Clomittaret 2014

Hannuliini: onko sulle tullu millaisia tuntemuksia Puregonista? Se on lääkeluettelon sisällön mukaan aika samantapainen ku tää mulle määrätty Menopur- eli saa follikkeli kasvamaan siihen seuranta ultrat ja jotka ottaa irrotus piikit myös, sit peittojen pöllyttelyn jälkeen loppuun voimaksi Luget? Kuinka sinulle määrättiin jatkot ja tsemppiä huomiseen ultraan.
Minulla ultra kans huomenna ja sit piikitystä.

Plussa puhureita "Martta-murut"

Tässä mennään vähän niinku ultrasta ultraan et katotaa joka kerta erikseen et mikä on tilanne, suurin ongelma on tällä hetkellä se et miten saan työt ja ultrat sopimaan yhteen, jos ens viikolla tarvitaan ultra niin aattelin kysyä et jos päivää sais toivoa niin mä oon ens viikolla tiistaina muutenkin pois töistä niin sillo olis helpompi hoitaa tääkin homma. et huome aamulla ennen töihin menoa labraan tyksiin ja sit jossain vaiheessa sinne takas. Välillä tosta puregonista on sivuoireita mut ei joka päivä, mm. välillä herään öisin siihen kun on kauhee hiki. ja tajuan et oon kokonaan hiestä märkänä. mut kaipa se tästä.

Tervetuloa mukaan! Aika näyttävä sisääntulo :LOL:

Plussatuulia kaikkiin testeihin.

Kiitos onnitteluista! En vielä uskalla toivoa edes, että olisi totta. Tänään tehty testi oli himpun selvempi, mutta mitään räikyvää plussaa ei ole vielä tullut. Alavatsa on pinkeenä ja hiukan yököttänyt pitkin päivää. Sanoisin, että normaaleja juttuja, mutta hiukan ehkä erilaisilla lisillä. Maanantaina soitan polille, jos saan viikoanloppuna digiin plussan. Mullahan on nyt clomeista toinen taukokierto, mutta clomivauvahan tämä olisi, jos nyt niin käy. Koko ajan pelkään, että vuoto alkaa...

Chiligai Minulla varmaan seurravaks ois ollut pistelyt edessä, mutta koska menen keväällä jalkaleikkaukseen en viel halunut pistoi aloittaa vielä. ja rahallisestikin halusin lykätä kun tuo auto hajos ja sen korjaamiseen menee nyt kiitettävästi rahaa, et täst kun viel muutaman kuurin clomei syön niin saadaan tasapainoon raha-asiatkin..

Ja voit sinäkin päivitellä mut josko palstalaiset antaa vinkkei miten muutella ja mitä muutoksia haluaa. mä en noissa niin näppärä kumminkaan ole. :D

hannuliini tsemppiä ultraan ja toivottavasti hyviä uutisia.

vauvatoiveinen joko sinut laitetaan plussanneisiin vai sit vasta kun digi ja polil käyty.. ei ne mekat sieltä ala.. tarrasukkia täältä kauhiasti :heart:

MOON STARS: Älä vielä laita. Teen digin lauantaina ellei muut testit anna vahvempaa jo huomenna. Aamulla davidissa ihan samanlainen kuin ennen, mutta olen selvittänyt, että se muuttuukin monilla todella hitaasti yhtään tummemmaksi... Alavatsa kipee koko ajan ja oikeasti yököttelee... Polille en ole vielä ollut yhteyksissä, kun haluavat varmaan vahvemman viivan ensin. Jos viiva ei vahvistu, niin sittenhän homma on selvä... Sanoisin, että olen ihmeen rauhallinen, vaikka jännittääkin.

Tänään tehtiin päätös, että lopetetaan toistaiseksi toi pistos homma, kun lääkäri haluaa katsoa uudestaa samat labrat, jotka on vuos sitten otettu, kun niissä on aikamoisia heittoja. Et 6 viikkoo mennään nyt ilman mitään sen ihmempää hormonia kun muuten ne labrat ei oo luotettavia. Ja sit puhui myös siitä että jos mulla olis vielä kaiken tän muun lisäks niin joka häikkä hotmoonien säätelyssä. Ja myös ehdotti sitä et voidaan myös harkita niiden pco rakkuloiden polttoa, jolloin kuulemma raskautuminen olis helpompaa ja siihen et yhdistetään nää pistoshoidot jollain muulla lääkkeellä..

