Clomittarien plussaketju (lapsettomuushoidoista plussanneet)

Jospa minä nyt uskaltautuisin tänne, plussa siis testiin pärähti 8.8.2013 ja laskettu-aika olis 17.4.2013 ellei nyt päivä muutu kun ultraan pääsee. Meillä olis siis ens viikolla ollut naistentautien puolelle pariskunta-aika jolloin piti jatkoja miettiä. Se vaihtuikin sitten varhaisultra-ajaks. Kauhee pelko, että siellä ei olekaan mitään =/
 
  • Tykkää
Reactions: Neppu_ ja NiQ
Mimmuskainen, onnittelut! Tunnistan niin tuon tunteen alussa, että jos siellä ei olekaan mitään.
Mutta luulen ja uskon, että ultrassa näet pienen möykyn oikeassa paikassa! ?


Täällä jatkuu iltaisin harjoitus supistus kohtaukset kivuliaina. Ei taida kohta olla enää normaalia. ..
Pelottaa. Taas. Onneksi pari viikkoa sitten kohdun suu oli vielä kiinni.
 
Onnea Mimmuskainen! Ja tervetuloa joukkoon! Toivottavasti ensi viikolla näette ihanan pienen sykkivän siellä ultrassa! Ja pelko on valitettavasti tuttua täälläkin. Pienoinen kun on jo heti alusta niiiiiiin tärkeä ja rakas :heart:

Voih Neppu sinua, olethan sairaslomalla supistusten takia? Nyt otat ihan iisisti, että vauva pysyy vielä piiitkäään masussa. Mä olin silloin supistusten takia viikon pois kun oli sellaista voimakasta menkkakipua about 15 viikosta eteenpäin. Sen jälkeen kun oli kesän alussa muutaman viikon loma niin supparit oikeastaan loppui. Lepo siis selkeästi auttoi superpaljon. Eikä vaan pelkästään siis fyysinen lepo vaan se, että ei ollut työ- eikä kouluressejä! Nyt onkin harkkasupistuksia vähän väliä (mm.ylämäissä), ja heti kun töissä iskee joku kaamea ressi, niin heti supistaa.. Eli nyt vaan yrität ottaa ihan iisisti! Mä myös! :)

Vauva myllertää mahassa edelleen aika lailla, mutta on jo siis pää alaspäin. Ahdistus ei ole enää niin voimakasta tytön liikkuessa -enemmänkin sattuu kun neiti potkii kylkiluihin! Ja hassua, että koko maha heiluu tytön riehuessa, siis niin, että ulkopuolisetkin näkevät! :)

Täällä neuvola nyt parin viikon välein ja sitten kerran vielä se neuvolalääkäri.. Ja sitten ehkä mennään sinne yksityiselle, että päästäisiin vielä näkemään ja kuulemaan, että kaikki vauvalla ja kohdussa hyvin! Muuten ei mitään erikoista.. Kovin malttamattomina vaan siis odotetaan, että olisi lokakuu ja pieni ihanuus tulisi ulos masusta!

Tuutte sitten mimmuskainen ja neppu heti kertomaan ihania uutisia ultrista!

Mitä teille muille kuuluu?

titiuu & mini 32+4
 
Tänään siis ultrassa käyty, viikkoja 6+5, vastaa viikkoja 6+2, mutta kuulemma selittyy ovulaationajankohdalla kun oli myöhemmin se. Koko 6,6mm ja sydämen sykekin näkyi ultrassa <3

Vinkkejä kaipailisin, onko jollain jotain vinkkejä pahoinvointiin? Mulla oli aluks sellasta pahoinvointia mihin auttoi kun söi jotain pientä, tänä aamuna olikin sitten ekan kerran kun kävin treffeillä wc-pytyn kanssa, oikein kunnolla halailtiin pari kertaa :D Tuolla Poliklinikalla sanoi kätilö, että jotain pientä syötävää yöpöydälle ja mielellään kylmää, että se voi auttaa. Mies jo mietti, että ostaa mulle ja vauvalle minijääkaapin sängyn viereen :D
On tuo mieskin niin ihana <3 Oikeesti kuvitelkaa, se eilen illallakin puhu mahalle ja pyys vauvaa olemaan nätisti ettei äidillä oo pahaolo :D No pitkäänhän tätä jo ehdittiinkin toivomaan ja nyt vihdoin saatettais jopa saada meille oma pieni perhe :)
 
