Clomittaret 2013

Esikko83 Milloin ajattelit testata?? katselin et meillä on liki samat kiertopäivät.. Mä ajattelin testata huomenna. Mun pitää kumminki hakea ne clomit nyt huomenna jo valmiiks kun viikonloppukin edessä.
Mulla ollu jo koko viikon tuntemuksia, että menkat alkaa, mut ei oo näkyny. Sellasta munasarjakipua ja alamaha kipua. Yleensä noi on mulla samana päivänä kun alkaa. Ja oon ollu kiukkunen ku ampiainen :D Yks outo juttu on kyllä ollu, mua on närästäny useempana päivänä ihan järkyttävästi. Lähinnä öisin. Ja muutama todella huonosti nukuttu yö ollu. Lisäks mulle yrittää jotain flunssaa pukata, yskittää ja lämpöä ollu koht viikon verran. Alkais nyt niin ei tarttes odotella, et pääsee noi clomit alottamaan.

Deseolle onnea ja toivotaan, että pikkanen tarttuu kunnolla matkaan :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: deseo
Voi tada, kiitos! :heart: Todellakin nämä paremmat päivät auttaa jaksamaan ja antaa toivoa. Monesti on pitänyt myös kysellä, mitä sinne kuuluu? Teidän hoidot kun päättyi niin ikävästi. Onko teille nyt selvinnyt, olisiko mahdollista jatkaa julkisella vielä? Suuresti tsemppiä ja voimia sinnekin. Toivottavasti meidän molempien onni vielä jonain päivänä kääntyy.

Siiri, närästys on aika monilla ollut yksi raskausoire. :popcorn:
 
Kiitos kaikille :heart:

Monilla ollut paljon oireita, mä pidän peukkuja ettei ne ois clomeista johtuvia :heart:

luna Toivottavasti ei oo kysta, vaa sielä on joku super folli kasvamassa kohinalla :)

sansu ompas sulla inhottavaa töissä, ihan niin ku tässä lapsettomuudessa ei ois tarpeeksi stressiä. Halaus ja voimia <3

Hydra :hug: onneksi teillä on on kohta se suunnittelu aika, vaikka parempihan ois ettei sitä tarttis ollenkaan :hug: Peukut sen puolesta pystyssä :wave:

Niianille vielä tätäkin kautta suuret pahoittelut <3 onneksi teillä jäi huuruneniä pakkaseen :)
 
Siiri: Meillä on ollut yrityskieltoa tämä ensimmäinen clomikierto, sillä clomit kasvattivat liikaa folleja. Minun ei siis tarvitse testailla vaan tämä kierto menee jännitellessä muiden lopputuloksia. Ensi kiertokin on meillä välikierto clomeista ja vasta sen jälkeen päästään taas jatkamaan näitä "hoitoja" (toivottavasti...).

Olen tässä kierrossa mitannut jonkin verran lämpöjä ja oviksen jälkeen lämmöt ovat olleet 37,2 °C, nyt eilisestä asti ovat lämmöt lähteneet laskuun, joten olen toiveikas sen suhteen että clomit eivät pidennä kiertoa vaan täti tulisi viikonloppuna ihan ajallaan kyläilemään. Tiputteluvuotoakaan ei vielä ole näkynyt, joten toivottavasti nämä clomit olisivat auttaneet siihenkin.

Huomaa taas että PMS-oireet alkavat olla kovimmillaan. Tämä on aina tämä kierron "aallonpohja" mielialojen suhteen. Sitä vaan masentaa ja itkettää. Mä haluan takaisin mun normaalin elämän. Tää kuukaudesta toiseen tahkoaminen todella kypsyttää. Mitenhän sitä saisi vähän etäisyyttä tähän yrittämiseen. Mitään taukoakaan en halua alkaa pitämään, sillä niitä tuntuu omalle kohdalleni tulevan ihan muutenkin. Jos lääkärille valittaa siitä ettei jaksa tätä enää, niin ensimmäisenä ovat sanomassa että pitäkää taukoa yrityksestä. Se ei kauheasti vie tätä asiaa eteenpäin...

