Edessä ensimmäinen IVF

Hyvää Sunnuntai-päivää kaikille!

Nemi kiitos vastauksesta! Toivottavasti se sun iso folli pysyy punktioon asti kyydissä!

Miimii eiköhän sul oo oikein hyvät mahollisuudet raskautua, ku se on ennenki onnistunu b:)d

nukkapallo mukava kuulla, että puntio meni hyvin! Tsemppiä piinailuun :)

Nelli toivottavasti annoksen nosto auttaa ja follit ottaisivat loppukirin. Tsemppiä huomiseen ultraan! :)

karmilla sulle myös tsemppiä huomiseen ultraan!

tervetuloa Verna :flower: tsemppiä punktioon b:)d

karmilla ja Nelli on keskustellu hyvin tutulta kuullostavista asioista.. mua esim. tökitään harvasen päivä töissä, et. "noh joko on pullat uunissa? ;) " :eek: :kieh: :'( mä varmaan mottasen niitä, jos ne tökkii mun mahaa sit, jos on hoidosta maha turvoksissa |O

on: tänään dpo17 teinpä viel varmuuden vuoksi sen nega-testin, ku ei sitä vuotoa näy! ärsyttää vaan, ku tiistaina on vyöhyketerapia, ni maata siinä sit pahimmat menkat päällä alusvaatteisillaan kaksi tuntia :/
 
Halleberry Minäkin olen ollut kerran vyöhyketerapiassa sinä päivänä, kun menkat oli aamulla alkaneet. Oli aika huisia tuntemuksia kropassa ja menkkakivut kyllä helpottu. Toivottavasti sun vuoto alkaa pian!

Verna tervetuloa! Mullaki huomenna punktio ja eipä mullakaan todellakaan mahtisaalista ole tulossa :/ , mutta kunhan sen yhden kypsän sais ja sit päästäis siirtoonkin... Toivottavasti sulla kaikki ovat kypsiä ja pääset siirtoon asti! Tsemppiä huomiseen!

Nelli Toivottavasti huomisessa ultrassa on hyvät näkymät!

Mun työkavereista osa tietää meidän hoidoista ja 2 on käynyt itsekin hoidoissa, joten ne ei kysele ikäviä vaan yrittää tukea parhaansa mukaan. Molemmat sanoivat viime keskiviikkona, et jäät heti vaan saikulle, kun olin itkuisena töissä ja sanoin, et lääkäri antais saikkua. Onneksi on tollasia työkavereita, jotka ei ihmettele kun välillä on tippa linssissä ja hermo tiukalla. Huominen jännittää kyllä ihan hirveesti, ei niinkään se kipu vaan tulos. Realistiset odotukset on, et jos se yks kypsä solu tulis. En tiiä miten sitä kokoaa itsensä, jos käy taas samoin kuin edellisellä kerralla. Mut toisaalta, jos tuliskin kypsä solu, mut se ei sitten hedelmöittyis tai hedelmöittyis, mut lopahtais sit kuitenki. Hulluksi tulee, kun miettii näitä kaikkia :eek: Saapa nähdä saanko nukuttua ens yönä!

Tsemppiä kaikille!
 
Kiitos tervetulotoivotuksista :heart: !
Aamulla tosiaan edellä elämäni ensimmäinen (ja toivottavasti viimeinen) punktio. Nyt vasta on alkanu jännään tosissaan tuo toimenpide ja Nemi77 lisäksi saattaa olla toinenkin uneton... Meillä meni koko hoito tooossiiiii pitkän kaavan mukaan, koska Synarela ei tehonnut. 0-ultrassa oli ovulaatio käynnissä. Nyt pitkästä Synarelan käytöstä johtuen on ollut aika isot annostukset Puregon 225 + Menopur 75. Näillä eväillä oli siis muutamia rakkuloita kypsymässä. Milloin Nemi77 pistit pregnylin? Ihmettelin ajankohtaa la klo 21, ettei vaan olis ollu liian aikaisin. Samoin testipäiväksi (mikäli siirtoon asti päästään) mulle oli merkitty 2 vkoa punktiosta, vaikka täällä lueskellun perusteella useimmilla se on ollu 2 vkoa siirrosta?
Paljon tsemppiä kaikille ja voimia!
 
