Clomittaret vuonna 2011!

mymosa
Kyllä, onnekas olen ollut kahden ekankin kohdalla, jotka tärppäs heti ekasta pillerittömästä kierrosta.

Toki on tätä odotettu 18kk ja mieleen on tullut, että vissiin kroppa ei tarvinnut kuin sen ovulaation, jota ei ilman clomeja irronnut. Ja satuin vielä sattumien kautta saamaan gyne ajan silloin ihan ovis+ päivälle, joten sattui sitten ajoituskin kohdille.

En tiiä miten paljon d-vitamiinilla ja noilla femiloreilla oli osuutta asiaan.
 
mymosalle vielä onnitteluhalit! :hug:

ON: Mulla oli tänään ekan clomikierron seurantaultra ja munatorvien aukiolotutkimus. Jännitin toimenpidettä aika kovasti ja otin ennakkoon 2x400mg buranaa. No sattuhan se jonkun verran tai lähinnä tuntu tosi inhottavalta menkkajuilimiselta, mut selvisin hienosti ja röörit oli auki. :) Munarakkulat oli aika pieniä, parhaimmat 2 vaan noin 10mm.. : / Annostus oli nyt siis ekassa clomierrossani vaan 1 tabl/vrk kp 5-9. Lääkäri ei antanu kovin paljoo toivoa tähän kiertoon, vaikkakin sanoi, että onhan se ovulaatio mahdollinenkin. No jos/kun nyt ei tärppää, syön taas 7 vrk Terolutteja ja sit clomeja annoksella 2tabl/vrk kp 5-9. Toivotaan, et sit alkais jotain tapahtuakin. :rolleyes: Oon kyllä aika ilonen tän päivän saldosta, nimittäin kauhukuvissani tuubat ois ollu tiukasti kiinni, oisin suunnilleen kuollu siihen hoitopöydälle kivusta eikä clomit ois auttanu yhtään mitään. ;) Eli nythän meni siis oikein hyvi. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Juudith
mymosalle vielä onnitteluhalit! :hug:

ON: Mulla oli tänään ekan clomikierron seurantaultra ja munatorvien aukiolotutkimus. Jännitin toimenpidettä aika kovasti ja otin ennakkoon 2x400mg buranaa. No sattuhan se jonkun verran tai lähinnä tuntu tosi inhottavalta menkkajuilimiselta, mut selvisin hienosti ja röörit oli auki. :) Munarakkulat oli aika pieniä, parhaimmat 2 vaan noin 10mm.. : / Annostus oli nyt siis ekassa clomierrossani vaan 1 tabl/vrk kp 5-9. Lääkäri ei antanu kovin paljoo toivoa tähän kiertoon, vaikkakin sanoi, että onhan se ovulaatio mahdollinenkin. No jos/kun nyt ei tärppää, syön taas 7 vrk Terolutteja ja sit clomeja annoksella 2tabl/vrk kp 5-9. Toivotaan, et sit alkais jotain tapahtuakin. :rolleyes: Oon kyllä aika ilonen tän päivän saldosta, nimittäin kauhukuvissani tuubat ois ollu tiukasti kiinni, oisin suunnilleen kuollu siihen hoitopöydälle kivusta eikä clomit ois auttanu yhtään mitään. ;) Eli nythän meni siis oikein hyvi. :D
No toivottavasti ne kaks jaksais kasvaa, jos ei niin aina on seuraava kierto, tsemppiä!! :)

Miksköhän lääkäri ei oo mulle ikin ees maininnu tosta aukiolotutkimuksesta...? Kuitenkin jo 5 kiertoo syöny clomeja ja annostus on kohillaan mut e tärppää, ni voiko mulla olla torvet tukossa?:eek:
 
Hassua miten eri lailla eri paikoissa määrätään clomit... mulla oli tosi tarkat tutkimukset ennen, munatorvien aukiolot, monta ultraa, labroja ym. ym. ym. ja mieheltä simpat tietty. sittenkin vielä vitkuteltiin kun ei muuta syytä ollu ku pcos... että tärppää jos tärppää vaikka oli monta vuotta seurailtu ja todettu että en ovuloi, niin silti vitkuteltiin.
 