  • Tykkää
Reactions: NiQ
miss_piggy
Mimmuskainen:Koita hommata pahoinvointirannekkeet, juo limpparia tai vettä, syö hedelmiä esim. viinirypäleitä, nektariineja tai mitä nyt mieli tekee. Myös esim. lasillinen piimää ja näkkileipä auttoi täällä pahoinvointiin :)

).( Saikulla ma-ke. Alkoi toissa yönä ihmeelliset mahakivut ja eilen käyty lääkärissä. Selitystä ei löytynyt kivuille mutta vauvalla kaikki hyvin. Pääsin tyyppiä kurkkaamaan taas ultran kautta. Epäilen että kipuilu johtuu jostain lihaslukosta, kun vasemman puolen selkälihakset on jumissa. Säteilee vaan ikävästi vasemmalle puolelle alamahaan ja munasarjoihin :whistle:

piggy ja 16+4
 
miss_piggy Jätän suosiolla sen piimän kokeilematta tai halailen pönttöä vielä tiuhemmin :D Mistä niitä rannekkeita saa ja onko niistä hyötyä? Ehkä nyt vielä katson millaseks tää pahoinvointi menee =/

Muokkaampa tähän nyt vielä, että Mimmuskainen ja 6+5
 
Viimeksi muokattu:
Mimmuskainen onnea hyvistä ultrakuulumisista!
Mulla ei auttanu ranneke, tai voi olla etten sille myöskään antanut kauaa mahdollisuutta.
Mutta auttoi se, että mulla oli yöpöydällä aina appelsiini tai satsuma kuorittanu ja viipaloituna, ja kun aamulla heräsin, söin sen ennen kuin nousin.
Miehet on kyllä söpöjä, mun mies aina kuori ja viipaloi mulle sen appelsiinin mun yöpöydälle, joka ilta :heart:

titiuu te ootte todella seuraavina, ihanaa :heart:

Hyviä vointeja tänne kaikille ja tsempit!

omia kuulumisia: Mulla alkoi lauantaina menkat. Mikä on aika hurjaa kun viimeks alkanu luonnostaan menkat yli kuus vuotta sitten, ennen e-pillereiden aloittamista. Toki voi olla vaan tää yks kierto, jos hormonit vielä sekaisin ja pco vasta alkaa heräileen taas.
Ens viikon maanantaina on jälkitarkastus (jännittää ihan sikana) ja ens viikon torstaina on aika lapsettomuuslääkärille. Eli toivottavasti päästään yrittään uutta raskautta pian.
Turha varmaan edes sanoa miten surullinen edelleen oon, mutta ollaan miehen kanssa kuitenkin aateltu, että toivotaan kyllä että pian saataisiin uusi mahdollisuus.
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Hei ihanaiset! Tänään on jännät päivät. Kauan odotettu ru lähestyy puolen päivän jälkeen. Nukuttua tuli varmaan koko yössä. Pelottaa ja jännittää. Vielä ku kestäisi tän työpäivän alun.

Mimmuskainen, mullakin ainut helpotus oli säännöllinen syöminen vaikka alas ei mennytkään kuin tomaatit ja vesimelooni pääsääntöisesti.

Piggy, toivottavasti kivut hellittää. Täälläkin vaikka minlälaista kipuilua. Mutta syyksi sain nyt virtsatientulehduksen :-( oli kaikki arvot plussalla kuulemma.