Tervetuloa Verna :flower:
Pitkä taival on teilläkin takana, toivotaan et eka ivf tuottaa tulosta.

Karmilla on varmaan mukavaa et mieskin haluaa osallistua hoitoon! Kasvusäteitä muniksille. Inhottavaa ku ihmiset eivät osaa ajatella kuinka kipeä asia lapsettomuus on ja aiheuttavat siten ikävää oloa.

Nemi Tsemppiä huomiseen!! Toivotaan et muutama solu tulee ja ne hedelmöittyy ja jakaantuu normaalisti!
Ihanaa et sulla on noin ymmärtäväisiä työkamuja!

on: tänään tuli käytyä pitkähkö kävely lenkki ja munaset kyllä ilmaisi ettei tää ollu hyvä veto. Munasarjoihin vihlas pari kertaa ihan kunnolla. No pitää olla tyytyväinen, kaippa ne siellä kasvaa.. Tänään viimeinen gonal piikki ja huomenna illalla sit pregnyl.. En kyl edes uskalla miettiä sitä keskiviikon punktiota ku alkaa jännittää hirveesti..

Peukkuja kaikille! Ens viikolla on paljon tapahtumia.



 
Verna Pistin pregnylin eilen 22.30 ja punktio huomenna 9.30. Lääkäri määräs pregnylin pistettäväksi 35 tuntia aikasemmin (yleensä 36 tuntia) ettei isoin munis karkais... Mihin aikaan sulla on punktio? Ei ole meillä ollu mitään puhetta vielä testipäivästä, kun ei ole päätetty siirtopäivääkään. Ilmeisesti keskiviikkona on, jos on mitään siirrettävää. Tsemppiä huomiseen!

Milli81 Juu, eiköhän ne sun munikset kasva, kun niin kovasti vihloo! Mulla ollu perjantaista asti sellasia kipuja ja se isoin tosiaan niin iso, et lääkäri käski ottaa tosi rauhallisesti. Otahan nyt loppupäivät rauhallisesti ennen punktiota =)

Voimia kaikille!
 
Mua on ruvennut jo NYT hirvittää tuo tarkka aikaraja noitten asioiden kanssa, kun mehän joudutaan matkustamaan Tampereelle aina bussilla ja junalla ja taas bussilla klinikalle siellä päässä, niin mitä jos junat myöhästelee tai jotain muuta tapahtuu??? :( Sehän on pilalla sitten koko juttu. Sehän pitää sen lääkärin kanssa syynätä tosi tarkkaan ja juna- ja bussiaikataulujen kanssa oikein että moneltako pistetään mitäkin ja monelta ollaan viimeistään klinikalla! Vai pitäiskö meijän vaan sitten olla vaikka hotellissa se yö, ettei vaan kulkuyhteyksien takia tuhoudu koko juttu... :/ Liikaa mietittävää..
 


ENSIKERTALAISET

...................................................................PUNKTIO......SIIRTO
Tavallisen tyttö.........IVF..............lyhyt........22.3.....................
Verna........................IVF............. pitkä........26.4
Milli81.......................IVF...............pitkä........28.4.......................
Nelli79.......................ICSI............lyhyt.........28.4................
karmilla........................................................29.4.................
Mörkötys..................IVF/ICSI.......................kevät
dreamar1.................IVF/ICSI.......lyhyt.........vko 19
tuulia84....................IVF..............pitkä.........vko 19
HaLLeBeRRy.............IVF/ICSI......pitkä.........vko 19
barbapörrö13...........IVF..............pitkä.........vko20
Pieni tiikeri...............IVF...............pitkä.........kesäkuu
tiu83........................IVF................................kesäkuu
Miimii-75...................IVF................................kesäkuu


