Edessä ensimmäinen IVF

Miimii75: En osaa sanoa tuosta lääketilanteesta, jos ehdit niin voithan vaikka soittaa lähiseudun apteekkeihin, että löytyykö niiltä puregonia. Se kai se yleisin on, mitä pistellään. Meillä kävi kanssa kaikki tosi nopeasti, kun siirrytiin julkiselta yksityiselle. Aloituskeskustelu oli, sain reseptit kouraan, kävin heti ostamassa ekan Puregon900 satsin, seuraavan viikon maanantaina mulla alkoikin menkat ja se oli sitten menoa.. Sinne yksityiselle kannattaa ottaa mukaan julkiselta saamasi paperit, ns. epikriisin. Sen lukemalla lääkäri pääsee nopeasti kärryille, eikä tosiaan tarvitse uudestaan tietenkään tehdä samoja tutkimuksia. Tsemppiä nyt lääkärikäyntiin ja niihin piikityksiin! Sitä ei kannata turhaan jännittää liikaa, Puregonillla piikittely on tosi helppoa ja kivutontakin. Muistan kyllä, kun ekan kerran olin itse siellä "piikkiopetuksessa" hoitajan kanssa, niin kyllä tuli aikamoinen itku silmään, että kauheaa tämä. Mutta kyllä se siitä sitten lähtee hyvin menemään, eka kerta on vähän jännää ja se kannattaakin miehen kanssa rauhallisesti yhdessä käydä läpi.

Nyt töitten pariin!
 
Mutta mun kohdalla ei mikään koskaan menekään normaalisti ja helpoimman kautta.. Tällä kertaa munasarjaan on sitten 3,5 vkon aikana kehittynyt kysta! :'( Viime käynnillä kaikki sisuskalut näytti niin hyvältä. Nyt ei sitten voi aloittaa yhtään mitään ennenku se paska on parantunut sieltä. Muuten ois aloitettu TÄNÄÄN piikit! Kuukauden päästä kystakontrolli, johon asti syön e-pillereitä ettei kystia tulisi lisää.. Jos se on poistunut niin voidaan aloittaa, jos ei, niin ehkä leikataan laparoskopiassa. Tai jotain. En tiiä, alkaa näyttää että tää ei oo meijän juttu. Mikään mikä liittyy raskauksiin ja synnytyksiin ei ole näköjään meijän juttu.
 
pp 3..tänään alkoi taas muutaman välipäivän jälkeen tuhruttamaan. tiedän, että sitä voi tulla, mutta jotenkin tuli p*ska fiilis, että tässäkö tämä sitten oli. heti lugejen aloituksen jälkeen nännit oli tosi kosketusarat, mutta nyt nekin tuntuvat aika normeilta. välillä nippailee alamahasta, mutta mitään muita tuntemuksia ei ole.
 
Miimii-75 Voi helkkari sentäs ! Mutta onneksi nuo todella usein häviävät ihan itsestään joten jospa hoito alkaisi sitten kuukauden päästä! Vaikka nyt varmasti turhauttaa mut toivotaan et se on sieltä seuraavaan käyntiin mennessä häippässyt ja hoito vois alkaa :hug: Todella välillä tuntuu tökkivän kaikki...
 
Mimii-75 No voihan perse! Toivottavasti se kysta nyt kuitenkin tajuais itekseen parantua sieltä! Toivottavasti pääsette hoitoon mahd pian!

marrr Mulla tuli vähän vuotoa pp11. Ilmeisesti se kiinnittymisvuoto voi valua ulos myöhemminkin? Joku kokeneempi varmaan tietää paremmin. Tsemppiä, älä luovuta!

tuulia84 Ymmärrän kyllä, että paska fiilis. Tsemppiä sullekin ja muistakaa kaikki piinailijat että vuoto voi johtua myös siitä, että luget ärsyttää limakalvoa emättimessä. Joku sanoi näissä keskusteluissa siitä.

Tsemppiä kaikille!
 
Moi!

scrap en paljoo uskalla ees miettiä tai spekuloida onko oireita.. Luget aiheuttaa mulle samaa ku Terolut, että on pahoinvointia ollu siitä lähtien, ku ne alotin..Pregnylistä lähtien tissit/nännit ollu kipeät ja turvonneet. Meinasin, et testaan herkällä testillä ekan kerran sunnuntaina, ku sit oon lomalla ja mies vapaapäivällä.

marrr ja tuulia :hug: jospa se oli ihan harmitonta vuotoa! tsemppiä!

