Clomittarien plussaketju (lapsettomuushoidoista plussanneet)

Ai niin, varhaisultrassa käytiin vähän reilu kaks viikkoa sitten. Olin kuullut että jotkut pääsee kunnalliseen varhaisultraan pelkän epäsäännöllisen kierron tai pelon takia. Rupesin sitten laskemaan omia perusteita: pelko, epäsäännöllinen kierto, pco, lääkitys ja sen aiheuttama monikkoriski, aiempi keskenmeno. Soitin sit neuvolaan ja kysyin olisko mahdollista ultrata, niin lupasivat että voivat katsoa neuvolan omalla aatamin aikasella, huonolla laitteella.
Oli helpottavaa huomata että masussa oli oikeasti joku kohdun sisäpuolella ja sydän löi :heart:

Todella epäreilua että jossain paikoissa pääsee kunnalliseen varhaisultraan helposti ja jossain ei ollenkaan vaikka perusteita olisi enemmänkin kuin minulla.
 
miss_piggy
Mulla oli kunnallinen varhaisultra, kun takana oli keväältä se keskeytynyt keskenmeno ja tämä raskaushan tosiaan alkoi clomeilla ja ilman seurantaultraa. Täällä vissiin ei oo tapana mitään seurantaultria tehdä.
 
Poca_______25.5.2014________VU 11.10.______3.c+cf

Yritin saada koodikielestä selvää ja kirjoittaa oman rivini. Mulla ei siis ole laskettu aikaa, mutta laskureilla osuisi tuohon. Muutan sitte, jos tulee muutosta.

Meillä hoitojen piirissä olevana varhaisultra tarjotaan kunnallisella puolella.
Yritin varata aikaa, mutta aikoja oli tosi rajoitetusti. Aika meni kauheen myöhälle ja koska sitä ennen on yksi tilaisuus, jossa on ehkä pakko kertoa jollekin, varasin ajan yksityiselle 11.10. Mies oli valmis maksamaan koko jutun, on niin innoissaan :) Mietin vaan, että voiko tuosta ultrasta olla sikiölle (anteeksi Mimmuskainen ;) ) haittaa?? Eikö varhaisultra kuitenkin oteta emättimen kautta?

Täällä mietittiin sykkeen ilmaantumisen aikaa: mulle sanoivat ajanvarauksessa, että varhaisultraa voisi varata viikosta viisi lähtien, mutta varmin olisi viikosta seitsemän eteenpäin, niin sydänäänet varmasti kuuluvat.

Poca rv 5 + 3 (??) ja Toukka
 
Ketjussa mukana

Nimi_______LA______Seuraavaksi___plussau shoito&muuta


PikkuJellona..5.8.13.................... .........6.c+pr+ins,30v,2.lapsi
titiuu85........12.10.13.....NL 17.7, N 30.7....3.c,27v,1.lapsi,pco
fenixlintu......20.10.13................ .....2.c,37v,2.lapsi
Hempukkainen..27.11.....RU 16.7..........tk (3.c+l),27v,1.lapsi
Hyy2.............6.12.13.....RU 29.7..........c+pr,26v,2.lapsi,pco(1/2)
Neppu......... 8.1.14.....NL17.7,RU30.8..1.ivf (lyhyt kaava),27v,1.lapsi,pco
NiQ...............17.1.14............... ... ........5.OI+ins
miss_piggy...7.2.14..N 15.7,NPU 19.7,RU 24.9..t+1.c,31v,1.lapsi,kkm 02/13,lievä pco
takkuapina.....22.2.14...NTU 6.8,NL 6.8......3.c,26v,1.lapsi,pco
Pumppeli.....10.4.2014.....NPU 30.9........2.c.......pco,2.lapsi,30v
Mimmuskainen...17.4.2014..NPU 4.10...1Letrozol...1.lapsi, selittämätön
Poca......25.5.2014.....VU 11.10.........3.c+cf

Syntyneet:

Tikkerituu..... 10.7.13.....tyttö
 
Poca Ei kai siitä haittaa ole, en minä ainakaan ole kuullut, että olis. Mut on jo kahdesti ultrattu alakautta, ensin oli 6+5 ja sitten 9+4 ja ei kummallakaan kerralla mitään sanottu, että olis haittaa vauvalle, meinasin itekin kirjottaa sikiö, mutta se on vauva :D

Mulla on mielialat heitelly ihan hirveesti, mieskin on välillä ihan kauhuissaan kun oon niin pahalla päällä ja hermostun kaikesta. =/ En vaan malta pitää mölyjä mahassani =| Onko teillä muilla mielialat heitelleet?
 
