Clomittaret 2013

Huomenta leidit :wave:

Meillä homma edennyt siihen pisteeseen että tänään ois punktio, jännittää :) Viime ultrassa lääkäri laski että 8 follia kerkiäis mahdollisesti kypsyä punktioon mennessä. Lauantai iltana sain pregnylinkin pistettyä itse :D

Anteeksi oma napaisuus :ashamed:
 




Maanantai 16.9.

Nimi__________kp_______YA/YK/YV__hoitokerta_____muuta
kinuzki..........55/29-30...ya1/13/yk8......t+c......1.lapsi,PCOS,23v
jomilla.........54/36...........yk 3.............f?...........pco, 2.lapsi, 36v
inessa_........37/30............yv6.................mp.....pco,keliakia,2.lapsi,27v
Päivi1980 ....25/29..............06/10..............lz............3.lapsi,32v
sansu86.....25/30-53.....ya08/11.................2.c...............1.lapsi
Esikko83.....24/25-29......ya 07/2011/ yk 20....1.c.... 1.lapsi, selitm., 30v.
luna_82...24/?................ya 03/2012...........tk.... pco, 31v.
Siiri84........23/25-32..................clomien aloitus seuraavassa kierrossa
Grill..............21/30-32.......ya9/11 yk24......4.c......endo 1.lapsi 23v
Miyaka..........21/32-34.........ya06.......6.c+m........pcos,1.lapsi,34v
Ambrosia85 ....20/28-32..............yk 4/ya 10/10.........t....................
deseo..........19/28........ya1/2011.....g,s,lutinus..1.ivf......selit m,1.lapsi
Minnikko.....16/33-35..........ya01/2011.....c..........1.lapsi
Vauvatoiveinen...16/27-29....ya 08/2012...m+t+c, 1.c..1.lapsi, pcos,37v.
Seemi..........15/28-41.......ya11/09......5.f.....pco(1/2),1.lapsi,32v
USL......12/25-33........ya 2009.........tk.........selitt. 2.lapsi
Kazu87..........12/28.............ya6/10...........5.c..1.ins........selitm,1.lapsi
-minävain-.....11/30............yk8..............c.............1lapsi
lotta1............10/?... ...........ya 4/13.........1.c.
SuAnn..........10/30.......ya 06/2012......3.c .......1. lapsi, 31v
dots..............7/29.......ya6/12................tk.....endo,1.lapsi,29v
Melody89......6/32(40-90)......ya 6/12....1c+t........pk+ovl., 1.lapsi, 24v

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko

Tauolla/taustalla/kadonnut
*Stiina, kaathy, Enna_, mavli, Heipa, jenninoora, StellaI, Basilika2, marianna87, Emiliaani, Vauva haaveissa, Malla84, Hydrangea, skorppari82


Piinailijat
Ambrosia85 dpo 4
sansu86 dpo 4
Miyaka dpo 1
vauvatoiveinen dpo 1

dpo=day(s) past ovulation, dpo-1=plussa ovistestiin, dpo0=ovispäivä, dpo1=päivä oviksen jälkeen jne.



:heart: PLUSSANNEET :heart:

tammikuu:
titiuu85.... 31.1.2013..30/30-32...ya6/12....3.c.........pco,1.lapsi,27v

helmikuu:
Laala.........2.2.2013..28/32-40....yk9.........3.f................pco,2.lapsi,28v
Marjaana84..6.2.2013...27/28.....yv1.5........1.c+ins..............1.lapsi
fenixlintu....10.2....27/29-34.......ya1/2012.....2.c..................2.lapsi,36v
mirjami_73..10.2....26/24-25.......yv1.5........c+l...............2.lapsi,36v
Miramei.....19.2.......29/?.............ya6/11.........2.c...............1.lapsi
Karamelli81...23.2....32/28.............ya4/12........3.c.....2.lapsi...(km:()

maaliskuu:
luna_82....16.3.....35/~34....ya3/12..1.a+pu (4.c+l).pco,1.lapsi,31v(rk:'()
Hempukkainen...21.3....34/28-32....ya10/10......tk (4.c+l)...........27v
Hyy2.............28.3....28/28-34...ya9/11.2...c+pr...... pco(1/2),2.lapsi,26v

