Clomittaret 2014

Kuumeilija: Käytin käsittääkseni 8 päivää. Lopetin 2 päivää aiemmin kuin sitten olisi ollut "virallinen" testipäivä ja lopetuspäivä. Mulle kun tuo lääkäri oli määrännyt aloituspäiväksi vasta dpo4. Lopetin kun olin lähes 100%varma, että raskaana ei olla (ei haamuja, ei oireita). jotenkin sitä kai tuntee kroppansa jo tässä iässä (ainakin kuvittelee niin). :vampire:

SuAnn: Oletko aiemmin käyttänyt teroja? Eikös ne just pitäs tasata sitä kiertoa? Oletko pitkissä kierroissa bongannut ovista? Tuo palstatauko olis kyllä ihan paikallaan itsellekkin. Pitääpä yrittää.: /
 
Äiti seiskanelonen Teroja oon käyttänyt aina, kun vuotoa ei kuulu. Alkuun muistaakseni 3 kk putkeen ja yleensä vuoto on alkanut jo parin tabun ottamisen jälkeen. Ne on kuitenkin suht hyvä keino vielä, joten yleislääkäri suostui ne mutisematta nyt kirjoittamaan taas. Muutaman kerran on tainnut menkat ilman teroja tulla tässä reilun 1,5 vuoden aikana :attn: Ovistuntemuksia on ollut, mutta tikuttanut en oo vielä kunnolla. Yhdessä kierrossa tikutin ja olin mielestäni sen bongaavinani, muttei sitten menkkojen alkamisen mukaan tainnutkaan olla silloin kuin luulin. Nyt on tosin digitesti ostettuna myös, muttei ole mitään tietoa koko oviksesta, niin en tiedä viitsinkö siitä enää stressiä ottaa. Ja clomeja popsin viime kesästä alkaen sen 4 kiertoa.
 
(palstailutauko pidetty ;) )

SuAnn: Nii oon vaan lukenut, että pitkissä kierroissa toi ovis voi usein jäädä tulematta tai sitten se voi olla tosi myöhäsessä vaiheessa... vaikka kp60 jos kierto kestäis kp80. Oon vaan ihmetelly asiaa. Mut no clomit kai sitten sen oviksen ajankohdan sai tiettyyn kohtaan(?) ja sulla ultrattu ja vasteet löytyny. Joo, itellä kans 4 kiertoa clomeja ja nyt loppu. Eikä siis tärpin tärppiä.
 
Äiti seiskanelonen: Kiva palstatauko pidetty.. :) :) :)
Mulle määrättiin kans alotuspäiväks dpo 4 ja sillon vasta alotinki. Joten siis jos siitä jatkais viä sen kaks viikkoo niinku lääkäri määräs ja sit oottas viä menkkoja useemman päivän ni kierrosta tulee kyl megapitkä. Varsinki ku oviski oli vasta noin kiertopäivänä 16. Mä lopetan kyl kans aikasemmin. Koska kyllä se sitten varmasti sunnuntaina jo testissä näkyy jos on näkyäkseen! :) Toivottavasti näkys! <3
Kyllä sitä varmasti juu kroppansa jokainen tuntee. :)
 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelut Malla :hug: aina se vetää mielen matalaksi kun se vitsin nega sieltä pamahtaa (kunnes taas sisuuntuu ja on taas piinailemassa). Miksi pois listalta? Tuleeko joku tauko yrityksissä?

Kuumeilija: Helpommin sanottu kuin tehty varsinkin kun on tooosi tylsä työpäivä ;) Sulla oli ovis kyllä aika myöhään (oli tuo siis ovisplussa, vai itse ovis?), joten tuo kiinnittyminen yms on voinut kanssa olla myöhään. Ole nyt kuitenkin varovainen sen lopettamisen suhteen. Eihän ne pari päivää lisää nyt niin paljoa ole. Mutta jos oot tosi varma, ettei tärpännyt ni sitten tietty kohti seuraavaa kiertoa.

