Edellinen syntyi syöksyllä, onko käynnistys nyt mahdollinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sarabi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sarabi

Jäsen
10.03.2006
203
0
16
Minulla on kaksi synnytystä takana, esikoinen -03, synnytyksen kesto 7,5h ja toinen lapsi -04, synnytys kesti 2,5h. Toisen lapsen ponnistus 1minuutti. Edellisestä synnytyksestä on aikaa 4 vuotta, joten mietin että mitenkähän tällä kertaa käy. Minulla on tulossa keskustelu kätilön kanssa joten voin kai mainita tästä hänelle.
En viimeksi ehtinyt saamaan kuin ilokaasua ja kipukynnykseni ylittyi niin että silmät pyörähtivät päässä ja mieskin hätääntyi ihan tosissaan. Tällä kertaa haluaisin lempeämmän synnytyksen, joten kertokaahan kokeneet että onko käynnistys mahdollinen?
Olen menossa kätilöopistolle jos se vaikuttaa asiaan(joskus päätökset sairaalakohtaisia).
sarabi rv27+3

Mä olen synnyttänyt kaikki 4 melko vauhdikkaasti. Esikoisen synnytys kesti 4,5h. Toinen 2,5h. Kolmas 2h9min. Neljäs 1h36min. En ole koskaan saanut käynnistystä. Kaksi ensimmäistä syntyi Jyväskylässä. Ja kaksi seuraavaa Tampereella. Neljännellä vauvalla oli vielä loppuvaiheessa vähän lapsivettäkin, ja edellinen synnytyskin oli jo noin nopea ja meiltä sairaalaan n.90km matka, niin silti ei saanut käynnistystä, vaikka neuvolantäti sitä halusikin. Mutta tosiaan, voi olla ihan sairaalakohtaisia nämä päätökset. :hug:

Mulle mainittiin käynnistyksen mahdollisuudesta jo heti tokan lapsen syöksysynnytyksen jälkeen. Nyt kun kävin rakenneultrassa, ultrannut kätilö otti asian esiin, kun kävi ilmi, miten tokani on syntynyt. Ja sairaala on myös Kättäri.

Eli todennäköisesti saisin käynnistyksen ja sitä jopa suositellaan. Mulla vaan on se, että itselleni toisen lapsen luomusyntymä oli hyvin lempeä, eikä lainkaan traumaattinen kokemus, ja käynnistyksistä en ole kuullut juuri muuta kuin negatiivista. Nimenomaan siitä niitten rajuudesta.

Kaikkein mieluiten varaisin kätilön kotiin! Olen vähän päätymässä sille kannalle, että en halua käynnistystä... täytyy vaan yrittää lähteä heti ekasta supistuksesta.

Yhteistyössä