Clomittaret vuonna 2011!

Tarantellah Pahoittelut! Jaksamista :hug:


Täällä kärvistellään kp 25/27-28 ja dpo 11. Ei kamalan vahvoja oireita ollu plussan suuntaan, mutta jotain kuvotusta,"sähköiskuja" kohdussa,alaselk -ja päänsärkyä,väsymystä ja kynnet taas kasvaa :)
Mutta tuossa vasemmassa tississä on taas tuo "menkka-kohta".. Ja tuntuu noita koipiakin jomottelevan menkkamaisesti.
Hitto,viimenen oli siis tämä clomi-satsi,eli kaiketi mun tarina tässä pinkassa loppuu pian :|
Toivon vaan että nyt ois SE kierto! Jospa vaikka luget sais tukemaan mahdollista plussaa..

Millä syyllä luget saa??
 
Tarantellah: onko sulla tietoa minkälaiset jonot tampereella on?? tai onko jollain muulla tietoa?
Jaksamista ja onnea seuraavaan kiertoon =)

Tipetsu: Toivottavasti tämä on juuri SE kierto, jossa tärppää, Onnea matkaan :)

Täällä menossa kp 31 ja eilen tehty testi oli nega. Nyt odottelen gynen soittoa joko huomenna tai to, että mitkä on jatko ohjeet. Luultavasti nyt sit terot käyttöön, jotta päästään uutta kiertoa kohti ja ens kierrossa sit clomit 2tbl/päivä. Terot sit ens kiertoon mukaan tueksi.
Progesteroni vastauksen sain ja se oli ymmärtääkseni vähän matala, tarkistan asian lääkäriltä kun soittaa.

Ei auta muu kuin koittaa nostaa pää pystyyn ja kohti uutta kiertoa :)
 
Hei! Löytyipä mielenkiintoinen ketju...vaikka yritänkin olla miettimättä (lähes) ollenkaan koko asiaa... Vauvahaavettani siis. Minun kokemukseni kun on, että tärppi tulee, kun ei ajattele koko asiaa eikä ole tietoinen ovulaation ajankohdasta! Olen tullut kaksi kertaa raskaaksi, kun olen sitä kaikkein vähiten odottanut tai yrittänyt... :D Tai näin oli aikana ennen esikoista, jolloin jaksoi ja pystyi harrastamaan sänkypuuhia useammin kuin nykyään...

HISTORIA: Yritimme raskautta luomusti reilut 1,5 vuotta, sitten tärppäsi. Se raskaus meni kesken, ja seuraava raskaus alkoi 2 kk keskenmenon jälkeen! Missään tutkimuksissa emme siis käyneet, mutta kävin yksityisellä keskenmenon jälkitarkastuksessa, ja siellä lääkäri totesi, että Clomit kannattaa aloittaa 3 kk:n kuluttua. Siis kun kerroin, että en ole ikinä saanut minkäänlaista viivaa mihinkään ovistestiin ja että kiertoni on epäsäännöllinen ja usein liian pitkä. (Lääkärille tuskin tuli mieleenkään, että voisin tulla itsestään raskaaksi niin pian!)

NYT: Esikoinen on jo pian 3,5-vuotias, ja ilman ehkäisyä ollaan oltu elokuusta asti. Ja tässä nyt mietin, että jospa menisin tuolle kyseiselle lääkärille ja jospa ne Clomit aloitettaisiin nyt... Ikää mulla kuitenkin on jo 32 vuotta. Miehessä tuskin on mitään (ainakaan suurempaa) vikaa, kun kerran olen tullut kaksi kertaa raskaaksi! Ties vaikka olisivat ne ainoat kierrot, joissa olen ovuloinut! Nimittäin metsästin ovulaatiota jossain vaiheessa kaikin keinoin eikä siitä ollut merkkiäkään... (Paitsi ehkä se johtui juuri siitä...eli stressi ovulaation metsästyksestä aiheutti ovuloimattomuuden!) Nyt en ole enää moiseen ryhtynyt, mutta edelliset kiertoni ovat olleet 32 ja 42 päivää... Ja nyt jälleen odottelen kuukautisia, kp 34... Yhden raskaustestin olen tehnyt ja se näytti miinusta. Kierto tuntuu nyt vaan pitenevän! :(