Mä kai sit oottelen Kp1:stä (vähän tänään jo viitteitä) ja lääkäriä ja seuraavan oviksen bongaamista.... odottelua kerrakseen.
 
Penni79 ONNEA HIRMUSESTI ja paljon tarrasukkia matkaan ja toivottavasti pikkuinen pysyy loppuun saakka kyydissä :heart: onko se peräti lokakuulle ? :)

Kais Paljon tsemppiä ja voimia eteenpäin käyhhän täällä välillä kurkkimassa.

Pahoittelut kaikille tädin kohdanneille..

suann toivottavasti asiat selkiää siellä. :)

Malla Tsemppiä sinulle.. ja haluatko ihan kokonaan pois ryhmästä? tulehan välillä kertomaan kuulumisia jos meinaat poistua kokonaan. ja Kaikki muutkin... jokainen ryhmäläinen on tärkeä täällä
 
Kaathy&äiti seiskanelonen: mulla lz +10 kpl mp = 200e. Apteekin täti kertoi, että Kela korvaa yli 600e rajan jälkeen lääkkeet vuodessa siten, että 600e:n jälkeen 1euro/lääke, säästäkää kuitit. Jos käytte aina samassa apteekkiketjussa, ne voi jo nähdä koneelta, että Kelan raja on ylitetty, ja antaa suoraan alennuksen.

Kaathy: meillä sama lääkecombo. Käytitkö lainkaan clomeja?
 
Äiti seiskanelonen: Pregnylin laitoin perjantaina 31.1. ja ovislimat tuli lauantaina 1.2. eli se on ollut niillä nurkilla sitten. Sunnuntaina on jo noin dpo 15 joten luulisi silloin jo testissä jotain näkyvän. Näin ollen siis aattelin että jos ihan puhdas nega niin ehkä uskaltaa jo lopettaa. Mutta ennemmin en kyllä ees uskalla testata.. :ashamed::)
 
Onnet Ambrolle luomusta, jotenkin kroppa toimii ilmeisesti=)

En tarkkaa summaa menop. tiedä mutta hintavampaa ku pelkät tabut.
maijlen83 mulla oli pari kiertoo clomit yksityisellä ilman ultraa ..siis sillon ku aloitin hoitoi..sitku kaupunkii siirryin ni sanoin et limakalvo ollu aina huono ni antoi letrot sit.. onko pistämiset menny ok sulla?
 
Äiti74: Pois listalta, koska jatkosta ei ole vielä mitään tietoa. Palaan listalle myöhemmin, kun tiedän mitä seuraavaksi. Negat harmittaa aina hetken, kunnes seuraava ovis tulee ja on taas uusi mahdollisuus. Toivottavasti pääset pian seuraavaan kiertoon ja uuteen yritykseen. Elämä on jatkuvaa kahden viikon odottelua :D

Moon stars: en lähde minnekään, luen palstaa joka päivä. Saan täältä paljon apua ja tukea, kun sitä olen tarvinnut :)
 
kaathy ilmeisesti tosiaan täällä kävi niin että raskaus "korjasi" kroppaa koska tuo kkm alkoi myös luomusti.

Voi olls että siirryn tän kierron jälkeen taustalle. Sen verran epäaktiivisesti täällä käyn ja jos nyt kroppa toimii kuitenkin clomeitta. Ja jos hoitoihin palataan niin se on suoraan pistokset..
 
Kaathy: mulla alkaa vasta tässä kierrossa pistokset. Ihmettelin vaan, miksi mulla ei kokeilla ensin pelkkiä letzoja, mutta ilmeisesti niin paha pco, että varmistellaan pistämällä.

Ambro: onnea ovixesta! Olen myös kuullut, että usein raskauden jälkeen kroppa löytää oikean balanssin, pattitilanne sinänsä, jos pitää raskautua voidakseen raskautua...hmm...

ON: Herranen aika! Mulla onkin tänään kp1, olin aivan varma, että täti tulisi vasta huomenna. Saa päivittää: kp1. Lz+mp. Kp2 eka tabu, kp7-8 ultra, ultran jälkeen pistellään.
 
Pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille. Kylläpä teitä on harmittavan monta.

Mulla on hoidot 4f+l, jotka aiemminkin jo ilmoitin, mutta ei ole päätynyt listalle asti.

Mulla ois tänään ultra, jossa katotaan, missä vaiheessa munasolu on, sillä jos mennään edellisen kierron mukaan, ovisplussa tulisi viikonloppuna. Mutta, jokainen kierto on mulla erilainen eli jännäks menee, että onko inseminaatio jo huomenna vai vasta ensiviikolla.
 
Clomittaret 2014
Torstai 13.02

Nimi__________kp_______YA/YV_____hoitokerta__muuta
Melody89......43/32-90.......ya06/2012.......4.c.........pk+ovl., 1.lapsi, 24v
Äiti74............32/28...........ya05/2012........4.c+l......2.lapsi, 40v.
Hipsunpöpsy.29/28-38.......ya11/2011.....................2.lapsi,09/2013km 35v.
Kuumeilija87.28/36...........ya01/2013........f+pr+l......pco,1. lapsi, 26v.
ellie_88........27/26-27.......ya02/2013........t+c.........1.lapsi,ovulaimott
Penni79........27/22-26.......ya01/2013........1.c.........endo, 34v, 2.lapsi
Chiligail........25/29............ya08/2012........mp+pr+l...35v
Yritys10.......25/27-30.......ya11/2012........c+l..........1. lapsi,30v
moon stars...23/30-53.......ya08/2011........4.c..........1.lapsi,27v
Ambrosia85...18/30-32.......ya10/2010.....................rk4/2013, ku04/2013
Karmini.........12/28-30.......ya07/2013........4.c.........2.lapsi, 26v.
Mintikka........12/30-38.......ya11/2012........4f+l......... 1.lapsi
Hannuliini......09/30-40.......ya08/2011.....................pco, 1. lapsi, 25v.
tiuhti^...........07/32-40.......ya10/2011........?
Kais..............07/27............ya2006.............c.......1.lapsi,37v,siitt. häikkää
Siiri84...........06/25-32.......ya08/2013.................1. lapsi, selitm. 29v
kaathy..........03/33-100......ya2012...........lz+mp.........pcos, 27v
majlen83.......01/30-100.....ya06/2013........lz+mp.......1.lapsi, pco, 30v

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko

Tauolla/taustalla/kadonnut
-minävain-, lotta1, dots , inessa, Miyaka,Marjis, Suann, Marke, Malla84


PIINAILIJAT JA JÄNNÄPÄIVÄT
Äiti74.............dpo 17
Penni79..........dpo 14
Kuumeilija87...dpo 12
Chiligail...........dpo 11 / 17.02.
moon stars......dpo 09
Ambrosia........dpo 02

dpo=day(s) past ovulation, dpo-1=plussa ovistestiin, dpo0=ovispäivä, dpo1=päivä oviksen jälkeen jne.
jännäpäivä= raskaustestin tekopäivä




:heart: PLUSSANNEET :heart:

tammikuu:
seemi.................03.01.2014...lääkkeetönkierto..1/2 pco,1.lapsi
vauvatoiveinen....21.1.2014......... la 04.10.2014..1.lapsi
Vastavirrassa.......25.1.2014...........la 04.10.2014..1. lapsi



Comittaret 2013 -pinon linkki
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2222299-clomittaret-2013-a/

Clomittaret 2012 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//

Clomittarien plussapinkka:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2266091-clomittarien-plussaketju-lapsettomuushoidoista-plussanneet/

vanha ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/


Muistakaa tehdä päivitykset PUNAISELLA ja kp yli kierron pv:t siirretään taustalle mikäli et muuta ilmoita