Tsemit muillekin ja ihanaa, harmitonta odotusaikaa! ???
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Pikakuulumiset täältä onnen keskeltä. Tuntuu uskomattomalta, että pienellä on yhä kaikki kunnossa.Ainut että "pieni" on 50g liian iso. Varoitteli mua diabeteksesta pcon ja jo kohonneiden arvojen takia. Kuha ei enää tarvis piikitellä.
Mut tänään on tähänastisen elämäni onnellisin päivä! Kiitos oma mieheni ja Helmi! :)
Nimi siis ei vaihtunut eemeliksi... ;)

Terv. Koko päivän onnesta itkevä neppu ja helmi 21+2

Mä niin toivon tätä onnea teille kaikille ja clomittarien puolelle!
Peukut pystyssä ja sormet ristissä päivittäin :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Neppu_ Ihania uutisia, itse ei tarvii edes vielä haaveilla rakenneultrasta, täällä ollaan niin alkutekijöissä vielä.

luna_82 Toivon sydämeni pohjasta, että saatte pian uuden mahdollisuuden, tuo on niin väärin, että ensin joutuu ikuisuuden yrittämään ja sitten se matto vedetään pois jalkojen alta :( Saako kysyä, että oliko ennen sitä rakenneultraa teillä mitää erikoista havaittu? =/ Ja onko tuollanen kuinka yleistä sitten, pystyykö ne sun tulevissa raskauksissa sen aiemmin toteamaan? Vai voiko tollanen sattua vaan kelle tahansa, ettei oo korkeempi riski siihen, että seuraavassakin olisi jotain? Anteeks nää kaikki kysymykset, mutta ei se huoli siihen lopu kun plussan saa testiin, aina saa jotain jännittää.

Mimmuskainen ja pikkunen 7+2
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Mimmuskainen Kiitos :heart: Meillä oli kaikki ihan normaalisti ennen rakenneultraa, ei merkkejä mistään poikkeavasta:/ Ja rakenneultrassakin kaikki muu oli hyvin paitsi se nestekertymä. Jos ylihuomisen jälkitarkastuksessa ei kerrota patologin tuloksissa ilmenneen mitään uutta, jotain mitä ultrissa ei näkynyt, niin kyse on vain sattumasta, huonosta tuurista. Jotain vain mennyt pieleen kun pieni on kasvanut. Lääkärit sanoivat että todennäköisesti on kyse sattumasta, ei mistään perinnöllisestä ja ei siis mitään riskilukua toistumiselle ole (ellei nyt sitten sattumalta kävisi sama huono tuuri uudestaan). Mutta se varmistunee maanantaina.
Nestekertymä oli kyllä sen kokoinen, että se olisi kyllä jo aiemmin varmaan näkynyt, mutta en tiedä oliko se olemassa jo nt-ultrassa, ja olisiko hoitaja sitä osannut silloin katsoa. Tuo CPAM (eli se nestekertymä) joka meillä todettiin, on harvinainen ja vaikka se todettaisiinkin niin se harvoin johtaa raskauden keskeytykseen, koska usein on kyse vain pienistä nestekertymistä, joiden kehitystä vain seurataan raskauden loppuajan ja leikataan sitten pois kun vauva on syntynyt, jos tarve. Meillä vaan kävi huonossa tuurissa vielä ylimääräinen huono tuuri, kun kertymä oli niin iso että se ei mahdollistanut enää keuhkojen tervettä kehittymistä:/