Heippa, tänään tehtiin sitten inseminaatio, 2 viikon päästä näkee verikokeista, onko tärpännyt.
Ei muuta uutta, tsemppiä teille.

Vauvatoiveinen: kiitos taas yksistä päivän parhaista nauruista; Tervetuloa mukaan! Aika näyttävä sisääntulo :LOL: NO tuohon voi vaan vastata että ei kyl yleensä ole ollut kovin tapana tehdä noin näyttäviä sisääntuloja mutta koska se sai aikaan pientä kuohuntaa kuten viikonlopun kuohuviini pullo niin pienissä määrissä sehän on vain piristävää.... Kiitos...
Harmi vaan et nykysellä lääkitykselläni en tohdi em. pulloa edes aukaista.
Siitäpä mieleen tulikin kun ennen lääkitystä tuli kumppanin kanssa ovuloinnin aikaan otettua lasi punaviiniä poskia yms piristämään niin tokko tuo nyt aivan kiellettyä on vai kuinka? nimimerkillä: ens viikollahan se ovis taas ois edessä...

No niin nyt aloitettiin uusi kierto seuravin kujein eli lääkitystä lisätty:
Chiligail............4/29...........ya 2/2012...........mp+pr+l............35v
Tänään eka pistos, ens viikolla seuranta ultra + irrotus piikit ja sit peiton pöllytystä tikuttelun lomassa ja loppuun luget.
Onko oheinen resepti kuinka monella tuttu?

Tuon voi päivittää minulle :) ja josko joskus vielä suotte minulle pienen "sorkkimis" oikeuden listaan (jos häntä koipien välissä sitä pyydän) :LOL: niin
voisi noita riviäkin samalla vähän tasata sekä korjata pisteiden määrät jne..

Mutta mitäpä teille:
Hannuliinille määrättiin huili viikot, miltä tuntuu luomuilu? Mut älä huoli, onhan moni plussannut just näillä luomu jaksoillakin. tsemit Hurjalta kuuluu nuo pco rakkuoiden poltot. Muistan ku siskoni kävi jossain samanlaisessa ja sanoi että ei tuntunut mitään mut savu nousi |O liekö sit ihan noin konkreettista mut hyvä et apua saat.

Vauvatoiveinen: laita heti tietoa digistä tänne. Kyllä sinne 2-3 vk ilmestyy näyttöön. Huippua saatiin Tammi plussaaja lisää.

Kais; Onnea Onnea inseminaatiosta ja nyt todella toivotaan HCG:n nousua 2 vk päästä.=) Kerro miten inseminaatio tehtiin ja mitä lääkkeitä alle söit.

Moon stars: Joo tuo rahapolitiikka minuakin mietityttää et paljonko tähän uppoaa vähistä säästöistä rahaa. Nyt tuo 10 kpl Menopur - satsi maksoi KELA korvauksen jälkeen 175 e. Mut Clomeja mulle ei varmaan määrätty six kun tuo limis on ohuenlainen. Itse olen kyllä ihan innoissani tästä Menopurista, toivottavasti saan oviksen kiinni ja irrotukset jne onnistuu.

Mies laitettiin myös simppatestiin ja lisäksi hänelle tehdään sellainen: Fragmentaatio testi... ;) eli simppojen DNA-jotenkin erotellaan ja samalla tutkitaan paljonko vaikutusta simppojen liikkuvuuteen ja yleensä kuntoon on miehen tupakoinnilla. Oma mies polttaa noin askin / pv:ssä. Ja taas kyssäri:
Onko muiden miehille tehty tuota Fragmentaatio testiä ja mitkä tulokset, paljon armas-ukkosi polttaa?

