Clomittaret 2013

Heipat kaikille!!

Änkeydyn nyt tännekin ketjuun, clomeja meni nyt eka kierto 1 tabletin annostuksella ja tänään kp12 seurantaultra ja ei vastetta :'( annostus seuraavaan kiertoon nostettiin 2 tablettia ja metut kaveriksi. Johan tuossa on pilleriä hevosen kokoon mutta haluaisin kuulla kokemuksia teiltä joilla ei 1 tabletti oo tuottanut tulosta niin onko 2 tablettia tehonnu? Mieli on matala ku odotukset oli aika korkealla!
 
vauvatoiveinen kuinka kovalla glutenitomalla olisi tarkoitus olla? Se on kyllä jo hankalampi dieetti, tosin onneks on nykyään gluten vaihtoehtoja kauppojen hyllyissä enemmän kuin parisen vuotta sitten. :) frödingensuklaakakku on muistaakseni kans gluteniton ;)
 
Pippuri85 vasteet voi vaihdella paljonkin ja joskus voi olla että munasolu lähtee kasvaan vähän myöhemmin. Muistan täällä olleen niitäkin keillä annostus on ollut 2 tai 3kin. Mulla oli eka 1tbl annos jolla kasvo kaks, mutta seuraavassa kierrossa sama annostus ei toiminutkaan. Seuraavassa annostusta nostettiin niin että söin 2-1-2-1-2 ja sillä kasvo yks mutta se oli lähteny kasvaan vasta kp 15.
Kantsii seurailla oireita nyt vaikka ultrassa ei mitään näkyny ja toivottavasti 2 tbl toimii hyvin ja sit vaste ois joka kierto sama. Tsemppiä kovasti hoitoihin!
En tiedä lohduttaako se mutta erilaisia lääkkeitä on paljon ja annostuksia, jollain ne follit lähtee varmasti kasvuun, mutta toivottavasti se oikea juttu löytyisi mahd.nop :/

Rooroo ja vauvatoiveinen mä oon ollu nyt vhh-ruokavaliolla 8 viikkoa ja koittanu että hiilarit on n. 50gr päivä. Jättäny pois leivät (paitsi joskus minihiilari-leivän), perunan, pastan, riisin, hedelmät, sokerit. Käytännössä syön siis vain kasviksia ja lihaa/kalaa/kanaa/kananmunaa ja maitorahkaa ja marjoja. Sit oon syöny vitamiineina kromia, beroccaa (sis. foolihappo), e-epaa, d-vitamiinia ja kalkkia. Ittee nyt vähän harmittaa etten ehi näkeen tuottaako tää "ihmiskoe" tuloksia:), koska hoidot alkaa seuraavasta kierrosta. Toisaalta en luota niin paljon tähän että jättäisin alottamatta hoitoja. Mutta aattelin silti jatkaa, koska kyllähän sit folliultrissa näkee onko munasarjat ja limakalvo menny parempaan suuntaan. Koitan tolla ruokavaliolla korvata sen ettei mulle määrätä metuja:)
Nyt oon kyllä parina päivänä lipsahtanut, viikko sitten söin ranskalaisia ja tänään karkkia. Tuntuu että vähän olo että mitäpä sitä itteensä ryhdistään kun piikitykset alkamassa jokatapauksessa. Mutta kyllä mä aion silti jatkaa tota koetta, mutta välillä sallin itelleni vapaapäiviä. Mä oon hoikka 53kg/168cm mutta oon lukenut että hoikillakin voi ruokavalio tuoda tuloksia.
Tulipa sepostus:)
Tsemppiä kovasti vauvatoiveinen ruokavaliomuutokseen!!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: RooRoo1
vauvatoiveinen syön välillä superfoodia ja siis myös macaj. Sopii esim marja/rahka piirtelöön, tai menee alas. ;) mulla maku vaihtelee tosi paljon joten välillä hvää välillä pahaa :)

luna itse uskon siihen että ruokavalio on yks tärkeimmistä millä saa kehon toimimaan parhaan "kykynsä" mukaan. Jokaisen kehon oma kyky taas sitten vaihtelee. ;) itsellä kans vähän fuskausta nyt ollut flunssan takia, maa taas kunnolla... Toivon.. Sitä uskettelee istelleen että kummiskn raskaana aikoo syödä tosi terveellisesti ;) hehe... :) jos nyt ensin tietysti raskautuis..
 
