Clomittaret 2013

Mukava kuulla että täältä löytyy muitakin kaltaisiani eli selittämättömästi lapsettomia, joille määrätty clomit. Harmi että monelta näyttää puuttuvan seuranta:mad:. Milläs annoksella te selittömät/normaalisti ovuloivat olette clomeja "nauttineet" (ja mikä on ollut vaste limiksen ja follejen suhteen, mikäli seurantaultra on teillä ollut)?

Siiri: Oman kokemukseni mukaan tuntuisi tosiaan pelottavalta tuo ettei seurantaa clomeille ole. Millä annoksella aloitat? Minulla annos oli 1 tabletti eli 50 mg kp 3-7 ja isoja folleja oli kp 11 ainakin 4... En ole aivan varma tuosta limakalvon paksuudesta, mutta jostain olen lukenut ettei inssiin kait lähdetä alle 7 mm limakalvolla.

Hiulu: Sinulla clomien vaste pysynyt vielä maltillisena, mikä olikaan annos?Entäpä limis?

Piitsis: Tällaisia positiivisia kokemuksia on mukava lukea, kun itsellä olo tuntuu aivan toivottomalta. Harmi ettei sinulla ollut seurantaultraa, niin emme tiedä mikä oli clomien vaste follien ja limiksen suhteen. Millä annoksella sinä clomeja "nautit"?

Oletteko huomanneet että ovis olisi siirtynyt tai muutoin muuttunut clomeista? Ihmettelen vähän että viivat ovistesteissä eivät ole vielä vahvistuneet vaikka on jo kp 13, jolloin minulla normaalisti ovisplussa. Ja käsittääkseni kp 11 nuo follit 17-19 mm olisivat jo kokonsa puolesta aika kypsiä!? Pelkona on että jäävätköhän ne kaikki nyt irtoamatta kystiksi kummittelemaan? Halusin testeta tuon oviksen, jotta näen milloin se tapahtuu tässä clomikierrossa ja onko viivan vahvuudessa eroa. Minulla positiivinen viiva ei tyypillisesti ole selkeästi vahvempi kuin kontrolli ja olenkin aina varmistellut digillä hymynaaman.

Sivuoireet clomeista tuntuvat vain pahenevan :(. Silmät ja pää särkevät, unettomuus (heräsin viime yönä ennen viittä), alakerrassa on kuivaa ja kirvelee, pahaolo nostaa välillä päätään, mielialat heittelevät...

Ilmeisesti on kuitenkin noudatettava tuota lääkärin ehdottamaa puolikasta clomimääräystä välikierron jälkeen, vaikka vaste tuntuu olevan hurja, limikset kärsivät, sivuoireet melkoiset. Näitä oireita tuskin voi lievittää toisella lääkityksellä vai voiko? Olisi kiva kuitenkin päästä tuohon inssiin ;)...


Esikko83 13/25-29................ya 07/2011/ yk 20.... c, 1.c.... 1.lapsi, selitm., 30v.
 
USL: Voih... Jaksamisia! :hug:

Clomioireista: Mun kokemuksen mukaan sivuoireet vähenee ja lieventyy mitä useamman kierron niitä popsii. Eli ei kannata ainakaan heti ekan kierron jälkeen heittää pyyhettä kehään. :) Tietty aina vaan parempi jos ei joutuis syömään kuin vaan sen yhden kierron. ;)

Annostuksesta: Kaikkien todisteiden mukaan mä ovuloin normaalisti, mutta endoa siis epäillään (melko varma). Clomeja syön 1tbl / päivä, kp 3-7.

apsu: Iiiks, peukut pystyssä!! :popcorn:

sansu: Toivotaan käynniltä hyviä uutisia! :)
 
  • Tykkää
Reactions: apsu
Kiitos naiset ihanista kannustuksen sanoista! :heart: Voi kun niin kävisi, että pikkuinen pysyisi matkassa, joku kuitenkin välillä palauttaa jalat lujasti takasin maahan ja sanoo ettei tämä vielä näin onnistu. Yritän kuitenkin olla hyvillä mielin ja uskoa siihen, että on myös mahdollisuus onnistua.

dots: mulla ei oo hajuakaan mun keltarauhasesta, eli eilen ei enään ultrattu kuin kohtu, eli munasarjoja ei enään edes katsottu eikä keltarauhasesta ollut mitään puhetta. :| Mieteinkin, että kai mulla oma keltarauhanen toimii, vaikka punktio tehtiinkin. Tietääkö ne nyt että nyt on keltarauhaisen vuoro? :) Jotenkaan rinnat ei ole vielä kipeytyneeet niinkuin normaaleissa kierroissa, vatsa on kyllä välillä arka, mutta se kai voi johtua punktiostakin. Toivottavasti tuo lutinus nyt vaan toimisi, olisi pikkuisella edes mahdollisuus.

