Clomittaret 2013

Voi Hyd mitä uutisia! Wau. Toivottavasti menis loppuun asti hyvin <3

Pahoitteluni Seemille ja NiQ:lle sekäMimmuskaiselle :hug:
Toivotaan, että Dots plussa vielä pärähtäisi.

Inessalle tervetuloa :wave:

Miksköhän tota metformiinia ei oo määrätty kaikille joilla on pco, jos siitä on joillekin apua? Siis jos ny ymmärsin oikein. En oo ennen kuullukkaan...
 
NiQ
Mallan lisäilin kyllä jo maanantaikin listaan, menikö kaikki oikein? :) Ja näyt olevan tiistainkin listassa, kun uusi lista tehdään aina edellisestä lainaten.

Metformiinista, se on vissiin aika lääkärikohtaista että uskooko sen tehoon vai ei. Mun gyne yksityisellä oli ainakin heti sitä mietä että se kehiin. Ja kannattihan se kun 3kk käytön jälkeen oli jo rakkulat kadonnut. Voihan sitä kai kysäistä lääkäriltä, olisiko siitä apua? :) (Tosin jotkut lääkärit ottaa hyyyyvin henkilökohtaisesti jos menee jotakin itse ehdottamaan...)
 
Kiitokset kaikille tervetulotoivotuksista :)

Hydrangea: Jännä kuitenkin että mulle laitettiin tohon samaan reseptiin molemmat..? Mutta joo, haen ensin ne clomit.. Mulla on kuitenkin lääkärikäynti ensi kierron alkuvaiheessa = ilmeisesti se folliultra? Vai onko se yleensä vasta ovulaation paikkeilla? Kiva kun tuntee itsensä ihan tyhmäksi kun ei tiedä näistä asioista mitään... :/
 
Tervetuloa miunkii puolesta uusille ja onnea plussanneille! :heart:

Nyt taitaa olla kp24 ja ei ole lainkaan ollut juilimisia, että menkat olisi alkamassa. Nännit on olleet tosin perjantaista lähtien aivan törkeen herkät :rolleyes:
Miehän vaihdoin lennossa (aloitin syömään teroja kp18. eli samana päivänä kun sain reseptin niihin, vaikka olisi pitänyt aloittaa jo kp15... :)) primot terolutiin... primojen avulla menkat tuli hyvin tasaisesti, saas nähdä miten terojen kanssa käy.


Neppu_Mie olen ymmärtänyt, että jos on insuliiniresistenssi eli ongelmia sokeriaineenvaihdunnan kanssa (joka ilm. usealla Pcos:a sairastavalla on), niin ne määrätään sen takia. Miut laitettiin tutkimusten aluksi tekemään kahden tunnin sokerirasitustesti, jonka seurauksena noi metut sain.
Joku korjatkoon, jos olen ihan metsikössä tuon väittämäni kanssa :)

Edit. Se piti vielä lisäämäni, että myös minulta metformin on kadottanut rakkulat munasarjoista.
 
Viimeksi muokattu:
Mahtavaa Hydra! Voi kunpa nyt olisi teidän aika!

ON: Tänään oli myös mulla folli-ultra ja oli aika huikeita uutisia! Vasemmasta munasarjassa löytyi kaksi johtofollia: 22mm+19mm. Eli ovulaatio olisi aika lähellä :) Oli niin hyvä vaste Clomeilla, että seuraavassa kierrossa (jos tulee) pienennetään annostusta 1/2tbl päivässä. Jännittävät ajat edessä!
 
  • Tykkää
Reactions: NiQ ja Hydrangea
NiQ
Onnea Stiinan ultrakuulumisille! :)

Metformiinista vielä, mulle ainakin sanoi gyne että ei tarvii olla edes sokerien kanssa mitään häikkää, jos pcolaiselle metut määrätään. Ja mulla ei ainakaan muutaman rasituksen kokeneena ja joskus ihan huvikseni sokereita mittailleena oo koskaan ollut mitään häikkää. Tosin tiedä sitte mistä johtuu mikäkin :)
 
