Ehdotelkaas tekemistä lasten kanssa, tänään ja muulloinkin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tympii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tympii

Vieras
Olen melkein aina yksin 3 lapsen kanssa (7v,3v ja 1,5v), ystävät jotenkin kiireisiä, työssäkäyviä, viikonloput luonnollisesti pyhitetään perheen kesken.

Elämä on aivan kauhean tylsää ja yksinäistä:(

Ulkoillaan pihalla, puistoissa ja lähimetsissä, mutta jotain vaihtelua olisi kiva saada!! Kaikki vinkit otetaan vastaan, mitä nyt tuonikäisten kanssa voisi tehdä (eli uimassakäynti esim. ei onnistu).

Asutaan pääkaupunkiseudulla, ja auto on käytössä. Nyt olisi muutama tunti tänään käytettävissä vielä.

Täytyy vaan valita sellaiset kätköt joille pääsee rattailla.

Tuosta pajutallistakin pitää ottaa selvää, ja liikuntahalleista.

Kiitos=)
Lisääkin saa laittaa!

Tänään sattuu olemaan Malmitalolla Vietnamilainen kuunjuhla klo 17 eli ihan kohta. Siellä on jotain ohjelmaa lapsille, ilmeisesti tanssiesityksiä tai jotain. Itämaista kulttuuria ilmaiseksi! :) Hesarin menokoneesta bongasin ja suunnittelin itse sinne lähtöä.

Viimeksi muokattu:
Miten olisi joku kerho? Seurakunnilla esimerkiksi on usein eri ikäisille tarkoitettua toimintaa, että voi mennä isollakin perheellä (saattaa olla vaikka joku temppurata, askartelunurkkaus, pienimmille käsinukkenäytelmä jne.) Itse olen joskus ollut ohjaajana tuollaisissa jutuissa ja siellä kävi paljon perheitä, jotka eivät muuten olleet mistään seurakuntajutuista kiinnostuneita, eikä kävijöiltä vaadittu mitään tiettyä vakaumusta. Vanhemmat saivat jäädä paikalle tai lähteä ja hakea lapset illan päätteeksi, pienimmillä piti tosin olla vanhempi mukana.

Menkää jonnekin laavulle metsäretkelle makkaranpaistoon jne :)

Olisko lähistöllä jotain kotieläinpihoja tai vastaavia, jonne saisi mennä katsomaan eläimiä?

ja varsinkin tuollaiset kaikki tapahtumat olisi niin kivoja!!
Täytyy alkaa joka aamu tarkistaa tuo menokone, jos saisi vähän virikkeitä tälle porukalle:)
Ei varmaan lapsistakaan kivaa aina mun kanssa samoja puistoja kiertää...ja tuo vanhin varsinkin on tosi tylsistynyt kun täälläpäin ei ole kovin paljon kavereitakaan joita vapaa-ajalla tapaisi (tai ovat sit sitä perheaikaa aina viettämässä).

Kiitos:)

Helsingin Myllypuron llikuntamyllyssä alkaa varmaan taas liikuntahulinat 2-8-vuotiaille (on siellä pienempiäkin) lokakuussa sunnuntaiaamupäivisin klo 9-10.45.

mistä voisi tämänkaltaisia juttuja löytää ikäänkuin listattuna?

Ei varmaan ihan helpolla löydä listattuna, mutta nyt löysin vielä Helsingin kaupungin sivuilta Perhepalloilua Pallomyllyssä tiistai-iltaisin klo 17-18. Tuossa on käsittääkeni sama systeemi kuin liikuntahulinoissa eli ilmoittautua ei tartte ja aikuiselta menee kertamaksu 3€ ja alle 9v:t ilmaiseksi.