Clomittaret 2013

Niin, siis mä ymmärsin lekurilta, että nyt kun ollaan jo julkisella asiakkaana ni ivf-jonoihin me ei enää jouduta.

Voisko Hyd teillä olla näin? Jos se ivf- jonotus aika on vaan niille, jotka on ollu yksityisel? En asu siellä päin, mutta käyn HML:ssä ja hoitoon pääsyyn oli jonoa puoli vuotta. (Tosin meillä meni 1,5vuotta koska mies ei suostunu simppatesteihin aiemmin. Kun jos et käytä aikaan, niin se menee taas 6kk eteenpäin) Mutta tosiaan nyt ei pitäisi joutua enää jonottelemaan mihinkään.

Halvempaahan tää näin on. n. 27 € kerta. Eli suurin kustannuserä on lääkkeet. Onneks Kelal on korkokatto. Inssin hinnasta en osaa sanoa. Yritin ettiä lappuja, jossa ne oli.. Luulisin nimittäin, että kaikkialla oli suht. samat hinnat, siis julkisil.

Niin, ja vielä limiksestä, ei mulla se oo aina kasvanu vaikka folli/follit oliski kasvanu. :/ Mut toivotaan, että sun limis pysyy hyvänä ja kasvaa follien myötä!
 
Hempukkainen pahoittelut negasta :hug:

hanzku ja Neppu pahoittelut uuden kierron alkamisesta :hug:

Hydrangea kannattahan se lähete pyytää. Saa asiaa jo vireille ja voihan sen sit peruutaa, jos ei tartte :)

Neppu julkisella puolella olen. Kerran tavannut lääkärin, muuten asioinut puhelimessa hoitajien kanssa. Lääkityksestä kyselin viimeksi, hoitaja lupasi laittaa lääkärille viestiä mitä tehdään. Itseasiassa pitäisikin soitella miten jatketaan jos ei tämä 4. clomikierto onnista.

Ja sit limaällöjuttua, joku kyseli lisääntyvästä valkovuodosta clomien myötä. Joo ja kyllä tulee ja lorahtelee jo tässä vaiheessa ja tullut jo pari päivää. Alkkarit saa vaihtaa väh. kaksi kertaa päivässä : /
 
Neppu, me siis ollaan nyt yksityisellä. Meidän lääkäri epäili, että jos siirrytään julkiselle, niin joudutaan odottaan IVF:ää 6 kk.

Miramei, kiitos vastauksesta. Täytyypä tosissaan harkita vaihtoa. Se kyllä varmaan tietäisi odottelua...
 
Viimeksi muokattu:
Hyd: Niin joo...
Seemi: Samoin kävi täällä ton Wiskarin kanssa. Vielä kiusasin itteäni äsken kuuntelemalla uudestaan. Toivottavast oikeesti ei ala soimaan radiossa. Kiva joskus jonkun ikävän ultrakerran jälkeen töissä kuunnella tota. Hui. Siis ultraako siellä hoitaja? Mä oon tavannu lääkärin joka kerta kun ollaan tavattu, tosin mullahan on joka kerta (ja monesti kierron aikanakin) vaihdettu lääkitystä.
 
Hyd me jonotettiin 1,5 kk ekaa aikaa trella julkiselle ja hoidot alko heti kun oma kierto salli. En usko et inssiä kauheasti joutuu jonottaan. Näin ymmärsin kun lääkärin kanssa juttelin meidän vaihtoehdoista. Ovumiasta ne laittaa suoraan kaikki sun tiedot vaan pari kerrosta ylöspäin, kerta taysin hormoni- ja lapsettomuuspoli tekee yhteistyötä Ovumian kans.
 
Neppu, me lähdettiin yksityiselle hoitoon, koska ajateltiin että vältytään jonottamiselta. Nyt kun rahat eivät riitäkään jatkohoitoihin ja on siirtymä julkiselle, niin nyt se homma sitten kostautuukin jonottamisen kera. Joten se siitä "loistavasta" ideasta... Tosiaan paljon halvempaahan tuo on julkisella. Mulla kun tää on ollut vielä hakemista lääkkeiden kanssa, niin lähes joka kierto on jouduttu ultraan kaksi kertaa, niin se on pelkästään ollut jo noin 250 euron lasku. Kyllä menkoille on tullut hintaa! :mad:

Hyy2, kiitti vastauksesta. Taidan jo huomenna soitella Ovumiaan ja kysyä sitä lähetettä...