Mutta harvinaistahan se on että jotain menee pieleen. Tiedän että on turha sanoa että älä pelkää:/ Mutta koita kuitenkin nauttia raskaudesta ja olla pelkäämättä liikaa, koska vaikka minulle kävi miten kävi, toivoisin että olisin osannut nauttia raskaudesta niin paljon kuin mahdollista. Koska se on ihanaa.. ja jos jotain sitten kävisikin, ei siihen vain voi varautua, se sattuu joka tapauksessa:/ Toivon itse että jos joskus olen vielä raskaana, osaisin olla iloinen kun on ilon aika, enkä murehtisi liikaa etukäteen ja kuluttaisi silloin onnen päiviä murehtimiseen:)
Vaikka normaaliahan se huolestuminenkin on, mutta ettei liikaa:)
Toivottavasti kaikki menee nyt jatkossa kaikilla hyvin!
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Hei vaan! Dpo 12, tuli testiin plussa! 3.clomi + pregnyl + inssi kierto, joka olisi jäänyt viimeiseksi inssiyritykseksi, jollei olisi onnistunut :) Nyt vaan jännittää, että onko näitä 1 vai 2, kun 2 follia oli silloin ultrassa näkyvissä. Esikoinen näkyi plussana vasta viikko menkkojen myöhästymisestä ja tämä nyt 2 päivää ennen, että että... voisiko siitä päätellä jotain? ehkä ei...oli varmaan herkempi testi nyt kuin silloin... Ja siis totta kai jännittää, että ultrissakin olisi kaikki hyvin. Onko teistä moni mennyt varhaisultraan ja pääsisikö kunnan kautta varhaisultraan, jos lapsettomuushoitotausta eli kohdunulkoisen suurentunut riski tai kaksosraskausriski? Vai onko se omakustanteista anyway, jos haluaa tietää? Me oltiin siis yksityisellä hoidoissa, että sinne jos haluaa niin se maksaa tietysti lisää.

Hirveen epätodellinen olo, en oikein vieläkään usko, että oikeasti odotan toista. Ainoa oire, josta päätin testata oli repäsy kipu sen jälkeen kun olin kaverin luona rehkiny talkoissa muutaman tunnin, työnneltiin kiviainesta kottareilla (raskaana olevalla tosi sopivaa puuhaa varmaan...) Ja siis ylipäätään se epäusko siitä, että hoidot onnistu! Lääkäri oli tässä inssissä niin pessimistinen ja sitä mieltä, ettei clomit sittenkään sovi mulle...mutta toisin kävi. Kai? Ainakin 2 eri merkkistä testiä väittää niin.

3+6
 
NiQ
Paljon onnea Hiulu! Muistanko väärin vai onkos teillä esikoinen poika? Muistan kuulleeni, että pojasta ainakin saattaa raskaustesti näyttää paljon myöhemmin plussaa kun tytöstä...? Meillä oli myös sama tilanne inssissä, eli kaksi follia irtosi mutta yksi vauva nyt kyydissä vain on :)

Mitäs muille kuuluu? Meillä oli rakenneultra tuossa viikolla. Kaikki oli oikein hyvin ja sukupuolenkin vauva tahtoi näyttää. Meille taitaa siis ihan oikeasti tulla vauva alkuvuodesta :heart: Liikkeitä on tuntunut jo nelisen viikkoa ja alkavat olla jo aika voimallisiakin :)

NiQ ja "Orvokki" 22+0
 
hiulu ONNEA <3

Mä en osaa päivittää listaa, mutta jos joku osaa niin mutkin vois laittaa sinne listaan

Mimmuskainen_ laskettuaika olis 17.4.2014 ja seuraavaksi olis se NP ultra 4.10 (Menikö oikein, tarkotan sitä ultraa missä mitataan se niskapoimu tai se?) ja Letrozol oli hoitona, oon 24v vielä ja 1.lapsi ja selittämätön lapsettomuus.


Luulin, että kun oon raskaana niin tää on tosi ihanaa ja rentouttavaa. No nyt on tullut menettämisen pelko esiin. Minä en halua menettää tätä pikkusta :( Mua pelottaa, että tää menee kesken tai jotain pahaa tapahtuu. Eihän sille mitään mahda, mutta niitä asioita vaan miettii. Ja sitä, että sittenkö taas odotetaan seuraavat 4,5 vuotta uutta mahdollisuutta. Yritän toivoa, että kaikki menee hyvin, mutta silti se pelko aina jostain tulee esiin. :( Täällä pahoinvointi on voimistunut, nyt joutuu jo pönttöä käydä halailemassa melkeen joka päivä. Pitää syödä vähän, mutta usein niin olo helpottaa, mutta jos syö yhtään liikaa niin tulee kaikki ulos.

