Clomittaret 2014

Chiligail: Kiitos, jos kyselet vähän faktoja noista follihommista. Mua kiinnostaa se että millä perusteella voisi sanoa että on 2-3 johtofollikkelia, miten saman kokoisia niiden pitää olla että voisivat kaikki jatkaa kasvamista tarpeeksi isoiksi irrotakseen.

Parissa ultrassa ilman clomeja on ollu aina selvä ero, esim 18-20 mm toisella puolen, ja 10 mm toisella puolen. Nyt eroa ei ollu niin paljoa.

Ja toivotaan että tulee hyviä uutisia sulle =)
 
Penni79 ja Malla onko teillä ihan clomihoidot vai muita ? En oo perehtynyt teidän taustoihin ja en nyt jaksa alkaa penkomaankaan sorry :D
Mutta siis kumma jos naikkarilla on just nyt noin täyttä. Mä oon päässyt joka kerta (tainoh, ne kaks kertaa mitä ollaan pistoshoidoissa käyty) niin suoraan siihen alkaneeseen kiertoon. Myöskään kesäsulut ei ainakaan viime kesänä koskeneet pistoshoitoja, vaan noita ns rankelmpia.

Chiligai: mulla clomit ehkä vahvisti niitä oireita, ja nyt kun kierto on ollut säännöllinen *koputtaa puuta' niin osaan myös tulkita oviksen vaikkei oireet enää ole niin mahtipontiset.
 
Ambrosia: Mulla on nyt yk16 menossa, sekundäärinen lapsettomuus, pääsyynä tod.näk. endo mutta myös lyhyt kierto ja tiputtelua. Nyt on "kokeiltu" jo laparoskopia, terolutit ja nyt sitten Clomit aloitettu. Miehen simpat on hyvät. Meillä ns. alkututkimukset ja perus hormonihoidot tehään omassa sairaalassa ja sitten vasta saa lähetteen Naikkarille. Ärsyttää ootella vaan, kun on selvää että nää nykyiset lääkärini eivät ole todellakaan valveutuneita että mitä tekevät vaan "aina on vaan näitä annettu ja thats it". Lohduttavaa kuulla että jotain siellä voi Naikkarilla tapahtua nopeallakin aikataululla..!!
 
Äiti74 mä oon käyttäny lugeja useammassa kierrossa ja mulla on ollut ohje myös tuo dpo 4, eli suosittelen sitä, en nyt millään muista mikä syy siihen on, mutta muistelisin että siihen joku ihan oikea syy on että sitä keltarauhashormonitukea saa sitten vasta dpo 4 eteenpäin.
 
Penni: riippuu varmaan hoidosta ja tuurista miten sattuu aikoja saamaan, mut jos sulla on nyt ekat clomit ja ne toimii niin varmaan kokeilee niitä sen 6 kuukautta, silloin kesätaukokaan ei teitä haittaa. Etkä tarvii lääkäriä joka kierrossa, kun annos on sopiva.

Ambro: mulla on inseminaatio hoidot menossa tällä hetkellä. Ja tosiaan viidestä kierrosta yhdessä oon päässy hoitoon, muuten tauolla. Toivottavasti ei enää tarttis hirveästi odotella.. Mun rivillä ei oo lääkkeet ihan ajan tasalla, kun en oo huomannu päivittää tietoja.
 
Penni, me kanssa oltiin eka meidän aluesairaalassa noi clomit (sinne päästiin about heti - marraskuussa tk-lääkäri laitto lähetteen, ja tammikuussa oltiin alkuhaastattelussa ja alotettiin tutkimukset. Elokuussa sit totesin et riittää tää clomeilla pelleily (eli se 6kiertoa) ja sit syyskuussa jo päästiin naikkarille ja marraskuussa oli eka pistoshoito josta plussatiin. Oltais siis saatu lähete jo aikaisemminkin naikkarille, mutta halusin itse kokeilla clomeja pidempään.
Mä olin itsekin toki varautunut paljon pidempään odotteluun - siihen puolenvuoden hoitotakuuseen että hoitoihin asti päästään.

Toivottavasti nyt kuitenkin pian alkais lohkeamaan niitä paikkoja. Voi toki olla että IVF:t yms "syö" näitä paikkoja nyt tuon joulusulun jälkeen.
 