Mua muutenkin harmittaa kun en huomannut kysyä oikein mitään, mulla oli 11mm maanantaina limakalvo, mutta en huomannut eilen kysyä että oliko se yhtään kasvanut. Kauheeta kun ajatukset laukkaa..

Esikko83: Me olemme myös selittämättömiä ja ovuloin todistetusti ihan ilman mitään tukia ja kierotni on olltu säännöllinen koko elämäni ajan 28 päivää. Clomit sain viime helmi-maaliskuussa muistaakseni käyttöön ja 1tbl/päivä syötiin päivät 3-7 ja ensimmäisessä kierrossa ultrattiin ja oli 2 isoa follia ja 1 pienempi, limakalvo on muistaakseni aina ollut ovulaation aikaan noin 10mm. Inssi tehtiin ja nega tuli. :/ Sitten söin yhden kierron itsekseni ilman seurantaan, koska ovis osui juuri pääsiäiseen. Sivuoireita ei juuri ollut, ovis tuli suurinpiirtein samoihin aikoihin kuin muutenkin siinä kp 12-14.
Sinuna kysyisin lääkäriltäsi onko mitään mahdollisuutta siirtyä pienillä annoksilla pistoshoitoihin, koska niillä ei ole noita clomien sivuoireita ja eivät käy limakalvon päälle ja jos sinulla on tuollaista kirvelyä ja kuivuutta minä en suostuisi syömään clomeja. Itsellä oli käytössä toisessa inssissä puregon 50iu ja sillä kehittyi 2 follia, jälkeenpäin olisin toivonut että en olisi clomeja käyttänytkään ja saanut suoraan pistokset niinkuin toisilla. Mutta tämä nyt on vain minun mielipiteeni.
 
Niian, mulla esimmäisen raskauden "tiesin" ennen plussaa siitä että tyypillisiä menkkaoireita ei tullut - ei tissiarkuutta, ei mitään, sellainen tunne vaan että menkat ei taida olla alkamassa pitkään aikaan - jospa sullakin se kertoisi raskaudesta ;)'

Esikko ovis testit ei kaikilla näytä, minä en ole clomikierroissa saanut ovisplussaa ikinä ilman pregnyliä. Ja jos totta puhutaan niin ennen clomeja ei ole ollut tarvetta ovista testaillakaan eli en tiedä saanko siihen ylipäätään edes luomukierrossa plussaa. Mulla on joka kerta pregnylillä irrottettu kun follit ovat olleet arviolta n. 20mm. Annos oli ensin 1tbl/pv kp 5-9, mutta se ei kai sopinut kun tuli ovis liian aikaisin (?) inssi oli jo kp 11. 2 seuraavaa kiertoa oon syöny kp 3-7 ja 1tbl, limikset ollu 13-16mm, mitä ihmettelen kyllä, kun clomit tunnetusti ohentaa limistä ja viime inssissä lääkäri ei ollut oikein tyytyväinen tohon 16mm, sanoi että seuraavaksi kokeillaan jotain muuta jonka vaikutus limikseen olisi erilainen. Mikäli se minusta riippuu niin tarvittaessa seuraavaksi kokeillaan luomukiertoon.

Tänään tuli sellainen tunne tuolla leikkipuistossa, että no niin nyt se täti tuli, piti kulkaa piiloutua puskan taakse tarkistamaan tilanne - mutta ehei, ei se ollut täti. Valkovuotoa vaan, toivotaan, että se on hyvä merkki. Ei paljon helpota tätä lujana pysymistä (en testaa vielä, en testaa vielä...) se, että mies kyselee, "joko sä voit testata?"
 
