Edessä ensimmäinen IVF

Milli hienoa, että punktio meni noin hyvin! Toivottavasti kaikki hedelmöittyisivät ja lähtisivät jakautumaan! hermoja tulosten odotteluun :hug:

Kiitti Nemi :)

Mua jännitti ihan hirveästi, että sairastunko enne tuota ultraa mahatautiin, ku kaks yötä töissä siivoilin kauheita määriä oksennusta ja ripulia.. Illalla menin nukkumaan sillä tavalla, et ämpäri oli vierellä ja oksennus kurkussa..aamulla kahvi ei maistunut ja nyt on tosi väsynyt olo.. Olen niiin hirmuisen onnellinen, että pysyin suhtkoht terveenä ja pääsin käymään polilla :snotty:
 
Kiitoksia tsempeistä :heart: Tää on kyllä ihan huippu palsta!
Mullakin oli tosi ihanat hoitsut ja lääkäri. Lääkäri kyseli vielä et oliko sit niin paha juttu? no eihän se tietty ollukaan, mut ainahan se uus juttu jännitää. Tippa käteen taitaa tulla kiva mustelma, sen verran sinertää..

Onnittelut myös vernalle kyytiläisistä! toivotaan et pysyvät kyytissä seuraavat 9kk

Tsemppiä Hallelle pistoksiin, se taisikin olla sulle tuttua hommaa niistä insseistä..
Kiva et hoitohenkilökunta on mukavaa, se ainakin hieman rentouttaa. Toivotaan ettei mikään inha pöpö olis tarttunu ja pysyisit terveenä!

Barbapörrö, voi toivotaan että pikkukisu löytyy ja et ne menkat tulis sieltä!
 
muksumulle, KeTe10, miukumau Tervetuloa!

Illusia toi on kiva ylläri että oli enemmän miltä ensin näytti. Tsemppiä punktioon sullekin!

Verna kuulostaa hyvältä myös teidän siirtosaldo, tsemppiä paljon sinne!

Milli hyvä että sulla oli helposti mennyt punktio, osuvasti sanottu toi "kivaa kipulääkettä joka sai kattopalkit liikkumaan silmissä" :D Toivotaan että pääsette siirtoon asti!

HaLLeBeRRy kiva kuulla että pääset aloittamaan pistokset ja ultraan tsempit :)

Nemi aivan huippu-uutisia sulla! Nyt vaan sit jännäilemään, toi on varmaan eräällä tavalla se pahin osuus kun joutuu odottelemaan tuloksia.
ON:
Kiitos kaikille tsemppauksista, punktio on takana ja huh kun helpotti jännitys :) Mä olen kokenut tosi tärkeäksi tämä palstan, saa purkaa ajatuksia ja kysyä mieltä askarruttavia kysymyksiä. Siitä :hug: kaikille!
Milli, se on ihan totta että vaikka itse toimenpide ei olisi paha niin se että tilanne on uusi, riittää jännitykseen. Itsellä meni todella nopeasti koko homma, menin yksin vaikka alunperin mietin että mies tulisi mukaan mutta hoitaja suositteli että mies menee antamaan samaan aikaan näytteen ja se oli ok mulle vaikka ensin tuntui oudolta. No, menin siis sinne huoneeseen ja laitettiin tippa kyynärvarteen ja siitä vähän rauhoittavaa ja kipulääkettä ja sitten lääkäri alkasi hommiin. Tosin en tajunnut että hän teki sitä itse punktiota, jotenkin ajattelin että hän ensin ultraa tms. :LOL: Pari kertaa pienesti vihlaisi mutta ei yhtään mitä ei voisi kestää. Sitten toimenpide olikin jo ohi ja mä tyhmänä tokaisin että ai tässäkö se nyt oli... ;) Ja saalis oli 14 solua :):) Mikä on paljon enemmän mitä odotettiin mutta noista todennäköisesti on osa epäkypsiä mutta kuitenkin. Nyt vaan on peukut ja varpaat pystyssä että joku edes hedelmöittyisi. Meillä kuulemma tehdään osa ICSI:llä ja osa IVF:llä... Vaikka alunperin siis oli tarkoitus ICSI suoraan, en tiedä miksi näin.
Nyt on ihana olla kotona ja klinikalla otin yhden Panacodin ja sillä olen pärjäillyt että ei muuta kuin lepoa nyt. :)

 
Verna Onnea kahdesta kultahippusesta :heart: :heart: , nyt niillä vaan määräaikainen 9kk vuokrasopimus :D Oishan niitä huuruneniä ollu ihana saada,mut jospa me ei niitä tarvittais!

