Clomittaret 2014

Mintikka: Mikä se siellä sua odotuttaa, HÖ, toivotaan et saas pongattua oviksen et pääsette inssiin. Mitäs jo ei tulekkaan?

Äiti74: Ei se sulle mitään tuomiota jakele, vaan laittaa sut piikitys tai IUI jonoon... Hmm miltäs se kuulostaa. Ai niin ja hyvä et tuo välitiputtelu jäi pois clomeilla.
Ps. kiitos tsempistä.

Yritys10: Niin eikös se ole aina näin et eka "romahdetaan" ku negat ja sit sitä vaan pikku hiljaa alkaa tulla toivo uuteen kiertoon. :)
Mut millään en ymmärrä MIKSI sulle sanottiin et pitää syödä 2 pakettia putkeen? TÄH, miksi ne haluaa sulle niin pitkän kierron. Kyl nyt kantsii kysyä et mitä tarkoittivat tuolla. Eikös sulla normaalisti ole aika säännöllinen kierto?
Toki r-testiin voi plussa vasta myöhemmin, mut silti ajattelisin et kyllä luget pois ja uuteen kiertoon jos negaa näyttää. Hmm..

Pahoittelut kaikille tädin kohdanneille ja onnea ja tsemppiä kaikille jotka sitä tarvitsee...

Ite aamulla tein raskaustestin.. ja joku viiva tuli.. välillä katon sitä ja miellän sen haamuksi ja heti perään ettei se voi pitää paikkansa.. ja taas katon niin mielestäni punaväriäkin näkyis mut sit pyörrän sen viivapaikaksi.. testi oli apteeki oma. ja sit ostin apteekista sen toisen vihreessä paketissa olevan.. mikäs nimi nyt olikaan niin kaverin mielest samalainen viiva kuin aamuinen ja testiajalla herkkyys 10. et en tiedä mitä ajatella. aamulla taas halppistesti kehiin... oikealla mahalla ja munasarjoissa kipuilee mut ei menkkakipuja ja eilen ja tänään tullut kirkasta ja venyvää limaa.. oon ihan sekaisin ja anteeks omanapaisuus mut äääh.. mä en kestä.. niin haluisin sen plussan jo.. kipitin meil 4 kerrokseen kotiin niin alakerras paineen tunne siinä se... oonko hullu,raskaana vai jotain muuta.. tipun kovaa ja korkealt jos ke menkat alkaa.. silloin ne pitäis viimeistään alkaa kun clomeilla ei sen pidempiä kiertoi mulle tule.

Chiligail: Pientä oiretta on, vatsa temppuilee ja on pinkee mut ei muuta. Toivon vaan että alkaisivat pian ni pääsis uuteen kiertoon! :)

Yritys10: Heh, mä en oo lainka niin "taikauskonen" että toivoa on niin kauan ku menkat pysyy pois. Nega vaan on niin nega. :(

Tsemppiä kaikille! :)

Moon stars: OI MAHTAVAA, haamu se on pienikin haamu ja kyllä se VARMASTI plussaksi muuttuu.. Nyt vaan jatkat testailuja :heart:
Toki tarvitaan monta monta plussaajaa lisää..
Onhan sinullakin tuota yritystä jo takana. :)
Onnea.

ootte ihania.. aamulla taas testaan.. se viiva näkyy edelleen kuivassa testissä(jopa paljain silmin :D ) ja jopa kaverini joka ei mun omissa kuvittelemisissa testeis oo toist viivaa nähnyt jo ton näki ja hänestäkin väriä... :heart: mä niin toivon.... ja kaikille kanssa sisarille myös.... ootte ihania iihmisiä ja vertaistuki on parasta täällä :heart:

Chiligail meillä on nyt uus aika 27pv polille jossa katotaan mitä seuraavaksi tehdään. Ainakin kahdella seurantaultralla limis on todettu hyväksi (jotain 6mm) et en sit tiedä oisko se menny muuttumaan tässä välissä. Ainoo mikä on kuivunu ni alapää,ei oo enää niin luikasta ku ennen,se johtuu clomeista.

moon stars isosti vahvistumista viivalle ja paljon tarrasukkia matkaan :heart:

Multa on tippunu yks päivä kierrosta pois eli tiistai kp 17/28 :)

Moon stars: Mahtavaa!

