Clomittaret 2013

Esikko: Jooh, samoin kävi mullekin. Lähdin vauvakuume-puolelta juurikin samoista syistä kuin sinä. En kuitenkaan halunnut olla kellekään ilkeä tai mitään, niin en enää vaan nähnyt mitään järkeä siinä, että olisin jatkanut siellä puolella. Se kaikki toivo, hehkutus ja selkeä vähättely kaikesta mitä minä kommentoi alkoi olla vähän liikaa... Yhdessä kohtaa tuolla Kakskymppisissä yrittäjissä (vähän vajaa vuosi sitten muistaakseni) meni homma niin rumaksi, että tuoreemmat yrittäjät alkoivat haukkumaan meitä pidempään (n. vuoden) yrittäneitä "katkeriksi ämmiksi", vain sen takia että kerroimme omat mielipiteemme. :ashamed:

Hydra: Vaikka mulla ei ole matkaa vielä yhtä paljon takana kuin sulla, pystyn silti samaistumaan tuohon sun tekstiin täysin!

Joskus käytin hyödyksi huonoa matematiikan taitoani ja ynnäilin vähän:

Jos ajatellaan että on 100 raskautta toivovaa paria, heistä 90% alkaa raskaus ensimmäisen vuoden aikana.
Jäljelle jää siis 10 paria jotka lähtevät hoitoihin.
Hoitojen onnistumisprosentti on tosiaan tuo Hydran jo mainitsema 80% eli 10 parista 8 saisi lapsen hoitojen avulla.
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta näin ollen siis 100 parista "vain" 2 paria jäisi vaille biologista lasta.
 
  • Tykkää
Reactions: Hydrangea
Ymmärrän kyllä hydraa..
Toki ku clomit aloitin niin hain toivoa niistä keillä ekoista clomikierroista tärppäsi.
Noh, ei tuonut meille tulosta clomit, mutta ensimmäinen pistoshoito toi tytön jonka menetimme.

Pääsimme "onneksi" jatkamaan suoraan pistoshoitoja, mutta tälläkertaa ensimmäinen ei onnistunut. Toista ei ole tullut, eikä välttämättä edes tämän vuoden puolella tule.
Kai sitä laittoi itselleen riman niin korkealle ja pettyi tuosta pistoshoidon tuloksesta vaikka tietääkin varsin hyvin että onnistumisprosentti kiertoa kohden on vaan huikeat 10%.
Nyt tuntuu tällähetkellä rahan ja ajanhukalta edes miettiä pistoshoitoja. Takaraivossa kolkuttaa rahan ja ajanmenetyksen lisäksi kovasti myös se, että edes raskaaksi tuleminen ei tarkoita sitä, että sen vauvan saisi syliin asti. Että kaikki voi mennä pieleen vielä puolivalin jälkeenkin.

Välillä mä mietin että mitä täällä teen keikkumassa kun en oikeastaan taida edes yrittää raskautua? Ovistestejäkin taidan dippailla vaan tavanvuoksi, kuten myös vikitellä ukkoa. Ainakaan uskoa mulla ei tällä hetkellä raskautumiseen riitä lainkaan..

Toisaalta jos tästä negisolosta jotain positiivista pitäisi kaivaa, niin viime raskaudessa olin aivan varma etten raskaana ole, enkä tule, ja olin helpottunut edessä siintävästä hoitotaukokierrosta :D


Tänne muuten ? Limat ovat tulleet, mutta ovistesti eilen aamusta vielä negatiivinen.
 
Pidän peukkuja nyt Hydrangealle, jotta ultrassa näkyisi folleja.

HIULU: Olen vilpittömästi onnellinen puolestasi. Toivotaan, että kaikki menee hyvin loppuun asti.

ESIKKO: Mulla kanssa eka clomikierto. Jännätään yhdessä miten käy... Kp9 nyt mulla...
 
Grill, olipa rumaa käytöstä tuolla kuumeilupuolella! :( Tykkään tosta sun päättelystä!

