Ei millään pahalla mutta ostaisitko seksiä tältä pariskunnalta?

Löysin jotain.

SM on ontolginen sairaus : Ihmiset eivät pysty kohtaamaan eikä tuntemaan hyvää, rakkautta eikä armoa.
Minän ja sinän armollisessa kohtaamisessa on tämän ontologisen sairauden sietämättömän vaikeasti nieltävä lääke.

Ontologinen tai metafyysinen subjektivismi on ontologinen näkökanta, jonka mukaan todellisuuden olemassaolo riippuu tajunnasta. Sen mukaan havainto on todellisuutta, eikä taustalla ole erillistä todellisuutta, joka olisi olemassa havainnoista riippumatta.

Ehkä tuollainen ihminen ei ole oppinut uskomaan rakkauteen, ei ole kohdannut rakkautta eikä osaa antaa rakkautta.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Jatkuu:

Tuolle, ontolgisen sairauden uhrille, toisessa tai itsessä etsitty jumaluus tai ylivertainen ylemmyys paljastuu aina hylkääväksi ja kärsimystä tuottavaksi. Mitä pidemmälle sadomasokistinen leikki menee, sitä kauemmaksi se eksyy seksuaalisuudesta ja pelkistyy kosmiseksi epätoivoksi. Kun ihminen tekee toisesta tai itsestään Jumalan, pyhä saa infernaalisen väkivaltaiset kasvot.
 
Löysin jotain.

SM on ontolginen sairaus : Ihmiset eivät pysty kohtaamaan eikä tuntemaan hyvää, rakkautta eikä armoa.
Minän ja sinän armollisessa kohtaamisessa on tämän ontologisen sairauden sietämättömän vaikeasti nieltävä lääke.

Ontologinen tai metafyysinen subjektivismi on ontologinen näkökanta, jonka mukaan todellisuuden olemassaolo riippuu tajunnasta. Sen mukaan havainto on todellisuutta, eikä taustalla ole erillistä todellisuutta, joka olisi olemassa havainnoista riippumatta.

Ehkä tuollainen ihminen ei ole oppinut uskomaan rakkauteen, ei ole kohdannut rakkautta eikä osaa antaa rakkautta.
Sillon jos kyse on sairaudesta, on myös väärin lähteä pilkkaamaan siihen sairastuneita...eikö?
Mun käsittääkseni sm ei ole pelkästään toisen/itsensä satuttamista, mutta voin toki olla väärässä.
 
Sillon jos kyse on sairaudesta, on myös väärin lähteä pilkkaamaan siihen sairastuneita...eikö?
Mun käsittääkseni sm ei ole pelkästään toisen/itsensä satuttamista, mutta voin toki olla väärässä.
En haluakaan olla pilkkaaja. Tämän tiedon saaminen avartaa enemmän näkemystäni sairaudesta ja tuostakin ammattilaiskaksikosta. Heidän tuleekin olla juuri tuon näköisiä tehdäkseen oikean vaikutuksen asiakkaaseen.

Mietin asiaa jo laajemminkin. Ehkä ontologisesti sairaat ovat sieluja, henkiä, jotka ovat päässeet pakoon helvetistä. He ovat saaneet vielä mahdollisuuden elää hyvässä, uskoa hyvään, mutta vieroitusoireita vielä on. He ovat täällä vielä sen kahden vaiheilla. Mutta heillä on mahdollisuus oppia tuntemaan se oikea hyvä niin pitkään kuin elävät. Mutta jos vielä ennen kuolemaansakin he kulkevat mieluummin arvilla ja riimut käsissä, niin he joutuvat, heidän mielestään he saavat, jatkaa siellä, mistä tulivatkin.
 
Jos auttajat pyytävät avustaan rahaa, he ovat pimeitä, eivätkä oikeita auttajia. Jos he haluavat parantaa sairaan, he eivät saa määrätä itse hintaa avustaan. Autettavan tulee kiittää avusta sen arvoisena, joksi hän avun itselleen koki. Autettavan tulee kuitenkin ymmärtää se, että auttaja joutuu maksamaan veroja palkkiostaan, jolloin avun arvosta päälle tulee antaa vielä rahallinen korvaus +60%. Hitsi... jos näin miettii, niin äh... yksityislääkäritkin ovat pian niitä piruja?:geek: Ja sadomasokistiauttajan tulee suorittaa tutkinto. Mikä todellakin olisi hyvä vaatimus.
 
