(ei enää kovinkaan) Alkumetreillä 20

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Liisaleena
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Liisaleena

Vieras
Miini -81 27+26 TJOT 07/08
Fiona77 30+30 10/07
mminttu 22+23 10/07
Liisaleena 25+27 TJOT 11/07, tyttö 09/04
Lydia 28+31 TJOT 01/08
Sinililja 30+32 Y01/08
onnellinen hössöttäjä 25+25 TJOT 03/08
Hillitön Hilda 27/30 TJOT 04/08

Plussanneet:

mammaksi 30+30 TJOT 10/07, poika 11/99 + 11/2007
Miisa* 25+31 10-11/07, poika 10/06 + 11/2007
Viulu83 24+35 11/07 + 11/2007
VilmaAurora 27+29 TJOT 09/07 + 11/2007
LiuLiu 23+23 TJOT 10/07 +12/07
Naksuli 27+32 TJOT 08/07, tyttö 08/06 +12/07
zuviliini 24+30, 12/07+12/07
Masi* 23+31,poika 01/07 +01/08
Jenninen 20+25 10/07 +01/08
Amilda79 28+26 TJOT12/07 +02/08
Viljonkka 29+30 Y12/07 +03/08
Hertta 26+28 Y12/07, km 03/08, +04/08
minisun 25+27 09/07 +04/08
karamelli83 25+25 01/08 +04/08
Angelique1 24+26 01/08, km 8/07 +05/08
Mimona 23+24 12/07 +06/08
Maijuliini81 27+27 tjot 05/08, +06/08 poika 08/06

Moron

avataanpas uusi ketju, jospa joku taustailija innostuisi liittymään mukaan. Me täällä on siis toivottu vauvaa jo vähän pitempään.

Mulla yllätti kp1. Harmittaa taas ihan tautisesti, juuri eilen iski ihan hillitön vauvakuumeen puuska... Näin kaupungilla yhden puolitutun, jonka olin nähnyt viimeksi vuosi sitten. Silloin hänellä alkoi juuri vauvamaha näkyä, ja siellähän nyt kulki iso vauvanpötkäle kainalossa. Silloin vuosi sitten ajattelin, että kohta mullakin alkaa vatsa pullistumaan... Mutta nyt pullistuu vaan menkkaturvotuksen takia, prkl.

Positiivinen puoli tässä on se, että kierto oli vain 30 päivää! Alan olla normaali, ainakin tässä suhteessa :)

moi!
Täällä on meidän puoli taas toisella sivulla....noh eipähän taida muita uutisia ollakaan. Itellä pitäs menkat tänään alkaa mutta eipä vielä ole näkynyt..kuhan ei taas sellasta megakiertoa sais aikaseks mutta toisaalta mun keholle näköjään kaikki on mahollista. Sitten kun koulu alkaa uudestaan niin varaillaan niitä aikoja yksityiseen mutta siihen asti mennään vielä tikku kädessä ja muna ojossa :D

Sain kauhean adoptio-kärpäsen pureman tuossa vloppuna kun miehen serkku oli adoptoinut ihanan suklaapojan Etelä-Afrikasta! Nyt sitten selaillaan adoptiosivuja ja haaveillaan omasta pienestä kikkarapäästä :D Tosin tässä iän puolesta joudutaan odottelemaan vielä puoli ikuisuutta mutta onpahan sitten hoitojen jälkeen joku vaihtoehto ja sitä kautta sitten ainakin saadaan oma vauveliini. Harmittaa vaan kun ei mitään raskausoireita edes ole ja silti koko ajan olen "valeraskaana". Kyllä ne nään viimeset päivät ennen menkkoja aina on yhtä mielikuvituksellisia :D

Aurinkoista päiväää muille!

Moi!

Eipä ole uutisia täälläkään, ovis taisi just olla ja menkkoja odotellaan sitten parin viikon päästä. Saapi nähdä. Valeraskausoireita siis odotellaan.

Hyvä, että Liisaleena alkaa olla normaali! :) Ai että adoptiokärpänen on päässyt Mminttua puraisemaan?

Meidän ketjun plussaketju sitten katkesi :( Ei tainnut tulla heinäplussaa kenellekään? Anyone?? Mutta ehkä sitten nyt tulisi monta kerralla! Toivotaan niin. Vaikka kyllä se toivo välillä alkaa olla jo koetuksella. Tosin nyt mulla on taas "oviksen-jälkeinen-huuma" päällä eli toivo taas siellä nostelee päätään.. Ehkä vielä joskus!

