Clomittaret 2014

Yksityisellä ollaan. Jos tämä prosessi kovin pitkäksi venyy niin aion pyytää lähetteen julkiselle. Mutta toivotaan että tästä tuskasta ei kovin pitkää tule.. Toivon sitä myös teille kaikille. :heart: Ajattelin nämä ovulaation induktiot käydä yksityisellä mutta jos muita hoitomuotoja tarvitaan niin sitten siirrymme julkiselle. Täytyy vain pyytää lähete ajoissa. Onko muuten kenelläkään tietoa että onko noiden Femareiden käyttöön joku suositus eli kuinka monta kiertoa toteutetaan ennen kuin siirrytään eteenpäin?

BTW: Oikein mukavaa tuo Lugesteronin käyttö :mad:. Ekaa kiertoa mennään niiden kanssa.
 
Se ois sitten kp 1. :( Ei tuottanut ensimmäinen clomikierto tulosta. Nyt pohdin aloittaisinko uuden clomikierron perään vai pitäisinkö tauon. Jotenkin ton clomikierron kanssa stressaa vielä enemmän kuin luomukierrossa tuota ovulaation hyödyntämistä.

Oletteko itse syöneet putkeen aina useamman kierron? Onko täällä joku aiemmin raskautunut "clomien välikierrolla"?

Onko ihan normaali käytäntö, että saan itsenäisesti syödä noi loput clomit ilman seurantaultria? :eek:

Hyvät viikonjatkot ja tsempit täältä kaikille! :)
 
Chiligail: Täytyy kysyä huomenna lekurilta, minkälaiset simppatestit nuo olivat. Oon yksityisellä, lähete on vetämässä julkiselle.

Tiuhti: Sulla on varmasti hyvät mahdollisuudet raskautua clomien seuraavilla kierroksilla, kun kerran ovuloit :)

ON: Itsellä menee tunteet laidasta laitaan. Joka toinen päivä ajattelen, että parempi olisi vain luomuilla, ja että raskaudun jos raskaudun. Joka toinen päivä olen valmis kokeilemaan kaikki mahdolliset hoidot. Nyt nimittäin mietityttää se, että clomit aiheuttivat aikamoista alapään kuivuutta alkaen kp14. Kuivuus on nyt terojen myötä helpottanut, mutta tilanne ei ole vielä täysin normalisoitunut. Luulisi, että femaritkin aiheuttavat kuivuutta, koska ne laskevat estrogeenitasoa. Ja kuivana seksi on hankalaa, simpat ei pääse etenemään, saati sitten kutina!
 
Viimeksi muokattu:
chiligail julkisella ollaan mekin hoidossa. ja kyl mä jotain hoksaan aina kysyä lääkäriltä mut sit osa unohtuu ja osan rekisteröin aivoihin liian myöhään :D

Hannuliini en tiedä lääkärin nimeä se meni siin rytäkässä ohi kun siin se opiskelija oli kans, mut juu omalla tavalla mäkin siit lääkäristä pidän enemmän kuin niis muist. se osas jotenkin olla positiivinen ja kannustava... :D sellainen lunkki kaveri.

tiuhti^ juurihan joku mun mielestä plussasi välikierrolla mut en nyt oo sata varma oliko se clomeista.. ja minullahan kaks edellistä clomi kuuria oli ilman seurontoi. sit oli yks luomu kierto välissä ja nyt taas uudelleen clomit ja seuranta.

ON:
Millään en malttais odottaa kahta viikkoo.. ja vaikka ovistesti aamullakin mäjäytti molemmat viivat samantien kun viivan kohta kastus.. huoh. ei malta
 
Chiligail: No nyt ymmärsin näiden simppatestien erot :) Milloin saatte miehesi tulokset? Me käydään julkisella. Ollaan ajateltu, että ainakin nämä hoidot mihin ei ole jonoa otetaan julkiselta, mutta jos mennään hoitoihin joihin on n. 6 kk jonot, niin sitten siirrytään yksityiselle.

Äiti74: Toivottavasti pääset tänään hakemaan testin! :) Jännittää sun puolesta!