Miimii :hug: toivotaan, et kysta tajuais hävitä pian sieltä itsestään ja pääsisitte aloittamaan hoidot! varmasti turhauttaa :/

on: mulle tuli eilen flunssa, ku olin iskän kyydissä ja se piti kattoluukkua auki :snotty: vaik ei oo kuumetta, ni on voimaton ja kipeä olo..iltavuoroon pitäs töihi mennä..
Tää piina-aika on ollu tosi helppoa mulle, enkä tunne pakottavaa tarvetta testailla liian aikaseen, kuten aina ennen tätä hoitoa..
Koko kevät suunniteltu joko inssejä tai tätä ICSI:tä ja nyt ku ne on ohi, ni tunne on tosi vapautunut :)

Tsemppiä kaikille piinailijakamuille ja muillekkin missä tilanteessa olettekin!
 
marrr ja Tuulia84 Koittakaa jaksaa vielä rauhassa piinailla. Täällähän on useammalla plussanneella ollut juuri pientä vuotoa. Jos se oliski hyvä merkki!
HalleB Sullaki piinailut hyvässä vauhdissa :) Toivottavasti ei kova flunssa iske, ja herkästi vaa saikkuu hakemaan!
Mimii75 Hittolainen, et pitää tulla tollasii turhanpäiväsii viivytyksii :/ Ihan, ku näis hoidois ei ois jo tarpeeks odotettavaa ja odotettavaa ja odotettavaa...No kyllä se jossain kohtaa taas pääsee alkamaan...odottavan aika on vaan aina turhan pitkä :(
scrab Jaksamista piinailuun ja oireiden etsintään. Välillä tuntuu itelläki, et ajatukset vaan oman alamasun tuntemusten parissa.

Täällä piinailut alkaa olla lopuillaan :) Huomenna pp14 ja virallinen testipvä. Oon malttanu mieleni ja ollut testaamatta. Kuuliainen hoitolainen :saint: Tekis mieli olla tekemättä lainkaan, ku nega sieltä varmasti paukahtaa...no ehkä käyn ostaa ihan uuden testin tämän vuoden päiväyksellä. Edelleen oon tissit kipeet...minkäänlaista vuodon tynkää ei oo, eikä hirveesti masussa tuntemuksia. Lugethan tod.näk. pitää vuodon poissa... Katotaan uskallanko tehdä!

Ilmoittelen tuomiosta! Tsemppiä piinailuun ja malttakaa testin kans! =)
 
KeTe, tottakai teet testin heti aamulla! Ja siirryt sitten tuonne toiseen plussanneiden ketjuun =)
Uskomaton itsehillintä sulla! Mä olin tuossa vaiheessa tehny jo 2 testiä ja virallisena testipäivänä tein kolmannen :whistle:
 
Täällä tuntuis menkat alkaneen. Vuoto kovenee koko aika :'( ei kuitenkaan vielä ole tarvinnut sidettä laittaa. Miksi me ei onnistuttu? Miksi jo pp8-9??? miksi ei saatu edes testiä tehdä :(?? Päässä pyörii miljoona kysymystä ja päällimäisenä se, että miten tästä eteenpäin? Tuntuu, etten jaksa uutta hoitoa. On tämä sen verta raskasta ollut. Pakkaseenkaan kun ei jäänyt oikein mitään. Voi jospa se vuoto loppuisi... :/ itkettää ja harmittaa. Huomenna pitäisi työkuntoinenkin olla. Täytyy varmaan unten maille lähteä. Yli kaksi pitkää vuotta ilman yhtäainuttakaan plussaa ja lääkäreiden mukaan luomuna eikä inseminaatiolla voida onnistua.

Tsemppiä kuitenkin kaikille muille :)
 
Taidampa tulla kertomaan nyt omatkin huonot uutiseni,niitä kun täällä on nyt riittänyt :'(
Eilen siis punktio,joka oli ihan kivuton kokemus,MUTTA tulos huono.Useita hyvän kokoisia soluja siellä oli,mutta vain yksi oli kunnollinen.Joten se siitä :( En voi uskoa miks tämä meni näin,olisin niin halunnut edes päästä siirtoon ja saada jotain toivoa,mutta ei!!!
Eilinen oli ihan kamala päivä,itketti vaan ja teki mieli hautautua peiton alle.
No,jotenkinhan tästä taas on ylös noustava ja ehkä syksyllä päästään hoitoja jatkamaan.
Alkaa kyl usko ja toivo jo pahasti hiipumaan tällästen kokemusten jälkeen...