Nelli79 Ihan mahtava saalis =) ! Eiköhän noista varmasti siirtoon päästä ja pakkaseenki jää. Hienoa, et punktio meni noin hienosti! Jospa sun miehen simpat oli niin hyvät, et haluavat kokeilla osaan ivf:ää? Nyt on kyllä jännät viikot edessä... pitää yrittää olla niinku mitään ei olis meneilläänkään :LOL: , mitenhän se onnistuu... Varmaan pitää hirveesti keksiä kaikkea ohjelmaa.
 
Onnea Nemille ja Vernalle vuokralaisista! Varmaa mahottoman ihana fiilis! Voi, kun iteki ois jo tossa kohtaa ja ois yks etappi saavutettu. Koko ajan saa jännittää; kasvaako mitään, hedelmöittyykö ykskään, kiinnittyykö ja pysyykö 9kk matkassa mukana. Aurinkoisia piinapäiviä ja lämpöisiä ajatuksia! Perässä tullaan...toivottavasti!

Nelli79: sul oli sen verran hyvä saalis, et on "varaa" kokeilla molempia. Meillä oli kans tarkotus tehä pelkkä ivf, mut jos tulee hyvä määrä muniksii, niin tehään molemmilla tyyleillä. Meille sanottii, et ivf:ä suositaan, jos vaan mahdollista, koska siinä "luonto tekee vielä viimeisen päätöksen". Ite kun olisin toivonu enemmän icsi:ä :/

Te, joilla kyytiläiset matkassa, kuinka aattelitte esim. vapun viettää? Ts. kuuluuko alkoholi millään lailla kuvioon? Mul ois näillä näkymin siirto ke:na ja seuraavana la:na pirskeet. Aattelin, et uskaltaako ottaa sivistyneesti siideriä, vai keksinkö jonku antibiootti-antabusreaktio-verukkeen...Jostain luin, et kun alkio on siirretty, niin siihen ei voi omalla toiminnalla vaikuttaa positiivisesti, eikä negatiivisesti. Ja toisaalta, jos luomuna oisin raskautunut, ni enhän ees tietäis, et mun sisällä on soluiksi jakautunut alkio :$

En uskaltanu lihavoida nimimerkkejä, ku en oo vielä oppinu ja ois menny varmasti läskiks koko teksti =)
 
Nemi ja KeTe kiitos onnitteluista, toivotaan tosiaan että jää edes jotain hyviä noista soluista. Itse pelkään että kato käy koska vipassa ultrassa niitä pienempiä (alle 15) oli monia niin nehän eivät voi olla kypsiä. Ja sitten kaksi isompaa oli ilmeisesti jo liian isoja että oli kaksi keltarauhasrakkulaa joita ei voinut puhkaista tms. En tiedä, meni vähän ohi ne lääkärin sanat siinä punktiotilanteessa.

Joo mä olin yllättynyt tuosta IVF-valinnasta mutta tuo kuulostaa järkevältä että jos on enemmän soluja niin koitetaan molempia. Meillä vaan on miehen sperma ollut niin laadultaan heikkoa että siksi ajattelin että IVF ei tule kyseeseen mutta kai ne lääkärit tietää... ;)

KeTe, mulle klinikalla hoitaja sanoi jo etukäteen että voi hyvällä omallatunnolla ottaa lasin kuohuviiniä tms. drinkin että se ei siirtoa/hoitoa vaaranna. Tämä tietenkin hälventää muiden silmissä epäilyjä. Hän sanoi että tätä mietitään usein mutta aina ei ihmiset uskalla kysyä niin siksi mainitsi nyt vapun tienoilla erikseen. Mutta aion silti olla vaan kotona kuivin suin koska jouduin ottamaan töistä loppuviikon sairaslomaan niin siinä on jo syy pysyä kotona myös perjantaina.
 