Hassua miten eri lailla eri paikoissa määrätään clomit... mulla oli tosi tarkat tutkimukset ennen, munatorvien aukiolot, monta ultraa, labroja ym. ym. ym. ja mieheltä simpat tietty. sittenkin vielä vitkuteltiin kun ei muuta syytä ollu ku pcos... että tärppää jos tärppää vaikka oli monta vuotta seurailtu ja todettu että en ovuloi, niin silti vitkuteltiin.
Tuntuu joo lääkäreitä olevan joka lähtöön... Kyl meilläkin tutkittiin eka miehen simpat ja mult otettii verikokeita ja ultrattiin, sit määrättiin clomit, mut outoo kyl ettei oo mitään puhunu siitä aukiolosta, täytyyki ens pe kysyä kun meen ultraan.
 
Juudith: Ootko yksityisellä vai julkisella? Voiskohan riippua siitä, miten nopeesti hommat lähtee etenemään? Myö ollaan yksityisellä Felicitaksella. Meille tehtiin heti aluks perustutkimukset, mitkä tehään kuulemma heillä kaikille lapsettomuudesta kärsiville eli otettiin musta verikokeet, miehelle tehtiin sperma-analyysi ja sit mulle munatorvien aukiolotutkimus. Clomireseptin se kirjotti kyllä jo heti ensikäynnillä, vaik ei oltu vielä mitään tutkimuksia tehtykään. Se ois muuttanu sit hoitosuunnitelmaa jos esim. miehen simpoista ois löytyny kovasti jotain vikaa. Sun kannattaa mun mielestä kyl pyytää se aukiolotutkimus, kun kerta ovuloit clomeilla, mut tärppiä ei oo kuitenkaan tullu. :)
 
Lääkäreitä on toki moneen lähtöön, mutta niin on myös potilaita eikä kaikkia kannata hoitaa/tutkia saman kaavan mukaan. Mulla on tiedossa oleva endometrioosi ja mahdollista siis, että putket on tukossa. Mutta mun hoidon kannalta ei ole merkitystä, onko putket auki vai ei eikä sitä tutkita. Jos ei lasta kuulu, niin seuraava hoito on jokatapauksessa ivf/icsi. Luomusti on kuitenkin pakko ensin yrittää. Nämä tutkimukset ja hoidot on kuitenkin useimpien kohdalla pyramidi, jossa askel askeleelta edetään. Ensin kokeillaan yleisimpiä juttuja ja jos niistä ei ole apua, siirrytään seuraaviin. Ao-tutkimuksen teettäminen kaikille olisi työlästä ja resurssien hukkaamista, kun pelkät clomit voi auttaa.

^Yksityisellä tilanne on tosiaan vähän toinen, kun resursseja on enemmän ja asiakas maksaa hoidosta todellisen hinnan.
 
Viimeksi muokattu:
Yksityisellä oon... Lääkäri on meille vilauttanu puheissaan alusta asti et jos clomit ei tehoo ni sit se on koeputkihedelmöitys. Mut siis joku_raja en oo perehtyny tohon aukiolotutkimukseen yhtään ku ei siitä ole ollu sanallakaan puhetta, niin mitä se tarkottaa? Jos ne on tukossa niin voiko silti kehittyä clomeilla sopivan kokonen follikkeli mut sit se ei pääse irtoomaan vai ? Tyhmiä kysymyksiä ehkä mut tää on niin uus maailma mulle vielä, kaikki ihan uutta =)
 
Clomeilla voi kehittyä munarakkula ja se voi irrotakin, mutta munajohdin, jonka kautta sen pitäisi liikkua, onkin tukossa. Ruiskuttamalla nestettä voidaan todeta, tuleeko se johtimistä läpi. Mutta yllätysraskauksia on silti tullut, vaikka on todettu molempien johdinten olevan täysin tukossa. Munarakkula saattaa löytää tiensä jotakin kautta kohtuun. Ivf/icsi-hoidossa ei ole väliä, onko tuubat auki vai ei, koska munasolut kerätään suoraan munasarjoista.