toukokuu:
Neppu_....3.5...28/28..ya2010syksy.....1.ivf........pco,1.lapsi,27v
NiQ..........6.5....28/32............yk13........5.c+m+pu+pr+IUI.......2.lapsi
miimuli87........13.5.......?/?............ya2008........tauko.....pco,1.lapsi,26v
RuutuAkka......14.5.....37/33-36.....ya 2012.........1.c+t...........pco,27v
Slartibart.................14.5......29/30.........ya 3/12............tk....pco, 25v.
Sarona.......18.5.....28/31-40.....ya 8/09......1.t+f+pu......pco,1.lapsi,27v
miss_piggy.-..31.5..29/30-70...ya2/12/yk10..1.c....1.lapsi, 31v.(kkm2/13)

kesäkuu:
takkuapina......14.6....29/30-40..........ya2/12....3.c........pco,1.lapsi,26v

heinäkuu:

elokuu:
Pumppeli.....5.8.....33/31-42........ya01/11........2.c.......pco,2.lapsi,30v
Mimmuskainen_..8.8...29/28-33.....ya2/09..1.Letrozol..selitm,1.lapsi,24v
Hipsunpöpsy...8.8......28/32-33.....ya11/11..........tk........2.lapsi, 34v.

syyskuu:
plitsis.......1.9.2013......29/28......ya 11/11...3c....selitm, 1.lapsi, 26 v
hiulu........7.9.2013......25/27-32......yk 5......3.c.......selit., 2.lapsi



Clomittaret 2012 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//

Clomittarien plussapinkka:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2266091-clomittarien-plussaketju-lapsettomuushoidoista-plussanneet/

vanha ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/

Päivittäjät: Grill, skorppari82 ja (Niian)
 
Viimeksi muokattu:
Miyakalle tsempit piinapäiviin ja deseolle punktioon!

Mikäköhän *ttu siinä on että pitää tonne blogin puolelle porukan tulla pätemään noista ovistesteistä :D Laitoin siis blogiin saman kuvan kun tänne. Eihän ne ole tasa vahvat mutta jos mä en ole koskaan saanu noin vahvoja viivoja davidiin (edes silloin kun on ultralla varmistettu tai muut testit on positiivisia) niin kyllä mä osaan tulkita ton positiiviiseksi. Tulee heti näitä pätijöitä miten pitäis testata ja että pitäis olla vähintään yhtävahva kun kontrolliviiva.. ARGH :D Enköhän mä tiedä noista ovistesteistä kohta kolmen vuoden kokemuksella aikalailla mikä toimii mulla ja mitenkä.... -_-
 
Poca: Vautsi, onnittelut! :)

Ja onnittelut myös ovisplussista kaikikille! :)

Pistetäänko Ambro jännääjiin/piinailijoihin? Ja muoks. On se kyllä kumma tosiaan kun on pakko alkaa pätemään jostain ovistesteistä! Eiköhän tosiaan muutaman vuoden kokemuksella ihan itsekin tiedä miten niitä tulkitaan... :stick:
 
Viimeksi muokattu:
ambro no just :/

deseo hurjasti tsemppiä tähän päivään <3

miyaka onnea oviksesta:)

(.) Mä oon vähän ulalla. 1,5 viikkoa sitten torstaina ultrassa näkyi se 11,5 mm kysta. Lääkäri sanoi että voin aloittaa terot jo sillon lauantaina (kp 15) jos haluan ja mainitsi että terolutit ei estä ovista jos se 11,5mm olisikin ollut folli. Lääkärin kanssa päädyttiin kuitenkin siihen etten niitä viä kp 15 alota eli että aloitan terot vasta kp 37 (pisti oikeen päivämäärän ohjeeseen, 29.9) jos raskaustesti nega eikä vuoto alkanut. No nyt sitten perjantaina soitin klinikalle että ovisplussaa ei määräajassa tullut eli voinko alottaa terolutit (tänään kp 24) niin tänään sieltä tuli viesti että hoitaja oli kysynyt lääkäriltä niin jos kierto venyy 40-50 päiväseks niin sitten raskaustesti ja jos nega niin terolutit! En ymmärrä! Miks niitä nyt ei voi aloittaa jos ois voinu jo kp 15? Ja nythän se venyy viä muutamalla päivällä alkuperäisestä suunnitelmasta jos vasta kp 40.
Nyt vaivaa että muistiko se lääkäri tätä tilannetta nyt oikeesti vai antoko vaan yleisen ohjeen. Toisaalta samassa hoitajan viestissä oli kyllä sama ohje kuin alunperinkin, eli että pitää varata uä kp 1-3.
muoks. toi olikin ihan turhaa tekstiä, soitin lääkärille ja saan aloittaa terot heti, ei ollu vaan muistanut mun ohjeistusta täysin:)
 