PAS
.....................................................................SIIRTO
Mandalay.................1.PAS............................kevät
Mansikkainen79.......1.PAS............................vko 21


TOISELLA KIERROKSELLA

.....................................................................PUNKTIO.....SIIRTO
nemi77....................pitkä.............................26.4
leiska.......................lyhyt............................vko 20
garfield.........................................................syksy
Wiltsi1974.....................................................heinäkuu
[/color

PIINAILIJAT



................................................................SIIRTO........TESTIPÄIVÄ
Hope-75...................................................19.4.......
Nukkapallo.................................................22.4.................6.5





MYÖHEMMIN PLUSSAAVAT:
sadko, peppi1981, hertta1981, Solakka Silakka, MaM2




:heart: PLUSSANNEET :heart:



Helmikuussa: subway, Annabell-77, RouvaPapunen

Maaliskuussa
: alexsandria, Selma123 (luomu+), Silent whisper, hygsy












 
Huomenta! Ja mukavaa alkanutta viikkoa.Mä vaan ihmettelen et miks toi sumuttelu ei aiheuta mitääääään oireita,onkohan se ihan normaalia???Vai onko sitä jo niin hermoheikko,et stressaa jokaikisestä asiasta :headwall: Joo,ens viikol 0-ultra,kai sitä sit on fiksumpi.Koko viikonloppu meni kisupoikaa etsiessä,ei ole löytynyt vieläkään,nyyh.....
 
HaLLeBeRRy toivottavasti sun vuoto alkaa, kuulostaa kyllä ikävältä olla vyöhyketerapiassa jos vuotaa kovasti.

Verna myös tsemppiä punktioon! Menikö Pregnylin pistäminen hyvin?

Nemi toivottavasti sait nukuttua viime yönä, voin kuvitella että kaikenlaisia ajatuksia vilistää mielessä. Tsemppiä punktioon! Sulla on kyllä ihanasti asiat töissä kun on työkavereita kenen kanssa voi jakaa fiiliksiä.

Miimii, varmaan olisi oman mielen kannalta järkevää jos olisitte hotellissa edellisen yön? Me olemme myös pitkänmatkalaisia eli 350 km klinikalle niin ehdottomasti on tarkoitus yöpyä hotellissa. Eikös Kelalta voi saada jotain korvaustakin hotelliyöstä?

On: olin aamulla ultrassa ja kaikki solut ei valitettavasti ollut kasvaneet tarpeeksi. :( Neljä solua oli yli 20 (mikä ilmeisesti on se raja että voi onnistua?) Ja muut oli sitten alle :( Mulla on soittoaika päivällä että katsotaan nyt miten käy punktion kanssa.
 
Huomenta!

barbapörrö Ei mullekkaan tullu sumutteesta kummemmin mitään oireita..
Enemmänkin olin hyvällä tuulella. Mies kysy pistoksien aloituspäivänä et nytkö musta tulee se hormoonihirviö? mä tuumasin vaan et eiku se olis pitäny olla sumuttelun aikana.. Sanoi vain et eipä hän oo mitään huomannu. Et elä huoli, kyllä se siel vaikuttaa!

Miimii varmaankin punktiota edeltävä yö kannattaa olla klinikan lähistöllä, niin ei tarvitse stressata aikatauluista! Ja mun punktio aika on 10:45 ja pyysivät tulemaan paikalle viimeistään 9:30, kun mulle laitetaan tippaa antibioottia endon takia.

