Clomittarien plussaketju (lapsettomuushoidoista plussanneet)

Minä en ehtiny sitä pahoinvointiranneketta ostamaan ja nyt on alkanut jo helpottamaan. Töissäkin työkaveri sanoi, että näytän jo paljon virkeemmältä. Tietäispä vaan kuinka paljon mua oikeesti VÄSYTTÄÄ.

Ultrassa käyty ja niskaturvotus mitattu, oli normaali. Nyt kuulemma perjantaihin mennessä soittavat jos riskiarvo hälyyttää kun siinähän tutkitaan muutakin kuin vain tuo niskaturvotus. Onkohan kuinka iso todennäkösyys, että se hälyyttää kun mulla ei ikää ole edes 25 vielä ja niskaturvotus oli normaali? Osaako kukaan sanoa vai pitääkö tässä pelätä vielä perjantaihin asti, että soittavatko vai eivät. Huoh...

Oon tässä nyt yrittänyt ottaa rennosti ja olla stressaamatta. Mutta silti on kokoajan taustalla sellanen pelko ettei kaikki meekään hyvin :( Pääsekö siitä pelosta millään eroon? Kun eihän siihen itse voi vaikuttaa, mutta kaikki me täällä ollaan toivottu lasta ja yritetty ties kuinka kauan niin luoko se vielä jonkun extrapelon tähän päälle? :(

Eikös tässä nyt kumminki alkais pikkuhiljaa olemaan se niin sanottu pahin riskiaika ohi? =/

Joko titiuulla alkaa olemaan tukalat oltavat?

Ainii muuten ostin sen koti dopplerin, toivottavasti löydetään sillä pikkusen äänet <3

Mimmuskainen ja kyytiläinen 12+4
 
Viimeksi muokattu:
Poca Niin on täälläkin soittoaika vaan tunnin päivässä ja keskellä päivää. Meillä vielä hankala soittaa kesken töiden neuvolaan joten aina joutuu etukäteen miettimään ja suunnittelemaan koska soittaa. Ja sopia vapaat neuvolakäynneille kun ne pitää hoitaa omalla ajalla. Huoh.. =/
 
Mimmuskainen Eiköhän se turvotus ole se joka ensimmäiseksi hälyttää, vaikka voihan siitä verestäkin jotain löytyä. En halua pelotella tai olla pessimisti, rv 12 jälkeen pienenee keskenmenon riski ja jos seula on normaali niin riski down-lapseen on pieni.

Mutta viimeksi me jäimme kiinni rakenneultrassa, jota seurattiin sitten raskauden loppuun ja kukaan ei mahassa olevasta osannut sanoa mikä on, syntymän jälkeen sitten todettiin lapsella pitkäaikaissairaus (tosin sellainen, mitkä ei normaaliin elämään juurikaan vaikuta). Mutta itse en ainakaan osaa suhtautua siihen, että rv 12 jälkeen "riskiaika" olisi ohi, ehkei se ole koskaan ohi. kai sitä aina vanhemmilla se pienen pieni pelko persiissä on, että lapselle sattuu jotain mahassa tai sitten jo tässä maailmassa. Ehkä kokemus takana vaikuttaa tähän, np-ultrassa esikoisen kanssa kaikki oli kuten pitää ja down-riski erittäin pieni. Nyt sitten kun tän kakkosen tekeminenkin oli hankalaa niin totta kai pelkään, että kaikki ei olekaan hyvin tai menee kesken. Mulla se jännitys jatkuu vähintään rakenneultraan asti.

Neuvola Meilläkin on 1h soittoaika, mutta neuvolatädille voi laittaa myös tekstiviestin "soita mulle numeroon xxxx" Yleensä soittaa takas.
 
hiulu Kyllä se pelko varmasti on sinne synnytykseen asti ja siihen kun saat sen vaavin syliin <3 Ja sen jälkeen pelkäät lapsen puolesta varmasti aina, että mitenkä pärjää, ei se vanhempien huoli varmasti minnekään katoa koskaan :)
Nyt vaan toivotaan ja uskotaan, että meillä kaikilla menee kaikki hyvin loppuun asti ja saadaan ne ihanat pikku nyytit syliin <3
 