Mä yhä hengaan menossa mukana kuumeilupuolella yhdessä ketjussa. Taustalla toki. Kirjoittelen sinne, kun itsestä siltä tuntuu. Selkeästi kuitenkin huomaa, että yrityksen alkutaipaleella olevat ei meitä pidemmällä olevia täysin ymmärrä. Ymmärrän kyllä tämän toisaalta. Onhan se vaikea samaistua johonkin, mitä ei ole itse kokenut. Tämän oon itsekin huomannut muissa yhteyksissä omassa elämässä. Täällä on kuitenkin niin paljon helpompi keskustella, koska tällä kaikilla asiat on yhtä huonosti kuin itselläkin. ;) :D
 
Esikko83 Pahoittelen jos oon masentanut sua kommenteillani:(
Ei todellakaan oo ollut tarkoitus. Toki uskon että raskaaksi voin vielä tulla
ja että se on todennäköistäkin, keskeytyksestä on vaan niin vähän aikaa että
oon pelännyt nyt vähän kaikkea, ja vain yksi asia oli se että kehoni jotenkin "tuhoutui", vaikka sitten niin ei käynyt.
En toki halua, että tää palsta ketään masentaisi, vaan enemmän toisi toivoa ja tukea.
Halusin tämän sanoa, koska olen miettinytkin
että masentaako kommenttini ihmisiä.
Alan kyllä jo pikku hiljaa näkemään tulevaisuuteen päin.
Tykkään tästä ketjusta ja että on sekalaista porukkaa.
Kaikilla on välillä päiviä kun on ihan pohjalla, ja vertaistukea saa silloin sekä niiltä keillä
kanssa huono päivä ja niiltä keillä parempi päivä.
Joskus toki mitkään sanat ei välttämättä auta:/
 
Hydra: Hienoa että kaikki oli kaikin puolin hyvin! =)

ON: Unohdinkin kirjoitella päivemmällä, että mulla myös vasemmalta puolelta nippaili ja vihloi niin makeasti, että kyllä se vain ovis on käsillä kuten testit jo eilen kertoikin. Se on vaan harmillista että jos mulla on tuo vasen johdin sökönä, kuten epäillään, niin tämän kierron mahdollisuuden on aika lähellä nollaa prosenttia. :ashamed:
 
Mä oon yks niistä, ketkä on viime aikoina plussannut lyhyen hoidon jälkeen ja joka viela sano, että ihmeitä voi tapahtua. Totta on, että kolmannella clomi-kierroksella raskauduin ja tiedän, että se on lyhyt, 'helppo' hoito. Vaikka plussasinki suht nopeast hoitojen alotettua, on mulla kuitenkin takana TTC-aikaa melkein pari pitkää vuotta. Ja kun vihdoin tänä keväänä rohkenin mennä gynelle, missä alettiin tutkia asiaa, niin itkuhan siitä tuli. Itku tuli siitä, kun mitään vikaa ei löydetty. Olin yks niistä, ketkä menee selittämättömien lapsettomuuksien kategoriaan. Mulle se oli pahin tulos, koska niin olisin toivonut, että olis löytynyt jotain jonka vois korjata. Mutta ei.

Ymmärrän sen, että voi tuntuu pahoilta toisten plussa-uutiset yms. Mulleki tuntu välil tosi pahalta kuulla monien kavereiden uutiset. Ja vielä jos ne justii raskautuneet sanoo harkitsemattomasti jotai juttuja uutisia kerrottaessa. Mä kyl yritin miettiä tarkkaan mitä sanoisin, koska tiedän että se on herkkä aihe. Totta on se, että Viimesen parin vuoden aikana oon tajunnut, kuinka raskautuminen on tosissaan ihme. Ennen oon pitäny sitä itsestäänselvyytenä. Mietin, että laitanko mitää ihmeiden tapahtumisesta, mutta päätin laittaa. koska siltä musta tuntuu. Musta se on meinaan älyttömän suuri ihme.

Tiedän myös sen, että mulla ei oo mitään hajua, mitä te jotkut käytte läpi pistosten ja isompien hoitojen kanssa. En tiedä, miltä teistä tuntuu. Mutta osaan ehkä kuvitella vähän paremmin, kun vaikka kaks vuotta sitten.