KeTe Mulle ei erikseen sanottu mitään alkoholista, en kyllä kysynytkään. Piikittelyjen aikana lääkäri sano, et 2 lasia saa ottaa. Joskus olen kuullu puhuttavan, että lasi punkkua oletetun kiinnittymisen aikoihin vois tehostaa verenkiertoa ja auttaa alkiota kiinnittymään. Mutta onkohan toi sit ihan luotettava juttu? Ite olen ollu "tipattomalla" reilut pari kuukautta, joten kukaan kaveri ei ihmettele mun juomattomuutta. Osa tietääki hoidosta, etteivät senkään takia ihmettele. Joudun tod.näk. ottaa pirskeiden aikana luget suun kautta, ku siellä ei oikein onnistu makoilla puolta tuntia. Lääkäri sano, että et sit erotu porukasta, kun luget voi hurahtaa hieman päähän suun kautta otettuna :LOL: Mut niinku Nelli sano, niin lasillinen ei varmaan mitään haittaa.

Nelli Meilläki ois varmaan tehty osaan ivf ja osaan ics, jos soluja olis tullu enemmän. Päädyttiin sit ivf:ään, kun miehen simppanäyte oli sen verran hyvä (joskus ollu huonompi). Ja aateltiin ottaa riski sen suhteen, että saapi luonto tehdä viimeisen päätöksen.
 
Nelli79 Hieno saalishan sieltä tuli kuitenkin! Pidetään peukkuja et mahdollisimman moli hedelmöittyy ja saatte myös pakkaseen alkiota. Ja hienoa et sullekkin tuli ihan hyvät kokemukset punktiosta, niin jos toisen kerran joutuu niin ehkei niin paljon jännitä.
Olisko niistä kahdesta sitten solut jo karannut , kun eiks se keltarauhanen tule sit munarakkulaan kun se solu on sieltä häippässy, tiiä häntä en mä mikään lääkäri ole, mut toi olis ehkä mun arvio.

Meitä tosiaan pyydettiin aikaisemmi paikalle kun tiputtivat mulle antibioottia suoneen, endon takia. Siinä sit annettiin esilääkityksena 5 tabua, pari kipulääkettä ja jotain voltarenia ja diapami. Ja mies meni samoin tein antamaan näytettä ku mulle alettiin laittaa tippaa ja oli siis mukana punktiossa. Olinki sanonu miehelle et voi sitten katella mun kasvojen ilmeitä ja pyytää lisää kipulääkettä jos en itte älyä pyytää. Kerran se sanoiki siitä, ja sit sai taas tujauksen suoneen. Hoitsu kyseli monesti et muistahan hengittää? heh, kaippa sitä jännitti paljon et hengitys oli aika pinnallista.

Jos tästä kyytiläinen saadaan niin itse aijon olla vapun ja piinailu ajan kyl ihan tipattomalla, ihan vaan varmuuden vuoksi. Tuskimpa siitä lasillisesta tms olisi haittaa mut näin olen ajatellu. Meillä ei kyl olekkaan mitään pirskeitä tiedossa.

illusia ompas mukavaa et saalis on hieman suurentunut. Tsemppiä perjataille!
 
Milli joo toi kuulostaa nyt vähän tutulta mitä sanoit että solut on jo karannut niin tulee keltarauhanen :) Harmi koska luulin että ne eivät voi karata ennen aikojaan kun on nuo lääkkeet ollut mut näköjään voi.
Sullehan laitettiin sit endon takia kunnon coctail ;) Onko sulla nyt mitään tuntemuksia vai ootko ottanut kotona vielä lääkettä? Tuo on aika kätevä että mies ja hoitsu lukee ilmeitä jos ei itse huomaa kaikkea esim. hengitystä :LOL:

Nemi joo toi on siinä mielessä kyllä järkevän kuuloista että IVF eikä ICSI että tulee se "luonnon valinta". Toivotaan parasta :)
 
0-ultra takana ja kaikki oli niin kuin pitääkin. Sumuttelut jatkuu neljä kertaa päivässä, mutta vain yksi suihkaus kerrallaan. Hoitaja piti pistosopetuksen ja sain tarvittavat vermeet mukaan (neulat, ruiskut, ampullien aukaisijan ja astian, johon laitetaan käytetyt neulat). Harjotuksessa sähläsin ampullin kans, että pari haavaa tuli, mutta jospa nyt tänä iltana sujuisi vähän paremmin . Ensi viikon tiistaina seuraava ultra.

