Clomittaret 2013

En ole kerennyt vähään aikaan täällä käydä ja täällähän on tapahtunut vaikka mitä ensiksi onnittelut plussanneille, tässä kuussa onkin jo monta ja halit kaikille, jotka jaksavat pettymysten jälkeen yrittää, kyllä mekin viellä tuolla plussalistoilla ollaan :hug:

Omaa napaa: Tänään tuli ovisplussa digotestiin. Luulin jo, että se aika meni yllättäen ohi tai sitten, että tässä kierrrossa ei tule ollenkaan. Mutta päätin vielä testata ja hymynaamahan sieltä tuli. Nyt vaan tositoimiin ;)

Kaveri on viimesillään raskaana ja sillä on vauvakutsut. Ajattelin, että säästän itseäni, enkä mene. Siellä kuitenkin puhutaan raskaana olemisesta ja omista lapsista. Tällä hetkellä raskaana olevat isoine mahoineen ja äidit lapsineen ovat arka asia. Tulee pahamieli, kun ajattelee, että voi olla ettei minulla koskaan ole omaa kääröä. Koitan kuitenkin itseäni tsempata positiivisilla ajatuksilla ja mies kyllä tukee minua.

Sitten kysymys clomeita: Onko teillä tullut iho-oireita clomeista? Mulla on välillä laikukas, punainen ja kutiseva iho kasvojen ja kaulan alueella. Mietin, että voisiko johtua clomeista? Toki talvella muutenkin kuiva iho...


Minut voi siis taas lisätä piinailemaan eli maanantaille DPO 0
 




Tiistai 26.2.

Nimi__________kp_______YA/YK/YV__hoitokerta_____muuta

Sarppa-71.......59/28-30.....ya4/11..........2.c
Nyysy............43/28-29.......yk5......4.c+3 ins->IVF~2/03....selitm,2.lapsi
Meri__............41/28............yk3..............1.c....................pco,1.lapsi
Angela............39/28-32.......yv8..............3.cx2......................2.lapsi
annalii............39/27-28.........................1.c+ins...............1.lapsi
Heipa…...........37/18-41……...ya11/11......3.c.....................2.lapsi,31v
Slartibart........37/28...........yk4/ya3/12...5.c..................pco,1.lapsi,25v
skorppari82...35/??..............yv2.............5.f+ins................pco,1.lapsi
Hydrangea......34/31-44......yk12/ya1/12...3.ax2+l...........pco,1.lapsi,26v
Mimmuskainen_..27/28-39...ya2/09.........1...............selitm,1.lapsi,24v
Hyy2..............25/28-34.......ya9/11..........1.c+pr........pco(1/2),2.lapsi,26v
Seemi............23/28-41.......ya11/09.......4.c.........pco(1/2),1.lapsi,31v
Syystuuli74.....23/28-30.......ya7/2011......1.c............2.lapsi,38
dots...............22/26-32.......ya6/12...........2c........pco, endo, 1.lapsi, 29v
Matti Katikainen..21/24-30...yk8.............2.c+t...................pco,2.lapsi
miimuli87........19/28..............ya2008........3.c+m...........pco,1.lapsi,26v
luna_82.........17/~34..........ya3/12..........1.a+pu (4.c+l).......pco,1.lapsi,31v
Neppu_..........15/28(34-59)..ya2010........mp.c.de.pr...........pco,1.lapsi,26v
hanzku_91......15/29-30......ya1/2011.........5.c.ins.pr...........selitm,1.lapsi
apsu...............12/30+.........ya 01/12......1.m+g+irr........2.lapsi,pco,30v
Poca..............11/34......................c......................pco
Hempukkainen..10/28-32....ya10/10.......tk (4.c+l).............27v
Anne Elliot......9/26-32........yk13..................................1.lapsi
NiQ.............7/33............yk11...........3.c+m+t..tauko....pco(1/2),2.lapsi
Enna_.............5/35-36........yk7............2.c..........................pk,ovl
TTT...............5/28.............ya4/2012......3.c......................1.lapsi,29v
jenni_noora....3/27............ya10/11........tk(11.t).................1.lapsi
Kazu87....3/?............ya6/10........3.c..............selitm,1.lapsi

lyhenteet: c=clomit, a=anazol, f=femar, g=glonal-F, m=metut, pr=pregnyl, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko

Tauolla/taustalla


Piinailijat
Meri_ dpo 26
annalii dpo 26
skorppari82 dpo 16
Hyy2 dpo 12
Matti Katikainen dpo 10
hanzku_91 dpo 4
Neppu_ dpo 3
miimuli87 dpo 1
dots dpo 0
---------------------------------------------------------

:heart: PLUSSANNEET :heart:

tammikuu:
titiuu85.... 31.1.2013..30/30-32...ya6/12....3.c.........pco,1.lapsi,27v

helmikuu:
Laala.........2.2.2013..28/32-40....yk9.........3.f................pco,2.lapsi,28v
Marjaana84..6.2.2013...27/28.....yv1.5........1.c+ins..............1.lapsi
fenixlintu....10.2....27/29-34.......ya1/2012.....2.c..................2.lapsi,36v
mirjami_73..10.2....26/24-25.......yv1.5........c+l...............2.lapsi,36v
Miramei.....19.2.......29/?.............ya6/11.........2.c...............1.lapsi
Karamelli81...23.2....32/28.............ya4/12........3.c........................2.lapsi


Clomittaret 2012 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/

Päivittäjät:luna_82 ja hanzku_91
 
Viimeksi muokattu:
miimuli87 onnea ovisplussasta :)

Tänään soitti naistenpuolelta, ens kierrossa otetaan kans verikoe, josta katsotaan tapahtuuko ovulaatio, koska en noihin testeihin plussaa saa. Sanoi ettei välttämättä joka kierto tapahdu ovulaatiota ja jos nyt ei tässä seuraavassa kierrossakaan tapahdu niin sitten mietitään mitä tehdään, mutta jos tapahtuu niin sitten vaan yritetään kevät ja kesällä mietitään jatkoja :)

Ainut hankala asia tässä on se, että kun kierto hieman heittelee, niin ei voi tietää tarkkaa kierron pituutta niin ei voi tietää koska sinne verikokeeseen menee, mutta sanoi, että kp21,22 tai 23 olis hyvä käydä verikokeessa jos tämä tän hetkinen kierto on tuon 28 päivää ja jos on pidempi niin sitten käydä muutama päivä myöhemmin. No kyllä tämä tästä, ehkä.
 
miimuli onnea ovisplussasta ja onnea myös piinailuun ja siihen että tärppäis:)

mimmuskainen toi epävarmuus on tosi tuskasta, toivottavasti sulla alkas ovikset jotenkin ilmottaa itestään joko oireina tai tikulla tai edes verikokeella. Mutta ohan toi joo semmosta tuuripeliä, niinku tää kaikki:/ En kyllä kans tajua miks joillain ne ovistestit toimii ja joillain ei. Ite on niillä saanu oviksen bongattua, mutta nyt taas outoa se että yleensä aina tullu se testiviivakin ees vähän näkyviin ja sit ovista ennen se on tummentunu kerralla selvästi, mutta nyt taas tullu aivan puhtaita negoja, ilman testiviivaa. Ei varmaan merkitystä, mutta ihmetyttää silti.
Ja pettymyksen jaksamisesta, se vaihtelee, on niitä parempia ja paskempia päiviä. Jotenkin aina kun uus mahdollisuus tulee (uus kierto) niin sitä pikkuhiljaa taas toivo nousee ja tulee parempi mieli. Ja sit sitä taas tipahtaa ja surkee olo kunnes taas toivo nousee..jne. Toki joka kierto kasvaa pelko tulevasta mutta toisaalta, ihan joka kierrossa on alussa mahollisuus (ennenku tietää ovuloiko jne) että vihdoin onnistuu. Voimia kovasti huonoihin päiviin :hug:
Tosta listalta on varmaan kadonnu sulta jotain kun siinä on vain "1" siinä missä on yleensä hoitomuoto?

