Clomittaret 2013

Minut voi tiputella listoilta kokonaan pois. Vuodon myötän siirryn nuolemaan haavojani ja siirryn 6kk hoitotauolle IVFää odotellessa. Toivottavasti pinon uusimpien ei tarvitsisi edes ottaa selvää kaikista lyhenteistä vaan visiitti olisi pikainen ja onnellinen!

Onnittelut plussanneille ja onnea muille tuleviin kiertoihin!
 
Esikko: Kurjaa kun sielläkin noin pitkä tie takana. Toivotaan, että saisitte oikeanlaista apua. Minusta clomit eivät todellakaan ole paras vaihtoehto teidän kohdalla vaikka toki helppo kun ei tarvitse pistellä yms. Minä en osaa sanoa onko clomit vaikuttaneet seuraavissa kierrossa vielä kun silloin ei ole ollut seurantaa.

Apsu: :hug: Toivotaan,että jonojen aikana kävisi niin ettei olisikaan enään tarvetta!
 
Esikko, kyllä clomit + pregnyl + inssi, ollaan vasta julkisen jonoissa, mutta nyt ei tartte sinne mennäkään (*koputellaan puuta*) Olimme yksityisellä puolella eli ei ole muuta kikkakolmosta kuin raha tässä tapauksessa ja se miksi, jo näin varhain lähdettiin tälle tielle on, että sukurasitteena on lapsettomuutta ja muita lapsen tekoon vaikuttavia syitä, vaikkei suoranaista lapsettomuuden syytä tiedetäkään. Eli todellakin yk5 onnistui, 3.clomi yritys.
 
Hiulu Onnea!! :heart:

Apsu Pahoittelut ja tsemppiä jatkoon! :hug:

ON: Mulle saa sunnuntaille päivittää kp 2 ja 3. clomit. Kävin ne sitten hakemassa ja päätin napsia kolmannen putkeen. Nyt olen myös päättänyt kellistää miehen vähän väliä, ettei ainakaan siitä jää kiinni. ;) Nyt loppukierto meni niin nihkeissä merkeissä, ettei makkarissa käyty kuin nukkumassa. Ovistestit kutkuttaa kaapissa, miehelle en taida sanoa mitään, vaikka todnäk alkaa ihmettelemään mitä vessassa touhuan... Hyvää lauantaita ja pian alkavaa uutta viikkoa kaikille! :heart:
 
Niian, iso kiitos, kun olet päivittänyt listan. :)

luna, ihan mahtavaa, että käynti T:n luona meni hyvin ja saitte ohjeet jatkoon. :) :heart:

hiulu, onnittelut nopeasta plussauksesta. :flower:

Pahoittelut kaikille uuteen kiertoon joutuneille! Erityistsempit apsu ivf:n odotteluun. :hug:

ON: Tarkoituksella pidin vähän taukoa täältä ja pahoitteluni, että en ole listaa muutamaan päivään päivittänyt. Tällä hetkellä taas kaikenmaailman oviksen tikuttelut ja ultrassa ravaamiset maistuu puulta ja voi ollakin, että pidän nyt hieman hiljaiseloa. Huomenna olisi tän kierron eka ultra. Tänään kierron viides piikki.
 




Maanantai 9.9.

Nimi__________kp_______YA/YK/YV__hoitokerta_____muuta
kinuzki..........48/29-30...ya1/13/yk8......t+c......1.lapsi,PCOS,23v
jomilla.........47/36...........yk 3.............f?...........pco, 2.lapsi, 36v
Kazu87..........33/28.............ya6/10...........?.................selitm,1.lapsi
dots..............31/29.......ya6/12................1.f......endo,1.lapsi,29v
Melody89....... 31/?........ya 6/12........................pk+ovl., 1.lapsi, 24v
inessa_........30/30............yv6.................mp.....pco,keliakia,2.lapsi,27v
skorppari82...22/??.............yv2,5............tk.................pco,1.lapsi
Niian.......19/n.28......yk11/ya4/2011.........1.ivf............selitm.1.lapsi,27v
Päivi1980 ....18/29..............06/10..............lz................3.lapsi,32v
sansu86.....18/30-53.....ya08/11.................2.c...............1.lapsi
Esikko83.....17/25-29......ya 07/2011/ yk 20....1.c.... 1.lapsi, selitm., 30v.
luna_82...17/?................ya 03/2012...........tk.... pco, 31v.
Siiri84........16/25-32..................clomien aloitus seuraavassa kierrossa
Grill..............14/30-32.......ya9/11 yk24......4.c......endo 1.lapsi 23v
Miyaka..........14/32-34.........ya06.......6.c+m........pcos,1.lapsi,34v
Ambrosia85 ....13/28-32..............yk 4.........g+o....................
deseo..........12/28........ya1/2011.....g,s,lutinus..1.ivf......selit m,1.lapsi
Minnikko.....9/33-35..........ya01/2011.....c..........1.lapsi
Vauvatoiveinen...9/27-29......ya 08/2012...m+t+c, 1.c..1.lapsi, pcos,37v.
Hydrangea..8/29-44....ya1/12..g+pr+m+l+ins.(8.OI)..pco,1.lapsi,27v
Seemi..........8/28-41.......ya11/09......5.f.....pco(1/2),1.lapsi,32v
USL......5/25-33........ya 2009.........tk.........selitt. 2.lapsi
lotta1............3/?... ...........ya 4/13.........1.c.
-minävain-.....4/30............yk8..............c.............1lapsi
SuAnn..........3/30.......ya 06/2012......3.c .......1. lapsi, 31v