Piinailijat: Tsemppiä!

ON:piinailukin on oma lajinsa, sillä vaikka tädin tulo katkaisee piinailun, on lukuisia legendoja ns. Yllätysraskauksista; "Kuukautiset tuli, vaikka raskaana, ja hopsis, ilmavaivat olikin vauva..."

Itsellä illalla vika lz-tabu, torstaina ultra, jossa katsotaan, minkälainen vaikutus tabuilla oli. Hieman on koe-eläin olo, ei yhtään tiedä, miten lääke vaikuttaa...

• Tykkää
Reactions: Chiligail
Karmini: Mitäs jos koitat pyytää Femareita, nehän stimuloi basic samallalailla ku clomit, mut eivät aiheuta tuota kuivuutta. Itse en ole koskaan kärsinyt (luullut kärsiväni) limakalvojen kuivuudesta ja oikeesti aina olen nauttinut kosteudesta peittojen pöllytyksessä, mut nyt näiden hormoonistimulointien aikana tuntui et melkeen taivas aukeni, koska on niin kosteat paikat ja pöllyttely on vielä hauskempaa. :LOL:
Joten älkää naiset turhaa kärsikö kuivuudesta. ps. korjaan tuon kiertopv listassa.

moon starta: Onko vahvistunu, Kuvia? :heart:

Kuumeilija87, Yritys10: Tätiä kuulunut, täällä ei :(...

Mintikka: Mites follit, joko liikkeellä?

Äiti74: millo sulla oli lekurille meno ja mitkäs suunnitelmat sieltä?

OmaNapa: odottelua et täti koputtais ovelle... :popcorn:

Chiligail: Odottele nyt tuonne torstaihin asti sitä tätiä, luulenpa että siellä sitten viimeistään aloittaa vierailunsa :p. Tuo on kyllä tosi ikävä puoli lugeissa :mad:, että venyttää kiertoa. Kyllä me voitas elää ilman niitä 4-5 ylim. kiertopäivää. Mun lekuri vasta ens maanantaina.

Niin, mites Mintikka, eikö vieläkään ovisplussaa :O

Kuumeilija: Kävitkö sä gynellä vai luinko mä harhoja...

Majlen: Onkohan nuo yllätysraskaudet käyny koskaan niille, jotka kaikin tavoin yrittää saada sitä lasta aikaan :confused:. Jotenkin tuntuu että harvemmin (niin tsemppii vaan kaikille :D, sorry oon vähän pessimisti nyt..).
Sullakin gynekäynti tulossa, toivottavasti vasteet tulleet odotetusti =)

Heippa tytsyt!

Kirjoittelen täällä ensimmäistä kertaa tänne puhelimella :) ja ensimmäistä kertaa sängyn pohjalta.. Oon nimittäin järkyssä flunssassa ja olo on plaaaah niin ärsyttävän voimaton..

Moon stars: ihania uutisia! Kyllä se siitä vahvistuu <3 Onnea niiiiin paljon!!!

Chiligail ja kuumeilija87: te realistit tiputitte sit mutkin maan pinnalle :D kävin eilen ostamassa r-testit ja testasin negan. Lopetin myös sit samalta istumalta luget. En tiiä mitä se gyne oikein ajatteli tuosta 2 paketin käytöstä vai ymmärsinkö väärin.. Täällä myös odotellaan edelleen tätiä. Eilen oli jo kovat menkkajomotukset, mutta mitään ei vielä ole näkynyt, ei edes vakikamuani tuhrua :)

Toivon jokaiselle teistä +++++tuulia, helmällisyysaaltoja, tarrasukkia, taikapölyä, hymyä huuleen ja korkeampia voimia <3

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Chiligail
moon stars onnea testailuun!