ON: Täällä nyt on muutaman päivän näyttänyt ovistesti täyttä negaa (tänään kp 18). Viikonloppuna (kp 13-14) se kyllä näytti kahta viivaa, mutta testi viiva oli haaleampi kuin kontrolliviiva. Nyt kun tuo viiva on totaallisesti hävinnyt, niin ajattelin että mittaan lämpötilani ja se oli koholla 36.7, kun normaalisti on juurikin n. 0,5 astetta matalampi. Eli voisiko tämän persuteella ajatella, että ovulaatio on tapahtunut? En ole uskaltanut alkaa käyttämään vielä lugeja kun en ole bongannut ovista. Nyt kuitenkin uskon, että se olisi voinut olla viikonloppuna. Voisikohan alkaa siis käyttämään noita lugeja? Vaikea uskoa, että clomit siirtäisi normaalisti säännöllistä kiertoa näin paljon (27-30)´

Mitä te olette tästä mieltä? Osaisiko joku auttaa? Olisin niin kiitollinen neuvoista :kiss:
 
Yritys10: Mä kyllä alkaisin ne luget jo heti tänään. Jos kerran ovulaatio on 100% takanapäin (jos siis edes ollut). Jotta sitten tää loppuvaihe hyötyis niistä.

Majlen83: Voiskohan konsultoida sitä lääkäriä, ei tuo kauheen kivalta sivuoireelta vaikuta. Jos on hyvä lääkäri varmaan osaa sanoa heti onko vaihtoehtoisia lääkkeitä, vai onko vaan kestettävä nuo vaivat.

tiuhti: Harmi kun ei heti napannut. Mutta ei se mitään merkitse, seuraavasta voi hyvinkin. Pidä vaan välikiertoja jos siltä tuntuu. Clomithan ohentaa sitä limakalvoa ja sen vuoksi lääkäri oikein "määräsi" mulle yhden välikierron. Neljännet clomit jo takana. Eikä mulla ole ultrattu sen ekan kierron jälkeen, koska silloin vaste lääkkeille oli hyvä.

Tsemppiä piinailijoille!

Ainiin, ei oo mitään testiuutisia, en usko että oon raskautunut, olo on normaali ja vatsakin on ihan "litteä". Rintoja ei arista pätkän vertaa. En ehtinyt eilen testejä hankkimaan kun oli tärkeä meno illalla. Tänään olen vielä poitsua hoitaas kotona, on oikea pikku terroristi, kun flunssaoireita on aika vähän. Katotaan ny lähteekö se mun kanssa kauppaan tästä vai joudunko odottamaan iltaa (oikeestaan aivan sama kun vasta huomenna aamulla voi testin vasta tehdä)
 
Tsempit jokaiselle !
En eilen oikein jaksanut tänne kirjoitella, on ollut niin paljon hoidettavia asioita äidin kuoleman johdosta ja aika väsy ja tressaantunut olo.
Kp 27 ja dpo 14 raskaustesti verestä otettu, huomenna saan tulokset.
Menkkjuilintaa on ollut koko viikon, en oikein jaksa uskoa, että olisi tärpännyt. :|

Ai niin julkisella puolella ollaan hoidossa, oon kyllä tyytyväinen hoitoon.

Tiuhti :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Moi!

Pikainen piipahdus tänne. Ensi viikolla on varhaisultra ja seuraavalla neuvola. Tunteet on kovin pinnassa ja pelot tietenkin jyllää, että onko siellä varmasti pieni ja oikeassa paikassa. Haastavaa on ollut. Olen ollut erittäin turvoksissa ja saanut sitten alaselän jo niin jumiin, että yöllä puutuu jalat. Ei pitäisi näin alussa edes käydä näin... Yököttelyä on päivittäin mietona ja muitakin oireita. Tänään ollut taas helpompi päivä ja heti mietin tietenkin, että miksi...

Toivotan kaikille plussatuulia ja onnea hoitoihin!

Vauvis ja pieni 5+5

Ps. Minä plussasin clomien toisella taukokierrolla. Lääkkeet olisi vaihtuneet seuraavaksi letroihin. Suosittelen kyllä syömään clomeja putkeen enemmän kuin yhden kierron ja pitämään tauon vasta sitten, jos ei tärppää. Kolme kiertoa söin. Lisänä mulla on metut olleet koko ajan.
 
Hannuliini: Mulla oli clomi + pregnyl edellinen kierto. Johtofolli kasvo, pregnylin laitoin sovitusti mutta eipä vaan menkkoja kuulunut. Lääkäri vaan sano et ovis on varmasti tapahtunut vaikka itte sitä kovin epäilin kun menkkoja ei kuulunut. En sit tiä miten se on mahdollista mutta ilmeisesti on. Aina vaan ite luullut et se on varma et menkat alkaa aina noin 14-16 vrk oviksen jälkeen. Mut ei sit kai.. En jaksanu enempää kysyä ku selkeesti lääkärillä ei siihen mitään selitystä ollut. Paitsi se että alkio on voinut yrittää kiinnittäytyä siinä onnistumatta joten menkat on siirtynyt. Tohon en kyllä jotenki usko kun testit kuitenki näytti negaa!
 
