Clomittaret vuonna 2011!

Moikka!

Mahtuisko joukkoon vielä yksi clomitar? Olen ihanan vuoden ikäisen tytön äiti ja toinen lapsi on jo jonkin aikaa ollut haaveissa. Mulla pco-tyyppiset munasarjat ja tänään kävin gynellä alotin clomit nyt poikkeuksellisesti kp 8-13. Pco on vain pahentunu synnytyksen jälkeen, nyt yli 10 rakkulaa molemmilla puolilla (ennen toisella puolella vähemmän). Menkat on tullut synnytyksen jälkeen jotenkuten säännöllisesti (36-40 kiertopäivää). Ensi viikolla ois sit kontrolliultra :)
 
Manuliina: Täälläki on fyysiset oireet ollu vähäiset (tää 3. kierto eka ku oli parina päivänä päänsärkyä ja kuumia aaltoja), mut päähän käy napit sitäki kovemmin. Sit just ku töissä on tsempattava ni kotona on ihan kauhea hirviö. Ei kyllä pysty kesäkuuhun asti popsimaa clomeja ilman taukoa, ei sitte millää. Ja sitäpaitsi, siinä ois 8 kiertoa, joka ilman taukoja on ehottomast liikaa!

Miulle siis eilen sanottii et clomeilla mennää kesäkuuhun asti (tai siis se lääkäri sano et elokuuhun asti mut stoppasin ajatuksen heti) ni päädyttii sit kait yhessä (?) siihen et jos en oo raskautunnu ni kesäkuun alussa yhteyttä ja sit seuraavana hoitomuotona ois inssit.

Manuliinalle vielä: Miulla on kyl kahes aiemmas kierros tullu selkeet ovisplussat mut nyt ei piirry ei sitte minkäänäköstä viivaa - kp 10 ja 11 oli hailakat viivat mut nyt ei tule mitää. hmm.

PieniTytönTylleröinen ja Tillu79: Ite oon käyny nyt jokaisel kolmel kierrol ultrassa, mut nyt sovittii et ei tarvi käyä jatkossa ku on löyetty sopiva clomiannostus. Ja mielelläähän siel käy ni saa tarkat tilannetiedot :) Jos ei toki muita tietoja :O Eli tillun kysymyksee: ni kyl alussa on varmaa melko yleistä ja hyvä käyä ultrassa ni näkee miten ne clomit toimii ja selviää mikä annostus ittelle toimii.

83yrittäjä: Ei ollu TYKS kyseessä et taitaapi näitä sairaaloita olla useempiaki, joissa samanlaista toimintaa. Veikkaan kaikkia! :kieh:

Tervetuloa uudet mukaan, kyllä tänne mahtuu! =)
 
Heips taasen :wave:

Täällä aamulla testattu nega, dpo:t vasta 9, mutta kun terot loppui jo tänään niin pakko oli testata, jos ois ollut haamu ees, ni ois tullut paniikki soittaa gynelle, että jatketaanko teroja vai laittaako luget, sillä terot ois muuten varmaan aiheuttanut limakalvon "romahduksen", kun päiviä oviksesta vielä noinkin vähän. Mutta säästyinpä siis soittelurumbalta, joten nega ei nyt harmita =) Ja sitten alkaakin se kolmen clomin annostus...voi luoja, että pelottaa ne "sivarit", minkähänlainen sekopää musta oikein tulekaan


Tervetuloa tillu ja magda :flower: lisätty olette listalle :wave:

PTT Tää vastaus tulee myöhässä, mutta itse en oo laskenut kp 1:ksi vielä kun vasta kunnon vuodon kun clomeja oon käyttänyt, siis itselläni se merkkaa min. siteellistä, mut mulla onkin kyllä hurjat vuodot, mutta siis yleensä mulla alkaa tuhrulla, pikkarisuojalla pärjää yleensä aluksi ja jos vuorokausi siinä kerkee vaihtumaan niin sitten seur. pvä on kp 1. Kauheen sekavaa, toivottavasti sait ymmärsit edes jotain


