Clomittaret 2014

Moroo Hilmat ja Hellit :LOL:

Lista päivitetty kuten varmaan huomasitte. Itselläni ainakin puhelimen kautta lukeminen helpottui huomattavasti. Mikäli haluatte listaan muutoksia/päivityksiä vielä tänään niin infotkaa, voin korjata niitä vielä myöhemmin.

Mietteitä listaan niin aika monelta puuttuu tuo yrityskerta, eli infotkaa siitä päivittäjille ja päivitetään listaa sen mukaan.
Lisäksi MUISTUTUS et kaikki päivitykset mielellään PUNAISELLA ja tai muutoin selkeästi korostetusti (ymmärrän et puhelimella on hankala asettaa värejä mut kirjoitelkaa sit vaikka ISOLLA kaikki)

Penni: Naist.polin. Lääkäriltä sain äsken seuraavat vastaukset.
Montako follia: Kaksi johtofollia on aina se paras vaihtoehto, mutta kuitenkin alle 4 ja miel enemmän kuin yksi. Mutta näillä lääkelisäyksillä on tarkoitus saada ainakin ne kaksi-kolme follia kasvamaan oikean kokoiseksi.
Mistä sitten tietää johtofollit: Niin itselläni ainakin näkyi kummallakin puolella (oik.vasentorvi) molemmissa 1 kpl selkeästi isompi folli mitä muut. Tästä syystä näitä isoja kutsutaan niiksi johtofollikkeleiksi.
Minkäkokoinen folli pitää olla irrotakseen: Pyritään et se olis n. 18 vähintää - miellellään20mm eli 2 cm. Folli kasvaa 0.2 mm päivässä eli kierronpäivän 10 on hyvä jos folli on siinä yli 11 mm suuri.
Kohdunlima: Kohdun liman koostumus on toivottava eli sellainen kolmikerroksinen koostumukseltaan.

Kysykääpä joku ultrassa et mikä olisi toivottava paksuus ovulaation aikaan.

Nyt korostan että nämä vastaukset antoi naistent.polin lääkäri ja varmaan muitakin mielipiteitä lääkäreillä on joten ei tämä vastaus ole ainut tie onneen. Kysykääpä muutkin kun ultrassa käytte ja kirjoitelkaa vastaukset tänne.

Majlen83: Menopur - piikitys ei satu, ehkä pieni hyttysen pisto tuntuu, mut muuten ihan iisiä.
Miten menopuria laitan niin eka piikillä imen nesteen ampullista ja sit tyhjennän piikin menopur-kuiva-aineeseen ja hieman liikutan. Sitten imen nesteen/seoksen takaisin piikkiin ja vaihdan isomman piikin pään pienempään (insuliini) piikkiin joka on varsin pieni ja ohut. Sitten vaan pistän 90 asteen kulmassa sen tuohon alavatsan nahkaan. Piikin kun ota ulos, painan hetki pistos kohtaa ettei aine tule ulos ja hieron samalla kohtaa kevyesti. Siinä se ja seuraavaa iltaa/piikkiä odotellessa..

Yritys10: Miun kiertosamis ja ultrakamu :LOL: Onnea perjantain ultraan ja kerro mitkä infot sait koosta ja kysyppä huviksesi myös minun kysymykset niin katsotaan saatko samat vastaukset... :p Ihanaa et olet täällä

vastavirrassa: Tuhannet onnittelut PLUSSASTA Ihanaa Ihanaa :heart: :heart: muista jättää plussa tuulia tänne meillekkin ja käy kertomassa kuulumisia. =)

ON: Tuloksia kontrolli ultrasta
Menopuria piikitetty nyt 7 vrk ja kävin kontrolli ultrassa. Sielä vasemmassa oli 12 mm folli ja oikeassa 11 mm folli. Lääkäri sanoi että kroppani on hyvin vastaanottanut Menopur - lääkkeet ja tulos on ollut toivottava. Folli siis kasvaa 0.2 mm päivässä eli hyvä vauhti on päällä.
Kohdun limat ois saaneet olla hieman paksumma nyt 6 mm mutta Menopur auttaa tähän ja limojen koostumus oli just sellainen hyvä 3kerroksinen )?????)
Menopur piikitystä jatketaan perjantaihin. Sitten Lauantaina on Pregnyl - irrotuspiikki ja SU/MA yöllä pitäisi olla ovulaatio. Simpat siis sisään odottamaan jo ennen ovista.
SU ja MA ei mitään piikitystä ja Lugestron aloitetaan piikittämään Tiistaina. Sit 18.2 olisi minun JÄNNÄPÄIVÄ eli r.testi... KÄÄK!! Ja jos näyttää II-viivaa niin otetaan toinen Lugestron paketti 30 kpl mukaan seuraaviksi päiviksi. ja jos ei tule viivaa (plääh) niin lugestron lopetetaan ja odotetaan tätien tuloa. Ja sit tehdään uudet suunnitelmat next - kierrosta. :ashamed: Toivon todella ettei tule olemaan tarvetta tähän uuteen suunnitelmaan. Kyllä me tarvitaan Helmikuulle jo plussa tuulia.. :heart:

