Ei v***u voiko olla totta?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TheUnforgiven
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

TheUnforgiven

Vieras
siis kävin pitkän illan odotuksen jälkeen näyttämässä vauvaa päivystyksessä kun kitisee..ja veikkaan että korvatulehdus tulossa tai sit on jo. neuvola käski lääkäriin..lääkärissä ulkomaalainen mies joka katso nopeesti korvat ja anto ihme reseptejä lääkkeisiin että itse puhdistetaan auvan korvat ja huuhellaan!!! menin sit sairaanhoitajan luo ennenkun lähin sairaalasta että mitä.näinkö toimitaan? hoitsu sano ettei todellakaa sörkitä noin pienen korvia.että panadolia vaan ja mene neuvolaan..nyt sain just tytön nukkuu.. kitisi ja piti korvaansa..sain syömäänkin ja nyt oottelen huomista! mitä helvettiä nää suomen päivystävät lääkärit on? muropaketista ammattinsa saaneita?..noin pienen lapsen terveydellä leikitään..eikun huomenna sitten neuvolalle soitto..mitäköhän sanoo..ottaako vastaan vai passittaako uudelleen lääkäriin..sitten kyllä meen yksityiselle. en tiedä nyt vauva (3kk) on ihan rauhallinen ja nukkuu..mutta äiti on sitten sitäkin hermostuneempi..en nyt tiedä kitiseekö ees korviaan kun mitän ei sanottu suoraan..mulla menee hermo enkä nuku koko yönä..kun odotan aamua että saa soittaa neuvolaan ja haukkua kaiki maan tasalle |O |O sori tällänen avaus..mutta vähän helpottaa

jepjep.. toi meidän jätkä oli muutaman viikon ikäinen kun sillä oli silmätulehdus. Neuvolasta käskittiin kunnan terveyskeskukseen, koska neukkalääkärille ei aikoja. Kunnalta sanottiin etteivät ota vastaan niin pientä, suoraan lastenpolille. Polilta kerrottiin että lapsella pitää olla perussairaus ennenkö muut taudit kuuluupi niille, eli hoitamatta jäi sielläkin. Olin melko kypsä.. |O

ja aina vaan paranee, kun kohta ne kaikki hoitajatkin on kiinasta tai muuaalta ulkomailta. Terveydenhuollossa kun tuo hyvä kielitaito on aivan yhtä välttämätöntä kuin kunnon koulutus alalle!

mitä ainetta se käski laittaa korvaan? Oliko korvassa niin paljo vaikkua, ettei nähny tärykalvoa? Remowax on ainaki siihen tarkotettu, että se "liuottaa" vaikun pois, sitä laitetaan sitä varten korvaan ja toki se pitää varovasti myös huutoa pois. Sitä en vaan tiiä, että kuin pienelle semmosta uskaltaa laittaa :/

Alkuperäinen kirjoittaja hömppö:
mitä ainetta se käski laittaa korvaan? Oliko korvassa niin paljo vaikkua, ettei nähny tärykalvoa? Remowax on ainaki siihen tarkotettu, että se "liuottaa" vaikun pois, sitä laitetaan sitä varten korvaan ja toki se pitää varovasti myös huutoa pois. Sitä en vaan tiiä, että kuin pienelle semmosta uskaltaa laittaa :/

no just tota! mutta en tosiaan mene sörkkimään vauvan korvaa..prkl..tää on ihan järkyttävää..tästä lähin kyllä kierrän kakka noi terveyskeskukset..mä luulin että vauvat pääsee jonojen ohi..mutta me odoteltiin kotona kun lekuri sano että 30 ennen teitä..siis oon niin raivoissani etten tiedä itkenkö vai mitä... :kieh:

Tätä meillekki suositeltiin että käyttää kun on vaikkua niin paljon.Ja sitähän laitetaan silleen tipoittain,ei tosiaan sörkitä mitenkään!!Ja vauva voi kitistä sitä vaikkua siellä korvassa!!

Mulle just korvapolilla kun kävin itse niin lääkäri sanoi, ettei korvia pitäisi huuhtoa kuin erikoistapauksissa. Ja tämä ohje aikuiselle ja tuossa sentään kyseessä pieni vauva. Lisäksi korvien huuhtominen tulehtuneena on kamalan kivuliasta, kokemusta on.

Alkuperäinen kirjoittaja TheUnforgiven:

no just tota! mutta en tosiaan mene sörkkimään vauvan korvaa..prkl..tää on ihan järkyttävää..tästä lähin kyllä kierrän kakka noi terveyskeskukset..mä luulin että vauvat pääsee jonojen ohi..mutta me odoteltiin kotona kun lekuri sano että 30 ennen teitä..siis oon niin raivoissani etten tiedä itkenkö vai mitä... :kieh:

Ymmärrän, että sua suututtaa :hug: Laita nyt yöksi suppo jos sulla on ni pärjäätte yön yli varmaan. Toisaalta lääkäri on siinä mielestä oikeassa, että ei kannata antibioottikuuria antaa ellei todella nää sitä tärykalvoa....eli jos on vaikkua eessä ni se pitäs saada sieltä pois. Näin vältetään turhia kuureja joka on oikeestiki tärkeä koska bakteerit alkaa tottumaan antibiootteihin jos niitä turhaan antaa....eli kohta antibiootit ei tepsikään. Mutta tosiaan, lapsi on vielä pieni ja jos epäröit, ni älä laita sinne korvaan mitään. Huomenna voit soittaa ja pyytää, että lääkäri/kokenu hoitaja imee vaikun pois eestä jos siellä sitä kerta on.