Viimeksi muokattu:
esikko83 Mulle kirjotti clomit 2tbl kp3-7.
Mä vielä harkitsen tuota clomien ottoa. Voishan sitä tietenki käydä ultrassa sillon ennen ovista varmistamassa ettei siel nyt ihan pilvin pimein oo niitä. Toki sekin maksaa aika mukavasti.
 
Esikko83 Mulla alko clomit kahella tabletilla (100mg) päivinä 3-7, mikä must oli outoo (iso määrä), koska mun kierto oli kuitenkin niin melkein kellontarkka ja ovuloinki normaalisti. Soitinki lääkärin toimistoon siitä, että olikohan tullut nyt kuitenki virhe ja ne sano siel, et sen voi alottaa myös suoraa 2 tabletilla. Varmasti riippuu lääkäristä. Tosin en tiä et olisko se lääkäri sittenki tehnyt virheen, ku meinaan menin noutaa tokan kuun reseptiä, niin se oliki vaa yhelle tabletille päivässä. Se nyt must ei tehny mitää järkee ja taas piti soittaa lääkärille. En oo vaa kuullut, et ne määräis yhtäkkiä sitä Clomia alaspäin, jos ei toimi, yleensä se must menee toisin päin. Mutta siis se määrä pysy samana 2 tablettina koko kolme kuukautta. Ja tosiaa mulla ei ollut mitää seurantaa, niin en tiä mitä tuli ja paljon tuli ja millai oli jutut. Mutta hmm. Ovulointi tapahtu musta samaan aikaan, ku normaalisti, mut aika päivän tarkkaan se oli aina suunnilleen kk-päivä 14.

Sivuoireet Ensimmäisenä kuukautena mulla ei ollut oikeestaa oireita yhtää, tokana kuuna aika pahat mielialanvaihtelut ja krampit kuukautisten aikana (tuntu et se pahens niit oireit) ja kolmantena kuuna mul ei ollu oikeestaa oireita ollenkaa, vähä mielialat vaihteli.
 
lääkärissä käyty: ensin oli painon kontrolli ja ihanat kehut sain kun paino oli pudonnut. He oli pyytänyt painon 77kg ja vaaka näytti 75,4kg. Vielä 2 kg ja olen 10kg tiputtanut maaliskuusta.

Sitten ultra: Oikealla puolella oli yksi 13mm folli ja pienempiä ja vasemmalla 2kpl 16mm follia ja pienempiä.. kolmehan on se raja et tulee yritys kielto mut saimme luvan jatkaa koska lääkäri meinasi ettei tuo oikea ehi mukaan enää.. ovis olis vissiin parin päivän sisää ja käskivät peittoi heilutella :D ja jollei parin viikon pääst raskaustestiin tuu plussaa niin soitto sinne niin saan terolutit käynnistämään kuukautiset ettei sit taas yli pitkää kiertoa tulisi. ja sit taas clomit samalla annoksella. Muutaman kerran tuota viel kokeillaan ja sit vaihdetaan johonkin limis ystävällisempään kun mulla limis nyt oli 4,4mm. Lääkäri meinasi et nuo vasemman puoleiset sit irtoaa joko toinen tai molemmat :)
 
Lääkärissä käyty täälläkin, hitto kun jännitti, hyvä kun pystyin syömään koko päivänä.
Itku tuli jo ulko-ovella, kun siellä oli uusia kylttejä missä oli nainen ison raskausmahan kanssa, kädet vatsalla ja teksti "Vihdoinkin" :'(

Mutta niin.. ens kierrosta aloitetaan samalla mikä toi maaliskuussa plussan, eli anazol+puregon. Lääkäri sanoi että pistosten kans yleensä aina suositellaan inssiä, koska kun kalliilla on saatu ovis niin halutaan ehkä ottaa kaikki muukin varman päälle, vaikka miehen sperma onkin priimaa. No kuitenkin päädyttiin siihen että ei vielä haluta inssejä, henkisistä syistä. Tuntuu etten heti jaksa siirtyä askelta eteenpäin, vaikka toisaalta se ehkä ois järkevää, ottaa heti tehokkaammat keinot käyttöön. Mutta jotenkin tuntuu nyt että ei vielä. Allekirjoitettiin kyllä jo suostumuslaput ja mies sai lähetteen tulehdustesteihin, jos siis muutettaskin mieltä.
Lisäks sain lähetteen AMH-testiin, lääkäri ihmetteli miksei oo pistänyt mua siihen jo aiemmin. Kysyin että voiko siinä paljastua jotain kamalaa (pelkään nykysin kaikkea, tuntuu että se mitä pelkään eniten niin toteutuu koska sitä pelkään ja se mitä toivon niin ei varmasti toteudu :/ ) niin lääkäri sanoi että ei, siinä vain katsotaan miten varoivaisia annostusten kanssa pitää olla.