Kauhee ku tuli tekstiä mut toivottavasti näistä ois hyötyä myös muille.:)

Viimeksi muokattu:
Apua! Tänään kp 12 ja tikuttelin tossa aamupäivästä. Tikkuun tuli kaksi viivaa, melkein yhtä vahvat viivat. Eilen ei tullut viel toista viivaa. Olisikohan niin että tolla kolmella clomilla tulis ekaa kertaa ovis. Käyn ostaas viel cb.n ovistikut toiseksi.. Olisin niin onnellinen jos nyt oikeesti tulis ovis! :) toivottavasti huomenna viivat olis ihan täysin saman väriset.. Jännittää :)

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Karmini ja Kais
Heippa uudet :wave:

Musta toi uus lista on muuten ok paitsi mua häiritsee toi ya:n ja yk:n samaan syssyyn tunkeminen..on kauheen sekavan oloinen :/

Täällä ei mitään oireita mihinkään suuntaan. Taidan huomenna soittaa polille ja kysyä onko mahdollista kokeilla jo muuta keinoa..luulis et jos nää clomit ois auttanu ni se ois jo tapahtunu. Vai onko kukaan plussannu "myöhemmällä" clomikierrolla (esim 3 clomikierrolla)??

Mua hirvittää jos mä joudun johonki pistoshoitoihin,mä pelkään kuollakseni piikkejä vaikka tiedän ettei se nipistä ku kerran jos nipistää ollenkaan. Mut mä en pysty meneen ees verikokeeseen ilman et alkaa kädet hikoileen ja sydän pamppaileen..hävettääkin välillä käydä ja sanoa et oota hetki ku mä kuolen ensin tähän penkkiin :ashamed:

Chiligail: kyllä sitä jaksaa lukea pitkänkin romaanin kun on ihan asiatekstiä.

Ellie: Noni, peukkuja et se hymynaama sieltä kohta virnistää :)

Karmiini: Se varmaan sen takia, että näkyis paremmin sillä puhelimella katsottuna. Jostain syystä tosi harvoin tuota kohtaa listassa edes katselen. Olen kyllä kuullut et vasta kolmannella clomikuurilla olis plussannut Itsellä neljäs, mutta olihan siinä taukokierto välissä.

(.) kirjoitin dpo oireita itelle ylös, ma ja ti aamut oon ollu ihan turvoksissa. Tänään jätin ruisleivän pois aamuselta ja avot, ei turvotusta.

tsemppiä kaikille!

Chiligail: kiitokset folli infosta, hyvää tekstiä oli. Toivottavasti teilläkin on onni myöten tässä kierrossa. Kyllä varmaan se kohdun limakalvokin ehdi muutaman millin kasvaa tässä jo ennen ovistakin ja varsinkin mahdollisuuden kiinnittymiseen mennessä.

Ellie: Yritä varuiksi testata myös tänä iltana. Halpisliuskoilla tasavahva/vahvempi voi mennä nopeeta ohi. Digi bongaa sit varmemmin kyllä.

Täällä oli ihan haalea viiva aamulla, ja nyt klo 14 oli jo melkein tasavahva. Aion testata vielä illalla ja huomisaamuna. Vähän neuroottista joo, mutta kun ei oo digejä kaapissa niin haluan noilla "varmistua" asiasta.

• Tykkää
Reactions: ellie_88
Karmini: Itseäni häiritsee aivan sama asia eli tuo YA ja YK, mutta edellisessä päivityksessä se tais jotain häiritä kun poistin YK sieltä, se tosin selkeytti lukemista.
Mut sekava se on koska eikös YritysAloitettu infosta näe selkeesti milloin kenelläkin on yritykset todella alkaneet ja voi halutessaan laskea yritys kerran..
Kysymys: tarviiko siis tuota yrityskertaa olla tuolla ollenkaan vai poistetaanko?? Mielipiteitä?

Ellie_88: onnea ovis tikun plussasta, varmista vaan vielä CB-llä niin eiköhn sieltä hymynaama tule.

