Clomittaret 2014

Vastavirrassa, muistinko onnitella sua jo ?
Onnitellaan nyt jos unohdin.
Plääh, ei näistä mun oireista saa selvää, onko ihan vaan tavallisia pms-oireita vai muuta. :/
Tuntuu että kuitenkaan ei oo voinu tärpätä.
 
Äiti74 Mua jäi vaivaan viestini että jos muistankin väärin. Luin mun lääkärin kirjoittamasta ohjeesta niin lukeekin LH+4, eli varmaan sit juurikin dpo 3, ja lugesteronin tuoteselosteessa lukee

Keltarauhashormonin vajaatoiminta:
Annos on 300 mg vuorokaudessa jaettuna kahteen osa-annokseen, joista toinen otetaan aamulla ja toinen, suurempi annos, illalla nukkumaan mennessä. Kerta-annoksen ei tulisi kuitenkaan olla suurempi kuin 200 mg. Lugesteron-valmistetta otetaan kolmannesta ovulaation jälkeisestä päivästä lähtien (määritetään esim. peruslämpökäyrän avulla, yleensä kierron 17. päivä) 9.–11. raskausviikolle mutta ei pitempään, tai kunnes vuoto alkaa.


Mullakin luget määrättiin ns. varmuuden vuoksi, tukemaan keltarauhasen toimintaa. Vaikka testeissä keltarauhashormoni oli ekassa clomikierrossa hyvä, niin tuhruttelu alkoi joskus dpo 9 tms siinä kierrossa. Siitä lähtien ollu luget mukana. Sitten piti käyttää r-testiin asti ja plussan jälkeenkin, rv 11+0 asti (viime sunnuntai). Sotkustahan se on mutta kyllä sen arvosta toki. Monille kyllä määrätään tosi erilailla lugetkin. Mulle lääkäri sanoi että keltarauhanen toimii varmasti hyvin mutta kun lugeista ei haittaakaan ole niin siksi varmuuden vuoksi kehotti käyttämään siihen asti kunnes istukka alkaa hoitaa keltarauhasen homman.
Pidän hurjasti peukkuja että luget auttaa teitäkin <3
 
Täällä eilen bongattu ovisplussa kp 13. Eli jännäksi menee, ehtiköhän siellä kasvaa mukaan ne pienemmätkin follit, sit niitä ois kolme tyrkyllä :). Periaatteessa mahollista jos ne sen 2mm voi päivässä kasvaa niin ne ois tänään kp 14 kokoa 24,20 ja 18 mm. tai sit ne kaks surkastu pois, kaikki on mahdollista kun ei mulle seurantaultraa laitettu (se vähän harmittaa).
 
  • Tykkää
Reactions: ellie_88
Penni: Ei kai ne nyt surkastu, eiks nekin irtoa samoin kuin muut ihan siinä koossa mihin ovat kasvaneet ?? Ne vaan sitte ei pysty hedelmöittymään. No aivan samahan se on surkastuuko vai ei, jos eivät ole kelvollisia. Peukutan :hug:, oli siellä sit yks tai 10 , niin aina on mahdollisuus :) Sun ovisplussa osuu näköjään samaan Kphen kun mullakin yleensä.

Luna: ei se mitään kun mun reseptissä kerran on myöhempi ajankohta niin pitää vaan luottaa siihen lääkäriin, Silti aloitin eilen illalla jo.... :whistle:

Mun dpo on siis tänään 5 ja viikonloppuna sais luvan vihlailla jostain ja kovaa.....:mad:

Meille piinailijoille r plussia ja muille o plussia !
 
Täällä edelleen tikuttelua. 2 viivaa tikuissa edelleen, toinen myös melko vahva. Mutta digi ei ole näyttänyt hymyä.. :( Taisin innostua liian aikaisin. Nyt olisin kanssa toivonut, että olis joku seurantaultra..

Mutta jotain positiivista kuitenkin.. Soitin keskussairaalaan ja kyselin onko mun lähete mennyt perille asti. Vainoharhaisena siis tarkistin, että gyneni on varmasti muistanut tehdä lähetteen :) Lähete oli ok ja viimeistään huhtikuun alussa pitäisi päästä jos ei jo aikaisemmin. Plussana myös se, että nopeuttaa kun miehen siittiöt on jo tutkittu. Eli tässä olis noin 2 kk kun mahdollisesti pääsis asiassa eteenpäin..
 