Voisko joku valaista, kun olen nyt Prismat ja Cittarit kiertänyt ja yrittänyt tiirailla, eikä silmiin ole pistänyt mitään precheck testejä, niin mistä osastolta niitä pitäisi löytyä?

Penni: En osaa sanoa miten iso folli hedelmöittyy, mutta kun otin clomeja 2 tabua päivässä, mulla oli sitten jo kaksi johtofollia, eli kummatkin olis voinut hedelmöittyä (oliskin). Sitten pudotettiin annosta, että tulis niitä mahdollisesti vain yksi. Kaikki ne follit kai kuitenkin irtoaa.

Chiligail: Ei oo pistoksista puhuttu mitään. Oikeastaan erikoislääkäri oli jo viime syksynä laittamassa lähetettä julkiselle josko tekisivät vielä ivf hoidon tämän ikäiselle, en tarttunut siihen silloin, kun olin lukenut että eivät tee enää jos yli 40v (ajattelin, että raskaudun lääkehoidolla). Eli varmaan tuon iän takia ei enää pistohoitoja ajatellut, eikä clomikiertojakaan määrännyt kuin kolme. Harmikseni parin clomikierron jälkeen määräsi tauon, koska epäili limakalvon ohenneen liikaa. Mun äidillä kun vaihdevuodet alkoi jo 40v, eli mulla ne tod.näk. on kanssa aikasessa.

Kai se on pakko ottaa yhteyttä taas lääkäriin jos ei vieläkään tärppää. Sit on edessä simppojen tutkinta ja toivottavasti ehtisin vielä jotain muutakin. Yksityisellä tuo ivf on niin kallista, että ei taida riittää rahat. Siellä kyllä yli 40v ihan ok.

Luna82: Kiva kun kerroit, taidan sitten odottaa sinne asti.
 
Kiitokset vastauksista. Juu kait se vaan nyt Clomeilla mennään ja kaikessa rauhassa ootellaan.. Mulla on endo joka on edellisenkin leikkauksen jälkeen uusinut ja nyt on jo keskivaikean tasolla. Parhaat mahdollisuudet raskautua puolen vuoden sisään leikkauksesta. Siksi en haluaisi odottaa jatkohoitoja jos näyttää että clomitkaan ei tuo plussaa.. On tää ärsyttävää kun on monta asiaa pielessä niin ei tiedä mikä on se oikee syypää tässä.

Mä siis olen testien,ultrien ja verikokeiden mukaan luomustikin ovuloinut kokoajan, tosin kyllä hyvin aikaisessa vaiheessa kiertoa (kp 11-12) mutta sen ei pitäisi olla ongelma.Jostain luin että Clomit saattavat parantaa munasolujen laatua, ja että kun saadaan "varmuudella kunnon ovis" niin se voi saada aikaan myös paremman keltarauhasen ja näin ollen tiputtelu jäisi pois ja luteaalivaihe voisi pidentyä parilla päivällä. Toiveet ladataan tähän että näin kävisi, tapahtuisi edes jotain edistystä kropan toimimiseen!!
 
Äitiseiskanelonen
Ainakin meidän kaupoissa prismassa testit löytyy intiimihygieniahyllystä mistä löyty siteidem yms lisäks myös luontaistuotteet (tolosen d-vitamiinit jne).
Cittarista taas löytyy vastaavalta osastolta - taitaa samassa hyllyssä olla vanulaput yms :)
 
Hei Clomittaret!:wave:

Täällä mukaanne halajaisi ensimmäistä clomikiertoaan elävä 30 -vuotias nainen. Olemme yrittäneet lasta yli vuoden ja hakeuduimmekin tutkimuksiin lapsettomuuspoliklinikalle julkiselle puolelle viime vuoden marraskuussa. Kaikki testit oli minun ja miehen puolelta ok.

Minulla on aina ollut ongelmana tuhruttelu ennen ja jälkeen kuukautisien. Usein 4-7 pv tuhrua ennen kuin menkat kunnolla alkaa. Eli kestää aika pitkään! Lääkäri näki, että tämä voisi johtua keltarauhashormoonin vajaatoiminnasta ja määräsi tähän clomit. Nyt eletään kp 9 ja perjantaina kp 12 on ensimmäinen kontrolliultra. Kovasti jännitetään miten lääke meille auttaa. Mietin myös, että kysyisin lugeja loppukiertoon avuksi jos lääkäri näkisi, että niistä voisi olla apua. Pohdiskelin, että riittääkö pelkät clomit tuottamaan riittävästi keltarauhashormoonia?