Ketjussa mukana

Nimi_______LA______Seuraavaksi___plussaushoito&muuta


titiuu85........12.10.13......3.c,27v,1.lapsi,pco
fenixlintu......20.10.13................ .....2.c,37v,2.lapsi
Hempukkainen..27.11......tk (3.c+l),27v,1.lapsi
Hyy2.............6.12.13..........c+pr,26v,2.lapsi,pco(1/2)
Neppu......... 8.1.14.....1.ivf (lyhyt kaava),27v,1.lapsi,pco
NiQ...............17.1.14..............5.OI+ins
miss_piggy...7.2.14....t+1.c,31v,1.lapsi,kkm 02/13,lievä pco
takkuapina.....22.2.14........3.c,26v,1.lapsi,pco
Pumppeli.....14.4.2014........2.c.......pco,2.lapsi,30v
Mimmuskainen...17.4.2014....1Letrozol...1.lapsi, selittämätön
Muruli...1.5.14......1.ivf, 31v, 1.lapsi
hiulu....19.5.14........3.c+pr+ins, 2.lapsi, selittämätön sekundääri
Poca......25.5.2014..........3.c+cf



Syntyneet:

Tikkerituu..... 10.7.13.....tyttö
PikkuJellona...10.8.13.....poika

Otin nyt pois nuo seuraavaksi jutut, kun niitä on aika hankala pitää ajantasalla kokoajan, mutta voidaanhan me vaikka lisätä listaan kauanko plussaan meni? Vai mitä ootte mieltä?
 
Mulla oli aika alusta asti tukkosuutta. Varsinkin aamulla kun heräs niin oli tukossa, päivällä ei niin pahasti.

Pumppeli ja Tyyppi 13+4

Ainiin, jos laitetaan noita yrityksen kestoja niin mulla olis tällaset:
ya 01/2011 tai kesto 2v+7kk ja välissä km

niin ja vielä lisää lisäyksiä :) Mulla oli tiistaina sokerirasitus, jouduin jo nyt kun ekasta oli raskausajandiabetes. Oli aivan järkyttävää, viimeks ei ollut yhtään noin paha. Kotiin kun tulin ja viimein pääsin syömään, alkoi niskasta lähtee sellanen jännä kuumotus ja hikeä pukkas niin että oli pakko ottaa kaikki paidat pois. Sitten alkoi heikotus ja tärinä, en meinannut pysyä pystyssä ja taju meinas lähtee. Oli pakko mennä pariks tunniks pötköttää ja koko loppupäivän oli tosi kurja olo :(
 
Viimeksi muokattu:
Mua pelottaa tuo sokerirasitus ihan hirveesti juurikin tuon takia kun ei saa syödä mitään. mun vielä täytyy autolla ajaa paikan päälle kun on niin pitkä matka terveyskeskukseen :(

Mitä mieltä muut on jos listaan laittais tuon koska yritys aloitettu niin näkis vähäsen millä aikataululla täällä on plussia muut saanut?
 
mimmuskainen kyselit tukkoisuudesta. Mulla oli kunnon flunssa, mutta sittemmin siitä toivuttuani ei ole kyllä tukkoisuutta ollu.

Meillä oli eilen nt ultra, jossa kaikki oikein hyvin:heart: Itseä ainakin helpottaa kovasti se tieto, koska todennäköisyydet vaikeuksiin on nyt merkittävästi pienemmät. Mutta ei se huolehtiminen kyllä kokonaan lopu, koska ainahan voi kuitenkin jotain tulla/sattua. Koitan kuitenkin olla liikoja stressaamatta ja keskittyä enemmän nautiskeluun. Helpommin sanottu kuin tehty :D

Yrityksen laittaminen listaan ok:) Meillä alkoi 05/2012 tai kesto 1v3kk. Oisko kivempi laittaa kaikilta tuo kesto ettei tarvitse sitten laskeskella miten kauan kullakin kestänyt?

Millainen tuo sokerirasituskoe on ja tuleeko se kaikille?

Muruli & pikkuinen 11+5
 
Muruli Ei se sokerirasitus välttämättä tule ihan kaikille, mutta nykyään sokereita tutkitaan tarkemmin. Meilläpäin siihen täytyy mennä ainakin sillon jos on yli 25v tai jos on ylipainoa tai jos on suvussa diabetestä.
Yleensä se on vasta keskiraskaudessa (olisko ollut rv25-26?), mutta mä jouduin siihen jo nyt sen takia kun oli aiemmasta raskaudesta lievä raskausajan diabetes, joudun vielä toisen kerran keskiraskaudessa. Sillon aiemmin jouduin iän takia kun olin 26v. En tiedä mistä ihmeestä se rd päätti mulle tulla kun olin silloin hoikka (ehkä jopa hieman alipainoinen) eikä meillä ole suvussa diabetestä. Mutta onneks ei sillon tarvinnut insuliinia tms, piti vain mitata sokerit joka toinen päivä kolme kertaa päivässä ja vähän tarkkailla mitä syö.
Niin ja nyt arvot oli onneks alle rajojen, jee!