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko

Tauolla/taustalla/kadonnut
*Stiina, kaathy, Enna_, mavli, Heipa, jenninoora, StellaI, Basilika2, marianna87, Emiliaani, Vauva haaveissa, Malla84


Piinailijat
dots dpo 16
Niian pp 5
Grill dpo 0

dpo=day(s) past ovulation, dpo-1=plussa ovistestiin, dpo0=ovispäivä, dpo1=päivä oviksen jälkeen jne.



:heart: PLUSSANNEET :heart:

tammikuu:
titiuu85.... 31.1.2013..30/30-32...ya6/12....3.c.........pco,1.lapsi,27v

helmikuu:
Laala.........2.2.2013..28/32-40....yk9.........3.f................pco,2.lapsi,28v
Marjaana84..6.2.2013...27/28.....yv1.5........1.c+ins..............1.lapsi
fenixlintu....10.2....27/29-34.......ya1/2012.....2.c..................2.lapsi,36v
mirjami_73..10.2....26/24-25.......yv1.5........c+l...............2.lapsi,36v
Miramei.....19.2.......29/?.............ya6/11.........2.c...............1.lapsi
Karamelli81...23.2....32/28.............ya4/12........3.c.....2.lapsi...(km:()

maaliskuu:
luna_82....16.3.....35/~34....ya3/12..1.a+pu (4.c+l).pco,1.lapsi,31v(rk:'()
Hempukkainen...21.3....34/28-32....ya10/10......tk (4.c+l)...........27v
Hyy2.............28.3....28/28-34...ya9/11.2...c+pr...... pco(1/2),2.lapsi,26v

toukokuu:
Neppu_....3.5...28/28..ya2010syksy.....1.ivf........pco,1.lapsi,27v
NiQ..........6.5....28/32............yk13........5.c+m+pu+pr+IUI.......2.lapsi
miimuli87........13.5.......?/?............ya2008........tauko.....pco,1.lapsi,26v
RuutuAkka......14.5.....37/33-36.....ya 2012.........1.c+t...........pco,27v
Slartibart.................14.5......29/30.........ya 3/12............tk....pco, 25v.
Sarona.......18.5.....28/31-40.....ya 8/09......1.t+f+pu......pco,1.lapsi,27v
miss_piggy.-..31.5..29/30-70...ya2/12/yk10..1.c....1.lapsi, 31v.(kkm2/13)

kesäkuu:
takkuapina......14.6....29/30-40..........ya2/12....3.c........pco,1.lapsi,26v

heinäkuu:

elokuu:
Pumppeli.....5.8.....33/31-42........ya01/11........2.c.......pco,2.lapsi,30v
Mimmuskainen_..8.8...29/28-33.....ya2/09..1.Letrozol..selitm,1.lapsi,24v
Hipsunpöpsy...8.8......28/32-33.....ya11/11..........tk........2.lapsi, 34v.

syyskuu:
plitsis.......1.9.2013......29/28......ya 11/11...3c....selitm, 1.lapsi, 26 v
hiulu........7.9.2013......25/27-32......yk 5......3.c.......selit., 2.lapsi



Clomittaret 2012 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//

Clomittarien plussapinkka:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2266091-clomittarien-plussaketju-lapsettomuushoidoista-plussanneet/

vanha ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/

Päivittäjät: Grill, skorppari82, Hydrangea ja (Niian)
 