Minut voisi lisätä listoille: Yritys10...9/27-30...ya 11/2012...1c...1 lapsi, 30v
 
:wave: Tervetuloa Yritys10, toivottavasti et viihdy kauaa, vaan siirryt jo kohta plussanneiden pinoon :)

Lugethan sitä keltarauhashormonia on, ei kai clomifen sitä sisällä? No en ole expertti, mutta näin olen kuvitellut, kun molempia olen käyttänyt. Itselläkin tuhrutteli ennen menkkoja 3-4 päivää, clomit eivät siihen vaikuttaneet vaan luget esti tuhruttelun sitten kun niitä käytin.
 
Yritys10: Ok, keltarauhaseen se voi siis vaikuttaa, muttei suoraan ole sitä hormonia siinä. Mielenkiintoista olisi tietää monellako se toimii noin, en ole ennen kuullut. Eikä siis omalla kohdalla poistanut tuhruttelua. Sain luget vasta toisen clomikierron jälkeen. Onhan toki kokeitakin, joista tuon krhpitoisuuden voi mitata. Toivotaan et perjantaina ainakin niitä johtofolleja on näkyvissä. Mikäs sun annostus clomeihin on? 2 tabua?
 
Äiti seiskanelonen: Juurikin niin. Itessään ei sisällä keltarauhashormoonia, mutta vaikuttaa keltarauhaseen, jotta se tuottaisi sitä enemmän :) Ja ilman keltarauhashormoonia ei voi raskaaksi tulla. Olen yrittänyt löytää netistä tästä kokemuksia, mutta aika hintsusti sitä on löytynyt. Saitko luget mistä syystä toisen kierron jälkeen? Pyysitkö vai määräsikö lääkäri? Mulla annostus on 1 tabu/pv. kp 3-7.
 
Yritys10: Lääkäri määräsi ne luget, en silloin vielä ollut kovin "valveutunut" näistä lääkehommeleista. Kai se siksi määräsi, kun ei kaksi ekaa clomikertaa olleet tuottaneet tulosta vaikka ultrassa oli johtofolleja ja ovulaatio varmistettu. Eli alkoi epäilemään, että kiinnittymisessä jotain ongelmaa tai siis limakalvon paksuudessa (clomithan sitä kuluttaa jonkun verran yleensä). Olen yrittänyt etsiä noita "potilaskertomuksia" noilta ekoilta käynneiltä "lapsettomuuslääkäriltä", mutta en ole löytänyt, lienenkö edes saanut mitään paperiversiota niistä :confused:
Kiva kuulla mitä siellä ultrassa sulle nyt perjantaina paljastuu :)
 
Yritys10: Meillä on sitten samaa vikaa kun tuhruttelee jopa viikon ennen menkkoja. Mulla tosiaan kokeiltiin Terolutia tähän, ei auttanut juurikaan. Nyt on sitten eka clomi kierto ja muuta lääkettä tässä ekassa kierrossa ei ole, jännää nähä, miten tulee tuhrut tällä kertaa. ja mulla prog arvo on ollut ihan ok, viiterajoissa, mutta silti keltarauhanen ei kai "pelitä ihan kunnolla"?!
 
Heippa,tsemppiä jokaiselle hoitoihin. :)
Mulle voi päivittää kp 18 ja dpo 5

Mie oon käyttänyt cittarin ja davidin ovulaatioliuskoja, meijän prisma ei oo ottanut valikoimiin ovulaatio tai raskaustestejä ollenkaan.
 