Hitto, kun ei yhtään tiedä mitä tässä nyt olis järkevää tehdä! Lähetettä ajattelin joka tapauksessa pian kysyä julkiselle, mutta mitä sen ens kierron kanssa tekee... Katsoisko sen vielä kuitenkin Ovumiassa, koska näin äkkiä ei kyllä julkisellekaan päästä, ehkä. Ja jos sen kierron katsoo Ovumiassa, niin maksaisko sen inssin vai meniskö ilman sitä. Sitten kun se inssi epäonnistuis, niin ketuttaisko kahta kauheemmin rahanmeno. Mehän tästä maksetaan, niin viime kädessä päätös on meidän, suositteli lääkäri mitä tahansa... Kun sinne julkiselle siirrytään, niin hoitaakohan ne siellä samoilla lääkkeillä vai alkaako tää annostuksen hakurumba uudestaan uusilla lääkkeillä. Voi kunpa tietäis, mikä tässä olis parasta! Väsyttää ja ketuttaa niin tää koko homma! :mad:
 
Ärsyttää niin, kun mulle väitettiin Terveystalolla, että Tampereen jonot on ainakin 3-4 kuukautta, mahdollisesti 6 kk silloin kesän jälkeen kun sitä kyselin, mutta sitten sinne onkin ihmiset päässy jo 1,5 kk jonottamisella hoitoon. Jos tän olisin tiennyt, niin olisi varmasti vaikuttanut päätökseen! :mad:

Anteeksi tää avautuminen, mutta vituttaa niin!!!
 
Kiitokset kaikille pahoitteluista ja lämpö infosta. Taas viisaampana kohti uutta kiertoa.
Aika varattuna kp 10 ultaraan jossa katotaan follien määrä/koko ja sit suunnitellaan mikä päivä ois inssi. Täytyy myöntää että tämän kertainen menkkojen alku ei ollut läheskään niin paha ku viime kierrossa kun tiesi että on inssi tulossa. Meille on laitettu lähete viimekuun puolessa välissä muistaakseni lähete julkiselle ja maaliskuun alussa ois eka aika. Inssi tehdään vielä kuitenkin yksityisellä.

Nepulle pahoittelut :hug:

Hyd Hyvä että avaudut se helpottaa kuitenkin enemmän kuin se että yksin miettii asioita, voima hali :hug:
 




Keskiviikko 13.2.

Nimi__________kp_______YA/YK/YV__hoitokerta_____muuta

Sarppa-71.......46/28-30.....ya4/11..........2.c
NiQ................39/33.............yk10.............3.c+m+t......pco(1/2),2.lapsi
apsu...............31/30+.........ya 01/12......1.m+g+irr........2.lapsi,pco,30v
Nyysy............29/28-29.......yk5......4.c+3 ins->IVF~2/03....selitm,2.lapsi
mirjami_73.....29/24-25......yv1.5............tk(c+t)...................3.lapsi
Poca...............29/34................................c.........................pco
Hempukkainen..29/28-32....ya10/10.......3.c+t.....................27v
Meri__............28/28............yk3..............1.c....................pco,1.lapsi
Angela............26/28-32.......yv8..............3.cx2......................2.lapsi
annalii............26/27-28.........................1.c+ins...............1.lapsi
Heipa…...........24/18-41……...ya11/11......3.c.....................2.lapsi,31v
Anne Elliot......24/26-32........yk12.....................................1.lapsi
Slartibart........24/28...........yk4/ya3/12...5.c..................pco,1.lapsi,25v
Enna_.............23/35-36........yk6.............1.c..........................pk,ovl
Miramei...........23/?..............ya6/11.........2.c.....................25v,1.lapsi
Karamelli81....22/28.............ya4/12........3.c........................2.lapsi
skorppari82...22/??..............yv2.............5.f+ins................pco,1.lapsi
TTT................22/28.............ya4/2012......2.c......................1.lapsi,29v
Hydrangea......21/31-44......yk12/ya1/12...3.ax2+l...........pco,1.lapsi,26v
jenni_noora....17/27............ya10/11........11.t. tk.................1.lapsi
Mimmuskainen_..14/28-39...ya2/09.........1...............selitm,1.lapsi,24v
Hyy2..............12/28-34.......ya9/11..........1.c..........pco(1/2),2.lapsi,26v
Seemi.............10/28-41.......ya11/09.......4.c.........pco(1/2),1.lapsi,31v
Syystuuli74..........10/28-30...........ya9/2011......1.c............2.lapsi,38
Matti Katikainen..8/24-30...yk8.............2.c+t...................pco,2.lapsi
dots...............8/26-32.......ya6/12...........2c........pco, endo, 1.lapsi, 29v
miimuli87........6/28..............ya2008........3.c+m...........pco,1.lapsi,26v
luna_82.........4/~34..........ya3/12.........(4.c+pr+l)..........pco,1.lapsi,31v
Neppu_...........2/28(34-59)..ya2010........mp.c.de............pco,1.lapsi,26v
hanzku_91......2/29-30......ya1/2011.........5.c.ins............selitm,1.lapsi