Saataisko tänneki ryhmään nyt vähän eloa, kun tuntuu, että hirmu hiljasta on täällä :)
 
Hei pitkästä aikaa!

Ihania uutisia tullut roppakaupalla! Onnea Neppu ja Niq tyttölupauksista (?) :)

Ja onnea Hiululle plussasta ja tervetuloa mukaan! Nyt vaan jännätään, että onko siellä masussa montakin asukkia! Kyselit varhaisultrasta. Me käytiin silloin useampaan otteeseen, mutta käytiin yths:llä / yksityisellä, eli maksettiin koko lysti itse -oli kyllä sen arvoistakin! .. Toki kannattaa kysyä julkiselta puolelta, jos vaikka pääsisittekin siellä käymään!

Mimmuskainen! Taitaa raskaushormonit jyllää, kun tuli tippa linssiin kun kerroit sun miehestä! Minijääkaappi ja höpötykset masulle :heart:
Ja voih, tuo sun pahoinvointi.. Täällä oli aika voimakasta pahoinvointia about 24 raskausviikolle asti.. Huonoon oloon auttoi milloin mikäkin "mieliteko". Aamulla oli just tosi tärkeä syödä ensimmäisenä jotain. Jos vaan join jotain, ni tuli heti ylös. Juttuja mitkä auttoi pitkin pvää (mm.töissä): viinirypäleet, miniporkkanat, minitomskut, merkkarikarkit, mehukeitot, appelsiini. Noh, varmasti olet jo itselle löytänyt parhaat jutut pahoinvoinnin lievittämiseen.
-Ja tuosta pelosta. Sekin on valitettavan tuttua täällä :( Nyt ehkä alkaa helpottaa kun vauva on sen verran iso ja liikkuvainen, että tunnen neidin niin hyvin (mm.missä jalat, peppu ja kädet on)

Luna :heart: Käyn koko ajan clomittarissa lukemassa sun uutisia. Toivottavasti pian pärähtää ovisplussa ja että saatte pian uuden raskauden alkuun! Ja ihana, että jälkitarkastuksessa ei todettu mitään esteitä uuteen yritykseen! Olette paljon mielessä ja toivon, että pieni enkelipoika saa pian sisaruksen :heart:

( . ): Täällä alkoi mammis ja hirmuinen flunssa, joka jo onneksi paranemaan päin. Neuvolalääkäri on ensiviikolla ja neuvolat siitä eteenpäin kerran viikossa. Neuvolassa kaikki ollut hyvin! Vauvalle on jo kutakuinkin hommattu ehkä kaikki tarpeellinen ja nyt pitäisi alkaa pesemään pienen pieniä vaaleanpunaisia vaatteita valmiiksi neidin tuloa varten :heart:

Ihanaa syksyistä viikkoa mammoille! Ja ainiin, yritän osaltani ainakin ryhdistäytyä kirjoittelemaan tänne useammin! Ja toinen, en osaa päivittää kans tota listaa?


Titiuu ja hikotteleva rakas 35+4
 
miss_piggy
Pelot on ihan tuttuja täälläkin. Eikä asiaa auta se kkm joka oli helmikuussa, ja jonka LA olis huomenna :( Mutta jotenkin olen siitä päässyt jo yli.

Tänään pitäis mennä kaupungintalolle johonkin seminaariin koskien raskausajan liikuntaa, ja huomenna aloitan asahi-liikunnan joka on raskaana oleville ja pienten lasten äideille :) Ensi viikolla neuvolakäynti ja RU onkin sitten jo 24.9. Halutaan kyllä sukupuoli tietää ehdottomasti jos sen nyt vaan suinkin saa selville. Eipäs täällä muuta. Maha ei ole kasvanut vielä juuri laisinkaan, mutta toivottavasti se pikkuhiljaa tuosta alkaa isontumaan :D

18+5
 

Yhteistyössä