Viimeksi muokattu:
En ymmärrä niitä, jotka ottaa roolikseen opastaa kokeneempia... Ambro tietää kyllä itsekin milloin on plussa. Kuten me kaikki muutkin, kunhan testejä tarpeeksi tehdään. Nih. Ettäs uskovat. :D

Miyakalle onnittelut. Ollaan samassa tahdissa.

Tsemppiä uuteen viikkoon!
 
Kiitti siskot :D mä jo mietin et pitääkö jatkossa laittaa kuvien kaveriks joku netistä testattu digitesti jotta jättävät neuvomatta.. tuolla kuumeilupuolellakin ovistestipinoissa vilisee näitä testejä missä 2 on positiivista ja sit 3 negatiiviseksi luokiteltavaa testiä samasta pissasta niin hoohoijaa :D

Mutta aina löytyy näitä jotka tietää sua paremmin ;)
 
Ja niin tonne piinalistalle.. hmmhmmhmhmmm... mä kun oon vähän ajatellu et jos olisin piinailematta kun on niin stressitön olokin just nyt :D
muttaa jos mä nyt sitten tulisin piinalistalle siks että te voitte piinailla mun puolesta ?Mut vois laittaa listalle dpo4:lla.. ja kyllähän toi toki helpottas itsensäkin muistamista että missä mennään ja koska tartteis taas kuppia alkaa kantaa mukanaan..
 
Ambro ehdottomasti meidän kanssa piinailemaan. Kerrot sitten minullekin milloin tehdään ekat testit :D En nimittäin pelkkien terojen kanssa kovin montaa testiä tehnyt, kun en yhtään luottanut siihen, että tärppäisi. Nyt on sellainen pieni luottamus ja siksi oikeasti jännitän...
 
  • Tykkää
Reactions: RooRoo1
Täällä näyttää siltä, että vuoto yrittää alkaa lutinuksesta huolimatta. Tein testin varmuuden vuoksi ja negaa näytti. Soitin klinikalle ja sain luvan lopettaa lutinuksen. Eli ei tuonut ensimmäinen siirto meille vauvaa. :( Mut voi siis poistaa piipailijoista ja listaltakin. En tiedä yhtään miten meillä jatkuu ja koska pass ym tehdään. Perjantaina on soittoaika jatkosta tanne omalle hoitavalle lääkärille.

Hirmuisesti Doseolle tsemppiä punktioon ja siirtoon. Toivottavasti saatte paremman tuloksen kuin täällä. :heart:

Mullekkin kovasti tsemppiä ja voimia tämän joskus niin voimia vievän projektin kanssa, mutta uskotaan että se vielä onnistuu!:heart:

Grill: Hirmuisesti onnea tähystykseen! Mun yhdelle ystävälle se on myös tehty, sen jälkeen ei ainakaan enään tarvitse sitten arvailla vaan sitten tiedetään ja pääsette suunnittelemaan hoitoja. Pidän peukkuja että munajohtimet säästyisivät. Onneksi pääset noin pian jo, kuinka pitkä sairasloma siitä kirjoitetaan?
 
Niian: Voi itku... :( Pahoittelut! :hug: Viikon sairasloma tulee tuosta leikkauksesta, nyt vaan näyttäis siltä että se siirtyykin vielä viikolla eteenpäin koska mulla olis just noihin aikoihin menkat! Ei vaan tuo polilääkäri tajunnut sitä ilmeisesti tarkistaa multa ja nyt kun soittelin osastolle että jos saisin sen keltarauhashormonin (siirtäisin menkat), niin tuolla on ilmeisesti niin tarkka käytäntö että aukkari (mikä siis tehdään samalla) tulisi tehdä menkkojen ja oviksen välillä eli ennemmin he siirtää leikkauksen kuin menkat. :headwall: Sieltä pitäis vielä hoitajan soittaa mulle ja varmistaa asia...
 