Tein testin (cittarin liuskatesti, pregchecjoku) aamuyöllä, eikä siihen tullut minkäännäköistä haamuakaan. Kaunis selkeä testiviiva ja loput ihan vaaleeta. Niinkuin ajattelinkin. Kyllä masentaa :( sekä myöskin kiukuttaa :mad:

Kai sitä on otettava puhelin käteen ja kyseltävä lääkäriltä, että mitä sitten tehdään. No täytynee odottaa maanantaihin, että tulee se dpo14 täyteen. Tekis mieli jo lopettaa luget, kun ne estää uuden kierron alkamisen. Sori nyt omanapaisuus.
 
Oi Kais, kyllä se ajan myötä helpottuu, surutyö on niin ikävää. :hug: Pidetään nyt peukkuja, että olis sulla tärpännyt, ettei meille kaikille niitä negoja pamahda.

Vauvatoiveinen: Stressit pois ja nauti raskausajasta!

Hapsuliini: Eikös se tavallaan ole hyvä, että tuo luteaalivaihe on pidempi. Yleensähän ongelmia aiheutuu kun se jää liian lyhyeksi. Toki on ikävää aina odottaa uutta kiertoa kauemmin.

Tsemppiä teille kaikille!
 
Äiti74, älä nyt vielä luovuta! Onhan tässä monta päivää aikaa viivojen tummumiseen. Mennään melkein samoilla päivillä. Mulla ei ole juurikaan mitään oireita. Tavallista enemmän pahoinvointia, yölläkin joutui heräämään syömään suklaata, että olo helpottui :D mut pahoinvointi on mulle täysin normaalia näillä päivillä..
 
Malla84: Kiitos, Yritän elätellä vielä toivoa. :saint: Minäkin voisin ehkä lohdutella itseäni suklaalla. Paitsi jus negan jälkeen ajattelin, että nyt sitten kaikki viimeiset keinot käyttöön ja pari kiloakin vois pudottaa vaikka painoa, että ei ainakaan sitten se olis se "esteenä". Jos jätän sit muun ruuan pois :whistle:
 
Äiti74, aloitetaan uusi ruokavalio sitten maanantaina. Mä yritän vähentää gluteenia ja hiilihydraatteja ( huonolla menestyksellä). Mulla ainakin suklaata kuluu kierron viimeisinä päivinä :D

Tulossa pitkä viikonloppu, kun ajattelin testata maanantaina, jos enää on tarvetta. Tiedän jo, että mies aloittaa tänään sen kyselyn, joko, joko, joko nyt testataan...
 
Clomittaret 2014
Perjantai 07.02

Nimi__________kp_______YA/YV_____hoitokerta__muuta
SuAnn...........46/30-39.......ya06/2012.......tk..........1. lapsi, 31v
Melody89......37/32-90.......ya06/2012.......4.c.........pk+ovl., 1.lapsi, 24v
Marke...........30/30...........ya06/2012........2.c.........pco, 1.lapsi, 31v
Siiri84...........30/25-32.......ya08/2013........4.c........1. lapsi, selitm. 29v
Malla84.........30/26-60.......ya03/2013........5lz.........pco, 1.lapsi
kaathy..........28/33-100......ya2012...........3.lz.........pcos, 27v
Kais..............28/27...........ya2006.............c..........1.lapsi,37v,siitt. häikkää
majlen83.......26/30-100.....ya06/2013........1.c........1.lapsi, pco, 30v
Äiti74............26/28...........ya05/2012........4.c+l......2.lapsi, 40v.
Hipsunpöpsy.23/28-38.......ya11/2011.....................2.lapsi,09/2013km 35v.
Kuumeilija87.22/36...........ya01/2013........f+pr+l......pco,1. lapsi, 26v.
ellie_88........21/26-27.......ya02/2013........t+c.........1.lapsi,ovulaimott
Penni79........21/22-26.......ya01/2013........1.c.........endo, 34v, 2.lapsi
Chiligail........19/29............ya08/2012........mp+pr+l...35v
Yritys10.......19/27-30.......ya11/2012........c+l..........1. lapsi,30v
moon stars...17/30-53.......ya08/2011........4.c..........1.lapsi,27v
ambrosia......12/30-32.......ya10/2010.....................rk4/2013, ku04/2013
Karmini.........06/28-30.......ya07/2013........4.c.........2.lapsi, 26v.
Mintikka........06/30-38.......ya11/2012.................... 1.lapsi
Hannuliini......03/30-40.......ya08/2011.....................pco, 1. lapsi, 25v.
tiuhti^...........02/32-40.......ya10/2011........?