Lääkäri meinasi ettei tee ultraa kun se on maanantaina tehty, mutta sanoin että toivoisin että tekee, koska maanantaista jäi niin epäselvä olo, kun jälkitarkastuksen lääkäri oli outo. Tää mun lääkäri (joka siis mun gyne jo monelta vuodelta, kuten täällä jotkut tietää:) ) naurahti että no itseasiassa hänkin haluaisi nähdä missä mennään:)
Limakalvo oli ihan ok lääkärin mielestä! Olin niin huojentunut. Jotain vanhaa verta/hyytymää siellä on mutta se ei ole yhtään huolestuttavaa. Huh!
Munasarjat oli pco-tyyppiset toki edelleen...mutta mutta..uskaltaako tätä kirjoittaa:)
Vasemmalla oli EHKÄ johtofolli. Lääkäri ei osannut sanoa oliko vai eikö. En itse uskalla sitä toivoa (mutta toivon tietenkin!) etten pety ensi viikolla, mutta siis johtofollin näköinen oli aivan munasarjan reunassa ja siitä ei saanut selvää oliko se sisällä vai ulkona. Jos sisällä->johtofolli, jos ulkona->kysta. Kokoa sillä oli 11,5mm.
Limakalvo oli maanantaina 5mm, nyt kai noin 7mm.
Sanoi että voin ensi viikolla tikutella ovista, vaikka ei kuulemma terolut-kuuri ovista estä. Mutta sitten jos ei ovista tule tai vaikka tulisinkin ja jos ei raskaustesti ole plussa niin terolut-kuuri ja ensimmäinen hoitokierto alkaa siitä. Olen niin huojentunut ettei tullut montaa taukokiertoa alkuun <3
Toivottavasti en kauhean korkealta tippuisi ensi viikolla jos ovisplussa ei tule, onneksi hoidot alkavat sitten pian kuitenkin. Vasemmalta ei koskaan ole vielä johtofollia bongattu, se vähän tukee kystaa enemmän:/
Hoidot jännittää, itkettää, pelottaa. Huojentunut olo kuitenkin. Tuntuu hyvältä että tulevaisuudessa on steppejä joita odottaa, tuntuu että tämä kantaa surussa.

Jospa liittyisin mukaan listalle

luna_82 13/?................ya 03/2012...........tk.... pco, 31v.


(En halua listalle tietoa että monettako lasta yritetään, koska en tiedä miten asian ilmaisisi. Meillä on jo pieni vauva enkelinä, mutta ei yhtään lasta joka olisi päässyt kotiin asti. Ajattelen että meillä kuitenkin on jo yksi lapsi mutta en kuitenkaan että kärsisimme sekundäärisestä lapsettomuudesta. Mutta ehkä tietoa listalle ei tarvita, te kuitenkin tiedätte miten asia on. Yrityksen aloituksen laitoin kuitenkin alkaen siitä kun e-pillerit lopetin 1,5 vuotta sitten, koska tuntuisi oudolta laittaa tämä elokuu)

Nyt tuli vain omaa napaa, pahoittelut :/
 
Viimeksi muokattu:
Esikko83 täällä kyseli Clomien vasteesta. En kuulu tähän teidän ryhmään, mutta ajattelin vastata tuohon. Meillä selittämätön lapsettomuus yk 16 ja ovulaatio tapahtuu luomusti joka kuukausi. Clomeja syön nyt kolmatta kiertoa, tämän jälkeen vielä yksi. Ekassa kierrossa oli seurantaultra ja kolmannessa kävin omakustantaisesti yksityisellä, koska halusin vain tietää.