Viimeksi muokattu:
Jaksamisia apsu! :hug:

Pahoittelut uudesta kierrosta lotta, minävain, Seemi ja SuAnn! :hug:

Esikko: Mulla endoon viittaavat selkeimmät oireet on: niukka ja lyhyt kuukautisvuoto, yhdyntäkivut, ulostuskivut (menkkojen aikana), välivuoto ja tietenkin lapsettomuus. Toukokuisessa ultrassa näkyi endoon viittaava rakkula ja viimeisin labra (CA 12-5 -arvo) oli mulla 45 (norm. alle 35), joten sekin endoon viittaava kohonnut arvo.

hiulu: Vauuuuu! Onnea! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Onnittelut hiulu! Onnellista odotusaikaa.

Apsulle tsemppiä tauolle ja ihmettä luomukiertoon...

Omaa napaa... Tosi huono olo. Clomit popsittu ja ovista odotellaan. 15. päivä alkaa terot jälleen. Miehen testitkin on viivästyneet, kun ei ole vielä laitteet saapuneet tälle yksityiselle. Pikaista tärppiähän sitä toivoisi, kun on ikää kuitenkin jo kertynyt.

Voimia ja plussia kaikille.
 
Pieni korjaus listaan eli mulla huomenna kp12 :)

apsu Toivotaan että se tärppi tulis odotellessa ivffää :)

Hydra :hug: Miten sulla kun pistät nii saatko sä sen kaiken aineen mahaan, ku mulla sitä aina tulee 1-2 pisaraa siihen neulan päähän ku sen ottaa pois? :confused: Olipa vaikiasti selitetty :D

Grill Onnea oviksesta :)

Niian Mikä päivä sulla oli testipäivä? :)

Pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille :(

Hiulu Onnea <3
 
apsu :hug:

Hydrangea onnea huomiseen!

Mä alotin tänään ovistestailun, outoa. Negaahan sieltä tuli, todennäköisimmät plussapäivät ois ti ja ke, jos se mollukka oli johtofolli. Jännittää pirusti. Varmaan joku hiljaiselo tekis itellekin hyvää, tuntuu että mietin kokoajan joko mennytta raskautta tai uutta toivottua.
Mulla on nyt PCn ovistestejä, en viitti käyttää kalliimpia jos ovista ei tuukkaan (yleensä oon käyttäny apteekin omia). Eikös noi PCt oo ihan hyviä? Tuleeko niillä selkee plussa?

vauvatoiveinen alotakko sä terot vaikka tulis ovis? Mä oon syönyt niitä vain niissä kierroissa missä en oo ovuloinu / johtofollia ei oo löytyny. Toivottavasti olosi paranee!

Grill onnittelut oviksesta!
 
deseo:18.9 on virallinen testi päivä, mut saas nähdä kestänkö sinne asti, silti nyt on sellainen olo, et ei varmasti onnistu, mut katsellaan.. Jännä, et sulla on jo kierto noin pitkällä kun mulla tehtiin kp jo punktio, mut tietysti tässä on lyhyen ja pitkänkaavan ero. Ja ihan samalla tavalla mullakin tuli noi häiritsevät ylijäämätipat.

Onnea Hydra huomiseen ultraan, toivotaan että siellä on juuri oikea määrä folleja ja hyvänkokoisia ja limis kohdallaan. :)

Mulla on niin ristiriitainen tunne tästä palstailusta. Välillä koen, että on hyvä keskustella samassa tilanteessa olevien kanssa, vaikka onhan täällä todella eri tilanteissa olevia. Niinkuin jos miettii, että toiset plussailevat täällä alle ½ vuoden yrittämällä ja toiset yrittävät ties kuinka monetta vuotta, kaikki kokevat lapsettomuuden niin eritavalla. Tietysti ivf palstalla ihmiset olisivat samassa vaiheessa, mutta se on kovin hiljainen. Huomaan, että itseäni toisinaan ahdistaa koko palsta, mutta on todella hankala päästä tästä eroonkin. Jos taas yrittäisi muutaman päivän olla ilman ja tuulettaa ajatuksia.
 