Sellainen kysymys mulla ois, että onko kenelläkään tietoa, että onko väliä, missä kuukautiskierron vaiheessa menen ensikäynnille lääkäriin. (Tosin lääkäriajan varaaminen on vaikeaa jo sen takia, että mulla ei ole aavistustakaan edes siitä, milloin menkat tulee... Ainakaan menkkojen aikana ei kai voi mennä gynekologille....tai ainakin ois epämiellyttävää!!! Ehkä helpointa on soittaa se aika heti, kun menkat alkaa...jos ajan vaikka saisi yksityiselle jo esim. parin viikon päähän?!)

Plussaonnea kaikille!

T: Keltanokka
(Mahdollinen tuleva Clomitar) ;)
 
Justiina: Juu, kyl se on nopeest noustava suosta, muuten elämä rupee olee tosi vaikeeta :)

Piukke: Ei muuta kun mukavia peitonheilutteluhetkiä sinne!:whistle:;) (kaikkea sitä ihminen ja toisille toivottelee :D)

tarantellah: Pahoittelut myös täältä :hug: Toivotaan et tupla-annos riittää :)

Tipetsu: Eiköhän tää oo just se kierto - plussan paikka :) Jännäillää!

-nasu-: Hurjasti tsemppiä seuraavaan kiertoon! Vaikeitahan nää eka päivät ain on, mut huomaamatta sitä ollaa koht jo ovista oottelemassa. Ja luojalle kiitos, et on n. 2 tietämätöntä viikkoa. Oon kyl miettinny et jos heti sais tietää ettei tärpänny ni sit ois kyllä LIIIIIAN pitkiä nää kuukaudet!

Meripihka78: Lääkäriaikaa kannattaa yrittää saaha sinne kp 10-13 välille. Siellä sitte näkis heti miten follit on kasvannu ja sais tietää oisko ovulaatio mahollisest tuloillaan :)
 
Tarantellah Osanottoni ultrasta :hug: juuri samankokeneena tiedän kyllä fiilikset :|

Tipetsu WAU! Mitkäs oireet, millon aiot testata?


nasulle :hug: negasta ja ei muuta kuin tulta päin uuteen kiertoon


Tiide Hyvä kun oot saanut itsesi suosta nostettua, tädin jälkeen se kun on aina kuitenkin vaikeeta :kieh: mitkäs kp:t sulla nyt on meneillään?

Täällä hieman sekavat fiilikset, ultrassahan ei pitänyt mitään kunnon follia olla eikä siis ovistakaan gynen mukaan tällä kiekalla..mutta mutta, sunnuntaina lopetin ovistikuttelun, siis en tehny testiä ja maanantaina tuli alkavat ovisoireet, niin avot testiin piirtyikin vahva viiva :O ja eikä siinä mitään mutta kun olin siis silloin maanantaina aloittanut terolutit, jotka pitäis ilmeisesti aloittaa 2 päivää oviksen jälkeen :confused: Miten teitä muita, jotka teroja käytätte on ohjeistettu niiden käytössä oviksen suhteen?

Isoo plussapuhuri täältä :heart:+++++:whistle:
 
Heippa naiset!