Täällä testattu tänään puhdas nega, harmittaa hirmuisesti. :/ Kai täti kurvaa huomenna kylään. :/ Muille kovasti tsemppiä! Kiva,e t ootte useat saaneet hyviä ultra kuulumisia, toivotaan et tuottaa myös positiivisiä tuloksia. :heart:

Meillä on torstaina suunnitteluaika väestöliitolla miten hoitoja nyt jatketaan? Clomit on ollut 2 kierrossa käytössä, mietin pitäsikö niillä vielä yrittää vai kysyä jos siirryttäisiin järeämpiin hoitoihin, esim. pistoksiin? Mikäköhän olis järkevintä sekä tehokkainta? :)
 
inessa, mullakin on yleensä laitettu koko lääkesetti samaan reseptiin, mutta oon niitä siitä sitten tarpeen mukaan hakenut. Tuo Pregnyl on pistos, joten luultavasti saat seuraavalla käynnillä myös pistosopetuksen, jos et ole vastaavia ennen pistänyt. Se pitää myös säilyttää jääkaapissa. Luultavasti tuo sun seuraava käynti on folliultra. Yleensä folliultra on clomikuurin loputtua joskus siinä kp 10-14 (ehkä jopa myöhemmin) tienoilla riippuen normaalista kierron pituudesta. Folliultrassa siis nähdään lääkkeen vaste ja lääkäri osaa arvioida ovulaation ajankohdan follin koon perusteella. Yleensä sitten ovulaatio tapahtuu muutaman päivän sisään folliultrasta, jos siellä on huomattu selkeä johtofolli.

Metformiinista. Mä oon normaalipainoinen, mutta kun mullakin on PCO niin lääkäri puhui ekoilla käynneillä myös Metformiinin käyttöönotosta. Sanoi, että mun tulisi käydä ensin sokerirasituksessa, että tiedetään onko sille tarvetta. Kävin sitten työterveydessä, mutta siellä lääkäri suostui laittamaan vaan paastoverikokeeseen lähetteen. Se arvo oli hyvä, mutta lapsettomuuslääkärin mukaan se ei välttämättä kerro koko totuutta. Vielä en ole kuitenkaan saanut aikaiseksi käydä kinuamassa sitä rasitusta.

*Stiina, upeaa! :) Nyt vaan heilutteleen peittoja jo etukäteen, että on simppoja varmuudella pelipaikalla. ;)

Niian, voi ei, pahoittelut negasta! :hug: Yleensä seuraava vaihtoehto Clomien jälkeen on aromataasi-inhibiitit (esim. Femar, Anazol, Letzorol). Jos nämäkään ei tehoa, niin sen jälkeen yleensä on pistokset edessä (esim. Menopur, Puregon, Gonal-F). Jos sulla Clomit on saanut aina oviksen tapahtuun ja limis on ollut hyvä, niin tuskin sitä ainakaan kauheeta kiirettä on vaihtaa muihin lääkkeisiin. Yleensä kai se 4-6 kiertoakin voidaan samoilla mennä.
 
Viimeksi muokattu:
NiQ, voi harmi, pahoittelut uudesta kierrosta! :hug: Toivottavasti me molemmat saataisiin omat tammikuun tuhisijat. :)

ON: Piti sitä vielä vähän omanapaillakin. Mies hoiti kunnialla eilen velvollisuutensa, vaikka hieman kankeeta touhua olikin tuon selän kanssa. :D Tärkeintä on, että meni vauvantekovedet oikeaan osoitteeseen. Tänään illalla täytyy ottaa uusiksi, kun lääkäri piirsi eiliselle ja tällä päivälle sydämiä. :) Mies sanoi, että tosi liukasta on, joten limat on siis selkeesti lisääntynyt. Harvoin kun se tuollaisia kommentoi. :D Tänään aamulla ovistesti oli vielä selkeä nega. Jos se on nega yhä illallakin, niin sitten inssi on torstaina ja illalla saan pistää Pregnylin. Alkaa hieman jo jännittään! Toivottavasti inssi ei ole ihan kamala toimenpide. Hieman jännittää, miten se katetrinlaitto sujuu. Onneksi sen tekee mukava lääkäri, johon voin luottaa, niin se helpottaa varmasti jännitystä.
 