Tiide Kommentoin nyt lekuriasi :whistle: En nyt aluksi vaan millään muista et syötkö yhden tabun annoksella? Mutta.."kunnallisen puolen" gynet on paljon "villimpiä" clomimääräyksissään kuin yksityiset, voi johtua siitä, että yksityiset eivät luota, että asiakas käy säännöllisesti ultrissa ja sit jos kävis jotain, vastuu ois yksin heidän, kunnallisella toimiessaan niitä ohjaa kuitenkin jotkut säännöt hoidoissa ja vastuu on usein jaetumpi/tuki takana päätöksille ja hoitolinjauksille. Uskoisin, että gynelläsi ajatuksenjuoksu menis jotenkin näin...hän ei usko että joudut syömään niin pitkään clomeja (en minäkään, kun folli oli noin hyvä :p ) ja hän uskoo siihen, että kun tasaisesti syöt clomeja niin ne kerääntyy ja pamauttaa sitten the plussan. itse olen syönyt esikoista yritettäessä ekaks neljä kiertoa 1tbl:n annoksella ja neljä kiertoa 2tbl:n annoksella ja sit raskauduin eli aika pitkä aika ja todellakin jouduin kärsimään paljonkin oireista, mutta aattelin, et on sen arvoista, kuten olikin:heart:. Mulla on myös pari vuotta taaksepäin kokemus piiitkäästä clomikuurista 2tabun annoksella, mutta tm ja km tekivät niihin ne pakolliset tauot aina, valitettavasti
Uskon että, on turhauttavaa syödä niitä ja taistella hoitolinjoistaan, itse oon tehnyt sitä jo vuosia, usko pois, että on mennyt hermot ja monesti :headwall: mutta nyt eka gyne uskalsi määrätä mulle ton kolmen tabun annoksen ja vielä kuulemma neljälläkin, jos ei potki ja oon tosi kiitollinen siitä. Odotukset plussasta on vaan aivan liian korkeella :whistle: jos taloudellisesti mahdollista, niin aina kannattaa mennä yksityiselle lapsettomuusgynelle kysymään toista näkökulmaa, muttei siitä kannata sitten kunnallisella huudella, kun voi mennä herne syyyvääälle nenuun ja kohtelu olla sen jälkeen viileeetä :stick:

Hui, kuluipa aika nopsaan, nyt pitää mennä, palaan myöhemmin lukaisemaan loputkin kuulumiset


Justis
 
Viimeksi muokattu:
justis no mä en nyt sitä teinko väärin vai oikein, mutta alotin laskemaan et kp1 olisi ollut maanantai,ja tänään otin ekan clomin...kun mulla oli sitä vuotoa kuitenkin ja jouduin sidettäkin pitämään,tänään on ollut kyllä vielä enemmän vuotoa.mut näillä mennään
 
Justis: Hyvä asenne, tsemppiä! :) Toi kolmen clomin annostus kuulostaa melko hurjalta - onneks siul on hyvä syy olla sekopäinen =) Joo, syön yhen clomin annostuksel. Se on nyt kait todettu riittäväks. Tänää kp 15 ja alkaa ovis vissii lähestyä. Melkee tasavahvaa viivaa piirtyy jo. Jee! Pelkäsin jo et jää ovulaatiot tulematta.

Justiina: "Uskoisin, että gynelläsi ajatuksenjuoksu menis jotenkin näin...hän ei usko että joudut syömään niin pitkään clomeja (en minäkään, kun folli oli noin hyvä ) ja hän uskoo siihen, että kun tasaisesti syöt clomeja niin ne kerääntyy ja pamauttaa sitten the plussan." Kiitos, olipa ihanasti sanottu ja positiivisesti ajateltu :heart: Toivon sydämestäni sen menevän just noin :)
 
Nyt vasta kerkeen jatkaa :whistle:

Heti ekaks, anteeks Meripihka, että unohtui toivotella myös sinut tervetulleeksi tähän leidiseuraan :wave: Ja vastaus kysymykseesi, että kannattaa varata gyne n. kierron puoliväliin, itse oon käynyt viim. kp 14, siis ilman clomeja ja clomeillakin ( mutta tuo on silloin viim. mahdollinen päivä, jos ottaa clomit kp 3-7) Haluatko, että laitan sut etusivun listalle?