Kiitoksia kaikille, nyt jännittää niin pirusti, ettei vielä aikasemmin ookkaan näin paljoa jännittänyt:) En millään malttais oottaa. Oireita ei oo vielä ollut:D Enkä mitään kiinnittymis tms kipua oo huomannut.

tyty joko oot testannu?

tarantellah kurjaa:hug: Kyllä ensi kierrossa sitten tapahtuu varmasti jotain!:)

tipetsu jännää:) jospa nyt ois tärpännyt sitten!

nasu :hug: toivotaan onnea ensi kiertoon! Hyvä kuitenkin että saat terot niiin ei kierto veny. Itsellä oli yhessä vaiheessa terot, mutta ei ne yksistään mitään auttanu. Ja sittenkin kun sain clomit ja lääkäri totes ettei siellä mitään tapahtunu niin luomumenkkoja oottelin tyyliin 50 pvä.

justiina aika paha! Toisaalta tosi hyvä merkki jos ovis onkin tapahtunut tai tapahtumaisillaan! Saattahan se olla, että jos se on tulossa niin myöhäisessä kierron vaiheessa niin lääkäri onkin päätellyt että ei tuu ollenkaan:/ Teroista en mitään osaa sanoa. Soita äkkiä lääkäriin:)

tipetsu isoiso :hug: Toivotaan että testi on väärässä. Luin yhdestä tapauksesta joka oli jo toisella kolmanneksella, mutta ei ollut saanu raskaustestiin plussaa edes lääkärissä! Joka tapauksessa kuitenkin asiat menee nyt eteenpäin. Jaksamista!

Miten olisi naiset, vaihdettaisiinko vähän puheen aihetta välillä niin saataisiin muutakin mietittävää?:) Sain kihlasormukseni eilen, niin siihen liittyvät asiat pyörivät mielessä:) (sori kun en parempaa keksi, saa vaihtaa!) Joten galluppia: Olettetteko naimisissa, kihloissa, seurusteletteko, kuinka kauan? Uskaltaako joku vastata että missäpäin asutte?:)

Jos sitten rohkeana vastaan itse eka:) Yhdessä ollaan oltu kaiken kaikkiaan 4 vuotta. Mies kosi alunperin 2008 kesällä, mutta ei ollutkaan vielä valmis naimisiin, joten homma laitettiin jäihin. Sitten yhteisestä päätöksestä ruvettiin pitämään sormuksia viime keväänä ja ensi kuussa olisi tarkoitus mennä naimisiin. Ja keski-suomesta ollaan.
 
Joo nega tuli ja samalla myös menkat:stick:vituttaa kuin oravaa ku käpy jääty:headwall: Enää ei ole clomeja jälellä. Joten luomuna männää..tänää kävin verikokeissa, otettiin kilppari arvot ja pieni verenkuva. Maanantaina gynelle ultraan ja toosa tutkimuksiin. Kartottavat nyt hoidon tarvetta ja et ruetaanko tutkimaan tätä miun mahdollista endoa.
Tätä vauva projektia tosin hidastuttaa seuraavat ½ vuotta ukon lääkitys, jonka aikana on aika minimaaliset mahollisuudet tärppiin. 3kk lääkettä ja 3kk menee kun kroppa tervehtyy..vituttaa siis entistä ankarammin:kieh:
 
Justiina: Kyllähän se pirun vaikeaa on, mut vaihtoehot on hyvin vähissä. Täällä kp 8, kohta pyörähtää 9 puolelle. Maanantaina, eli kp 13, ois folliultra. Toivottavast ei kerkee mennä taas yli. Hienoa jos siulla ovis onki tapahtunnu, ei mee kuukaus hukkaa :)

Mippis: Naimisissa ollaan oltu 1½ vuotta, kihloissa 4 vuotta ja seurustelua takana 6vuotta. Oi, teillä onki sit häävalmistelut kuumimmillaan :) Tsemppiä niihin!

Tyty86: Voiei, kyllä elämän epäreiluun nostaa taas päätään! :hug: Itekki oon alkanu miettii tota endoa, ettei vaa ois seki täs hidasteena.