vauvatoiveinen, mä ostin macaa tossa jokunen viikko sitten jauheena ja on kyllä ihan lllvetin pahaa ainakin mun suuhun... jos pistän puolikkaan t-lusikallisen puuroon josta syö 2 aikuista aamupalan, niin sit saan jotenkuten nieltyä alas. Yhtään enempi jos on niin jää syömättä / juomatta :LOL:
 
No ei se ollut mitään herkkua, joten en ihmettele jos jää kaappiin. Mies maistoi ja vitsaili heti, että eiköhän siirrytä makarin puolelle :LOL:

Alavatsa on pinkee ja oikee munasarja koko ajan kipee. Melkoista hermostuneisuutta, joten säälin miestä, joka ottaa kiukut vastaan. Kovasti epäilen, että täti on tulossa kylään ensi viikon lopulla. Mutta testaan kyllä ja muuta toivon.

Pitänee tutkia noita vitamiineja ja perustaa ihan dosetti :D
 
Heippa kaikki! Mitäs kaikkea täällä onkaan taas tapahtunut!

Oon ollut taustalla ihan tarkoituksella. Oon ottanut henkisesti vähän takapakkia ja sain sitten ohjeet olla ajattelematta asioita ollenkaan. Eli elelen kuin ei ongelmaa olisikaan ja koitan olla vatvomatta (helpommin sanottu kuin tehty) ja laitoin keskustelut sitten pannaan hetkeksi, mutta piti tänne päästä kurkkimaan kuulumisia :)

Outoja tapahtumia tuli gynellä eteen. Gynen mukaan olisin ovuloinut jo ke-to, mutta nyt kyllä on selkeät ovisoireet ja testikin alkaa muuttua positiiviseksi. Mitenkähän ihmeessä toi on mahdollista... Alan uskoa olevani ihan oikeasti joku todella outo luonnonoikku.

Onko muille käynyt niin, että gyne sanoo aivan varmaksi ovulaation jo olleen, mutta testi / oireet antaakin sitten selkeän positiivisen parin päivän päästä? En enää tiedä mihin luottaa...

Tsemppiä kaikille piinailijoille! Toivotaan plussatuulia :)

Kukas kyseli pco:sta? Mulla tutulla epäiltiin pco:ta mutta olikin jo tullut raskaaksi, joten ihan luomusti tärppäsi! Ehkä ei sitten ollutkaan sitä pco:ta... Mutta toivoa on!

AmbroSun oireet kuulostaa ihan plussalta!
 
SookyS, millä perusteella lääkäri sanoi oviksen jo olleen? Yleensä aina vatsaontelossa on nestettä, joten se ei ole pelkästään takaa oviksen jo tapahtuneen. Yleensä ultrassa pitäisi hyvin pian nähdä oviksen jälkeen joko ovulaatiojälki tai keltarauhanen. Doplerilla lääkäri pystyy myös kuunteleen, kuuluuko keltarauhaselle tyypillistä verenkierron ääntä. Mä tiedän myös täältä Kaksplussalta ihmisiä, jotka ovat plussanneet ilman lääkitystä, vaikka onkin PCO. Mahdollista se toki on varsinkin niille, joilla PCO on lievä.
 
