Clomittaret 2013

Onpas hauskaa kun täällä on paljon ihmisiä Tampereen seudulta! Vaikka väliäkös tuolla näin virtuaaliseurassa :)

Hempukkaiselle tervetuloa! Toivotaan että clomit ovat tehokkaita myös sun kohdalla :) Ja mä jaksan kanssa aina ihmetellä että kuinka raskautuminen voi olla joillekin niin helppoa?! Tai miksi se itselle ei ole? Ihmisten puheissa lapsia tehdään ja hankitaan ja suunnitellaan sopivaan väliin ja mukavilta tuntuvilla ikäeroilla.

Mullakin pisti silmään Marjaanan clomiohje. Kyselitkö siitä vielä uudestaan, jos siihen oli tullut virhe?

Kaksosista: shokkihan se olisi mutta toki tiedostaa että aina pieni riski on olemassa. Miehelle se olisi vielä kovempi shokki, luulen että menis sinne maailmanlopun puolelle ;) Vaikka tottuahan siihen täytyisi jos niin kävisi, mutta tuskin toteutuu!

Mimmuskaisella hyvän kuuloisia ultrauutisia :flower:

Laala osasi kyllä hyvin kuvata alkukierron fiiliksiä ja tunteiden sekamelskaa. Näin juuri!

Terolut-ekspertit! Minkälaisia kuureja te olette syöneet kun on haluttu kuukautisten alkavan? Ja koska ne menkat sitten alkaa? Hain just terot apteekista, gynen ohjeet oli 1 tabletti 2 kertaa päivässä viikon ajan. Koska voi menkkoja odotella alkavaksi...? Aamulla teen vielä raskaustestin gynen käskystä ja sitten laitan tabua poskeen. Onko muuten jotain sivuoireita odotettavissa?
 
Heipa, mä oon aina syönyt 1tbl/vrk 10 päivän ajan. Yleensä viimeisestä terosta on mennyt noin kaksi päivää, niin on menkat alkanut. Mulla ei ole ikinä tullut mitään sivuoireita niistä.

Hempukkainen, tervetuloa. :)
 




perjantai 11.1.

Nimi__________kp_______YA/YK/YV__hoitokerta_____muuta

Unja-O............63/32...........yk31...........8.f+pr+ins
Heipa…...........47/18-41……..ya11/11.......tk(c).....................2.lapsi,31v
Slartibart........47/28...........yk4/ya3/12...4.c...................pco,1.lapsi,25v
Alma*.............33/28-34.......yv2............4.c x2
miimuli87........30/?..............ya2008.......t+m+c............pco,1.lapsi,25v
Marjaana84.....29/28...........yv1.5..........c+ins.......................1.lapsi
fenixlintu........28/29-34.......ya1/2012.....1.c.......................2.lapsi,36v
hanzku_91......27/30-32.......yk23...........3.c....................selitm,1.lapsi
Miramei...........26/?.............ya6/11........1.c...........................1.lapsi
Enna_.............26/35-?.........yk5............................................pk,ovl
Nyysy.............24/29...........yk5......4.c+3 ins->IVF~2/03....selitm,2.lapsi
Hydrangea......23/31-44.....yk11/ya1/12...2.a.................pco,1.lapsi,26v
mirjami_73.....22/24-25......yv1.5............tk(c+t)...................3.lapsi
Angela............21/28-32.......yv8.............2.c..........................2.lapsi
luna_82..........19/~34........ya3/12..........tk+t(3.c+pr+l)..pco,1.lapsi,30v
skorppari82....19/??...........yv2...............5.f+ins................pco,1.lapsi
TTT................15/28............ya4/2012......1.c......................1.lapsi,29v
Mimmuskainen_..13/28-39...ya2/09.........1.c..............selitm,1.lapsi,24v
Sarppa-71.......13/28-30.....ya4/11..........2.c
jenni_noora....12/27...........ya10/11........tk.........................1.lapsi
titiuu85..........10/30-32.......ya6/12..........3.c+t...............pco,1.lapsi,27v
Seemi.............9/28-41.......ya11/09.........3.c..........pco(1/2),1.lapsi,31v
Hyy2..............8/28-34.......ya9/11.........................................2.lapsi
NiQ.................6/33............yk10.............3.c+m+t.........pco(1/2),2.lapsi
Laala..............6/32-40.......yk9..................3.f...............pco,2.lapsi,28v
Matti Katikainen..3/24-30....yk7...............2.c+t.................pco,2.lapsi
Neppu_...........3/28(34-59)..ya2010.......f+mp................pco,1.lapsi,26v
Hempukkainen.....................................2.c+t.................27v

