Clomittaret 2014

Täällä kp 17/22-26 ja dpo 3. ja 1.C. tähän kiertoon ei tullutkaan teroja joten sen voi poistaa. pidensin kiertopäiviäkin koska ovis tuli "vasta" kp 14 joten oletan että kiertokin vähän pitenee, mikä on loistavaa.
Ja täällä ainakaan ei jää yrityksestä kiinni. tosin ei oo jäänyt 15 muuhunkaan kiertoon siitä kiinni.. öö- ai miten niin lasta "tekemällä tehdään" ;)

Kais: Osanottoni, ja tsemppiä surutyöhön :hug:
 
Hei ihanaiset! :flower:

Täältä myös lämmin halaus kaikille, jotka vastikään ovat joutuneet kohtaamaan tuon mokoman tädin. :hug:

Äiti seiskanelonen: Sinua ei ainakaan voi syyttää toimettomuudesta, ettetkö olisi tehnyt kaikkea, jotta täti pysyttelisi poissa :heart: Ihanat poppakonstit...

Kais: Osanotto myös täältä :hug:

Chiligail: Ihana kuulla, että hoidot toimii odotetulla tavalla!! Oi, oon niin iloinen teidän puolesta. Nyt kun se vihdoin onnistuisi!! :heart:

ON: Kävin perjantaina ensimmäisessä kontrolliultrassa clomien tiimoilta. Ultra oli kp 12 ja siellä näkyi yksi hyvännäköinen 15 mm follikkeli. Kaikki näytti kuulemma muutoinkin hyvältä. Ainut vaan, että lääkäri oli todella pliisu, eikä oikein puhunut mitään. Sain kaiken kysymällä tivata.

Otin puheeksi taas tuon tiputteluni ja kysyin mielipidettä lugeihin. Hän totesi, että niistä voisi kyllä olla apua, mutta kustantavat lisää ja niistä ei kuitenkaan ole taetta. Sanoin, ettei kustannuksilla nyt ole väliä, jos vaan niistä VOISI olla apua. Siispä hän kirjoitti minulle reseptin. Kysyin, että milloin voin alkaa käyttämään lugeja ja siihenkin hän vain tuumasi, että heti ovulaation jälkeen. Nyt kun olen lukenut teidän kirjoituksianne, niin ilmeisesti 3 pv ovulaation jälkeen on yleisesti aloitettu... hmmm... tiedä sitten..

Lääkäri sanoi, että kannattaa alkaa tikkuttamaan ovulaatiota sunnuntaina. Olen kyllä tikuttanut jo useamman päivän varuilta, mutta vielä ei ole plussaa tullut : / Toivottavasti tulee vielä tänään illasta tai huomenna.. Hieman pelottaa, että miten kroppa toimii näiden clomien kanssa. Vielä ei ole limojakaan näkynyt. :|

Lämmin plussatuuliaalto kaikille piinailijoille ++++++++++++!!! :heart:

Hei mulle oli päivitetty mun kierron pituudeksi 27, vaikka kuuluisi olla 27-30 sekä lisäyksenä c+l. Viitsiikö joku muuttaa kun päivittää. Kiitos! :)
 
Mulle hoitoihin voi merkitä 4.f+l

Tänään ollaan soitettu lääkärille ja huomenna mennään kirjoittamaan hoitosopimus ym. Mies ei oikein ole vielä innostunut inseminaatiosta, koska hän haluaisi hoitaa hommat luonnollisesti (ymmärrettävästi :D). Toivon todella, et täst ois apua, sillä tuntuu, että tää on se viimeinen keino.
 
Aloitin tänään terot, sillä luultavasti kierrosta olisi tulossa tooodella pitkä, kun clomit eivät toimineet. Miehellä huomenna simppalabra, perjantaina mulla lääkäri, jossa kuulen, kuinka edetään... Jännä viikko edessä, toivottavasti myös plussien täyteinen++++++
 
Tuliko muuten Penni sulle clomeista mitään sivuoireita (en muista oletko maininnut)? Ei sulla nyt mitään oireita tunnu olevan?? :D

Yritys10: Joko olet saanut oviksen kiinni? Tiedän nuo tuontyyppiset lääkärit. Se on tosi harmillista kun pitää yrittää "keksiä" nopeasti kaikki kysymykset. Ja kun on päässyt ulos, huomaa että puolet jäikin kysymättä. Ja sit voi miettiä, että oliko se nyt ihan rehellinen kun oli niin hiljainen... No Luget maksoi mulle yks paketti 18e, mutta se nyt ei tietty riitä kuin viikon. Mutta esim. clomeihin verrattuna "halpaa". Kai se normaalein ajankohta aloitukseen on dpo3, jotta eivät estä sitä ovulaatiota. Tai siis niin, että ovisplussasta yksi päivä on oletettavasti itse ovulaatio, niin siitä vielä kaksi tai kolme päivää...?? Äh, no kyllä siinä paketissa kerrotaan :)