lyhenteet: c=clomit, a=anazol, f=femar, g=glonal-F, m=metut, pr=pregnyl, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko

Tauolla/taustalla


Piinailijat
mirjami_73 dpo 16
fenixlintu dpo 14
Meri_ dpo 13
annalii dpo 13
apsu dpo 12
Heipa dpo 11
Anne Elliot dpo 10
NiQ dpo 8
Karamelli81 dpo 8
skorppari82 dpo 3
Miramei dpo 3-4
jenni_noora dpo 2

---------------------------------------------------------

:heart: PLUSSANNEET :heart:

tammikuu:
titiuu85.... 31.1.2013..30/30-32...ya6/12....3.c.........pco,1.lapsi,27v

helmikuu:
Laala.........2.2.2013..28/32-40....yk9.........3.f......pco,2.lapsi,28v
Marjaana84..6.2.2013...27/28...........yv1.5...........1.c+ins..............1.lapsi
fenixlintu....10.2....27/29-34.......ya1/2012.....2.c..................2.lapsi,36v

Clomittaret 2012 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/

Päivittäjät:luna_82 ja hanzku_91
 
Viimeksi muokattu:
Hanzku multakin pahoittelut:( Toivottavasti ensi inssi toisi sen parhaimman tuloksen!

Omaa napaa: päätin että alotan tänään ne anazolit.Tänään menkat
jatkunu eli uskosin että voin ne alottaa.
Tiedän kyllä että manaan sit jos kahen viikon päästä ultrassa
on surkee limis mutta ei voi mitään.
 
Joo, voihan Wiskari. Oon kyl päättäny, etten sitä enää kuuntele! Aah. Onpa ollut rankka päivä. Toivottavast huominen on parempi.
Oon muuten nyt päättänyt, että tämä kierto on THE kierto. Todentotta. Nyt on kova uhma päällä!
(Aloitin muuten tänään 400mg e-vitamiini kuurin ilman lääkärin lupaa... toivottavasti on fiksua)

Hyd: En tiiä onko tästä apua, mutta kun mietin _omasta mielestäni_ parasta teidän kohdalla, niin ottaisin heti yhteyden sinne julkiselle ja olisin siihen asti yksityisellä. Ja tässä inssi vai kotihommat asiassa kysyinkin lääkäriltä, kuinka kannattava inssi olisi ja muutenkin mikä hänen mielipiteeensä olisi. Paras mahdollinen olis, että ens kierrosta heti tärppäis (ei menis hukkaan!) ja jos ei niin oisitte kuitenkin lähempänä julkiselle pääsemistä. Ja sitten se olis halvempaa. Tietty toivotaan, ettei uusiin kiertoihin joutuis.
Mutta uskon mitä ikinä teettekään, se on oikea ratkaisu ja jokatapauksessa pikkuisen saatte syliinne! Oli hinta sille mikä tahansa... :hug:

Luna: Vaikeita noi ratkaisut, mutta toivottavasti teit oikein. Etköhän :) Tsemppiä! <3
 
Viimeksi muokattu:
Ompas täällä taas mielenkiintoiset keskustelut: Lueskelin siis juuri keskustelua yksityinen versus julkinen hoito. Aika kovat ovat hintaerot hoidoilla. Mutta mä oon luullut kanssa, että jonot julkiselle ovat pitkät. Olisi tosiaan mielenkiintoista saada jostain vertailutietoa paikkakunnittain. Pahoin pelkään, että tasan eivät onnen lahjat käy kaikilla.