Eikä ole tyhmiä kysymyksiä tässäkään asiassa. Harvalla meistä on tietoa näistä asioista ennen kuin tulevat ajankohtaisiksi ja juuri kysymällä oppii. Ei sillä, että itsekään olisin näissä asioissa mikään konkari.
 
Viimeksi muokattu:
Juudith Kuitenkin jo 5 kiertoo syöny clomeja ja annostus on kohillaan mut e tärppää, ni voiko mulla olla torvet tukossa?:eek:[/QUOTE]

Mulla on torvet auki ja söin 7 clomikiertoa ilman haamun haamuakaan että ei ne vaan aina kaikilla toimi..
 
Viimeksi muokattu:
Clomeilla voi kehittyä munarakkula ja se voi irrotakin, mutta munajohdin, jonka kautta sen pitäisi liikkua, onkin tukossa. Ruiskuttamalla nestettä voidaan todeta, tuleeko se johtimistä läpi. Mutta yllätysraskauksia on silti tullut, vaikka on todettu molempien johdinten olevan täysin tukossa. Munarakkula saattaa löytää tiensä jotakin kautta kohtuun. Ivf/icsi-hoidossa ei ole väliä, onko tuubat auki vai ei, koska munasolut kerätään suoraan munasarjoista.

Eikä ole tyhmiä kysymyksiä tässäkään asiassa. Harvalla meistä on tietoa näistä asioista ennen kuin tulevat ajankohtaisiksi ja juuri kysymällä oppii. Ei sillä, että itsekään olisin näissä asioissa mikään konkari.
Okei... No miten ne sitten avataan jos ne on tukossa?
Jonsku88 joo ei tietenkään välttämättä toimi kaikilla, mietin vaan että voiko sellanen mahdollisuus olla että ois tukossa kun ei ole tutkimusta tehty...
 
Viimeksi muokattu:
mun käsityksen mukaan munatorvien aukiolotutkimus kuuluu perustutkimuksiin ennen clomeja. mitä hyötyä syödä vahvoja hormoneja ja ovuloida jos munasolut ei pääse sinne minne niiden pitäisi kun on putket tukossa? toki niitä ihmeitä ja sattumia tapahtuu että jotain kautta onnistuukin vaikka putket pitäisi olla tukossa, mutta harvinaista kyllä. ei se niin iso ja kauan kestävä toimenpide ole jos kaikki sujuu normaalisti. menee yleensä ihan normi käynnin yhteydessä... toisin ku mulla :/ voi olla että olen väärässä, mutta näin on mulle useempi gyne sanonut.
 
mymosa
Ei meilläkään tehty mitään sen suurempia tutkimuksia, kuin mulla todettiin pco ja etten ovuloi spontaanisti.. eikä tarvinnu ite ees kysyä clomeja, kun ne äitiyspolin puolelta määrättiin.
 
Heippa taas.

Onko ihmisillä ollut millaisia sivuoireita clomeista? mulla ekassa 1tbl kierrossa ei kuumia aaltoja ja hölmöä oloa ihmeempää, mutta nyt kun nostettiin kahteen on oireetkin lisääntyny... päänsärkyä ja migreeniä... niitä riittää, närästystä ja pahoinvointia. alavatsa tulessa ja mielialat heittelee, lähinnä loukkaannun ihan olemattomista ja itku on herkässä. niin ja virallisia näköhäiriöitä en sanoisi olevan, mutta näkö on sellanen sumee...
toivon todella että tästä kidutuksesta olisi edes se hyöty että ovuloisin, ja olisi edes mahdollista tulla raskaaksi... *huoh*
 