lyhenteet: c=clomit, a=anazol, f=femar, g=glonal-F, m=metut, pr=pregnyl, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko

Tauolla/taustalla
Calliope, AamuTorkku, Nyrpee-81, undercovergirl, Ranskismopsi, Katrina86, toiveuni83, Ansku83, rimpatti, nellustiina, Töpöhäntä, another, 10kaks

Piinailijat
miimuli87 dpo 11
hanzku_91 dpo 10
skorppari82 dpo 4
Angela dpo 3
Miramei dpo 2

PLUSSANNEET

tammikuu:

Clomittaret 2012 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/

Päivittäjät: Hydrangea ja luna_82
 
Viimeksi muokattu:
Hempukkainen tervetuloa!:)

Heipa Mulla on ollu aina sama annostus teroja, 1 tabu per päivä 10 päivää. Kierto on alkanu noin kolmen päivän päästä viimeisestä tabusta eli noin pari viikkoa menny terojen aloituksesta. Sivuoireita ei oo tullu, välillä on ehkä inasen huipannu, mutta en tiiä onko se niistä johtunu ja sekin ollu tosi lievää. Nyt pitäs huomenna ne alottaa että pääsis sit parin viikon päästä alottaan uutta clomikiertoa.

Mä kuulin tänään kans raskausuutisen, tuttu on tullut raskaaks vahingossa. Huoh, vahingossa, ei oo reilua : /
Tänään on taukokierron kp18 ja ovista tikuttelin (vaikkei pitäs) ja eikä tietenkään mitään. Eikö kroppa vois nyt vaan toimia:( Miksei joku fiksu lääkäri vois keksiä jotain parannusta tähän. tai miksei vaan jokainen vois tulla äidiks kun sitä haluaa. Mä en ymmärrä. Tää on taas näitä päiviä:( Mä haluaisin niin keksiä jotain mitä voisin tehdä että tää ongelma korjaantus, en millään jaksais vaan kokoajan odottaa ja toivoa, tuntuu niin turhalta ettei voi kun sivusta katsoa ja surra, oman kroppansa toimimattomuutta...
 
Musta olis ihana saada kaksoset samantien! Vaikka joo, riskejä löytyy. Mutta ei tarvisi käydä monia hedelmöityshoitoja jotta pääsisin toivomaani 3 lapseen. (;
Clomeista en tiedä, kuinka paljon niitä kaksosia on tullut.

Ootteko koskaan miettinyt menevänne (esim simpukan) johonkin lapsettomien tapaamiseen tjs?

Skorppari
: Toi on kyllä kierron ihaninta aikaa, kun voi vaan haaveilla. Mäkin sisustelin mielessäni jo lasten huonetta ja mietin miten kertois appivanhemmille jnejne. Mut tsemii, jotta haaveista tulisi totta! :)

Mimmuskainen
: Hienoa, että löytyi söpöläinen! Nyt vaan tikuttaa ja peitot heilumaan! =D Itsellänihän myös clomit aiheutti päänsärkyä, mutta vaihdoin femariin (siis ei tästä syystä, vaan limiksen takia) ja se taas ei aiheuttanut mitään hedari-oireita. Toivottavasti clomi-tauko auttaa, mutta jos ei niin luulis lääkärin ehdottavan jotain muuta lääkettä.