1. Clomi-kierto, seurantaultra kp12, kaksi follia molemmat 20mm, limakalvo 6mm
2. Clomi-kierto, ei seurantaa
3. Clomi-kierto, seurantaultra kp13, kaksi follia 16mm ja 18mm, limakalvo 12mm

Annostus ollut koko ajan 1 tabletti kp 3-7.
 
Me ollaan myöskin selittämättömiä ja clomeja olen syönyt 3-7 päivillä yhden päivässä. Hyvä vaste ja folleja ollut aina 1-2 suurempaa ja vähän pieniäkin. Ovuloin toki ilman clomejakin joka kuukausi. Tänään kp 1 ja alkaa 5 clomikierto yhdistettynä inseminaatioon. Vähän jännittää, mutta en jaksa uskoa että meitä onnistaa inssilläkään... perus pessimisti...
 
Hei taas!

Mä palailin tänne ja oon aivan pihalla keskusteluista kun en ole viikkoon käynyt.

Olin vähän taikauskoinen ja ajattelin, että jos en kirjoittele niin sit tärppäis :D Vaan ei... :'(

KP1 tuli yhtä varmasti kuin aurinko nousee joka aamu.

Esikko83 Mulla meni kierto erilaiseksi clomeista. Mulla on yleensä ollut luteaalivaihe 11-12 päivää. Clomeissa se oli 15 päivää! Ja nyt tän kierron olin ilman clomeja, koska niillä ovis tuli viimeksi KP17 ja mies oli reissussa noihin aikoihin. Noh, ilman clomeja se ovis tulikin sit KP13!!! Vaikka syön clomeja siksi just että ovis tulee KP23 eteenpäin ja kierrot venyy ja paukkuu. Ei siis mitään järkeä...

Vaihteleeko teillä muilla tuo luteaalivaiheen pituus? Senhän pitäis olla vakio, vaan kun ei ole. Siis jos ovistesteihin on yhtään luottamista.

luna:hug: Mä aloitin tällä viikolla uudet työt. Arvaa onko multa kyselty siellä, että onkos teillä lapsia. Oon vastaillut tietenkin että ei. Mutta siis monettako me yritetään... Varmaan neljättä sitten. Kaksoset ja sit se yks keskenmeno. Ei yhtään sylissä.

Mulla on siipi aivan maassa.

Sori kun tuli vuodattaan.
 
Miten muuten töistä pääsee noihin lääkäreihin? Täällä, missä asutaan ei vissiin ole lapsettomuusklinikoita. Terveystalo kylläkin, että voiskohan sen kautta päästä? Eikös Fertinova ja Terveystalo ole yhtä? Ja ne lääkärit sitten varmaan työskentelee sekä että... Ainakin moni gyne on sekä Terveystalolla että muilla yksityisillä ja eri paikkakunnilla.

Joka tapauksessa meillä pitää aina tehdä selvitys kaikista poissaoloista työajanseurantaa varten niin mietin, että miten tällaista sitten selittää kun on koeaika menossa...
 
Niinhän se oli hailurainen plussa sen susip***kan RFSUn oma viivanpaikka. Apteekin oma aamulla täysin vitivalkoinen nega- eiköhän tämä ollut tässä. hiulu osasi jo varoitella. On kyllä surkea testi!!

Tie vie siis sinne IVF jonoon, joka täällä on pitkä, eli ensi vuodelle menee. Onnea kaikille clomien ja muiden kanssa painiessa. Toivottavasti saisitte onnen mahdollisimman pian. Kiitos vertaistuesta :heart:
 
apsu, jollei täti ole vielä kylässä niin vielä on toivoa <3

Täällä tänään huomattu loppukierrolle ominaista tissiturvotusta, yleensä se on kertonut siitä, että parin päivän päästä tulee täti - ja no niinhän minä parin päivän päästä ajattelin tädin tuloon varautuakin :/ Lämpö on kuitenkin mulle epätavallisen korkea 36,7 , normaalilämpöni on 36,2 . Koville ottaa nämä viimeiset päivät.

Dpo 11
 
Viimeksi muokattu:
Kyl mä luulen silti et nekin kohta alkaa kipuja on jo. Kiitos tsempeistä :heart:

Ajattelin RFSUlle laittaa palautetta testistä. Eihän se itseä auta, mutta josko tekisivät surkealle tuotteelleen jotain!