Mintikka: Inseminaatio voi olla teille just se oikea ratkaisu, pidetään peukkuja. Ja onhan se kai vielä vähän luonnollisempaa kuin esim. IVF (vai onko?). No itsellä varmaan seuraavaksi kanssa ajatuksissa tuo, on kuitenkin huomattavasti halvempi kuin ivf. Ja jos ei ikä ole este, niin onhan noita hoitoja nyt julkisella vielä saatavilla vaikka mitä?:O

Majlen: Teillä on kyllä tapahtumarikas viikko. Toivotaan hyviä tuloksia joka paikasta. =) Tuuthan sitten kertomaan =)

Mites muilla? Ilmeisesti kaikki odottaa jotain...:popcorn:

ON: Ei mitään ihmeempää. Mietin teenkö jonkun herkän testin En niiiin haluaisi sitä tunnetta kun nega taas paukahtaa :'(
 
Saanko tulla vielä täältä taustalta huutelemaan ja kyselemään teiän kokeneempien neuvoja? Kun tänään dpo10 sain erittäin hailakan plussan r-testiin ja Pregnyl 5000IU piikistä on nyt 10vrk (ja 12h :D) niin onkohan vielä piikistä johtuvaa? Liian aikasiinhan mä testin tein, tiedän.. Netistä löysin keskustelun missä oli et sen pregnylin määrä kehossa puolittuu joka päivä ja et tuo 5000IU ois 10vrk päästä jo lähes kokonaan poistunu (alle 5) eli herkinkään testi ei sitä plussaks lukis. Todella sekavat fiilikset. Huomenna toki uutta testiä kehiin. Niin ja nyt oli siis eka pistoshoito clomien avustuksella. Clomifen + Puregon 50IU (6vrk) + Pregnyl + Lugesteron. :)
 
Äitiseiskanelonen: Eka clomikierto tosiaan menossa, kp 3-7. parina päivänä oli siinä hedaria kun clomit alkoi, sitten ei mitään kummempaa, nyt oviksen jälkeen on ollu joka yö kunnon kuumia aaltoja, sellasia että herää kun ois tungettu paksuun makuupussiin kesähelteellä. ja sit perään taas palellaan. Vatsassa oli eilen outoa kipuilua,mutta liian aikaistahan se millekään raskausoireille on, joten tiedä sitten mistä johtui. Mutta kuumat aallot on ihan uusi tuttavuus joten ne menee kyllä clomien piikkiin! nyt on vasta dpo 4 (olettaisin) eli pitkä viikko ois taas eessä.. maltan varmaan olla testaamatta siihen dpo 10 asti jos oikein pinnistän.

Mikäs dpo sulla onkaan menossa??
 
Viimeksi muokattu:
Kais Paljon voimia ja jaksamisia sinne!

Uuteen kiertoon joutuneille kaikille taas positiivista mieltä. Eteenpäin mennään! :)

Mulle ei varmaan tullut ovista tässäkään kierrossa vaikka alku tikuttelussa olikin lupaavaa. En digillä onnistunut saamaan hymyä, viivat kyllä pysyi vahvoina pari päivää ja haalistu sitten pois. Vatsassa oli jänniä tuntemuksia mutta tuskin mitään edistystä tapahtunut. Seuraavaksi odotellaan tätiä, terolutin syömistä takana nyt 4 päivää.. Tänään tuli postitse kirjettä sairaalalta. Paino asiaan oli puututtu, kuten arvelinkin. Painoa pudotettava, Ravitsemusterapiaa ehdotettiin :p tällä viikolla pitää käydä sokerirasituksessa. Onneks olen tiputtanut jo 8 kiloa :D En ite jaksa uskoa että sokerissa olisi vikaa, kun on otettu vuosi-kaks sitten.. Sitten tulee postissa aikaa alkututkimuksiin jne 3:n kk:n kuluessa. Soittelin keskussairaalaan ja kerroin, että painonpudotus on jo käynnissä. Hoitaja oli mukava ja kehui kovasti ja kannusti jatkamaan ja lupasi laittaa viestiä lääkärille..
 