Nyt ei meinaa enää pysyy hermot kasas. Taas testi näytti negaa ja oli pakko soittaa klinikalle, ku meinaa olla niin epätoivoinen olo. Sielläkin ihmeteltiin, ku ovisplussaa ei oo tullu ja ne mietti, jos ovis ois jo tapahtunut!!! Tänään pääsen onneks uuteen ultraan ja katotaan, onko se folli vielä siellä.

Mintikka: minullakin tässä ensimmäisessä clmokierrossa ei tullut tikkuun selvää ovisplussaa, joka aikaisemmin ilman lääkkeitä on tullut. Tämä ihmetytti itseäni myös paljon. Mistä moinen voi johtua, eikö clomien pitäisi vahvistaa ovulaatiota.. Toivottavasti saat hyviä vastauksia gyneltä :)

Heippa mahtuisiko mukaan! :wave:

Olen tässä pitänyt palstailutaukoa viimeiset 2 vuotta, mutta nyt taas aktivoitunut tällä saralla. Olen 33-vuotias ja minulla on 3,5-vuotias poika, joka sai alkunsa lapsettomuushoidoilla marraskuussa 2009. Olimme hoidoissa Tyksissä ja lääkkeinä käytettiin metforemia, tamofenia (toimii samoin kun clomit, mutta 30kpl paketti maksoi vain noin 9e) puregon pistoksia ja pregnyl. Tukena luget sitten oviksen jälkeen.

Minulla taustalla pco ja ainakin viime hoitojen aikan todettiin prolaktiiniarvo kohonneeksi. En tosiaan ovuloi ja kuukautisetkin on pitänyt aina käynnistellä teroluteilla. Nyt ensimmäisen lapsen jälkeen on kerran tullut kuukautiset luomusti, noin 2,5 kk jälkeen edellisistä. Eli tosipitkä kiertoväli. Ja nyt kiertopäivät paukkuu pitkälti yli 100, joten teroluteja taas aloitettu. :headwall:
Miehestä ei löytynyt vikaa. Julkiselle päästiin kesällä 2008 ja suurin aika meni odotteluun, että oikea hoitomuoto löytyy ja ovulaatio saataisiin aikaan. Oikeastaan kesäkuussa 2009 päästiin vasta tositoimiin. Ja neljäs tällainen lääkecokctail toi kauan odotetun plussan. :heart:

Parisuhteelle kuitenkin tämä hoitorumba teki hallaa ja oikeastaan vasta nyt mies on alkanut lämmetä pikkukakkosen yritykseen. ;) Nyt olenkin ajatellut tässä keväänaikana taas ilmoittautua hoitoihin tai hakea yksityiseltä lähetettä.

Täällä tuntuu olevan samassa tilanteessa olevia paljon ja samoja lääkkeitäkin usemmalla. Ajattelin, että täältä löytyy varmasti tukea ja itsekin osaan jotakin noista lääkkeistä kertoilla, jos jollakin tulee kysyttävää.
Yritän vähän teidän taustoihin tutustua ja voisin enemmänkin olla taustailijana, kunnes hoitoihin ilmoittaudun. Nyt on tosiaan painonpudotusprojekti menossa.

Täällä olikin noista painoasioista puhetta, niin ainakin julkisilla tuo hoitoihin pääsy estyy, jos bmi on 35 tai enemmän. Ekojen hoitojen aikana painoin noin 90kg ja olen 167cm pitkä. Sain pudotettua tuolloin painon 84 kg, ennen kuin raskauduin. Ei minulle ainakaan hieveästi painosta Tyksissä valitettu.
Toki parempi on jos ennen odotusta lähtöpainoa olisi vähemmän. Onneksi itsellä odotus ei nostanut kuin 9 kiloa, jotka jäivät synnärille.