Mintikka Pahoittelut negasta! Toivotaan, että inseminaatio tuottaisi tulosta! Odottelu ja epätietoisuus on pahinta tässä koko asiassa, mutta pitää vaan yrittää jaksaa ja ei saa luopua toivosta!

Moon stars, hannuliini, kais, chiligail. Mulla on itsellä hieman enemmän ylipainoa. Mutta myös pituutta on enemmän eli oon naiseksi tosi pitkä (yli 180 cm). Pelkään, että mun kohdalla tuijotetaan sitä painoindeksi liiankin tarkasti, mulle on aikaisemmin monet yleislääkärit kyllä sanoneet ettei mun kohdalla pitäisi tuijottaa taulukkoa niin tarkasti. Koska vaikka olisin kuinka hyvännäköinen niin en luultavasti kulje ihan normaalipainorajan sisällä.. Toki itse tiedostan erittäin hyvin tällä hetkellä, että painoa on liikaa. Nyt tammikuussa oon tosiaan saanut 7 kg pois ja tässä aikaa odotellessa jatkan tätä pudottamista. Tavoitteena on karistaa kyllä 15 kg vielä pois, sitten olisin enemmän kuin tyytyväinen. Ja kun aika keskussairaalaan tulee voin ainakin sanoa, että olen muuttanut elintapojani ja teen painoasialle koko ajan jotain. En tiedä kuinka paino omalla kohdallani vaikuttaa näihin lapsettomuusasioihin. Olen kärsinyt koko ikäni kuukautisongelmista, eli kuukautiset ei oikein oo meinannut itsestään tulla. Syytä ei ole löytynyt. Ongelmia on ollut silloinkin vaikka olin normaalipainoinen :)
 
Ellie: Musta on tosi hienoa että olet jo pudottanut painoa ja aiot jatkaa. Ainakin mulle se on iiiihan mahdotonta. Pari päivää jaksan (pienennän annoskokoja, jätän sokerin), sitte taas esim. mies on tehnyt lättyjä ja ahmin niitä sitte pariin päivän edestä. No pointti siis, että se on mun mielestä hirmu vaikeaa. Siksi hatunnosto kun oot jaksanut.
 
Äiti seiskanelonen Onhan tää ollut hieman vaikeaa, mutta viime gyne kerralla päätin, että tää homma ei ainakaan saa jäädä kiinni painosta. Vaikeinta oli tehdä se päätös, että aloitan elämäntapamuutoksen tänään enkä huomenna tai ensi maanantaina.. Nyt kun painoa on tippunut niin tuntuu ihan todella hyvältä ja voin paljon paremmin henkisesti. Liikunnalla on myös se hyvä puoli, että saa myös muuta ajateltavaa :)
 
Plussa puhureita ja hoikempia aamupainoja kaikille... :p

Noista Lugeista ja aloituksista. Lekuri tuumas et siksi minulla alkaa jo dpo 1-2 pv:stä koska Pergnyl irrotuspiikki määrittää tarkemmin ovulaatio ja irtoammis ajan. Toki käski ovista tikuttaa ja jos tikkuun ei mitään tule niin voi aloittaa vasta 3-4 dpo:llakin. Mutta tarkoitus olisi pregnylillä ajoittaa ovis tarkasti, koska kehoni on tähän asti reagoinut hyvin noihin hoitoihin. Ja sit luge hommeloihin.

Kysymys:
Onko teidän miehiltä tarkastettu simpat dna Fragmentaatio-testillä. Mitkäs arvot saitte ja paljonko mies polttaa. Meille ko. testi tehtiin tänään ja tuloksia odotellessa. =)

Ja mikä tämä testi on niin:
Siittiöiden DNA-testiä käytetään miehestä johtuvan lapsettomuuden tutkimiseen. Useiden tutkimusten mukaan siittiöiden DNA:n pilkkoutumisella on merkittävä vaikutus miehen hedelmällisyyteen. DNA:n pilkkoutuminen estää siittiötä hedelmöittämästä munasolua tai estää alkion kehityksen raskauden aikana. Se voi pahimmassa tapauksessa johtaa raskauden keskeytymiseen.