  • Tykkää
Reactions: Poca
miss_piggy
Muakin on ultrailtu alakautta, ja eihän siitä oo sikiölle mitään haittaa, kun sikiöhän on siellä sikiö/ruskuaispussissa, joka suojaa sikiötä. Samoinhan vois sitten miettiä että vahingoittaako seksi vauvaa kun siinäkin tungetaan sisälle joku epämääräinen uloke :D Mut on siis ultrattu alakautta 7+4 ja joskus rv 16, ja mahan päältä nt-ultra 11+1 ja nyt RU sitten ensi tiistaina.
 
Ketjussa mukana

Nimi_______LA______Seuraavaksi___plussau shoito&muuta


PikkuJellona..5.8.13.................... .........6.c+pr+ins,30v,2.lapsi
titiuu85........12.10.13.....NL 17.7, N 30.7....3.c,27v,1.lapsi,pco
fenixlintu......20.10.13................ .....2.c,37v,2.lapsi
Hempukkainen..27.11.....RU 16.7..........tk (3.c+l),27v,1.lapsi
Hyy2.............6.12.13.....RU 29.7..........c+pr,26v,2.lapsi,pco(1/2)
Neppu......... 8.1.14.....NL17.7,RU30.8..1.ivf (lyhyt kaava),27v,1.lapsi,pco
NiQ...............17.1.14............... ... ........5.OI+ins
miss_piggy...7.2.14..N 15.7,NPU 19.7,RU 24.9..t+1.c,31v,1.lapsi,kkm 02/13,lievä pco
takkuapina.....22.2.14...NTU 6.8,NL 6.8......3.c,26v,1.lapsi,pco
Pumppeli.....10.4.2014.....NPU 30.9........2.c.......pco,2.lapsi,30v
Mimmuskainen...17.4.2014..NPU 4.10...1Letrozol...1.lapsi, selittämätön
Hipsunpöpsy...18.4.2014...Taukokierto.. 2.lapsi
hiulu....19.5.14.....VU 30.9......3.c+pr+ins, 2.lapsi, selittämätön sekundääri
Poca......25.5.2014.....VU 11.10.........3.c+cf


Syntyneet:

Tikkerituu..... 10.7.13.....tyttö

Muoks: Hipsunpöpsy lisätty listaan :)
 
Viimeksi muokattu:
mullekin sen rivin voisi lisätä jossain vaiheessa..

Hipsunpöpsy...18.4.2014...Taukokierto..2.lapsi


niskaturvotusultraa en ole vielä varannut, nyt tiistaina käyn labrassa jättämässä pissanäytteen ja otattamassa sikiöseulan verinäytteet.
Sitten varailen aikaa sokerirasitukseen ja tuohon ultraan.
 
Hipsunpöpsy Munkin pitäis noissa verikokeissa käydä, pitää kattoo jos huomenna kävis tai keskiviikkona tai ihan viimeistään ens viikolla :)
Joudutko sinäkin kahesti sokerirasitukseen? Munkin pitäis sinne varata aika, valmiiks jo ällöttää ajatus siitä, että ei saa syödä mitään moneen tuntiin. Pitää varmaan ukko ottaa kuljettajaks mukaan :D
 
Hipsunpöpsy Mulle sanottiin, että 9+0-11+6, näköjään vaihtelee nuo aika paljon =/
Ja mulla on tänään menossa 10+4. Oon taas kipeenä niin sen takia en tiiä saanko itteeni raahattua tuonne tällä viikolla :( Tää on jo toinen flunssa, kurkkukipu joku mikä lie paska mikä on tän raskauden aikana :(
 
Heipä hei!