Äiti seiskanelonen: Juurikin tuo olo minulle tuli kun istuin vastaanotolla ja yritin kysyä kaikki mieltäni painavat kysymykset kun hän ei minulle muutoin alkanut mitään kertomaan. En edes tiedä kummalla puolella follikkeli oli, en saanut nähdä sitä monitorilta. Hoitaja koneelta huikkasi vain, että "hyvältä näyttää". Eihän niillä lääkäreilläkään voi aina hyvä päivä olla, mutta harmittaa kun tuo hetki on itselle niin tärkeä ja odotettu... Vieläkään en ole bongannut ovista. Nyt kp 16 ja pelottaa, että voiko clomit jättää normaalisti kp 14-15 tulleen oviksen kokonaan pois?? Kävin kyllä googlaamassa tuolla, että joillakin muillakin on clomit siirtänyt ovista myöhemmäksi. Toivottavasti näin myös minulla :)

Tsemppiä sinulle jännäilyyn! Nyt kun se huomenna toisi jo plussan alun testiin ;)
 
Äiti seiskanelonen: Mulla kolmenkympin ikäluokka lähestyy, joten suht nuoria täs ollaan. Oon päättänyt,et rankempiin hoitoihin en ryhdy, tää inseminaatio saa olla se viimeinen vaihtoehto.

Toivottavasti sulla tärppäis nyt niin ei tarvis miettiä inseminaatiota. Tsemppiä!
 
Clomittaret 2014
Keskiviikko 05.02

Nimi__________kp_______YA/YV/YK/__hoitokerta_____muuta
SuAnn............44/30-39........ya06/2012........tk................1. lapsi, 31v
Melody89.......35/32(40-90).ya6/2012...........4.c.............pk+ovl., 1.lapsi, 24v
tiuhti^...........32/32-40.......ya10/2011.........1.c
Marke............28/30............ya6/2012..........2.c...............pco, 1.lapsi, 31v
Siiri84............28/25-32.......ya8/2013..........4.c...............1. lapsi, selitm. 29v
Malla84.........28/26-60........ya03/13............5lz..............pco, 1.lapsi
kaathy..........26/33-100.......ya2012.............3.lz.............pcos, 27v
Kais..............26/27..............ya2006..............c.............1.lapsi,37v,siitt. häikkää
majlen83.......24/30-100......ya6/2013/8........1.c.............1.lapsi, pco, 30v
Äiti74............24/28............ya5/2012............4.c+l..........2.lapsi, 40v.
Hipsunpöpsy..21/28-38.......ya11/2011/3......................2.lapsi,09/2013km 35v.
Kuumeilija87.20/36............ya1/2013/9..........f+pr+l.........pco,1. lapsi, 26v.
ellie_88........19/26-27.........ya2/2013.............t+c...........1.lapsi,ovulaimott
Penni79........19/22-26........ya01/2013/16.......1.c.........endo, 34v, 2.lapsi
Chiligail........17/29..............ya08/2012/18.....mp+pr+l....35v
Yritys10........17/27-30..........ya11/2012/15......c+l............1. lapsi,30v
moon stars....15/30-53........ya08/2011............4.c............1.lapsi,27v
ambrosia.......10/30-32........ya10/2010/1...................rk4/2013, ku04/2013
Karmini.........4/28(30).........ya07/2013/8.........4.c..............2.lapsi, 26v.
Mintikka........4/30-38...........ya11/2012...................... 1.lapsi
Hannuliini......1/30-40..........ya08/2011.......................pco, 1. lapsi, 25v.

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko

Tauolla/taustalla/kadonnut
*Stiina, Malla84, skorppari82, kinuzki, Päivi1980, -minävain-, lotta1, dots , inessa, Miyaka,Marjis


PIINAILIJAT JA JÄNNÄPÄIVÄT
Kais ..............dpo 13
Malla83..........dpo 10
Äiti74.............dpo 9
Penni79..........dpo 5
Kuumeilija87...dpo 4
Chiligai...........dpo 3 / 17.02.
moon stars......dpo 0

dpo=day(s) past ovulation, dpo-1=plussa ovistestiin, dpo0=ovispäivä, dpo1=päivä oviksen jälkeen jne.
jännäpäivä= raskaustestin tekopäivä




:heart: PLUSSANNEET :heart:

tammikuu:
seemi.................03.01.2014...lääkkeetönkierto..1/2 pco,1.lapsi
vauvatoiveinen....21.1.2014......... la 04.10.2014..1.lapsi
Vastavirrassa.......25.1.2014...........la 04.10.2014..1. lapsi



Comittaret 2013 -pinon linkki
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2222299-clomittaret-2013-a/