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko

Tauolla/taustalla/kadonnut
*Stiina, Malla84, skorppari82, kinuzki, Päivi1980, -minävain-, lotta1, dots , inessa, Miyaka,Marjis


PIINAILIJAT JA JÄNNÄPÄIVÄT
Kais ..............dpo 15
Malla83..........dpo 12
Äiti74.............dpo 11
Penni79..........dpo 7
Kuumeilija87...dpo 6
Chiligai...........dpo 5 / 17.02.
moon stars......dpo 2

dpo=day(s) past ovulation, dpo-1=plussa ovistestiin, dpo0=ovispäivä, dpo1=päivä oviksen jälkeen jne.
jännäpäivä= raskaustestin tekopäivä




:heart: PLUSSANNEET :heart:

tammikuu:
seemi.................03.01.2014...lääkkeetönkierto..1/2 pco,1.lapsi
vauvatoiveinen....21.1.2014......... la 04.10.2014..1.lapsi
Vastavirrassa.......25.1.2014...........la 04.10.2014..1. lapsi



Comittaret 2013 -pinon linkki
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2222299-clomittaret-2013-a/

Clomittaret 2012 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//

Clomittarien plussapinkka:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2266091-clomittarien-plussaketju-lapsettomuushoidoista-plussanneet/

vanha ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/


Muistakaa tehdä päivitykset PUNAISELLA ja kp yli 60 siirretään taustalle mikäli et muuta ilmoita

Ohjeita listan päivitykseen:
1) Hae viestiketjun viimeisin viesti, jossa päivitetty lista.
2) Klikkaa ko. viestin (listan) alapuolelta "LAINAA"
3) Listan alapuolelle avautuu uusi muokattava lista. Poista lainausta osoittavat hakasulut edellisen päivittäjän nimi nimimerkkilistan alusta ja lopusta (QUOTE). Siis kaikki se joka on ekojen ja viimeisten hakasten sisällä!
4) Voit esikatsella muokkaamaasi listaa, kun klikkaat painiketta "muokkaa ja esikatsele".
5) Sitten lopuksi painat, "Lähetä". Näin voit halutessasi päivittää joko koko listaa tai omalle kohdallesi omia tietojasi aina halutessasi.
HUOM! Harjoitella saa, vaikka viestin lähettäisi, voi sitä helposti muokkailla jos virheitä tulee:)

Päivittäjät: moon stars, siiri84 ja Chiligail
 
Viimeksi muokattu:
Se ois perjantai pulinat... ja lista päivitetty

Yritys10: ilman muuta aloitat Luget...

Just itse kiroilen noita halppis Ovis-testejä, David, Sofit ja muut sais heittää ihan hevon helv**** Olen nimittäin tehnyt edelleen sitä testiä et kauanko Pregnyl näkyy ovistestissä. No tikutin Cittarin/prisman (mielestäni laadukkailla) ovistesteillä Pregcheck - oviksen aikana ja 3 dpo jälkeen ja aina on viivat näkyneet HYVIN siis paino sanalla hyvin ettei siis mitään haamuja. Hyvin näkyy millo ovis lähenee ja millo H-hetki + millo alkaa haaleta pois.
Nyt eilen tikutin jollain David/ tänään Sofi-testillä niin TERVE :mad:, sellainen hailakka mitään sanomaton viiva josta ei kyl ota selvää. Testin vuoksi ostin kaupasta normi Pregchek-liuskoja ja pinnasin 2 h pisua ja tikutin. Ihan selkeä viiva, hieman edellisestä haaleampi viiva (tottakai koska menossa dpo5) mut tokikaan ei mikään haamu.
Tästä johtopäätöksenä teen seuraavan:
Te ystävät ja rakkaat naiset joilla muutenkin ongelma bongata ovista niin ÄLKÄÄ ihmeessä sortuko mihinkään noihin halppis "ostin 100 kpl netistä" tyylisiin ovis-testeihin ja sit itketään ja mietitään ku ei näy ovis vai onko haamu vai viiva vai joku viivan aihe. Ihan vaan ostakaa kunnon ovistesti apteekista tai cittari/prisma Pregcheck ja tikuttakaa niillä. Itse ainakin heitän samantien noi roskiin. Tai toisaalta voin säilyttää je next ovis-aikaan tikutan 2 eri testiä ja selkeästi näen miten hailakat viivat antaa nuo halppikset.