Luna: mulle on isketty kouraan resepti, jossa nuo kolme lääkettä. Metut, terot ja clomit. Teroja piti syödä ensin, kun kierto mulla heittää koko ajan. Jätättää siis... Ovuloin kyllä, mutta liian harvoin. Siitä toimiiko tuo ovulaatio loppuun asti, ei ole mitään aavistusta. Clomit lääkäri käski aloittaa syyskuun kierrossa ja ei sanonut yhtään mitään siitä, syönkö sitten terot vielä, vaikka ovisplussa tulisi. Käsitin, että pitää syödä. Taitaa olla aiheellista kysyä tätä nyt gyneltä, jotten mokaa asiaa. Kiitos huomiosta!
 
luna Mulla ei toiminu ne pc:n testit ollenkaan, en saanu koskaan niin selkeetä plussaa tai edes melkeen saman vahvusta viivaa ja sen takia mulla jäi itellä ovikset aina pongaamatta, kun kuitenkin olin verikokeen mukaan ovuloinut. Mutta ei se tietenkään sitä tarkota ettei sulla toimis :)

Hydrangea Onnea hirveesti huomiselle =)
 
luna: Mulla sitten taas pc:n testit on just ne parhaimmat! Ja tietty myös clearbluen digit on hyviä. :) Itse sain juuri yhdeltä palstakaverilta jokusen One Stepin liuskatestit ja ne eivät taas toimineen mulla ollenkaan, vaikka monet on niitä kehuneet! :O Mun blogissa on kuvan kera juttua: odotan.: One step, two step, three step... Olen siis päätellyt, että menee hyvinkin henkilökohtaisesti nämä(kin) asiat. Eli pitää löytää ne itselle sopivimmat testit.

Niian: Ymmärrän hyvin sun fiilikset, vaikka en itse sinänsä täältä pois lähtöä harkitse. Mutta välillä on aikoja joilloin on vaan todella vaikea kommentoida yhtään mitään. Milloin aihe on jotenkin itselle vieras, milloin taas oma pää on niin sekaisin ettei vaan osaa ajatella järkevästi... Tsempit! :hug:
 
luna, mä oon useempaa merkkiä koittanut, mutta ainoastaan PC:n testit toimii mulla luotettavasti. Kun plussa tulee, niin se on niin räikeä, että asiasta ei voi erehtyä. Tsempit testailuihin.

Niian, täysin samoja ajatuksia oon pyöritellyt tässä muutaman päivän. Yli vuoden oon jo ollut tässä ketjussa mukana, joten lähteminen on toisaalta vaikeaa. Toisaalta taas tuntuu, että ehkä jatkossa voisin pärjätä yhdessä miehen kanssa, ilman tätä vertaistukea. Pettymyksiin kun on jo tottunut ja ne on ennemmin sääntö kuin poikkeus. Nyt kun alkaa itse kuulua jo siihen pidempää yrittäneiden joukkoon, niin pian hoitojen aloituksen jälkeen plussanneiden plussat pistää vaan oman mielen matalaksi. Samoin ne yllätysplussat ja "ihmeitä voi tapahtua"-hehkutukset. Mutta katsellaan nyt...
 
Komppaan edellisiä eli PC ainakin mulla antaa todella selvän viivan, jos osun testaamaan oikeaan aikaan. Varmaankaan ei toimi kaikilla yhtä hyvin.

Näin alussa hoitoja ei vielä tiedä mikä odottaa. Onko tie lyhyt, pitkä vai umpikuja. Minulla tämä ikä tekee paniikkia ja jo yli vuoden yritys tuntuu pitkältä. Varsinkin kun oikeisiin tutkimuksiin pääsen vasta loppuvuodesta, jolloin aikaa on kulunut jo lähes 1,5 vuotta. Olen haaveillut lapsesta jo yli 10 vuotta. Edellisessä parisuhteessa asia ei ollut mahdollinen (suhteen "kunnon" takia) ja jouduin sammuttamaan tuon kuumeen. Eihän se sammunut, biologinen kello suorastaan huusi. Erosin tuosta suhteesta ja sitten menikin kohtuuttoman kauan löytää oikeanlainen mies, hyvä minulle ja sopiva isä lapsille. Yhtäkkiä sitä vain huomaa, että ikää on mittarissa niin paljon, että se on nyt tai ei koskaan. Nykyinen mieheni on ihana, ollaan naimisissakin jo ja aloitettiin yrittäminen alle vuoden seurustelun jälkeen. Aikaa ei siis ole tuhlattu enää. Ymmärrän hyvin, jos teitä kauan yrittäneitä satuttaa pikaiset plussat täällä. Jokainen meistä sen plussan ansaitsee ja jokainen meistä sen vauvan haluaa kainaloonsa. Jokaisella on kuitenkin se oma polku kuljettavana tämän asian kanssa ja toisten plussat eivät heikennä omia mahdollisuuksia raskautua. Toivoa ei saisi kuitenkaan menettää, vaikka se pitkän tien kuljettua siltä tuntuukin. Stressihormoni on raskauksien pahin vihollinen. Mutta mitenpä sitä osaisi olla stressaamatta?