Clomittaret 2012 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//

Clomittarien plussapinkka:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2266091-clomittarien-plussaketju-lapsettomuushoidoista-plussanneet/

vanha ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/


Muistakaa tehdä päivitykset PUNAISELLA ja kp yli 60 siirretään taustalle mikäli et muuta ilmoita

Ohjeita listan päivitykseen:
1) Hae viestiketjun viimeisin viesti, jossa päivitetty lista.
2) Klikkaa ko. viestin (listan) alapuolelta "LAINAA"
3) Listan alapuolelle avautuu uusi muokattava lista. Poista lainausta osoittavat hakasulut edellisen päivittäjän nimi nimimerkkilistan alusta ja lopusta (QUOTE). Siis kaikki se joka on ekojen ja viimeisten hakasten sisällä!
4) Voit esikatsella muokkaamaasi listaa, kun klikkaat painiketta "muokkaa ja esikatsele".
5) Sitten lopuksi painat, "Lähetä". Näin voit halutessasi päivittää joko koko listaa tai omalle kohdallesi omia tietojasi aina halutessasi.
HUOM! Harjoitella saa, vaikka viestin lähettäisi, voi sitä helposti muokkailla jos virheitä tulee:)

Päivittäjät: moon stars, siiri84 ja Chiligail
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää huomenta arvon naiset

Lista päivitetty, tarkistakaa omat tiedot ja palautetta jos virheitä niin korjataan.

Mintikka: Hyviä pohdiskeluja. Toivon et sinulle tässä kierrossa Helmikuun helmeksi II-viivaa. Toivotaan et miehesi olisi suopea näille asioille.

Yritys10: Onnea oviksen pongailuun, joko aamulla tikussa jotain? Inhokkia jos et meinaa oikeeta pv löytää... Ja onpas sulla ollu tohtori, kyllä aina pitää näyttää monitorista mitä siellä näkyy ja kertoa, vaadi tämä seuraavalla kerralla. Onhan se totta et lääkäreille se on rutiinia, mut eihä meikäläiset tollasia näe usein niin toki kiinnostaa.

Ellie_88: Onnea painonpudotukseen ja tarvitsee hyvä luonteen lujuutta. Itselläni auttoi kun systemaattisesti aloin syödä 3 h välein. Älä unohda siis hyviä välipaloja.

Äiti74: Joko on tikutettu aamulla? :p

Penni79: Vai kuumia aaltoja, huh sekkiin vielä... Ei muuta kuin lumihankeen nakusilteen niin katotaan alkaako miehellekkin tulla kuumia aaltoja... :LOL: vähä huumoria kehiin. Mut ikäviä noi sivuoireet. Pitäiskö vaihtaa seuraavaan kiertoon joku muu?

VauvaHaaveissa:Jokojoko joko joko näkyy tikussa jotain voimakkaampaa (ai miten niin hätäinen kysyy):LOL: Plussa puhureita pimu:heart:
Pregnylistä sen verran et lekuri sanoi minulle suoraan ettei kannata testata ennen 10 dpo koska sinne saattaa tulla virheellinn tulos, em hormoista johtuen. Mut sulle pistettiin 5000IU, mun annos oli 10 000IU eli luulisi sinulla jo aineen poistuneen ja itse ainakin testaan heti 17.2 ja sit jännitetään tulosta. Toivottavasti sinä saat ensin sen ison voimakkaan PLUSSAN tauluun.

majlen83: Oliko miehelläsi normaali simppatesti vai se DNA-fregmentaatiotesti? Nyt odotellaan molemmat sit miestemme tuloksia.

ON: Nyt on pregnylit pistetty, ovikset ohitse ja tänään alkaa sitte luget (dpo3) ja alakautta menee 2X pv 100 mg eli tukevaa hoitoa vain. Talletukset onnistui eli kaikki pitäisi olla tehty mitä voi, nyt sit vaan PIINAILLAAN.
ps. itse teen testiä miten kauan Pregnyl näkyy virtsassa ja olen joka aamu tikuttanut edelleen ovistestillä ja voin laittaa kuvasarjan sit loppukierrosta tänne nähtäväksi.
Hausko testejä menossa kun ei muuten aika kulu piinnaillessa.
 
Heips,

Pikainen piipahdus.

Chiligail: Mietin tuossa kun olet puhunut, että miehellesi on tehty joku laajempi DNA-simppatutkimus. Meille testiin mentäessä todettiin, että tehdään laajempi tutkimus, mutta ei siinä kyllä mitään DNA:ta tutkittu. Voiko olla sitten olemassa kolmea eri tutkimusta? :) Normi, laajempi, Dna laaja :LOL:

Meillä myös mies poltti vielä tuolloin kun testiä tehtiin, mutta lopetti tuossa joku kuukausi sitten, kuten myös minä itse. Ollaan kyllä aika ylpeitä kun ollaan päästy irti tuosta piiiiitkään kestäneestä paheesta :) Itse pääsin ilman lääkkeitä "kuiville", mutta mies otti lääkekuurin, joka toimi todella hyvin.