Nelli 4 solua on ihan hyvä määrä ja jos ovat kaikki viellä hyvän kokoisia!
Mulle lääkäri sanoi et ultralla on mahdotonta päätellä mikä solu on kypsä, ainoa mikä kertoo jotain on solun koko.

on: onko muilla tullu pistosten loppu vaiheessa runsaasti valkovuotoa? :ashamed:
Pakko pitää pikkuhousunsuojaa ettei oo housut märkänä.. :/
Eilen alkoi myös ihme hartiasärky, en tiiä onko ne muuten vaan jumissa vai onko munasarjat niin turvoksissa :/ Kun siitä aukiolotutkimusesta mulle tuli vähän sitä hartiapistosta..
Sit on vielä tissit kipeenä. mitäpä sitä ei tekis sen vauvan eteen..

Toivottavasti punktiolaisilla on menny hyvin, sit vaan otatte rennosti ja peukkuja et pääsette siirtoon!
Tsemppiä myös muissa vaiheissa oleville :heart:
 
Toisessa ultrassa käyty ..10 oli 14 millisiä, jatketaan 2 pv vielä puregonia ja orgalutrania ja ke on irroituspiikki.Perjantaina klo 9 punktio.
Jos pitää olla 20 millisiä niin mulla ei kyllä kerkee kasvamaan ennen vikaa piikkiä vai kasvaako ne vielä sen irroituspiikin jälkeen??kyselen tyhmiä...Saa sitten klinikalta vappupöhnät, ei tarvii juopotella(niinkuin mä muutenkaan oikeen mitää ottaisin) ;) Mulla tais nyt mennä läkkekatto täyteen,,ei oo kun muutamasta eurosta kiinni vissiin
 
Karmilla Pregnyl kypsyttää vielä soluja.
Mulle sanottiin et kypsät solut on 18-22mm kokoisia.
Kasvavat noin 2mm päivässä. Kyllä sun solut ehtii just sopivan kokoisiksi ja sulla on kuitenki ihan kiva saalis tulossa!
 
on: Punktio oli mulle helppo, ei juurikaan kiputuntemuksia. Jännitti ihan hirveesti, kun aluks kuulin laborantin sanovan, ettei ollu tässä mitään... Olin kuulemma ollu hengittämättä ja mies ja hoitaja katto, ku mun naama oli menny valkoseksi ja selkäki vähän kaarelle :eek: Sit helpotti, kun seuraavassa oli hyvän näkönen solu. Ite en ees huomannu, että olin hengittämättä. Yhteensä tuli 3 solua, mut yks niin pieni, et varmaan epäkypsä. Ihan hyvä mieli, kun yhtä lähettiin hakemaan. Nyt jännittää ihan hirveesti huominen. Saan soitella tuloksia 14-15 välillä. Tekevät ivf:n, kun miehen simpat oli niin hyvän laatusia =)

Mimii75 Juu, kyllä minäkin kallistuisin hotelliyön kannalle, ettei tarvi vielä ylimääräsiä stressailla kaiken muun lisäksi.

Nelli79 4 on hyvä määrä soluja ja vielä hyvän kokoisia =) , kyllä ihmettelen jos sulle ei punktiota tehtäis :eek: Tsemppiä loppu kasvatteluun!

Verna Miten meni?

barbapörrö Ei mullekaan tullu hirveesti oireita sumutteista. Päänsärkyä ehkä n. viimisen viikon. Kyllä ne sumut vaikuttaa, älä huoli!

karmilla Pregnyl kypsyttää vielä muniksia ja hyvä saalis sulla tulossa! Kyllä se hyvin menee tsemppiä!!

Milli81 Mulla oli viimisinä päivinä aika runsasta valkovuotoa, se ilmeisesti kuuluu asiaan.

Tsemppiä kaikille! Nyt pitää mennä lepäileen, kun tulee vähän heikko olo koneella olosta.
 
Eli toinen ivf menossa, helmikuun 1. päivä oli punktio edellisestä ja vain yksi solu saatiin, mutta ei päästy siirtoon. Silloin käytössä Puregon, nyt Synarela + Menopur 300 ja tänään kävin seurantaultrassa. Löytyi 2 rakkulaa kummaltakin puolelta, 12mm, 14mm, 16, 17mm eli aikamioista hajontaa..nyt sain ylimääräisen ultra-ajan ylihuomiselle ja silloin lääkäri päättää että onko punktio jo perjantaina vapunaattona vai pitkitetäänkö ensi maanantaille.. silloin taitaa nuo isommat olla jo liian isoja..