Ehkäpä tämä mieliala taas tästä lähtee uuden kierron myötä nousuun. Se on uskomatonta, kuinka se toiveikkuus nostaa päätään aina uudessa kierrossa - uusi kierto on uusi mahdollisuus vai kuinka tuo kulunut ilmaisu nyt meneekään (täytyy kyllä tunnustaa että tuohon on vähän jo usko tässä ajan saatossa karissut...). Aina tästä suosta on kuitenkin noustu. Itse olen mestari aina kokeilemaan kaikkia kikkakolmosia ja niidenkin takia sitä varmaan aina on pikkuisen toiveikas uudessa kierrossa.

Yhtä juttua olen aina ihmetellyt. Miksi nämä masentavat muiden raskausuutiset, kommentit jne. aina osuvatkin tuolle ensimäiselle kiertopäivälle? Minulla on näin käynyt jo pitkään. Tästä on tullut jo sellainen sääntö että ihan pelottaa poistua kotoakin. Joku on aina onnistunut kääntämään puukkoa haavassa juurikin tuolloin ensimmäisenä kiertopäivänä. Pitäisi varmaan linnoittautua peiton alle aina tuoksi päiväksi...
 
esikko olen vahvasti samaa mieltäsiitä että tuntemukset voivat olla ihan normi kierron tuntemuksia, olenhan todistetusti ovuloinut kerran 1,5v aikana ja nyt tuli sitten toinen.. Tänään dpo9 ( luulen että tä nyt pitäisi paikkansa) ja tänään tuntemukset ovat todella pienet. Aivastaessa ei enään satu, rinnat ei niin arat enään.. Tosin sain flunssan bonuksena ;)
Jännittää tämän ekan clomikierron loppumatiikkaa, odotan myös innolla että lääkäri kertoo enemmän seuraavassa tarkastuksessa.. :)
Aina voi toivoa mutta eka kerta ois jo aika kova juttu 1,5v jälkeen..
 
Heippa.

Olipa se munkin aika tipahtaa, eli tänään kp 1 ja ekat luomumenkat sitten viime kevään.. me päätettiin nyt kuitenkin ottaa vähän etäisyyttä tähän lapsettomuusasiaan, eli edellinen kierto oli hoitojen puolesta taukokierto ja nyt tämä seuraava kierto myös... jatkosta ei ole vielä tarkempia suunnitelmia... meillä tuli nyt elo- syyskuun taitteessa 8 vuotta siitä kun päätettiin että halutaan sisarus meidän esikoiselle.... :(

vaikeeta edes yrittää selittää kuinka paha olo on, kun kuukausi ja vuosi toisensa jälkeen joutuu pettymään.. ja vielä kun ei riitä se oma tai mun ja miehen yhteinen pettymys ja paha olo kun pitää vielä esikoisellekin selittää miksei vieläkään tule pikkusiskoa tai veljeä ja kun toinen kyselee että koska sitten tulee.......? Voih, sen kun tietäis..... :'(
 
Esikko83 Niin teillä oli se yrityskielto... en muistanutkaan. Siis oliko sulla yks kierto nyt clomeilla ja seuraava jo ilman? :O
Mulle sanottiin että voin kokeilla niitä kolme kiertoa sitten yks kierto ilman ja sitten katsotaan josko jostain homeopaattisista-hoidoista olis jotain apua :confused:

Mulla taitaa startata hitaasti kierron eka päivä, jotain pientä tuhnua yrittää tulla. Mikä on kyllä tosi harvinaista mulle. Yleensä kun alkaa niin en kerkiä oikeen edes varautumaan siihen. Kivutkin alko jo useemman päivän ennen tätä :O
 
Onko täällä kellään otettu AMH-verikoetta ja jos niin mitä arvoja teille on tullut? Kävin siinä eilen (aika kallis muuten, yli 90€!) ja mietin että mitähän arvoa sieltä odottelisi. Lääkäri sanoi että jos arvo on esim 11 niin tiedetään varoa pistosten kanssa vielä enemmän, koska sit riski on suuri sille että siä innostuu liian moni kasvamaan. PCOSsä kai yleistä että arvo on korkea. Kysyin lääkäriltä että voiko testissä selvitä jotain huolestuttavaa niin naurahti että ei suinkaan. Toivottavasti näin.
 