Nyt kuitenkin paino on taas noussut ylemmäs, joten ajattelin pudotella tässä ainakin 10 kiloa alaspäin ennen uusia hoitoja. Ettei tule turhaa valitusta sitten. Viime talvena paino tosiaan oli sen 100kg ja alkoi tulla mitta täyteen. :O Nyt olen saanut 10 kiloa jo pois, mutta vielä olisi tavoitteena saada ainakin 15kg pois.
Hoitoihin kuitenkin joutuu julkisella jonottamaan sen 3kk ja kesällä aina on taukoa, kun ainakin Tyksin lapsettomuushoitoja ei tehdä heinäkuussa, niin jos elokuussa alkaisi tositoimet sitten.
Joten aikaa painoa on pudotella ja henkisesti valmistautua hoitoihin. Ja jos nyt vielä keväällä pääsis ensikäynnille, niin mahdollisesti jotain lääkkeitä voisi jo kesällä aloitella. Tietenkin riippuen siitä, miltä tuo hormonitoiminta tällä hetkellä näyttää. Viimeksi aloitettiin melkein heti nuo metforemit.

Olipas pitkä tarina, hyvä jos jaksoitte lukea. Ja toivottelen kaikille oikeen plussarikasta vuotta 2014 ja pitkää pinnaan odotuksen odotteluun. <<<<<< :whistle:
Miukula

[/URL][/IMG]

eilinn, mut ei paras kuva kun en osannut viesteistä hakea sitä parasta kuvaa ja siirtää koneelle..

[/URL][/IMG]

Lämmöt 37. mahassa kipuja ja painetta välillä olo et menkat alkaa just. mut toistaseks ei oo menkkoi näkynyt ainoastaan alakerta märkä niin et olo et olen kussut alleni. :) nyt kun noit kuvia koneelt kattoo niin näyttää ettei niis mitään ole.. ehkä sit kuvittelen :D en tie...

Chiligail ja yritys10: Ei oo täälläkä menkkoja kuulunut, ärsyttävää.. Täytyyki kysyä ens kierron tarpeellisuutta. Ainaki haluan pienemmän annoksen koska mullehan tuli hirveet rytmihäiriöt noin suuresta annoksesta. On siis muutenki taipumusta niihin ja lääkettä syön mutta nyt ne provosoitu oikeen kunnolla. :(

Äiti74: Ei oo nyt mitään gynellä käyntejä.. Sit vasta folliultraan. Joku sellasta tais kysyäkkin mut en tiä miks. :) Mutta tosiaan seuraavassa kierrossa vasta.

ON: Menkkoja odotellessa!!!

Ja noista lugeista voin sanoa, että itse aina lopetin, kun testi näytti negaa. Jos siis testi oli nega dbo 14 niin lopetin, vaikka olis pitänyt ottaa sinne dbo 16 saakka. Mulla kesti aina noin 3 päivää viimeisestä lugesta, että menkat alkoi, niin en halunnut pitkittää kiertoa, jotta päästiin uuteen yritykseen.

Miehen simppatesti otettiin automaattisesti julkisella ja tosiaan kotona sai homman hoitaa ja oliko et 2 tunnin sisäl piti toimittaa tutkittavaksi.

Jännä juttu myös, että teille joillekin on lääkäri määrännyt vaikkapa clomit ovulaation parantamiseksi, mutta ei kontrolliultria tai muita tutkimuksia. Mulle ei koskaan gyne suostunut kirjoittaa, vaan tosiaan laittoi suoraan hoitoihin ja kunnon tutkimuksiin.

Mulla ei raskaus parantanut hormonitoimintaa, ainakaan niin että alkaisin ovuloida tai edes vuotaa ilman teroja. Voi tietty olla et hormoneille jotain on tapahtunut, mut sen näkee vasta, kun testit otetaan uudelleen.

Mulla ainakin pco sekoittaa ovistestit ja olen saanut myös haamuja raskaustesteihin, kun oireiden perusteella olen kuvitellut ovuloineeni. Nimittäin koskaan ennen hoitoja en tuntenut mitään kipuja munasarjoissa. Ja nyt useammin tuntuu ihan kuin munasolujen kasvukipuja. Kerran kävin jo gynellä asian pakeilta ja siellä tuli tyly totuus, et en ole ovuloinut eikä menkatkaan ole tulossa vielä aikoihin. Et enpä tiedä mitä elimistö sekoilee. Onneksi mulla terolutit ovat aina tuoneet vuodon kun olen kyllästynyt näihin loputtoman pitkiin kiertoihin.