Ja tiedän, miltä musta on tuntunut ja en toivois kenelläkää samanlaista oloa. Erityisesti viimesen reilun vuoden aikana on monet itkut tullut itkettyä. Oliko syynä sitten monien kavereitten raskausuutiset, tutuilta ja tuntemattomilta saadut töksähtelevät kommentit, tai pettymykset pettymyksien jälkeen kuukautisten alkaessa. Itkua riitti. Ja voin sanoo kyllä, että viimenen vuos on olllut varmasti vaikein tähän astisessa elämässä. On niin yksin tunteidensa kanssa, eikä moni ymmärrä. Usein en oo sit puhunukkaa kellekää. Sit löysin pari kaveria, ketkä myös taisteli lapsettomuuden kanssa ja sit ne plussaski mua ennen ja musta tuntu et mulla ei ollut enää ketää kenen kanssa puhua. Ja sit löysin tän palstan. Vaikka olinki tääl vaa pari kuukautta, mulle se oli iso apu. En ollu yksin tunteideni kanssa.

Äh, en tiä nyt tekiks tää mitää järkee. Mutta ymmärrän mistä jotkut te tuutte ja miks voi tuntuu pahalta. Mutta kannattaa myös muistaa, että ne ketkä on parin viimesen kuukauden aikana raskautunut, niin neljä viidestä näyttää alottaneen yrityksen 2011 tai aiemmin. Se on kyllä musta aika pitkä aika.

Tarkotus ei ollut tällä viestillä pahottaa kenenkään mieltä ja toivon sydämeni pohjasta etten sitä tehnyt. Halusin vaan antaa toisen puolen asiasta. Ja sanoo, että oon ollut kiitollinen tästä palstasta! Musta vertaistuki on tärkeää.
 
Musta tuntuu, että mä jättäydyn pois listalta ja koko palstalta. Oon jo vähän taka-alalla ollutkin ja kypsytellyt asiaa. Nämä viimeaikaiset keskustelut auttoivat tekemään lopullisen päätöksen. Minusta tuntuu ettei minulla ole mitään sanottavaa, sillä en vielä tiedä mitään pistoshoidoista yms. Olen saanut vertaistukea silloin kun sitä olen tarvinnut, mutta tunnen, etten ole sitä itse pystynyt antamaan, hoitojen ollessa vielä niin alussa (vaikkakin 3 pitkää vuotta pian toivottu ja petytty).

En osaa tähän nyt ulosantaa kaikkea mitä haluaisin..

Toivon kaikille pelkkää parasta.
 




Tiistai 10.9.

Nimi__________kp_______YA/YK/YV__hoitokerta_____muuta
kinuzki..........49/29-30...ya1/13/yk8......t+c......1.lapsi,PCOS,23v
jomilla.........48/36...........yk 3.............f?...........pco, 2.lapsi, 36v
Kazu87..........34/28.............ya6/10...........?.................selitm,1.lapsi
Melody89....... 32/?........ya 6/12........................pk+ovl., 1.lapsi, 24v
inessa_........31/30............yv6.................mp.....pco,keliakia,2.lapsi,27v
skorppari82...23/??.............yv2,5............tk.................pco,1.lapsi
Niian.......20/n.28......yk11/ya4/2011.........1.ivf............selitm.1.lapsi,27v
Päivi1980 ....19/29..............06/10..............lz................3.lapsi,32v
sansu86.....19/30-53.....ya08/11.................2.c...............1.lapsi
Esikko83.....18/25-29......ya 07/2011/ yk 20....1.c.... 1.lapsi, selitm., 30v.
luna_82...18/?................ya 03/2012...........tk.... pco, 31v.
Siiri84........17/25-32..................clomien aloitus seuraavassa kierrossa
Grill..............15/30-32.......ya9/11 yk24......4.c......endo 1.lapsi 23v
Miyaka..........15/32-34.........ya06.......6.c+m........pcos,1.lapsi,34v
Ambrosia85 ....14/28-32..............yk 4.........g+o....................
deseo..........13/28........ya1/2011.....g,s,lutinus..1.ivf......selit m,1.lapsi
Minnikko.....10/33-35..........ya01/2011.....c..........1.lapsi
Vauvatoiveinen...10/27-29......ya 08/2012...m+t+c, 1.c..1.lapsi, pcos,37v.
Seemi..........9/28-41.......ya11/09......5.f.....pco(1/2),1.lapsi,32v
USL......6/25-33........ya 2009.........tk.........selitt. 2.lapsi
-minävain-.....5/30............yk8..............c.............1lapsi
lotta1............4/?... ...........ya 4/13.........1.c.
SuAnn..........4/30.......ya 06/2012......3.c .......1. lapsi, 31v
dots..............1/29.......ya6/12................tk.....endo,1.lapsi,29v