Ihana saada uusia plussanneita ketjuun mukaan.:heart:

Tunnustan, että en ole täällä käynyt pitkään pitkään aikaan.:| Töissä kuviot ihan sekaisin kun muutama viikko siellä ja toinen täällä. Pitkä sijaisuus loppui elokuun puolessa välissä. Nyt koitan rääpiä töitä sielä mistä saan. Loppuvuosi pitäisi vielä töissä olla ja sitten äippälomalle. Tai näin laskeskelin että saan paremmat äippärahat jos jään tämän vuoden puolella. Kun mulla olis mahdollista jäädä vasta ensvuoden puolella. Onko miss piggy laskeskellut koska jää äippälomalle?

Vointi on ollut hyvä pumppelin mainitseman väsymyksen väistyttyä. Se väsymys oli kyllä jotain karmaisevaa joskus 11 viikon tienoolla ja kesti muutaman viikon pahempana.

Nyt on viikon verran tuntunut liikkeitä masussa. Oli ne ekat kerrat kyllä jänniä, ja kun ei tiennyt oliko se vauva vai menikö masussa vaan ilmaa:D Masu on kasvanut jonkun verran. Ei sitä enää saa vedettyä "sisään" piiloon.

Rakenneultraa kovasti odotellaan, se on 8.10. Ja ekassa sokerirasituksessa käyty, siellä tulokset normaalit. Koko sokerirasitus oli yllättävän positiivinen kokemus, pelkäsin että sokerivesi tulee ylös tai että pyörryn kun takana oli paasto.


takkuapina 18+4

Ketjussa mukana

Nimi_______LA______Seuraavaksi___plussau shoito&muuta


PikkuJellona..5.8.13.................... .........6.c+pr+ins,30v,2.lapsi
titiuu85........12.10.13.....NL 17.7, N 30.7....3.c,27v,1.lapsi,pco
fenixlintu......20.10.13................ .....2.c,37v,2.lapsi
Hempukkainen..27.11.....RU 16.7..........tk (3.c+l),27v,1.lapsi
Hyy2.............6.12.13.....RU 29.7..........c+pr,26v,2.lapsi,pco(1/2)
Neppu......... 8.1.14.....NL17.7,RU30.8..1.ivf (lyhyt kaava),27v,1.lapsi,pco
NiQ...............17.1.14............... ... ........5.OI+ins
miss_piggy...7.2.14..N 15.7,NPU 19.7,RU 24.9..t+1.c,31v,1.lapsi,kkm 02/13,lievä pco
takkuapina.....20.2.14......RU 8.10.........3.c,26v,1.lapsi,pco
Pumppeli.....10.4.2014.....NPU 30.9........2.c.......pco,2.lapsi,30v
Mimmuskainen...17.4.2014..NPU 4.10...1Letrozol...1.lapsi, selittämätön
Hipsunpöpsy...18.4.2014...Taukokierto.. 2.lapsi
hiulu....19.5.14.....VU 30.9......3.c+pr+ins, 2.lapsi, selittämätön sekundääri
Poca......25.5.2014.....VU 11.10.........3.c+cf


Syntyneet:

Tikkerituu..... 10.7.13.....tyttö
 
miss_piggy
takkuapina: Oon työttömänä tällä hetkellä, joten äippälomaa tässä kaiketi vietetään jo tällä hetkellä :D
Tänään oli RU ja kaikki ok. Poika on todennäköisesti tulossa :)

20+4
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Miss_piggy ihanaa että kaikki oli kunnossa, onnea todennäköisestä pikkuprinssistä :heart:

Mulla on vasta ens viikon maanantaina np-ultra, millään ei jaksais odottaa sinne asti. Eilen kuuntelin ensin alkuillasta dopplerilla, luulin löytäneeni äänet. Mutta illemmalla kokeilin vielä uudestaan ja tajusin että ne aiemmat äänet olikin oma syke, koska oli niin hidas ja samanlainen ääni löytyi toisestakin kohtaa. Mutta kun jonkinaikaa vielä etsin, niin löytyi ne oikeat, huomattavasti nopeammat äänetkin :heart: :heart:

muoks: mun täytyy kans käydä sokerirasituksessa ainakin kaks kertaa, kun ensimmäisessä raskaudessa oli raskausajandiabetes. Sen takia täytyy ensimmäisen kerran käydä viikoilla 12-16 ja toisen kerran sitten niillä viikoilla kun normaalistikkin jos käydään vaan kerran. Useemmin täytyy käydä jos sokerit on pahasti koholla. En usko/toivo että täytyy, ainakin viimeksi oli vaan lievästi koholla eikä tarvinnut insuliinia tms. Mittailin vain ja vähän mietin mitä suuhuni laitan.

Pumppeli ja Tyyppi 11+5
 
Viimeksi muokattu:
Ketjussa mukana

Nimi_______LA______Seuraavaksi___plussaushoito&muuta


titiuu85........12.10.13.....NL 17.7, N 30.7....3.c,27v,1.lapsi,pco
fenixlintu......20.10.13................ .....2.c,37v,2.lapsi
Hempukkainen..27.11.....RU 16.7..........tk (3.c+l),27v,1.lapsi
Hyy2.............6.12.13.....RU 29.7..........c+pr,26v,2.lapsi,pco(1/2)
Neppu......... 8.1.14.....NL17.7,RU30.8..1.ivf (lyhyt kaava),27v,1.lapsi,pco
NiQ...............17.1.14............... ... ........5.OI+ins
miss_piggy...7.2.14..N 15.7,NPU 19.7,RU 24.9..t+1.c,31v,1.lapsi,kkm 02/13,lievä pco
takkuapina.....22.2.14...NTU 6.8,NL 6.8......3.c,26v,1.lapsi,pco
Pumppeli.....14.4.2014.....RU 27.11........2.c.......pco,2.lapsi,30v
Mimmuskainen...17.4.2014..NPU 4.10...1Letrozol...1.lapsi, selittämätön
Muruli...1.5.14....VU 4.9....NL 3.9...1.ivf, 31v, 1.lapsi
hiulu....19.5.14.....VU 30.9......3.c+pr+ins, 2.lapsi, selittämätön sekundääri
Poca......25.5.2014.....VU 11.10.........3.c+cf


Syntyneet:

Tikkerituu..... 10.7.13.....tyttö
PikkuJellona...10.8.13.....poika


Muoks(30.9): Muutin omia tietoja ja poistin Hipsunpöpsyn listalta :'(
 
Viimeksi muokattu:
Mäkin liittyisin ketjuun mukaan:) Mulla oli mennyt jotenkin ihan ohi tämä ketju ja etsiskelin jo toisessa ketjussa hoidoista plussanneita.

Muruli...1.5.14....VU 4.9....NL 3.9...1.ivf, 31v, 1.lapsi


Aivan alkuvaiheilla mulla oli jonkin verran kipuja, ja oonkin ehtinyt käydä jo kolmessa seurantaultrassa. Onneksi nyt on tilanne rauhoittunut. Nyt sitten tietenkin huolettaa, kun ei raskausoireita juuri ole, paradoksaalista..

Muruli 8+5
 
Hellurei! Täältä neppu ja helmi 25+6 pitkästä aikaan. Raskaus on mulle maailman ihanin asia, mutta yhä joka päivä pelottaa. Olen kaiken ihanuuden keskellä kärsinyt kos jonkinmoisista kivuista, jotka tietty joka kerta saa mut säikkymään. Olen ollut kovin väsynytkin joten lähes kaikki energia mennyt siihen että jaksan vielä töissä. Äitiyslomalle kun pääsee vasta marraskuun lopussa.

Mukavaa että palsta on saanut eloa! Ja lisää plussanneita tulee jakamaan ajatuksia.

Misspiggylle onnea poikalupauksesta! Mutta mikä ihaninta että kaikki kunnossa!