Vauvaton mulla oli kaikilla clomikierroilla 1 tbl. mulla oli ekoina kiertoina kuumia aaltoja ja hölmö olo mutta se tasaantu sitten kolmannessa kierrossa.. Mulla ei ollut clomeista muuta apua kun ,että ovuloin ja menkat tuli säännöllisesti. Ei tullu koskaan testiin haamun haamuakaan:'(
 
Viimeksi muokattu:
Vauvaton: Mulle ei ensimmäisessä kierrossa ollut juuri mitään oireita. Neljä kiertoa meni yhdellä tabletilla ja sivuoireet pahenivat kierto kierrolla. Ne jotenkin kumuloituivat. Olin käytännössä lähes uneton kuumien aaltojen takia. Päänsärkyä oli ja ärtyisyyttä. Viimeisessä kierrossa alkoi tulla näköhäiriöitä ja silloinhan käyttö pitäisi heti lopettaa. Nyt mennään kahdella tabletilla ensimmäistä kiertoa ja sivuoireet on samat, mutta pahemmat. Näköhäiriöitä on taas tullut, joten en taida uskaltaa enää clomeja kokeilla.
 
Millasia näköhäiriöitä teille on tullut? Mäkin oon huomannu et jotenki silmissä ehkä "vippaa" normaalii enempi mut en oo ajatellu et liittyis clomeihin? Mulla oireina vaan toi armoton yöhikoilu ja tässä kierrossa päänsärky. Mut toi hikoilukin on helpottanu joka kierrossa, ekassa yöt oli yhtä tuskaa mut nyt viidennessä herää ehkä kerran siihen kun on kuuma...
 
Mulla vasemman silmän häkö on vähän hämärä ajoittain ja tuntuu, että näkökentässä välähtää välillä joku kirkas. En itsekään ensin yhdistänyt noita clomeiden liittyväksi. Aiheesta googlettelin ja juuri tuollaisia muutkin ovat kuvailleet.
 
Hei, sori kun tuppaan ulkopuolisena tänne. Tulin vaan "vanhana clomilaisena" lukemaan palstaa. Tuo normi aukiolotutkimus ei aina ole lainkaan luotettava. Mulle se tehtiin, jossa lääkäri silloin sanoi että toinen johdin varmasti auki ja toinenkin mitä todennäköisemmin. Ovuloin clomeilla, mutta raskaaksi en tullut joten tehtiin lapraskopia eli tähystysleikkaus jossa todettiin että molemmat johtimet täysin tukossa. Yleensä jos tutkimus ollut aika kivulias niin tuubat on tukossa, tälläinen mutu tuntuma jääny erilaisista ketjun keskusteluista. Raskauduin sitten koeputkihedelmöityksen avulla ja nyt onnellisena odottelen kaksosia. Tsemppiä kaikille hoitoihin ja pikaisia tärppejä!
 
kiitos! hyvä tietää että muilla vastaavia oireita. huolettaa kyllä kovin että jos tokasta kierrosta tulee jo ekoilla pillereillä näin voimakkaat oireet, kuinka pitkään jaksan. tänään ollu ehkä pikkasen parempi päivä.
mulla "näköhäiriöt" on tosiaan sumeaa näköä ja varsinkin hämärässä näen omiani... jotain tummaa jossain tms.
Onko muuten kellään tietoa onko clomeilla ja migreenilääkkeillä jotain yhteisvaikutuksia? en millään meinannu uskaltaa ottaa migreenilääkettä... :/ mut pakko se oli että töissä pärjää.

Elli82: mulla oli toi aukiolotutkimus niin kivulias että jäi kesken, seuraavalla viikolla tehtiin sit varjoaineella röntgenissä ja todettiin että auki on... että ei se kivuliaisuus vissiin liity siihen että olis tukossa. aina ainakaan... mä nyt oon muutenkin tällanen luonnonoikku että mikään ei oo niinku muilla tai miten pitäis olla ;)
 

Yhteistyössä