Clomittaret vuonna 2011!

Moikat!

Pahoitteluni että oon pysyny näin pitkään nettihiljaisuudessa. Menee aina tuo alkukierto vähän tasatessa ajatuksia, joten ei tule niin paljon vauvajuttuja mietittyäkään. Mutta nytpä onkin asiaa, nimittäin tänään bongattu hymynaama ovulaatiotestissä, eli kp 19! Mulla tuli ihan itku silmään, sillä tää on nyt nähtävästi ensimmäinen tuleva ovulaatio viime toukokuun jälkeen! Eli kai noista clomeista nyt oikeesti onkin jotakin apua.

Tiijona: Mulla ei hirveesti mitään oireita tässä kierrossa tullut noista clomeista, kun taas ekassa clomikierrossa oli silloin huonovointisuutta ja huimausta niinä päivinä kun clomeja popsin. Nyt taas on ollut kuumia aaltoja, mutta ne on ollut melko lievinä, alkoi pari päivää siitä kun viimeisen tabletin otin. Painajaisia ja muuten levottomia unia taas olen nähnyt melko paljon, joten mietin että olisiko oireita clomeista? ja minäkin ravaan vessassa yhtenään, joten voisi tosiaan olla clomien aiheuttamaa, kun kerta näin monella meistä sitä ílmenee..

Tervetuloa muuten kaikille uusille :) Teitä onkin tullut paljon, kivaa :)
 
täällä viimenen clomi otettu tänään,ja tiistaina sitten alkaa ovis testaus..mitn.oireita ei ole mulle tullut,paitsi toi väsymys ja pissaamisen tarve oli tos clomipäivinä tiheempi...kävin jopa mitauttaan sokerin kun luulin et nyt mulla on sokeritauti,mut onneksi arvo olikin hyvä.
 
Kp 26/26-30 menossa. Oireita on vaikka muille jakaa... Tissit sairaan kipeet, ikenistä vuotaa verta hampaita pestessä ja välillä meinaa nukahtaa seisaalleen. yöllä taas kayn jotenki ylikierroksilla ja uni ei meinaa millään tulla silmään. Keskiviikkona ajattelin testin tehdä.
 
tänään siis 29/30-31. tein testin aamulla ja negatiivistahan se näytti. : / No ehkä oli liian aikasta? laskin että keskiviikkona olis vasta 14pv ovulaatiosta. Lisää ketutusta lisää tänään alkanut hiivatulehdus, mitä mulle ei koskaan ennen ole tullut näin ihan itellään, aina ollut vaan antobioottikuurin jälkitautina... En osaa oikeen sanoa onko mitään raskausoireitakaan, toisaalta en anna itseni niitä kovasti "etsiäkkään", muuten tulee paha mieli. Toivoa on vielä, vai onko?
 
onpas teillä jännät päivä menossa Lotte ja Tillu! Heti kertomaan sit kun testailette! Täällä pidetään peukut pystyssä! ja psst Lotte: hiivatulehduskinhan voi olla raskauden oire :) Toivotaan siis näin!

Chikakaa: ei mullakaan tullu mitään kirjotettua koko alkukierrosta, kun ei mitään kirjotettavaa ollu.. Toivottavasti sullakin ovisplussa testiin pärähtää:)
 
Lotte ja Tillu, täällä kanssa jännäily päivät kp26/27-28. Vielä en ole testailut, oireita on ollut vaikka millä mitalla. Nyt vaan odotellaan vielä pari päivää ja katsellaan tuleeko täti kylään vai plussa testiin. Sitten vähän omaan napaan, olisihan se itselle hienoa jos yli vuoden yrityksen jälkeen tulisi ekasta clomikierrosta plussa testiin :D
Plussatuulia sinne päin teille myös :whistle:
 
Hei taas! Olen nyt surffaillut näillä sivuilla ja lukenut kokemuksianne, niin aika monella teistä on clomien aikana seuranta. Minulla ei ollut sitä v. 2006/2007 eikä minulle ole sitä nytkään määrätty. Eli aloitan seuraavista kuukautisista syömään 1 tabletin kiertopäivinä 3-7 ja mitään seurantaa ei ole eli itsekseni jännitän että mitä tuleman pitää....

Kuinka yleistä tämä on että syödään ilman seurantaa clomeja? Kysyin sitä gyneltänikin, ja eihän sitä niin tärkeänä pitänyt...vähän heitettiin huumoriakin että tulee heti kaksi kerralla kun kerroin että haluaisin vielä ehtiä kolmannenkin tekemään ja nyt vasta kakkonen on haaveissa ja kun näitä lapsia ei tekemällä tehdä....
 