Täällä (kp 17) ei vieläkään ole tullut plussaa ovistestiin. :kieh: Oon hieman ihmeissään miten tää kroppa toimii näiden clomien myötä... Odotusta, odotusta... En kyllä muista, että olisin koskaan näin paljon tikkuun pissiny :D Aina ennen kun on tiennyt aika tarkkaan milloin testata.

Mukavaa keskiviikkoa voimanaiset!

 
  • Tykkää
Reactions: Äiti seiskanelonen
Hannuliini ja Karmini: listaa päivitetty uudestaan

Yritys10: Ihan loisto kuva, WAU... kyllä tuli naurua.
Luulisin et normisimppatesti on se missä vain liikkuvuus/määrä tutkitaan, Laaja on toi missä katsotaan liikkuvuus,määrä, ja simppojen kunto (eli fyysisesti millaisia ne on) ja toi DNA-on se missä katotaan em. asiat ja sitten vielä pilkotaan siittiöiden dna ja katsotaan siitä esim ympäristö tekijöiden vaikutuksia niiden kuntoon.
Lukaseppa pari viestiäni takasin päin siinä on lisää tuosta da-testistä.

Äiti74: Osta cittarista niitä Pregcheck-testejä, niissähinta laatu suhde kohtaa

ON: Piinailu vaatii voimaa...
 
Heippa, kiitos murut :kiss:
Tsemppiä hoitoihin ja piinailuun, plussatuulia. :)
Chiligail,kiitos päivityksestä ,oikein on tiedot. :)

Viellä 2 päivää piinailua, tuntuu vaan koko ajan että menkat alkaa, on sellaista tuttua menkkajuilintaa. :|
Mulla on nyt usko raskautumiseen vähissä.
 
Kais osaanotot täältäkin ja voimia surutyöhön :hug:

Piinailijoille tsemppiä jokos jollain plussia tulossa.. :D

Itse olin maanantaina tyks kontrollissa.. Lääkäri opiskelija mut haki sinne ja olin et ok.. sit meinasin älähtää huonees lääkärille et sulle en kinttujani levittele, kun tuo sattus olee mies läkäri.. mut en sanonut mitään.. opiskelija sitten harjoitteli. silloin oli oikealla noin 20 mm folli ja ovis kulema kahden päivän sisään.. vasemmalla ei mitään ja korvaan kalskahti vaikeasti määritettävä endometrioosi vasemmal? eli tarkoittaa mitä.. en siin hoksannut kysyä... Ja painoa ne ei muistanutt kysyy ja mä liukenin paikalt kunhan sain vaatteet niskaan joten sitä ei otettu :D

Ja dadaa ovis plussa tuli nyt illalla aamuinen nega joten mut sää piinailijoihin laittaa,, ja talletuksia tarvii tehä lisää
 
Täällä on oltu alkuviikko sairaslomalla poskiontelontulehduksen takia huomenna aamulla töihin ja sitten perjantaina alkaa loma ja saa pari viikkoo lomailla. Mä luulen et tää viime hetken sairastelu on merkki siitä et kroppa kaipaa pientä lepoa. Mulla on nyt ollut ihan oudot menkat aamulla alko ja aina kun menee vessaan niin pönttöön tippuu oikeen niitä hyytymäklimppejä. ja en tiedä onko sen ansiota et multa on painoa lähtenyt, mut ennen ei oo noilla lugeilla tullut vuotoa mut nyt tuli. Ennen oon joutunut aina syömään niitä primoluteja millä on sit se vuoto aina tullut satavarmasti.
Moon star oliko sulla se mieslääkäri jonka nimikirjaimet on ap, jos on sama niin omalla tavalla mä pidän siitä lääkäristä kun se on mulla aina ollut jotenkin tosi positiivisella asentella, et jos vertaa muihin lääkäreihin joihin oon tuolla tyksissä törmännyt.
 
Tuntuu et lekureita on moneen junaan, mut siltikin kannustan aina kysymään asioista, ja takertukaa vaan niihin ihme sanoihin ja vaatikaa selitystä.
Bytheway... Kukas käy julkisella ja kuka yksityisellä?

Itse sain yksityiseltä lähetteen ja nyt 3 kk ollu julkisella puolella, hoitoon olen tyytyväinen!
 

Yhteistyössä