Äiti74: Ethän vaan ole gluteiinille herkkä, vai mikä turvottaa? Kiitokset kannustavasta kirjoituksesta :hug:

Penni: tsemppiä viivailuihin..

Kais: piinailu on inhokkia ja booring, mut mielestäi enemmän booring on ennen dpo:ta kun siinä varsinkaan ei tapahdu mitään.. Oletko asettanut itsellesi jo jännäpäivät? Vai meinaatko tikuttaa... ?

• Tykkää
Reactions: ellie_88
Chiligail, niinhä se on, mulla olis veritesti 6.2 ja 7 pv saisi kysellä tulosta, yritän jaksaa siihen asti, mutta voi olla, että hairahdun tikuttamaan sitä ennen. mulla olis kaapissa pari testit. :D

Chiligail: Kai se siitä leivästä, josei nyt oviksen jälkeiset päivät, mut en jaksa uskoo. Piikität lugestroniakin? Aikamoista piikkeilyä, mutta jos se ei kerran tunnu missään ni mikäs ettei, kyllä noilla satseilla nyt sais luvan jo jotain plussia ilmestyä. Itse olen kanssa vähän neulaherkkä, kuten Karmini.

Kais:Voi kun sulla nyt tärppäis, aika jännät paikat on, varmaan jännittää enemmän kuin mitä lääkekierrossa.

Niin, yhtään mitään "oireita" ei sitten ole, ei niin mitään. Mikään ei ole edes kipeä eikä navan takana tunnu yhtään miltään : /

Viimeksi muokattu:
Heissan taas naiset ! :D

Vähän olen ollut hiljaksiin muutaman päivän, puhti ei tunnu riittävän mihinkää.. Kiitos chiligail listan päivittämisestä.. jos siitä tykkät saat jatkaa vaikka kokonaan siinä ja muille se sopii kans.. kyllä mäkin kaverina voin olla mut eipä mun taidot siinä kaksisia taida olla joten jos taitavampi haluaa saa päivittää... mä koitin jotain tuhrata aina :)

onnea kaikille piinailijoille ja nyt iso plussa aalto liikkeelle.. Laitetaan vuosi 2014 rytinällä käyntiin :D

Onnea vielä vastavirrassa ja tsemppiä masun kasvatteluun :)

Täällä aloitin aamulla ovistestailun ja aika vahva viiva ilmestyikin ja illasta oli et hyvä et toinen viiva näkyy.. joten edelleen odotellaan ja maanantaina ultraan.. ja paino kontrolli.. painokontrolli on ainoa mitä tyksin reissussa inhoan tällä hetkelä.. ärsyttää kun sitä kytätään....

Moon stars: Ihme et sulla on vielä noita painokontrolleja kun multa ne vaa on kysynyt et mitä se paino on tällä hetkellä, ite en oo sen lokakuun jälkeen ollut tyksin vaa`an päällä. Missä lukemissa sulla se tällä hetkellä pöyrii? Mä ajattelin et jos saisin ennen seuraava käyntiä sen 5kg pois niin oisin kyl tyytyväinen ja olisivat sielläkin varmaan tyytyväisiä.
Mulle postissa se labra lähete kauheasti ne meinaa ottaa musta taas sitä verta ulos. Itekkin tässä kovasti toivoo et sais edes tän vuoden puolella sen vauvan alulle.

Tein sen digitestauksen, ei ainakaan viel tullut hymynaamaa.. Kokeilen huomenna uudestaan. Taisin taas innostua vähä liian aikaasin :( alavatsassa oikealla puolella on kyllä ollu tänään pieniä jänniä tuntemuksia.. Että tapahtuiskohan siel jotain :)

Moonstars ja hannuliini. Onko teillä paljonkin ylipainoa? Itse kanssa taistelen tuon painon kanssa. Gyne oli sitä mieltä, että vois helpottaa lapsiasiassa painon pudotus. Tosta tammikuun alun gynekäynnistä oinkin saanut tiputettua 7 kg. Hyvä alku. Motivaatio on kyllä tällä hetkellä ekaa kertaa elämässä kohdillaan. Mitään kilomäärää ei ole sanottu paljon pitäis saada pois. Tiedättekö millaisia painorajoja hoitoihin pääsyyn on olemassa? Tuijottavat ilmeisesti painoindeksiä?

