Clomittaret vuonna 2011!

Katie: Syön 2tbl/pv .. ja nyt tosiaan söin sen 10päivää, mitä lääkäri käski kokeilla.. Ja sanoi että voin myös nostaa 3tbl/pv ja syödä kierron 3-7 päivinä.

Maikkuliini:
Minun käsittääkseni se on plussa kun viivat ovat yhtä vahvoja. Mutta itse olen kovin vähän ovis testejä käyttänyt, joten voihan merkki erojakin olla.

Kaktuspiikki:
Elikkä ilmeisesti syöt clomeja joko kp3-4 tai sitten olikohan se 5-9.. korjatkaa jos oon väärässä. Ja riippuen lääkäristä sitten, onko kontrolli ultraa jossa katsotaan onko clomeilla vaikutusta.
 
mun pitää vissiin liittyä tänne(kin)...kolme vuotta yritystä takana,yksi keskeytetty raskaus rv 22+3,siitä on nyt se kolme vuotta.
eilen sain tulokset että en ovuloi,joten aloitetaan clomit. nytpä siis tarttisinkin hieman tietoa että miten,missä ja milloin täh ja häh mitä nyt tapahtuu?? lääkäri oli aikas nihkee puhelimeessa,ei pahemmin tietoo irronnu,aiko laittaa reseptin ja ohjeet tulemaan,enkä siinä sitte pyörryksissä älynny rueta tinkaamaan tietoja sen enempi! joten kiitos jos viitsitte valaísta minua!
Kaktuspiikki: elikkä niinku Danjuska jo sanokin että varmaan alotat yhdellä tabletilla päivässä, kierron 3-7 tai 5-9 päivinä, sitten meet kontrolliultraan missä katotaan onko clomit saanu mitään aikaan. Jos ei niin sitten todennäkösesti annos nousee kahteen tablettiin, sitten taas katsellaan...

Mulla oli ovulaatio perjantaina, koska torstaina pistin sen pregnylin ja se siis saattaa aiheuttaa kovaakin kipua munasolun irrotessa. Ei ollut kipuja silloin mut lauantaina alko outo mahakipu joka meni eilen niin pahaksi et en voinut muutakun maata kippurassa. Tänään kipu hellittänyt, ei tunnu kun jossain tietyissä liikkeissä/asennoissa. Kipu on viiltävää ja tossa ihan alamahassa keskellä ja oikeella puolella... Tuntuu et jokin ois vialla kun ei se sitä oviskipuakaan enää tossa vaiheessa voinut olla. Onko muilla ollut outoja mahakipuja oviksen jälkeen? Tai onko tietoa mitä se voi tarkoittaa?
 
Viimeksi muokattu:
tänään tulikin resepti kera ohjeiden postissa. 5-9 kierron päivä pitää ottaa yks tabu päivässä ja sit ovulaation aikaan testata kotitestillä ja sit ahkeraa peiton heilutusta joka toinen päivä jos ovulaatio testi näyttää plussaa. :p ja sitten tehä raskaustesti vähän ajan päästä ja jos ei tärppää niin taas jatketaan clomeilla ja olikohan niin että ultraus sitten seuraavalla kierrolla.
Kiitos juudith ja danjuska! vielä semmosta että paljokohan nuo maksaa? sinäänsä ei väliä,onhan ne haettava,mutta ei tule yllätystä apteekissa. Ärsyttävää oottelua kun nyt ok kp10,kerkes tämä kierto mennä.:kieh:
 
tänään tulikin resepti kera ohjeiden postissa. 5-9 kierron päivä pitää ottaa yks tabu päivässä ja sit ovulaation aikaan testata kotitestillä ja sit ahkeraa peiton heilutusta joka toinen päivä jos ovulaatio testi näyttää plussaa. :p ja sitten tehä raskaustesti vähän ajan päästä ja jos ei tärppää niin taas jatketaan clomeilla ja olikohan niin että ultraus sitten seuraavalla kierrolla.
Kiitos juudith ja danjuska! vielä semmosta että paljokohan nuo maksaa? sinäänsä ei väliä,onhan ne haettava,mutta ei tule yllätystä apteekissa. Ärsyttävää oottelua kun nyt ok kp10,kerkes tämä kierto mennä.:kieh:
Ne on vajaa 70€/20tbl.
 