Clomittaret 2014
Keskiviikko 29.1

Nimi__________kp_______YA/YV/YK/__hoitokerta_____muuta
SuAnn...........37/30-39........ya06/2012........tk................1. lapsi, 31v
vastavirrassa.33/28-32.......ya04/2011.........0.c.............1.lapsi, 26v
Mintikka........29/30-38.......ya11/2012..........3.f+l......... 1.lapsi
Melody89.......28/32(40-90).ya6/2012...........4.c..............pk+ovl., 1.lapsi, 24v
tiuhti^...........25/32-40.......ya10/2011.........1.c
Karmini..........25/30...........ya07/2013/7.......3.c..............2.lapsi, 26v.
Hannuliini......23/30-40.......ya08/2011.........pu+pr..........pco, 1. lapsi, 25v.
Marke............21/30............ya6/2012..........2.c...............pco, 1.lapsi, 31v
Siiri84............21/25-32.......ya8/2013..........4.c...............1. lapsi, selitm. 29v
Malla84.........21/26-60........ya03/13............5lz..............pco, 1.lapsi
kaathy..........19/33-100.......ya2012.............3.lz.............pcos, 27v
Kais..............19/?...............ya2006..............c.............1.lapsi,37v,siitt. häikkää
majlen83.......17/30-100......ya6/2013/8........1.c.............1.lapsi, pco, 30v
Äiti74............16/27-28.........ya5/2012...........4.c+l..........2.lapsi, 40v.
Hipsunpöpsy..14/28-38.......ya11/2011/3......................2.lapsi,09/2013km 35v.
Kuumeilija87.13/36............ya1/2013/9........f+pr+l.........pco,1. lapsi, 26v.
ellie_88........12/26-27.........ya2/2013............t+c...........1.lapsi,ovulaimott
Penni79........12/22-24........ya01/2013/16.....1.c+4.t......endo, 34v, 2.lapsi
Chiligail........10/29..............ya08/2012/18.....mp+pr+l....35v
Yritys10........10/27..............ya11/2012/15.....1.c............1. lapsi,30v
moon stars.....8/30-53.........ya08/2011..........4.c............1.lapsi,27v
ambrosia........3/30-32..........ya10/2010/1.....................rk4/2013, ku04/2013

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko

Tauolla/taustalla/kadonnut
*Stiina, , Vauva haaveissa, Malla84, skorppari82, kinuzki, Päivi1980, , -minävain-, lotta1, dots , inessa, Miyaka,Marjis


PIINAILIJAT JA JÄNNÄPÄIVÄT
mintikka dpo 13
karmiini dpo 11
Kais dpo 6
Äiti74 dpo 3
Malla83 dpo 3
dpo=day(s) past ovulation, dpo-1=plussa ovistestiin, dpo0=ovispäivä, dpo1=päivä oviksen jälkeen jne.
jännäpäivä= raskaustestin tekopäivä







:heart: PLUSSANNEET :heart:

tammikuu:
seemi.................03.01.2014...lääkkeetönkierto..1/2 pco,1.lapsi
vauvatoiveinen....21.1.2014......... la 04.10.2014..1.lapsi
Vastavirrassa.......25.1.2014...........la 04.10.2014..1. lapsi



Comittaret 2013 -pinon linkki
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2222299-clomittaret-2013-a/


Clomittaret 2012 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//

Clomittarien plussapinkka:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2266091-clomittarien-plussaketju-lapsettomuushoidoista-plussanneet/

vanha ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/

Ohjeita listan päivitykseen:
1) Hae viestiketjun viimeisin viesti, jossa päivitetty lista.
2) Klikkaa ko. viestin (listan) alapuolelta "LAINAA"
3) Listan alapuolelle avautuu uusi muokattava lista. Poista lainausta osoittavat hakasulut edellisen päivittäjän nimi nimimerkkilistan alusta ja lopusta (QUOTE). Siis kaikki se joka on ekojen ja viimeisten hakasten sisällä!
4) Voit esikatsella muokkaamaasi listaa, kun klikkaat painiketta "muokkaa ja esikatsele".
5) Sitten lopuksi painat, "Lähetä". Näin voit halutessasi päivittää joko koko listaa tai omalle kohdallesi omia tietojasi aina halutessasi.
HUOM! Harjoitella saa, vaikka viestin lähettäisi, voi sitä helposti muokkailla jos virheitä tulee:)


Päivittäjät: moon stars, siiri84 ja Chiligail
 
Viimeksi muokattu:
Täällä ootellaan edelleen ovista. yleensä se on ollut ko kp11-12, mutta nyt kp 12 (listalla vahingossa kp13) tikussa vasta ihan haalea viiva. ma kp10 oli follit 16,12 ja 10 ja kasvutahti 1-2 mm/vrk, niin ehkä jompikumpi pienempikin kirii vielä mukaan jos ovis on vasta kp 14-15 aikoihin :)
 

Yhteistyössä