ellie ja hannuliini siis mun paino on nyt junnannut siinä 75-76 kg paikkeilla ja he oli silloin pyytänyt sen 77 kg . lähtöpaino oli pudottaessa niin 83.5 noin vähän reilu... en sit tiedä kai ne haluais et lisää pudotan mut se ei oo helppoo kun en pitkii lenkkei pysty tekemään ja kuntosali ei kiinnosta. mä en saa siihen sellasta otetta. Painoindeksi mulla nyt on 28,3 ja olen lievästi ylipainoinen... kai se maanantaina selviää mihin ne haluaa et viel tiputan siis tiedän et alle 70 mut silti ketuttaa

Mulla oli asetettu rajaksi se 80kg et meillä jatkuu hoidot ja lokakuussa oli alittanut sen hienosti painoa silloin 77.7 ja tällä hetkellä se pyörii siinä 75.7-76.2 välillä, mut mä en ota mitään stressiä tästä hommasta, et kyl se siitä sitten taas josain vaiheessa alkaa laskemaan. Mut ei ne aikaa oo mitään negatiivista sanonut siitä, että mulla on 10kg ku pitäis viel pois ottaa lähinnä ovat olleet positiivisella mielellä kun oon sen saanut noin alas.

Jaa jaa,turhut alko sit tänää,kunnon vuotoa odotellessa. Pitää soittaa polille ja kysyä mitä tässä pitäis nyt oikein tehdä ku ensin kierto oli sen 30pv ja nyt sit putoo ties mihin ja näätuhruttelut,onko normaalia..

Plussatuulia muille!

Äiti74: Taisin eilen innoissani kirjoittaa väärin eli tokikaan en enää Lugestronia piikitä vaan tuon Pregnylin piikitän ja sitten Luget menee alakautta eli samat hommelit edessä kuin sinullakin, ja tuhruista varmaan kyllä.
Oli muuten puhetta sun Lugejen aloitus päivästä, sinulla oli muistaakseni dpo 4?? Minulle ovis pitäisi olla SU/MA yönä (kun pregnyt laitetaan lauantaina) ja luget aloitettiin heti tiistaina eli periaatteessa dpo1-2. Hmm.. Kysyppä asiaa lääkäriltäsi, minä unohdin tuon kysymyksen..
Sanottiinko sinulle jatko syönnistä mitä? Itselleni sanottiin et eka syödään 1 pkt eli 18.2 asti ja jos tädit ei tule ja R-testi näyttää II-viivaa niin syömistä saa jatkaa vielä toisen pkt verran.

Piikkikamoiset: Rauhottelen teitä, itse pelkään piikkiä ja yleensä kysytään et haluanko käydä maata koska kasvot valahtavat valkeaksi.. Joten suhtauduin hyvin sekavin tuntein piikitykseen. Mutta taustoista taas sen verran että olen kyllä pistänyt muita jonkin verran (eläimiä) eli sillee niiden käsittely on tuttua. Toi pienin neula on oikeesti NIIN pieni ettei se tunnu kun pienen nipistyksen. 1.2 piikitys tuntui jännnältä mut nyt varsinkin ultran jälkeen kun näki et minun oma piikitys on tehonnut niin sekin antaa uskoa ja voimaa että tohtii sen tehdä. Aine kirvelee vain vähän pistettäessä.

Ellie_88, Moon stars ja hannuliini: Siis seurataanko teidän painoa noin :kieh: NO täh, itse painan saman verran eli 75-76 kg eikä kukaan ole painosta mitään negatiivista kommentoinut eikä tsekkaus painoja ole otettu. Itse olen 165 cm pitkä. Kyllä minäkin painoa pudotan ja tarkkailen, mut tuo on kyllä inhokkia.

Karmini: pahoittelut tuhruista, alkaisi nyt hanat kunnolla auki jos kerta meinaa..

Viimeksi muokattu:
Joo sais alkaa kunnon vuoto heti eikä viikon päästä,turhauttavaa.

Mä olen niin hirvityksen vallassa nuitten piikkien kanssa et juoksisin varmaa itteäni karkuun jos pitäis nahkaan tuikata :D..hyi että ja se jos mies tekis sen niin ei kiitos,panikoisin yhtälailla. Monesti mies siis koittanu mitata mun verensokerin ku sillä se laite on diabeteksen takia..ja ei oo ku kerran onnistunu. Mä osaan jotenki päässäni kehittää jostain aivan turhan paniikin,mietin et nyt se pistää hyi ja sit onkin menoa. Vilkas mielikuvitus siis..

Soittelin polille,mennään tää seuraava kierto vielä clomeilla,aika saatiin 27.2 jollon katotaan mitä tehään jos ei siis tuota tulosta tää kierto.