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko

Tauolla/taustalla/kadonnut
*Stiina, kaathy, Enna_, mavli, Heipa, jenninoora, StellaI, Basilika2, marianna87, Emiliaani, Vauva haaveissa, Malla84, Hydrangea


Piinailijat
Niian pp 6
Grill dpo 1

dpo=day(s) past ovulation, dpo-1=plussa ovistestiin, dpo0=ovispäivä, dpo1=päivä oviksen jälkeen jne.



:heart: PLUSSANNEET :heart:

tammikuu:
titiuu85.... 31.1.2013..30/30-32...ya6/12....3.c.........pco,1.lapsi,27v

helmikuu:
Laala.........2.2.2013..28/32-40....yk9.........3.f................pco,2.lapsi,28v
Marjaana84..6.2.2013...27/28.....yv1.5........1.c+ins..............1.lapsi
fenixlintu....10.2....27/29-34.......ya1/2012.....2.c..................2.lapsi,36v
mirjami_73..10.2....26/24-25.......yv1.5........c+l...............2.lapsi,36v
Miramei.....19.2.......29/?.............ya6/11.........2.c...............1.lapsi
Karamelli81...23.2....32/28.............ya4/12........3.c.....2.lapsi...(km:()

maaliskuu:
luna_82....16.3.....35/~34....ya3/12..1.a+pu (4.c+l).pco,1.lapsi,31v(rk:'()
Hempukkainen...21.3....34/28-32....ya10/10......tk (4.c+l)...........27v
Hyy2.............28.3....28/28-34...ya9/11.2...c+pr...... pco(1/2),2.lapsi,26v

toukokuu:
Neppu_....3.5...28/28..ya2010syksy.....1.ivf........pco,1.lapsi,27v
NiQ..........6.5....28/32............yk13........5.c+m+pu+pr+IUI.......2.lapsi
miimuli87........13.5.......?/?............ya2008........tauko.....pco,1.lapsi,26v
RuutuAkka......14.5.....37/33-36.....ya 2012.........1.c+t...........pco,27v
Slartibart.................14.5......29/30.........ya 3/12............tk....pco, 25v.
Sarona.......18.5.....28/31-40.....ya 8/09......1.t+f+pu......pco,1.lapsi,27v
miss_piggy.-..31.5..29/30-70...ya2/12/yk10..1.c....1.lapsi, 31v.(kkm2/13)

kesäkuu:
takkuapina......14.6....29/30-40..........ya2/12....3.c........pco,1.lapsi,26v

heinäkuu:

elokuu:
Pumppeli.....5.8.....33/31-42........ya01/11........2.c.......pco,2.lapsi,30v
Mimmuskainen_..8.8...29/28-33.....ya2/09..1.Letrozol..selitm,1.lapsi,24v
Hipsunpöpsy...8.8......28/32-33.....ya11/11..........tk........2.lapsi, 34v.

syyskuu:
plitsis.......1.9.2013......29/28......ya 11/11...3c....selitm, 1.lapsi, 26 v
hiulu........7.9.2013......25/27-32......yk 5......3.c.......selit., 2.lapsi



Clomittaret 2012 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//

Clomittarien plussapinkka:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2266091-clomittarien-plussaketju-lapsettomuushoidoista-plussanneet/

vanha ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/

Päivittäjät: Grill, skorppari82 ja (Niian)
 
plitsis, mä muistan, kuinka nöyrästi ilmoitit plussaamisestasi ja selvästi siitä huomasit kuinka arvostit sitä ja myös meidän muiden tunteita. Jos mä jonain päivänä plussaan, niin pidän sitä varmasti kanssa jonkinlaisena ihmeenä. Tällä hetkellä kaikki tuntuu taas vaan niin toivottomalta, enkä usko ihmeisiin meidän kohdalla. Totta myös se, että moni täältä plussanut on yrittänyt hyvin pitkään, vaikka ehkä hoitoja ei olisikaan pitkään takana. Toisaalta taas plussanneissa on monta niitä, jotka saa jo toisen lapsen syliinsä. Itse kun niin kovasti toivoisin edes kerran sen onnen kokevan ja samaa toivoisin myös muille esikoista kaipaaville. Tosin eihän ne toisten plussat meiltä ole pois, mutta sekin asia nyt vaan saattuu harmittamaan. En ehkä osaa pukea kaikkia ajatuksiani nyt järkevästi sanoiksi. Joka tapauksessa ihanaa odotusta sulle, olet sen ansainnut! :heart:

Minnikko, ei täältä kenenkään tarvi sen takia poistua, että ei tiedä pistoshoidoista jne. mitään. Alunperinhän tämä ketju on Clomien käyttäjiä varten ja sitä se yhä on. Osasta nyt vaan on tullut ajan kuluessa pistoslaisia ja osalla jo ivf-hoidot menossa.

Ehkä mun on tullut aika kiittää teitä kaikki suunnattoman tärkeästä vertaistuesta ja kaikista kultaakin arvokkaamista ohjeista. :heart: Itselläni on tällä hetkellä jotenkin niin paha olo, enkä usko nyt saavani siihen apua täältä, enkä halua tartuttaa sitä muihin. Toivotavan teille kaikille onnea ja voimia raskaisiin hoitoihin. Toivon, että ihan jokainen teistä saisi sen pitkään kaivatun plussan. Siirryn seurailemaan keskustelua taustalle.
 
Viimeksi muokattu:
Voih Minnikko, etpä lähtisi :(
Mielestäni se on piristävää kun saadaan uutta porukkaa juttelemaan tänne, vaikka onkin ikävää että kenenkään tarvitsee hoitoihin joutua:/

Varmaan täällä aina välillä itse kukin sanoo jotain mikä voi jotain toista kirpaista, mutta ei kukaan halua ketään satuttaa, joskus on vain niitä huonoja päiviä eikä jaksa sanoa mitään muuta kuin juuri sitä miltä juuri sillä sekunnilla tuntuu, toisena päivänä tuntuu taas toiselta.

Ja kyllä sitä tykkää auttaa niitä ketkä eivät vielä hoidoista niin paljoa tiedä, ja tsempata hoitojen aloituksessakin jne.

Toivottavasti kukaan ei loukkaannu toisten kipeistä hetkistä:/

muoks
Ehdin kirjoittamaan ennenkuin luin Hydrangean viestin :(
Voi ystävä, toivottavasti olosi paranee, ja ymmärsin täysin mitä kaikella tarkoitit, halaus.
Etpä lähtisi, mutta ymmärrän jos siltä tuntuu, toivottavasti se menee ohi :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Kävin vielä lueskelemassa tsempit täältä. Kiitos niistä <3

Kaikki voisivat myös ottaa muiden kommentit neutraalisti niistä sen kummemmin loukkaantumatta ja hermostumatta. Toivottavasti kaikilla onni kävisi mieluummin ennemmin kuin myöhemmin. Voisihan niitä uusiakin pinoja perustella, jos tuntuu etteivät kaikki samaan sovi. Sekin on aika paljon asenteesta kiinni. On ihan ok kommentoida suunnilleen samassa tilanteessa olevia kaikkien sijaan.

Kyllä taas itseä "huvitti" kätilön kommentti mahdollisesti luomuonnistumisesta...Meillä siis takana n.10v ehkäisytöntä elämää. Lasta ollaan yrittämällä yritetty päälle 4v hoidoissa niistä 2,5v ja tästä kädessä yksi lapsi. Onneksi edes näin. Silti on ihan todella masentavaa olla 6kk hoitotauolla, pk seudun jonojen takia...

Tsemppiä kaikille <3
 
Minusta tämä ketju on juurikin clomifen hoidoissa (OI) oleville ja tästä aiheesta keskustelulle. Suurinosa siirtyy muihin hoitoihin viimeistään kuuden kuukauden OI-hoitojen jälkeen, joten porukka vaihtuu aika nopsaan. On mukavaa että täällä saa jakaa "käyttökokemuksia" ja toisaalta ei haittaa vaikka siinä samalla kuulee jo pidemmällä olevilta kokemuksia ja vinkkejä jatkohoidoista - monella meistä ne ovat kuitenkin edessä ennemmin tai myöhemmin. Ihan huippua että on muitakin, jotka kärsivät ja jakavat tätä samaa tuskaa - tuttavapiirissäni sellaisia ei tiettävästi ole. Itselläni ei vielä ole niin paljon jaettavana kokemuksia tai neuvoja, mutta parin kuukauden päästä minunkin kokemuksistani saattaa olla jollekin apua.