Hempukkainen: Welcome! Toivotaan, että clomit toimisivat ja jos ei niin onneksi vaihtoehtohoitoja on vielä paaljon. Mä olen nyt kokeillut clomit, femarit ja menopur käytössä ja inssit yms. vielä tulevaisuudessa =)

Heipa: Mä oon syönyt primoluteja, ymmärrykseni mukaan vastaavaa kun terolut, 10 päivän kuurin kp 14 alkaen. Menkat alkoi 2-3 päivää kuurin loputtua. Mulla ei primot aiheuttaneet mitään sivuvaikutuksia, onneksi. (kaikista muista lääkkeistä kylläkin!)

Oma napa: Tänään jo parempi päivä. Hetki hetkeltä pääsee taas uuden kierron syövereihin ja toivomaan tämän kierron ihmettä. Apteekista tilattu menopurit. Vielä pitäis neulat ja ruiskut saada haettua lekurista. Sitten vaan piikittelemään :( Mä en niin tykkää, mutta mitäpä sitä ei tekisi...

Osaako kukaan sanoa, kun ollaan lähdössä rentoutumaan ulkomaille ja laskeskelin, että pregnyl (jos sitä nyt täs kierros käytän) pitäis pistää SIELLÄ, onko siis mahdollista liuosta kuljettaa jollain kylmälaukul lentokoneessa? Entä neulat?
Aion kyllä kysyä lääkäriltäkin tätä, mutta jos joku täältä osais sanoa =)
 
Luna: Mä niin tunnistan ton tunteen. Oon miettiny, että alkais tiedemieheks ja keksiks jonkun ihme lääkkeen tähän vaivaan. Menee niiiin hermo, kun oma kroppa ei toimi. Ja mun mielestä pahinta tässä on että joudun tuottamaan pettymyksiä kerta toisensa jälkeen mun ihanalle rakkaalle miehelleni. Mun takia, se ei ole saanut pientä nyyttiä vielä syliinsä. :'(
Ja noi raskaus uutiset. Mä niin pelkään (hullua!) niitä uutisia. On niin voimaton tän asian kanssa, että lähipiirin vahinkoraskaudet on niin isku päin kasvoja. Vaikka joo, ei se oo multa pois... Mut silti. Maailma on epäreilu.
Mut Luna. Mä uskon, siis todella uskon, että meille kaikille on tarkoitettu oma rakas lapsi. Sun kirjoitusten perusteella näkee, että oot hyvä immeinen ja ei maailma oikeesti voi olla niin julma, että sä joutuisit kärsimään loppuelämääs lapsettomana.
Ite oon yrittänyt ajatella (ei auta kyl pahimpina päivinä...) että se tapahtuu, vaan kun ei tiedä milloin. Mutta kuitenkin joskus.
Mun ystävä kerran sanoi, että vain vahvoille ihmisille tapahtuu pahimpia asioita, juuri sen takia, että ne kestää sen. Tuntuu pöljältä ajatukselta, mutta ainakin voi kuvitella sen perusteella, että vahvojahan tässä ollaan!
Toivottavasti sun olosi paranee <3
 
Tikkerituu: Ei mulla ollu viime pakkauksessa(?) vaan sain ne lääkäriltä. Siis sait ne apteekista lääkkeen mukana? Ja kiitti.
Pistitkö muuten monta päivää? Ilmeisesti siihen asti, että ultrattiin? Onko sulla ollu aiemmin ongelmia limiksen kanssa? Jos joo, niin onko menopur auttanut? Pistitkö pregnyliä vielä menopurien jälkeen? Kun mä sain noi, koska kaikki muut aiheuttaneet limiksen ohenemista.
(Johan oli kysymyslista :O)

Ainiin ja listasta multa voi ottaa f:n pois eli pelkät menopurit käytössä.
 