Tarvittaissin kyllä uusia ketjulaisia, aikamoinen kato on täällä käynyt kevään aikana :) Hyvä niin.

Mukavaa viikonalkua!
Sinis kp 16

moi!
menkat 5 päivää myöhässä ja rohkenin testin tekemään. No tietysti se näytti sitä mitä ennenkin ja nyt sitten TAAS odotellaan niitä ylipitki' menkkoja. Todella kivaa ja mukavaa :( Nyt varmaan se on uskottava että meissä (tai toisessa meistä) ihan oikeesti on jotain vialla ja soitettava yksityiselle aikaa..toivottavasti saa sitten edes syyskuun alkuun...

Minä taidan myös siirtää itseni tuonne lapsettomuuspuolelle mutta tietysti täällläkin käy lukemassa ja kommentoimassa jos joku tänne vielä uskaltaa jotain kirjoitella :D

T:mminttu

Heippatirallaa!

Taas ollaan toisella sivulla, onko porukka loikkinut toisiin ketjuihin vai onko oikeesti näin hiljasta täällä? Ite palailin juuri lomilta ja juttuseuraa kaipailisin =)

Terve!
Meikukin on ollut lomalla... Muutenkaan ei jaksa oikein tänne kirjoitella kun on niin hiljasta :) Puhuttiin miehen kanssa, että nyt pari kuukautta oikein yrittämällä yritetään saada vaavi alulle, ja jos ei mitään tapahdu niin sitten kai lääkäriin yhteyttä. En oikein tiiä kannattaisko mennä suosiolla yksityiselle, vai yrittää ensin julkisen puolelle saada aikaa. En tiedä edes pitääkö mun soitella ehkäisyneuvolaan vai kenties omalääkärille, työterveyslääkäri ei taida auttaa tällaisissa asioissa?

Yritän pitkästä aikaa tikuttaa ovista. Jos kierto ois nyt n. 30 päivää, niin kuin pari viimeistä, niin ovis pitäis olla tällä viikolla. Aloitin maanantaina tikuttelun ja sain silloin haalean viivan, sen jälkeen ei mitään!? Jos ovis oli jo viikonloppuna, niin tuli ainakin hyödynnettyä :) Ja toki on kylvöhommia jatkettu tälläkin viikolla.

Ootteko muuten kertoneet kavereille tai sukulaisille vauvayrityksestä / sen pitkittymisestä? Mä kerroin tossa kesällä äidille ja yhdelle kaverille. Se jotenkin helpotti, ettei vaan kahdestaan tarvi vatvoa tätä. Molemmat osaa kyllä olla utelematta yhtenään. Anopille pitäis varmaan kans sanoa, ettei ne vauvat aina tuosta vaan tule, kun se on taas pienen tauon jälkeen alkanut pommittaa perheenlisäyskyselyillä.

Oijoi, piti vielä palata kertomaan kuin ihanaa unta näin :) Meille syntyi ihana pieni tummatukkainen tyttövauva! Esikoinen hoiti sitä innokkaasti ja puettiin sille päälle nukenvaatteita, kun ei muuta ollut :)

Ihana uni Liisaleena :) Niiiin söpöä :) Mäkin näin viimeyönä ja edellisenäkin unta lapsista ja muutenkin ihan ufoja unia. Mä tosin uneksin vähän vanhemmista lapsista mutta oikeestaan se sopiikin kuvaan kun mielellään ottaisin sen paketin kainaloon valmiiksi parivuotiaana... Ei vaan, sellasen synnyttäminen se vasta työlästä olis :/

Me ollaan kanssa tässä kuussa tehty sitä vauvaa vähän niinkin tiuhaan että voi jo siitä kiikastaa jos mitään ei kuulu. No tuumattiin miehen kanssa että aika outo ehkäisykeino se kuitenkin on, kaks kolme kertaa seksiä päivässä niin et tuu raskaaks. Varsin mukava kesäloma siis takana ;)

Nyt mulla menee töissä hermo! Olis ihana ilmottaa noille pallinaamoille että jään tästä äippälomalle tehkää ite hommanne! No jos ei kumminkaan... Ja mä vähän luulen että sitä päivää mä saan odottaa ja odottaa vielä pitkään.