Plitsis tiivisti kyllä aika hyvin minunkin tuntoni. Pitkään on tässä jo yritetty, eikä syytä lapsettomuudelle ole löydetty. Jossakin se syy kuitenkin on ja sitä vaan toivoo että se syy löydetään ja että sitä voidaan hoitaa. Sitä toivoo että itsellekin nämä hoidot vielä toisivat onnen. Hoitoja tsempittävät nämä onnistumiset, vaikka taustalla olisikin ollut jo pidempään jatkunutta selittämätöntä lapsettomuutta. Miksei tämä minullakin voisi onnistua =)

Taustani vuoksi (raskauden keskeytys sikiöpoikkeavuuden vuoksi) en suhtaudu positiiviseen raskaustestiin aivan samalla tavalla kuin valtaväestö. Kuten Ambro totesi, niin siitä on vielä pitkä matka terveeseen lapseen sylissä. Positiivisesta raskaustestistä alkaa pitkä matka, jonka aikana voi tapahtua mitä vain. Minullekin yksi läheinen ystävä hehkutti pari viikkoa postiivisen raskaustestin jälkeen että heille tulee vauva - mitä tuohon nyt sitten olisi sanonut loukkaamatta tämän hehkuttajan tunteita. Hämmennyin täysin. (Väillä sitä toivoo että "Siperia opettaisi" tällaisiakin tapauksia.)

vauvatoiveinen: Meillä selvisi folliultrassa viime viikolla että oli kehittynyt ainakin neljä isoa follia ja näin ollen meidät määrättiin yrityskieltoon. Tässä kuussa plussaus olisi siis melkoinen "neitseellinen sikiäminen" :LOL:. Ensi kierto on välikierto clomeista, jonka jälkeisessä kierrossa jatketaan annoksella 25 mg kp 3-7. Ärsytti kun hoitaja nosti esiin nimenomaan epämuodostumat monikkoriskin suurimpana pelotteena, kun tiesi taustamme - halusi ikäänkuin pelotella oikein kunnolla - teki mieli sanoa "Been there done that"... Teoriassa tässä kierrossa on kai riski raskautua (hassu sanoa näin), sillä peitot heiluivat kp 10 (ovis kp 15) - tuota en kyllä kertonut hoitajalle... Siinäpä sitä sitten olisikin selittämistä :)
 
Esikko: mulle iskee kyllä paniikki, kun mua ei ultrata ollenkaan. Olen yksityisellä hoidossa vielä ja mitään seurantaa ei ole. Vain lääkkeet. Kai ne luottaa siihen, että kypsyy vain yksi. Jotenkin tuntuu vastuuttomalta.

Pakko kysyä teiltä nyt neuvoa. Oletteko syöneet sekä clomia että teroja ja kuinka varmistan sen, että en syö niitä "väärään" aikaan? Pitäisi syödä 15.-24. päivinä. Entäs jos ovis ei ole vielä ollut tuohon mennessä?
 
vauvatoiveinen mä sulle jo vastailinkin, mutta siis mulla autto ne ultrat tohon pähkäilyyn :/ Jos siellä ei näkyny johtofollia, ja jos lääkäri uskoi ettei sellasta lähde enää kasvamaankaan, niin määräs terot jotta uusi kierto alkaisi. Sitten taas jos johtofolli näkyi niin teroja ei tarvittu (luget tilalle tukeen loppukiertoa), koska vuoto tuli automaattisesti (jos ei plussaa).
Lääkäri kyllä mulle sanoi nyt kun kävin, että voin aloittaa jo terot koska ne ei estä ovulaatiota, mutta että voin myös odottaa. Päätin oottaa.
En tiedä voisitko oottaa esim kp 20 asti ja jos et oo bongannu ovista niin sit aloittasit terot. Mulla ovikset on aina kp 19-21. Tuntuu että toi terolutien aloitus kp15 tarkoittaa just sitä että luotettas että ovis on kp 14.
Mutta siis en yhtään tiiä mikä on "oikein":/, kyselisin ehkä lääkäriltä, niin ja kantsii vaatia ne ultrat!
 