Viimeksi muokattu:
Onko teille muille tullut clomeista nukahtamisvaikeuksia? Olen nyt syönyt kaksi kiertoa clomeja ja ne kaksi kuukautta olen kärsinyt myös univaikeuksia. Sitten kun jossain vaiheessa saa unen päästä kiinni, niin loppuyö menee katkonaisena loppuun. : /

Mulle nostetaan ensikierrossa clomit kahteen tabuun per päivä. Mitenhän vähän sitten nukun.

Mulle ei muuten Davidin ovistestit näköjään toimi, sillon apteekin testillä sain todella vahvan plussan ja davidilla samasta dippauksesta negan. Kokeilin tuota apteekin omaa sinä päivänä ekan kerran. Edellisenä päivänä david oli nega, ja tuon ekan ovisplussan jälkeisenä päivänä apteekin testikin oli jo aika himmeä. Ihmettelin tätä, koska mulla on ollut aina tätä ennen kaksi peräkkäistä päivää testit plussia. Voi siis olla, että david ei tosiaan sitten toiminut sillon plusssaa edeltävänä päivänä tai sitten tässä kierrossa oli tosi nopea LH-huippu. Oviskipujahan mä en ole tuntenut ikinä.
 
Tervetuloa Hempukkainen mukaan joukkoon! Toivottavasti vierailusi jää lyhyeksi :)

Teroluteista: mulla tuli niistä parina ekana päivänä joka kierrossa päänsärkyä. Tai jostain syystä silloin päätä särki, en tiedä onko yhteyttä. Mutta joka kerta 3 ekaa terolutpäivää. Muuten oireita ei ollut. Terolutit selkeästi tasoittivat ja tiivistivät vuotopäiviä. Vuoto alkoi 2-3 päivää viimeisestä pilleristä.

Neppu: uskon myös vahvasti tuohon vahvojen ihmisten teoriaan. Joskus mummoni kertoi hyvän vertauksen vaikeuksiin liittyen: Jos heinänkorsi kasvaa liian suojassa, se ei isoksi kasvettuaan kestä tuulia ja puhureita, vaan katkeaa ensimmäisestä tuulenpuuskasta. Avoimella paikalla, säiden armoilla kasvanut heinä on vahva loppuun asti ja kestää pahimmatkin säät.

Hyvää yötä kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Neppu_
Hempukkainen tervetuloa mukaan!

Neppu mulle kerran ystävä sanoi, että ihmiselle annetaan sen verran kun hän jaksaa kantaa :) Mutta me olemme ehdottomasti vahvoja naisia!

Me on miehen kanssa tai lähinnä minä, vitsailtu, et meneehän siinä samassa kaksi kun yksikin :D Kyse on ollu lähinnä koirasta, mut on siinä sivuttu mahdollista raskauttakin. Et ei varmaan maailmanloppu olisi, jos kaksi tulisi, mut oishan se varmaan alkuun järkytys. :p

Teroilijat; syöttekö teroja vaan epäsäännölliseen kiertoon sekä vuodon aikaan saamiseksi? Ja paksuuntaako terot limistä? Tästä päästään sit siihen, et jos clomit ohentaa limistä (ainakin mulla on vuoto huomattavasti niukempaa) ni alkion kiinnittymisen mahdollisuus huononee. Jos siis söis teroja loppukierrosta, ni auttaisiko se myös kiinnittymistä? Mulla siis ekassa kierrossa ultrattu, endometrium estrogeenivaikuttinen? 6mm kp10.
 
Seemi, mä syön teroja vaan siinä tapauksessa, jos kierto on ovuloimaton ja suositus on aloittaa ne vasta kp 40. Mun lääkäri sanoi, että teroilla voisi olla jotain haitallisia vaikutuksia seuraavaa kiertoa ja limistä ajatellen, kun niitä syö vain vuodon aikaansaamiseksi. Mulla on aina ollut ohut limis (3-5 mm ultrissa), mutta anazolit sai sen kasvaan (viime kierrossa 7,4 mm ja trifaasinen). :)
 
Neppu: Mulla oli Menopur 600IU, jonka sai apteekista sellaisessa isohkossa pahvipakkauksessa, jossa oli Menopurin omat ruiskut ja neulat mukana.