Kiitos Grill ja Hydra! Kyllä silti jotenkin tiesin eteeä tässä näin käy. Ihme kyllä ei ihan niin paho-olo ole kuin luulin. Kyllä tästä vielä noustaan.

Grill: No kyllä on kurja etteivät tuollaista asiaa ottaneet selville kun aikaa suunnittelivat. NO onneksi vain viikolla siirtyi.
 
Harmittaa näin jälkikäteen kun tuli oltua rehellinen ja kirjoiteltua tänne omat ajatukset suoraan. On ollut hienoa huomata, että täällä muut pystyy aina iloitsemaan täysillä toisten onnesta. Itselläni välillä on vain niitä hyvin synkkiä hetkiä, jolloin kaikki tuntuu toivottomalta ja eikä edes muiden plussat jaksa nostattaa toivoa uudestaan. Harmi myös, jos jotkut otti kommenttini liian henkilökohtaisesti. Täällä kyllä jokainen saa iloita reilusti omasta plussastaan, on se sitten tullut jo ekalla yrittämällä tai usean vuoden hoitoputken tuloksena. Lapsi on aina yhtä arvokas riippumatta siitä, millaisella taustalla se on saatu aikaan ja onko se kenties esikoinen tai vaikka viides. Jokaisen rivi ei kanssa aina kerro koko totuutta ja sitä kuinka vaikeaa jollakin on. Itselläni alkaa olla jo aika pitkä hoitoputki takana, mutta paljon joukossa on niitäkin, joilla tie on ollut pidempi ja suurempaa surua täynnä. Anteeksi en aio omia sanojani pyytää, koska ne olivat sen hetken ajatuksia. Kiitos kaikille, jotka ymmärsitte.

Toivottavasti keskustelu jatkuisi täällä hyvässä mielessä ja avoimena. Tää kun on ihan mahtava ketju. :heart:

Täällä dpo 2-3. Ajattelin jatkaa vielä tämän kierron loppuun taustalla. Halutessanne voitte poistaa sieltä vaikka heti. Tämän kierron jälkeen on aika keksiä uusi tukijoukko. Itse kun en koskaan ole varsinaisesti ollut Clomitar, joten pian tarvitsee vihdoin tajuta häipyä.
 
Viimeksi muokattu:
Niian Voi ei:( Voimia.
Se ei nyt varmasti lohduta mutta onneksi niitä pikku huuruneniä odottaa
uutta yritystä:/ Olisi kyllä saanut onnistua heti:(

Grill Tyhmää että suunnitelmien aikataulut muuttuu:/

Hydrangea Mä en ainakaan tunne aina iloa toisten puolesta vaikka haluaisin. Ei sille mitään voi. Niitä päiviä vaan on, joskus enemmän, joskus vähemmän. Lähiaikoina valitettavasti enemmän. Toki sitä olisi vain
positiivinenjos saisi valita, mutta tunteet on mitä on:/
Onneksi posotiivisuus välillä käy muistuttamassa itsestään:)
Ja sä oot ollu täällä niiiiiiiin monen ihmisen tukena (minä mukaan lukien) että sun ei todellakaan tarvii miettiä
huonoja päiviäsi <3 Eikä kenenkään.
Kunpa vaan oisit täällä vielä höpöttelemässä ja häipyisit pian pois mutta vain plussan vuoksi:)
 
Niian Voi, miten ikävä uutinen :( Toivottavasti seuraavalla kerralla on onni myötä.

Grill Toisaalta hyvä, että suunnitelma muuttui nyt, eikä paljastunut sinulle leikkauspäivänä. Se olisi ollut huonompi juttu.

Deseo Tsemppiä!