Mulla on lievä pco ja plussaan ovistesteissä luomuna, mutta mahdollisesti munasolut ei pääse irtoamaan, kun niitä on usein monta. Kaikki tunkee ulos yhtä aikaa ja lopulta kai ei yksikään pääse. Tämä on yksi mahdollisuus mulla. Toisaalta pco nostaa lh määrää ja se saattaa antaa virheellisiä plussia. Lisäksi on kystia, jotka sotkee myös sitä irtoamista. Kunhan kunnolla tutkivat, tiedetään mitä kaikkea onkaan. Hyvin mulla lääkkeet tuntuu purevan, kun pcon merkit oli vähissä pelkällä terolla. Vika voi siis olla jossain muussa.
 
Hydra Ihan limakalvoa katsomalla näki. Sanoi, että limakalvo on alkanut muuttua jotenkin tiheämmäksi, joka tapahtuu vasta ovulaation jälkeen. Mä olen kyllä vähän epäluuloinen, mutta tosi pätevä lääkäri oli kyseessä ja hän oli aivan varma asiastaan. Nythän sit on oikein kunnon kivut ja lämmöt mut testi kyllä näyttää negaa, ainakin oli nega vielä aamulla.
 
Minä pikaisesti kommentoin tuohon maca-asiaan. Itse olen muutamia kertoja syönyt rakkauspakkausta eli (raaka)kaakao-macaa ja eihän sekään mikään makuelämys ole, mutta ilmeisesti helpompi vaihtoehto kuin pelkkä maca. :D (Puhdistamo | Rakkauspakkaus) Olen huomannut että maitotuotteiden kanssa menee parhaiten kurkusta alas. Rahka, jogurtti, maitokaakao...
 
Täällä huono sunnuntai. Täti tuli kylään ja en tiedä mikä potuttaa enemmän tädin tulo vai se että oikeasti keho tällä kierrolla näytti uusia "vaivoja" niin että melkein jo luuli että oma keho toimii.. Blä, huono päivä. Voin ihan suoraan sanoa että ei täällä oo ainakaan karpattu tänään.. Terveisin sohvaperuna tunnesyöjä..
Uusi kierto uudet mahdollisudet(ko) , huomenna kierto päivä 2 varmaan tuntuu paremmalta kuin tämä kiertopäivä yks tänään...

Toivottavasti teillä on ollut parempi päivä.
 
RooRoo pahoittelut :hug:

(.) mä odottelen että kierto alkaisi, puuh..eihän se todennäköisesti ala vielä moneen päivään kun yleensä alkaa kolmantena päivänä terolut-kuurin lopetuksesta ja nyt vasta 7. teropäivä.

Päivittelin listankin, voin sitä joskus päivitellä jos muut ei kerkee ja ite oon hollilla.
 
Viimeksi muokattu:




Maanantai 23.9.

Nimi__________kp_______YA/YK/YV__hoitokerta_____muuta
kinuzki..........62/29-30...ya1/13/yk8......t+c......1.lapsi,PCOS,23v
jomilla.........61/36...........yk 3.............f?...........pco, 2.lapsi, 36v
Päivi1980 ....33/29..............06/10..............lz............3.lapsi,32v
sansu86.....32/30-53.....ya08/11.................2.c...............1.lapsi
Esikko83.....31/25-29......ya 07/2011/ yk 20....1.c.... 1.lapsi, selitm., 30v.
luna_82...31/?................ya 03/2012...........tk.... pco, 31v.
Grill..............28/30-32.......ya9/11 yk24......4.c......endo 1.lapsi 23v
Miyaka..........28/32-34.........ya06.......6.c+m........pcos,1.lapsi,34v
Ambrosia85 ....27/28-32..............yk 4/ya 10/10.........t....................
deseo..........26/28........ya1/2011.....g,s,lutinus..1.ivf......selit m,1.lapsi
Minnikko.....23/33-35..........ya01/2011.....c..........1.lapsi
Vauvatoiveinen...23/27-29....ya 08/2012...m+t+c, 1.c..1.lapsi, pcos,37v.
Seemi..........22/28-41.......ya11/09......5.f.....pco(1/2),1.lapsi,32v
USL......19/25-33........ya 2009.........tk.........selitt. 2.lapsi
Kazu87..........19/28.............ya6/10...........5.c..1.ins........selitm,1.lapsi
-minävain-.....18/30............yk8..............c.............1lapsi
lotta1............17/?... ...........ya 4/13.........1.c.
SuAnn..........17/30.......ya 06/2012......3.c .......1. lapsi, 31v
dots..............14/29.......ya6/12................tk.....endo,1.lapsi,29v
Melody89......13/32(40-90)......ya 6/12....1.c........pk+ovl., 1.lapsi, 24v
inessa_........5/30............yv6...............t(mp?).....pco,keliakia,2.lapsi,27v
Siiri84........4/25-32............................1.c........1. lapsi, selitm. 29v