noooh,eipä tässä muu auta...: /
meillä vasta alussa nämä hoidot,puhuttu on kyllä että makso mitä makso niin kaikkemme yritetään! diagnoosista olen kyllä siinä mielin onnellinen ettei mitään pahempaa ollut,tosin tiedän ettei tässä nyt kannata odottaa että heti napsahtaa. on tullu sieltä pilvistä pudottua tarpeeksi monesti :ashamed:
 
päivi 1980: mulla ainakin kuumia aaltoja vielä ovulaation aikaan... enempää en osaa vielä sanoa :)

Mulla tänään kp 18 ovulaatiotesti plussaa. viiva aamulla yhtä vahva tai jopa vahvempi kuin kontrolli ja illalla ihan vähän haaleampi ku kontrolli. eli eikö se tarkoita sitä että ovulaatio on tulossa seur 2vrk:n aikana, vai??? :)
 
hei taas.

täällä on vähän hiljaista vaihteeksi. Taas mulla olis kysymys: miten kun mulla ei oo kauheesti normikierrosta kokemusta kun ei sellasta ole, mutta olen kuullut ihmisten puhuvan että rinnat on kovin arkoina jossain vaiheessa kiertoa, missä vaiheessa se on? mulla alko rinnat kipeytymään ovulaatiopäivänä ja tänään dpo2 ne on niin kipeet et on vaikee olla. onko ihan normaalia. onko clomeilla osuutta asiaan?
 
Päivi - Kyllä mulla ainakin tulee niitä kuumia aaltoja ihan pitkin kiertoa, myös loppukierrosta.

vauvaton - Mulla ainakin clomikierroissa on olleet rinnat hiukan arat keski-loppukierrosta. Tosin niin joskus luomukierroissakin, hmm. Voihan se tarkoittaa raskauttakin?? :)

ON: Kp1 ja ylihuomenna siis kolmatta clomikiertoa käynnistelemään... Huoh.
 
Katie: Kiitos kun vastasit :) mä oon miettiny (tietty kun kerran toiveissa on) raskauden vaihtoehtoa, mut ei kai se ovispäivästä lähtien oireile :( siis rinnat on ihan järkyttävän kipeet, tuntuu et nännit räjähtää just ja kaikki tärinä esim.hampaiden pesu on tuskaa. Ei oo ennen tällasta ollu. ja uutena on alavatsalla repäisykipuja. oikeella lähinnä ja usein. kai sekin on joku lääkkeen sivuvaikutus :/

Tsemppiä kolmanteen kiertoon, toivotaan että kolmas kerta toden sanoo :D
 
Heips! mulla ois tämmönen tyhmä kysymys...sitten jos ja kun saan plussan ovistestiin niin tarkottaako se sitä että ovis on just sillon käynnissä vai vasta tulollaan vai ollut jo? monen mielestä varmaan oikeesti tyhmä kysymys mutta kun en oo ikinä saanu plussaa ovistestistä niin en tiijä millon sitä alotellaan se vaakamambo.. :ashamed:

ja onko teillä miten ollut ne ultrat? heti ekan clomi-kierron jälkeen vai myöhemmin? mulla on vasta toisen kierron jälkeen. Minkä merkkisillä ovis-testeillä olette testailleet? (minä oon niiiin tollo vielä tässä...) :|
 
Viimeksi muokattu:
Kaktuspiikki: Mä oon käsittäny että ovis tulee kahden vuorokauden sisällä ovisplussasta. Mä kävin ultrassa ekat clomikierrot

Mulla alkaa olla jännäilypäivät käsillä :) Nyt kp 24 ja viikon lopulla varmaan testailen. Outoa kipua alavatsassa on mutta samalla tyypilliset pms-finnit... Mut tuskin nyt luomukierrossa tärppää. Ens kierrossa taas clomit avuks :)

Vinkkinä muuten niille joitten mielestä clomit on kalliita: joistakin apteekeista niitä saa ostettua 5 kpl pakkauksissa (ainakin yliopiston apteekista) joten ei tule ostettua turhaan iso satsia jos sattuukin tärppäämään.
 
