri saa sen seuraavana päivänä sitten helposti poistettua koska aine on pehmentänyt vaikun.
Vasta sitten, kun vaikku on poistettu, korvat voi kunnolla tutkia. Eihän lääkäri näe tärykalvoa lainkaan jos korvat on vaikkua täynnä, eikä näinollen voi sanoa onko siellä tulehdus vai ei.
En ymmärrä periaatetta, että itse ei lähdetä korviin koskemaan. Miksi ei? Sehän on lääkitsemistä. Ja vanhemmat kai yleensä lääkitsee lapsensa ihan itse. Jos lapsi saa korvatippoja niin vanhemmathan ne laittaa eikä kukaan muu =). Sama pätee silmätippoihin, ja niiden laittaminen on mun mielestä ihan oikeasti vaikeaa ja ällöä, lapsi pyristelee tosissaan vastaan jne, mutta laitettava ne on.
Nuo Remowaxit on helppo laittaa: vauva kyljelleen, ruiskaus korvaan ja vanutuppo päälle. Meille on sanottu, ettei tippojen määrää täydy laskea, koska kyseinen valmiste on vaan öljyä eikä siinä ole mitään sen vaarallisempaa ainetta. Se ei ole edes lääke vaan sen tehtävänä on pehmentää vaikkukökköä. Siksi sitä uskaltaa huoletta laittaa pienellekin lapselle. Meidän sällille määrättiin sitä ekan kerran reilu kuukauden ikäisenä...
Korvatulehduksiin tosiaan annetaan entistä vähemmän antibioottia, koska suuri osa välikorvantulehduksista paranee ilman sitäkin. Kunnollinen särkylääke ja säännöllinen seuranta mielummin kuin turhia antibioottikuureja pienille. Sitä kannattaa entistä useampi lääkäri, ja myös minä

. Eikä lapsi siitä kärsi, jos kipua hoidetaan ja nukutetaan pääpuoli hieman koholla (makuuasentohan pahentaa korvakipua).
Mun mielestä tuo ap:n tapaama lääkäri ei tehnyt muuta virhettä kuin sen, että ei viitsinyt selittää kunnolla miksi menetteli noin. Ehkä kielitaito ei riittänyt siihen, että olisi osannut kunnolla selittää.