ON: Eilinen meni yökötellessä ja hikoillessa. Tänään aamupäivä ollut normaali. Soitan kohta gynelle ja kysyn tuon terojen käytön. Tietääkseni niitä kyllä syötetään myös suoraan clomien kanssa riippumatta siitä ovuloinko vai en. Haittaahan niistä ei pitäisi olla, vaikka plussa tulisikin.

Uskon siihen, että jokainen meistä tarvitsee vertaisverkostoa. Täällä on hyviä keskusteluja (olen lukenut vuodelta 2013 pätkiä ja heinäkuulta tähän päivään kaikki) ja ennen kaikkea hyviä huomioita.
 
Täällä on keskusteltu ovistesteistä. Aloin käyttää ovistestejä melkeinpä heti silloin kun aloitimme varsinaisen yrityksen, joten kokemusta on varmaan likipitäen kolmenkymmenen kierron testailuista. Parempi kun ei mieti paljonko rahaa tähän testailuun on jo kulunut :whistle:. Testasin tyypillisesti kp 11 alkaen Davidin liuskatesteillä ja kun viiva rupesi vahvistumaan, niin otin rinnalle Clearbluen digitestin. Minulla nuo liuskatestit eivät yleensä näytä selkeästi ovulaatiota eli noissa testiviiva harvemmin on aivan yhtä vahva tai vahvempi kuin kontrolliviiva, siksi olen varmistellut aina tuolla digillä. Yleensä noita digiliuskoja menee pari/kierto ja liuskatestejä 3-6/kierto. Kun Davidin liuskat ovat päässeet loppumaan kaapista, niin olen ostellut Pregcheckejä. Pregcheckit ovat parempia kuin Davidit mutta myös kalliimpia.

Viime kuussa tilasin piheyttäni ulkomailta kahdenkymmenen kappaleen satsin Clearbluen digejä ja 40 kpl One Step -merkkisiä testejä. Nuo One Stepit ovat tähän mennessä (kahden kierron käyttökokemuksella) näyttäneet huonoiten ovulaation, enkä niitä aio enää jatkossa tilata. Tässä ensimmäisessä clomikierrossa onnistuin saamaan plussan sekä One Step -, Pregcheck- että Clearblue ovistestiin - harvinaista herkkua. Olisiko niin että neljästä follista johtuen LH:ta olisi tässä kierrossa erittynyt enemmän?

Olette keskustelleet myös siitä että tähän ketjuun mahtuu niin jo pidempään kuin vasta muutaman kuukauden yrittäneitä. Kuumeilin lähemmäs vuoden keskeytyksen jälkeen vertaistukifoorumin keskustelupalstalta, kunnes päätin jättäytyä sieltä pois. Huomasin että muiden plussat eivät enää luoneet toivoa vaan epätoivoa. Oli raskasta tipahtaa kierto toisensa jälkeen listan pohjalle kun muut ympäriltä siirtyivät vuorotellen odottajien puolelle. Nyt jälkeenpäin katsottuna tuo oli varmasti oikea ratkaisu. Mikäli vielä olisin tuolla kuumeilemassa, niin saisin varmasti osakseni ainoastaan sääliä. Kirpaisee todella lukea tuolta kommentteja siitä että suurin pelko on jos uusi raskaus ei alakaan keskeytyksen jälkeen - kauhean kannustavaa :'(

Uskalsin liittyä tälle listalle, koska ajattelin että täällä olisi hieman enemmän vertaistukea jo pidempään yrittäneiltä ja toisaalta täällä ihmiset jakavat clomeihin liittyviä kokemuksia ja tietouttaan. Tällaine clominoviisi janoaa käyttökokemuksia :). Meillä on loppuvuodesta edessä inssit (mikäli olosuhteet eli limakalvo ja follit sen mahdollistavat) ja silloin tulee varmaan taas kirjoiteltua enemmän tuonne inssipuolelle.

Olen havainnut että viimeisen parin kuukauden aikana täältä ketjusta on plussannut muutama jo pidempään yrittänyt selittämättömästi lapseton - nämä "vertaisten" plussat luovat itsellekin toivoa :heart:.
 