Ohjeita listan päivitykseen:
1) Hae viestiketjun viimeisin viesti, jossa päivitetty lista.
2) Klikkaa ko. viestin (listan) alapuolelta "LAINAA"
3) Listan alapuolelle avautuu uusi muokattava lista. Poista lainausta osoittavat hakasulut edellisen päivittäjän nimi nimimerkkilistan alusta ja lopusta (QUOTE). Siis kaikki se joka on ekojen ja viimeisten hakasten sisällä!
4) Voit esikatsella muokkaamaasi listaa, kun klikkaat painiketta "muokkaa ja esikatsele".
5) Sitten lopuksi painat, "Lähetä". Näin voit halutessasi päivittää joko koko listaa tai omalle kohdallesi omia tietojasi aina halutessasi.
HUOM! Harjoitella saa, vaikka viestin lähettäisi, voi sitä helposti muokkailla jos virheitä tulee:)

Päivittäjät: moon stars, siiri84 ja Chiligail
 
Viimeksi muokattu:
Torstaita naiset ja JEE SUOMI JOHTAA!!
Pitää kehittää jotain virkistävää ku flunssa vaivaa ja nää piinapäivätkin on niin pitkiä.

Ihanaa miten tänne oli tullut paljon kirjoitusta, wau..

Voima halit kaikille tätiä tervehtineille tai odottaville sekä meille piinaaville.

Meinaatko Kuumeilija ettet tikuta vaikka on jo 12 dpo, Pennihän sai jo hailakat noilla päivillä, onko tuntemuksia.

Penni: Joko CB-testit tehty, joko saan siirtää sinut plussanneisiin:heart:

Äiti74: Huima tauko listalta heheheeh ja hei ethän nyt ala mamistella ja poistua, kuten jo aikaisemmin sanottiin niin kaikkien meidän tuki tarvitaan ja innolla luetaan toisemme kirjoituksia. ÄLÄhä nyt poistu.

Spermatestistä: Ota eka lähete omaltalääkäriltäsi, keskustelu miehen kanssa hänelle sopivat päivät, varaa aika ja sit vaan menette vaikka yhdessä sinne jos miehesi tarvitsee edes henkistä tukea, ottakaa vitsillä sinne meno, nou panic, se on aika nopee tapahtuma. Sit vaan normaalisti tsekkaatte itsenne naistenpolille sisään, saatte purkin ja tunnelmavessan numeron, ja sieltä löytyy apuvälineitä mikäli on tarvetta. Homma hoituu kyllä ja tulokset tulee 2 vk sisällä (dna-tulokset myös)

Malla: Ymmärrän jos haluat taustalle mut älä nyt kokonaan poistu, toki voit kirjoitella normaalisti kuulumisia ja hypätä mukaan sit vaan. Tais olla raskas tätin tulo?

Yritys10: Missä olet? mitä kuuluu

Kaikille uusille piikittäjille tsemppiä, muistakaa naputella menopurin korkin aineet myös sinne alas ampulliin ettei ne jää sinne ylös kun rikotte ampullia :) Paina sormella pistoskohtaa hetken ettei aine tule pihalle ja hiero kohtaa niin pieni nipistys häviää nopeasti.

ON: No huomenna kyllä ajattelin luovuttaa ja tehdä aikaisen r-testin. Jännittää kyllä.
 
Viimeksi muokattu:
Eli kuitit kaikista raskautumiseen liittyvistä lääkkeistä talteen jo heti vuoden alusta (onhan tuo kalenterivuosittain tuo katto... vai vuoden eteenpäin ekasta ostosta...?) Onhan nuo lääkkeet nyt vielä rankempia hoitoja halvempia, vaikka kamala lovi niistäkin kukkaroon tulee.