Hmm olipa tykitystä:LOL: mut nyt tuntuu et puhun sydämmen tunto äänellä ja kokemuksella jo 1 ½ v tikuttelua takana niin äläkää ostako halppis tikkuja!!

Ja omanapa tähän tykityksen päälle:
On kuulkaa LUGE-naiset ihan myötätunto puolellanne, Miten ihmeessä noin pienestä pilleristä voi tulla NOIN ISO sotku???:mad:

Mut nyt vkl viettoon, kuullaan.

Kais: onko testi-tulokset tulleet?

Majlen83; Mites simppatestin tulokset?
 
Kais Osanotot suruun ja paljon voimia surutyöhön :hug: Mä olen kanssa aikoinaan, oman isäni menettänyt ja tiedän niin noi tunteet :'( Mä olin silloin pieni, enkä oikein varmaankaan osannut surutyötä tehdä. Siksi se kai mennyt ihan näille aikuisvuosille asti. Vieläkin kaipaus on suuri kun jotain elämästä puuttuu. Voimia siis sulle :heart: Ja varmasti se plussa sulle sieltä vielä pärähtää, pidän peukkui sulle.

Tiuhtille pahoittelut uuteen kiertoon tippumiselle sekä muille saman kohdanneille. Ja parempaa alkanutta kiertoa :)

(.) Täällä ois kp30... Menkkoja oon jo odotellu kp26 asti. Koko ajan ollu sellasta pientä jomotusta että alkaa, mutta vielä ei oo alkanu. Sunnuntaina teen testin, mutta oon kyl melko varma et alkaa ens yönä viimeistään.
Tänään tuli aika lapsettomuuspolille. Ihmeen nopeasti kun lähetteen laitto 13.1 ja nyt jo tuli aika, toki aika vasta 19.3. Mutta näillä mennään.

Kaikille paljon plussa tuulia oviksiin, sekä tietenkin viel parempi ois kun saataisiin helmikuu startattua ja sinne paljon plussanneita :)

Mukavaa ja lepposaa viikonloppua kaikille!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti seiskanelonen;29543983:
Voi Kais :hug: Sulle olis kuulunut tulla elämässä nyt vähän iloonkin aihetta, harmi kun se nyt antaa odotuttaa itseään. Mutta se tulee.
Kiitos, toivotaan että joskus.. Pahoittelut myös sulle. :hug:
Pidetään nyt pari kuukautta hoitotaukoa, sitten 1 inseminaatio, katsotaan sen jälkeen lopetetaanko kokonaan hoidot.
 
Kais Osanotot suruun ja paljon voimia surutyöhön :hug: Mä olen kanssa aikoinaan, oman isäni menettänyt ja tiedän niin noi tunteet :'( Mä olin silloin pieni, enkä oikein varmaankaan osannut surutyötä tehdä. Siksi se kai mennyt ihan näille aikuisvuosille asti. Vieläkin kaipaus on suuri kun jotain elämästä puuttuu. Voimia siis sulle :heart: Ja varmasti se plussa sulle sieltä vielä pärähtää, pidän peukkui sulle.



Tiuhtille pahoittelut uuteen kiertoon tippumiselle sekä muille saman kohdanneille. Ja parempaa alkanutta kiertoa :)

(.) Täällä ois kp30... Menkkoja oon jo odotellu kp26 asti. Koko ajan ollu sellasta pientä jomotusta että alkaa, mutta vielä ei oo alkanu. Sunnuntaina teen testin, mutta oon kyl melko varma et alkaa ens yönä viimeistään.
Tänään tuli aika lapsettomuuspolille. Ihmeen nopeasti kun lähetteen laitto 13.1 ja nyt jo tuli aika, toki aika vasta 19.3. Mutta näillä mennään.

Kaikille paljon plussa tuulia oviksiin, sekä tietenkin viel parempi ois kun saataisiin helmikuu startattua ja sinne paljon plussanneita :)

Mukavaa ja lepposaa viikonloppua kaikille!!
Kiitos :kiss:
Tsemppiä piinailuun ja toivottavasti sulla on onni myötä. =)
Plussatuulia teille muilekkin.
 

Yhteistyössä