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko

Tauolla/taustalla/kadonnut
*Stiina, kaathy, Enna_, mavli, Heipa, jenninoora, StellaI, Basilika2, marianna87, Emiliaani, Vauva haaveissa, Malla84, Hydrangea, skorppari82


Piinailijat
Ambrosia85 dpo 11
sansu86 dpo 11
Miyaka dpo 8
vauvatoiveinen dpo 8

dpo=day(s) past ovulation, dpo-1=plussa ovistestiin, dpo0=ovispäivä, dpo1=päivä oviksen jälkeen jne.



:heart: PLUSSANNEET :heart:

tammikuu:
titiuu85.... 31.1.2013..30/30-32...ya6/12....3.c.........pco,1.lapsi,27v

helmikuu:
Laala.........2.2.2013..28/32-40....yk9.........3.f................pco,2.lapsi,28v
Marjaana84..6.2.2013...27/28.....yv1.5........1.c+ins..............1.lapsi
fenixlintu....10.2....27/29-34.......ya1/2012.....2.c..................2.lapsi,36v
mirjami_73..10.2....26/24-25.......yv1.5........c+l...............2.lapsi,36v
Miramei.....19.2.......29/?.............ya6/11.........2.c...............1.lapsi
Karamelli81...23.2....32/28.............ya4/12........3.c.....2.lapsi...(km:()

maaliskuu:
luna_82....16.3.....35/~34....ya3/12..1.a+pu (4.c+l).pco,1.lapsi,31v(rk:'()
Hempukkainen...21.3....34/28-32....ya10/10......tk (4.c+l)...........27v
Hyy2.............28.3....28/28-34...ya9/11.2...c+pr...... pco(1/2),2.lapsi,26v

toukokuu:
Neppu_....3.5...28/28..ya2010syksy.....1.ivf........pco,1.lapsi,27v
NiQ..........6.5....28/32............yk13........5.c+m+pu+pr+IUI.......2.lapsi
miimuli87........13.5.......?/?............ya2008........tauko.....pco,1.lapsi,26v
RuutuAkka......14.5.....37/33-36.....ya 2012.........1.c+t...........pco,27v
Slartibart.................14.5......29/30.........ya 3/12............tk....pco, 25v.
Sarona.......18.5.....28/31-40.....ya 8/09......1.t+f+pu......pco,1.lapsi,27v
miss_piggy.-..31.5..29/30-70...ya2/12/yk10..1.c....1.lapsi, 31v.(kkm2/13)

kesäkuu:
takkuapina......14.6....29/30-40..........ya2/12....3.c........pco,1.lapsi,26v

heinäkuu:

elokuu:
Pumppeli.....5.8.....33/31-42........ya01/11........2.c.......pco,2.lapsi,30v
Mimmuskainen_..8.8...29/28-33.....ya2/09..1.Letrozol..selitm,1.lapsi,24v
Hipsunpöpsy...8.8......28/32-33.....ya11/11..........tk........2.lapsi, 34v.

syyskuu:
plitsis.......1.9.2013......29/28......ya 11/11...3c....selitm, 1.lapsi, 26 v
hiulu........7.9.2013......25/27-32......yk 5......3.c.......selit., 2.lapsi