Kaikille kovasti tsemppiä! :flower:
 
sanomaan Nemille hurjasti onnea ja tsemppiä piinaviikoille! Aivan mahtavaa et siirto onnistui ja meni ihan erilailla kuin viimekerralla :hug: Itse saan vielä piinailla perjantaihin ensin et tuleeko yhtään solua :headwall: Kirjoittelen kuulumisia ja viestiä perjantaina laajemmin =)
 
Nelli Joo olihan siinä niitä nappuloita :D
Otin siellä toimenpiteen jälkeen särkylääkkeen, viissin joku normi burana.
Kotona en oo ottanu mitään, nyt täs vähän kuulostelen oloa. Ei mitään pahempia kipuja oo, mut tuntuu niinku suolessa olis kauheesti ilmaa :ashamed: Ei kiva.
Mut 600 ibuxin on tuossa vieressä jos alkaa tuntuun siltä. Mut mä ajattelen et turha kait noita tabuja on nappailla varan vuoksi jos pystyy olemaan ilmanki.

Ja ikävä kyllä ne lääkkeet ei estä solun karkaamista, sellasiakin ikäviä juttuja olen kuullut et esim toisesta munasarjasta on karannut kaikki solut ennen punktiota.. :/

tuulia84 Hienoa et ultrassa kaikki näytti hyvältä! Onhan se lasiampullien avaaminen vähän kinkkistä, mut kyllä sä siitä suoriudut. Nyt vaan soluja kasvatteleen.
 
illusia76 kiitos :heart: , munisten kasvattelu ja kypsyttelysäteitä puhaltelen sinulle :whistle:

Milli81 Hyvä, jos ei ole kipuja! Mulle hoitaja antoi kotiin punktion jälkeen ibuxin 600mg, kun sanoin, että kotona on vain panadol 500mg. Olenkohan oikeassa, kokeneemmat varmaan tietää paremmin, mut eikös ibuxinissä ole myös tulehduksia estäviä / parantavia aineita? Mutta toisaalta sulle on kyllä annettu antibioottiakin jo suoraan suoneen. Minä söin ibuxinit varmuuden vuoksi, vaikkei hirveitä kipuja ollutkaan.

tuulia84 Ampullin katkaisu alkaa kohta tuntua helpolta, usko vaan =) Tsemppiä solujen kasvatteluun!
 
kiitos millille ja nemille tsempeistä ja teille kovasti onnea kyytiläisistä, jotka tarraavat kiinni seuraaviksi yhdeksäksi kuukaudeksi!

nyt on mahassa ensimmäinen satsi fostimonia. kaikki meni muuten ok, mutta se ampullin aukaiseminen :headwall:. taas tuli pari viiltohaavaa lisää oikeeseen etusormeen. hoitaja antoi mulle vissiin menopurin ampullien aukaisijoita, jolla nyt väänsin auki. taidan huomenna kokeilla omaa fostimonin aukaisiaa tai sitten mies saa hoitaa sen aukamisen :D. noh, pääasia että lääke on siellä missä pitääkin.
 
Se olis sit eka piikitys takana B)
Purin taas tyynyä :kieh: ja mies pisti. Mä en kun pidä kovinkaan pal noist neuloista.
Polillaki kun kerrottiin mitä on eessä ni itkua siin sit penkis tuhersin...ei neulakammoselle kauheen kivaa hommaa...ja nyt jo pelkään kun täs tulee pari iltaa kun tarttis itte laittaa:/ tarttee men varmaa naapurin ovikelloo soittelee ja pyytää apua :LOL:
 
Verna oltiinki viimeks kirjoteltu melkee samaan aikaan, et en tajunnu sun kirjotusta ollenkaan! Voi, että miten ihanaa, että säki oot saanu pienet sinne minne ne kuuluuki seuraavaks 9kk:deks!! :heart:

Milli oon samaa mieltä, et tää on ihan huippu palsta! Toivottavasti olosi pysyy hyvänä, eikä tarviis niitä kipulääkkeitä syödä :)

Nelli kiitti :)! Mahtavaa, et sullakin meni punktio hyvin! Nyt vaan koitat lepäillä ja juoda tarpeeksi! Hermoja tulosten odotteluun :hug:
Vähänkö mä nauroin tolle sun kommentille: :LOL:

Tuo on aika kätevä että mies ja hoitsu lukee ilmeitä jos ei itse huomaa kaikkea esim. hengitystä
KeTe mulla ei oo vielä kyytiläistä, mut oon silti vapun juomatta, ku oon töissä ja muutenki aijon olla koko pistoshoidon ajan ilman :)

tuulia hienoa, kun ultrassa oli kaikki niin, ku pitääki! Tsemppiä pistelyyn! b:)d

Miukumau tsemppiä pistelyyn! :)
Mulla myös mies pisti ja hienosti pistikin :D huomenna pistän sit ite, ku mies on töissä..pitää vaan tehä se niin nopeesti, et ei kerkee harkitsemaan
 
Täällähän on hulinaa :D Kiitos vastauksista. Mulleki sanottii, et piikitysten aikaa max. 2, ku pitää yrittää muutenki nesteyttää, ni alkoholi vaa poistais. Kehtasin kysyy kätilöltä ja se sano, et voi olla hyväki ottaa situkka, et on rennompi fiilis ;)

Toi luge-pointti on kyl hyvä. En ehkä kaverin polttareissa makoile puolta tuntii lauteilla :LOL: Pitää varmaa heittää, et on ollu hammastulehdus ja syön kuurii siihen.
Oon kyl yrittäny elää melko normaalisti hoidoista huolimatta, ja pyrkiny sillä tavalla estämään, ettei tää oo ainoa asia mun elämässä. Vaikeaahan se ajoittain on, ja keskittyminen muihin asioihin hieman herpaantuu.

Enää kaksi tuplapiikitys-iltaa...toivottavasti :) Kauniita unia kaikille! Näänköhän taas unta mun munasoluista :p
 
Huomenta kaikille!Mietiskeken tässä että onkohan puregon/orgalutran ja nyt tää irroituspiikki tehonneet toivotulla tavalla kun mulla ei oo oikeestaan muita oireita kuin rintojen turpoaminen.Huomenna on punktio klo9 ja pelottaa niin vietävästi se ja siitä tuleva tulos.Onneks oon illan töissä niin on muuta ajateltavaa,muuten pyörisin koko illan palstalla ja miettisin ja miettisin
 
Tuulia kiva että 0-ultrassa kaikki oli ok. Ei muuta kun eteenpäin! Kurja jos noi ampullit on vaikeita. Meillä oli sama juttu Pregnyl-ampullin kanssa, päreiksi meni. Tulee mieleen että eiköhän noita voisi pakata vähän järkevämmin... ja luontoystävällisemmin.

Illusia tsemppiä perjantaille!

Milli hyvä että ei ole pahemmin ollut kipuja sullakaan kotona mutta tuo ilmä suolessa ei kuulosta miellyttävältä ;) Toivottavasti menee ohi!

Miukumau Ikävä että sulla on piikkikammo, mietin just eilen mitä kaikkea tässä on viimeisien viikkojen aikana joutunut kokemaan niin olisi tosi kurjaa jos piikit vielä kaiken lisäksi tuottaisi ongelmia. Mutta toivotaan että niinä päivinä kun olet yksin niin saat jonkun apuun ettei tarvi yksin panikoida!
Halleberry mulla oli myös toi taktiikka että pistää niin nopeesti ettei ehdi ajattelemaan ja se toimi :D

KeTe tää oli niin hauska "En ehkä kaverin polttareissa makoile puolta tuntii lauteilla" :LOL: Toi hammastulehdus on varmaan ihan hyvä vaihtoehto tohon tilanteeseen. Kuulostaa tosi järkevältä toi sun toteuttama filosofia että elää mahdollisimman normaalisti koska se on tosiaan totta että mitä enemmän sitä näihin hoitoihin keskittyy niin sitä vaikeammaksi se muu elämä menee. Sulkeutuu ikään kuin itseensä ja pois siitä normi sosiaalisesta elämästä. Mä olen välillä joutunut ihan tietoisesti sulkemaan hoitojuttuja pois mielestä kun ahdisti liikaa ajattelu ja toistaiseksi on vielä onnistunut.

karmilla oikein paljon tsemppiä huomiseen punktioon, toivotaan paljon laatusoluja! :) Mulla oli myös rinnat turvonnut ton Orgalutranin aloituksen jälkeen.