Pahoittelut negauutisista, ikävistä ultrakuulumisista ja erityisesti Hydrangea: ethän heitä kirvestä kaivoon. Asioilla on tapana järjestyä - vaikka aina ei siltä tunnu. Jossain kulman takana odottaa ratkaisu teillekin. Ihan varmasti.

hanzku: Mulle saa laittaa plussapäiväksi 10.2. eli sunnuntain. Kävin tänään työterveydessä ihan muilla asioilla ja kun sanoin työterveyslääkärille plussanneeni juuri, sepä laittoi mulle verikokeisiin jatkoksi myös raskaustestin. Eli viralllinen todistusaineistokin on sitten - raskaana ollaan. Tarrasukkia vaan toivon matkaan...

Harmi, että työterveydestä ei saanut mitään tietoa hormonien määristä, kun ihmettelin itsekin miten se plussa tuli niin aikaisin, kun kuitenkin ovis oli vasta kierron puolenvälin aikaan. Nyt ei auta kuin odotella. Ajattelin joka tapauksessa tehdä loppuviikosta tai viimeistään viikonloppuna uuden digitestin nähdäkseni mitä viikkonäyttö sanoo.
 
  • Tykkää
Reactions: Syystuuli74 ja apsu
Kiva kun pääsin mukaan!

Huomasin että oma rivi jäi vähän vaillinnaiseksi, voisi kopsata siispä tämän seuraavaan settiin (kiertopäivä tosin 12.2. mukaan):

dots...............8/26-32.......ya6/12................2c........pco, endo, 1.lapsi, 29v

Onko täällä muuten ketään muuta endometrioosista kärsivää? Itselläni endometrioosi saatu aika hyvin haltuun leikkauksen avulla ja viimeinen vuosi ennen yrityksen aloittamista söin pillereitä putkeen vuoden taudin leviämisen estämiseksi. Nyt jännittää missä vaiheessa tämäkin vaiva astuu taas kuvioihin, toistaiseksi kun kamppailen vielä epäsäännöllisten kiertojen, ovuloimattomuuden ja pco:n kanssa. Huoh.
 
Kiitti Hydrangea ja Neppu tsempeistä:)
Kyllä arvelen että ainakaan haittaa siitä tauosta limiksen kasvatus-lääkkeen kera ei ois ollu:( Parempi se varmaan ois ollu. Mutta kun on kaks taukokiertoo jo takana ja menkat jo kolmatta päivää niin jotenkin halusin kauheesti jo anazolit alottaa:/ Toivottavasti en joudu suoraa päätä sit taas uuteen taukokiertoon.
Ja mitkähän on "normaalit" menkat. Itellä ainakin nää tuntuu normaaleilta, vaikka e-pillereiden aikaan oli runsaammat. Eli ei nyt tosiaan mitään pelkkää tuhrua tms. En kyllä sitäkään tajua että miten mulla se limis voi olla ultrissa ohut (paitsi jos folli kasvanu) kun menkat yleensä ei mitenkään niukat. Mutta joo ens viikolle sit jo ultra, tän pelon ja toiveikkuuden tunteiden sekamelskan kyllä tiedätte:/
 
Meillä kanssa ensikäynti tällä kertaa Naistenklinikalle tuli 1,5kk yksityisen laittamasta lähetteestä. Mäkin kävin siis lapsettomuuteen erikoistuneella gynellä hakemassa lähetteen ja juttelemassa mun tilanteesta. Hän olisi silloin vaihtanut mulle Clomejen tilalle Femarit, mutta koska lähete menikin niin nopeasti, en koskaan hänen kanssaan hoitoja aloitellut. Hoitojen alottamista vaan naikkarilla sitten pitkitettiin parista eri syistä, kesätauko-alotettu metformin. Reilu 2kk meni siinä, että pääsin Clomit aloittamaan ja tietenkin sillä 1tbl annoksella, joka ei minulla aikaisemminkaan toiminut. Toimintamalleja on varmasti erilaisia MUTTA kyllä ne lääkärin varmasti hyd jatkaa siitä mihin asti olette "päässeet".