  • Tykkää
Reactions: luna_82 ja NiQ
Heipä hei kaikille :heart: Tulin kurkkaamaan mitä tänne kuuluu...
Alkuun heti pahoittelut kaikille neg. saaneille ja tsemppiä jännääville :hug:
Muutama iloinen plussakin oli joukkoon ilmestynyt, ihanaa! Nyt vain keväälle oikein lämpöisiä plussatuulia ja paljon paljon onnea matkaan tänne kaikille.

Onko muista plussanneista kuulunut, vai onko kaikki kadonneet kukin omille teilleen?
 
NiQ
Kiitos lohdutuksista uuteen kiertoon joutumisesta! ihanaa, kun täällä on aina ymmärtäviä tsemppaajia! :hug:

Onko kellään tietoa tuon Letrozolin hinnasta? Mietin, että onko kovinkin kallis lääke verrattuna Clomeihin. Nyt pitäisi hakea uusi purkki Clomeja, ja ajattelin ehdottaa lääkärille josko seuraavaan kiertoon vaihdettaisiin jo lääke (vaikka Clomipurkista jäisi kyllä sitten puolet käyttämättä...)
 
Hienoa hydrangea, että oli hyvät ultrauutiset ja hommatkin hoituu selkävaivoista huolimatta! :) Hyvin se inssi menee, ei ole paha toimenpide. Ja vaikka vähän tuntuisi ikävältä niin se ei kestä kauaa!

Onnea myös Stiina hyvistä johtofolleista! Jännää.. :)

Pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille :hug:

Täällä ovistestailut jatkuu ilman viivan vahvistumista ainakaan vielä..
 
Marjaana, luna täällä hengaa vielä menossa mukana, mutta eipä ole muista kauheasti kuulunut, vaikka tuossa pari päivää sitten kuulumisia huhuilin. Toivottavasti se tarkoittaisi vaan sitä, että raskaudet on edennyt hyvin. :) Mielelläni kaikkien kuulumisia kuitenkin kuulisin. :)

NiQ, yliopiston apteekin sivut kertoilevat tällaisia hintoja: Tuotteet - Yliopiston Apteekki. Anazolit ovat ainakin edullisia noista aromataasi-inhibiiteistä. Ne tais maksaa jonku reilu 3€/28tbl.

skorppari, harmi, jos plussaa ei ole kuulunut, mutta onhan sillä vielä aikaa tulla.

ON: Ei näyttänyt ovistesti vielä nyt äskenkään plussaa, joten se varmisti sen, että inssiin mennään sitten torstaina. :) Pistin äsken Pregnylin. Se meni ihan rutiinilla, kun pistetään samanlaisella neulalla kuin Menopur, jota oon jo sen 12 kertaa pistänyt. Ihan hitusen se kirveli, mutta ei ollut sen kummempi kuin aiemmatkaan pistokset. Tänään vielä talletuksia lääkärin ohjeen mukaan ja huomisen saa sitten mies huilata. :p En tiedä, miten maltan odottaa torstaita. :)
 
NiQ
Ihanaa, kun Hydra pääsee vihdoin kunnolla jännäilemään ja alkoi tapahtumaan! :) Kiitos hinnastosta, onpa jännä että 100kpl paketti maksaa reilut 20e ja 30tbl paketti maksaa yli 100e. Mikähän logiikka tässäkin on? Kehtaakohan sitä lääkäriltä pyytää mieluummin 100kpl paketin :D Tai tuleekohan tohon vielä joku kela-korvaus päälle?

Skorpparille ovisonnea! :)
 