Nemi77: hienoa, että löytyi tällä kertaa useampi solu :) muistan et sulla oli ekassa hoidossa aika sama tulos kuin minulla, toivottavasti nyt menee paremmin!
 
Hei, pikakirjoitus ennen kuin illalla kirjoitan "kunnolla" eli kysymys, onko väliä mihin Pregnyl pistetään? Lääkkeen ohjeessa luki että hitaasti lihakseen (pakaraan, reiteen, olkavarteen).... Mua jännittää kun en ole aiemmin pistänyt muuhun kuin tuohon navan alle...
 
tervetuloa Verna :flower: ja toivottavasti tuli puntiosta hyvä saalis :)

barbapörrö voi ei! Toivottavasti kisu löytyisi! Tsemppiä sumutteluun!

Nemi ja Nelli tällä hetkellä ei huolestuta yhtään se, et jos vuodan huomisessa vyöhiksessä..kuhan nyt vuotas ennen keskiviikon 0-ultraa..

Miimii junat on mun kokemuksella aina myöhässä, joten kannatan myös sitä hotellia! :)

Nelli mä varmaan pistäisin tuohon olkavarteen.. tsemppiä Pregnylin pistoon ja punktioon! :)

Milli oon lukenu, et runsas vv on ihan normaalia tuossa vaiheessa :)

karmilla kyllä se Pregnyl vielä viimeistelee ne follit kypsiksi. Sul onki ikimuistoinen vappu tulossa :D

Nemi hienoa, että punktio meni hyvin! Nyt kun vielä hedelmöittyisivät! Hermoja tulosten odotteluun :hug:

illusia toivottavasti munikset kasvaa ja pääset punktioon b:)d

on: hermot menee, ku menkat ei oo vieläkään alkanu ja ylihuomenna olis jo 0-ultra. Polin hoitaja sano, et pitää tulla ultraan vaikka vuoto ei olis alkanu.. saas nähä meneekö aikataulut ja työvuorot ihan uusiksi vai peruuntuuko koko hoito :'(
 
Nelli, mä pistin Pregnylin kans navan alle vatsanahkaan lääkärin ohjeen mukaan. Mulla on nyt ollut torstaista lähtien lämpöä 37.3-37.4 (norm. 36.5). Soitin tänään ovumiaan ja eivät tienneet mistä johtuu. Lääkäri passitti verikokeisiin ja pissanäytteen antamiseen. Sinne siis huomenna jos jotain sit selviäis. Olo ei ole mitenkään kuumeinen, ihan normaali olo, välillä vihlaisee joko oikealta tai vasemmalta munasarjoista tai sit alavatsaa joskus nippasee. Turvotus palasi aamulla (loppu torstaina), mut nyt on taas ihan hyvä olo. Testipäivään viä viikko aikaa. Tsemppiä muille solujen kasvatukseen :heart:
 
Heippa!
Täällä myös punktio erittäin helppo ja kivuton toimenpide! :) Hyvät stressaamiset meni ihan hukkaan. N. vartti itse toimenpiteen jälkeen alkoi tuntua menkkakivun kaltaisia tuntemuksia ja sain heti lisää kipulääkettä. Kotona ei oo sattunut lainkaan, enkä oo ottanut lääkkeitä. Soluja tuli 7! Nyt vaan toivotaan, että edes yksi olisi siirtokelpoinen keskiviikkona. Mun testipäiväksikin korjattiin 2 vkoa siirrosta, edellinen info oli joku kämmi.

Nemi77: Toivotaan, että kolmesta saadaan myös siirtoon asti. Mentäis sitten täysin samoilla aikatauluilla. Hieno juttu, että tällä kertaa oli odotettua positiivisempi saalis.