Voimia ja jakselemisia kaikille :hug:
 
KeTe mikä oli tulos? :attn:

marrr :hug: toivottavasti vuoto loppuis ja ois ollu ihan harmitonta..tsemppiä vielä!

barbapörrö :hug: eikö sitä yhtä yritetä hedelmöittää? Voin vaa kuvitella miten paskat fiilikset :hug: :/

on: flunssa on vieny voimat..eilen illalla lämpöä oli 37,3 ja aamulla 37,0..kurkku ihan hiton kipee enkä pysty puhuu itkemättä, räkä vuotaa.. vielä kolme vuoroa töitä ja sit alkaa loma! Pieniä epätoivon pilkahduksia alkaa tuntumaan tän hoidon onnistumisen suhteen..mä niin kovasti toivoisin, että matkassani olisi pieni ihme :heart:
 
HalleB Nopeasti töistä vastailen. Tylsän paljon negatiivisia uutisia tullut kaikilta tuossa yllä. Mulla alko ihan tolkuton alavatsakipu aamuyöstä ja olin varma, et menkat alkaa. CB:n testi näytti aamulla, että "raskaana"...en voi uskoa. Mut ehkä noi vatsakivut oli omaa psyykkausta, koska nyt ei mitään.
Voi sinua, ku iski vielä flunssan tohon kyytipojaks :( Toivottavasti pikkuinen tällä tavalla kertoo olevansa matkassa mukana :)
Tsemppiä ja :hug: :hug: kaikille!

Kirjoittelen illalla lisää, nyt töiden pariin.
 
Kyllähän ne eilen sanoivat,että tietysti se yksi yritetään hedelmöittää ja et soitto tulee aamulla joka tapauksessa,mut eihän tuota soittoa ole kuulunut :'(

Olisivat kyl voineet soittaa,et sais puhua et miten tästä eteenpäin,mut ei voi mitään...HARMITTAA KYL SUUNNATTOMASTI!!!
 
Pitääkö lugesteronit lopettaa, kun pientä vuotoa tulee vai odotanko kunnon vuotoa? Jäi epäselväksi. Nyt siis pp9 ja testi negatiivinen. No tosin liian aikaista testailla mutta oli pakko... En oikein tiedä onko täti punainen kylässä vai ei. Hetken näytti jo runsaantuneen mutta nyt taas kirkasta / vaaleanpunaista pientä vuotoa. Kolmatta päivää jo. Katsonko hoidon epäonnistuneen ja lopetanko luget? Pitävätkö nuo lääkkeet kuukautiset niukkoina? (jos lopetan tuleeko samantein kunnon vuoto?/ ajattelin, että onko turhaa niitä käyttää, jos kuitenkin vuotoa?)
 
^ älä lopeta lugeja! mulle hoitaja sanoi, että vaikka vuotoa tulee, niin jatkat vain lugejen käyttöä normaalisti. sitten vasta saa lopettaa, jos alkaa ihan kunnolla veristä vuotoa tulemaan.

mulla tänään pp 5 ja edelleen vuotaa ruskeeta, oikeestaan ehkä yksi piinapäivä oli vain välissä milloin ei olisi tuhruttanut. jotenkin olen menettänyt jo toivon, mutta sitkeesti tässä yritetään eteenpäin mennä!

marrr, alkoiko sulla milloin vuotoa tulemaan?
 
sori ku lueskelen teän palstaa vaikka tänne en kuulu.. mut oli pakko tulla kommentoimaan

Miimii-75: oli pakko tulla kertoon oma kokemus tosta kystasta. onko varmaa et se on kysta? mä ite kävin follikkeliultrassa 3.5 ja tää mies gynekologi sano et mulla kolmirakkulinen kysta ja vein hirveet hepulit siitä ja pelkäsin et nyt menee hoidot uusiksi. soitin omalle lääkärille, hän oli ihan ihmeissään ja kauhuissaan tästä ni varattiin mulle sinne omalle klinikalle sit ultra 7.5 ja siel ei ollu mitään merkkiä kystasta. joten tää mies ei selvästi osannu hommaansa jne. kyl otti päähän se turha ultra käynti ja tosta lystistä sain maksaa viel 100e.
 