DNA-testi tehdään tuoreesta spermanäytteestä. Siitä nähdään helposti ja nopeasti, kuinka monta prosenttia sperman siittiöiden DNA:sta on pilkkoutunut. Siemenneste on normaalia, jos alle 15 prosentissa siittiöistä on DNA:n rakenteen vaurioita. Jos pilkkoutumista on 16–30 prosentilla siittiöistä, voi raskaus edelleen alkaa luonnollisin keinoin. Yli 30 prosentin pilkkoutuminen heikentää merkittävästi siittiöiden kykyä hedelmöittää munasolu. Testiä suositellaan lapsettomuudesta kärsiville pariskunnille, joille hedelmöityshoidot eivät ole tuoneet apua tai joilla syytä lapsettomuuteen ei tiedetä.
 
Viimeksi muokattu:
Moikka pitkästä aikaa! Oon tuolla taustalla roikkunu jo aika kauan ja mut voi poistaa nyt listoilta kokonaan. En kuitenkaan ehi tänne kirjottelemaan ja kännykällä se on vähä hankalampaakin. Mul on nyt menossa eka pistoshoito ja piinailen parhaillaan. Tsemppiä kaikille hoitojen kanssa! :) Toivottavasti tää vuosi 2014 ois meille kaikille Se Vuosi!
 
Onnea Vastavirrassa :)

(.) Oon pysytellyt vähän taka-alalla kun tuntuu että nuppi tutisee tän asian kans. :( Mutta siis tiistaina oli ultra, Femar oli toiminu hyvin, ehkä vähän liiankin hyvin. Follikkeleja oli kolme, yks sen verran isompi että lääkäri meinas että se kirii johtoon ja tiputtaa muut allensa. Eli kaikki eivät välttämättä irtoa. Eilen laitoin Pregnylin, eli ovulaatio mahdollisesti tänään. Mut voi siis siirtää piinailijoihin, onkohan huomenna siis dpo 1..? Apua, en enää muista miten se lasketaan. Ei oo tarvinnu muutamaan kiertoon taas laskea. :) :) :) Keskiviikkona alotan Luget. Mulle lääkäri anto ohjeeks että ne aloitetaan oviksesta neljä päivää. Jos kuitenkin ovis viivästyy niin ei sitten estä sitä!! :)
 
Mun täytyy ihmetellä tuota irtoamista vielä... miten jäävätkö ne sitten irtoamatta ja siihen köllöttelemään, vai siis "surkastuvatko" jotenkin pois (eikö sittenkään irtoa)? Ovulaatioko jää silloin tulematta kokonaan, jos on vain surkastuneita folleja? No eihän tämä mietintä mihinkään mitään vaikuta mutta vaan mietityttää kun en ole hetkeen lääkärin pakeilla ollut.

Chiligail: Meillä ei oo vielä simppoja tutkittu, mutta tullee ajankohtaiseksi n. 10 päivän päästä kun oon seuraavan negan testannut. :kieh:

En ole tuntenut mitään vihlaisuja tms. en mitään. Alkaa jo kohta kiukuttaa valmiiksi :mad:
 
Mä oon noita folleja kans miettinyt; mulla on se käsitys (joka voi olla täysin väärä!!!) että yleensä se yksi johtofolli siellä kasvaa ja pikkuset ei ehdi mukaan, ja jäävät puhkeamatta/surkastuvat. Toi surkastuminen mulle tulee siks mieleen että joku lääkäri joskus kuvasi tilannetta niin, että yksi on ylitse muiden ja muut yleensä surkastuvat. Näin siis jos on selvästi yksi johtofolli paljon muita isompi esim kp 10-12 tienoilla. Mutta sitten jos on useempi iso niin voi puhjeta useempi ( tai sitten ei). Ota näistä nyt selvää |O
 
Kais pahoittelut äidistäsi :heart:,tsemppiä piinailuun.

Tsemppiä muillekkin piinailuun!

Täälllä pärähti YK8, kp 1/28 (30) ja 4.c..tää kierto mennää vielä clomeilla ja sit mietitään uudestaan mitä tehdään.
 