ON: Avalta soitettiin vähän aikaa sitten että 14 solusta 12 oli kypsiä ja 6 oli hedelmöittynyt! Olin tosi onnellinen :):) 4 solua oli yritetty IVF:llä mutta miehen vasta-aineiden takia epäilivät että mikään solu ei hedelmöittynyt. Eli kaikki oli hedelmöittynyt ICSI:llä :) Huomenna sitten siirtoon, ihana ajatus että tästä on päässyt jo monen portin läpi siihen että oikeasti olisi mahdollisuus tulla raskaaksi. Hui.
 
IVF-info takana. Eipä siellä juurikaan mitään uutta selvinnyt. Jos päästään sitten aikanaan punktioon saakka, saan antibioottisuojan ennen sitä ja jos pääsee siirtoon saakka, alkioita siirretään yksi. Lääkäri ei vielä tiennyt alkavatko hoidot kuitenkaan vielä touko-kesäkuussa-vai joudutaanko odottamaan heinäkuulle. Siellä on ajoittain ruuhkaa. Lääkäri soittelee ensi viikolla ja kertoo enemmän.

 
karmilla Eipä mullakaan hirveästi tullu oireita orgalutranista (jota käytin ekassa hoidossa)+ pregnylistä. Oikeastaan oireet tuli vasta viiveellä. Nyt on ollu pari päivää rinnat arat ja munasarjoissa tuntemuksia, joiden luulen johtuvan pregnylistä. Punktiosta olen varmaan jo toipunut ja en usko, että luget olis vielä hirveästi ehtiny oireita aiheuttaa (ekat laitoin eilen illalla). Tsemppiä siihen punktioon ja toivottavasti tulee hyvä saalis! Hyvin se menee =)

Nelli79 Jee, ihanaa =) Onnittelut! Nythän teillä jää pakkaseenkin alkioita.

Pieni tiikeri Toivottavasti pääsette aloittamaan hoidon mahdollisimman pian ja tsemppiä odotteluun!

MiukuMau Tsemppiä, toivottavasti piikitykset tulis sulle helpommiksi. Piikin nopea pistäminen on myös täällä havaittu hyväksi tekniikaksi

Olen vielä tän päivän saikulla, huominen on muutenki vapaapäivä. Siivosin vessan kaapeista ekan ja tän hoidon ylimääräset roskat pois, oli aika terapeuttista =) En ole pystyny ekan hoidon jälkeen edes katteleen välineitä. Säilytin vaan tarpeelliset tavarat, mutta toivottavasti me ei niitä tarvittais enää... Olen yrittäny lähettää kullannupuille viestejä, että ne löytäis mun kohdusta hyvät kodit itselleen ja malttaisivat pysyä siellä :heart: :heart: Jännitys ja pelko yrittää nostaa päätään, mutta yritän nyt ajatella mahdollisimman positiivisesti ja rentoutua niin paljon kuin vaan mahdollista. Onneksi pääsee rappaamaan pihaa tässä parin päivän sisään, jos nyt nuo ilmat vaan pysyis kohtuullisina :kieh: Viime viikolla ois ollu niin nättejä ilmoja puuhastella pihalla, mutta olotila oli sen verran tuskanen, että piti vaan maata aurinkotuolissa. Mikä ei sekään tietenkään ikävää ole ;) =)
 
Ihanaa Nelli et noin moni hedelmöittyi
Se on varmaan ihan kiva tietää, et jos ei tuoresiirrosta tärppää, niin sitten voi tehä PASseja, ne on kuitenkin aina kropalle hellävaraisempia.


on: ei oo soittoa kuulunu ja olivat sitten perskulen peruneet sen soittoajankin, et ei oo mitään tietoo millasia solut oli ja kuinka moni hedelmöittyi..
Mut kaippa sitä mennään huomenna kyytiläinen hakemaan. :D
Kipujakaan ei ole ollut, mut masu on kyl vähä turpea.. kaippa se lievä hyperi voi tulla vaikka oli vain muutama solu.

Karmilla Tsemppiä punktioon, kyllä se hyvin menee ja toivotaan monta hyvää solua!

pieni tiikeri Tsemppiä hoitojen odotteluun
 
Piti vielä tulla kirjoittaan on: Soitin äsken lapsettomuuspolin hoitajalla ku mittasin 37 lämmöt, et onko normaalia. Kuulema ihan ok, mut kävi sit kysyyn ivf-hoitajalta et oliko punktiossa mitään erikoista. Ei ollu ja hoitsu oli huikannu et siirtoon päästään JEEE :D
 

Yhteistyössä