KeTe10 Mahtavaa, että plussasit! Onnea sydämen pohjasta! Toivottavasti näitä tulisi lisää tässä ketjussa!
Miiimiii Tosi harmillista toi sun kystajuttu. Lähinnä se nyt viivästyttää sun hoidon alottamista, muuten lienee harmiton. Mullakin ekan inssin yhteydessä havaittiin kysta ja mietittiin, tehdäänkö inssiä. No se tehtiin, tuloksetta, ja sitten kysta hävisi ns. välivuotokuukauden aikana. Ovat kuulemma ihan tavanomaisia ja häviävät itsekseen.

Marrr ja Tuulia84 : älkää menettäkö vielä toivoa tuhruttelujen takia. Olen kerran elämässäni plussannut, ja muistan että silloin tuli myös paria päivää ennen kuukautisten ennkoitua alkamista vähän tuhrua ja muistan ajatelleeni, että no ni, ei tälläkään kertaa. Hoidot (clomi) oli vasta alotettu, enkä tosiaan kuvitellutkaan silloin olevani raskaana. Plussa pärähti ihan yllätyksenä.

Barbapörrö: todella ikävää, että punktion saalis jäi noin laihaksi. Toivotaan, että laatu korvaisi määrän ja tämä yksilö hedelmöittyisi ja jatkaisi taivaltaan sitten loppuun asti!

HalleB
: Pikaista paranemista sulle flunssasta! Otat nyt vaan iisisti ja tarvittaessa vaikka saikkua, jos kunto siltä tuntuu. Mäkin olin viime viikolla flunssassa, ja tuli kerrankin lepäiltyä kunnolla jo ton punktio/siirtosysteemin takia. Kannatti, sillä pääsin siitä flunssasta kyllä viikossa eroon.

ON: Ihan on sellainen fiilis, että ei tasan tarkkaan tärpännyt tämä hoito. Ei siis kerrassaan mitään oireita enää.

:( Meinaan kans testata joko sunnuntaiaamuna tai sit viimeistään maanantaina.
 
Anteeksi, että tulen tänne kommentoimaan vaikken kuulukaan. Halusin vaan sanoa, että Barbapörrö ja Marrr älkää luovuttako! Oli vuotoa koska tahansa, tai vaikka olisi vai yksi solu, niin raskaus siitä voi tulla! Ja jos ei niin ihan tosi monilla on toisen IVF:n tulos aivan toinen, ja ainakin mun mielestä toinen IVF oli jotenkin henkisesti kevyempi (kun ensin oli päässyt yli siitä surusta ettei se ekalla onnistunutkaan ja mitä nyt käy). Meilläkin nyt rupuisella solulla plussa vaikka ekassa IVF:ssä vuoti kaikkien lugejen läpi...Eli ei muuta kuin tsemppiä!
 
HalleB toivotaan että sun kyytiläinen on matkassa pysyttelijä :)

Miimii mulla myös oli toissa kierrossa yhtäkkiä ilmaantunut 3cm kysta joka siirsi ICSI-hoitoa kuukaudella ja tuntui että mun maailma romahti kun sitä hoitoa oli niin odottanut... mutta tosiaan mun piti syödä Primolut kuuri ja sitten se oli hävinnyt ja päästiin hoitoon viime kierrossa josta tosin sitten tuli nega.

Kete Onnea :)

Barbapörrö joo älä luovuta tuon yhden suhteen!

Nemi & Illusia, mitkäs fiilikset teillä on?

ON, olen nyt jo päässyt tuon ison ison negapettymyksen yli ja katse on jo tulevassa! Kumma kuinka mieli unohtaa nopeasti pettymykset jos vaan pakottaa unohtamaan... Jos meillä klinikka suostuu niin yritämme heti tähän kiertoon PASia. Joten uutta piinailtavaa sitten jossain vaiheessa tulossa, ainakin toivottavasti. En voi sille mitään mutta suhtaudun jostain syystä tosi negatiivisesti PAS-hoitoon ja jo se sulatus osuus pelottaa, meillä on 5 pakkasessa mutta tiedän että helposti voi olla että mikään ei selviä... No pitää katsoa miten käy. Tsemppiä kaikille!
 