Liisaleena, rohkeeta mut varmaan tosi järkevää kertoa yrityksestä lähimmille. Loppujen lopuksi varmaan helpompi kaikin puolin kun tietää nekin missä mennään. Meillä äiti toivoo kovasti mummoutumista mut mä en oo saanu sanottua. Vähän olen vihjaillut mutta en sen enempää. Muilla ei ole harmainta hajuakaan.

Niin joo Liisaleena piti kommentoida että mulla kun oli sen kierron kanssa ongelmaa niin olisin päässyt työterveyden kautta lähetteellä tutkimuksiin, en tiedä miten noi jutut muuten menee. Teillä nyt on muutenkin eri tilanne kun on jo esikoinen, eli en tiedä miten se asioihin vaikuttaa. Enpä tiedä pitäiskö pitää suunsa supussa jos ei mistään mitään tiedä :D

Hei vaan pallinaamat ja muutkin :)

Mä olen täällä yhä taustailemassa, mutta päätynyt taas kirjoittelemaan enemmän tuonne haaveissa vauva-ketjuun. Se on vuorostaan piristynyt ja tämä hiipunut. Miini siellä jo kävikin kurkkimassa, tuu Liisaleena sinäkin sinne! Ja muut myös! En ehkä jaksa kirjoitella samoja tarinoita kahteen ketjuun, varsinkaan nyt kun en töistä enää pääsen kirjoittelemaan. En siis käsitä, miten tulen jaksamaan töissä.. ;)

Muuten ei mitään uutta auringon alla.
Sinis

Piti vielä kommentoida, että harvinaisen mukavan kuuloinen kesäloma Miinillä takana! :)

Ja olen miettinyt samaa kuin Liisaleena, että mihin ottaa yhteyttä, jos mitään ei ala tapahtumaan. En ole vielä päätynyt ratkaisuun.. yksityinen houkuttaisi, mutta eipä tota ylimääräistä rahaa juuri ole.. ja työterveyshuollosta en tosiaan tiedä. Pitää vissiin ottaa selvää.

Meillä muutama ystävä tietää yrityksestä ja nyt ehkä jo vähän alkaa kaduttamaan, että ne tietävät.. ovat itse sellaista helposti raskautuvaa-sorttia ja vaikka tiedän, että he tarkoittavat hyvää, niin välillä on kyllä tullut sellaisia lohdutuksia että.. No ei, ollaan voitu myös jutella asiasta, mikä on kivaa ja mitäs tällaiseen nyt muuta voisi sanoa, kuin että kyllä se siitä vielä.. Niinpä. Mutta toistaiseksi ajattelen onneksi vielä itsekin niin, että kyllä tämä tästä vielä. Parhaana tukena on tällä hetkellä ystävä, joka on itse käynyt läpi lapsettomuushoidot pitkän kaavan mukaan. Mutta en vielä todellakaan koe, että olemme samassa vaiheessa. Mutta häneltä olen saanut paljon tukea ja "hyviä vinkkejä" :)
Ja mun ei enää pitänyt kirjoittaa tänne.. mutta kirjoitinpa näköjään sittenkin! :)

moro!
Kivaa että tekstiä on tullu taas! Mä oon väijyny jo tuolla lapsettomuus puolella ku toivo meni :D

Mä siis otin niskasta itteeni kiinni ja varasin yksityiseltä ajan meille. Parin viikon päähän saatiin ja siellä sit mut ultrataan ja tutkitaan miehen siittiöt. Vähän jänniittää mutta toisaalta on taas toiveikas ja rauhallinen olo. Mä kävin sillon kesän alussa siellä yleisellä puolella ja mua kohdeltiin niinku jotain tyhmää. Käskettiin odottamaan toinen vuosi ja vieläpä e-pilleri reseptiä tohti mulle ehdottaa! Että sitten tosiaan yksityiselle mennään. Noh se hyvä puoli oli siinä et sain ilmaiseksi ne verikokeet sentääs:prolaktiini, estrogeeni, kelia sun muut eikä niistä ainakaan mitään löytynyt. Tosin kyllä ite oon kallistunut pco, kysta diagnoosiin että nepä ei noissa näykkään...