Voi ei! :'(Tuntuu, että tässä kävi tosiaan näin, että munkin paha olo provosoi tätä koko keskustelua. :( En halunnut luokata, en tiedä miksi aloin kirjoittaa tuollaista tekstiä kai minulla vain tuli niin paha olo kun luin huilun tekstin siitä, että ensimmäinen lapsi oli "puoli vahinko" ja sitten toinen lapsi yk5 ja itsestä tämä ei kuulu lapsettomuuspalstalle ja alkoi sapettaa. Taustoja tietämättä tuntui luokkaavalta, suolaa haavoille. Asiatonta varmasti jokainen on oikeutettu kirjoittamaan missä palstalla asioitaan kirjottelee. Haluan pyytää kirjoituksiani anteeksi.

Enkä varmasti halua, että kukaan nyt jättäytyy täältä pois, ainakaan tämän keskustelun takia. Mielestäni Esikko kirjoitit hyvin, että on tosiasia että kukaan ei syö useaa kiertoa clomeja niin on luonnollista että täällä puhutaan muistakin vaihtoehdoista. Ja mielestäni täällä on ollut hyvä henki kuitenkin ja eikös joskun tälläiset "avautumiset" vain puhdista ilmaa?

Hienoa hydra, että siellä saatiin ultrassa hyvät tulokset.
 
hydralle onnittelut ultra kuulumisista :)

tämä on ihana ketju vaikka kaikki olemme eri vaiheissa niin täältä saa vertaistukea ja kaikki auttaa jos joku mietityttää.. Toivon kanssa ettei täältä kukaan pois lähe vaikka täällä mieli piteitä sanotaankin. ja sehän ketjun tarkoitus on. että tukeaa ja samal saa purkaa tuntoojaan jos siltä tuntuu.. ja täältä saa lohtua myös..

Mulla ois kysymys: mahtaakos nuo tyks suostuu ottamaan verikokeen että olenko ovuloinut. en ovulaatio löytänyt vieläkään ja mietin että onkohan ees tapahtunut. turha talletella jollei solut lähe liikkeelle. edellis päivä oli mojoa vihlasu vasemmal puolel illal mut silti en positiivist ovis testii oo saanut.
 
Kiitos, Luna. Luin kyllä viestisi ja jäin asiaa miettimään, kun mulla ei annettu mitään ohjetta odotella tai jättää syömättä, jos ovuloin. Minähän siis ovuloin ja vika taitaa olla mulla sen jälkeisissä asioissa. Lieneekö torvet tukossa vai mikä. Ultraa vaadin kyllä, mutta tuo lääkäri hiukan varattu ja tähän hätään ei aikaa taida saada enää. Uskallankohan vain riskillä nyt yrittää...

Tämä palsta on todella hyvä ja toivon, että kaikki tänne sopisi. Minua ei haittaa eri vaiheissa oleminen, se on rikkaus, vaikka en kenenkään toivoisi olevan pitkään hoidoissa.

T. Hikoileva vauvatoiveinen
 
vauvatoiveinen juu siis tarkoitin sillä kun sanoin että sulle jo vastailinkin että jos halusit muidenkin mielipiteitä ja mä vastaan taas:)
Useammin kai yhden tabletin annoksella kasvaa vain 0-2 follia, mutta voi kasvaa myös 3 tai enemmän (mulle lääkäri sanonut että jos kasvaa 3 tai enemmän niin yrityskielto).
Harmi että lääkäri kiireinen:/
En tiiä tietäskö joku muu täällä että ois määrätty terot myös niihin kiertoihin missä ovuloi.
 
Tänään PChen tuli "melkein plussa" tai no viivat näytti melkein tasavahvoilta. CBn digi näytti kuitenkin tyhjää ympyrää. Jännäks menee. Mun on varmaan pakko käydä tänään ostaan apteekin ovistestejä, kun niihin oon tottunu ja jotenkin oon ihan pihalla noiden PCn testien tulosten kans:) Voi vitsi, toivo alkaa vaan nouseen ekan luomuoviksen suhteen. Toivottavasti PC ei höynäytä mua:)
 

Yhteistyössä