Seurantaultra on tärkeä jos on pco sillä jos rakkuloita on paljon niin niitä voi kehittyä yhtäkkiä tosi paljon, ja sitten on monisikiöraskauteen iso riski. Siks mä sain seurantaultran. Koskaan ennen en oo clomeja käyttäny, niin en vielä tiedä miten mun kroppa niihin reagoi. Toivottavasti olisi edes yksi rakkula kasvanut :)
 
Sarialexandra: monilla on seuranta, mutta on myös meitä monia joilla ei minkäänlaista seurantaa ole. Taitaa olla aika lääkärikohtaista, mutta kyllähän tuo hurjalta tuntuu noita popsia magdan mainitsemasta syystä. Mulla nyt takana 2 kierto clomeilla menossa 1tbl:lla ja ensi kierrossa jo pitäisi nostaa 2tbl:iin, mutta en tiedä uskaltaako? Itsekään en mitään tajunnut silloin kysyä kun vastaanotolla olin, mutta soitin myöhemmin tuosta annostuksesta eikä silloinkaan mistään seurantaultrasta ollut puhetta. Sanoi vaan että jos ei 3kk sisällä tapahdu mitään niin sit katotaan miehen simppanäyte ja katsotaan sen perusteella miten jatketaan, ja keväällä jos ei oo vielä tärppiä sattunu ni sit se kirjottaa lähetettä eteenpäin...
 
NO joo se tädin prkl sitte päätti tulla jo tälle iltaa kyläilemään.
Eipä muuta, kun torstaina otetaan sitten clomit avuksi ja lähdetään pakertamaan sitä marrasbabya.. Miestä jo varoittelin, että tällä kierrolla sitten köyritään niin älyttömästi, että jo on kumma, jos ei tulosta ala tulla...
 
täältä tokkurasta hei. Hiiva ei oo helpottanu vaikka otin eilen sellasen lääkkeen mikä on aina ennen auttanut heti. toisaalta mietityttää voiko se lääke vaikuttaa negatiivisella tavalla mahdolliseen raskautumiseen... NO huomenna olis kp 31/31 et torstaina päätin sitten testailla jos ei menkkoja oo kuulunu. Kauheen väsy on ja pieni pääänsärky, mutta se voi kyllä johtua töistäkin yms.
Voi ei Tillu : / Voin vaan kuvitella kuinka harmittaa...
 
Huomenta vaan kaikille. Täällä sitten alkoi ensimmäinen clomikuuri tänä aamuna. Vähän jänskättää, et tuleeko mitä sivareita. Kp 14 sain varattua folliultraan ajan. Toivottavasti ei oo liian myöhäinen ajankohta, kun aikaisemmin ei kartakaikkiaan saanut aikaa.
 
Täti tuli sitten tänään kylään joten kp1/27-28 :( Lauantaina sitten aletaan syömään clomeja toinen kierto siis lähtee missä clomit mukana. Lähdetään lauantaina miehen kanssa lomareissulle joten täytyy muistaa ne ottaa matkaan :)
 
Viimeksi muokattu:
Oli näköjään clomeista apua, iso 24 mm follikkeli löytyi ja lisäksi pari pienempää toiselta puolelta:) Muutenkin näytti todella hyvältä, kohdun limakalvo kuulemma oppikirjan mukainen :D Nyt on toiveet korkealla!
 
Alkuperäinen kirjoittaja PieniTytönTylleröinen;23058276:
magda hienoa,onnea! saanko kysyä mikä tuo follikkeli on??
minä kp:nä kävit??

jos itekin varais ajan,vaik ens kierrolle sit
Follikkeli on kypsyvä munasolu :) Mä aloitin poikkeuksellisesti clomit kp 8 ja ultra oli 5 päivää viimeisestä clomista, eli kp 24.
 
Pahoittelut kaikille tädin kiusaamille:hug: ja kiitos tsemppauksista :) Hienoja uutisia Magdalla! Ja tosi jännät paikat Tillulla ja Lotella - plussapuhuria sinne!

Kävin tiistaina seurantaultrassa ja kyllähän ne clomit oli hienon vaikutuksen tehneet, vaikka ihan toista pelkäsin :) Mulla oli 2 isoa follikkelia oik. munasarjassa, jotka oottelivat puhkeamistaan :O Mut ei niin hyvää etteikö jotain huonoakin: kohdunlimakalvo oli ihan liian ohut eli JOS nyt tässä kierrossa tärppäis, niin aika todennäköistä on keskenmeno alkuvaiheessa: / Gyne oli vähän ihmeissään ton mun kohdunlimakalvon paksuudesta - ei heti osannut sanoa, mitä sen suhteen oikeen pitäis tehdä. Aikoi konsultoida vanhempaa kollegaa ja ensi kerralla sit odottaa mua uusi hoitosuunnitelma (jos ei tärppää). Ovulaatiota oon yrittänyt tikutella, mut en oo saanu kiinni. Tosin eilen olin näkevinäni haamuviivan ovistestissä eli meniköhän se sit multa ohi?? Noh, joka tapauksessa olemme yrittäneet hyödyntää oviksen :)
Tällaisia kuulumisia siis mulla.
 
No joo, keltarauhashormonit sitä pitäis kasvattaa, mut ei mulla ne oo silti aiemminkaan limakalvoa kasvattaneet: / Mut punkkua voisin kokeilla;) Harmi vaan, kun työt meinaa häiritä näitä raskautumisyrityksiä. Ei viitsis ennen huomista aamuvuoroa kovin paljoa kasvatella limistä punkun voimalla :LOL:
 
Tiijona: täällä on kyllä jo täti ollu kylässä jo 4 päivää, eli kp 4 ja eka clomikuuri alkoi eilen. Sain vasta kp 14 seurantaultra ajan. Toivottavasti ei oo liian myöhään ts ei se mahdollinen ovis olis kerenny vielä olla.
 

Yhteistyössä