Täällä siis 3. clomikierto ja nyt kp 8. Eka kierto, johon clomit on tehny iha kunnolla oireita; päänsärkyä ollu kolmena viime päivänä nii et joutunu lääkkeenki joka pvä ottaa. Ja kuumat aallot, huh, niitä on ollu! Välil iskee myös huono olo, sellai ku ois pala kurkussa. No, joskohan nää rajut oireet tietäs hyvää, toivottava on ainakii ;)

Taidampa lähtä hörppäämää vähä viel greippimehua. Aamul on sit multivitan (raskaus & imetys) vuoro. Kaikensa sitä on yritettävä! :) Jotkut on greippimehua sanonu juovansa, mut mites, käytättekö foolihappoo tai monivitaaminei tai jotai muuta?
 
Tipetsu :'( :hug: olen todella pahoillani.

Piukelle onnittelut oviksesta :heart:

tytylle :hug: tädin tulosta

Tiide noi clomien "sivarithan" tietää yleensä vaan hyvää. Isooot
folliultraan :heart:

Mippiksen kyssäriin Ollaan oltu yhdessä 16v., joista kihloissa 15 ja puoli vuotta ja naimisissa 13 vuotta. Oltiin oltu siis yhdessä jo 6.5 ( naimisissa 3.5) vuotta ennen esikoisemme syntymää, joten ymmärrän hyvin ympäristön luomat sosiaaliset paineeet, jotka teitä ensimmäistä yrittävillä on :hug:

Täällä ois niinku dpo 3, niinku siks et aloitin ne terot päivää ennen ovista :headwall: Joten katotaan kuis ämmän taas käy...ja miten sit kun 3 tabun clomikuuri alkaa...


Justis
 
justiina mut saat lisätä listaan,tuun takas pinoon! päätettiin et nyt olisi aika vielä yhdelle.
Eli tässä tiedot,26v,2 tyttöää,ja kolmas toiveissa...terot+clomit käytössä.

mä kävin siis siellä gynellä tos joulukuussa ja todettiin se pco,jonka takia sain clomit ja terot, ja syön noita clomeja 3-7 päivinä,ja terot 10 päivän ajan kp 16-25....sullako justiina oli noi terot kans? ja oliko muitakin?

nyt siis kerkesin syömään 1kk:n e-pillereitä..mut päätettiin et alotetaan nuo ja katotaan jos tulosta syntyy..ja gynen ohjeella mennään eli jos ei 4kk:n aikana tule raskaaksi niin sit nostetaan annosta ja 2kk:tta mennään sillä.

paljon onnea kaikille meille!!!!!:wave:
 
Tervetuloa takaisin PTT :wave: Toivottavasti clomit tuo pikaisesti plussan :heart:

Täällä kärvistellään (dpo7) joko tätioireista...tai terojen sivareista....tai...:whistle:

Piinailijat vois vaikka ilmottautua viikon alun kunniaksi ja kasaan järjestyä



Justis
 
Hei!
Sopiiko mukaan yksi uusi Clomitar?
Ikää tulee maaliskuussa 32v ja yhtään omaa lasta ei ole. Miehellä entisestä liitosta 4.
Lapsettomuutta ja yrittämistä takana nyt 2,5 vuotta ja tuloksena 3 keskenmenoa ja muutama kemiallinen plussa.
Lähes kaikki mahdolliset testit on tehty ja kaiken pitäisi olla kunnossa. Nyt on vuosi viimeisestä km ja mitään ei ole tapahtunut. Oikeastaan ihan hyvä, kun on tässä ollut aikaa toipua niin henkisesti kuin fyysisestikin. Viimeisin km oli niin rankka kokemus.
Kävin yksityisellä lapsettomuusklinikalla ja sain sieltä käyttöön aspirinit, clomit ja lugesteronit.
Seuraavasta kierrosta sit pitäis alkaa noita clomeja napsimaan-EI MALTTAISI ODOTTAA!!!
Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille! :D

Ollaan oltu miehen kanssa 3v yhdessä ja kesällä menimme naimisiin. Asustelemme entisen Oulun läänin alueella. Lähimpään naapuriin on matkaa melkein 2km, joten todellakin täällä rauhassa saa olla. :)
 
niin juu piti kommentoida että me ollaan yhdessä oltu 7vuotta,marraskuussa mentiin kihloihin,ja asutaan pirkanmaalla.