Viimeksi muokattu:
Tässä voi mennä kevääseen asti ennen kuin mitään alkaa tapahtumaan, tän päivänen gyne vähän puhus sitä, että mulla olis vähän itsepäistä sorttia olevat munasarjat, johon sitten heitin et niin on kuulemma likkakikin itsepäinen et kaikki on ollu joskus mun kanssa helisemässä ja niin on mieskin joskus. Nyt voi sit alkaa tosisissaan miettimään sitä et jos kesällä juoksis puol maratonin. Et labrat aika pitää varata johonkin maaliskuun alkuun sitten. Ja vastaukset tulee postissa ja siitä sit jatko jäi auki kai sitä sit täytyy vaa siel maaliskuussa soitella tyksiin ja kysellä et mitä tästä eteenpäin. Illalla alkaa 10 pvä:n luge kuuri ohjeistuksena 2krt päivässä 1 aamulla ja 1 illalla.

Huonoja uutisia, folliultrassa ei ollut johtofollia, ja lääkärin mielestä muhun ei clomit tehoa :-( hän oli sitä mieltä, että femareilla ja pistoshoidoilla pitäisi seuraavaksi yrittää... "Eteenpäin" sanoi mummo lumessa;-)

Viimeksi muokattu:
Majlen83 :hug: Tsemppiä teille muillekkin
Chiligail, tervetuloa. Kiitos, toivotaan et tärppää.
Mulla oli lääkehoitona vaan clomifen 1 tabletti pv kp 3-7 näin mentiin 2 kiertoa.

Aika nopeesti oli inseminaatio ohi, lääkäri tarkisti ultralla sisäkautta folikkelit, laittoi katetrin sisään ja ruiskutti pestyt siimahännät kohdunkaulasta sisälle.
Mulla oli jostain syystä kohdunkaulassa tiukka kohta ja lääkäri joutui pihdeillä ja ohuella letkulla tekemään tietä että sai homman hoidettua, hieman tuntui inhottavalta ja pientä kipua sen takia. Verta saattaa hieman vuotaa toimenpiteen aikana ja sen jälkeen.

Viimeksi muokattu:
Majlen: :hug: Voimia! Femarit on hellemmät limikselle ja buustaavat hyvin muniksia, joten voi hyvin auttaa piankin.

Kais: Peukut on pystyssä, että inssi antaa tärpin!

Hannuliini: Tauko voi tuoda yllätyksiä mukanaan ja toisaalta välillä on hyvä olla ajattelematta tätä asiaa.

chiligail: Hyvä se on välillä nauraa :D Tsempit pistoksiin! Hurjaa...

Moon Stars: Joskus joutuukin miettimään raha-asioissa tärkeysjärjestystä. Mites jos tulet raskaaksi ennen jalkaleikkausta? :)

(.) Vahvempi oli aamun viiva jo, mutta ei se ole vieläkään kirkuva. Mutta näkee sen kauempaakin ja suurennuslasia ei tartte :D Mies on varovaisen täpinöissään... Huomenna digi, kun olisi se dpo 14...

Help! Ovistestin luku. Yksi paksu viiva ja yksi tosi himmeä? Mulla on sitte laho pää. Aamulla tikutin ovista, mulla kun on vielä digitestejä muutamia. No kastelin ja sitte aloin miettiä, että mihinkä tähän nyt sellanen naamankuva pitäs tulla... kun oli vaan joku viiva siinä ja ihmeen näköinen muutenkin. No en muistanut ollenkaan, että se pitää laittaa sellaseen lukijaan, en sit löytänyt sitä siihen hätään :(

Onko tuossa nyt orastava ovis kun on toinen viiva, vaikkakin ihan himmeä?

Ja miksi, oi miksi en oo saanut femareita vaan on pitänyt kasvatella sitä limistä taukokierrolla? No ei ollut kuin yksi, mutta sekin liikaa.

Viimeksi muokattu:
Me lähetään parin viikon päästä vähän kattomaan tota lämmintä aurinkoa thaimaaseen ollaan pari viikkoo reissussa ja siitä kun tullaan kotiin niin sit saakin jo melkeen mennä sinne labraan. Toisaalta nyt ei tartte sit toviin stressata sitä et miten saa tyksin ja työt sovitettua yhteen. Mä niin toivon et viimeistään maaliskuun puol välissä oltais viisaampia et miten tässä meijän projektissa sitten edetään ja nyt sain sit vähän lisää aikaa ottaa se viimeinen 10kg pois tästä kropasta, niin sitten oltais siellä normaalissa painossa. Jos he on eilen laittanut ne lähetteet postiin niin varmaan tiistaina sit voi soittaa ja varata se labra aika, kun meijän omassa tk:ssa on välillä kauhea ruuhka siellä et välillä menee tosi pitkälle ennnen kuin jonkun ajan saa..