Normaali menkat käsite on mustakin luna hankala. Mun menkat on mitä sattuu. Tiedän itseni tilanteessasi aloittaisin lääkityksen. En kestä ollenkaan taukokiertoja vaikka ne välillä on juurikin sitä mitä kroppa kaipaa.

Tervetuloa dots. Mun tuttavalla on myös pco ja endo, todellatodella paha endo, ja he saivat koeputkihedelmöityksellä kaksi ihanaa tyttöstä! Toivottavasti teillä jo näillä OI hoidoilla tärppää!

Kysymys insseistä: Elikkä meille on aina joka toinen lääkäri suositellut inssiä ja joka toinen sanoo sen olevan meidän tapauksessa turhaa. Mites teillä muilla? Miksi on valittu tai jätetty valitsemasta inssi OI hoidon tueksi? Meillä miehellä siis sperma ok ja olemme itse siinä uskossa, että silloin inssistä ei hyötyä todistetusti ole ajoitettuun yhdyntään verrattuna. Nyt viime käynnillä taas häkellyin, kun hoitaja yht'äkkiä sanoi, että inssi on sitten perjantaina ja minä siihen ettei sellaista ole meille suunniteltu. Lääkäri oli jotenkin nihkeän oloinen ja jäin miettimään oliko hän taas sitä mieltä, että inssi olisi meille ollut tarpeen...Todistetusti olen kahdesti tullut kotikeinoin raskaaksi, toinen meni heti alkuunsa kesken, joten todisteitakin kotona onnistumisesta on.

Ihanaa päivää kaikille!

Huomenna on minulla THE day. Testipäivä. Hui!
 
  • Tykkää
Reactions: dots
Hei! Saako liittyä joukkoonne?

Ensimmäistä Clomikiertoa mennään. Minulla aiemmasta suhteesta lapsi, jolla ikää jo 21 vuotta! Teiniäitiydestä on kokemusta. Lapsettomuuskokemusta nyt uudessa avioliitossa 1v6kk, tai siis yritystä. Julkisella ollaan hoidossa. Mitään vikaa ei ole kummastakaan löytynyt, paitsi ehkä minun ikä. Meille suositeltiin clomeja ja inssiä jo syksyllä, mutta hermot petti koko touhuu ja tjottailtiin. Nyt olen "omin päin" aloittanut clomikuurin, inssiin en aio vielä mennä. Toivotaan, että tärppäisi nyt. Miehelläni ikää 40 vuotta eikä yhtään lasta.

Syystuuli74, 38 v. yv1,6v, kp10/28-30 2. lapsi, 1. Clomikuuri (en osaa punaista tekstiä tehdä)
 
Viimeksi muokattu:
Neppu, kiitos viisaista sanoista. Juuri tuohon ratkaisuun itsekin päädyin kun juteltiin miehen kanssa eilen kunnolla asiat halki (ja mä en itkenyt, oho) ja kun sain sulatella asioita yön ajan. Soittelinkin jo tänään heti aamusta klinikalle ja pyysin laittaan lähetteen julkiselle. :)

fenixlintu, kiitos tsempeistä, tuli tarpeeseen. Tarrasukkia. :)

luna, tuota mikä on normaalia olen itsekin miettinyt. Menkat on niukentunut siitä, mitä ne oli pillereiden kanssa, niin aina joka kierrossa ekat päivät menee arpomiseksi, onko tää nyt jo kunnon vuotoa ja alkoiko tästä jo nyt menkat. Itse olisin kyllä päätynyt kanssa samaan ratkaisuun ja aloittanut anazolit. Hyvä kun kestän nyt tän yhden taukokierron, kolmesta puhumattakaan. Tsemppiä. :)