Mä oon kertonu yhdelle kaverille tästä ettei onnaa. Parille oon kertonut että me yritelllää mutta en sitten muuta. Äitille haluisin kovasti kertoo koska sit samalla vois kysellä et oliko silläkin jotain ongelmaa. Sen verran tiedän että meissä kaikissa (mulla on 3 sisarusta) on jonkin verran aikaa mennyt yrityksessä mutta kun vielä tietäis mikä se jonkin verran on!? :S Noh ehkä tutkimusten jälkeen kun saa jotain diagnoosia niin kerron ja kyselen enemmän :D Oliko teillä Liisaleena nopee se eka raskautuminen? KAntsii varmaan ihan perhesuunnitteluun soitella ja kysellä aikaa, siellä ainakin mä sen ekan kävin. Tosin ei noi perustutkimukset kauheen kalliita ole yksityiselläkään. Jos haluut klinikkaehdotusta niin kysele maililla niin voin laitella mitä ite löysin/olen kuullut täältä päin.

Heips tännekin!:)

Tulin puhkumaan plussatuulia ja repimään tyyppejä tonne toisellekin puolelle!:)
Ois niin kiva saada sinne uusia odottajia..Siniksellä ainakin näyttäs olevan jännäpäivät käsillä, mites muilla?

Huomaan nyt, kun itse olin haaveilijoissa niin kaipasin myös odottajien kuulumisia ja nyt kun olen itse odottajissa niin jotenkin tuntuu töykeältä kirjoittaa tänne:/.. Mutta seuraan silti teidän kuulumisianne vaikken täällä kommentoikaan ja toivon jokaiselle kaikkea hyvää (sisältäen sen plussan toki!).

Mimo 13+6

Kiitos Mimona puhkumisesta, ei vaan valitettavasti ainakaan minuun tälläkään kertaa tarttunut. Sieltähän ne menkat taas tänään tuli.

Kiva, että Mminttu väijyy välillä myös täällä! Mä varasin myös nyt ajan lääkärille. Meillä on vielä muutama kuukausi aikaa siihen vuoden rajan täyttymiseen, mutta ajattelin nyt kuitenkin käydä gynellä perustarkastuksessa, kun edellisestä on jo aikaa. Ehkä kyselen siinä samalla myös jotain tähän liittyvää. Mä pelkään tässä eniten sitä, että tää muuttuu väkisin vääntämiseksi eikä sitten ehkä onnistukaan. Toistaiseksi on ollut vielä ihan mukavaa tämä "lapsenteko", mutta nyt huomaan ainakin itsessäni vähän väsymisen merkkejä siihen. En siis seksiä kohtaan, mutta tähän ajoittamiseen.. Ja miehellä on tiedossa töissä tosi stressaava alkusyksy, joten vähän pelkään että parissa seuraavassa kierrossa ei ehkä onnistuta. Mutta pitää koittaa keksiä jotain innostavaa silti.. viimeksi onnistui hyvin, kun tarjoilin alasti kuohuviiniä sohvalle.. ;) Toimi!

Töissä on onneksi nyt vähän uusia kuvioita, se piristää. Toisaalta olin salaa mielessäni ajatellut, että jos nää uudet kuviot osoittautuukin huonoiksi, niin onneksi ei tartte olla kauaa töissä.. Ajattelin siis tän pienen vaihdoksen tuovan mukanaan myös raskauden.. koska olisi ehkä ollut vähän noloa heti jäädä pois. Katsotaan miten käy, vielä ei onnistunut.

Mutta pitää kai tehdäkin jotain hyödyllistä tänään.
Mukavaa viikonloppua!
Sinis

Minttu, meillä esikoinen tärppäsi neljännestä yrityskierrosta. Eli ihan nopsasti. Musta tuntuu, että nyt on ollut jotain vialla minussa, kierto on heitellyt aika omituisesti. Ehkä en sitten ole ovuloinut joka kuussa tai jotain. Nyt alkaa kierron pituus olla samoissa kuin ennen esikoista, ja toivoisin että pysyiskin siinä... Kai sitten soittelen sinne perheneuvolaan jollei mitään ala tapahtumaan, ja jollei siellä oteta tosissaan niin sitten yksityiseltä aikaa varaamaan. Kyselen sitten niistä klinikoista maililla jos se tulee ajankohtaiseksi.

Kiva Mimona kun kävit moikkaamassa, itse en oo nyt käynyt siellä odotuspuolella lukemassa piiitkään aikaan.

Näin taas vauva-aiheista unta, olin kirpparilla ja joka paikassa oli vaan vauvanvaatteita... Hassua miten tää yritys nyt tulee uniin, kun ei ole aiemminkaan tullut.