Mietin asiaa jo laajemminkin. Ehkä ontologisesti sairaat ovat sieluja, henkiä, jotka ovat päässeet pakoon helvetistä. He ovat saaneet vielä mahdollisuuden elää hyvässä, uskoa hyvään, mutta vieroitusoireita vielä on. He ovat täällä vielä sen kahden vaiheilla. Mutta heillä on mahdollisuus oppia tuntemaan se oikea hyvä niin pitkään kuin elävät. Mutta jos vielä ennen kuolemaansakin he kulkevat mieluummin arvilla ja riimut käsissä, niin he joutuvat, heidän mielestään he saavat, jatkaa siellä, mistä tulivatkin.
Hmm, nyt en ihan jaa sun teologiaasi.

Peruspervoja nuo vaan on, joilla on riippuvuus.
Ja mun mielestä meillä on vaan 1 elämä.
 
Hmm, nyt en ihan jaa sun teologiaasi.

Peruspervoja nuo vaan on, joilla on riippuvuus.
Ja mun mielestä meillä on vaan 1 elämä.
Tiedän. Minulla on lian laaja näkemys, joka ei mene ihan helpolla läpi monellekaan. Nyt läheiseni ovat alkaneet jopa kiinnostua minun matikastani... tähän asti he ovat vain tuhahdelleet tai etsineet heti minulle raamatusta pointteja. Minulla menee tieteet itselleni sopivasti sekaisin, lisäksi olen kahden uskonnon laineilla: luterilais-ortodoksi.
 
Tiedän. Minulla on lian laaja näkemys, joka ei mene ihan helpolla läpi monellekaan. Nyt läheiseni ovat alkaneet jopa kiinnostua minun matikastani... tähän asti he ovat vain tuhahdelleet tai etsineet heti minulle raamatusta pointteja. Minulla menee tieteet itselleni sopivasti sekaisin, lisäksi olen kahden uskonnon laineilla: luterilais-ortodoksi.
En tarkoita, että elämiä olisi yhdellä useampi. Käymme vain monta luokkaa.
 
Kuten Jeesus sanoi opetuslapselleen, joka kysyi mitä kaikkea hänen pitää tehdä ja miten tulee elää, että hän pääsee taivaaseen?
Jeesus sanoi: "Ihan helposti. Noudatat vain noita kymmentä käskyä".
Mutta... eipä se niin helppoa olekaan. Jäit luokallesi, mutta viisaampana. Huomaattehan itsekin, että jotkut meistä ovat viisaampia tavallaan, kiltimpiä tavallaan, ja toiset ymmärtävät käskyt ilman. että niistä yksikään olisi outo. Toiset taas ei. Joillakin mättää aina se sama... esim. älä tee petosta..
En tiedä monestiko saman tentin voi reputtaa. Uskon, että kaksi kertaa, Tai se toinen kerta on se viimeinen.
 
Ruumiillisia kuolemia on välissä. Palaamme vielä kertaamaan, jos joku osa jäi suorittamatta. Porteilta takaisin. Jotkut pääsevät lepäämään ennen seuraavaa suoritusta. Kuten meidän kissa.
No, tuo ei ole kristinuskoa, ei luterilaista eikä ortodoksia, vaan itämaista sielunvaellusta.
Kristinuskossa kadotukseen joutuminen on lopullista. Ja ne jotka on helvetissä käyneet minuutin-tunnin matkalla, eivät perusta sen jälkeen seksibisneksiä koska se käynti on sen verran raaka kokemus.

Voi joku yhdistellä itämaista tai kristinuskoa, mutta siinä ei ole takeita pelastumisesta: pelastusta ei ole luvattu kuin Raamatun antamissa puitteissa.
Eli vaikka kehittelisi jonkun oman aatteen, niin se on vaan sen yhden ihmisen ihmistekoinen keksintö, mutta siihen ei hänen sekä universumin tekijä ja Luojan sitoudu.
 
Viimeksi muokattu:
No, tuo ei ole kristinuskoa, ei luterilaista eikä ortodoksia, vaan itämaista sielunvaellusta.
Kristinuskossa kadotukseen joutuminen on lopullista. Ja ne jotka on helvetissä käyneet minuutin-tunnin matkalla, eivät perusta sen jälkeen seksibisneksiä koska se käynti on sen verran raaka kokemus.