Tänään pistetty viimenen puregon annos ja huomenna totuuden hetki. Mä en yhtään tahtos mennä sinne ultraan:( Ennen oon oottanu niitä ja jännittäny, mutta nyt en vaan yhtään tahtos mennä:(
Tein ovistestin äsken että jos saisin siitä toivoo jos siä ois joku tummempi testiviiva mutta testiviivasta ei näkyny vilahdustakaan.
 
NiQ
Auttakaan kanssasisaret! Mulla on huomenna aamulla se aukkari ja sieltä päin pitäis mennä töihin.. Onko se jälkeen päin kovin kivuliasta vielä vai helpottaako se heti toimenpiteen jälkeen? Tarviikohan siihen saikkua? :eek:
 
NiQ mulla ei ollut mitään kipuja aukkarin jälkeen mutta hoitaja sano että jälkikäteen voi tulla kipuja esim hartioihin (jotenkin säteilee). Ite otin särkylääkettä puol tuntia ennen aukkaria, en tiiä auttoko se. Tsemppiä kovasti huomiseen!

Miramei Ihanaa:)
 
luna_82 se oli 1 clomi, mutta nyt ei oo käytössä mitään =/ Mullakin on tullut kyllä testiviiva näkyviin, mutta se ei oo IKINÄ ollut edes lähelle saman värinen sen kontrolliviivan kanssa, nyt viime kierrossa ihan haalee viiva tuli ja sen jälkeen pelkkää tyhjää.

NiQ Mullakaan ei ollut mitään kipuja aukkarin jälkeen, tsemppiä! :)

Miramei Ihanaa, onnea kovasti ja paljon tarrasukkia :)
 
Mäkin otin ennen aukkaria särkylääkettä. Eikä sen jäkeen ollut mitään tuntemuksia.
Onko kellään kokemuksia että clomikierrossa menkat alkavat monen päivän ruskealla
tuhrulla? Mulla jo 3 päivä menossa enkä oikein tiedä että mikä päivä aloittaisin clomit?
Voisin kyllä pitää välikierron ja lepuuttaa vähän "hermoja" ;)
 
miimulille onnea ovisplussasta :)

mimmuskainen tympee tilanne :( josko ne kierrot siitä tasavus :) mitä o-testejä käytät?

luna tsemppiä huomiseen ultraa, kyllä sieltä nyt löytyy johto folli :)

NiQ mullakaan ei ollut mitään kipuja aukkarin jälkeen. otin joskus tuntia ennen 500mg panadolin. Tsemppiä myös sulle, toivotaan et piuhat on auki :)

miramei sun ultrakuvia odotellessa :popcorn: :)

kazu mulla ei oo kokemusta tosta tuhruttelusta, aina alkanu kunnolla menkat. eikös se lasketa vasta kunnon vuoto kp ykköseks joten ei välttämättä kannata vielä alottaa. Jospa ne sieltä alkas kunnolla :)

muoks. mites piinailijat, ootteko testannu? :)
 
Viimeksi muokattu:
NiQ
Mirameilel paljon onnea plussasta! Nyt toivotaan oikein kovasti että 9kk päästä teillä on pieni vauva :heart:

Onnea muillekin plussanneille, pino on kyllä alkuvuoden osalta komea!

Kiitos kaikille aukkarikokemuksista! Onhan niitä täällä käsiteltykin, mutten jaksanut laiskana selailla taaksepäin. Mulle sanottiin polilta, että tunti ennen aukkaria 1g panadolia ja 600mg buranaa. Joten kai mä sellaset cocktailit sitten vedän aamusta. Harkitsin vielä hyväksi havaittua rauhoittavaa pilleriäkin (sain silloin äidin hautajaisiin, ja pienin mahdoillinen paketti oli 30kpl joten niitä jäi 28kpl ylimääräiseksi. Ainakin viisaudenhampaan leikkaus meni kivasti rauhoittavissa kun yhden otin :D )
 
TTT
Oikein isot onnittelut kaikille plussanneille!! Teitä on tullut monta tässä lyhyessä ajassa, antaa toivoa meille muillekin.