Mikäköhän kropassa on näin killissä taas, ettei millään tärppää. Todistetusti on yksi lapsi jo saatu aikaan. Kaksi alkanutta raskautta joista toinen meni heti kesken ja nyt ei mitään!! Paino on normaali, ainoastaan hiilihydraattejen syömisessä vois olla tosipaljon tarkempi. Ovulaatioita on nyt ollut hoidoissa 1,5v aikana 5 ja silti ei tärppiä. PLAAH sanon minä. IVF jännittää ja pitkä odotus ottaa päähän. Pitää kuitenkin vielä vuotokin odotella ennen soittoa klinikalle. Voikun saisi ruinattua suunnittelukäynnin tän vuoden puolelle niin saisi lääkkeet jo tähän täyteen maksukattoon!
 
Neljäs clomipäivä. Yöunet niin huonot, että silmäpussit polviin saakka...

Hyvä tietää, että nuo RFSU:n testit on huonoja. Just niitä vaihteeksi ostin. PC ollut hyvä.

Tänään olisi sitten käynti ravitsemusasiantuntijalla... Saanen vinkkejä sekä laihtumiseen että hedelmällisyyden parantamiseen. Mielenkiinnolla odotan. Jos kiinnostaa, mitä kertoi, niin voin tuoda tiedot tänne illalla.

Mistä kannattaisi opiskella näitä täällä viliseviä termejä? Suurin osa on kyllä jo tuttuja, mutta osa kaipaisi lisävalaistusta...
 
Ärsyttää,ärsyttä ja ärsyttää! Mä olin jotenkin niin siinä uskossa että tästä kierrosta ois tärpännyt ,mutta negaa näyttää kaikki digitestit sun muut joten kai se on vaan uskottava. Miten voikin veetuttaa niin paljon että oma kroppa temppuilee näin ja jotkut saavat oman pienokaisen heti kun mies ees kattoo päinkään. No ei menkat oo vielä alkanut mutta kyllä mahollinen raskaus olisi jo näkynyt. No joo olipas nyt avautuminen ja pahoittelen näppäilyvirheitä kun kännykällä tänne kirjoittelen. :)
 
Näyttää olevan samat fiilikset muillakin kuin täällä! :( Eilen alkoi tuhrut ja menkkaolot, viimeisenä tero-päivänä. En vielä laske alkaneeksi, mutta eiköhän ne hanat pian aukene, taas. :attn:

Tässä pohdin, että pidänkö ominpäin tauon vai en. Mulle määrättiin heti alkuun 2 tabl. päivässä ja ekassa ultrassa oli 1 folli, muistaakseni jotain 18mm. Lääkäri sanoi, ettei seurantoja sen enempää tarvita, vaan saan popsia yhteensä neljä kuuria. Tai jos aloitan kolmanne clomikuurin, varaanko ultran ja alanko tikuttamaan ovista... Vauvauutisia tulee koko ajan, että oikein pelottaa olla yhteyksissä kavereiden ja tuttujen kanssa... :(
 
Voi kökkö apsu... :(

Siiri: Ok, aika outoa sitten etteivät määränneet seurantaa... :confused: Ykstyisellä kun yleensä ovat huolellisempia ja tietty rahastavat kun vaan voivat. ;)

SookyS: Noh mulla on töiden kannalta siinä mielessä hyvä tilanne, että mulla on liukuvatyöaika ja nyt kun aloitin koulun, niin pääsen sen "varjolla" käymään lääkärissä ilman kyselyjä. Mulla kun on koulua korkeintaan vaan tiistaisin, mutta sanoin esimiehelle, että sitä on pääasiassa tiistaisin. :saint: Niin ja jaksuja sulle! :hug:

vauvatoiveinen: Termien kanssa varmaan helpoimmalla pääset kun kysäiset ihan täällä, kyllä me kerrottaan! :) Tai tarvittaessa vinkataan johonkin nettisivulle.

lotta: Negapahoittelut! :hug:
 
Kiitos Grill :)

Olen hiukan ulalla näistä kaikista vaiheista tai oikeastaan siitä miten niitä nyt merkitään... Mitä siis tarkoittaa täällä tuo dpo? Oviksesta laskettavia päiviä? Tikutuspäivä on dpo0? Kuinka monena päivänä tikutatte, jos tiedätte suunnilleen oviksen paikan? PCOS vaikuttaa LH:n määrään ja mulla voi tulla noita virheplussia ovistestissä. Tosin en tiedä miten kaikki nämä lääkkeet nyt vaikuttavat...