Piikitelin yhteensä luokkaa 2 viikkoa, jona aikana mut ultrattiin 4 kertaa. Aluksi ei kasvanu kun kystia, sitten näytti siltä että kasvaa liikaa folleja (4 kpl), sitten näytti ettei ne 4 etene kuitenkaan mihinkään, ja lopulta mulla tais olla 1 kpl 15 mm folli viimesessä ultrassa. Pregnylin ostin, mutta sain ovisplussan (seuraavan päivänä ultrasta vaikka folli oli noin pieni), joten lääkärin ohjeen mukaan en pistänyt Pregnyliä.

Lääkärikään ei tainnut siihen uskoa kun tuo kierto ei mennyt ollenkaan niinkuin piti, mutta plussa siitä sitten testiin pärähti. Mulla on ollut aina ok limis kun follit oli kasvaneet, mutta läheskään aina clomeille ei tullut vastetta/follia (edes 3 tbl/päivä, ilman follia limiskin oli aina onneton). Ja yleensä näin onkin eli jos hormonit toimii sekä limis että follit kasvaa. Pelkästä limiksestä ei pidä olla huolissaan jos follit ei kasva koska sillon ne follit nimenomaan on se ongelma. Mun lääkäri lohdutti ennen piikittelyjä että Menopurilla ne follit kasvaa varmasti, täytyy vaan löytää oikea annos.

Tsemppiä naiset!

Tikkerituu 14+6
 
Mullekin lääkäri sanoi, että kun folli(t) saadaan kasvaan, niin limiskin lähtee kyllä paksuuntuun. Viime kierrossa tosiaan oli hyvä trifaasinen 7,4 mm ja folli 14,5 mm. Tässä kierrossa taas limis vaan 3 mm, kun kaikki follit pieniä. Limiksellä myös aikaa kasvaa vielä siihen ovikseen asti. Tietty on ihmisiä, joilla follit kasvaa clomeilla, mutta limis jää ohueksi, kun clomeilla on siihen taipumusta. Siinä tapauksessa varmaan kannattais harkita lääkkeen vaihtoa, kun vaihtoehtoja on. Mulla ei edes lähdetty koittaan clomeja, kun aina ollut ongelmaa ohuen limiksen kanssa (tosin se varmaan myös yhteydessä siihen, kun en ovuloi ilman lääkitystä).

Tikkerituulle ihanaa odotuksen jatkoa. :)
 
Kaksosista kun on ollut puhetta ja mainitsin niitä suvustani löytyvän, niin sain juuri kuulla, että serkkuni odottaa identtisiä. Toivottavasti kaikki menee loppuun asti hyvin ja saadaan taas yhdet kaksoset lisää. :) Olen kyllä niin onnellinen ja innoissani serkkuni puolesta. :)

Mulla on jotenkin menossa kyllästyminen tähän vauvaprojektiin. En tiedä, onko se tää turha pitkä kierto vai mikä. Vaikka täällä käyn muiden juttuja kommentoimassa, niin ne ei jotenkin herätä sen kummempia tuntemuksia. Ehkä ne sieltä taas tulee takaisin, kun pääsee uuteen kiertoon. Nyt ei oikeen jaksa tää projekti innostaa. Oon sen surkean folliultran jälkeen keskittynyt ihan kaikkeen muuhun ja tuntuu siltä, että ei tää elämä hullumpaa ole näinkään. Yhä toki vauvaa toivon, mutta se ei enää ole koko ajan mielessä ja aiheuta ahdistusta. Hyvä näin. Ehkä oon saavuttanut jonkun "sisäisen rauhan" tms. tämän asian kanssa. :D
 
Voi elämä, mikä yö! Mun tyttö päätti uhmata mua eilen illalla, uhmaikäinen kun on, ja oli kiivennyt Tripptrappillaan keittiön työpöydälle ja siitä kurkottanut itselleen liesituulettimen päällä olleen Letrozol-liuskan (siis "Femaria"), joka oli kyseisessä paikassa sen takia, että aamulla muistaisin ottaa... Asia paljastui mulle siinä vaiheessa, kun tyttö tuli viekkaalla ilmeellä olohuoneeseen heiluttelemaan tyhjää liuskaa ja sanoi "Äiti, minä söin nämä".