Clomittaret 2014
Sunnuntai 02.02

Nimi__________kp_______YA/YV/YK/__hoitokerta_____muuta
SuAnn...........41/30-39........ya06/2012........tk................1. lapsi, 31v
Melody89.......32/32(40-90).ya6/2012...........4.c..............pk+ovl., 1.lapsi, 24v
tiuhti^...........29/32-40.......ya10/2011.........1.c
Hannuliini......27/30-40.......ya08/2011.........pu+pr..........pco, 1. lapsi, 25v.
Marke............25/30............ya6/2012..........2.c...............pco, 1.lapsi, 31v
Siiri84............25/25-32.......ya8/2013..........4.c...............1. lapsi, selitm. 29v
Malla84.........25/26-60........ya03/13............5lz..............pco, 1.lapsi
kaathy..........23/33-100.......ya2012.............3.lz.............pcos, 27v
Kais..............23/?...............ya2006..............c.............1.lapsi,37v,siitt. häikkää
majlen83.......21/30-100......ya6/2013/8........1.c.............1.lapsi, pco, 30v
Äiti74............20/27-28.........ya5/2012...........4.c+l..........2.lapsi, 40v.
Hipsunpöpsy..18/28-38.......ya11/2011/3......................2.lapsi,09/2013km 35v.
Kuumeilija87.17/36............ya1/2013/9........f+pr+l.........pco,1. lapsi, 26v.
ellie_88........16/26-27.........ya2/2013............t+c...........1.lapsi,ovulaimott
Penni79........16/22-24........ya01/2013/16.....1.c+4.t......endo, 34v, 2.lapsi
Chiligail........14/29..............ya08/2012/18.....mp+pr+l....35v
Yritys10........14/27..............ya11/2012/15.....1.c............1. lapsi,30v
moon stars.....12/30-53.........ya08/2011..........4.c............1.lapsi,27v
ambrosia........7/30-32..........ya10/2010/1.....................rk4/2013, ku04/2013
Karmini..........1/28(30)..........ya07/2013/8.......4.c..............2.lapsi, 26v.
Mintikka........1/30-38...........ya11/2012...................... 1.lapsi

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko

Tauolla/taustalla/kadonnut
*Stiina, Malla84, skorppari82, kinuzki, Päivi1980, -minävain-, lotta1, dots , inessa, Miyaka,Marjis


PIINAILIJAT JA JÄNNÄPÄIVÄT
karmiini dpo 15
Kais dpo 10
Äiti74 dpo 7
Malla83 dpo 7
Kuumeilija87 dpo 1
Penni79 dpo 1
Chiligai dpo 0 / 17.02.

dpo=day(s) past ovulation, dpo-1=plussa ovistestiin, dpo0=ovispäivä, dpo1=päivä oviksen jälkeen jne.
jännäpäivä= raskaustestin tekopäivä







:heart: PLUSSANNEET :heart:

tammikuu:
seemi.................03.01.2014...lääkkeetönkierto..1/2 pco,1.lapsi
vauvatoiveinen....21.1.2014......... la 04.10.2014..1.lapsi
Vastavirrassa.......25.1.2014...........la 04.10.2014..1. lapsi



Comittaret 2013 -pinon linkki
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2222299-clomittaret-2013-a/


Clomittaret 2012 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//

Clomittarien plussapinkka:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2266091-clomittarien-plussaketju-lapsettomuushoidoista-plussanneet/

vanha ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/

Ohjeita listan päivitykseen:
1) Hae viestiketjun viimeisin viesti, jossa päivitetty lista.
2) Klikkaa ko. viestin (listan) alapuolelta "LAINAA"
3) Listan alapuolelle avautuu uusi muokattava lista. Poista lainausta osoittavat hakasulut edellisen päivittäjän nimi nimimerkkilistan alusta ja lopusta (QUOTE). Siis kaikki se joka on ekojen ja viimeisten hakasten sisällä!
4) Voit esikatsella muokkaamaasi listaa, kun klikkaat painiketta "muokkaa ja esikatsele".
5) Sitten lopuksi painat, "Lähetä". Näin voit halutessasi päivittää joko koko listaa tai omalle kohdallesi omia tietojasi aina halutessasi.
HUOM! Harjoitella saa, vaikka viestin lähettäisi, voi sitä helposti muokkailla jos virheitä tulee:)


Päivittäjät: moon stars, siiri84 ja Chiligail
 
Sunnuntaita naiset.. Lista päivitetty, ja muistakaa päivitys PUNAISELLA

Kais: voimia ja halit, nuo on aina raskaita asioita :hug:

Mintikka: hyvä et aukeaa kunnolla niin ei tarvi odotella, onko mitä hoitoja listaan?