Nelli79: Oon kans aina pistänyt Pregnylin navan alapuolelle. Mulla on tullut siihen joka kerta pistosta seuraavana päivänä aristava "läntti", mutta kuuluu kuulemma asiaan...

Milli81: Mulla myös todella runsasta vetistä vuotoa pari päivää ennen Pregnyliä.

Muille tsempit piinailuun ja piikittelyyn! Toivottavasti Nemin kanssa omilla kokemuksilla pystyttiin vähentään punktioon liittyviä pelkoja. Mulla on normaalit menkkakivutkin tuskasempia. Kokemukset on tosin yksilöllisiä, mutta mä ainakin jännitin turhaan...

:heart:
 
nii oon mäki pistäny Pregnylin ja Ovitrellen mahanahkaan..mut aattelin vaa, ku oli ohjeistettu lihakseen pistämään.. i.m. imeytyminen on erilaista, ku s.c.

Jos mul ois nyt sellanen tuuletus-hymiö, ni laittaisin sellasen tähän. Eli menkat alko! :D B) Mä oon niiiiiiiiin helpottunu!:heart: :snotty: Pysymme aikataulussa *huokaus*
 
Halle Jee, huippua. Eikös ole kummallista olla niin iloissaan menkoista!

Nemi ja Verna Teillä oli kyl ihan positiiviset punktiot, jospa se hellittäis itselläki jännitystä..Toivotaan et pääsette keskiviikkona siirtoon..

Mä tulen sit muutaman päivän perässä.. Tänään olis pregnyl klo 23 ja huominen odotellaan ja keskiviikko aamupäivällä punktio. Huh, pitää herätä aamulla aikaisin syömään ku pitää olla kuiten se pari tuntia syömättä.
Jospa siellä olis ne rupuset kasvanu ja saataisiin muutama kypsä solu! On kyl ollu pinkeä olokin et kaippa siel on jotain tapahtunu, mietityttää se hyperiki, mut tuskimpa sitä voi saada max 4 solusta..
Onneks muillaki oli ollu valkovuotoa, niin ei tarvi miettiä et onko seki nyt jotain epänormaalia..

Tsemppiä!
 
Hienoa HaLLeBeRRy! Nyt pääsette vihdoin asioissa eteenpäin... Mullahan menkat "aiheutettiin" tuossa tilanteessa Teroluteilla, kun Synarelalla ei tosiaan ollu mitään vaikutusta.

Pakko kommentoida vielä tuota Millin viestiä. Mulle sanottiin että pitää syödä tukevasti ennen punktioo, koska lääkkeistä voi tulla muuten huono olo. Eli vedin ihan kunnon aamiaissatsit ennen klinikalle lähtöä :whistle:
 
Mulle sanottiin että kevyt aamupala ja ohjeissakin niin luki jotka mukaani sain.kahvia ja teetä käskettiin välttämään, ettei tuu heti pissahätä.Omia eväitä kannattaa ottaa mukaan vaikka siekäkin kuulemma on tarjoilua..
Kyllä on jännittävä vappu tulossa, mulle soitetaan sitten perjantaisen punktion jälkeen lauantaina ...
 
Verna Aijaa ompas kummallista et on ihan päinvastaiset ohjeet. Mulle nimen omaan perusteltiin et lääkkeistä voi tulla huono-olo, jos laattaa niin ei tuu kokolattia täyteen tavaraa..
Ja mullahan on punktio aika tosiaan 10:45 ja pyysivät tulemaan viimeistään 9:30. Ja kysyin sit vielä syömistä, niin hoitsu sanoi et alkavat hetipuolin laittaa tippaa valmiiks ja mulla annetaan antibioottia endon takia.. Niin tuumasi vain et syödä kevyt aamiainen..
Ehtiihän siinä tulla nälkäkin.. en tiiä sit
 

Yhteistyössä