Mulla on kans samoja ajatuksia ku Sinililjalla. Eli vähän pelottaa että yritys tosiaan menee "yli" eikä sitten ajattelekaan mitään muuta kuin sitä. Vielä onneks sellaisia pikkuisia itkumyrskyjä lukuunottamatta niin on ollut leppoisaa. Tosin nyt ens kierrossa ajateltiin oikeen kunnolla satsata ajoitukseen ja kokeilla jtp taktiikkaa.

Liisaleena: tuskin ne lääkäriajat tosiaan on sulle vielä ajankohtaisia. Jospa vaan hormoonit hakee vielä omia ratojaan ja nyt sitten kun tasoittuu niin tärppäis! Onhan teillä siellä se yksi onnistunut kappale kotona :D Helpottaa ehkä vähän siihen tuskaan ettei vielä ole tärpännyt? Mua ainakin aina helpottaa kun käyn kaverin lasta kaitsemassa. Sillon jotenkin tajuaa et se on suuri IHME että tulee raskaaks ja saa vieläpä uloskin elävän ihanan vauvan. On ne vaan niin ihmeellisiä otuksia.

Mäkin nään vauva-aiheisia unia paljon. Tosin yleensä yritän synnyttää eikä mitään tuu ulos eli varmaan kertoo siitä ettei vielä tulosta ole syntynyt. Joskus on kauheaa herätä ihanasta vauvaunesta ja vaan huomata ettei se maha olekaan yhtään kasvanut.

Joo onhan se kuitenkin ihan eri asia meillä ootella raskautumista, kun on tuo yksi ihana ipana jo olemassa. Toisaalta taas yksi suuri syy siihen, miksi me halutaan toinen lapsi, on että esikoinen saisi sisaruksen. Itsellä kun on monta sisarusta, niin ei osaa edes kuvitella elämää ainoana lapsena :) Kattelen aina kaupassa tms. vähän kadehtien perheitä, joissa on useampi lapsi. Luultavasti joku suunnitelma B tai D tai Ö ois meille, että adoptoitaisiin lapsi... Ollaan mietitty myös tukiperheeksi alkamista,mutta se ei nyt oikein tähän elämäntilanteeseen sovi, ehkä myöhemmin.

Toivottavasti oot oikeassa tuon hormoonien tasoittumisen kanssa. Sain ihmeekseni lauantaina tosi vahvan viivan ovistestiin, en ole ikinä saanut kuin aika haaleita tuloksia. Tämäkin tukisi sitä, että en oo aina ovuloinut ollenkaan...

Hei hyvä Liisaleena!
Nyt kun kerran on hyvät ovulaatiot pongattu niin laitetaan ne toiveetkin korkealle!! Mikäs sen parempaa kuin plussa pärähtäis ;)

Millaista toi tukiperhejuttu olis? Saisko siihen jonkun lapsen jota sitten tapailis vai miten se menee?

Minttu, tukiperhettä voi tarvita joku lapsi, jonka vanhemmilla tai vanhemmalla ei ole turvaverkkoja tai on rankkaa lapsen kanssa muista syistä (mielenterveys-, tai päihdeongelmat, tai erityislapsen kanssa ei voimat riitä). Se lapsi käy sitten "kyläilemässä" tukiperheessä esimerkiksi yhden viikonlopun kuukaudessa. Mulla on välillä sellanen maailmanahdistus päällä kun kuulee uutisista vaikka kärsivistä lapsista, ja haluaisi auttaa edes yhtä lasta vähäsen...

Minttu, näin joskus lehdessä ilmoituksen, jossa kaipailtiin tänne meidän seudulle uusia tukiperheitä. Siihen järjestetään jotain kursseja/koulutuksia aina silloin tällöin, kannattaa googlata lisätietoja. Meidän perheen ei kuitenkaan nyt kannata siihen alkaa, koska luultavasti muutamme parin vuoden sisään monen sadan kilometrin päähän, ja tukiperheeksi pitäisi kuitenkin sitoutua pitkäksi aikaa.

moro!
Meidän äiti on vähän niinku tollasella alalla niin siltä sainkin ihan hyvää infoa tuosta tukiperheestä. Varmaankin sitä kokeillaan sitten parin vuoden päästä.

Kävin sitten lääkärissä ja todettiin pco. Nyt sitten clomireseptiä kouraan ja kokeillaan jospa ovulaatio syntyis niillä. Kovin luottavainen en vielä ole mutta ehkä sitten kun se eka plussa siihen testiin tärähtää niin sitten :D

Yhteistyössä