apsu, toivottavasti siellä julkisella tosiaan jatketaan siitä mihin ollaan yksityisellä jääty. Meillä ensikäynnillä yksityisellä oli yksi siellä silloin tällöin tuuraava lääkäri. Hän oli sitä mieltä, että ehdottomasti inssiin ja clomit käyttöön. Miehessä ei siis meilläkään vikaa. Siinä kuitenkin ensin tehtiin aukkari, jonka teki mun nykyinen lääkäri ja hän oli taas sitä mieltä, että ei missään nimessä clomeja mun limakalvon takia ja kotiyritykset. Joten näköjään ne mielipiteet voi vaihdella paljonkin lääkäristä toiseen, jopa saman klinikan sisällä. Nyt oon tietenkin miettinyt, että olisiko asiat toisin, jos oltais heti menty inssiin, mutta silloin koettiin itse paremmaksi vaihtoehdoksi kotihommat. Vieläkään en ole 100% vakuuttunut sen tarpeellisuudesta, kun mulla on vasta 2 ovulaatiota takana ja sen takia ollut vain 2 mahdollisuutta ylipäätänsä onnistua. Aluksi meille sanottiin, että 4 kertaa voisi kotona yrittää ja sitten inssiin. Sinänsä tuo 4 kertaa käy järkeen, kun onnistumismahdollisuus kiertoa kohdin on se noin 20-25 %, joten voisi uskoa, että viimeistään neljännellä (tai ehkä viidennellä) kerralla pitäisi onnistua, jos on ilman apukeinoja onnistuakseen. Onnea testipäivään! :)

Syystuuli74, kyllä tänne joukkoon mahtuu, tervetuloa! :wave:

).( Soittelin tosiaan tänään klinikalle ja pyysin lähetettä. Kätilö sanoi laittavansa lääkärille viestiä eteenpäin, niin hän kirjoittaa lähettään ensi viikon alkupuolella, kun on nyt kiireinen. Ajateltiin miehen kanssa, että koska tässä julkisen hoitoja saadaan vielä hieman odottaa, niin mennään ensi kierto vielä yksityisellä. Päätetään sitten kun on päätöksen aika, tehdäänkö siellä vielä se inssi vai mennäänkö kotona yrittäen. Mies tulee seuraavaan folliultraan mukaan, niin voidaan keskustella siellä vielä asiasta lääkärin kanssa. Hoitaja epäili, että tällä hetkellä jonot julkiselle ei olisi kovin pitkiä, vaan alle 3 kk pitäisi päästä sinne. Ehkä tässä alkaa asiat pikkuhiljaa selvitä. Ei pitäisi murehtia kaikkea liikaa etukäteen. Jotenkin myös taistelutahto on noussut uudestaan. Mies kun haluaa jatkaa, niin en mäkään voi noin vaan luovuttaa. Ehkä jonain päivänä meillekin koittaa ne onnelliset ajat.
 
Neppu kyllä lääkäri ultraa. Anteeksi, kaksi kertaa olen käynyt vastaanotolla, eka kerran kun aloitettiin clomit ja sit heti ekassa clomikierrossa folliutrassa. Muuten puhelimessa asioita hoidettu hoitajan kanssa.

Syystuuli tervetuloa mukaan :wave:

Hydrangea asioillahan on tapana selvitä :) Tsemppiä teille!
 
Voihan nyt, tulin tänne kurkkimaan, ja nyt ei tuu itkusta loppua, kiitos Arttu Wiskarin.

Voimia kaikille huonoja vasteita kokeneille ja muutenkin niille, joista tuntuu, että tästä ei tuu mitään. :hug:

Onnea plussanneille ja jäitä hattuun piinailijoille. :heart:
 
Hanzku, varmaankin minut voisi plussanneisiin siirtää. Plussan sain sunnuntaina
10.2.13 26/24-25 yv1.5 c+l . En kyllä olisi uskonut, että tässä ollaan.

Mutta mutta... tiputtelua on ollut. Toivon tietenkin kovasti, että pieni siellä vain pesää rakentaa, mutta jos keltarauhanen ei toimi kunnolla, tällä voi olla lyhyt loppu :( Sain ajan ultraan 28.2. joten sinne asti pitää nyt vaan odotella. Joten en vielä rohkene siirtyä plussautuneiden sekaan, nyt pitää pitää pää kylmänä.

Hydrangea, luna ja kaikki muut, joilla on päätöksiä tehtävän, voimia! Voi kun kropassa olisi vaikka näyttö, jossa lukisi että missäs nyt mennään. Mutta niinkuin Fenixlintu sanoi, varmasti ratkaisu ja apua löytyy. Mutta se odottaminen on kamalaa... yrittäkää kestää!