Pumppeli ja Tyyppi 14+1
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
ya 02/12 tai kesto 1v 3kk, välissä keskeytynyt keskenmeno...

Mulla sokerirasitus tulossa 7.11, koska olen yli 25-vuotias ensisynnyttäjä. Normaalipainoinen mutta silti.
Sokerirasituksessahan otetaan kolme erillistä verikoetta, ja välissä juodaan jotain glukoosi-litkua. Aikaa koko projektiin menee useampi tunti ilmeisesti ja paastota pitää ennen koetta 12 tuntia. Tosin mulle sanottiin että aamulla ja illalla saa juoda vähän vettä.

Täällä poitsuli potkii kovasti päivittäin. Eilen oli taas neuvola, ja sielläkin sykkeitä kuunnellessa potkiskeli pois alta :) Terkka kehui mun hyviä vatsalihaksia, mikä oli kiva kuulla että ei oo liikunta menny ihan hukkaan. Synnytyksessä kun niitä vatsalihaksia tarvitaan.

piggy ja vilperi 23+4
 
Joo siis ensin otetaan paastoverinäyte (kun 12h oltu syömättä) sitten juodaan noin puolilitraa sitä glukoosilitkua ja mennään odottamaan tunniks paikasta riippuen joko lepohuoneeseen tai odotusaulaan (siellä ei saa tehdä mitään, ei edes kävellä tai kutoa, korkeintaan vessassa saa käydä ja kirjaa lukea). Tunnin päästä otetaan sitten toinen verinäyte ja mennään taas tunniksi odottamaan. Sitten viimeinen verinäyte ja kotiin. Mulla kesti koko härdellissä noin 2,5h.
 
Minä olen vähän tuota vastaan, että laitetaan listaan kaunko kestänyt.... Clomittarien puolella kun aiheutti mielipahaa toisten nopeat plussat ja silti taustalla voi olla niin erilaisia syitä miksi hoitoihin on lähdetty / päästy aikaisessa vaiheessa...Pelkään, että jos täälläkin on näkyvillä kauanko meillä yritys kesti se voi pahoittaa jonkun mielen :/
 
miss_piggy
hiulu, mun mielestä kellään ei oo syytä pahoittaa mieltään sellaisesta. Eihän se ole kenenkään vika, jos toisilla tärppää helpommin kuin toisilla. Jokainen kun on eri tilanteessa kuitenkin. En tiedä pitäisikö esim. minun sitten potea huonoa omaatuntoa siitä, että tärppäsi heti ekan clomikierron aikana, kun toisilla ottaa aikaa useita vuosia. Joka tapauksessa, onnellinen olen tästä raskaudesta kun keskenmenokin on jo koettu ja kuukautisia ei tulis ilman lääkitystä varmaan ollenkaan. Mutta se joka listaa päivittää, päättäkööt miten toimitaan :)
 
Hiulu Ei minusta kenenkään tarvii siitä huonoa omaatuntoa potea vaikka tärppäis ekassa kierrossa. Meilläkin oli yritystä takana n. 4,5 vuotta ja kas kummaa 1 letrozol kierrosta sitten tärppäs, en minä siitä koe huonoa omaatuntoa. Meidän aika tais vaan olla nyt. Ja se on totta, että toisilla tärppää helpommin ja toisilla vaikeemmin. Pääasia on se, että kaikki vaan sais sen lapsen jota niin kovasti on toivonut, olipa ehtinyt toivomaan kuukauden tai kymmenen vuotta <3
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
hiulu Ei minunkaan mielestä kannata huonosta omastatunnosta kärsiä. Jos joku pahoittaa toisten nopeasta tärpistä mielensä, niin eihän se sen tärpänneen vika ole. Itsekkin välillä mietin että mitähän siitä ajatellaan kun en clomittarissa kerennyt olemaan kuin 3-4 kuukautta ennen plussaa, ja jo toisesta clomikierrosta tärppäsi, vaikka yritystä toki oli ollutkin jo pidempään. Mutta niin se vain on, että ei kaikki onnistu samalla kaavalla, ja ikävin tosiasia on se että pieni prosentti ei onnistu ollenkaan:'(. Mutta kaikki saa nauttia ja iloita omasta isosta ihanasta uutisestaan, tapahtui se sitten miten nopeasti tahansa. Ja toisaalta täällä ryhmässähän kaikki on jo pikkuisen kyytiin saaneet.
Mutta tietenkään noita yrityksenkestoaikoja, tai muitakaan tietoja, ei kenenkään ole minun mielestä pakko laittaa vaikka muut laittaisikin.
Clomittarien puolella keskustelu meni välillä aika inhottavaksi, mutta koitetaan me pitää tämä puoli positiivisena (mitä nyt välillä urputetaan huonoista oloista yms...) :D

Mimmuskainen Mulla on kans marraskuun loppupuolella RU, silloin on viikkoja 20+2. Eli eiköhän tuo aika normaali aika ole =)
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Hui! Nyt vasta hokasin että titiuulla on jo LA takanapäin. Jokohan siellä on jakauduttu vai elelläänkö piinaavia ylipäiviä?
Ja fenixlinnun LA:kin jo kolkuttelee.
Tsemppiä molemmille, toivottavasti kaikki mennyt/menee hyvin :heart:
JÄNSKÄÄ!!
 