Perjantai 20.9.

Nimi__________kp_______YA/YK/YV__hoitokerta_____muuta
kinuzki..........59/29-30...ya1/13/yk8......t+c......1.lapsi,PCOS,23v
jomilla.........58/36...........yk 3.............f?...........pco, 2.lapsi, 36v
Päivi1980 ....30/29..............06/10..............lz............3.lapsi,32v
sansu86.....29/30-53.....ya08/11.................2.c...............1.lapsi
Esikko83.....28/25-29......ya 07/2011/ yk 20....1.c.... 1.lapsi, selitm., 30v.
luna_82...28/?................ya 03/2012...........tk.... pco, 31v.
Grill..............25/30-32.......ya9/11 yk24......4.c......endo 1.lapsi 23v
Miyaka..........25/32-34.........ya06.......6.c+m........pcos,1.lapsi,34v
Ambrosia85 ....24/28-32..............yk 4/ya 10/10.........t....................
deseo..........23/28........ya1/2011.....g,s,lutinus..1.ivf......selit m,1.lapsi
Minnikko.....20/33-35..........ya01/2011.....c..........1.lapsi
Vauvatoiveinen...20/27-29....ya 08/2012...m+t+c, 1.c..1.lapsi, pcos,37v.
Seemi..........19/28-41.......ya11/09......5.f.....pco(1/2),1.lapsi,32v
USL......16/25-33........ya 2009.........tk.........selitt. 2.lapsi
Kazu87..........16/28.............ya6/10...........5.c..1.ins........selitm,1.lapsi
-minävain-.....15/30............yk8..............c.............1lapsi
lotta1............14/?... ...........ya 4/13.........1.c.
SuAnn..........14/30.......ya 06/2012......3.c .......1. lapsi, 31v
dots..............11/29.......ya6/12................tk.....endo,1.lapsi,29v
Melody89......10/32(40-90)......ya 6/12....1.c........pk+ovl., 1.lapsi, 24v
inessa_........2/30............yv6...............t(mp?).....pco,keliakia,2.lapsi,27v
Siiri84........1/25-32............................1.c........1. lapsi, selitm. 29v

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko

Tauolla/taustalla/kadonnut
*Stiina, kaathy, Enna_, mavli, Heipa, jenninoora, StellaI, Basilika2, marianna87, Emiliaani, Vauva haaveissa, Malla84, Hydrangea, skorppari82


Piinailijat
Ambrosia85 dpo 8
sansu86 dpo 8
Miyaka dpo 5
vauvatoiveinen dpo 5

dpo=day(s) past ovulation, dpo-1=plussa ovistestiin, dpo0=ovispäivä, dpo1=päivä oviksen jälkeen jne.



:heart: PLUSSANNEET :heart:

tammikuu:
titiuu85.... 31.1.2013..30/30-32...ya6/12....3.c.........pco,1.lapsi,27v

helmikuu:
Laala.........2.2.2013..28/32-40....yk9.........3.f................pco,2.lapsi,28v
Marjaana84..6.2.2013...27/28.....yv1.5........1.c+ins..............1.lapsi
fenixlintu....10.2....27/29-34.......ya1/2012.....2.c..................2.lapsi,36v
mirjami_73..10.2....26/24-25.......yv1.5........c+l...............2.lapsi,36v
Miramei.....19.2.......29/?.............ya6/11.........2.c...............1.lapsi
Karamelli81...23.2....32/28.............ya4/12........3.c.....2.lapsi...(km:()

maaliskuu:
luna_82....16.3.....35/~34....ya3/12..1.a+pu (4.c+l).pco,1.lapsi,31v(rk:'()
Hempukkainen...21.3....34/28-32....ya10/10......tk (4.c+l)...........27v
Hyy2.............28.3....28/28-34...ya9/11.2...c+pr...... pco(1/2),2.lapsi,26v