Tervetuloa syystuuli ja dots!
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos vastauksesta luna, hyvä varautua, ettei voi kauheesti juhlia vaikkei menkat alkaiskaan, kun prog-lääkkeet päällä. Niin vähän ajattelinkin..kaipa mäkin ne sit lopetan vaikka dpo 16, jos negaa. Mulle tosiaan lääkäri vain sanoi, että lopetan jos menkat alkaa. Olisin muuten kyllä sun tilanteessa tehnyt ihan samalla lailla ja aloittamut lääkkeet!

Tervetuloa dots ja syystuuli!

Mirjami toivon todella, että tiputtelu ei lisäänny eikä ole haitaksi raskaudelle!

Ootte käynyt tuota yksityis/julkis-keskustelua. Me ollaan tosiaan julkisella ja on mennyt yllättävän jouhevasti hoidot eteenpäin. Mutta just hoitaja sanoi puhelimessa viimeksi, että jos koeputkivaiheeseen menee niin sinne on puolen vuoden jono. Eikä jonoon pääse ennen kuin on pistoksetkin kokeiltu. Eli mulla on vähän päin vastoin kuin monella muulla täällä eli olen ajatellut, että jos ivf edessä niin siinä vaiheessa varmaan hakeudutaan yksityiselle. Maksaa kyllä hitosti, mutta en vaan kestäis puolta vuotta vaan odottaa ilman toivon hiventä (luomuihmettä kun tuskin on tulossa).. Mutta toivon niin ettei tarviis niin pitkälle mennä, eikä tarvis miettiä onko rahaa vaan tärppäis nyt vaikka tästä kierrosta! (Taas on tämä positiivisen toiveikas kausi kierrosta :)

Mä oon nyt tosiaan toista päivää aamuin ja illoin tunkemut alapäähän lutinusta, ja tuntuu että valuu hirveesti päivän mittaan sitä pois..no kaipa sinne jotain toivottavasti imeytyykin.. Onko jollain muuten tietoa vaikuttaako noi lisäprogesteronit lämpöihin, kun eikös se ole keltarauhashormoni joka lämmöt nostaa? Eli voiko lämmöistä päätellä mitään, jos on lääkitys päällä loppukierrossa?
 
Arttu Wiskaria täälläkin kuunneltu ja kyynelkanavat auki... Eilinen oli ihan kamala, itkin koko illan ja sen takia tämä päivä on ollut ihan sumuinen ja olo väsynyt ja pettynyt. Jälleen kerran. Aamull testasin siis vielä varmistukseksi negan ja lopetin Luget ja Zumenonit.

Soitin lääkärille ja sovittiin että ens kierto on taukokierto. Jos ei tärppää, niin seuraavaan kiertoon vielä Clomit (kun mulla on niitä jäljellä ja on saatu ihan hyvä vaste) ja tehdään inseminaatio. Pyysin samalla, että laittaa lähetteen julkiselle koska jos niin huonosti käy että IVF:ään asti mennään niin se tehdään kyllä todennäköisesti julkisella.
Onko kellään kokemusta taukokierrosta, onko millaset mahkut raskautua? Lekurin mukaan Clomifen vaikuttaa vielä taukokierrossakin mutta limakavon ohentavaa vaikutusta ei taas ole kun ei ole niitä Clomeja... Unohdin kysyä että jätänkö taukokierrossa myös Luget pois loppukierrosta. Eli onko taukokierto tauko kaikesta vai vaan Clomeista?! En jaksa kyllä uskoa että taukokierrossa ilman apuja raskautuisin kun ei tunnu näillä avuillakaan onnistuvan. Inssinkin onnistumisprosentit on niin pieniä, että tuntuu että tää unelma valuu koko ajan kauemmas ja kauemmas...

Hydrangea: I feel u. En oikein osaa sanoa mitään rohkaisevaa tällä hetkellä kun tuntuu että omakin mieli on niin maassa.
Hanzku_91: Mielenkiinnolla odotan inssituloksiasi ja toivon täärppiä!
 
  • Tykkää
Reactions: hanzku_91

Yhteistyössä