Hydrangea Minusta sinun ei tarvitse lähteä mihinkään oletpa clomitar tai et. Eri asia, jos et koe saavasi täältä enää tarvitsemaasi tukea. Aina ei tarvitsekaan iloita toisten onnistumisista. Jokaiselle se oma plussa on kuitenkin tärkein ja se on ihan ymmärrettävää. Lupaan ainakin omalta osaltani tukea sinua, jos vain osaan. On väärin, että toisilla tie on niin kivikkoinen ja pitkä. Kaikilla meillä on erilaisia päiviä ja uskoisin, että täällä jokainen tietää sen ja osaa suhtautua asioihin oikein. Itkeä ja raivotakin saa.
 
vauvatoiveinen: Joo onhan se totta, harmi vaan kun tämäkin pettymys olisi ollut vältettävissä jos olisi saman tien polilta annettu tuo myöhäisempi aika. : /

Hydra: Luna kirjoitti kyllä niin hyvin, että turhaa siihen mitään lisäämään! Tai en edes lisäisi mitään vaan täysin samoin aatoksin menen minä. :) Toivon todella että teidänkin matka saataisiin pian onnelliseen päätökseen! :heart:
 
Helouuh! täällä menossa toinen clomikieto ja kp 10. eipä minkäänlaisia tuntemuksia oo vatsalla. höh! Kuumia aaltoja kyllä sitten senkin edestä. Jotenkin mietityttää kun oon täältä lukenut että joillakin on toiminut vain esim. joka toinen kuukausi clomit ja joka toinen kuukausi ei.. Mulla ei tosiaan seuranta ultria enään ensimäisen clomikierron jälkeen kuulemma tehdä, joten tän hetkistä folli- tilannetta on vaikea sanoa.:confused:
 
Hydra älä vaan tunne pahaa mieltä sanoistasi! Kuten muut on jo todenneet, niin sä oot ollut täällä suuri apu ja tuki niin monelle meistä (itselleni myös) Toisten plussista ja vauvauutisista ei tosiaankaan oo aina helppoa iloita, vaikka haluaisikin. Toivottavasti jatkaisit ketjussa clomittomuudesta huolimatta ja tietysti plussaisit pian! ;)
 
ambrosia yhdyn vauvatoiveisen kysymykseen, millaiset tuntemukset?
hydrangea et ole mielestäni mitään pahaa sanonut. Tuulettamista jokainen tarvitsee, kuin myös turvallisen paikan purkaa tunteita.

Täällä dpo 4-7 menossa ( epävarma testeistä, eka kerta ilman digitestiä). Rinnat kasvaneet , tosin mulla normaalia ennen menkkoja mutta tietysti sitä aina voi toivoa.. Viikko tuntuu pitkältä, onneks töissä kaaos ja 58t viikko edessä töissä, ei jää aikaa ajattelemiseen... :)
 
vauvatoiveinen ja RooRoo nosiis kotimatkalla töistä oli paha olo (ja oli iltapäivällä muutenkin) sellasta tosi lievää pahoinvointia ja illalla kun käytiin kaupassa niin semmosta "mahasekaisin" fiilistä jonka muistan ensimmäisestä raskaudesta. Myös yks kipee vihlasu tuolla vasemmalla puolella ja oletettavasti kohtua :whistle: jano on karsea ja väsymys kanssa (mikä se nyt ei ole mitenkään uutta kun on koiranpentu:D)
Valkkaria on niin että on ns pöksyt märkänä kokoajan ja tissit on turvoksissa...
eli se siitä piinamattomuudesta :p
 
Viimeksi muokattu:
Ambro No, ei ole tosiaankaan piinaamaton aika :D Melkoisesti raskausoireita! Toivon niin sinulle plussaa! :heart:

(.) Mulla on oviksen jälkeisiä oireita. Tissit töröttää ja vatsa hellänä. Viime yönä näin painajaista. Mulla oli munatorvet sakkautuneet eli munasolu pääsi kyllä torvesta läpi, mutta oli ihan sakkainen :D :D Piti aamulla heti googlettaa ja ei onneksi ole edes mahdollista. Mutta vitsi miten tuntui kamalalta, kun lääkäri sanoi, että ei tule lapsia. Aamulla järkeilin, että taitaisi olla mahdollista koeputkihedelmöityksellä joka tapauksessa, jos tuollainen outo sairaus olisi olemassa. Kaikkea sitä näkee!
 

Yhteistyössä