Pikaisena päivityksenä vain, että mulle voi päivittää keskiviikolla kp 6 ja 3. clomikierto. Viime kierrossa kaikki näytti niin hyvältä: komea johtofolli, hyvä limis ja ovulaatiokin tapahtui (testin ja verikokeen perusteella), mutta lopputuloksena oli taas täti kylään. Noh tästä on suunta taas ylöspäin...
 
Kazu, tervetuloa. :)

luna, isosti tsemppiä huomiselle! Pidän peukut pystyssä. :)

).( Lääkäri antoi luvan aloittaa terot kp 35, ite aiemmin mietin aloitusta kp 40. Kp 11 folliultra ja sitä seuraavat uusintaultrat osuisi pääsiäisen kanssa varmaan paremmin, jos aloitan terot jo kp 35. Se olis muuten ylihuomenna! :) Äkkiä tämä tauko onkin mennyt. Täytyy myös tunnustaa, että ehkä hieman haikein mielin ne terot aloitan, kun tauko on tehnyt niin hyvää mielelle. :) Vihdoin on saanut edes pienen hetken elää normaalia elämää, miettimättä lääkkeittä, ultria ja piinailuita. Nyt kun oon saanut kerättyä hieman uutta taistelutahtoa, niin tästä on loistava jatkaa. :)
 
Hydrangea mä mietin ihan samaa taukokierroilla että ihmeen nopeesti ne menee! Toki ne ekat päivät on sikahitaita mut sit loppua kohden aika menee nopsaan. Ja vaikka osin vihasinkin tauolla olemista niin huomasin kans että se oli myös positiivista taukoa. Tuntu jotenkin helpottavalta olla välillä jännittämättä. Tosi kiva kuulla että uutta taistelutahtoa oot saanu ladattua:)

hanzku toivon että oot oikeessa:)

TTT voimia uuteen kiertoon:/
 
Onnea Miramei!

(.) Täällä hyvä päivä. Aamulla ovistestiin hymynaama, eilen kyllä jo illalla sellaisia tuntemuksia että aavistelin. Tänään sitten kävin työpäivän jälkeen ultrassa ja hyvältähän siellä näytti. Gyne kehui limistä upeaksi, sanoi että ihan eri luokkaa kuin ennen. Lisäksi molemmilla (!) puolilla iso kauniin pyöreä folli, kuulemma irtoamassa minä hetkenä hyvänsä jollei jo irronnut. Kuulemma vaikea sanoa, sillä folli täyttyy nesteellä munasolun irtoamisen jälkeen. Tasapyöreä rakkula kuitenkin viittaa siihen että olis vasta irtoamassa. Molemmat aika valtavan näköisiä, en siinä innostuksissani tajunnut edes kysyä tarkkaa kokoa. Sen verran saman kokoiset kuitenkin olivat että lääkärin mukaan kaksoisriski suuri. Itse ajatelen sen niin että tuplamahdollisuus! Ja hyvä ettei kolmea niin kuin viimeksi.

[HR]Minut voisi siis lisätä piinailijoihin, keskiviikkona taitaa siis olla dpo1 vai miten se menikään?[/HR]

luna - hirmu paljon tsemppiä huomiseen!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: luna_82
Hei kaikille,

Lupasin tulla kertomaan ultra kuulumisia kun niitä saadaan.
Viime viikolla tuli vuotoa ja digitesti näytti +3 jälkeen 2-3:a eli aika huolestuttavat merkit oli ilmassa.. Tänään käytiin ultrassa ja lääkäri totesi, että nyt viikkoja 7+1, alkio noin sentin ja syke näkyi. Ihan uskomatonta. Kaikkein ihaninta oli kun mies hymyili vielä vartinkin päästä lääkäristä.. Eli sittenkin ollaan raskaana (olen nyt ehkä yllättyneempi kuin tehdessä ekaa testiä..)!