Oon taas viime päivinä miettinyt paljon tätä lapsettomuusasiaa. Jostain luin, että 80 % pareista onnistuu jossain vaiheessa hoitojen avulla ja keskimääräinen aika hoidoissa on kaksi vuotta. Kylmä tosiasia on siis se, että luultavasti meistä kaikki ei välttämättä tule koskaan samaan biologista lasta.

Alan ehkä olla jo liian katkeroitunut, mutta välillä ärsyttää muiden pikaiset plussat hoitojen aloituksen jälkeen ja plussanneiden taukokiertolaisten "ihmeitä voi tapahtua" hehkutukset. Jos jollekin käy onni, ei se todellakaan automaattisesti tarkoita että meille voisi niin tapahtua. Koskaan ei kuitenkaan saisi luopua toivosta, varsinkin kun hoidot on kesken ja vielä paljon on kokeilematta. Helpommin sanottu kuin tehty.

Toivon todellakin, että plussanneiden lista alkaisi vähitellen täyttyä myös niistä, jotka ovat olleet täällä ja hoidoissa pitkään. Ainakin tilastot alkaisi olla vähitellen teidän puolella. Meillä varsinaisia hoitoja on takana vasta nyt reilu vuosi ja jos ne alun Primolut kierrot lasketaan mukaan, niin sitten 1v 9kk. Kuulostaa kyllä pitkältä ajalta, mutta toisaalta se on mennyt hyvin nopeeta. Olisi kuitenkin kiva tietää, koska tää kaikki loppuu. Tuntuu siltä, että jos tietäisi että hoitoja on edessä vielä esim. 2 kk tai puoli vuotta, niin sen ajan jaksaisi paremmin. Jos voisi olla varma, että hoidot tuottaa vielä tulosta, niin se antaisi huomattavasti lisää voimia jatkaa.

Toivon, että kaikki tässä ketjussa kuitenkin saisi tukea ja tietoa toisiltaan, vaikka niin eri vaiheissa ollaankin. Kaikilla kuitenkin on se sama päämäärä.

Tällaisia pohdintoja taas tänään. Kohta folliultraan. Ekaa kertaa koko tän hoitohistorian aikana ei jännitä yhtään. En jaksa murehtia, miten se menee. Tässä on jo niitä asioita liikaa surtu.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: vauvatoiveinen
Jokaisessa hoitokerrassa on onnistumisen mahdollisuus kaikilla. Ymmärrän kyllä että nopeasti saatu plussa voi monia harmittaa, kun itse ei sitä ole saanut ja toivoo joka kerta uudelleen. Vähän sama kuin nopeasti sikiävät kaverit... Tuntuu tuollainen pahalta, kun itsellä on aivan eri tilanne. Lapsettomuushoitoihin lähtemisen taustalla on niin erilaisia syitä ja elämäntilanteita, eikä kaikkea nettipalstallekaan kerrota, että toivoisin kannustusta myös meille aiemmin plussanneille. Itselle se ainakin valoi toivoa siitä, että inssit ylipäätään toimivat - ja no toivottavasti oma plussaukseni myös antaa toivoa inssien kautta vielä yrittäville.
 
En tuolla omalla kommentilla tarkoittanut loukata ketään, enkä varsinkaan sanoa, että nopeasti plussanneet olisi jotenkin vähemmän ansainneet onnensa. Ihmeitä todellakin tapahtuu joillekin, mutta itse olen varmaan jo niin katkeroitunut, että en jaksa uskoa siihen meidän kohdalla. Mahdottomana en kuitenkaan pidä sitä, että meille voisi vielä joskus vauva tulla. Lähtökohdat sille on kuitenkin loppupeleissä vielä ihan hyvät ja niin paljon on vielä hoitoja kokeilematta.

Mutta varmaan varsinkin ne, jotka ovat käyneet jo OI-hoidot ja inssit läpi ja ovat nyt jo IVF-hoidoissa tai sinne jonottavat, varmaan ymmärsivät mitä tarkoitin...

Täällä keskusteluista tekee mielenkiintoisen kyllä se, että meitä on täällä niin monenlaisia erilaisten taustojen kanssa. Tänne kaikki ovat tervetulleita, koska ainakin hoitojen aluksi itselle vertaistuki oli todella tärkeää! Uusien palstalaisten ei myös kannata pelätä kysyä muilta neuvoa, kun täällä kyllä autetaan. Niin monta kertaa sen olen itsekin huomannut. Toivon myös niin, että me kaikki kuuluttaisiin tuohon 80 prosenttiin.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: vauvatoiveinen

Yhteistyössä