toukokuu:
Neppu_....3.5...28/28..ya2010syksy.....1.ivf........pco,1.lapsi,27v
NiQ..........6.5....28/32............yk13........5.c+m+pu+pr+IUI.......2.lapsi
miimuli87........13.5.......?/?............ya2008........tauko.....pco,1.lapsi,26v
RuutuAkka......14.5.....37/33-36.....ya 2012.........1.c+t...........pco,27v
Slartibart.................14.5......29/30.........ya 3/12............tk....pco, 25v.
Sarona.......18.5.....28/31-40.....ya 8/09......1.t+f+pu......pco,1.lapsi,27v
miss_piggy.-..31.5..29/30-70...ya2/12/yk10..1.c....1.lapsi, 31v.(kkm2/13)

kesäkuu:
takkuapina......14.6....29/30-40..........ya2/12....3.c........pco,1.lapsi,26v

heinäkuu:

elokuu:
Pumppeli.....5.8.....33/31-42........ya01/11........2.c.......pco,2.lapsi,30v
Mimmuskainen_..8.8...29/28-33.....ya2/09..1.Letrozol..selitm,1.lapsi,24v
Hipsunpöpsy...8.8......28/32-33.....ya11/11..........tk........2.lapsi, 34v.

syyskuu:
plitsis.......1.9.2013......29/28......ya 11/11...3c....selitm, 1.lapsi, 26 v
hiulu........7.9.2013......25/27-32......yk 5......3.c.......selit., 2.lapsi



Clomittaret 2012 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//

Clomittarien plussapinkka:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2266091-clomittarien-plussaketju-lapsettomuushoidoista-plussanneet/

vanha ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/

Päivittäjät: Grill, skorppari82 ja (Niian)
 
Viimeksi muokattu:
Hapsuliini: Mun tutulla on paha PCO ja hän plussas clomeista, kylläkin taukokierrolla.

inessa: Ei sanat riitä... :'( :hug:

luna: Hemmetti kun en tiiä mitä kaikkia kokeita multa on otettu... :stick: Tarttis ne jostain selvitellä. Toivottavasti sulla tulokset olis hyvät kuitenkin! :)
 
mulle kanssa tarjottiin mahdollisuutta ravintoneuvontaan mutten mennyt. Tämä siis sillon pistoshoitoihin siirtyessä :) Painoa kuitenkin lähti kun alotin potkunyrkkeilyn samana syksynä, ja nyt oon vihdoin ja viimein plussauspainossa :)
Täällä muutenkin testatuttais ihan hirveesti. Maha on kun ilmapallo, hikoilen kun vaihdevuosilainen ja rinnat arat ja raskaat.. joko tää on sitä itteään tai sitten PMS :)
Ei mulla muuta sit kai ollutkaan kun tämmöinen omanapainen viesti :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Hydra joo saatiin me asiat selviks, ja nyt seuraava askel on ensikäynti naistenklinikalle olikohan marraskuun lopulla. Toivottavasti päästään suoraan ICSI jonoon, niin ei olisi sitten kun puolen vuoden odotus... Kaiken järjen mukaan näin, kun kaikki tutkimukset pitäis olla tehtynä.
No, ensi kesään varmaan menee silti ennenkun jotain tapahtuu. Pitkältä tuntuu, mutta eipä oikeen vaihtoehtoja ole :)
 
Mulle voipi päivittää kp1
näköjään tossa listassa kaikkea muutakin tietoa, mun ikä siis 29v. ja ensimmäisestä lapsesta haaveillaan ja selittämätön lapsettomuus on diagnoosi ja clomit aloitan nyt tässä kierrossa
Mua niiiiin harmittaa taas että pitikin alkaa :'( No nyt pääsee kokeilemaan onko mitään apuja noista clomeista. toivottavasti.
Kaikille paljon voimia ja iloista mieltä näiden asioiden kanssa painiskeluun. :hug:
 
Neuvonnassa käyty ja olo on sekava. Mun pitäisi aloittaa gluteeniton, sokeriton ja vähähiilarinen ruokavalio ja koen tässä haasteita. Kasa lisäravinteita tuli suositeltavien listalle: mm. monivitamiinit, D-vitamiini, E-vitamiini, probiootit, magnesium. Kauheesti kaikkea. Näillä pitäisi saada kroppa tasapainoon ja auttaa raskausasioissakin. Sulateltavaa piisaa. Jos joku haluaa nuo tarkat vitamiinit tietää, niin kyselkää yksityisviesteinä...