Olen siitäkin ihmeissäissäni kun mut ultrattiin tärppikierrossa ma ja oli 16mm folli, lääkäri sanoi, että se hymynaama on pakko tulla alle viiden pvän sisällä.. ja se tulikin to. Hedelmöitys on kuitenkin tapahtunut vasta seuraavan viikon maanantaina (ei ollu yhtään pienempää follia kasvamassa..) Eli kannattaa pupuilla myös hymynaaman jälkeen ;)

Iso kiitos kaikille tsemppitoivotuksista, ne piristi ja antoi voimaa tän epätietoisuuden kanssa elämiseen. En haluais päästää teistä irti, kun tästä on ollut niin iso apu ja henkinen tuki projektin aikana, mutta kai mun on nyt pakko :(

Paljon voimia teille kaikille ja paljon plussatuulia! Toivon sydämeni pohjasta, että voin pian lukea täältä lisää hyviä uutisia.

Ja luna: Toivon tosi paljon, että saat hyviä ultrauutisia!
 
Titiuu: Ompa ihana kuulla. <3
Luna: Nyt pidetään peukkuja, että tässä ultrassa kaikki olis hyvin. (Vai joko kerkes olla?) Meillä ei oo mies koskaan ollut mukana ultrissa. Vain kun joutui opettelemaan pistämisen ja ekalla käynnillä. Joskun oon toivonutkin, että ulis mukaan. Mutta hankalaahan arkena työihmisen on päästä..
Dots: Ihanaa, että on hyviä uutisia!!
Niin, ja Kazu tervetuloa mukaan!
Miramei: Onnea ja paljon tarrasukkia mukaan! <3
TTT: :hug: Pahoitteluni.
Niq: Miten mennyt aukkari? Mulla ei ollu ku hartioissa jännää säteilyä sen jälkeen ja vähän ällö olo.

Oliskohan tuossa suunnilleen kaikille vastauksia. :)

(.) Mitenhän ne dpo:t nyt menikään, kun perjantaina 22. päivä pistin pregnylin?! Ovishan on ollu varmaan joskus sunnuntaina. Ehkä. (Vähän muuten ihanaa, ku pääsee piinailijoihin pitkästä aikaa <3)
 
Hyviä uutisia!!! Folleja tasan yks, oikeella puolella, folli 14.5mm ja limis 7.5mm! Folli just sen kokonen että alkanut kasvaan sillon perjantaina kun aloitin puregonin pistelyn. Oon niin iloinen, vaikka alkuahan tää vaan on mutta edes sitä:)
Nyt sitten puregonin pistely jatkuu siihen asti että ovisplussa, ovisplussapäivänä pregnyl. Ovis todnäk la-ma, mutta testaan pitää alkaa jo huomisesta alkaen. Yhdynnät pe,la,su jokatapauksessa, eli vaikka ei ovistestiin tulis plussaa, varmuuden vuoks. Jos maanantaina ei viäkään oo tullu ovistestiin plussaa, ultraan ja sit katotaan follin koko ja päätetään pregnylin pistopäivä.

titiuu herkistelin jo ennen seurantaultraa kun tuli niin hyvä mieli viestistäs! :heart: Onneks mun ei tarvinnu sit seurantaultrassa enää tihrustaa:) Ihana kuulla kuulumisias, tuu ihmeessä kertoileen niitä jatkossakin! Onnea vielä!