Kuumeilija: Kai sulla jo testit kaapissa polttelee. Pidämme peukkuja pystyssä. :hug:

Mintikan ultrauutisia odotellessa..:popcorn:

Chiligail: No enhän mä nyt näytä lähtevän palstalta kulumallakaan. Sen sijaan näköjään pitää kirjotella kysymyksiä muihinkin ketjuihin... eli tilanne pahenee, aaargh :ashamed:. No huomenna kyselen läheteasiat kuntoon. Mies on alle 40, ni pääsiskö se sit testiin julkiseen...itselle kun se julkisen ovi on tainnut sulkeutua.No sekin selvii sitten huomenna toivottavasti. Mulla nyt ei ole ku tavallinen lekuri. Mua jännittää sun huominen testaus... :saint: Silmät ja korvat ja varpaat ja sormet ristiin :heart:

Jotenkin musta tuntuu, että inseminaatio vois olla meille se oikea hoito seuraavaksi. Jos kerran jotain limaa pitäis olla oviksen aikoihin havaittavissa, niin en ainakaan itse ole mitään vuotoa huomannut. Tuosta limakalvostako se lima sitten irtoilee ja säilyttää niitä simppoja. Vai mistä se lima tulee. Vitsit kun nyt alko kysymysten tulva... mistä saan LIMAA??? Ja toinen kysymys... missä mun MENKAt viipyy vaikka mahaakin jo viiltelee, tänne heti!
 
Kaathy: piikit ei tullu mukaan Menopur paketissa eikä lekurilta, itse sain ne kaupanpäälle apteekista, mut muista kysyä. Tarvit 2 piikkiä / impulli, pinkin ja harmaan.

Äiti74: Mistä saat limaa niin itse sain Menopurista. Ja lääkekatto on kalenterivuosi.
 
Chiligail: Täällähän minä taustalla. Joka päivä olen kyllä teidän kuulumisia seurannut, mutta jotenkin oon ollut itse niin allapäin, etten ole halunnut sitä teihin tartuttaa :heart: Siitä siis hiljaisuus..

Äiti74: Me tehtiin tuon miehen simppatestin suhteen siten, että kun minä kävin yksityisellä perustutkimuksissa ja sitä kautta hain lähetettä julkiselle puolelle lapsettomuushoitoihin, niin samalla pyysin lääkäriä kirjoittamaan lähetteen miehelle simppatesteihin. Käynnin jälkeen menin lapraan ja hain kipon mukaani kotiin. Kipon saatuani sovimme myös heti kellonajan ja pvm milloin tuomme näytteen takaisin. Mies hoiti homman rennosti kotona ja minä vein takin alla (näytteen tulee olla lämpimässä) näytteen lapraan sovittuun aikaan. :)

ON: Täällä kp 25 ja sekavat fiilikset. Muutama päivä sitten iski jotenkin tajuton alakuloisuus ja itkuherkkyys. Itkin miehelle, että miten hitokseen tätä jaksaa kuukaudesta toiseen. Tuli niin älytön epätoivo, ettei tämä meiltä onnistu. Olen myös mittaillut nyt lämpöjä ja tuossa juurikin toissapäivänä mulla kävi lämmöt matalalla ja siitä varmaan sitten putosinkin sitten niin pahasti. Eilen taas lämmöt koholla, joten ota sitten näistä selvää. Sen päätin, etten enää kuumemittariin tartu. :)

Mulla ei tullut minkään sortin limoja nyt tässä ensimmäisessä clomikierrossa. Olen ymmärtänyt, että clomit muutenkin kuivattaa, joten voisko siitä johtua? Äiti74: pistetään samaan tilaukseen limoja myös tänne! ;)

Voimia teille kaikille uuteen kiertoon joutuneille, ovulaation bongaajille ja piinaajille. Ootte voimakkaita naisia kun kuukaudesta toiseen jaksatte aina tuon pettymyksen jälkeen nousta takaisin jaloillenne ja käydä uuteen taistoon. Muu kun ei auta jos meinaa tässä onnistua. :kiss:
 
Kiitos chiligail, hyvä tietää kun menee apteekkin.

Minäkään en oo oikee koskaa mittää limoja huomannut vaikka koittanut tutkiskella..katotaan mites nyt tässä kierrossa. Vaikka kaikilla sitä limaa ei tulekkaan niin paljoo..
 

Yhteistyössä