Siiri pahoittelut!

Ambro testaa vaan!!! Pidän peukkuja. Voi olla liian aikaista, mutta testaat sitten uudelleen.
 
vauvatoiveinen vedin itse Karppauksen vuoden verran joten mulla löytyy niitä vähähiilari ideoita jos kiinnostaa. pudotin itse kiloja karppauksella ja samalla kaikki veriarvot/kolesterolit jne parani huimasti (aloitus siskon koekaniinina, liikunnanohjaajana hän aina kokeilee eri metoodeja itsellään ja lähdin sitten mukaan siitä) Löytyy helppoja reseptejä millä pääsee alkuun jos haluaa yrittää vähentää niitä hiilaireita. Itse kyllä vielläkin syön todella vähän hiilareita arkisin, viikonloput sitten vähän enemmän, mutta tämä tosin sen takia että mun kroppa voi siitä hyvin, kaikille se ei varmaan sovi.
Sokeriton dieetti siis tarkkailemalla myös lisätyt sokerit? Vaiko tyyliin jätät turhat sokerit pois? Luin äsken tutkimuksen siitä miten tuotettu ruoka voi vaikuttaa lapsettomuuteen, en yhtään epäile että eikö liian tuotettu olisi pahaksi, välillä pelottaa kun lukee lisäaineistan jne, tosin pää ei kestäis jos kaikkea mitä suositellaan niin tottelis..

inessa hali ja positiivisia ajatuksia sinne.

Onko teillä monilla PCOn muita tyypillisiä oireita? Mulla nuorena ollut ylipainoa, tosin nyt ihan normipaino ( bmi ei periaatteessa mitään kerro mutta bmi 21,9 tällähetkellä) Kävin keväällä kun kaikki tuntui mahdottomalta,kehoanalyysissa (jonkin sortin sähkölaitteella tehty, homeopatia)ja sieltä sain tietää että mulla luultavasti ollut munajohtimessa pitkään tulehdus. Myös paljon lääkkeittä kehossa ja samalla hormoonitoiminta oli ihan päin mäntyä. Sain sieltä keväällä listan mitä mineraaleja jne pitäis syödä, söin kunnolla ja 2 kk sen jälkeen eka kerta oma kierto meni 35päivän alle, eli kyllä siellä jotain huomattiin.. ( oon vähän skeptinen näihin juttuihin mutta oma äiti uskoo ja samalla patisti, onneks!) mutta siis, mulla ei muita tyypillisiä oireita, kuitenkin todettu pco..
 
Viimeksi muokattu:
noniin elämän ensimmäinen folli-ultra käyty! kp10 ja yks 13mm folli kasvanut oikealle puolelle clomien avulla, lääkärin mukaan sen pitäs irtoilla ens viikolla ;)
oon kyllä todella yllättyny että clomit toimi mulla niinkuin piti, kun yleensä tää mun kroppa toimii just niinkun ei pitäs : / limakalvosta sano vaan, että on vielä aika ohut, mutta ehtii vielä kasvamaan. vähän vaan jäi mietityttämään, kun muuten oli kaikki follit vielä ihan miniminejä, että kasvaakohan ensi kierrossa sitten mitään, mutta se on sitten sen ajan murhe! ja tietysti sitä toivoo ette seuraavaa kiertoa tule, mutta tuntuu kyllä oma raskautuminen tosi kaukaiselta ajatukselta :(

mulla vois ottaa listalta pois tuon c+t ja jättää vaan 1.clomi, kiitos! lääkäri kun ei kirjottanut teroja tai mitään lisäksi, kun täytyy mennä oviksen jälkeen verikokeeseen kattomaan, että toimiiko oma keltarauhasen eritys tms.... (?)

tsemppiä ja jaksamishaleja kaikille!! :hug::flower: itse kun en tiedä mitään noista punktioista ja semmoisista, niin en osaa oikein vertaistukea antaa, mutta luen kyllä täällä aina kaikkien kuulumiset ja "salaa" hiljaisesti toivon plussaa aina teille jokaiselle ja jännitän mukana :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: RooRoo1 ja luna_82

Yhteistyössä