ja edelliset raskaudet on alkaneet ihan luomusti,mutta ei me kauhean sikiävää sorttia olla kun ei enempää ole siunaantunut..vaikka ehkäsyä ei olla käytetty juuri lainkaan.
 
hei mulla olis kysyttävää,eks mä laskekin tämän päivän ekaksi vuotopäiväksi,kun eilen otin viimesen e-pillerin,ja vuotoa tullut siteeseenkin ja pyyhittäessä, siksi vaan kyselen kun mulla on tullut jo reilu viikon ajan tommosta ihme vuotoa,välillä rusehtavampaa ja välillä verempää...onpas kivaa selitettäväää...

kun siis nyt alotan kp 3 päivänä ne clomit,eli keskiviikkona
 
Folliultrassa käyty tänään. Oon niin turhautunnu ja raivostunnu tohon sairaalan toimintaa. Ekaksi se, et joka kerta ollu eri lääkäri ja tänää viel sellanen nuori, joka oli ihan pihalla. Olin vielä listannu kysymyksiä, ku ylees ollu ain sellanen jännitys pääll et mitä sielt sanotaa ni ei oo muistannu juur mitää kysyä, ni tää lääkäri läks nyt sit heti eka kysymyksen jälkee kysyy toiselt lääkärilt. Ja sen jälkee oli viel 6 muuta kysymystä, johon en oikeestaa mihikää saanu kunnollista vastausta. Huomas kyl etten ollu kovin tyytyväinen saamaani palveluu.

Jos nyt "parhaita paloja" kerrotaa ni hää mm. sano et jatkaisin clomeja elokuuhun asti, jossen raskaudu. Nyt on siis menossa 3.clomikierto ni söisin putkee kevyet 10kk:tta sitä. Sanoin et haloo, ei niit kai nii paljon putkee voi syyä ni oli kyl sit itekki sitä mieltä et nii no ei, vaa 3-6kk! :O Olikohan päässälaskussa vai missä vika!?? Se siitä, alkaa taas verenpaineet noussa, pitää lopettaa tää aihe.

No, jtn positiivistaki se osas kertoa. Nyt siis kp 13 ja johtofolli oli 19mm. Ovistestit ei oo kyl näyttänny viel yhtikäs mitää. Ehkä kohta :)

Vasemmast munasarjast löyty myös pien kysta. Oli kuulemma lääkäri jo viime kerralla havainnu sen, mut eipä ollu sit miulle kertonnu mitää, ihme toimintaa! :mad:

Tsemppiä piinailuu kaikille ja eiköhän se ois jo jollain plussan paikka! :)
 
Heippa kaikki!:wave: Mä olen pientä taukoa pitäny tänne kirjottelusta mutta ajattelin tulla nyt pikaseen päivittämään tiedot...Eli täällä olis nyt kp3. Ei auttanu ainakaan eka clomikierto. Tai siis autto sikäli, että olihan mulla ne kaks mahtavaa(21 ja 24mm) follia siellä, mut vaikka siis tarjolla oli tuplaten mahiksia ni ei onnistunu: / Ja tämän kierron vietän nyt sitte ilman clomeja, ens kierrosta varmaanki jatkan mut vaan ½ tabletilla, ettei tosiaan niitä folleja kasvais ihan himona sinne:LOL:
Tauon clomeista pidän ihan siks että vaikkei mulle mitään fyysisiä sivuvaikutuksia tullu ollenkaan ni psyyke alko heittää häränpyllyä, itkin melkeen koko alkukierron, ja ihan koko ajan...Siis en nyt töissä mut kotona ollessaki IHAN jatkuvasti. Ja se oli oikeesti rankkaa, meni unet ja kaikki. Joten nyt näin:) Mä olen tässä pientä laihista koittanu pitää yllä, olis joku muukin "projekti" ettei koko aikaa pyöris vauva-asiat vaan mielessä. Pari kiloa jo tippunukki, ihan hyvä. Et jollei kerran se "lihotusprojekti" onnistu ni sit otetaan päinvastanen tavote:LOL:

Tiide Ei mullakaan näyttäny tossa clomikierrossa testit ollenkaan vahvaa viivaa, semmosta hiukka hailukkaa vaan. Vaikka siis ihan siellä ultrassa todettiin että olivat ihan just irtoomaisillaan. Ja ennen clomeja ku olen tikutellu ni aina olen saanu kontrollia vahvemman viivan. Että älä luota pelkkiin viivoihin ;)

Tillu79 ja muutkin uudet tulokkaat: tervetuloa!:flower:
 
Viimeksi muokattu:
Mulle se yksityinen gyne sanoi, et ei oo pakko ultrassa käydä ollenkaan???
Meiltä matkaa sinne klinikalle 300km ja lähin yksityinen 100km päässä. Sano vaan ,et on niin pitkä matka, et ei viittis ajeluttaa. Onko tuo normaalia, et ei tarvis käydä ultrassa ollenkaan, vaik ennen en oo noita Clomeja syönyt ja ei tiedetä et miten ne vaikuttaa??
 
Moikka!

Pahoittelut ensin kaikille pettyneille :hug:

Mulla on tänään toinen clomi-päivä ja siis ensimmäisestä clomi-kuurista on kyse. Kauheesti ei odotuksia ole tämän clomikierron suhteen, kun gynekin epäili, etten ole kohta 2 vuoteen ovuloinut kertaakaan. Mut joka tapauksessa oon tosi iloinen, kun vihdoin tapahtuu jotain :)
Mulla on tän kierron 10. pv ultra eli ensi viikon alussa. Sitä siis odotellessa..
Aattelin joka tapauksessa alkaa tikuttelemaan ovulaatiota, mut millä kiertopäivillä ootte sen tikuttelun yleensä aloittaneet? Mulla saattaa menkat kestää jopa 8-9pv, joten pitäiskö mun aloittaa ovulaation metsästäminen heti menkkojen jälkeen??

Niin ja Mippiksen gallupiin vastaan, että yhdessä 11 vuotta ja naimisissa ollaan :)
 
Tillu79, mää oon ymmärtänyt, että ultraus olis yleensä hyvin suositeltavaa ja usein ehtokin clomi-kuurille. Mut luulis, että se sun gyne tietää, mistä puhuu. Kai se ultraus on sitten vähän eri juttu, jos välimatkat on noin pitkiä.
 
Tiide Satuitko olemaan tyksin asiakas :D Mä luulen että ensikosketukseni kyseiseen lapsettomuuspuolen lääkäristöön oli just toi "en mä tiiä" täti, tai sitten niitä on useammassakin paikassa... Matemaattinen lahjakkuuskin tärppäisi... kuin myös kuullunymmärtäminen.

Tänään sain kuulla tyksiin soitellessani että mun pitäis " ALOTTAA " clomit... Että reseptin voisi hakea... Ööö... mä oon syöny niitä 3kk? No nyt sitten seuraava clomikierto ultrataan... Öööö... Eka on ultrattu kahdesti avan toimesta ja toinen tyksin toimesta... kolmas meni ilman ultraa.. Onko tää ny taas vähän turha käynti siellä?? Ei suinkaan...

Hoitajan kanssa kun hetken keskustelin aiheesta SAIN VARATTUA HOIDONSUUNNITTELUUN AJAN!!! Wihiiiii... hiukka on hienoo... Nyt sitten maaliskuun puoleenväliin asti odottelua ja päästään kuulemaan montako miljoonaa inssiä tässä vedetään ja millä sekoituksilla... Tai siis montako extra clomikiertoa ja tarkkailtua kiertoa vedetään ennen edes niitä inssejä...

ManuliinaMä otin ton saman projektin... Rantakuntoon kesäksi... Jos en saa pallomahaa niin sitten edes pyykkilauta.
 

Yhteistyössä