Clomittaret 2012 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//

Clomittarien plussapinkka:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2266091-clomittarien-plussaketju-lapsettomuushoidoista-plussanneet/

vanha ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/

Päivittäjät: Grill, skorppari82 ja (Niian)
 
Pippuri85 vasteet voi vaihdella paljonkin ja joskus voi olla että munasolu lähtee kasvaan vähän myöhemmin. Muistan täällä olleen niitäkin keillä annostus on ollut 2 tai 3kin. Mulla oli eka 1tbl annos jolla kasvo kaks, mutta seuraavassa kierrossa sama annostus ei toiminutkaan. Seuraavassa annostusta nostettiin niin että söin 2-1-2-1-2 ja sillä kasvo yks mutta se oli lähteny kasvaan vasta kp 15.
Kantsii seurailla oireita nyt vaikka ultrassa ei mitään näkyny ja toivottavasti 2 tbl toimii hyvin ja sit vaste ois joka kierto sama. Tsemppiä kovasti hoitoihin!
En tiedä lohduttaako se mutta erilaisia lääkkeitä on paljon ja annostuksia, jollain ne follit lähtee varmasti kasvuun, mutta toivottavasti se oikea juttu löytyisi mahd.nop :/
Kysyin siitä että voiko se tilanne vielä tähän kiertoon muuttua niin meinasi että ei :( nyt on tuo kp 15 ja alotin terot että kierto katkiaa taas, metut menee nyt ja tänään nostan annostuksen 2 tabl./päivä.. saa nähä auttaako clomien tuplaus.
 
Pippuri Jospa sitä vastetta alkaisi nyt seuraavassa kierrossa tulla. Itse syön metuja nyt 3x 500mg ja clomit 1 tbl kiertopäivillä 3.-7. Terot vain jos en ovuloi. Mua ei ole ultrattu clomien kanssa, joten en tiedä monta kasvoi vai kasvoiko yhtään.

(.) Yöllä oli pahoinvointia, nyt on taas tissit törröllään ja alavatsaa juilii. Ihan selvät oireet eli kohta lienee kp1... Ketuttaa jo valmiiksi. Uusi ruokavalio starttasi tänään. Macaa en ottanut aamulla, kun en keskinyt mihin sitä tunkisin. Herkullista mansikkajogurttia en halunnut pilata...
 
Täällä odotellaan menkkoja saapuvaksi. Todella paljon tuntuvat clomit pidentävän kiertoa - ja raskaana en siis ole eli ihan clomeja on tästä syyttäminen. Koskaan ei kierto ole ollut näin pitkä, joten clomit ovat pistäneet kyllä kropan sekaisin.

Ensi kierto onkin sitten välikierto, jonka aikana toivon kropan toipuvan tästä hormonimyrskystä. En tiedä, miksi minulle tuo välikierto määrättiin heti ensimmäisen clomikierron jälkeen, mutta oletan syyksi clomien liiallisen vasteen.

Välikierron jälkeen olisi sitten edessä inssi, jonka tueksi oli suunniteltu 25 mg clomeja. Haluaisin kyllä jonkin muun lääkityksen inssin tueksi, mutta omalla haluamisella ei lienee paljon vaikutusta... En tiedä, miten onnistuisin ruinaamaan jonkin muun lääkityksen. Todella paska fiilis jäi tästä ekasta clomikierrosta :'(.
 
Rooroo pahoittelut :hug:

Mulla nyt toinen päivä kun popsin clomeja, vielä ei ole ilmennyt mitään pahempia sivuvaikutuksia. Olo vaan on väsynyt. Keskiviikkona olisi kunnalliseen aika lääkärille. Pitäisiköhän sieltä kysyä jotain ultraus aikaa et tietäs miten noi clomit on tehonnu? Miten muuten tiedetään onko munasolu irronnu??
 

Yhteistyössä