Manuliina Onko sulta otettu tota loppukierron s-prog määritystä, jolla näkee että ne hienot munikset ovat myös irronneet? Muuten kai sitä ei pystykkään määrittää...:confused:

Seurantaultrista Kyllä niissä suosittelisin käymään, ainakin ekalla clomikierrolla, sen takia, että jos clomit ei tuotakkaan aloitus annoksella mitään tai ohentaa limistä hurjasti niin mitäpä sitä lääkettä popsimaan turhaan, näinhän kävi just mulle tällä ekalla kiekalla ja anoosta nostettiin samantien. Ja toinen ääripää on, että jos aloittaa clomit ekaa kertaa, niin mahdollista (tuskin todennäköistä) on, et tuleekin kolmoset kerralla :D Mutta raha se on joka ratkaisee..mun ultra maksaa 130e ja kelan jälkeen maksettavaa jää 85e, mutta tosiaan meen nyt seuraavallakin kiekalla sinne, koska en oo syönyt clomeja tolla annoksella aiemmin ja en toivois yhtä vauvaa enempää per kerta :p

Tiijona Onkos oireet jo päällä? Olikos sulla jo seurantauä?


Täällä on tehty varmistuksen varmistustesti

Ja tulos: ei raskaana/inte gravid... testinä clearbluen digi, tosin oli vanhentunut puol vuotta sitten, vanha kaappiin jäänyt testi


Ja nyt viikonlopun piinailijat riviin järjesty ja dpo:t/pp:t ilmi!






Justis :wave:
 
Viimeksi muokattu:
Moi!

Tänne on iskenyt suuri masennusaalto, niin en oo jaksanut kirjotella. Lukemassa kyllä olen käynyt joka päivä. Luulen, että clomeilla ollut suuri vaikutus:/

Eilen kp 27 tehty negatiivinen testi. Se ei hirveästi masentanut sillä en oo pariin viikkoon uskonutkaan että tästä kierrosta tärppäis. Mies on ollut harvinaisen osallistuva tässä kierrossa ja vakuutellut että olen raskaana. Yksi yö näin tosi todellista unta, tein siinä testin ja oli oikeen vahvat kaksi viivaa:) Ei valitettavasti ollut enneuni. Tosin kaippa sitä olisi vielä pieni mahdollisuus? Jos ovistesti on ollut yhtään luotettava, niin ovis olisi ollut kp 16 ja jos siitä lasketaan se 14 päivää, jonka jälkeen kuukaustisten pitäisi alkaa, niin se olisi tämän viikon sunnuntai. Jolloin kierto olisi 30 päivää, aikaisemmin ollut 33. Joten periaatteessa olisi mahdollista ettei raskaus vielä testissä näy.

Oireita olisi, jos ne tahtoisi siksi laskea. Tai siis ne voi liittää joko raskauteen tai kuukautisiin, itse olen liittänyt kuukautisiin. Tissit on kipeet (tätä vaivaa rupesi oleen vasta clomien aloituksen jälkeen), mahassa vihloo välillä menkkamaisesti tai aivastaessa "pistää" kohdun seudulle, välillä etoo ja on huono olla, tätäkin on esiintynyt jo jonkun aikaa ja jo edellisissä kierroissa. Eipä näistä siis voi oikeen päätellä mitään.

Oon tässä ihan miettinyt pitäisikö pitää taukoa pillereistä kun niin kovasti ottaa mielelle. Nyt vaan kun ollaan just saatu tietää että annostus on oikee ja että kroppa reagoi siihen hyvin, niin seuraavassa kahdessa kierrossa ei tarttis mennä seurantaan. Ja jos taukoa pitää niin ei yhtään tiedä mitä sen jälkeen samalla annostuksella tapahtuu ja pitäisi mennä seurantaan:/ Ja se on kallista, 130 € ja kelan korvausten jälkeen jää 107 € Käyn siis yksityisellä gynellä kun ei ne kunnallisella mulle vielä mitään tekis. Joten yrittäisin vieläkin tulla raskaaksi ilman ovulaatiota, ja mun ymmärryksen mukaan se on aika vaikeeta:D

Ja tervetuloa kaikille uusille munkin puolesta!!
 
Hellurei ja tervetuloa uudet minunkin puolesta.

Täällä menossa kp23/dpo8. Ekakierto siis clomien kanssa.
Nyt mitä olen huomannut niin nännit on kipeytyneet ja ovat suuremmat sekä vessassa pitää käydä useammin. Onko vaan kuviteltuja oireita vai voisiko olla raskausoireita, ensi viikkoa odottelen malttamattomana että pääsisi testailemaan.
Mieskin oli huvittava eilen illalla kun makoiltiin sohvalla niin yhtäkkiä sanoi vaan että sun nännithän on isontuneet ja en ollut maininnut asiasta sille mitään että olin itsekin asian huomannut. Tarkkaavainen mies mulla :heart:

Onko kellään kokemuksia aiheuttaako noi clomit tota nännien kipuilua?!?