Sitä vaan mietin kun joillekin määrätään terolutit tasaamaan omaa kiertoa, niin se tuntuu hassulta, kun itsellä terolutit ovat tehneet sen, että jos oloitan kp16 ottamaan, niin aina kp 28 tulee vuoto. Ja vaikka söisin tällä kaavalle useamman kierron, niin heti kun lopetan niin kierrot venyy. Mulla ei siis terot tasaa omaa kiertoa, kun sitä ei ole ellen ota teroluteja. Ja ovulointiin terolutista ei ole apua.
Oikeastaan terolut on hyvä apu siihen että tuo menkat, ettei kohdunlimakalvo kasva liian paksuksi. Joskus lääkäri sanoi mulle, että vähintään 3kk välein pitää ottaa teroja, jos ei menkat tule, koska hedelmällisessä iässä olevilla naisilla liian paksu kohdunlimakalvo voi kai olla haitaksi.

Ja joskus kun olen itse koettanut tarkkailla ovulaatiota esim. kananmunalimasta ja kivuista munasarjoissa, niin vaikka molemmat olen bongannut, niin silti kuulemma ovulaatiota ei ole tullut. Tosin minulla on aina valkovuotoa ja melko runsastakin, riippumatta kierron vaiheesta. Niin sekin voi tehdä sen, että kuvittelen bonganneeni ovisliman. Ja tosiaan pco ainakin tekee sen, että usein kun munasolu koettaa irrota, niin se ei onnistukkaan ja munasolu surkastuu ja jää munasarjoihin aiheuttaen ns rakkuloita.

Tervetuloa Miukula: Mulla on aina ollut lyhyt kierto (21-27 pvää), ja ihmettelin kun eka kierto piti ottaa Teroluteja. Eli olisko niin,että ne olis saattanu myös pidentää kiertoa (?). No ne onneksi jätettiin pois, ja clomit+luget niin kierto aika tasan 28. Taisin kyllä ennen vanhaan laskea tuon tuhruttelun niihin menkkoihin, vaikka siis ei ollut, joten sen takia kuvittelin kiertoa lyhyeksi, ehkä se olikin ihan normipituinen. Mut siis tervetuloa joukkoon ja onnea painonpudotus urakkaan =)

Ai niin, sainkin puhelun labrakokeista. Kun en saanut etukäteisohjeita lähettäjältä, mutta nyt soitti tietävämpi henkilö. Yksi niistä kolmesta kokeesta on otettava kp4-7 välissä. Mut miten sattuikin, huomenna on just kp7, eli varattu aika sopisi sen puolesta. Sitten oli joku toinen koe kun piti ottaa klo 10-14 välissä (ja mulla oli aika varattu aiemmin), niin onneksi sain sen ajankin siirrettyä sinne lähemmäs klo 10. Joskus paistaa päivä risukasaankin. :saint:

Viimeksi muokattu:
Ihanaa Grill onnea onnea, muistaakseni meinasit jo vaipua aivan epätoivoon, mut hyvä et taas arska löysi sinut ennen risukasaa.. :heart: Tarrasukkia :heart:

Tervetuloa Miukula, olipas sulla tekstiä mut kiva oli lukea historiaa ja tietoa on kyl takana sekä kokemusta. Mitäs laitetaan listalle päisitykseen?

Moon stars: Yh mä en nää mitään,:headwall: Hankinko lasit. mut noi kuvat onkin monesti niin huonoja, Toivotaan et alkaa vahvistumaan.

Yritys10: pitääkö sun aina olla samanlainen ku minä, eka kierto ihan samassa rytmissä meillä ja nyt sulla on FLUNSSA eli minulla kans vime vk TI-LA aivan järkky influenssa!! Pikaista paranemista ja huilaa :flower:

Yhteistyössä