Karmini: kyllä Helmikuussa natsaa ja jos ei niin sitten uusia tuulia kohti, vaikka ne pistokset. Kyllä uskallat pistää :wave:

Äiti74: toivotaan vauhdikkaita voimakkaita simppoja

Kuumeilija87: Onnea piinailuun, täällä tullaan vähän perässä Pregnyl eilen (lauantaina) ja tiistaina ohje aloittaa luget... Hyvän kokoiset nuo sun follit, ja nyt vaa peitot heilumaan...

Yritys10: Hei sulla oli perjantaina folli ultra, kerro ihmeessä miten meni. Jännään sun puolesta ku ollaan ihan samassa kierrossa. Huomasitko et Kuumeilija87 heittää samaa kiertoa melkeen kun mekin =)

Vauva Haaveissa: lista päivitetty toiveitteisi mukaan, tule silti käymään ja kertomaan kuulumisia

ON: Pregnyl pistetty eilen iltapv ja tänään ovis-tikkuun pärähti HETI selkeet II- ja nyt käytetään nuo hyväksi ja tehdään nautinnollisia talletuksia. Ihanaa et kroppa kuuntelee hyvin noita aineita mitä itteeni joudun piikittää, toivottavasti tulokset ovat myös sen mukaisia. Mut toisaalta ollaan yritetty jo niin kauan et nega:t raskaustesti tikussa eivät tule yllätyksenä, mut toki tässä kierrossa on aikalailla enemmän hormoneja ku edellisissä.
ovis-testetä käytin: aluksi Cittarin Pregcheck ja kun sillä alkoi tummumaan niin varmistin CB-ovistestillä ja myös Sofin:n digitaaisella testillä. Kaikissa sama tulos eli OVIS CB:ssä hymynaamat tai Sofin-testissä <3<3 ja YES... Tulipa vähä testailtuA eri ovistestejäkin samalla.
Mukavaa vkl tytsit..
 
Viimeksi muokattu:
Jaa niin sori, punaisellahan ne päivitykset piti laittaa.. :ashamed: En yhtään muistanut kun nopeaa puhelimella kirjoitin.

Chiligail: Hei sellanen tuli mieleen että eikös ne kaks viivaa ovistestiin oo taattu kun ton Pregnylin laittaa? Sehän on just sitä hormoonia mikä sen oviksen laukaseekin eli näkyy myös testissä.. Vai oonko mä ymmärtänyt jotain väärin? =):heart: Onko sulla muuten tullut mitään oireita Pregnylistä tai muuten ovisoireita?
 
Kuumeiluja87: et ole ymmärtänyt mitään väärin kyllä se näin on, mut tätäkin palstaa seuranneena jotku kirjoittivat etteivät Ovista ole Pregnylistä huolimatta ponganneet ja miettivät oman kehon toimintaa.
Itselläni ei Pregnylistä tullut mitään haittasivuoireita, mut kyl keho on ilmoittanut monellakin tapaa et hormoonia enemmän tässä kierrossa. Tunne alat vaihtelee ja alakerta on oviksen aikaan ku sademetsä ja miestä tekee mieli kokoajan. Heh.
 
Kais: Otan osaa, en voi kuvitella miltä susta tuntuu. Toivottavasti täällä tärppäisi pikaiseen.

Pahoittelut kaikille uuteen kiertoon joutuneille (Mintikka, Karmini). Piinailijoita riittää.
Mites onko kaikilla piinailijoilla olo, että ei ainakaan yrityksestä jää kiinni ?? Itsellä ainakin sellanen fiilis, että paremmin ei olis voinut mennä mikään. Että ei sitten jää mikään
harmittamaan. Pidin viikonloppuna samoja kenkiä, kuin mitä esikoisen raskautumisen aikana, vaikka vähän olivat tiukat (muuten en oo käyttänyt), että kaikki poppakonstitikin on otettu käyttöön.

Eilen oli se maaginen dpo6, ja koin ihan hetkellisen vihlauksen tuolla jossakin vatsanpohjassa :rolleyes:. Tuli mieleen, että olisko se siinä yrittänyt tarttua kiinni. Mut oli niin hetkellinen, että ehkä ei kuitenkaan loppujen lopuksi saanut tarrauduttua tarpeeksi.
 
Huomenta
Kiitos osanotoista :kiss:
Tsemppiä hoitoihin jokaiselle, toivottasti onnistuu ja plussia tulee. :)
Kp 24/27 ja dpo 11
 

Yhteistyössä