Hyvää viikonloppua kaikille =)
 
Mippis Laskujeni mukaan sulla ois vasta nyt dpo11, joten älä nyt vielä luovuta, koska monikaan ei saa plussaa testiin vielä noilla päivillä edes herkkistesteillä...millä muuten testailit? Oireesi kuitenkin kuulostaa lupaavalta, isoooo plussapuhuri myös sinne :heart:++++++:whistle:


Toivon todella, että saan pian kuulla plussauutisen täältä..raksalainen on ollut aivan liian pitkään yksinäisenä tuolla plussapinossa:heart:



Justis :wave:
 
Viimeksi muokattu:
Mullekin on iskenyt masennusaalto.. Tänään on viimeinen clomi-päivä, eikä mulla oo MITÄÄN oireita:( Ensi viikon tiistaina käyn seurantaultrassa ja oon ihan vakuuttunut siitä, että siellä on täsmälleen sama tilanne kuin ennen clomeja. Missä vaiheessa ne clomien oireet pitäis ilmaantua?
Facebookissakin tuntuu jokaikinen olevan raskaana tai saaneen vauvoja ja kyllä niitä riittää tuon naamakirjan ulkopuolellakin : / Ihanaahan se on, kun muut saa lapsia, mut väkisin vaan nyt vetää mulla mieltä alemmaksi nuo muiden "vauvaantumis"uutiset.

Toivottavasti muilla menee paremmin! Mippis, toivotaan, että sulla tulis kuitenkin se positiivinen testiin :) Ehkä se oli liian aikainen testaus. Ja Piukelle kans kovasti plussapuhuria ++++:whistle:
 
Voi tiijona :hug: Mä en nyt ihan tarkkaan osaa sanoo minä kp:nä kuumat aallot iskee tai mielialan vaihtelut alkaa..Muistaakos muut? :attn: Kyl ne kuitenkin hetimiten kuurin loputtua alkaa ja ovikseen loppuu (kai?), mutten osaa sanoa alkaako ne kuurin aikana..en oo koskaan sitä aatellut...mutta mielialan muutokset ja ärtyisyys on kyllä kans yks tutuista sivareista :whistle:
Jaksuja, kaikki ilmottaa raskauksistaan..synnyttää....tai raskautuu puhalluksesta..aina silloin kun me yritetään tätä kolmosta...joten tiedän todellakin tunteesi :heart:
 
moi! kysymys heti alkuun,aiheuttaako teille muille,tai ylipäänsä nuo clomit väsymystä,ja tiheentynyttä pisun tunnetta...
kun tuntuu et oon tällä viikolla ollut joka päivä kuitti,ja vessassa joutunut ramppaan...en ymmärrä
raskaana en ole,koska tein testinkin,ja nega tuli,ja mulla nyt siis 3 päivää nuo clomit,eikä ole mitn.tuntemuksia näiden lisäksi. kosk sinne ultraan kannattais mennä?? missä vaiheessa siis?

kaikille plussatuulia!!
 