Ja kiitos kaikille kun tsemppasitte:kiss:

Ohan tää aikamoinen prosessi, pistoksia että folli kasvaa, eri pistos että se irtoo ja sit viä luget pitään limakalvon hyvässä kunnossa. Suuri osahan noista vaan varmuuden vuoks mutta silti. Sit sen opin tänään että pistoksia pitää tosiaan jatkaa tai folli todnäk lopettaa kasvamisen. Olin jotenkin kuvitellu että menis samoin kuin clomeissa jne, eli että kun lähtee kasvaan niin sit kroppa pitää huolen lopusta.
Mies oli mukana, mutta ei sen sit oiskaan tarvinnu olla, kun lääkäri ei ollu vaan muistanu että mun mies on jo kerran mun mukana ollu ja siks oli tarkottanu että sen ois hyvä tulla mukaan:) Muisti kyllä sit heti mun miehen kun sen näki:) Mutta ihan kiva kun se oli mukana, sai kuulla pregnylin pisto-ohjeet, koska siitä en tiedä uskallanko ite pistää.

Neppu muistaakseni pregnylin pistopäivä on dpo -1, kun ovis tapahtuu todnäk pregnylistä seuraavanapäivänä ja ovispäivä on dpo 0. Korjatkaa joku jos puhun höpöjä, ihan mahollista kun oon niin sumussa:)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: NiQ
Täällähän on mukavia uutisia! Onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille! :)

Täällä on nyt syöty kolme clomia ja kaks on vielä jäljellä. Vähän on jo valmiiks sellanen luovuttajafiilis, kun viime kierrossa oli hyvä folli, limis ok ja progtulos hyvä, mutta silti menkat alkoi... Menkat on kyllä ollu paljon runsaammat nyt kuin ennen. Pillereiden lopetuksen jälkeen ei näin runsaita oo ollu. Johtuisko siitä, että se limis oli hyvä ja muniksen kasvu ja irtoaminen sai sen kasvamaan kunnolla...?
 
Ihania kuulumisia kaikilla! Onnea vielä Titiuu ja nyt vaan peukkuja kaikille piinailun aloittajille!

).( ite testasin sekä eilen että tänään negan. Nyt on koko päivän ollu olo et menkat ne alkaa. En uskalla mennä vessaan kun pelkään että vuoto on alkanut........ Meinasin kuolla töissä kun se Arttu Wiskarin karsea biisi soi.. Vaikka me ei ikuisesti olla kaksin niin kyllä ne tunteet on vaan kamalia mitä se sanoma saa aikaan.

Oon miettinyt myös tosi paljon sitä miehen spermanäytteen tulosta. Vasta-aineet oli siis viitearvon yläpuolella. Ovumian lääkäri ei silloin ollut ehtinyt kommentoida tulosta mutta taysin lääkäri oli sitä mieltä et pitäis olla ok.
Täytyy kyllä puristella se Ovumian lääkärin arvio ens käynnillä, jos se arvo kerta on korkea niin en halusi kyllä "ikuisuutta" mahdollisesti turhaan yritellä. Että mentäisiin sit inssiin kohtuullisen nopeasti. Siinä kun ilmeisesti pestään se tavara niin noi vasta-aineet saadaan pois.

Siksikin mietin tota kun pregnyl kyllä aiheutti mulle viikon karmean turvotuksen ja jomotuksen. Ei kyllä tekis mieli turhaan kitua kuukausikaupalla...

Tämmöistä pohdintaa. Parempaa päivää teille!
 
luna_82 :) Ihanaa kun sait hyviä uutisia.

titiuu Ihanaa <3 Oon onnellinen sun puolesta ja onneks kaikki oli hyvin :)

Tuo Arttu Wiskarin laulu, oon kuunnellu sen nyt varmaan neljä kertaan putkeen ja itken vaan. Tänään on muutenkin ollut kamala päivä, tekis mieli vaan itkeä. Minä en jaksa enää pettyä, väkisinkin miettii mitä pahaa on muka tehnyt, että ansaitsee tän. Ja tämä lapsettomuus ei nyt muutenkaan ole ainut asia joka ei mene niin kuin haluais. Aina kun hetken saa toivoa, että onnistuu niin matto vedetään aina jalkojen alta. Pettymyksiä pettymysten perään. En ees tiiä miksi tämä lapsettomuus taas ahistaa näin paljon.
 

Yhteistyössä