Minä uskon, että titiuu on jo jakaantunut, ei vaan malta nyt päästää pikkustaan käsistään ja sen takia ei oo meille kertonut vielä mitään <3

Blaah, mulla on verenpaineet pompanneet tai ei oo alapaine, mutta yläpaine huitelee missä lie. Neuvolassa nyt ei kauheen huolissaan vielä oltu kun kipu/suola yms.. voivat sitä nostaa, mutta sanoivat jos ei ala laskemaan niin pitää mennä päivystykseen. Ennen tätähän mä ehdin jo päivystykseen soittamaan ja ei ollu kuulemma aikoja. No oman mielenterveyden kannalta ja jotta mies saa rauhassa nukkua ensi yönä niin käyn tänään yksityisellä näyttäytymässä, kuunnelkoo sydämen ja ottakaa testejä tarpeen mukaan niin jos sais sen mielenrauhan. Huoli on pikkusesta <3

Mimmuskainen ja kyytiläinen 13+6
 
Heipsuli!

Täällä on tosiaan jakauduttu :LOL:

Pieni maailman kaunein prinsessa syntyi maanantaina (40+2) ja synnytys meni tosi hyvin. Kesti noin 25h ensimmäisestä supistuksesta. Mies oli mukana ja maailman paras tukihenkilö. En olisi selvinnyt ilman häntä, kipu oli sen verran järkyttävä, mutta kaiken sen arvoinen!

Ollaan maailman onnellisimpia ja elämme nyt todella elämän parasta aikaa. Prinsessa on ihan uskomaton ja vaikka yöunet jäi viime yönäkin aika vähiin, niin ei haittaa yhtään. Riittää, että näkee pienen tuhisijan, niin kaikki väsymys, epävarmuus ja pelko on tiessään.

Toivon, että te kaikki (myös clomittaret) saatte kokea tämän saman tunteen.

Maailman onnellisin titiuu, mies ja minititiuu
 
titiuu ja mies ja minititiuu ihania hetkiä teille kaikille yhdessä <3 Ja oikein paljon ONNEA =)

Minä kun tulin raskaaksi tuon pitkän yrityksen jälkeen, tunne oli jotain sanoin kuvaamatonta. Varmasti siinä pääsee kyynel jos toinenkin kun sen nyytin saa syliin ja kaikesta tulee totta ja meistä kokonainen perhe <3

Mitenkäs muilla on mennyt, millasia oloja teillä on? :)
 
Olo vaihtelevan huono, etoo koko ajan, välillä pysyy ihan hallinnassa kun syö satsumia ja jotain pientä jatkuvasti, välillä on ihan mahdotonta...täytyy käydä useampaan kertaan päivässä oksentamassa. Ja sitten yleensä huonon päivän jälkeen onkin hyvä päivä.

Suun kuivuminen Onko muilla? Yöllä aivan mahdotonta, en saa nukuttua kun tuntuu ettei sylkeä oikein tule automaattisesti, koko ajan pitää suuta kostuttaa ja juoda yön aikana 0.5litraa vettä... Sama oli viime raskaudessakin, vaikka yritän myös päivisin juoda, ettei ainakaan kuivumisesta pitäisi olla kyse...

hiulu 9+5
 
hiulu Mulla oli ihan samanlainen olo aluks, että piti kokoajan melkeen olla jotain syömässä tai alko oksettamaan samantien. Sen takia mulle tulikin aluks pari lisäkiloa kun mielummin söin kun oksensin. Olin vielä tosi valikoiva sen suhteen mitä pystyin syömään.
Mulla oli joinain öinä tuota suun kuivumista ja aamulla sitten kun suun aukas niin huulet oli niin kuivat, että jatkuvasti aukes ylähuuli. Enemmän mua silti on vaivannut tuo nenän tukkoisuus mitä on ollu alusta asti, nyt ehkä aavistuksen alkanaut helpottamaan.

Mimmuskainen 14+2
 

Yhteistyössä