Heippa mahtuisiko mukaan! :wave:
Olen tässä pitänyt palstailutaukoa viimeiset 2 vuotta, mutta nyt taas aktivoitunut tällä saralla. Olen 33-vuotias ja minulla on 3,5-vuotias poika, joka sai alkunsa lapsettomuushoidoilla marraskuussa 2009. Olimme hoidoissa Tyksissä ja lääkkeinä käytettiin metforemia, tamofenia (toimii samoin kun clomit, mutta 30kpl paketti maksoi vain noin 9e) puregon pistoksia ja pregnyl. Tukena luget sitten oviksen jälkeen.
Minulla taustalla pco ja ainakin viime hoitojen aikan todettiin prolaktiiniarvo kohonneeksi. En tosiaan ovuloi ja kuukautisetkin on pitänyt aina käynnistellä teroluteilla. Nyt ensimmäisen lapsen jälkeen on kerran tullut kuukautiset luomusti, noin 2,5 kk jälkeen edellisistä. Eli tosipitkä kiertoväli. Ja nyt kiertopäivät paukkuu pitkälti yli 100, joten teroluteja taas aloitettu. :headwall:
Miehestä ei löytynyt vikaa. Julkiselle päästiin kesällä 2008 ja suurin aika meni odotteluun, että oikea hoitomuoto löytyy ja ovulaatio saataisiin aikaan. Oikeastaan kesäkuussa 2009 päästiin vasta tositoimiin. Ja neljäs tällainen lääkecokctail toi kauan odotetun plussan. :heart:
Parisuhteelle kuitenkin tämä hoitorumba teki hallaa ja oikeastaan vasta nyt mies on alkanut lämmetä pikkukakkosen yritykseen.
Nyt olenkin ajatellut tässä keväänaikana taas ilmoittautua hoitoihin tai hakea yksityiseltä lähetettä.
Täällä tuntuu olevan samassa tilanteessa olevia paljon ja samoja lääkkeitäkin usemmalla. Ajattelin, että täältä löytyy varmasti tukea ja itsekin osaan jotakin noista lääkkeistä kertoilla, jos jollakin tulee kysyttävää.
Yritän vähän teidän taustoihin tutustua ja voisin enemmänkin olla taustailijana, kunnes hoitoihin ilmoittaudun. Nyt on tosiaan painonpudotusprojekti menossa.
Täällä olikin noista painoasioista puhetta, niin ainakin julkisilla tuo hoitoihin pääsy estyy, jos bmi on 35 tai enemmän. Ekojen hoitojen aikana painoin noin 90kg ja olen 167cm pitkä. Sain pudotettua tuolloin painon 84 kg, ennen kuin raskauduin. Ei minulle ainakaan hieveästi painosta Tyksissä valitettu.
Toki parempi on jos ennen odotusta lähtöpainoa olisi vähemmän. Onneksi itsellä odotus ei nostanut kuin 9 kiloa, jotka jäivät synnärille.
Nyt kuitenkin paino on taas noussut ylemmäs, joten ajattelin pudotella tässä ainakin 10 kiloa alaspäin ennen uusia hoitoja. Ettei tule turhaa valitusta sitten. Viime talvena paino tosiaan oli sen 100kg ja alkoi tulla mitta täyteen. :O Nyt olen saanut 10 kiloa jo pois, mutta vielä olisi tavoitteena saada ainakin 15kg pois.
Hoitoihin kuitenkin joutuu julkisella jonottamaan sen 3kk ja kesällä aina on taukoa, kun ainakin Tyksin lapsettomuushoitoja ei tehdä heinäkuussa, niin jos elokuussa alkaisi tositoimet sitten.
Joten aikaa painoa on pudotella ja henkisesti valmistautua hoitoihin. Ja jos nyt vielä keväällä pääsis ensikäynnille, niin mahdollisesti jotain lääkkeitä voisi jo kesällä aloitella. Tietenkin riippuen siitä, miltä tuo hormonitoiminta tällä hetkellä näyttää. Viimeksi aloitettiin melkein heti nuo metforemit.
Olipas pitkä tarina, hyvä jos jaksoitte lukea. Ja toivottelen kaikille oikeen plussarikasta vuotta 2014 ja pitkää pinnaan odotuksen odotteluun. <<<<<<
Miukula