Viimeksi muokattu:
kaktuspiikki: ei oo tyhmiä kysymyksiä! mä kysyin ihan samaa tossa vajaa viikko sitten täällä saamatta vastausta. mut oon lukenu et tosiaan 24-48h ennen ovulaatiota on toi lh-piikki mikä muuttaa testin positiiviseksi, mutta olis hyvä että silloin kun ovulaatio tapahtuu on hyvä olla siittiöitä odottelemassa. niillä kun kestää oma tovinsa ennen kuin ovat valmiita hedelmöittämään... ja munasolu taas surkastuu n. vuorokaudessa. näin mä sen oon ymmärtäny.

Mulla ultra oli ekassa kierrossa ja annoksen noston jälkeen myös, nyt mennään ilman ultria kun nähtiin että annos on sopiva. ja mammaksi.fi:n testejä ainakin mä oon käyttäny. niitä halpoja liuskamallisia. ja donna sylkitestikin on käytössä, mut ohjeessa sanotaan että ei oo luotettava clomien kanssa.
 
Kiitos vauvaton ja magda!! helpottaa hirveesti kun kaikki tiedot valmiina eikä tarvii lähtee kysymysmerkkinä kokkeilemmaan ja arvuutella meniköhän oikein. onpahan alusta asti tehny kaikki kunnolla niin ei tarvii ihteesä syyllistää tyhmyyvestä jos ei nappaa...
minä oon varmaan jotenkin liian varma tästä clomi hommelista että varmasti tärppää,vaikka ei pitäs olla. on sen verta monesti tippunu korkeelta ja kovvoo että luulis jo oppivan,vaan ei! sitä on vaan onnellinen kun syy löyty ja siihen on lääkitys ja vaikka kuinka lukee muiden kertomuksia että kolmannesta tai neljännestä kierrosta nappas,tai joillakin ei ollenkaan,mutta kun siellä seassa on niitäkin juttuja monta että heti ekasta kierrosta nappaa! kaipa sitä ajattelee että olis jo pikku hiljaa meijjän vuoro,ei se aina voi epäonni meitäkään seurata! :|
ei kait se auta kun ootella,siihenkin oon jo niin perhanan turhautunu!!
 
  • Tykkää
Reactions: vauvaton
Onnea yritykseen sitä clomeilla alotteleville!

Mun pitäis tästä lähteä apteekkiin taas clomeja hakemaan, tuntevat siellä jo aika hyvin kun nyt seitsemättä kertaa olen niitä hakemassa. Mä saan aina vaan yhden kierron satsin kerrallaan ja tosiaan nyt lähtee 7. käyntiin. Ovisplussia mä olen kyllä saanut - tosin vaan digitestillä, kun tää PCO näyttää liuskoissa melkein koko ajan positiivista.

Joku kyseli sitä onko kuumia aaltoja loppukierrostakin ja mulla on aikanakin ollut, ihan kierron viimesiin päiviin, ei nyt yhtä usein kun ennen ovista, mutta kuitenkin.

Mulla alkaa olla voimat loppu ja usko clomeihin kadonnut, mut lääkäri ei halua edetä ennenkuin olen vielä 2 kuuria syönyt....Varailen kyllä jo ens kierron lopussa aikaa lääkärille, ettei aikojen saamisen takia tule välikuukausia.
 
Kaktuspiikki: Mä oon käsittäny että ovis tulee kahden vuorokauden sisällä ovisplussasta. Mä kävin ultrassa ekat clomikierrot

Mulla alkaa olla jännäilypäivät käsillä :) Nyt kp 24 ja viikon lopulla varmaan testailen. Outoa kipua alavatsassa on mutta samalla tyypilliset pms-finnit... Mut tuskin nyt luomukierrossa tärppää. Ens kierrossa taas clomit avuks :)

Vinkkinä muuten niille joitten mielestä clomit on kalliita: joistakin apteekeista niitä saa ostettua 5 kpl pakkauksissa (ainakin yliopiston apteekista) joten ei tule ostettua turhaan iso satsia jos sattuukin tärppäämään.
Samoilla päivillä mennään, mä testailen pe aamusta, vahva tunne kyl et negahan se tietty jälleen kerran on :/ Mut tsemppiä meille silti!! =)
 
Moikka kaikille! :) Täällä eivät tuoneet clomit millään kerralla plussaa ja ovat ohentaneet limiksiä niin kovin et seuraavaan kiertoon aletaan pistämään menopuria ja luget sitten kierron lopuksi tueksi! Joten mun on aika poistua täältä palstalta, kiitos kaikille tuesta ja Plussa tuulia teille muille! Toivottavasti saisitte clomeista tarvittavan avun :)
 
hollannikas - Mullakin usko ihan lopussa ja vasta 3 kiertoa syöty... Onko sulla mitattu prog-arvoa monessakin kierrossa?

juudith - Mitä testi sanoi? :whistle:

maikkuliini - Tsemppiä uusiin hoitoihin!

mymosa - Onnea kamalan paljon!!