Välittömästi sillä sekunnilla soitin myrkytystietokeskukseen, jossa sanottiin, että kukaan tuon ikäinen ei ole keksinyt vielä syödä noita lääkkeitä, joten lähtekää päivystykseen. Siitä sitten hippulat vinkuen kaupungin päivystykseen ja sieltä taas TYKSiin lastenpolin päivystykseen. Tytölle syötettiin lääkehiiltä aimo annos ja sitten seurantaan yöksi. Sydän ja happisaturaatio ja pulssi ym seurattiin yön.

Aamulla sitten maksa-arvot, verenkuvat verikokeista. Onneksi tytölle ei tullut mitään reaktiota. Seurata piti tarkasti kuitenkin, koska kukaan ei ollut varma, onko vaaraa. Myös saimme helpottavan tiedon, että tällä episodilla ei myöskään jatkossa pitäisi olla mitään pitkän aikavälin vaikutuksia. Tieto tästä lähtee myös anonyyminä myrkytystietokeskukseen, joten jos teidän lapset jatkossa popsii Femaria, niin myrkytystietokeskuksesta voidaan kertoa, että 10mg annoksesta ei tullut 16-kiloiselle kolmevuotiaalle reaktiota.

Suurimman huolen lauettua vuoden huono äiti -fiiliksen kruunasi, kun lääkäri sanoi, että tästä menee sitten tieto oman kunnan lastensuojeluun. Vähän tosin helpotti, kun hän totesi, että myös kaikista lasten murtumista menee, ja tämä on vain aina tehtävä varotoimenpide, mutta hoidimme tilanteen oikein mallikkaasti, joten lastensuojelu tuskin kiinnostuu meistä sen enempää. Sen sijaan laki velvoittaa lääkäreitä tekemään näistä ilmoitukset, jotta sitten, jos tulee tavaksi syödä toisten lääkkeitä tai murtaa luita, niin sitten aletaan miettimään että onko ne sittenkään tapaturmia...

Muistakaa ihmiset pitää lääkkeet lukituissa kaapeissa, jopa Panadoliin voi kuulemma kuolla.
 
Viimeksi muokattu:
Laala: IHAN KARMEETA! Onneksi loppu hyvin kaikki hyvin. Mä voin niin kuvitella, että olisin sekaisin huolesta. Meillä tuo vajaa kaksivuotias on juuri syksyllä aloitellut uhmaa ja tekee etenkin mulle noita "hähhää-äiti-koskinpas-taas-kiellettyyn-juttuun"-tempauksia. Ihan puistattaa. Meen saman tien kotiin päästyäni siirtään clomit liian alhaalla olevasta laatikosta ylähyllylle. Muuten meillä onkin jo kaikki lääkekama lapsiturvallisesti sijoitettuna.
 
Laala Ihan hirvee tilanne, mutta onneks kaikki kuitenkin meni hyvin ettei tullut mitään, se on kuitenkin pääasia vaikka tuollainen varmasti säikäyttää aivan mielettömästi.

Meillä on lääkkeet tällähetkellä vaan korissa tuolla kaapissa, mutta kun kahdestaan asutaan niin ei täällä kukaan ole niitä syömässä kenelle ne lääkkeet ei kuulu. Olen kyllä miehelle sanonut, että jos/kun saadaan lapsi, niin on ostettava lääkekaappi tai muu lukollinen paikka jossa pidetään lääkkeitä ettei pääse vahinkoja käymään.