Äitiseiskanelonen: Ovis voi olla ovella jos haalea viiva on testissä. Samalla logiikalla toi digi toimii, oon tsekannu aina viivat irrottamalla tikun lukijasta. Ihan uteliaisuudesta. Mulla tulee esim ihan haalea haamu kp 9, haamu kp 10 ja plussa kp 11. Plussa näkyy vahvana vaan yhden päivän ja sitten taas yhden päivän haalea haamu ja sitten ei mitään. Toisilla taitaa haamuilla monta päivää ennen plussaa, ja plussakin näkyä pari pvä..

Clomit , ensimmäiset, on nyt popsittu kp 3-7. Ekoina päivinä hirvee hedari, muita oireita en ole huomannut. Oviksen tikuttelu alkaa huomenna tai ylihuomenna.

Majlen: harmi homma :(. taas se tuli todistettua että plussa ovistestissä ei takaa mitään..

kais: Toivottavasti inssi toimii!!! Sanoiko lääkäri mitään tuosta kohdusuun tiukkuudesta sen enempää? Pääseeköhän siittiöt luomukeinoin perille?! Tuli vaan tuo mieleen kun mulla luki sairaalapapereissa että sama ongelma oli kun mulla kohtu tähystettiin laparoskopian yhteydessä. Kaikkeen sitä tarttuukin kun haluaisi vaan jonkin selvän selityksen että MIKSI ei tärppää vaikka siittiöt kunnossa, ovulaatio tapahtuu..

Kiitos, toivotaan parasta :)
Penni79 Ei lääkäri sanonut enempää tuosta tiukkuudesta, mutta kuulemma siittiöt pääsee kuitenkin sieltä menemään.

Äitiseiskanelonen, todennäköisesti ovulaatio on ihan lähellä, vaikka viiva ei ollut viellä vahva.

Äiti74: sen pitää olla vahva viiva ennen kuin antaa hymyn ja tietty ihan hyvä olisi olla kiinni siinä koneessa :D Testaa uudelleen aamulla. Minä olisin aloittanut letrot, jotka on siis sama asia kuin femarit, kahden taukokierron jälkeen. Syy taukoon oli vain se, että polilla oli joulutauko ja kolmen clomikuurin jälkeen päätin, että en syö suotta neljättä. Letroissa kannattaa pyytää kirjoittamaan suoraan se 100 kpl pakkaus, koska hintaero on järkyttävä. 30 kpl maksaa 104 € ja 100 kpl 17.95 €... Arvaa kumman otin :D

vauvatoiveinen hienoa! Lisää kuvaa peliin! :) Onpa muuten jäätävää tollanen ero noissa lääkkeissä!

Majlen ikävää, ettei clomit toimineet :hug: Oon mäkin kuullut, että femarit sopis joillekin paljon paremmin! Toivottavasti sullekin!

Kais ja Penni mulla lääkäri joutui aukkarissa kuulapihdeillä hieman avustamaan jotenkin, kun koki myös tiukaksi kohdunsuun. Mutta ei maininnut ainakan, että siitä muuten mitään haittaa olisi tämän projektin suhteen.

Kais toivotaan, että inssi tuottaisi tulosta! :)

Hannuliinille myös pahoittelut pakkohuilista! :hug: Onneksi on lomaa tiedossa, nautihan siitä! :)

Tänään kp28/28(-32) eikä kovin oo mitään menkkaoloja..

Letrozol on rintasyöpälääke ja siinä tapauksessa yleensä määrätään se 100 kpl ja hinta on halvempi. 30 kpl pakkausta taas käytetään enemmän lapsettomuusasioissa ja jostain syystä hinta on silloin korkeampi. Femarit taas on kai tuotu markkinoille juuri lapsettomuushoitoja varten eri nimellä ja hintakin on sen mukainen. Tässä siis selvästi sorsitaan lapsettomuushoidoissa olevia. Varmaan taustalla on muutakin, mutta en tiedä mitä. Apteekissa kertoivat, että on muitakin lääkkeitä, joissa hinta menee näin.