NiQ




Keskiviikko 10.4

Nimi__________kp_______YA/YK/YV__hoitokerta_____muuta


*miimuli87........62/28............ya2008........3.c+m...........pco,1.lapsi,26v
jenni_noora....46/27............ya10/11........tk(11.t).................1.lapsi
Slartibart........38/29...........yk6/ya3/12...tk(5.c)..............pco,1.lapsi,25v
syksytyttö....37/28-?...........ya3/12........tk(2.c+t)...........pco,26v,1.lapsi
Mimmuskainen_..34/28-33...ya2/09.........................selitm,1.lapsi,24v
dots..........34/26-32.......ya6/12...........2c......pco,endo,1.lapsi,29v
kaathy..........32/?..........ya?...............2.c+t...........pcos,1.lapsi,26v
Neppu_........32/28(34-59)..ya2010.....keskeytetty->ivf.....pco,1.lapsi,26v
Niian.............28/27-28......yk9,ya4/2011....2.c...selitm.,1.lapsi,26v
Heipa…...........26/18-56……...ya11/11......4.cx2...............ovl,2.lapsi,32v
Hydrangea..26/31-44...yk13/ya1/12...4.ax2+mp+p+1.ins..pco,1.lapsi,26v
Miyaka.........26/26-27..........ya06.............1.c+m.........pcos,1.lapsi,34v
Anne Elliot......25/26-32........yk14........................................1.lapsi
Hipsunpöpsy....25/32.............yk17............2,c.................2.lapsi
Kazu87..........19/28.............ya6/10...........4.c.................selitm,1.lapsi
TTT...............19/28.............ya4/2012......tk(3.c)..................1.lapsi,29v
Enna_.............17/31-35........yk8............tk(2.c)...................pk,ovl
skorppari82..15/??..............yv2.............hoitotauko........pco,1.lapsi
Stiina............13/??............yk12/ya 03/12...1.c+t...........pco,1.lapsi,24v.
Karamelli81.....13/28.............ya4/12..........tk.....................2.lapsi
inessa_........13/??............yv6....... .2.t....... ....pco, keliakia..2.lapsi,27v
Syystuuli74....12/28-30.......ya7/2011......3.c.....................2.lapsi,38
Vauva haaveissa..kp 11/28-30.. ya 4/13... 1. c+m.. pco/ovl. 2. lapsi, 27v
hanzku_91........6/29..........ya1/11.........7.c.3ins.3pr.........selitm,1.lapsi
Seemi............6/28-41.......ya11/09......tk.(4.c).....pco(1/2),1.lapsi,31v
Ansku83..5/26-28..yv2,5...1.pu+pr+m+ins..(pco:3/13 hävinnyt)ovl,1.lapsi,29v
Malla84......4/30-? .......ya3/13.............2.c..............pco,1.lapsi,29v
NiQ.................2/30............yk13..........5.c+m+pr.........2.lapsi,27v



lyhenteet: c=clomit, a=anazol, f=femar, g=glonal-F, m=metut, pr=pregnyl, pri=primolut puaastari, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko

Tauolla/taustalla/kadonnut
Matti Katikainen..?/24-30...yk8.............2.c+t...................pco,2.lapsi
Poca..............?/34..............................tauko........................pco
Meri__............?/28............yk4..............1.c....................pco,1.lapsi
apsu...............?/30+.........ya 01/12.......1.m+g+irr.......2.lapsi,pco,30v

Piinailijat
Mimmuskainen dpo 15
Niian dpo 13
Hipsunpöpsy dpo 11



:heart: PLUSSANNEET :heart:

tammikuu:
titiuu85.... 31.1.2013..30/30-32...ya6/12....3.c.........pco,1.lapsi,27v

helmikuu:
Laala.........2.2.2013..28/32-40....yk9.........3.f................pco,2.lapsi,28v
Marjaana84..6.2.2013...27/28.....yv1.5........1.c+ins..............1.lapsi
fenixlintu....10.2....27/29-34.......ya1/2012.....2.c..................2.lapsi,36v
mirjami_73..10.2....26/24-25.......yv1.5........c+l...............2.lapsi,36v
Miramei.....19.2.......29/?.............ya6/11.........2.c...............1.lapsi
Karamelli81...23.2....32/28.............ya4/12........3.c...........2.lapsi...(km:()

maaliskuu:
luna_82............16.3.....35/~34....ya3/12..1.a+pu (4.c+l).pco,1.lapsi,31v
Hempukkainen...21.3....34/28-32....ya10/10......tk (4.c+l)...........27v
Hyy2.............28.3....28/28-34...ya9/11.2...c+pr...... pco(1/2),2.lapsi,26v



Clomittaret 2012 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/

Päivittäjät:NiQ, Ansku83 (ja Neppu_)


 
Viimeksi muokattu:
NiQ
Malla olin näkäjään ollut niin puusilmä, että olit listalla kahdesti. Eli sekä ylä- että alapäässä listaa :D Sorrryyyy! :)

Niian pahoittelut negasta! :( Toivotaan vielä onnellista loppua! :)

Koskas Hipsunpöpsy aikoo testailla? :)

Onkos lisää jännääjiä? Joko Hydran voi lisätä jännä-listaan vaikka dpo -3? :LOL: :D (Joo en yhtään oo innoissani sun inssistä! :D )

Mitäs Miimulille kuuluu? Aina vaanko megakierto jatkuu ja jatkuu? :(
 
Marjaana, kiva kun tulit moikkaamaan. Siellä ilmeisesti kaikki hyvin?