Alkuperäinen kirjoittaja hoitsu:
ja aina vaan paranee, kun kohta ne kaikki hoitajatkin on kiinasta tai muuaalta ulkomailta. Terveydenhuollossa kun tuo hyvä kielitaito on aivan yhtä välttämätöntä kuin kunnon koulutus alalle!

Mietin juuri samaa, että kohta on hoitajatkin muualta, niin varmasti ovat tyytyväisiä asiakkaita ympäri maan.

Alkuperäinen kirjoittaja hoitaja:

Mulle just korvapolilla kun kävin itse niin lääkäri sanoi, ettei korvia pitäisi huuhtoa kuin erikoistapauksissa. Ja tämä ohje aikuiselle ja tuossa sentään kyseessä pieni vauva. Lisäksi korvien huuhtominen tulehtuneena on kamalan kivuliasta, kokemusta on.

Neitille on kanssa määrätty tätä ja kiellettiin huuhtomasta korvia sen jälkeen.

Jos on taipumusta tuohon vaikun kerääntymiseen sain tuossa juuri muutama viikko sitten korvalääkäriltä hyvän ohjeen tuon vaikkutulpan ennaltaehkäisemiseksi. Kerran viikossa korvaan laitetaan Ceridal-öljyä niin ei pitäisi niin helposti vaikkua kertyä. Tuota öljyä voi laittaa myös isommatkin esimerkiksi ennen uimista jos korviin jää helposti vettä. Siitä Ceridalin käyttämisestä korviin sain ihan kirjallisen potilasohjeenkin kotiin.

joo..ei tarvi suppoa..nukkuu tuolla nyt tyytyväisenä..huomenna sitten soitto neuvolaan..tuskin nyt hengenhätä kun ei vauvalla kuumetta eikä itke suoraa huutoa..nauraa heti kun äitin näkee.. =) mutta jokin sitä vaivaa..mutta taitaa nyt äiti olla hermona..eiköhän kaikki järjesty

No sepä se, kun kipeetä korvaa ei missään nimessä edes SAA huuhtoa. Se on ensimmäinen kysymys jota pitää kysyä jos joku tulee korvahuuhteluun. Ja toisekseen, Remowax aineenaki on kielletty jos on korvakipua, myös aikuisilta.

Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Yksityiselle vaan ja KORVALÄÄKÄRILLE ! Viimeiseen asti vältän omien lasteni kanssa menemistä terveyskeskukseen, tai mihinkään yleislääkärin luo korva-asioissa.

eka lapsi..eka sairaus..en voinut tietää.nyt prkl tiedän. :kieh: ja aivan varmasti asioidaan yksityisellä tästä lähtien!!

joo..ei tarvi suppoa..nukkuu tuolla nyt tyytyväisenä..huomenna sitten soitto neuvolaan..tuskin nyt hengenhätä kun ei vauvalla kuumetta eikä itke suoraa huutoa..nauraa heti kun äitin näkee.. =) mutta jokin sitä vaivaa..mutta taitaa nyt äiti olla hermona..eiköhän kaikki järjesty

Minkäikänen vauva?Voisko tosiaan ollakki jotain muuta ku ne korvat?Meillä on hampaiden tulo ottanu koville,jo kaks kk tehty hampaita ja ainuttakaan ei viä oo =(

No sepä se, kun kipeetä korvaa ei missään nimessä edes SAA huuhtoa. Se on ensimmäinen kysymys jota pitää kysyä jos joku tulee korvahuuhteluun. Ja toisekseen, Remowax aineenaki on kielletty jos on korvakipua, myös aikuisilta.

Multa on huuhdottu, kun oli sen verran vaikkua ettei nähny korvaan. Itselläni nyt aikuisiällä ollu niin paljon korvatulehduksia että olin tuolloin aivan varma asiasta. Pyysin että olisin ensin saanu antibioottikuurin ja huuhdottu sen jälkeen, mutta ei sopinu lääkärille tuo. Huuhdeltiin sitten korvat ja voin sanoa, että kipu oli ihan h.elvetillinen ja muhihan siellä alla oikein paha korvatulehduskin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Minkäikänen vauva?Voisko tosiaan ollakki jotain muuta ku ne korvat?Meillä on hampaiden tulo ottanu koville,jo kaks kk tehty hampaita ja ainuttakaan ei viä oo =(

3kk..mites teillä..