Niinhän siinä kävi,ettei se yksi selvinnyt siirtoon asti,mutta siihen olin kyllä jo asennoitunut.Pahempi pettymys tuli sitten,kun lääkäri vihdoin ja viimein soitti ja sanoi et seuraava hoito aloitetaan sit marraskuun hoidoista,EN OLLUT USKOA KORVIANI!!!Puoli vuotta odotusta ennen seuraavaa hoitoa :attn: Mutta soitimpa sitten heti sen puhelun jälkeen hoitajalle ja hoitsu oli ihan toista mieltä,pääsin siis jonnekkin peruutuspaikalle ja uusi lyhyen kaavan mukaan tehtävä hoito aloitetaan jo heinäkuun menkoista,huh huh,olin kyl puhelun jälkeen tosi onnellinen.
Vaik punktio pettymyksen jälkeen olin jo valmis luopumaan koko hoidoista, niin sitä vaan aina noustaan ja elämä jatkuu uusien hoitojen muodossa =)
 
Vuoto alkoi tänä aamuna kunnolla. Täti siis saapui viimein. Seuraava hoito olis siis joskus loka-marraskuussa, kun klinikka aukeaa vasta elo-syyskuussa. Jos se yksi pieni pakastuksesta selviää niin se siirretään elokuussa. Toisaalta nyt voi kesän olla ilman hoitoruljanssia. Pelottaa vaan, et ajaudutaan monien vuosien hoitokierteeseen. Mennään tänään tampereen ava klinikalle juttelemaan. Kunnallisella ei oikein ole ollut aikaa henkiseen apuun. Mutta nyt työntouhuun!

:hug: kaikille sitä tarvitseville ja onnea matkaan!
 
Barbapörrö, pahoittelut sinulle :hug: Onneksi kuitenkin pääset pian uuteen yritykseen! Mulla meinasi käydä tämän toisen hoidon kanssa samanlailla eli 1.helmikuuta oli 1. ivf:n punktio jolloin tuli vain yksi munis joka ei hedelmöittynyt. Soitin sairaalaan ja hoitaja sanoi, että ei millään voi tehdä toista hoitoa tälle keväälle, kun on tuota jonoa ja on se niin rankkaa elimistöllekin :/ Sanoi jopa, että ei voi taata toista hoitoa edes tälle vuodelle :$ Sitten kun puhuin lääkärin kanssa, niin hän sanoi ettei ole mitään ihmeempiä jonoja ja että pääsen huhtikuussa uuteen hoitoon. Kyllä tuntui hyvältä:) (olen siis julkisella puolella).

marrr, jaksamisia sulle
vietähän oikein rentouttava kesä ja koita unohtaa hetkeksi nää hoidot -vaikka vaikeaahan se varmasti on. :hug:
 
Nelli, hienoa että olet pääsemässä yli pettymyksestä! Ja usko nyt, että teillä on ihan kivasti niitä huuruneniä ja mahdollisuudet raskauteen on aikas hyvät =) Nyt vaan nautit kesästä ilman hoitostressiä :flower:
On: mulla on vieläkin vähän epätodellinen olo, unohdan vähän väliä että raskaana ollaan. Oireita on tosi vähän, tietyt hajut yököttää enkä pysty juomaan enää kahvia vaikka olen aina rakastanut sitä :p
Kolmen positiivisen testin voimalla on vaan uskottava että raskaana ollaan ja eka ultra on 8.6. Jännittää ja pelottaakin että löytyykö sydämen syke sieltä, mutta eipä tässä muuta voi kuin odotella. Ja jos kaikki menee hyvin niin odotellaan tuonne 21.1.11 asti! Aika paljon ykkösiä tuossa lasketussa ajassa :D
 
scrap ja Nelli79 Isot kiitokset onnitteluista ja täytyy vaan toivoa, että kestää loppuun asti!
Toivotaan Nelli, että pääsette jo tähän kiertoon tekeen PAS:n. Toivoa on aina! Mutta kuten aikasemmin "keskustelimme", niin on muutakin elämää, kun nämä hoidot ! Ja myös siitä elämästä pitää yrittää nauttia, vaikka välillä vaikeaa olisikin!
Ja scrap mullakaan ei ihan hirveesti noita oireita ollu, eikä vieläkään. Ainoa on etumuksen turvotus, ei muuta....ei noista oireista/oireettomuudesta voi mitään päätellä! Me ollaan kaikki yksilöitä, eli nyt vaan positiivista mieltä!!
Paljon tsempityksiä ja ihania ilmoja.
Pakko kirjottaa pidempään, niin en ajattele niin paljon tupakkaa :x Tiedän, olisi pitäny lopettaa jo hoitojen aikana...nyt vaan kamppailua omien mielihalujen kanssa.
 

Yhteistyössä