Voi joku yhdistellä itämaista tai kristinuskoa, mutta pelastusta ei ole luvattu kuin Raamatun antamissa puitteissa.
Eli vaikka kehittelisi jonkun oman aatteen, niin se on vaan sen yhden ihmisen ihmistekoinen keksintö, mutta siihen ei hänen sekä universumin tekijä ja Luojan sitoudu.
10 käskyä. Ei ole helppo tehtävä.
Kun sitoudumme Luojaan, emme tiedä mitä Luoja on varallemme suunnitellut tai tulee tekemään sitten kun aikamme tässä maan päällä on loppu. Kukaan ei sitä osaa kertoa tarkalleen, mutta on ihmisiä jotka tuntevat. Onko se sitten suom. ranskaksi dejavu tai rajan ylittämien.
Itse muistan kirkkaana jo sen tilan kun olin vielä kohdussa. Muistan sykkeet. Muistan syntymän ja muistan ajatukseni silloin kun näin sumeasti.. Mutta Muistan Ajatukseni. Millä kielellä.. en tiedä, eikä sillä ollut silloin mitään väliä.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
No, tuo ei ole kristinuskoa, ei luterilaista eikä ortodoksia, vaan itämaista sielunvaellusta.
Kristinuskossa kadotukseen joutuminen on lopullista. Ja ne jotka on helvetissä käyneet minuutin-tunnin matkalla, eivät perusta sen jälkeen seksibisneksiä koska se käynti on sen verran raaka kokemus.

Voi joku yhdistellä itämaista tai kristinuskoa, mutta pelastusta ei ole luvattu kuin Raamatun antamissa puitteissa.
Eli vaikka kehittelisi jonkun oman aatteen, niin se on vaan sen yhden ihmisen ihmistekoinen keksintö, mutta siihen ei hänen sekä universumin tekijä ja Luojan sitoudu.
UskookoEcho, että joku nykyihminen on tullut kuoleman jälkeen takaisin?
 
UskookoEcho, että joku nykyihminen on tullut kuoleman jälkeen takaisin?
Ei se ole uskon asia vaan on joku ollut esim.10 minuuttia ihan kunnolla kuolleena ja sit palannut eloon takaisin.

Ei siinä enää olla missään tavallisia puolen minsan "leijun leikkaussalin yläpuolella ja käväisen tunnelissa"-vaiheessa, vaan käydään kauempana matkalla, joko Taivaassa tai Helvetissä.

Mutta nuo on vaan siis lyhyitä, tosi harvinaisia extratapauksia, siis varsinaiseen sielunvaellukseen en usko.
 
Tuota noin. Mä tunnen kyseiset ihmiset.

Harvinaisen tolkkupäisiä kyseisellä alalla. Turvallisia, voisin siis suositella jos joku kysyisi.

Mutta alkuperäiseen kysymykseen vastaus on en ostaisi. En heiltä enkä keneltäkään. Ikinä. Se on asia millä ei mun mielestä oo oikein tehdä kauppaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
10 käskyä. Ei ole helppo tehtävä.
Kun sitoudumme Luojaan, emme tiedä mitä Luoja on varallemme suunnitellut tai tulee tekemään sitten kun aikamme tässä maan päällä on loppu. Kukaan ei sitä osaa kertoa tarkalleen, mutta on ihmisiä jotka tuntevat. Onko se sitten suom. ranskaksi dejavu tai rajan ylittämien.
No kyllä sen voi tietää. Joka turvautuu eläissään ja vielä kuoleman hetkellä Raamatun Jeesukseen (ei mihinkään intialaiseen versioon Jeesuksesta) tulee pelastumaan ja pääsee Taivaaseen.
 
vierailija
Ei se ole uskon asia vaan on joku ollut esim.10 minuuttia ihan kunnolla kuolleena ja sit palannut eloon takaisin.

Ei siinä enää olla missään tavallisia puolen minsan "leijun leikkaussalin yläpuolella ja käväisen tunnelissa"-vaiheessa, vaan käydään kauempana matkalla, joko Taivaassa tai Helvetissä.
No mutta.
Miksi sitten väität Zarizan kanssa asiasta
Toisella suupielellä sanot, että ei ole muuta kuin yksi elämä ja toisella suupielellä sanot, että ihmisiä on tullut takaisin kuoleman jälkeen
Voisitko päättää kuinka se on?
 

Yhteistyössä