Multa on huuhdottu, kun oli sen verran vaikkua ettei nähny korvaan. Itselläni nyt aikuisiällä ollu niin paljon korvatulehduksia että olin tuolloin aivan varma asiasta. Pyysin että olisin ensin saanu antibioottikuurin ja huuhdottu sen jälkeen, mutta ei sopinu lääkärille tuo. Huuhdeltiin sitten korvat ja voin sanoa, että kipu oli ihan h.elvetillinen ja muhihan siellä alla oikein paha korvatulehduskin.

No ihan tyhmää kyllä huuhtoa kipeetä korvaa Remowaxilla :( Joku spriihuuhtelu on joskus aiheellinen mutta puuuh......no, lääkärit tekee mitä tekee, kai :( Mut perusohje on nimenomaan se, ettei kipeitä korvia huuhdella. Joskus hoitona voi olla toi spriihuuhtelu kylläkin. Mutta korvien putsaamiseen on imu paljo kätevämpi, en ymmärrä miksei ois sitä käyttäny :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Yksityiselle vaan ja KORVALÄÄKÄRILLE ! Viimeiseen asti vältän omien lasteni kanssa menemistä terveyskeskukseen, tai mihinkään yleislääkärin luo korva-asioissa.

eka lapsi..eka sairaus..en voinut tietää.nyt prkl tiedän. :kieh: ja aivan varmasti asioidaan yksityisellä tästä lähtien!!

Juup. Minä kävin yksityisellä lastenlääkärillä joka katsoi korvat ja määräsi 3 vko:n antibioottikuurit koska korvatulehdus toiseen kertaan lyhyen ajan sisään. En uskaltanut lapselleni, silloin 6 kk, antaa niin pitkää kuuria vaan menin seuraavana päivänä korvalääkärille joka sanoi että korvat terveet. Korvalääkäri selitti että lasten korviin pitää olla juuri sopivankokoiset välineet, muuten tulee helposti vääriä diagnooseja, usein siis niin että on korvatulehdus vaikka ei ole. Lisäksi korvalääkäreillä mikroskooppi jolla näkee suoraan tärykalvon taakse eikä tarvi mitään ilmaa puhaltaa ja niin päätellä on tulehdus vai ei!

Meillä tk. lääkärit ollu kuka mistäkin. Egyptistä ja Saksasta mm. Ja suomenkielen taito on ollu mitätön. Muutenkaan en luota niihin juuri ollenkaan, ihan omakohtaisen kokemuksen takia. Valitin väsymystä ja sain suoraan mielialalääkkeitä mitään kokeita ottamatta ( kilpirauhaskokeet pitäis ottaa aina jos ihminen valittaa väsymystä ) ja miulla on kuitenkin kilpirauhasenvajaatoimintakin ollut kaksi vuotta ja siihen lääkitys |O Onneks en montaa päivää kerinny mielialalääkkeitä syödä, eivät edes ehtineet vaikuttaa kun jo menin muusta syystä naistentautienlääkärille joka määräs tupla-annoksen kilpirauhaslääkettä kun arvot oli niin pielessä :/

Ja huomenna miun pitäis uskaltautua tk.hon supistusten takia, ties mitä sanovat sitten :/

Mutta tosiaan, noin pienen ihmisen terveydellä ei pidä leikkiä!! Tosi tympeetä käytöstä, ei mitään ammattitaitoa. |O

vittu..kyllä tää sairaanhoito ja lääkäritoiminta on todella kamalaa..siis miten noita vanhuksiakin hoidetaan mitkä on ihan sairaanhoitajien käsissä ..voi luoja..

Sekin jo pehmentää vaikkua kun tuota Remowaxia laittaa muutaman tipan 1-2 kertaa päivässä ja muutamana päivänä peräkkäin!Voi auttaa jo vauvalle.Ja paketin mukana on "pumppu" jolla laitetaan vettä korvaan ja imetään sieltä pois.Sen pää on pehmeä kuin pikkuniistäjässä.

http://www.itsehoitoapteekki.fi/tuotehaku.shtml?22059

mä kävin pari vuotta sitten päivystyksessä ku tunsin et on poskiontelotulehdus,ei pystyny olee mitenkää. siel sit tuskissani jonotin ulkomaalaisen lääkärin luo joka ensimmäisenä kysy multa et kuka on? olin et häh.. ja se vaan toisteli et kuka on... lopulta tajusin et se tarkotti et kuka mä oon :headwall: ja eihän se mun nimee osannu kirjottaa,tuskissani täytin itse tietoni. sit se kysy et mikä vaivaa ja sanoin et poskiontelotulehdus vaik tiesin et sille se sana ei sano varmana mitää.. sit se kysy multa et tuleeko sinä nuha nenästä??? olin et täh,et eiku poskiin sattuu niin et taju lähtee ja se käsitti et polviin ja vittu se oli tuskanen lääkärireissu |O sain kuitenki mitä halusin,mut hyvä etten ite joutunu itelleni kirjottaa diagnoosia ja reseptiä :xmas:

Yhteistyössä