Koitan vähä tsempata itseäni ja kirjoitella useammin.
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Miss_piggy: Onnea poikalupauksesta! :)

Meillä olis ens viikolla perjantaina vasta ultra, jännittää niin pirusti vaikka kahesti ollaankin jo käyty kattelemassa pikkusta :)
Kävin tänään verikokeissa ja kukaan ei ollut sitten maininnu, että olis pitäny mennä ennen kymmentä, että olisivat voineet ottaa kilpirauhaskokeetkin :kieh: Että huomenna sitten uudelleen. Ja sokerirasitukseen pitäis varata aika viikoille 14-18. Kauheesti muistettavaa ja kun ensimmäinen raskaus niin kaikki on tosi uutta ja kaikkia tuntemuksia säikkyy helposti.

Mimmuskainen ja kyytiläinen 10+5
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
miss_piggy
Täällä sokerirasituksesta ei vielä mitään tietoa noin ajankohdallisesti, mutta on kyllä tulossa, kun ikää on 30+, ilmeisesti se on joskus rv 26. Varmaan ensi kerralla neuvolassa joka on 14.10, varaillaan sitten aikaa tohon sokerikokeeseen.

20+5
 
Yö meni valvoessa ja vessassa ravatessa. Paperiin tuli illalla värillistä limaa. paniikki oli valmis ja itkuhan siinä tuli. limaa ei tullut enää puolen yön jälkeen mitään, eikä housuihin asti edelleenkään. Soitin aamulla neuvolaan ja kätilö sanoi,että pitäisi olla ihan normaalia. Väri oli tosiaan haalean vaaleanpunaista ja myöhemmin illalla oranssihtavaa,paksua valkovuotoa.
Olin eilen salilla ja treenasin suht reippaasti, liekö edesauttanut asiaa.
Nyt vaan sormet ristiin,että ei enää tulisi.
Onko muilla ollut värillistä valkovuotoa?

Tänään rv 10+5
 
Hipsunpöpsy Mulla ei ole tässä raskaudessa ollut minkäänlaista punertavaa vuotoa. Mä oon ymmärtäny että tollaset pienet määrät on ihan normaaleja. Niin kauan kun pikkuhousunsuoja riittää, ei pitäis olla hätää. Sit jos on runsaampaa, eikä pelkkä pikkarisuoja riitä, niin sit yhteyttä lääkärille ja tarkastamaan tilanne.
Sillon kun tuli keskenmeno, mulla alkoi ensin 2-3 päivää aikasemmin pienempi vuoto. Mutta sekin oli ihan selkeesti verta eikä vaan verensekaista valkovuotoa. Ja sit parin päivän päästä alkoi reilumpi vuoto ja kaikki tuli pihalle :'(
Eli ota ihan rauhallisin mielin jos ei enempää vuotoa tule ja ehkä vähän rauhallisempi treeni seuraavan kerran salilla ;)
 
miss_piggy
Ei ole ollut tääläkään punertavaa vuotoa paitsi ihan alkuraskaudessa, mutta valkovuotoa sitäkin enemmän. En voi olla päivääkään ilman pikkuhousunsuojaa tai on housut limassa.
Treenistä en osaa sanoa, kun itse jätin salihommat suosiolla jo huhtikuussa. Jatkan sitten ensi huhtikuun/toukokuun vaihteessa jäsenyyttä. Liikunnaksi suositeltiin ainakin täällä sellaisessa raskausajan liikunta-tilaisuudessa esim. uimista, venyttelyä, jumppaa, pyräilyä, kävelyä.
 
Mulla ekassa tuli muutama tippa ihan verta joskus muistaakseni joskus 10-12viikolla. ei mitään hälyttävää siis kuitenkaan ollut, soitin päivystykseenkin, sanoivat että ihan rauhassa vaan, ihan tavallista jollei liity kipuja/ylly. Ja en ollu riehunu mitenkään, töissä istunu koko päivän. Vähäinen vuoto on suht normaalia -toki voi olla merkki jostain ikävästä, mutta harvemmin, jos on kertaluontoista ja kivutonta.

nyt sama kuin miss piggyllä, pikkuhousunsuoja pitää olla koko ajan

6+2
 

Yhteistyössä