PTTmulle on sanottu et ideaalinen ultra ois kp 12 tai kolmetoista, koska clomit aiheuttaa oviksen aikaisintaan 7 vrk:n kuluttua viim. ottamisesta ja myöhäisintään 12 vrk:n kuluttua, joten kp 14 voi olla jo myöhäistä ultran kannalta. Itse käyn vielä kp 14:kin koska mulla on aika myöhäinen ovis ollut clomeillakin, mutta nyt kun aloitan ekaa kertaa tolla kolmella tabulla niin gyneltä tuli käsky tulla kp 11-13, kuulemma kp 10 on liian aikainen.. Noita sun oireita mulla ei oo ollut ainakaan, et oisin niihin sen enempää kiinnittäny huomioita, varsinki nyt kun oo hiilarittomalla niin vessassa saa juosta yhtenään :whistle: Mutta yks r-oire mulla on( jota nyt siis ei oo...), josta vakuutun ennen testailua siis, joudun heräämään aamuyöllä vessaan..siitä tiedän et tärppi on käynyt kun yleensä rakko antaa mun nukkua sentään :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Päiviä vaan täältäkin.
Minä menin reippaana paikalliseen apteekkiin hakemaan niitä clomeja ja lugeja- eihän tän käpykylän apoteekista ees löytyny koko lääkkeitä. Siispä tilaukseen. Onneksi kävin sen verran aikaisemmin kyselemässä, et ei ihan hirveetä paniikkia tullu.
Tosi kiva, kun alkaa kroppa olla entisensä sen viimeisimmän km jälkeen. No vuosi siihen meni.
Täällä on palelua ja tissien kipeytymistä ilmassa.. (tosin ennen mulla tuli aina oviksen jälkeen nuo oireet, joten eipä noista nyt paljon voi päätellä)
Kp olis 23/26-30 muutamat testitki on pitäny tehä, mut ei mulle koskaan oo plussaa tullu, ku vasta menkkojen ollessa pari päivää myöhässä. : /
Jännäilyksi taas menee, mut jos ei nyt plussa tuosta luomusta käy, niin sit otetaan ens kiertoon noi vahvemmat eväät avuksi ja alettava kaatamaan miestä oikein urakalla.... :p
Eihä tuota oo viikkoon näkyny, ku ulkomailla työmatkalla. tänään illalla tulee lopultakin kotiin... :heart:
 
no pitäisiköhän sitä sit saada ultra-aika varatuksi?? hmmm..kun ei se gyne puhunu mitn.ylimääräsistä käynneistä..ja sille samlle en taatusti saa aikaa jo ensiviikolle,vai katsonko jännityksellä ensin et kuinka käy ekan kierron:whistle:

no siitä hiilarittomasta kuuristahan tämä sit johtuu.....meinaan oon itekin vähähiilarisella,painoa pitäisi laskea
 
Piukke Toivotaan että on oireista kyse ja tärppää!

Justis Kiitos. Ei kyllä siltikään itestä tunnu et ois tärpänny, mut toivotaan kuitenkin. Testasin kotitesti.fi:stä tulleilla liuskoilla. En nyt muista niitten nimee. Niitten ohjeissa luki et näkyy jo 7-10 päivää hedelmöittymisen jälkeen. Toki niissä luki myös et varmimman tuloksen saa sit kun kuukautiset on myöhässä. Pitää kaiketi sit odotella viel muutama päivä. Menkkakivut kyllä vahvistuu koko ajan.

Tiijona mulla ekat oireet tuli 2-4 päivää pillereitten aloittamisen jälkeen. Osa oireista on menny pois ja osa alkanu vasta ihan kierron loppupuolella. Uskoisin että aika henk.kohtaista miten niihin reagoi tai reagoiko. Ja jos ei oo tapahnut mitään (varmasti on!:)) niin ainakin se sitten tiedetään ja annosta voidaan vaikka nostaa. Voin vaan kuvitella kun ympärillä olevat saa vauvoja jne. :hug: koita jaksaa. Meillä on sillä lailla hyvin et meidän läheisistä ihmisistä ollaan aika varmasti ainoat, jotka edes haluaa lasta, niin ei tartte kuunnella muiden uutisia, sillä ne ottais mulla varmasti aika koville...

PTT Mä kyllä luulen, että mullä väsymys liittyy clomeihin. Tuntunu viime kuukausina että voisin vaan nukkua. Tuntunu myös että vessassakin täytyy juosta useemmin. Tiedä sitten kuvittelenko:) Mikäs annostus sulla oli clomeissa? Mä kun aloitin, niin aloitin sillä yhellä ja gyne sano ettei tartte tulla seurantaan. Jos raskaus ei ala, niin käski nostaa annoksen 2 tbl seuraavassa kierrossa ja silloin piti mennä ultraan, jotta tiedetään mitä tapahtuu. (Ettei irtois montaa ja ettei limis olis liian ohut)

Tillu huh-huh kun ei apteekista lääkkeitä löytynyt. Onneksi ehtivät tilata!! Itse pitäis kans hakea uudet lääkkeet, aika viime tipassa aion mennä, sillä tahon olla varma etten osta niitä turhaan. Kalliita pirulaisia! Plussaonnea myös sulle!!

Onpas mukavaa kun tänään on ollut näin vilkasta keskustelua!:)
 
Viimeksi muokattu:
mippis siis mä syön nyt 4kk:tta 1tbl/päivä, sit sen jälk. 2tbl/päivä,sen 2kk:tta....katon nyt sit vaik nää ekat 2kk,tulenko paksuksi,ja jos en niin sit varaan ajan ku haluun sinne gynelle kellä käyn,ja sillä on aina niin varattu ja se on vaan 1 viikossa toimipaikalla.
 