Niq: Mulle kävi niin, että lääkäri oli määrännyt pienen paketin femaria. Vaihdoin sen letrozoliin, mutta siitä kannattaa ottaa/pyytää 100kpl paketti, jotta se tulisi halvemmaksi. Mulle oli tietty reseptis vaan pien paketti ja apteekkari soitti lääkäriin, että se kirjoittaisi reseptin isoon pakettiin. Se maksoi siis alle 30e. Olipa epäselvä, toivottavasti tajusit :LOL: Kallista.

Hyd: Kiva, että saitte hommat hoidettua :D Romanttisia hetkiä toivottelen!

Niian: Pahoittelut.
 
NiQ
Neppu tajusin kyllä :D Lähinnä vaan mietin, että kehtaako sitä alkaa itse säätämään (Jostain syystä lääkäreitä kohtaan mulla on sellainen "pelko" etten yhtään uskalla ehdotella omiani ja vääntää vastaan... :eek: ). Millaisella annostuksella sulle aloitettiin noi Letrozolit? Oliko se samaan tapaan kun Clomitkin muutamana alkukierron päivänä?
 
Mäkin täällä jännittelen Stiinan ja Hydrangean puolesta. Täällähän on oikein myönteinen vire meneillään. Ja innokkaana seurailen muidenkin kuulumisia, kaikille piinailijoille pidän kanssa kovasti peukkuja pystyssä.

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että mihin perustuu se, että pco:hon määrätään metformiinia, vaikka ei diabetesta, minä kun olen mieltänyt sen diabeteslääkkeeksi? Hämmentävää, mutta hienoa, että jotkut ovat saaneet apua siitä. :)

Hiljaista on meininki täällä oman masun puolella. Kipuilua, niin kuin aina loppukierrosta, pieni toivonkipinä mutta ei suurensuuri, kun lähinnä katsoo jo tulevaan hoitorumbaan, että mitäköhän sieltä on tulossa. Huomenna lääkäri sentäs soittaa labrojen tuloksia, toivotaan parasta!
 
Kiitos kaikille tsemppauksista! Tällä hetkellä tuntuu, että nyt on ensimmäistä kertaa oikeasti mahdollisuus raskautua :) Eilinen päivä oli niin työntäyteinen, että vasta illalla olin kotona, mutta saatiin vielä varmisteltua siimahännät hollille. Vielä en varmaksi osaa ilmottautua piinailijaksi, kun eilisen päivän testit oli negaa, tänään plussa, mutta lämmöt ja rintojen arkuus oli ilmaantunut myös tänään.. Olisko eka ovis ollu kuitenkin jo eilen, mutta pitkän testausvälin (15h) vuoksi en saanut kalastettua plussaa testiin?

Hydralle onnea huomiseen inssiin!

Pahoittelut kaikille uuteen kiertoon joutuneille sekä negan testaajille! :hug:

Edit: Eiköhän ne molemmat munikset irtoa samalla LH-huipulla? Joten tänään vasta oli se plussa :)
 
Viimeksi muokattu:
Onnea kaikille plussanneille ja tsemppiä piinailijoille.. ja tietysti kaikille muillekkin=)
Mulle voi laittaa kp1 täks päiväks:/. kolmatta clomikiertoa en voi aloittaa vaan pitää odottaa sinne toukukuun puoleenväliin että pääsee tyksiin testattavaks. mutta oliko clomeista seuraavat yleensä nuo pistot? Jotain positiivista jos yrittää tästä löytää niin menkat alkoi ilman teroja:D mulle voi siis laittaa kp1/33
 

Yhteistyössä