Tervehdys!
Raskaustesti on nyt tehty ja tulos oli sama kuin aina ennenkin eli negatiivinen.
Kroppa oli vaan koko kierron ajan niin rauhallinen ja tiputteluvuotoa ei tullut, joten luulin, et ois tärpänny. Noh, uudet lääkkeet oli varmaan syy siihen, et kroppa reagoi erilailla.

Ollaan juteltu miehen kanssa ja päätettiin kokeilla inseminaatiota seuraavalla kierrolla. Jos sekään ei auta, niin syön lääkekuurit loppuun ja annan sen jälkeen olla.

Tsemppiä muille piinailijoille! Toivottavasti teillä onnistuis.

Harmi Mintikka, että nega tuli taas. Älä luovu vielä toivosta, inseminaatio voi hyvinkin tuoda toivotun tuloksen. Samoin kai joillekin on käynyt niinkin, että kun on ns "luovuttanut", niin luomukierto tuonut sitten tulosta. En tiedä ikääsi, mutta juuri luin 49v odottajasta (oli joku ketju täällä vuosien takaa).

Chiligail: Tosiaan muistankin jo kun kyselit miksi hankalaa. Mä olisin jo mielelläni alkanut ne luget eilen, kuvitttelin että ne vahvistaa limakalvoa ja auttaa kiinnittymisessä, mut kun luin _lunan_tekstin niin jäin sit odottamaan. Mun reseptissäkin lukee "aloitus 5 päivää ovulaatiosta". Ja niitä napsitaan kunnes r-testi näyttää negaa kun menkkojen olis jo pitänyt alkaa (kun ei välttämättä ala uusi kierto jos niitä jää syömään), tai jos r-testi oliskin positiivinen niin sitte jatketaan ja lääkäri sit kertoo koska voi lopettaa. Toiset syö varhaisultraan asti ainakin, mut toisaalta oon lukenut että ei sitte enää positiivisen r-testin jälkeen juurikaan auta mihinkään(?) No en tiedä mitä uskoa : / :confused: Mutta ens pitäs saada se +...

mun BMI on 27,6 (lievää ylipainoa juu, en oo palautunu ekasta raskaudesta, en oo kyllä hirveesti yrittänytkään koska ajattelin että kohta taas...) ja mulle sanoi erik.lääkäri, että yhtään enempää ei sais painoa tulla. Ei muuta sanonut siitä asiasta. :p

Mitä enemmän selaan nettiä noista lugeista, niin kaikille on määrätty aloitus 3 päivää ovulaation jälkeen. Kyllä minä nyt taidan aloittaa viimeistään tänään... harmi kun on kotona jossain tuo paketti.... Ainut "rajoite" mitä löysin oli, että ei ennen ovulaatiota, koska voi sen estää (tämäkään ei varmaa). Limakalvoa vahvistaa ja auttaa kiinnittymisessä...

Chiligail, ihan mielenkiintoista tekstiä, jaksaa kyllä lukea. :)
Äiti seiskanelonen, joo, jännittää kyllä enemmän. :hug:
Mintikka, voi harmi :hug: negasta.
Karmini, :hug: tuhruista, harmillista ettei ala kunolla jos on alkaakseen.
Hannuliini, Moon Star ja Ellie_88 oho, kylläpä teijän painoa tarkkaillaan kovasti :O
Mie painan tällä hetkellä n 85-86 kg, toissa vuonna n 98-99 kg lääkäri kyssillä vaan sanoi että hyvä tuokin painonpudotus.

kP 20 ja dpo 7 piinaillaan vaan

Viimeksi muokattu:
Mä en niinkään sanois et sitä tarkkaillaan, mut itellä on kova halu ja tahto saada se sinne normaaliin lukuihin ja meillä oli alun perin sanottu et hoidot jatkuu kun painan sen 80 tai alle, ja oikeastaan juoksu on multa saanut kilot lähtemään ja tietty samalla oon koittanut pienentää ruoka-annoksia. et 10kg viel pois niin sit oon tyytyväinen..

Kiitos kaikille onnitteluista! Puhaltelen täältä navakkaa plussatuulta teille kaikille! :whistle: Melkolailla oireetonta tämä elämä on ja kovin vaikeaa vielä uskoa ja toivoa, että lokakuulle saakka päästäisiin. Mutta yritän kuitenkin myös nauttia raskaudesta. :)

Kaikille ihan hirvittävät tsempit hoitoihin, ovisten hyödyntämiseen ja painon kanssa taisteluun! :) Ootte kaikki todella vahvoja naisia!

Yhteistyössä