Mitä mieltä ootte, kun tänään tuossa aamupäivästä tein ovulaatiotestin ja hyvin hyvin haalea viiva tuli, kannattaako tehdä vielä toinen illemmalla vai vasta huomenna?
 
Hydrangea tuli mieleen toi terot juttu, ku kaapissa ois 10tabl vajaa paketti. Ajattelin, jos olis voinu käyttää ne pois jonkin hyödyn toivossa :) Kun ei mulla mitään vuotohäiriöitäkään ole ja menkat on kyllä muistanu tulla ihan patistelematta.

Tikkerituu ihanaa odotusaikaa sinulle :flower:

Kauhistus sentään Laala! Onneksi oli onni onnettomuudessa!

Mimmuskainen
en nyt osaa sanoa miten kannattaisi tehdä, mut jos itte tekisin ja testejä ois, varmaan testaisin illalla sekä aamulla :)

Pitikin kysyä juuri noista ovistesteistä. En ole ensimmäistäkään koskaan tehnyt, mut nyt tuntuu et ois ehkä aika kokeilla sitäkin :) Oon monesti meinannu tilata, mut se on vaan jäänyt. Paljon testit maksaa apteekissa tai saiko niitä myös marketeista? Tilaamalla ei ehkä kerkeä tähän kiertoon tulla :|

Onko noissa limiskuvauksissa aina jokin "lisä", siis kun mulla oli toi endometrium estrogeenivaikutteinen :confused: Tää on kyllä ollu ihme pähkäily päivä...
 
Hei!

Minulle saa päivittää kp1, 2. c+m

Elikkä menkat alkoivat tänään. Ei siis vielä ekasta clomikierrosta tärpännyt. Mutta posiitiivista, että menkat alkoi nyt ilman teroja, joten kaippas clomit toimii kuten pitää.. Nyt sitten sunnuntaina aloitellaan uusi clomikierto ja uusi yritys.

Tässä omat kuulumiset, en kerkeä nyt muuta kirjoitella...
Mukavaa viikonloppua! :)
 
Laala, hui kauhistus! Onneksi selvisitte säikähdyksellä. :)

Seemi, liuskoista mun suosikkeja on Pregcheckit. Niitä saa ihan marketeista ja se 10 kpl maksaa noin 10€. Apteekin hinnoista en osaa sanoa, mutta niistäkin testejä kyllä saa. Tuohon limisasiaan piti vielä lisäämäni, että olisi hyvä että se on trifaasinen eli kolmikerroksinen.

miimuli, pahoittelut uudesta kierrosta. :hug: Toivotaan, että tästä tärppäis. :)
 
Onnea Mimmuskainen hyvistä ultranäkymistä, mä tikuttelen kahdesti päivässä kun tiedän, että LH-huippu mulla tosi lyhyt. Suosittelen sullekin, jos vaan tikkuja riittää ja raaskit, eipähän ainakaan livahda ohi. :)

TErvetuloa Hempukkainen mukaan minunkin puolesta! :)

Ai kauhee Laala, onneksi selvisitte pelkällä säikähdyksellä!!

Pahoittelut miimuli uuteen kiertoon joutumisesta, mutta on siinä tosiaan tuo positiivinen puoli, että lääkkeet tosiaan toimii..

Onko täällä lämpökäyräexperttejä? Mä ekaa kertaa oon nyt tässä kierrossa mittaillut aamulämpöjä. Onko normaalia, että lämpö kipuaa pikkuhiljaa (ei siis nopeasti) korkeammaksi ovulaation jälkeen? Mulla oikeestaan vasta tänään oli aamulämpö reilusti yli normaaliaamulämmön. Ovis kuitenkin oli jo maanantaina, tai viimeistään tiistaina.. Bongasin lämmön laskun ennen ovista (ovisplussan aikoihin) ja siitä lämpö on hiipinyt ylöspäin, mutta ei mitenkään yhdessä yössä pompsahtaen..
 

Yhteistyössä