ON: Usko ihan lopussa clomeihin... vika c-kierto oli ovuloimaton ja jouduin teroilla käynnistään ja silti kierron pituus oli huimat 57, hhhuoh! Nyt eletään kp9:ää eikä paljon huvita ovista alkaa tikutella jos taas käy niin et menee hirvee määrä kalliita digitestejä harakoille... Mulle nää clomit aiheuttaa myös aika villejä mielialanvaihteluita, välillä masentaa kauheesti ja välillä oon niiiin vihainen ilman mitään järkevää syytä. Onks muut huomannu mitään tällasta?
 
Testi sanoi odotetusti negaa... Perjantaina meen sitten munatorvien aukiolotutkimukseen varmistamaan et vika ei oo siellä, sit taas ens kierrossa clomeilla jos ovat auki. Alkaa munkin usko olla melko lopussa, tuntuu että pitää tapahtua jonkinasteinen ihme että ne mun kohalla toimis tai et ylipäänsä ikinä tulisin raskaaks.
Ja joo noit mielialavaihteluja on kyl paljon, mun mies oli vakuuttunu et oon täst kierrost raskautunu ku kuulemma oon ollu niin ärsyttävä ku mielialat pomppii :p Huomasin kyl itekin et tunsin aika vahvasti vihaa jostain pikkujutuista mikä tuntu oudolta ja sit just välillä ihan masis ja sit taas tosi ilonen... Tai sit sitä alkaa pikkuhiljaa katkeroitumaan :x
 
Mulla kans noita mielialavaihdoksia... alan itkemään ihan pikku asioista ja kiukuttaa myös ihan olemattomat. taustalla itteensä jopa naurattaa kun tietää ettei oo itkemisen tai kiukkuamisen arvoisia asioita mut ei sille mitään mahda... :p

Muutenkin mulla tässä kierrossa outoja oloja... toki tää on myös eka clomikierto missä ovuloin, mut ovulaation jälkeen alavatsa/alaselkä tai oikeemmin koko lantion alue kipuillu, ilkeitä vihlaisuja munasarjojen kohdilla, palelee pääasiassa mut kuumia aaltojakin löytyy. flunssanen, tukkonen olo ja pahinvointia joka kertaalleen pääty jopa oksentamiseen... niin ja VÄSYMYS! esim. Eilen reilun tunnin puutarhatöiden jälkeen meinasin nukahtaa istualteen... mitään ei jaksais. hienoja nää oireet. vois luulla et on raskaana, mut en vaan kykene uskomaan asiaan. ovulaatio oli kp 18/19 ja nyt mennään kp 31 joten parin päivän sisällä taitaa täti saapua kylään... mut jos oikeesti nää clomit saa tällasen olon aikaan en oo ihan varma jaksanko kovin montaa kiertoa syödä. olo on huono!

Missä vaiheessa ovulaation jälkeen pitäis lämpöjen laskea jos ei oo raskaana? mulla edelleen reilusti päälle 37...
 
Katie s-prog mitattiin ekassa kolmessa kierrossa (vasta kolmannessa ovuloin), sen jälkeen ei ole enää katottu enkä ole käynyt missään seurannassa.

Sitä on vaikea sanoa johtuuko mun mielialanvaihtelut clomeista vai vaan yleisestä toivottomuudesta, mutta niitä kyllä on ja yleensä alkaa kuumien aaltojen aikaan kestäen aina kuukautisiin.

Vauvaton, mun lämmöt laskee yleensä aina vasta kun kuukautiset on jo alkanut, siihen asti pysyy reilusti päälle 37. Eli mä en voi lämmöistä päätellä yhtään mitään.
 

Yhteistyössä