Seuraavista lapsettomuushoitojen vaiheista en tiedä mitään. En ole vielä alkanut lukea, kun toivon niin kovasti plussaa näillä peruslääkkeillä... eli käsitteet aika hämärällä pohjalla...

Sorry... tuntuu tyhmältä kysellä.
 
SookyS: Mulla menee töissä niin, että pyydän luvan oman asian hoitoon ja teen tunnit sitten takaisin. Ei tarvitse kertoa tarkemmin mihin on menossa. Nämä ei siis kuulu työaikaan meillä, kun ei ole työterveyshuoltoon kuuluvia nämä asiat. Saas nähdä kuinka paljon saa istua täällä iltoja, jos hoidot pitää ihan kunnolla käynnistää...
 
Summa summarum: vaikuttaisi siltä että on ihan tavanomaista että meille luomustikin ovuloiville määrätään clomeja 50-100 mg ja nuo annokset eivät meilläkään yleensä kasvata yli kahta johtofollia. Ehkäpä minulla on siis epätavanomaisen voimakas vaste clomeille. Kuvittelin että olisi ollut tavanomaisempaa lähteä tällaisissa tapauksissa liikkeelle puolikkaalla tabletilla (25 mg), mutta sellaisia tapauksia ei täältä ole löytynyt laisinkaan.

Täällä on noussut esiin tuo lääkkeiden maksukatto ja minulle on hiukan epäselvää että mistä lapsettomuuslääkkeistä tuota KELA-korvausta saa ja ne siten kerryttävät maksukattoa. Clomeista en ainakaan saanut KELA-korvausta. Täytyy laittaa jatkossa kuitit talteen, sillä eikös kuitit toimiteta KELA:lle vasta sitten kun maksukatto on tullut täyteen?

Grill: Millä oireilla/löydöksillä sinulla on epäilty endoa? Olen epäillyt itsellänikin. Pikkusiskolta on leikattu endoa ja kävin viime keväänä endoon erikoistuneella gynellä, joka sanoi että saattaa olla lievää endoa ja pyysi tulemaan käymään uudetsaan nyt syksyllä niin laitetaan lähete laparoskopiaan. Nyt ei vaan ole ollut laittaa rahaa tuohon yksityiseen gyneen ja asia on jäänyt. Minulla alavatsa-/kylki-/hartiakipuja, ruskeaa tiputteluvuotoa n. 4 päivää ennen kuukautisia ja kuukautisvuoto muutoinkin pääsääntöisesti niukkaa,ruskeaa ja limaista - harvoin kirkasta verta.

Nilan:Sinä oletkin jo ivf-vaiheessa. Millä hoitoaikataululla olette sinne edenneet (kuinka monta clomi-/pistos-/inseminaatiokiertoa jonoon pääsy teillä vaati?). Täytynee tiedustella noista pistoshoidoista.

SookyS: Toivon että minulakin tuo luteaalivaihe pitenisi clomien myötä - tai siis että tuo ainainen menkkojaedeltävä tiputteluvuoto loppuisi. Minulla luteaalivaihe norm. 11-15 päivää (varsinaiseen vuotoon laskettuna - ei tuhrutteluun). Eikö riitä että raportoit nuo lääkärikäynnit lääkärikäynteinä - luulisi ettei työnantajaa kiinnosta asia sen tarkemmin (välillä voi olla hammaslääkäri ;). Minulla tämä tieto on riittänyt.

Lotta1: Jäi naurattamaan, kun olit kirjoittanut mahollinen raskaus :LOL:. Tarkoitit tietysti mahdollinen, mutta termi on kuitenkin melko osuva. Omalla kohdallani raskaus tämän parin vuoden jälkeen todella tuntuisi maholliselta raskaudelta :LOL::LOL::LOL:. Teillä clomit onkin määrätty melko pian, jos yritystäkin on ollut vasta huhtikuusta.
 

Yhteistyössä