Chiligail Tervetuloa joukkoomme! :)

majlen83 Voi ei, tsemppiä! Mullakaan ei viime kierrosta näkynyt yhtään johto follia, pieniä vain. Söin 2 tbl clomeja. Ilmeisesti clomit ei toimi mullakaan mutta silti gynen ehdotuksesta kokeilen tän kierron 3 tbl. Nyt jännäilen tuleeko ovista tässä päivien/viikon aikana. Odotan kutsua julkiselle puolelle. Ennen kutsua mun on vaan tyydyttävä kokeileen clomeja tolla 3 tbl annostuksella.

kais Täälläkin pidän peukkuja! Toivottavasti kaikki menis paremmin kuin hyvin! :)

vauvatoiveinen odotan jo kovasti sun digin tuloksia! Toivottavasti olis tärpännyt!! :)

Itse täällä tosiaan söin tänään tän kierron vikat clomit. Jännitin hirveesti tuleeko oireita isommasta annostuksesta. Onneksi aika vähillä pääsin. Hieman oli tänään lievää päänsärkyä ja muutamana yönä pieniä kuumia aaltoja ja pieniä vatsan nipistelyjä. Nyt sitten taas aloitan tikuttelun ja toivon, että ihme tapahtuisi ja ovis tapahtuisi. Muussa tapauksessa toivon, että aika menis nopeammin ja kutsu tulisi jo lisätutkimuksiin :) painon pudotus projekti taas puolestaan etenee ihan kivasti. Nyt tammikuun alusta tippunut 6 kg :)

katso liitettä 19370katso liitettä 19370Totta se on, ainakin nyt. Nyt voi minut lisätä plussanneissiin päivällä 21.1. ja arvioitu LA on 4.10.14. Ilon ja onnen kyyneleet valuu näin aamusta jo. Digi kertoi, että pregnant 2-3. :) kuvan kääntää nurin jostain syystä.

Kiitos tuesta ja onnea kaikille hoitoihin! Siirryn tuonne plussanneiden puolelle nyt kirjoittelemaan, mutta luen kyllä säännöllisesti kuulumisianne ja toivon paljon plussia tänne. Toivon, että tämä onni kestää loppuun asti.

vauvatoiveinen Paljon paljon onnea!!!! :) Toivottavasti kaikki sujuu hyvin! Ihanaa!!! :)

Penni79 Yksityinen gyne viime kerralla meinas ettei voi/tee asialle mitään, sanoi että seuraavat hoidot sitten julkisella puolella. ja sano ohjeeksi, että voin ottaa tota clomia 3 tabl odotellessa kutsua keskussairaalaan. En tie mitä mun pitää tehdä jos kutsua ei kuulu. Ajattelin kokeilla nyt tän kierron ja viel seuraavan, mutta sitten toivottavasti olis jo muut hoidot mahdollisia. En haluisi ihan turhaakaan syödä noita lääkkeitä jos ne ei mulle tehoa. Ärsyttävää tämä odottelu! Mutta toisaalta nyt helmikuussa meille tulee vasta vuosi yritystä. Yritän ajatella positiivisesti, sillä monet on odottaneet jo paljon kauemmin. Lähetteen laittamisesta eteenpäin oli perjantaihin mennessä kulunut vasta 3 viikkoa..

Kiitos tsempeistä! Mulla edelleen lh-hormoni clomien jälkeen katossa, sillä ovis-digi näyttää 3. päivää hymynaamaa, eli clomit nostivat jo valmiiksi liian korkeaa lh-hormoniani ja ovis ei tapahdu. Mulla oli epäsäännölliset menkat ennen e-pillereitä, nyt hormoonit aivan sekaisin, edelliset luomumenkat ennen e-pillereitä vuonna 2005! Joten tuli tässä mieleen, että munkin kannattaisi varmaan pitää hieman taukoa hormooneista kuten Hannuliinin, sillä clomit kerääntyvät elimistöön, eli clomit vääristävät mun hormooneja vielä jonkin aikaa ja sen luulisi haittaavan mahdollisia femareitakin. Kysyn tästä vielä lääkäriltä. Toisaalta tekee mieli luomuilla ja antaa kropan yrittää löytää oma balanssi...
Ellie: oliko niin, että et ole saanut tikutettua ovista clomeilla?

Yhteistyössä