Huhhuh ku tääl on tullu tekstiä!=)

Justiina Mulla siis otettiin ne verikokeet joissa myös siis toi progesteroni, ni tossa pari kk sitte. Sillon oli arvot kuulemma oikeen hyvät. Viime kierrossa ei sitä tietenkään otettu mutta sillon siis on otettu.

Mippis ja Tiijona Mulle ei tullu koko kierrossa MITÄÄN fyysisiä oireita, et kyllä ne voi vaikuttaa ilman niitäkin. Mutta tosiaan toi masennus tuli sit sitäkin tutummaks...:ashamed: Mähän en viikkoon vissiin muuta tehnykkään ku itkin vaan koko ajan, meni yöunet ja kaikki. En sitte tiiä pääsinkö mitenkään helpommalla ku noi jotka mm. kuumista aalloista kärsii. Mielelläni ottaisin vaikka ne jos vaan tuo päänuppi pysyis kunnossa!

Piukke Just ku pääsin hehkuttamasta ettei tullu mitään fyysisiä oireita ni tulihan mulla, just toi sun mainitsema nännikipu. Siis aivan helvetillinen, suihkussa ku vesiki osu ni sattu:kieh: Olipas mukava loppukierto siis. Mutta toivotaan että sulla merkkais jotain muuta!
 
Täällä myös yksi clomien tuleva syöjä ilmoittautuu ryhmäänne.

Mielelläni olisin sivulla 40+ odottajat mutta ehkä myös sinne vielä pääsen....toivossa on hyvä elää! Eli ikää 40,nimimerkillä sarialeksandra, toista yritetään, ensimmäinen syntyi 07 ja clomien avulla ja nyt yritystä taas takana vuoden päivät ja toista ei kuulu, niinpä aloitan clomit pian.

Vuonna 06 ja 07 olin ahkerasti vastaavanlaisilla sivuilla ja silloin oli tosi hienoa jakaa kokemuksiaan ja nyt löysin nämä ja täällä kans tuntuu olevan hyvä meno päällä - kaikilla samat suunnitelmat ja systeemit!
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta kaikille! Täällä menossa kp 24/26-30. Tissit on alkanu kipeytyä aivan päistä- nännit ei oo kipeet, muuten on rinnat tosi arat. Ei oo ennen tämmöstä ollu. Onko kellää olla samanlaista ja jos on, niin mikä on ollu lopputulos?
Jännittää niin pirusti, et olisko luomuplussa käyny, vaa ei uskalla vielä noita lugeja alottaa, et jos meneeki kuitenki hukkaan. Koskaan en plussaa oo saanu ennen ku päivän pari sen jälkeen ku menkkojen olis pitäny alkaa.
 
Hei ilmoittaudun joukkoonne näin nyt jännittävinä päivinä. Olen siis 26vee esikoisen yrittäjä. Pco todettu 2002 ja aina tiennyt, että lapsen saaminen tulee olemaan hankalaa. Yritys aloitettiin 08/10 ja jo marraskuussa menin yksityiselle lapseettomuuteen erikoistuneelle lääkärille. Määräsi mulle heti clomit+terot koska kuukautiset aina olleet hyvin epäsäännölliset ja jääneet välillä pois jopa 7kuukaudeksi. Nyt mennään kolmatta clomikiertoa ja kp on 27/30. Söin siis 2ekaa kiertoa annoksella 1 clomifen kp 3-7 ja toisen kierron kp 11 oli seurantaultra. Päätettiin sitten nostaa annosta 2tbl kp 3-7. Tässä kierrossa ekaa kertaa tikuttelin ovista ja tikut näytti oviksen kp 17-18. Nyt sitten mietityttääkin, että mikäköhän vaikutus oli teroilla jotka aloitin jo kp 15. Vähän mietityttää jo senkin takia, että lääkäri sanoi, että jo seuraavan kierron jälkeen lopetetaan clomit joksikin aikaa. Vauvakuume on kova ja ollutkin jo jonkin aikaa, ettei kyllä tekis mieli lopettaa ihan vielä. Mutkin voi siis lisätä tuolle listalle :wave:
 

Yhteistyössä